Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC: Prodejci zákazníkům stabilizační systém příliš nenabízí

Německý autoklub ADAC provedl průzkum v problematice stabilizačních systémů. Napříč Evropou zjistil rozdíly v postoji prodejců k ESP, ale také v dostupnosti tohoto systému pro zákazníky.
Zpět na článek
13. 6. 2008 10:04
13. 6. 2008 11:37
13. 6. 2008 11:45
13. 6. 2008 11:59
13. 6. 2008 12:04
13. 6. 2008 12:09
13. 6. 2008 12:32
13. 6. 2008 14:07
13. 6. 2008 14:16
neregistrovaný "provocation"
13. 6. 2008 14:40
13. 6. 2008 15:58
13. 6. 2008 15:56
13. 6. 2008 16:06
13. 6. 2008 19:09
neregistrovaný "dbaly"
14. 6. 2008 14:08
15. 6. 2008 04:28
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 08:20
15. 6. 2008 14:28
neregistrovaný "sportcar"
13. 6. 2008 12:09
13. 6. 2008 12:16
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 6. 2008 14:40
neregistrovaný "mates"
15. 6. 2008 04:17
neregistrovaný "sportcar"
13. 6. 2008 19:19
neregistrovaný "dbaly"
15. 6. 2008 04:34
neregistrovaný "sportcar"
13. 6. 2008 11:04
neregistrovaný "Pavel34"
15. 6. 2008 04:44
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 14:20
neregistrovaný "sportcar"
13. 6. 2008 11:31
neregistrovaný "provocation"
13. 6. 2008 12:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 6. 2008 13:17
neregistrovaný "provocation"
13. 6. 2008 14:53
13. 6. 2008 17:47
neregistrovaný "exctenar"
13. 6. 2008 18:04
13. 6. 2008 22:03
13. 6. 2008 23:12
14. 6. 2008 00:32
neregistrovaný "exctenar"
14. 6. 2008 11:38
14. 6. 2008 12:46
16. 6. 2008 08:45
14. 6. 2008 11:41
15. 6. 2008 05:01
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 09:53
15. 6. 2008 22:49
neregistrovaný "helmuthhyb"
16. 6. 2008 00:35
neregistrovaný "sportcar"
16. 6. 2008 07:54
neregistrovaný "helmuthhyb"
16. 6. 2008 23:57
neregistrovaný "sportcar"
Avatar - Blue Sun
13. 6. 2008 10:04
Smutné
A zase masírování stabilizačním systémem místo výchovou k zodpovědné jízdě...
Při smyku na ledě je stabilizace k ničemu. A když někdo dostane smyk na mokré vozovce nebo dokonce na suché, tak asi nejel zrovna podle platných předpisů. Chce tím ADAC legalizovat porušování předpisů, či co?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - MajoThePuk
13. 6. 2008 11:37
Re: Smutné
to ze je stabilizacny system na nic je uplne hovadina...ESP ma obrovsky vplyv na jazdu a velakrat zasiahne este skor, ako vodic vobec spozoruje, ze je zle nedobre...ja jazdim na svojom aute co nema ESP a v robote co ma a je to sakra rozdiel, mal som moznost zazit par kritickych situacii pri vyhybacich manevroch a pod...hlavne v zime ked je poladovica je to dolezite
Avatar - Blue Sun
13. 6. 2008 11:45
Re: Smutné
V zimě, když je námraza a led, zvolním a jedu opatrně. Pokud je silnice celá namrzlá, je ESP k ničemu, protože kde není adheze, nepomůže nic.
Ale mně se to mluví... já nemusím spěchat, abych byl na nějakém místě o minutu dříve, než ostatní. Když jedu autem, tak se snažím jet tak, abych měl vždycky časovou rezervu a nemusel zbytečně riskovat.
Hm... asi bych vlastně měl v tomhle případě mlčet :-(
Avatar - MajoThePuk
13. 6. 2008 11:59
Re: Smutné
lenze niekedy to nie je len o tom ako ides ty...ale ako jazdia aj poniektory idioti okolo teba...a preto som na teba reagoval, pretoze v kritickej situacii je proste ESP uzitocne...
Avatar - Blue Sun
13. 6. 2008 12:04
Re: Smutné
To nepopírám. Ale sám jezdím tak, abych ty krizovky nevyvolával. Chvála Bohu, zatím se mi vážné věci vyhýbají. Většinu kritických manévrů zažívám ve městě, kde to jde i bez stabilizace. I přes povolenou padesátku se vlivem hustoty provozu mnohdy nedostanu ani na čtyřicet.
Avatar - MajoThePuk
13. 6. 2008 12:09
Re: Smutné
jasne to sa snazi jazdit vacsina vodicov az na nejake to percento idiotov...v meste je to ine ako mimo, ale na okreskach ci na dialnici je to esp proste citit....viem si to porovnat ako som pisal jazdim aj s aj bez a bol by som rad, keby mi moja penazenka dovolila dalsie auto vybavene touto vecickou
Avatar - Blue Sun
13. 6. 2008 12:32
Re: Smutné
Já doufám, že mi má peněženka a hlavně čas dovolí dát si kvalitní školu smyku a ovládání auta v krizových situacích.
13. 6. 2008 14:07
Re: Smutné
Můžeš si dát škol smyku kolik chceš, ale schopností ESP nikdy nedosáhneš. Už z principu jeho fungování to zkrátka nejde. Nebo jsi snad schopný přibrzdit na každé nápravě kolo s různou intenzitou?
Ale i v automobile s ESP můžeš využít své řidičské zkušenosti a dál reagovat na nedotáčivost či přetáčivost naprosto stejně jako bez ESP. Jen s ESP se krizové situace řeší mnohem lépe.
ESP má i další výhodu, například stabilizuje vůz při brzdění, pokud jsou kola na povrchu s výrazně rozdílnou adhezí. Jen málokterý řidič má takový postřeh, aby stihl včas správně kontrovat volantem. Dále je to při příliš prudkém nájezdu do zatáčky a ostrém brzdění, kdy se vůz dostává do protisměru.
Samozřejmě není ESP všemohoucí, ale jeho přínos k bezpečnosti je nezpochybnitelný a pokud si myslíš, že ESP dělá z řidičů piráty silnic, pak je asi debata zbytečná.
neregistrovaný "provocation"
13. 6. 2008 14:16
Re: Smutné
"ESP má i další výhodu, například stabilizuje vůz při brzdění, pokud jsou kola na povrchu s výrazně rozdílnou adhezí. Jen málokterý řidič má takový postřeh, aby stihl včas správně kontrovat volantem. Dále je to při příliš prudkém nájezdu do zatáčky a ostrém brzdění, kdy se vůz dostává do protisměru."

- tohle ale dela "prosty" brzdovy asistent a ten ve vetsine pripadu neni soucasti ESP ;)
Avatar - Perun
13. 6. 2008 14:40
Re: Smutné
Omyl, toto provádí rozdělovač brzdného účinku (asistent pouze maximalizuje brzdný účinek, pokud není pedál sešlápnutý požadovanou silou).. A ten je samozřejmě řízen stejnou řídící jednotkou, která vyhodnocuje mimo jiné i signály z gyroskopu ESP.. ;-)
13. 6. 2008 15:58
Re: Smutné
Jak správně píše Perun, je rozdíl mezi děličem brzdného účinku a asistentem (urychlovačem) brzdného účinku. Ten rozpozná dle rychlosti stlačení pedálu, že jde o krizovou situaci a v okruhu je vyvolán maximální brzdný tlak. Užitečná věcička, která ukrajuje rozhodující metry z brzdné dráhy. Ne každý řidič umí naplno sešlápnout pedál brzdy, zvlášť něžnější pohlaví.
Dnes se objevují další novinky, kdy se řídící jednotka ESP propojuje s řídicí jednotkou elektrického posilovače, který je schopný dát mírného kontra či v případě aktivního řízení náhle změnit převod pro snazší vyhýbací manévr.
Avatar - Blue Sun
13. 6. 2008 15:56
Re: Smutné
Nejsem počítač, tohle vím taky. Ale už některé věty, které píšeš ve svém příspěvku mě ujišťují o tom, že elektroniky je moc.
Dřív, kdy auta nic neodpouštěla a chyby řidičů museli napravovat akorát oni sami, se jezdilo mnohem předvídavěji. Do zatáček se nejezdilo naplno, počítalo se s mnoha vlivy. Dnes by řidiči nejradši všechno hodili na krk elektronice. Pokud ano, tak jedině úplně všechno. Tedy kompletní řízení auta. Jinak to nemá smysl.
Je to dva týdny, co se proti mně vyřítila ze zatáčky A6 v protisměru. Řidič měl asi docela plné ruce práce, aby ji udržel na silnici, jak se snažil vyhnout a napravit svou chybu. Silnice mu byla trošku úzká...
13. 6. 2008 16:06
Re: Smutné
Ještě stále existuje možnost volby a u některých vozů lze ESP zcela vypnou, či omezit jeho reakce. Samozřejmě u některých, většinou francouzských, ho lze deaktivovat, avšak po překročení určité rychlosti se znovu spustí.
Ano s předvídavostí s tebou naprosto souhlasím, jenže dříve nebyly průměrné vozy tak výkonné a podvozky tak schopné, navíc v dnešních moderních vozech chybí dojem z rychlosti! Pak se snadno přežene nájezd do zatáčky.
Ale není to krásný, když se člověk nemusí bát ani v zatáčce či na špatném povrchu pořádně sešlápnout brzdy, aniž by objal strom naproti ;-) .
neregistrovaný "dbaly"
13. 6. 2008 19:09
Re: Smutné
ESP je jistě dobrá věc při schopnostech či spíše neschopnostech dnešních rádoby řidičů. Já jezdím již 15 let bez těchto vymožeností a nikdy jsem neměl nehodu, tedy zatím neměl. Pokud je člověk trochu zodpovědný nemusí tyto elektronické pomocníky nikdy využít. Proto je i celkem logické, že pokud si člověk na tento systém zvykne, pak při jeho poruše může dost vážně ohrozit ostatní. Člověka to prostě rozmazlí.
Avatar - MajoThePuk
14. 6. 2008 14:08
Re: Smutné
tak a tych 15 rokov si jazdil na rozlahlych planach sibire? pretoze povedat, ze ked je clovek zodpovedny nikdy nevyuzije ESP je tak trosku...hmm...chore????Mozes byt ten najzodpovednejsi vodic, ale ked ti niekto vleti do cesty alebo budes musiet riesit zdanlivo neriesitelnu situaciu tak neviem neviem...ako je to bezna vec na ceste, najde sa kopa idiotov co jazdia ako dive svine, tak preto sa mi zda divne, ze clovek ktory pise ze jazdi 15 rokov sa s niecim takym nestretol
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 04:28
Re: Smutné
Neviem mne esp pri jazde prekaza mal som ho skoro na vsetkych autach strasne mi na nom vadi ze ma brzdi v zakrutach. Nebavime sa o normalnej ceste ale o okruhu dokonca vo vysokych rychlostiach tym ze zacne nezmyselne brzdit ta zacne vynasat von z cesty tak ze vyletis zo zakruty ktoru by si za normalnych okolnosti bez ESP presil v klude aj ked trosku v smyku. ESP zabija jazdne vlasnosti auta. A najviac ma stve ze sa neda na mnohych autach uplne vypnut.
Samozrejme ked si zoberieme do uvahy bezneho vodica na beznej ceste je ESP velkym prinosom ale treba si uvedoit ze nie je vsemocne ako si mnohi myslia a ked poriadne ustreli auto so stabilizacnym systemom je to daleko horsie ako bez neho!
Avatar - MajoThePuk
15. 6. 2008 08:20
Re: Smutné
nikto sa tu nebavi o okruhu, uz to konecne pochop! 99,9% vodicov nikdy na okruh zo svojim autom nepojde...takze prispevok o tom ako ESP zabija jazdne vlastnosti na okruhu je uplne mimo temu
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 14:28
Re: Smutné
Nie je to mimo temu pretoze teraz zavedie eu povinnost davat vsade stabilizacny system ja ho v aute proste nechcem a budem musiet za nho zaplatit co je sice zanedbatelna polozka pri cene auta ale nezda sa mi to fer a dokonca ako to uz je vo vacsine novych aut nebudem ho moct ani uplne vypnut a nebudem si moct ani kupit take auto ktore ho nema.
Avatar - T613
13. 6. 2008 12:09
Re: Smutné
Nejde o to jestli krizovky vyvoláváš, ale jestli se do nich můžeš dostat.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 6. 2008 12:16
Re: Smutné
Ano, ale ked pred tebou na dialnici nejaky idot vyrobi problem a ty potrebujes v cca 110 km/h strhnut volant a prudko brzdit, tak sa ti to EPS zide - zazil som na vlastnej kozi, hoci som jazdil podla vsetkych predpisov. Nastastie ma moja Mazda 3 1.6 Touring DSC a TCS v zakladnej vybave. To bol zatial jediny pripad, ked musel DSC zasahovat.

Samozrejme, Stabilizacia nie je vseliek a neposuva fyzikalne zakony, ale pomaha. Pavel34 o cosi nizsie ma pravdu - islo o chybu vodica, ktory by havaroval bez ohladu na to, ci by auto stabilizaciu malo alebo nie.
neregistrovaný "mates"
13. 6. 2008 14:40
Re: Smutné
Bohuzel muzes byt opatrny jak chces, ale ostatni stejni nejsou a nebudou. Kazda vec, ktera ti pak pomuze je dobra. ESP jednoznacne ano. A taky bych doporucil jizdy na testovacich polygonech, kde se muzes naucit ty krizovky resit.
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 04:17
Re: Smutné
Osobne stabilizcne systemy nemusim, ale co si napisal je pekna hlupost a mas asi primalo skusenosti za volatom. Pokial viem mimo obce je predpisana 90tka nieco alebo Ti vbehne do cesty chces sa vyhnut a dostanes smyk. takychto prikladov bz som Ti vedel uviest mnoho. CIZE NIE JE PRAVDA ZE TEN KTO IDE PODLA PRADPISOV SMYK NIKDY NEDOSTANE.
Avatar - Perun
13. 6. 2008 10:19
ESP, machr a přeraženej patník
Vzpomínám si na jednoho trotla z nejmenované největší operativní leasingovky u nás, jak při testování čtyřistasedmy (sériově vybavené ESP) přerazil betonový patník a skončil v plotu rodinného domku.. Seděli v tom autě čtyři a Pan Borec, machr volantu a král silnic to v obci rval asi devadesát v levotočivý utažený zatáčce.. Dostal smyk a jsa zvyklý na bazarovou plečku bez ESP zareagoval na snahy ESP přesně tak, jak se nemá.. Když ESP přibrzdilo zadní levý kolo a vyvolalo tak přesný opak - nedotáčivost, machr začal kroutit volantem dprava.. Řídící jednotka je slepá a neví, že to Borec stáčí přímo na patník, takže vyhodnotí údaje z gyroskopu v těžišti, který který jí prozradí směr dynamického zrychlení (vektor pohybu) pohybu auta a ten dá do souvislosti s polohou volantu... Auto tedy poslušně změnilo nedotáčivost v přetáčivost, načež následovala tupá rána a hned za ní druhá.. Čtyřistasedma na výměnu půlky karoserie.. Machr pak argumentoval tím, že to auto, woe, nějak samo šlo do smyku, woe.. jako že pěknej šmejd.. Pán by potřeboval (doplňte sami)
Takže ESP ano! Už mi párkrát pomohlo z bryndy, ale proti idiotům je jakákoliv technika (snad mimo palných zbraní) neúčinná. Je třeba vědět, jak na to a nejezdit jaho machr, když na to nemám. V běžných situacích na mokru a náledí je to opravdu nedocenitelná věc :yes:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - chlapecx
13. 6. 2008 10:47
Re: ESP, machr a přeraženej patník
přesně žádná technika nejni blbůmvzdorná:(
Avatar - Blue Sun
13. 6. 2008 10:47
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Úžasný slovník, Perune. Trotl není ten chlapík. Reagoval tak, jak uměl řídit a reagovat na chování auta. Asi tak, jak by reagoval na smyk řidič, který ho umí řešit. Když mu do toho začne kecat "všemocná" elektronika, nemůže to skončit jinak. Počítač nepočítá s tím, že někdo taky umí řídit.
A právě spoléhání se na elektroniku a její systémy vytváří na silnicích ty zástupy idiotů, kteří letí hlava-nehlava a nepřemýšlí o ničem.
Avatar - chlapecx
13. 6. 2008 10:49
Re: ESP, machr a přeraženej patník
co k tomu dostat. nic, ano, hrajopu si na bohy spolíhaj na silný káry a techniku a pak jednou jejích šílená jízda přesáhne fyzikální zákony a každej skončí víme jak, a nejhorší na tom je, že viník většinou přežije, zato spolujezdci:(
Avatar - Perun
13. 6. 2008 11:10
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Máš pravdu, není to trotl. Člověk, co to v malé obci pálí devadesát za volantem auta, které nezná a s několika lidmi na palubě je trotl jen v tom případě, že se nechci vyjadřovat příliš expresivně. Jeden ze spolucestujících se k tomu téměř vyjádřil ručně.
Technika není samospasitelná, to je jasné, ale láce o tom, jak přispívá k hulvátství na silnicích je falešná. Nejhrůznější následky mají testosteronové výlety mladých kluků končících v patnáctiletých Opelech, Fordech a BMW omotaní kolem stromů. Samozřejmě jsou to fantastičtí řidiči a nenechají si do jízdy "kecat všemocnou elektronikou".. :no:
Avatar - T613
13. 6. 2008 11:15
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Pánové klídek, moc to hrotíte. Elektronika není samospasitelná a co si budeme povídat škola smyku by měla být zanesena již v autoškole. Už prvopočátcích by měl dotyčný vědět co auto, resp.fyzika dokáže.
Avatar - Perun
13. 6. 2008 11:20
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Tsssss (pára) :-)
Je to většinou v lidech.. to je fakt ;-)
Avatar - T613
13. 6. 2008 11:21
Re: ESP, machr a přeraženej patník
;-) :yes: A dyž tomu přidáš ten šrot jakým jel >:-[] (vtip pánové, klídek)
Avatar - Blue Sun
13. 6. 2008 11:39
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Každý vidí, jen co chce. Já ale vidím i dost těch "elektronických", kteří skončili ve stromě. V horším případě ne ve stromě, ale v autě někoho jiného, který měl smůlu, že je potkal. Máte pravdu... následky pro ty lidi nejsou nejhrůznější. Horší jsou pro ty, do koho oni vrazí nebo koho ohrozí.
neregistrovaný "dbaly"
13. 6. 2008 19:19
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Elektronika v autech je dobrá věc pro zkušené řidiče ale ze začátečníků, kteří na ní vyrůstají se bez ní mohou stát zabijáci. Když elektronika vyplivne pak Tě takovej rozmazlenec rozstřelí jako malinu a to díky své neschopnosti. Proto ještě jednou elektronika určitě ano, ale pro zkušené.
Avatar - MajoThePuk
14. 6. 2008 14:10
Re: ESP, machr a přeraženej patník
suhlasim...v tomto smere by som najradsej uzakonil aby kazdy novy vodic sa naucil jazdit na autach bez tychto systemov pretoze ked mamickyn milacik alebo oteckov milacik dostane nove BMW ale audinku tak si mysli, ze je boh...a pritom nic nevie
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 04:34
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Tazko povedat ked si velmi skuseny vodic elektroniku az tak velmi nepotrebujes dokonca ti moze vadit ze auto s nou reaguje inak.
neregistrovaný "Pavel34"
13. 6. 2008 11:04
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Mám auto se zadním pohonem a ESP. Při vzniku přetáčivýho smyku klidně můžu dávat kontra volantem, ESP se mnou "spolupracuje", takže k vyrovnání smyku dojde velmi rychle. Když si to zkusím bez ESP, tak jedu bokem, a vyrovnávat musím mnohem razantněji. Ale rozhodně nelze říct, že by se u auta s ESP mělo reagovat jinak, prostě to s řidičem spolupracuje a pomáhá mu. Historka, jak ji popisuješ, ukazuje hrubou řidičovu chybu, bez ESP by se pravděpodobně roztočil ještě víc a boural by stejně.
Avatar - Perun
13. 6. 2008 11:17
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Zadní náhon se pravděpodobně v takové situaci nechová stejně.. Těžko říct, nikdy jsem to s ním nezkusil tak, abych musel spoléhat na kontrolu trakce.. Jednou, kdysi dávno ve Švýcarsku, ale tam ESP nebylo, jen kvalitní podvozek a všichni svatí :-)
Jak to vypadá v praxi i stím točením volantu je docela dobře vidět tady [odkaz]
13. 6. 2008 14:15
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Ten řidič byl evidentně nas*án, vylezl okénkem a s viníkem si to nejspíš ručně vysvětlil. Pochopil jsem to správně, že někdo předjížděl v opačném směru a nestihl se zařadit?
Avatar - Perun
13. 6. 2008 14:42
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Upřímně, nevím.. Údajně jim tam vjel nějaký zelený Seat. Myslím si, že ze všeho nejvíc byl v šoku :-)
Avatar - MajoThePuk
13. 6. 2008 11:45
Re: ESP, machr a přeraženej patník
fyzikalne zakony neoblbne nic..ESP posuva hranicu, ale vsemozne nie je...ja jazdim s autom s prednym nahonom, ESP ale v mojom pripade ESP spolupracuje priam ukazkovo...ten vodic co spominas musel uz davno prekrocit hranice auta aj fyzika a preto to dopadlo tak, ako to dopadlo...a kazdy, kto pise, ze ESP a podobne blbosti su nanic...nech si ho raz vyskusa, hlavne ked ma plne auto ludi a nejaky idiot mu vbehne do cesty a musi sa rychlo uhybat alebo nejaka podobna situacia...potom ked skonci polovica posadky na cintorine si spomenie naco su tie blbosti elektronicke dobre...a dufam, ze teraz sa tu zacnu ozyvat vodici ala michael schumacher, ktorí vsetko zvladnu bez najmensich problemov...ha ha
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 04:44
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Nie som Schumacher ale asi tolko ze nie je iba dolezite to ci mas ESP alebo nie ale aj aku kocepciu auta mas.
Pri jazde na normalnej ceste je ESP super hlavne pri dazdi v zime atd.
Ale pri jazde na okruhu Ta ESP brzdi v zakrutach auto Ti nedotaca tak ako by malo hlavne pri zadnom nahone a pri rovnakej rychlosti s esp uletis a bez neho nie.
Bavime sa o prejazde zarkut v extreme s brzdenim do zakruty a naslednom stoceni.
Podla mna by malo byt ESP v kazdom aute ale malo by byt aj plne vypinatelne.
Avatar - MajoThePuk
15. 6. 2008 08:22
Re: ESP, machr a přeraženej patník
ty si cely okruh....bavi sa tu niekto o okruhu??? rec je o normalnych autach...to co je na okruhu 99,9% vodicov nezaujima lebo sa ich to netyka
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 14:20
Re: ESP, machr a přeraženej patník
okruh som uviedol ako priklad kde som chcel poukazat na to ze ESP moze v niektorych krizovych situaciach byt aj na pritaz. Je pravda ze 99 percent vodicov sa do takychto situacii nikdy nedostane.
O okruhu som pisal naschval lebo to mam na nom odskusane. Keby som to nenapisal tak by mi tu zacali mnohi nadavat ze jazdim ako prasa na ceste co nie je pravda.
13. 6. 2008 14:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Perun
13. 6. 2008 14:44
Re: ESP, machr a přeraženej patník
Ď :-)
neregistrovaný "provocation"
13. 6. 2008 11:31
Prodejci nenabízí ESP...
...nějak nevím jak se to myslí :-( Taky dělam prodejce nových aut a sám od sebe ho taky nenabízím. Nabízím ho v případě, že člověk vyloženě chce auto do výroby a procházíme spolu možnosti příplatkové výbavy. Situace se ale změnila tehdy, když už většina našich modelů má ESP v základní výbavě.

Osobně mám radši auta bez ESP - na okruh je auto se zapnutým ESP tak trošku na prd, protože v krizi jde úúplně jinam než člověk potřebuje. Každopádně souhlasím, že do normálního provozu (hlavně v zimě a na mokru) je to šikovná věcička!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
13. 6. 2008 11:41
Re: Prodejci nenabízí ESP...
Šikovná věcička to je, ale vyžaduje mozek a respekt k přírodě a fyzice. Ten mnozí nemají.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 6. 2008 12:19
Re: Prodejci nenabízí ESP...
Kolko ludi si berie auta na okruh? Neviem ake auta predavas, ale na mojej Mazde sa da DSC vypnut. A je mi luto tvojich zakaznikov, pretoze im neponukas system, ktory im moze zachranit zivot.
neregistrovaný "provocation"
13. 6. 2008 13:17
Re: Prodejci nenabízí ESP...
precti si to znovu ;) "Situace se ale změnila tehdy, když už většina našich modelů má ESP v základní výbavě." Tak kde je problem? A jak jsem psal, pokud sestavujeme auto dle prani do vyroby (tzn. nemam ho skladem, kde bylo rozhodnuto jestli ESP bude mit nebo nebude mit), tak prochazime priplatkovou vybavu radek po radku a u dvou nejmensich a nejlevnejsich modelu, ktery ho nemaji v zakladni vybave jsem jeste nezazil, aby ho tam nekdo chtel... asi tak.

Kazdopadne o autech na okruhu ti muzu povedet, ze slo o akci jedne spolecnosti, ktera se zabyva operativnim leasingme a pro sve nejvetsi zakazniky usporadala akci na okruhu a byli pozvani vybrani dealeri aby pristaveli auta na svezeni a porovnani. V podstate akce na pobaveni + vylepseni prodeju.
13. 6. 2008 14:53
FYZIKA
Nikto a nič neoklame prachsprostú fyziku. Nikto a nič nezabráni magorom aby jazdili jak magori. Nikto a nič vás v krízovej situácii nezachráni okrem vás samých. Bez ohľadu na množstvo elektroniky vo vašom aute. Dôležité je VEDIEŤ JAZDIŤ a SPRÁVNE REAGOVAŤ. Auto s ESP sa chová inak ako auto bez neho. A nie je isté, že vždy správne vzhľadom na vzniknutú situáciu.
Najviac súhlasím s Michalom Polanom.Žiadna elektronika do áut, ale naučiť sa jazdiť - to je riešenie. Vychytávanie chýb vodiča až keď ich spraví, to je škrabanie sa na ľavom uchu pravou rukou. Hlavným záujmom by malo byť predísť vzniku takých chýb.
Povinné ESP? Dobrá blbosť. Povinná škola šmyku, to by som bral.
Plus by som zakázal akúkoľvek formu havarijného poistenia. Škody cvakať z vlastného vrecka. Potom by si každý rozmyslel jazdiť jak prasa.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "exctenar"
13. 6. 2008 17:47
Re: FYZIKA
Já bych ještě zakázal extrémismus...jinak mne dojímá,jak se všichni v leckteré techničtejší diskusi ohánějí větičkami o fyzice. Co jsem slyšel,tak dětičky ve školičkách,dokonce i na vysokých a technického směru, fyziku hodně ignorují a hluboký nezájem(já to zažil u leckterého spolužáka,že je to věda k L€JNU a k čemu jakási fyzika(?),sice uběhlo asi 1/4 století, ale myslím,že se to moc nezměnilo).No a pak máme v autech zařízení, která v rámci fyzikálních zákonů občas pomůžou.Problém je,že většina lidí FYZ skutečně nezná a jen o ní plácá,protože pak by ta zařízení nepřeceňovali, ale současně ani nebagatelizovali.Z poslední věty je jasné,jestli mi vadí nebo ne elektronika podvozku.Jenže to by musely začít autoškoly vyučovat tak jak se má a za jiné ceny. Protože cena kurzu na osobák je vč. výuky teorie,jízd,placení nákladů na provoz auta vč. leas.,pronájem učebny,grátis učebnice,pohoštění,také nějaké daně,pojistky a čistý zisk pro majitele,neb jako socialist. charitu to asi nedělá....to vše za 5800Kč českých, pak ten kdo to absolvoval možná tuší rozdíl mezi autem a letadlem,ale neumí ani základy jízdy.Nedávno jsem byl u kalkulace a vyšlo to na sk. B poctivých 12 tis. Je to jako dovolená v Řecku s PP letecky za 3500Kč. Buď to dotuje majitel z jiného, nebo to někde šidí on i řekové.
13. 6. 2008 18:04
Re: FYZIKA
S tým sa nedá nesúhlasiť. Ale skús si vybrať: pseudobezpečnosť s elektronikou za 30.000 navrch povinne v každom aute, alebo bezpečnosť za 10.000 navrch jednorázovo za poriadnu výučbu. V tej elektronike vidím viac nevýhod ako výhod, navyšuje cenu auta, zvyšuje možnosť vzniku poruchy, zvyšuje požiadavky na odbornosť aj čas v servisoch, tým pádom tiež cenu za servis, zvyšuje nároky na výrobu, v konečnom dôsledku aj na životné prostredie.
Bez elektroniky, ktorá bude riešiť chyby vodiča budú lacnejšie autá, lacnejší servis, menší dopad na životné prostredie a bezpečnejšie cesty - vodiči pôjdu opatrnejšie, nebudú spoliehať na elektroniku, a tiež celý čas myslieť na to, že ak si rozbijú auto, žiadna poisťovňa im to nezacvaká.
Vravím to už dávno - demokracia je blbosť, každý si robí čo chce a zákony postihujú len malé ryby. Trba tvrdú a ráznu ruku, aby sa ľudia chovali jak ľudia a nie jak stádo opíc. >:D
13. 6. 2008 21:06
Re: FYZIKA
Boze. Tady je to jeden dokonalejsi ridic nez druhy. Jeden by zrusil ESP aby usetril, druhej by zakazal pasy, protoze k cemu je dokonalemu ridici pas, kdyz zvlada kazdou situaci s prstem v nose, treti by zakazal sviceni, protoze on a Josef se vcera Na ruzku shodli, ze je to k nicemu. Proste co jeden super ridic, to genialni myslenka, jak zrusit nejakej bezpecnostni system, protoze superridic nic takoveho nepotrebuje. Skola smyku namisto ESP je opravdu prurazna myslenka. Budte si jisty, ze velka cast ridicu na silnici jsou ridici typu moje manzelka, muj deda, teta Beta z venkova, moje sestra nebo bracha, kteri maji jeste vlhky ridicak. Nikdo z nich nikdy nebyl a ani nebude absolvovat skolu smyku a i kdyby ji musel absolvovat, tak mu to pri frekvenci jezdeni 10x do roka bude uplne nanic protoze potrebne dovednosti a reakce nikdy nebude mit. Pro vsechny tyto zastupy lidi je jedine reseni povinne ESP. A ted zase muzete mudrovat, na co vse ma ESP neblahy vliv.
13. 6. 2008 23:12
Re: FYZIKA
:yes: :yes: :yes: trafil si to do cierneho :P :yes:
neregistrovaný "exctenar"
14. 6. 2008 00:32
Re: FYZIKA
Souhlas.Ano,ano,ano!!!! Konečně,v Mostě na Autodromu bude možno trénovat i smyky o 106 za příslušný peníz, bude možno si umazat nějaké body,s výjimkou bodů, kdy se rozdávají vysoké jednorázové taxy.Tak mne napadá....dostanu bod za držení mobilu,ne úplné zastavení na Stopce,když vidím, že nic nejede a vidím na 100 km oběma směry,za nepřipoutání se atd...otázka zní:jak tohle přispěje k mému převychování, když za nějaké 3 tácy mi umáznou 4 body za prkotiny, ale budu trénovat smyky.To je úlet, ne ESP! Navíc, proč je mám trénovat,když jezdím a používám mozek,znám ty systémy jako ESP atd. a když doje na věc,už mi několikrát seplo při vítnutí do kaluže vody v kolejích,kdy jsem jel bájných 80-90 km/h...jenže lélo a lélo...proudy vody.Ubrat znamenalo,že mne sejme * s SUV či kamionem.Se omlouvám těm,co nejsou *.Takže to bude lobovačka privátní firmě za nic.To raději mít ESP.Mají je to autoškoly naučit, ale zase jsem u 5800 Kč....Viděl bych to na komplex opatření počínaje výchovou řidičů v autoškolách,kvalitní auta,obutí,dobtý techn.stav vozidel a vozovek,dobré značení,dobrou práci Policie,ne že stojí 20 let a měří na tom samém místě atd...že sem zapadá elektronika je mimo diskuse a úvahy o cenách jsou sice možné,nicméně to nebudu komentovat.Už třeba proto,aby lidé měli práci.Ano,auto je složitější a bude stále víc.Co není složité?Rychlé řešení problémů není,ale moc se asi nepletu,byť mám za sebou 1800 km za 2 dny,že ESP něco málo pořeší.Také ti co navrhují ESP netuší,že jsou země, kde se dělají papíry pod cenou paliva na jízdy,že? :no:
16. 6. 2008 08:45
Re: FYZIKA
Prehanat obcas treba. ;-) Na vlazne prispevky su aj vlazne reakcie. Vsimni si hlbku vlastneho, aj dalsich prispevkov ked som pritvrdil az za hranicu realneho a rozumneho. :-) :-) :-)
Avatar - Falco
14. 6. 2008 11:41
Re: FYZIKA
Demokracie a jí proklamovaná svoboda neznamená, že si každý může dělat co chce! Tvoje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého.

Etiku chování nezmění žádný politický systém, od toho má být rodina!
neregistrovaný "sportcar"
15. 6. 2008 05:01
Re: FYZIKA
aha cize zrusime aj zakonne poistenie a budeme jazdit bezpecnejsie :-) vyvediem Ta z omylu mam par znamych co maju drahe a nepoistene auta havarijne a jazdia ako prasata...
Su tetusky a deduskovia ktori jazdit vobec nevedia a idu na cestu ohrozuju vsektych okolo maju ESP a keby si ich dal na skolu smyku odchodili by si ju a jazdili by dalej rovnako a u mladych by to malo ten efekt ze po absolvovani takehoto kurzu by si mysleli ze su bohovia ciest a smyky ktore sa naucili by si skusali na ceste = nehodovst by sa mozno este zvysila.

neviem ci si toto myslel vazne
"Trba tvrdú a ráznu ruku, aby sa ľudia chovali jak ľudia a nie jak stádo opíc."
ale ak ano mal by si ist tak na mesiac dva do vazby pripadne do nejakeho gulagu nech vies co obnasa tvrda ruka. Som zvedavy ako by si reagoval na teror pachany na tvojej osobe.
15. 6. 2008 09:53
MichalPolan :-))
Hehe Mihale.... je sranda číst od tebe, jak je ESP na houby... ale vsadím se, že se každý ráno připoutáš ;-) Nač ty vymoženosti??? Nejezdíš náhodou jak pirát, když víš, že máš pásy a možná i airbag??
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "helmuthhyb"
15. 6. 2008 22:49
esp
vždy keď vidím nezmyselnú argumentáciu si poviem niečo ako tem človek aj tak nebude schopný reagovať na normálne argumenty tak sa nebudem unúvať niečo hovoriť (písať).. Ale niekedy sa to proste nedá... Takže ideme na argumentáciu

fyziku neoklameš.. To je svätá pravda. Problém diskutérov ktorí pochybujú o účinnosti ESP je v tom že akosi prehliadajú to že ESP V Y U Ž Í V A fyzikálne zákonitosti vo svoj prospech. (to je ako keby niekto tvrdil že 4kolka nemá žiadnu výhodu pred klasikou. Platia pre nu fyz zákony ale taktiež ich využíva vo svoj prspech a nik nepochybuje o tom že prináša isté vyhody)

Dobrý vodič je aj tak lepší ako ESP.... Hovadina ako mraky. Keby v F1 povolili plne využívať ESP a iné vychytávky tak by sa až absurdne monoposty zrýchlil.

Ked nebude esp budeme jazdiť opatrnejšie... No to je hláška mesiaca. Stačilo keď som ako spolujazdec bol svedkom toho ako pred auto vpochodoval jeleň. Šofér šiel predpisovou 70kou ktorá bola v tom úseku povolená. Losý test ako s učebnice. Tá kontrolka esp blikala...dooosť divoko (všimol som si to len náhodou_)

ESP je totiž akási poistka v prípade nečakaného.. Nie je spasiteľom ale pomocníkom. Takže je jasné že pri driftovaní na parkovisku pred supermarketom je to na obtiaž ale pre normálnych ľudí je to fakt dobrý vynález
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "sportcar"
16. 6. 2008 00:35
Re: esp
Ja k tomu len tolko, ze nemozes porovnavat ESP v beznom aute a v monoposte. Jednak monopost ma vykon uplne inde a jednak sa nejedna vobec o konvecny system ktory mas vo svojom aute a mozes si nastavenie elektroniky regulovat podla potreby.
Tuto moznost v beznom aute nemas.

ESP Ta v mnohych pripadoch brzdi aj na miestach ktore by si normalne presiel bez neho rychlejsie skus si to na nejakom bezpecnom mieste je to totiz dane tym ze ESP je vo vacsine beznych aut nastavene az prilis agresivne.

ANO ESP JE PRINOS DO BEZPECNOSTI PRE BEZNEHO VODICA JE ESP VELMI PROSPESNE hlavne na mokre v zime v krizovych situaciach atd. a moze pomoct aj dobremu vodicovi, ale nie je vsemocne a najdokonalejsie ako sa mnohi domievaju.

Su tu aj dalsie aspekty: Clovek ktory ma esp v mnohych pripadoch by musel robit korekcie ale miesto toho mu blika trojuholnicek tak si mysli ze vlastne sa nic nedeje potom ale auto napriklad na namraze raz odtrhne a poriadne vo vacsej rychlosti ako by isiel bez tohto systemu a kedze sa spolieha na esp nevie zvladnut krizovku ma vacsiu rychlost dlhsiu brzdnu drahu vdaka vyssej rychlosti a koncieva to fatalne.

Inak neviem ci mnohi z diskutujucich vedia ze ked blika trojuholnik znamena to ze esp uz zabera dost silno.

Vsetko pre ma svoje proti.

Btw. stvorkolka ma tiez svoje nepoieratelne vyhody ale tiez byva dost casto precenovana podobne ako ESP
neregistrovaný "helmuthhyb"
16. 6. 2008 07:54
Re: esp
Takže...Prečo by som nemohol porovnávať ESP v monoposte a vo fábii? Jediný rozdiel bude v tom že ESP v monoposte f1 bude posúvať schopnosťi monopostu s absurdných hodnôt priečneho zaťaženia na ešte absurdnejšie..No a vo fábii posunie rozdiel medzi akou takou adhéziou a jej totálnou stratou o 5 - 6km/h.. čo je niekedy rozdiel medzi tým či sa ti vráti niekto koho máš rád domov a tým keď ho pojdeš pochovať. Ale fyzika a princíp ESP je rovnaky v oboch prípadoch...
ESP je nástroj ako nakloniť fyziku a získať niekoľko málo km/h navyše.. A keď je zle vtedy ďakuješ bohu za každú pomoc.
neregistrovaný "sportcar"
16. 6. 2008 23:57
Re: esp
s vetaou o vrateni domov suhlasim aj o pomoci.

S predostlou uvahou nie ESP neposunie rozdiel v adhezii o 5 ci 6 km ono ta skor zacne brzdit ako pride co i len miernej strate adehzie dojde cize realne ides do zakruty pomalsie ako bez ESP.
problem je ked prezenies nazdazd do zakruty hlavne pri zadnom nahone sa ti mierna pretacavost zmeni s ESP na masivnu nedotacavost aj ked trochu korigovatelnu.
je to dane tym ze ti v zkrute pribrzuju kolesa ja ked vnutorne ale zacina ta to vynasat von. skus si niekedy ked pojdes na hrane zabrzdit v zakrute auto ti zacne vynasat von a to iste ti urobi ESP aj ked tu silu rozlozi.
Dalsia vec je ta ze ti nedovoli pridat plyn v zakrute ale miesto toho ta brzdi cize u zadneho nahonu nemozes vyuzit pretacavost vo svoj prospech...

Monopost s fabiou nemozes porovnavat to je ako keby si porovnaval traktor s autom.
V F1 je elektronika dolezita napr. pri rozjazde koli strate adhezie ale je uplne inac nastavena ako elektronika v aute ktore jazdis a vodic si vie je nastavenia korigovat podla potreby.

Vsimol som si ze mas BMW 5 skus si na nom na bezpecnom mieste najlepsie na okruhu podrzat gombik DSC na 5 sekund a zajazdi si uvidis ze tvoje bmw ako keby ozilo a bude mat daleko lepsiu chut zatacat.

PRAVDA JE ZE ESP JE ROBENE PRE BEZNYCH LUDI KTORI TIETO SITUACIE NEVEDIA OBRATIT V SVOJ PROSPECH PRETO JE ESP NASTAVENE TAK AGRESIVNE. AKO BEZPECNOSTNY PRVOK MA SVOJE OPODSTATNENIE ALE OPAKUJEM SA NIE JE VSEMOCNE.