Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault 25 (1983-1992): Poslední úspěch velkého démantu

Velký, pohodlný a úsporný Renault 25 pokračoval v tradici francouzských liftbacků segmentu E. Víc něž slušný odbyt hlavně na domácím trhu však srážela nespolehlivost prvních ročníků.
Zpět na článek
25. 12. 2018 10:13
25. 12. 2018 11:38
25. 12. 2018 12:57
25. 12. 2018 13:16
23. 4. 2020 01:39
14. 11. 2022 18:51
Avatar - Ada je zase tady
24. 12. 2018 21:41
Redaktor: velmi správné konstatování
Poslední úspěch rendlíku! :yes: >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
24. 12. 2018 22:35
Re: Redaktor: velmi správné konstatování
Pravda. :-)
24. 12. 2018 23:08
2,8i TX nezničitelnej stroj
Ahoj, měl sem R25 2,85 TX asi 6 let, nájezd 350000km, motor 450000km, trochu oprejskaný, ale nezrezlý. Jelo a jelo, občas vzhledem ke stáří potřebovalo něco vyměnit, výkon pouhých 150k při 1300 kg dával pocit výstřelu a zároveň sliboval nezničitelnost motoru. Na emisích standartně hluboko v normě. Koráb především co do šířky, pohodlíčko, zadní nedělené sedačky dvěma čudlíky sklopit, ustlat spaní a hurá do hospody. Když sem to pujčoval kolegovi u Mnichova, řikám mu že má ject max 120 že si ho nechci vzít na svědomí... Po pár dnech se ptal jestli to může ject i 180... Ty jantare to tě nesmí při tom stáří ani napadnout!... No řikám to proto, žes mi to dal, jedu, balim cigáro...a najednou vono tam 200!!!
Rozbalit vlákno
0
24. 12. 2018 23:58
Kde jsou ty časy...
Druhá půlky osmdesátek a devadestáky byly v západní Evropě opravdu zlatou automobilovou érou s bohatou úrodou dodnes nezapomentutelných strojů, samozřejmě i těch francouzských.
R25 se mi vždycky moc líbila a facelift byl ještě hezčí (zejména zezadu). Autorovi jako vždy velký dík za vynikající práci! :-) :yes: :yes: :yes:
P.S. Po R25 už Renault v segmentu E skutečně žádný větší úspěch nezaznamenal (bohužel to platí nejen pro přímého nástupce Safrane, ale i pro současný Talisman, který doplatil na svou trapnou motorizaci). Podobně úspěšný jako o pár let dříve na tom byl na sklonku 80. let i Fiat se svojí parádní Cromou, Lancia s Themou, Afa se skvostnou164 a Peugeot se 605. Nástupci všech těchto parádních kočárů bohužel už tak úspěšní zdaleka nebyli a nadvláda Němců v tomto segmentu byla završena... :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
2
25. 12. 2018 09:58
Re: Kde jsou ty časy...
Líbivost je samozřejmě věcí osobního vkusu, facelift považuji za takový uhlazenější, nenápadnější - ovšem starý model je alespoň pro mé oko designově výrazný a zajímavější.
I přes pár nepřesností v článku (neznalý by např.mohl snadno nabýt dojmu, že všechny jmenované (i ty nejmenované) prvky výbavy a verze byly k mání od samotného začátku, nebo že nespolehlivost prvních ročníků se mohla vyznačovat fatálním selháním důležitých orgánů - opak je pravdou, pětadváca "furt jede" jako tank, jen kontrolky blikají jak vánoční stromeček a Helmut (popř.Francois, Vincenzo,...ano, mužský hlas, nikoliv ženský) vám do řízení neustále kecá a vyhrožuje, abyste okamžitě, ale opravdu okamžitě zastavili - příčinou jsou pouze nedostatečně dimenzované konektorové spoje elektroinstalace především (ale nejen) v přístrojové desce) díky autorovi za něj a jen v jednom si asi dovolím s ním tak nějak více než nesouhlasit. A to že na motorizaci ZÁLEŽÍ. První polovinu požitku mám spojenou s vizuálními vjemy, potud můžeme (s drobnými výhradami) souhlasit, že nezáleží. Ale ta druhá polovina je prostě spojena s projevem motoru ve voze - ať jde o zvukový, či ten jízdní - a to mi s prominutím žádný 4-válec nedopřeje, co 6ti-válec v libovolné verzi, nechci se dobrovolně připravit o polovinu požitku z R25, chci ho celý. Mám ho ;-)
25. 12. 2018 13:35
Re: Kde jsou ty časy...
Já měl R25 V6 Inection v a kční verzi spring. Ve vnitř mi keclala Gertruda (ženský nikoliv mužský hlas). Že auto jelo i když kde co svítilo. Dokonce i po průjezdu hlubokou kaluží a rozsvícení velké červené kontrolky stop s jízdou problém nebyl. Odešel ovšem modul který řídil otvíraní oken a ten nebyl zrovna levný a když odešel hlavní brzdový válec nefungovala ani spojka.
Avatar - lordlord
25. 12. 2018 10:13
.
2din radio neměl asi nikdo, dofukovací kožené sedačky, hrdý nápis V6 injection, turbo žralo jak zjednané, automat sebral snad polovinu výkonu, auto umělo mluvit...
Rozbalit vlákno
3
25. 12. 2018 11:38
Re: .
V6 Turbo nežere zas tolik - pokud se starým turbem pojedu jak s V6 elektronickou atmosférou na důchodce v klobouku, veme si 10. Když budu chtět s atmosférou jet jako s turbem, ta si veme klidně 13 i víc bez ostychu. Když u turba hodím cihlu na plyn, 15 a letím nízko nad zemí >:-[]
Avatar - lordlord
25. 12. 2018 12:57
Re: .
15 bylo asi minimum, pomalu se s tím nejezdilo
Avatar - KANKUNEN
25. 12. 2018 13:16
Re: .
Mělo to zátah, ale šíleně nedotáčivé a brzdy hned odešly.
26. 12. 2018 21:13
Inu, co mě zaujalo
Jsem již léta fanda Renaultu a bývalým majitelem. Proto jsem strávil mnoho času pročítáním článků o různých Renaultech. Překvapilo mě, že v článku není uvedena verze Quadra. Jedná se o velmi omezenou sérii (tuším asi 800 ks) s pohonem 4x4. Autor ji patrně nezná. Zde na auto.cz jsem kdysi četl majitelovu recenzi. Dále ostře protestuji proti výroku, že řada 20/30 je hatchback. Tento výrok lze prominout laikovi, nikoliv odbornému sdělovacímu prostředku. Podobně jako výrok "motor nahání zadní kola". Řada 20/30 jest fastbackem. Prosím autora o korekci. Přední pohon R25 nebyl ničím výjimečným, neboť toto se uplatňovalo již na R16 představené r.1965.

Autorovi poděkování za připomenutí krásného vozu.
Rozbalit vlákno
1
2. 1. 2019 23:48
Re: Inu, co mě zaujalo
'Quadra', nebo 'French Express' je R21 ve verzi 2.L Turbo Quadra (jinak Quadra byla i v atmosférické verzi), nikoliv R25, ta nikdy. 4x4 verze byla pouze speciál R20 Turbo (motor 1.6T z Fuega) pro Paříž-Dakar, karoserie R20TX + podvozek Trafic 4x4
23. 4. 2020 01:39
R25
Jooj mali sme aj starší aj novší model nádherné auto aj dnes a futuristický disaijn palubovky bo megaa.a dovolenka dá chorvátska keď ja som spal vzadu pod sedačkou v priestoroch na nohy a sestra na sedačke nezabudnuteľné zážitky skvelé auto a išlo furt oba modely každé jedno sme mali od novoty
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Achernar9
14. 11. 2022 18:51
R25 2,2 TX
Taky jsem ho měl 9 - 10 let. 👌 R25 2,2 TX v automatu. Supr auto❗To pohodlí v křeslech jako v obyváku... 👍 Úžasný svezení. Po něm jsem přešel k Safránovi a s tím jezdím do dneška. Taky supr❗👍
Rozbalit vlákno
0