Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mýtné na německých dálnicích se českým řidičům prodraží. Kvůli stáří tuzemského vozového parku

ČTK
Diskuze (20)
Německo počítá s tím, že výše mýtného pro osobní auta se bude lišit podle objemu motoru a množství emisí, které produkuje.

Zavedení mýtného pro osobní automobily v Německu bude pro české motoristy znamenat velké zdražení cest do sousední země. Kvůli stáří vozového parku a vysokým emisím totiž bude velká část vozů spadat do skupiny s nejvyšším zpoplatněním. ČTK to dnes řekl mluvčí ÚAMK Igor Sirota. Průměrné staří tuzemských vozů se pohybuje okolo 15 let.

Spolkový ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) dnes oznámil, že mýtné pro osobní auta bude zavedeno od října 2020. Německo počítá s tím, že výše mýtného pro osobní auta se bude lišit podle objemu motoru a množství emisí, které produkuje. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (64 až 644 Kč), nejdražší roční mýtné pro vozy s vysokou produkcí emisí bude stát 130 eur (3347 Kč).

Podle Siroty zatím není zřejmé, jestli se zpoplatnění bude týkat i příhraničních silnic první třídy. Ty často využívají zejména Češi, kteří jezdí do Německa za prací. Konkrétní úseky silnic prvních tříd, které budou zpoplatněny, Německo teprve vybere. V minulosti ovšem Německo podle Siroty zvažovalo, že právě příhraniční silnice by mohly být s ohledem na velký podíl řidičů ze zahraničí zdarma.

Pokud by však platilo mýtné i na příhraničních silnicích, může zavedení mýtného vést i k objíždění zpoplatněných tras po menších silnicích. To by podle Siroty využívali právě řidiči dojíždějící do Německa kvůli práce. Denně z Česka dojíždí za prací přes 10.000 řidičů.

Zpoplatnění německých dálnic v minulosti kritizovaly některé sousední státy včetně České republiky. Podle nich je mýtné nastaveno diskriminačně, Rakousko kvůli tomu Německo dokonce zažalovalo. Důvodem je to, že mýtné budou fakticky platit jen zahraniční řidiči. Majitelé aut registrovaných v Německu mýtné sice také zaplatí, posléze se jim ale o tuto částku sníží daň z motorových vozidel, kterou už nyní přispívají na rozvoj zdejší dopravní infrastruktury. Evropská komise však námitky Rakouska zamítla.

Německé ministerstvo dopravy si od zavedení poplatků slibuje čistý roční příjem kolem 500 milionů eur (12,8 miliardy Kč). Někteří odborníci to ale zpochybňují a tvrdí, že systém může být i ztrátový.

ČTK
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Jenik3
3. 1. 2019 21:23
Re: Rok?
V clanku chybi odkaz na nemeckou legislativu (bohuzel). Pred dvema lety jsem si ten schvaleny zakon precetl a bylo do docela jednoduche pochopit.
Ale nyni nevim, zda nemecka vlada jiz schvaleny zakon pouze odlozila nebo doslo ke zmene obsahu.
[odkaz]

Berechnung: Kosten Pkw-Maut für ausländische Autofahrer
Maut-Vignette Kosten

Jahresvignette mit Benzinmotor:
Euro 0/1/2/3 6,50 € je angefangene 100ccm Hubraum
Euro 4/5 2 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 6 1,80 € je angefangene 100 ccm Hubraum

Jahresvignette mit Dieselmotor:
Euro 0/1/2/3 9,50 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 4/5 5 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Euro 6 4,80 € je angefangene 100 ccm Hubraum
Avatar - Pepa_007
3. 1. 2019 20:45
Rok?
Chybí mi v článku zpráva kolik bude činit roční mýtné pro auta s nejnižší produkcí emisí.

"Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (64 až 644 Kč), nejdražší roční mýtné pro vozy s vysokou produkcí emisí bude stát 130 eur (3347 Kč)."
3. 1. 2019 20:25
Re: Max 25 eur za 10 dni
Sakriš a čo nejdeš niekam do psej matere do zahraničia, keď je to Slovensko vo všetkom také zlé...
3. 1. 2019 17:05
Re: Max 25 eur za 10 dni
Jazdit viac ako 5 rokov po 3prudovej ceste s docasnymi(orandzovymi) pruhmi bez odstavneho pruhu do hlavneho mesta - to je take slovenske.
Avatar - Jenik3
3. 1. 2019 16:54
Re: Max 25 eur za 10 dni
Mam to stejne (benzinovy motor). Ano, neco to stat bude, ale 36 EUR za rok je mene nez jsem cekal.