Technika
Moj oblubeny dokument, kde je vsetko krasne vysvetlene.
[odkaz]
Gen I TR690 / Gen II TR580 - cislo znamena max Nm, s ktorymi vie pracovat. Pomer torque convertora je +/- 2, z toho vyplyva, co moze ist na vstup.
Pre zaujimavost😒br /> "TR690 CVT was also modified to extend the transmitted torque; new version is called HCVT and is currently mounted in the most powerful Subaru Outback models based on six-cylinder 3.6 l gasoline and diesel (not supplied to Russia) engines, earlier equipped with hydromechanical transmission. TR690 HCVT is also used in Forester 2.0XT with turbocharging and WRX STI."
[odkaz]
Gen I TR690 / Gen II TR580 - cislo znamena max Nm, s ktorymi vie pracovat. Pomer torque convertora je +/- 2, z toho vyplyva, co moze ist na vstup.
Pre zaujimavost😒br /> "TR690 CVT was also modified to extend the transmitted torque; new version is called HCVT and is currently mounted in the most powerful Subaru Outback models based on six-cylinder 3.6 l gasoline and diesel (not supplied to Russia) engines, earlier equipped with hydromechanical transmission. TR690 HCVT is also used in Forester 2.0XT with turbocharging and WRX STI."
ale v autech slepá ulička, 400 Nm dnes překročí kdejaký foukaný čtyřválec.
Slepa ulicka? Si sa niekedy viezol v CVTcku? Aboslutny komfort. Mozes mat 7 spojkovy 12 stupnovy automat a furt to bude heglovat.
Vies ake auta a motorizacie su najviac predavane? Vsetko v zaklade.
Ktora 1,4 ma 400nm?
Vies ake auta a motorizacie su najviac predavane? Vsetko v zaklade.
Ktora 1,4 ma 400nm?
a když už automat, tak klasický s hydrodynamickým měničem (samozřejmě spojený s opravdu silným motorem).
Takto napsané věty nedávají moc smysl. Převodovky v autech nepřenášejí momenty určité hodnoty, ale velikosti vstupních momentů zásadně mění, obvykle je zvyšují ale často také snižují. Takže žádný přenos 400 Nm, to by byl na výstupu moment stejně velký jako na vstupu a nic bychom nezískali.
Za druhé je škoda, že v galerii není ani jedno foto které by se vztahovalo k Extroid CVT
Dále by mě zajímalo, nakolik vážně je míněné tvrzení, že "..se převodovka s plynulou změnou převodu vyznačuje mnohem menším vnitřním třením než konvenční převodovka...."
A poslední věc která je popsána podivně je "...Ano, i v planetových ústrojích se používají třecí spojky a pásové brzdy, tedy opět zařízení, pracující s třením. Na rozdíl od převodovky CVT ale přenášejí výrazně redukované točivé momenty. Hlavní tíha spočívá na bedrech planetového převodu. ."
Nejde o velikost redukovaných momentů, ale o fakt že v automatech fungují třecí prvky pouze jako spojka nebo brzda během řazení rychl.stupně. Po spojení se už vzájemně nehýbou a výkon je efektivně přenášen ozubenými koly. Na rozdíl od cvt, kde je třecí převod využíván k přímému přenosu výkonu a třecí prvky jsou tedy stále ve vzájemném pohybu pod zátěží
Formulace z článku vyvolávají dojem, že kolik Nm je na vstupu, tolik je i na výstupu.
Celý článek je napsaný špatným slovosledem a nevhodným výběrem technických termínů, ale co se divíš - se podívej, kdo to píše a jak moc je v oboru vzdělán. Většinou jde o nějakého překladatele článků z angličtiny a dle toho to pak vypadá.