Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spalovací motor bez vačkových hřídelů: Klasický rozvod ventilů mají nahradit elektromotory

Nyní by měl být spalovací motor bez vačkových hřídelů již blízko sériové výrobě.
Zpět na článek
8. 1. 2019 11:02
8. 1. 2019 17:09
8. 1. 2019 09:53
Elektromotor jezdí skvěle, díky ale ke spalovací popelnice s
sraške na objednávku!! zoufalství autodebilek?? [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
8. 1. 2019 09:57
Soudě podle toho,
jak rychle se pracuje na EV, tak než se tento systém plně vyvine, tak už ho nebude potřeba..... ;-\
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2019 11:02
.
Zachvíli mezi jízdními režimy podvozku apod. přibude nastavení časování ventilů
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2019 11:28
Ou man
Bože, takový bláboly. Koukněte na freevalve od Koenigsegu, který to zkouší dohromady s cinanama. Jinak hlavníp překážkou v nasazení je paradoxně energetická spotřeba. Konvenčně máte vačku poháněnou motorem a pružina funguje jako akumulator, takže zavření ventilu máte v podstatě zadarmo. U elektromagnetických systémů ale musíte otevřít i zavřít elektronicky a to je poměrně náročné na spotřebu. Can busem se v autě řídí skoro vše, není to nic nového, ani přelomového, dokonce už to přestává stačit, tak se přechází na jiné sběrnice. Nasazení také brání to, že proměnné časování ventilů v celé šíři není potřeba. Většinou bohatě stačí dva režimy pro nízké a vysoké zatížení. Očividně redaktor toho moc neví a odněkud to opsal. Pochopitelně pak s změnou časování přichází změna vlastní frekvence a změna harmonických řádů, což je další problém, který se musí řešit, takže pak je potřeba motor sofistikovaněji tlumit, no ale to už je jiná písnička.
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2019 17:09
Re: Ou man
Práce potřebná pro pohyb ventilu tam a zpět je stejná ať je ovládání mechanické nebo elektronické. Pokud pružina zavře ventil zadarmo, tak úplně zadarmo to není protože tu pružinu musíme napřed stlačit, což je zase práce navíc

A elektronické ventily s proměnným zdvihem můžou být energeticky úspornější, protože se budou většinu času pohybovat po kratší dráze
8. 1. 2019 11:30
Permanentní magnety
Prosímvás, jaká pak vzácnost, běžně se to používá v elektromotore. Dokonce i tramvaje v praze ho mají. To je fakt blbost až mě to trhá srdce.
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2019 16:18
Re: Permanentní magnety
neni permanentni magnet jako permanentni magnet
nebo si myslis, ze tam je neco podobnyho jako je v kartacku na zuby??
Avatar - Ja Prvni 123
8. 1. 2019 14:55
a slyseli jste nekdy o systemu Multiair, od Fiat Powertrain?
Je to na trhu tusim od 2009... od 0,8litru dvouvalce po vykonne dvoulitry v Alfach.
A funguje to.
Uz cely ty roky...
;-)
Rozbalit vlákno
2
8. 1. 2019 16:15
Re: a slyseli jste nekdy o systemu Multiair, od Fiat Powertr
jo znám tento typ řízení sacích ventilů problém je ale provedení a kazivost určitě to ma potenciál ale konstrukčně to provedení je s vadami
ale není možné časovaní vvt výfuku ale u přípravy směsi je dávka paliva řízena podle potřeb motoru což má plus
V podstatě nej pokus o to odstranit vačky ale multiair se bez profilu pro výrobu tlaku do solenoidů neobejde jelikož nelze přes ecu řídit tvar otevíraní

a to co je zde v článku jako best řešení je nesmysl zbytečně složitá konstrukce prostě skok někam mimo

freevalve od Koenigsegu to má taky potenciál
Avatar - Ja Prvni 123
8. 1. 2019 23:08
Re: a slyseli jste nekdy o systemu Multiair, od Fiat Powertr
Kazivost?
A tos vzal kde... ?
Podle dostupných informací je to vysoce spolehlivé řešení... tím nechci říct, že se nikdy nic nepokazilo - to asi žádnej motor říct nemůže.

Ale v intencích "moderní" doby je to držák...