Technika
Spalovací motor bez vačkových hřídelů: Klasický rozvod ventilů mají nahradit elektromotory
10 komentářů
jak rychle se pracuje na EV, tak než se tento systém plně vyvine, tak už ho nebude potřeba..... ;-\
Bože, takový bláboly. Koukněte na freevalve od Koenigsegu, který to zkouší dohromady s cinanama. Jinak hlavníp překážkou v nasazení je paradoxně energetická spotřeba. Konvenčně máte vačku poháněnou motorem a pružina funguje jako akumulator, takže zavření ventilu máte v podstatě zadarmo. U elektromagnetických systémů ale musíte otevřít i zavřít elektronicky a to je poměrně náročné na spotřebu. Can busem se v autě řídí skoro vše, není to nic nového, ani přelomového, dokonce už to přestává stačit, tak se přechází na jiné sběrnice. Nasazení také brání to, že proměnné časování ventilů v celé šíři není potřeba. Většinou bohatě stačí dva režimy pro nízké a vysoké zatížení. Očividně redaktor toho moc neví a odněkud to opsal. Pochopitelně pak s změnou časování přichází změna vlastní frekvence a změna harmonických řádů, což je další problém, který se musí řešit, takže pak je potřeba motor sofistikovaněji tlumit, no ale to už je jiná písnička.
Práce potřebná pro pohyb ventilu tam a zpět je stejná ať je ovládání mechanické nebo elektronické. Pokud pružina zavře ventil zadarmo, tak úplně zadarmo to není protože tu pružinu musíme napřed stlačit, což je zase práce navíc
A elektronické ventily s proměnným zdvihem můžou být energeticky úspornější, protože se budou většinu času pohybovat po kratší dráze
A elektronické ventily s proměnným zdvihem můžou být energeticky úspornější, protože se budou většinu času pohybovat po kratší dráze
Prosímvás, jaká pak vzácnost, běžně se to používá v elektromotore. Dokonce i tramvaje v praze ho mají. To je fakt blbost až mě to trhá srdce.
Je to na trhu tusim od 2009... od 0,8litru dvouvalce po vykonne dvoulitry v Alfach.
A funguje to.
Uz cely ty roky...
😉
A funguje to.
Uz cely ty roky...
😉
jo znám tento typ řízení sacích ventilů problém je ale provedení a kazivost určitě to ma potenciál ale konstrukčně to provedení je s vadami
ale není možné časovaní vvt výfuku ale u přípravy směsi je dávka paliva řízena podle potřeb motoru což má plus
V podstatě nej pokus o to odstranit vačky ale multiair se bez profilu pro výrobu tlaku do solenoidů neobejde jelikož nelze přes ecu řídit tvar otevíraní
a to co je zde v článku jako best řešení je nesmysl zbytečně složitá konstrukce prostě skok někam mimo
freevalve od Koenigsegu to má taky potenciál
ale není možné časovaní vvt výfuku ale u přípravy směsi je dávka paliva řízena podle potřeb motoru což má plus
V podstatě nej pokus o to odstranit vačky ale multiair se bez profilu pro výrobu tlaku do solenoidů neobejde jelikož nelze přes ecu řídit tvar otevíraní
a to co je zde v článku jako best řešení je nesmysl zbytečně složitá konstrukce prostě skok někam mimo
freevalve od Koenigsegu to má taky potenciál
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D