To je celkom prijatelna cena v porovnani napriklad s Francuzkom kde nieje problem na mytnom po 1000 km nechat 100eur. Ja mam vacsi problem s tym ze 10 dnova na SK stoji 10 Eur. Zaco preboha? Ved v roku 2018 sa neotvoril ani 1km novej dialnice.
Ano, když člověk potřebuje přejet ten pitomý kousek z ČR do Maďarska, tak za 10EUR... >:D Mne by zajimaky podrobnosti o německém systému, jak a která auta budou v té nejvyšší sazbě.
Áno, z tohto pohľadu je to pravda. Ale poznáme horšie, nie? Napr. cesta do Chorvátska cez Rakúsko tuším za 8 €, a potom kúsoček cez Slovinsko - za 30 €...
Da se vygooglil kalkulacka pro rocni znamky, treba [odkaz]
Me treba vychazi €36/rok, coz je levnejsi, nez v CZ... pokud se to nezmeni, tak zatim predpokladam, ze si rocni pro Nemecko koupim
Tak 25 € za 10 dní je vpohode a 10 € za 10 dní už nie? Máš trochu divný meter. Isteže na Slovensku je diaľnic oveľa menej ako v Nemecku, ale tiež je voči Nemecku oveľa menšie.
Poplatky za diaľnicu neslúžia len na výstavbu nových ale hlavne na údržbu stávajúcich, nie? A že sa minulý rok neotvorila žiadna nová diaľnica neznamená, že sa nič nestavia.
To dufam nemyslis vazne co tu pises. Jasne ze je 25 eur v Nemecku lepsie ako 10 na Slovensku. Ovela menej? Ved nemecko ma viac dialnic ako slovensko vsetkych ciest dokopy a v daleko daleko lepsom stave. To vies u nas sa postavi dialnica a v tom lepsom pripade sa po 3 rokoch uz opravuje. Povedz mi prosim kolko km 3 prudovych dialnic ma SK? Chod dnes z BA do Kosic cez strecno a potom mi povedz ze sa cesty stavaju. Ano uz poslednych 26 rokov a stale nic. Nevedia postavit jednu pos.atu galeru ponad strecno a nie este dialnicu. Hlavne ze povedia ze cena dial. znamky nesla hore takze slovaci teste sa. Inak tento rok sa ma otvorit AZ 26 km dialnic. Neviem ci dokazem absorbovat takuto porciu.
No neviem, ked som isiel minuly rok do Stuttgartu, tak po prekroceni rakuskej hranice sme isli takmer nonstop 80-110km... rozkopavka a zuzenie pruhov na 60% cesty, na dalsich 20% bola v okolo Regensburgu a Stuttgartu zapcha jak prasa, ze sme stali, a ostatnych 15% isiel v lavom pruhu bud kamion alebo nejaky pribrzdeny vodic 120kou. Tak som sa tesil, ze prevetram V8icku a podarilo sa mi to “az” na jednom asi 7km useku, kde sa dalo realne ist 220+. Inac to bolo cele zle... takze o tom “skvelom” stave nemeckych dialnic by som pomlcal, a naozaj im nemame co zavidiet. V Rakusku to zas bol “blitzer” kazdu chvilu... realne vies stale najplynulejsie aj nahrychlejsie jazdit na SK dialnici, alebo aspon na tych usekoch, ktore su dokoncene :-)
Podle stavu jedne, zrovna v tom case zjevne hodne opravovane, dalnice vyvodit, ze nemcum nemame opravdu co zavidet je skutecne brilantni uvaha. :-):yes:
Jo, rok pred tym som bol tam bol 2x, raz Berlin potom Hamburg, a tiez by som to nenazval ternom... ta hustota premavka, ktora tam je, v spojitosti s absenciou zakazu predbiehania pre kamiony a naozaj vyspelou inteligenciou vodicov, ktori casto chodia v lavom pruhu 120kou aj ked maju napriklad volny stredovy, robi jazdu touto krajinou skutocnym zazitkom. To, ze furt niekde nieco opravuju je takisto fakt. Ja som si teda cestu neuzil ani raz. Mozno som mal blbe stastie, ale isiel som v intervaloch s rozostupom 5-7 mesiacov a v rozne casove doby (noc, rano aj den, prac dni aj vikendy)... a nad 200 som sa dostal tolko krat, ze to napocitam na prstoch jednej ruky. Mne je v zasade fuk ako pojdem, ale pride mi nefer slepo porovnavat cenu SK a DE dialnice, kedze tych faktorov tam je naozaj vela. A ked niekto povie, ze 25€ za 10 dni je ok ale 10€ za 10 dni uz nie, pride mi to kratkozrake... na nemecke dialnice nadavaju aj Rakusaci, a nie je to na cenu.
Vies preco vravim ze dat 25 eur je lepsie ako dat 10 u nas? Pretoze ked pojdes napr. z viedne do popradu tak si kupis dialnicnu znamku lebo musis ale vacsina pojde juznou trasou na BB pretoze ta super severna D1 sa konci v Ziline a potom je to do RK peklo! Takze preto, platis za nic.
Tak tedy postupne:
1) Ano, Nemci nemaji nejhustsi dalnicni sit na okrasu, ale ji aktivne vyuzivaji. To na jednu stranu znamena, ze zvlast ve spicce je provoz zly, i mimo spicku je provoz rel. velky a kdyz dojde k nehode tak ma clovek 10+km kolonu do hodiny skoro vsude. Na stranu druhou to znamena, ze se po dalnici clovek dostane temer vsude. Temer vsude navic vice nez jedinou cestou a naprosto vsude ve vyssi kvalite i rychlosti nez jinde.
2) Vyspela inetligence vodicu je vlastni spise Cechum, Slovakum a zbytku vychodu. To si priznejme. Nemci v tomhle nejsou svati, zvlast stredoproudaru je tam pomalu jako u nas, ale ten levy pruh vyklizeji furt radove rychleji nez nasinci, a i kdyz to neni dokonale, ma to k dokonalosti vyrazne blize nez co clovek zazije v CR / SR.
3) Ano, Nemci furt nekde neco opravuji. Ono to jinak nejde, kdyz chci mit dalnicni sit v poradku. Funguje to asi takto:
- Opravovat vic jak dekadu pouhou 1/3 jedine paterni dalnice, neustale s problemy a fuserskou kvalitou, to je takove ceske.
- Jezdit i v roce 2019 po nedokoncene (a dokonceni v nedohlednu) jedine paterni dalnici, ktera pritom podle vodcu bude/je/byla hotova do roku 2010, to je takove slovenske.
- No a jezdit po dalnicich, ktere se kontinualne opravuji, mit na spouste useku ceduli "Straßenschäden" i kdyz ty useky jsou ve stavu za ktery by se slovak nebo cech nestydel dat ceduli "Tento usek opravila Skanska" nebo jinou na stav podobne hrdou, mit tyto caste uzavirky / opravy dokoncovane v predstihu a nikdy se tak nedostat do stavu kdy padaji mosty, povrch dalnice se v prach meni atd., ano, to je takove nemecke. Holt ale ani v tom Nemecku to neni zadarmo a ani v tom Nemecku to neopravuji stylem: postavim dalnici, 15-20let ji hobluji na kost a kdyz se blizi cas rekonstrukce tak vedle postavim dalnici druhou, aby ridici behem rekonstrukce te puvodni nedejboze nemuseli jezdit zuzenim.
PS: Rakusan je ten posledni co ma pravo nadavat na Nemeckou dalnici.
V Řecku jsem platil pár Eur za jeden úsek (nemají to celoplošně), který vypadal hůř, než D1.. když jsem se toho úředníka ptal, jestli to myslí vážně za tenhle úsek platit, tak zčervenal a řekl, že mi rozumí, ale že to vybírat musí >:D
Ani se nedivím, že v ČR mýto tímto způsobem nikdo nevybírá, protože by zaměstnanci mýtných bran dostávali silnou čočku >:D
Chybí mi v článku zpráva kolik bude činit roční mýtné pro auta s nejnižší produkcí emisí.
"Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (64 až 644 Kč), nejdražší roční mýtné pro vozy s vysokou produkcí emisí bude stát 130 eur (3347 Kč)."
V clanku chybi odkaz na nemeckou legislativu (bohuzel). Pred dvema lety jsem si ten schvaleny zakon precetl a bylo do docela jednoduche pochopit.
Ale nyni nevim, zda nemecka vlada jiz schvaleny zakon pouze odlozila nebo doslo ke zmene obsahu.
[odkaz]
Berechnung: Kosten Pkw-Maut für ausländische Autofahrer
Maut-Vignette Kosten
Jahresvignette mit Benzinmotor:
Euro 0/1/2/3 6,50 € je angefangene 100ccm Hubraum
Euro 4/5 2 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 6 1,80 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Jahresvignette mit Dieselmotor:
Euro 0/1/2/3 9,50 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 4/5 5 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 6 4,80 € je angefangene 100 ccm Hubraum