Novinky
Mýtné na německých dálnicích se českým řidičům prodraží. Kvůli stáří tuzemského vozového parku
20 komentářů
recko i turecko... proste secko
V Řecku jsem platil pár Eur za jeden úsek (nemají to celoplošně), který vypadal hůř, než D1.. když jsem se toho úředníka ptal, jestli to myslí vážně za tenhle úsek platit, tak zčervenal a řekl, že mi rozumí, ale že to vybírat musí >😁
Ani se nedivím, že v ČR mýto tímto způsobem nikdo nevybírá, protože by zaměstnanci mýtných bran dostávali silnou čočku >😁
Ani se nedivím, že v ČR mýto tímto způsobem nikdo nevybírá, protože by zaměstnanci mýtných bran dostávali silnou čočku >😁
Chybí mi v článku zpráva kolik bude činit roční mýtné pro auta s nejnižší produkcí emisí.
"Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (64 až 644 Kč), nejdražší roční mýtné pro vozy s vysokou produkcí emisí bude stát 130 eur (3347 Kč)."
"Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (64 až 644 Kč), nejdražší roční mýtné pro vozy s vysokou produkcí emisí bude stát 130 eur (3347 Kč)."
V clanku chybi odkaz na nemeckou legislativu (bohuzel). Pred dvema lety jsem si ten schvaleny zakon precetl a bylo do docela jednoduche pochopit.
Ale nyni nevim, zda nemecka vlada jiz schvaleny zakon pouze odlozila nebo doslo ke zmene obsahu.
[odkaz]
Berechnung: Kosten Pkw-Maut für ausländische Autofahrer
Maut-Vignette Kosten
Jahresvignette mit Benzinmotor:
Euro 0/1/2/3 6,50 € je angefangene 100ccm Hubraum
Euro 4/5 2 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 6 1,80 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Jahresvignette mit Dieselmotor:
Euro 0/1/2/3 9,50 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 4/5 5 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 6 4,80 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Ale nyni nevim, zda nemecka vlada jiz schvaleny zakon pouze odlozila nebo doslo ke zmene obsahu.
[odkaz]
Berechnung: Kosten Pkw-Maut für ausländische Autofahrer
Maut-Vignette Kosten
Jahresvignette mit Benzinmotor:
Euro 0/1/2/3 6,50 € je angefangene 100ccm Hubraum
Euro 4/5 2 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 6 1,80 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Jahresvignette mit Dieselmotor:
Euro 0/1/2/3 9,50 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 4/5 5 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 6 4,80 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Me treba vychazi €36/rok, coz je levnejsi, nez v CZ... pokud se to nezmeni, tak zatim predpokladam, ze si rocni pro Nemecko koupim
Poplatky za diaľnicu neslúžia len na výstavbu nových ale hlavne na údržbu stávajúcich, nie? A že sa minulý rok neotvorila žiadna nová diaľnica neznamená, že sa nič nestavia.
Tam se to bude nejspíše ekologicky objíždět.
Takže, čím méně ekologické auto, tím větší naděje na objíždění dálnice do Drážďan. To budou vesničky pěkně nadávat na smradlavé Čechy.
2) Vyspela inetligence vodicu je vlastni spise Cechum, Slovakum a zbytku vychodu. To si priznejme. Nemci v tomhle nejsou svati, zvlast stredoproudaru je tam pomalu jako u nas, ale ten levy pruh vyklizeji furt radove rychleji nez nasinci, a i kdyz to neni dokonale, ma to k dokonalosti vyrazne blize nez co clovek zazije v CR / SR.
3) Ano, Nemci furt nekde neco opravuji. Ono to jinak nejde, kdyz chci mit dalnicni sit v poradku. Funguje to asi takto😒br /> - Opravovat vic jak dekadu pouhou 1/3 jedine paterni dalnice, neustale s problemy a fuserskou kvalitou, to je takove ceske.
- Jezdit i v roce 2019 po nedokoncene (a dokonceni v nedohlednu) jedine paterni dalnici, ktera pritom podle vodcu bude/je/byla hotova do roku 2010, to je takove slovenske.
- No a jezdit po dalnicich, ktere se kontinualne opravuji, mit na spouste useku ceduli "Straßenschäden" i kdyz ty useky jsou ve stavu za ktery by se slovak nebo cech nestydel dat ceduli "Tento usek opravila Skanska" nebo jinou na stav podobne hrdou, mit tyto caste uzavirky / opravy dokoncovane v predstihu a nikdy se tak nedostat do stavu kdy padaji mosty, povrch dalnice se v prach meni atd., ano, to je takove nemecke. Holt ale ani v tom Nemecku to neni zadarmo a ani v tom Nemecku to neopravuji stylem: postavim dalnici, 15-20let ji hobluji na kost a kdyz se blizi cas rekonstrukce tak vedle postavim dalnici druhou, aby ridici behem rekonstrukce te puvodni nedejboze nemuseli jezdit zuzenim.
PS: Rakusan je ten posledni co ma pravo nadavat na Nemeckou dalnici.