Novinky
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
fúha to je zase raz technickými novinkami nabitá americká hustokára..dúfam že má vzadu tuhú nápravu a vpredu trojmiestnu lavicu
Seš ubožák, víceprvek už měl chrysler stratus v 95-tym, zatímco O1 měla tuhou zadní. Skoč z mostu, ubude o jednoho chudáka...
wow odborník prehovoril...a teraz hádaj aký typ zadnej nápravy používa 90% amerických áut ktoré sú v súčastnosti v prevádzke? nooo..?
Nie, viacprvková to nie je..hádaj znova (začína na t)
S tou oktáviou si ma skoro rozplakal...skoro >😁
Nie, viacprvková to nie je..hádaj znova (začína na t)
S tou oktáviou si ma skoro rozplakal...skoro >😁
90% současný amerických sedanů má víceprve - zjistit sito. a netahej mi sem SUV a dodávky a pikpay. To jejiná kategorie!
Jel si někdy třeba v Cadillacu cTS? STS? Nebo i strší Seville? co třeba Chrysler Sebring, LHS, Concorde, 300M... Jestli tam někde najdeš tuhou zadní, tak seš borec 😄))
Ověř si laskavě fakta, než začneš pindet cyhtrý nesmylsly. víš toho o amerikách zřejmě tolik co já o Porsche 😄
Jel si někdy třeba v Cadillacu cTS? STS? Nebo i strší Seville? co třeba Chrysler Sebring, LHS, Concorde, 300M... Jestli tam někde najdeš tuhou zadní, tak seš borec 😄))
Ověř si laskavě fakta, než začneš pindet cyhtrý nesmylsly. víš toho o amerikách zřejmě tolik co já o Porsche 😄
lenže, môj milý SUV dodávky a pickupy tvoria značnú (ak nie prevažnú) časť áut čo sa tam premáva po cestách..takže áno, aj tie sa rátajú..
Nevravel som výlučne o nových autách ale o tých čo tam jazdia-čiže dajme tomu do 15 rokov...k tým výnimkám, nájdu sa to je pravda ale toľko isto ti môžem nájsť príkladov na zastarané konštrukcie ktoré sa vo výrobe udržali absurdne dlho..napr.- Mercury Grand Marquis a jeho derivácie (všetky taxíky a policajné autá ford prípadne luxusné lincolny)
Nevravel som výlučne o nových autách ale o tých čo tam jazdia-čiže dajme tomu do 15 rokov...k tým výnimkám, nájdu sa to je pravda ale toľko isto ti môžem nájsť príkladov na zastarané konštrukcie ktoré sa vo výrobe udržali absurdne dlho..napr.- Mercury Grand Marquis a jeho derivácie (všetky taxíky a policajné autá ford prípadne luxusné lincolny)
noa, proc menit neco co funguj dobre a nemusi se s tim kazdej druhej rok do servisu na komplet repasi
lenže to je podobný spôsob zmýšľania ako: "prečo vymýšľať úspornejšie motory keď ropy je zatiaľ dosť?"
ale oni se nove vymejslej, ale to neznamena ze by se mel menist sytem kterej funguje a nic k fungovani nepotrebuje 😉 , ano vyvoj je potreba, ale sam rekni, vymenil bys svoje auto za nove kdyby ti porad fungovalo dobre a bez poruch ? pokud bych s autem treba za 4 roky nemusel do servisu kvuli nicemu jinemu nes jen pravidelne prohlidce tak bych ho nemenil ?
schvalne se koukni kdy zacali mit americky auta treba klimosku, kdy zacali mit elektricky stahovane strechy u kabrii, kdy nasadili prvni airbagy, ta tuha naprava je casto lepsi nes ty multimegahuste multimegafunkcni napravy 😉 beztak zadnej ridic co jezdi podle predpisu zadny vyhody ani jedne z tech naprav nepozna, jo ale ty jakosto pilot v havu Schumachera to jiste kazdy den dostavas k limitum vid >😁
to súhlasím, s americkými rýchlostnými limitmi a typom ciest aké tam prevažujú by ich autá mohli mať drevené kolesá a nespoznal by si rozdiel >😒]
btw-elektricky sťahovanú strechu alebo klimatizáciu nepovažujem za zvlášť dôležitý míľnik automobilovej techniky, sorry
btw-elektricky sťahovanú strechu alebo klimatizáciu nepovažujem za zvlášť dôležitý míľnik automobilovej techniky, sorry
a podle ceho soudis ze tam maj tak uzasny silnice , nesmis verit filmum 😉
to nebola poklona na dokonalý stav ich ciest >😁
narážal som na fakt že sa tam jazdí väčšinou po rovinkách, rovná diaľnica stovky km a ideeeeeš..zákrutu si prejdeš pomaličky ako nejakú anomáliu a zase rovinka 😄
narážal som na fakt že sa tam jazdí väčšinou po rovinkách, rovná diaľnica stovky km a ideeeeeš..zákrutu si prejdeš pomaličky ako nejakú anomáliu a zase rovinka 😄
jo aha, no to me nenapadlo ze kdys zminis "drevené kolesá" ze se bude jednat o jizdu po rovince a nebo v zatackach, vetsinu lidi by spis napadlo ze s drevenejma kolama bys cejtil kdejakej hrbulek a nerovnost na silnici 😉
ono je to všeobecne taký ofajč..ale cesty tam majú určo lepšie ako v SR/ČR
lebo inak by aj nemcom mohla stačiť tuhá vzadu, cesty majú predsa tiež kvalitné
lebo inak by aj nemcom mohla stačiť tuhá vzadu, cesty majú predsa tiež kvalitné
Ono toho měli víc. Se podívej kdo měl první fuknčí autoamt v seriovém voze, kdo měl prvné ovládaná - tehdá hydralické okna - už hned po válce to bylo k mání, kdo měl první airbag, první systém vypínání válců, první katalyzátor s sériovém sportovním voze (DeLorean) atd...
První pohon 4x4 (Jeep).....
Co měla evropa prvního? Smrdutej diesel vid 😄))
První pohon 4x4 (Jeep).....
Co měla evropa prvního? Smrdutej diesel vid 😄))
automat-dobre to berem, to mali výrazne skôr ako v európe a z automobilového hľadiska to má aj význam
prvú 4x4 ak sa dobre pamätám zostrojil mercedes benz v dobách keď Jeep bol ešte tak možno náčelník Tikariov
a otázočka na záver..čo mal DeLorean spoločné s amerikou okrem toho že to mal byť jeho hlavný trh? Tie špatné pseudošportiaky sa predsa vyrábali v írsku takže.. ;-\
prvú 4x4 ak sa dobre pamätám zostrojil mercedes benz v dobách keď Jeep bol ešte tak možno náčelník Tikariov
a otázočka na záver..čo mal DeLorean spoločné s amerikou okrem toho že to mal byť jeho hlavný trh? Tie špatné pseudošportiaky sa predsa vyrábali v írsku takže.. ;-\
ted s nim jezdim v chevy hhr a průměrnou mam za 9,5 a když se snažim tak to jde i mín...a to hhr má odpor vzduchu jak prase. v malibu to bude žrát eště mín..po dálnici mam při 130 průměr 7,4..Tak tady prosim vás nepovídejte jak je to prožranej americkej motor.
hele to je jak rvat do lesa aby se sam pokacel, dokud se s tim ty lidi nesvezou, tak nepochopej ze to muze bastit tak malo a ridici to poskytnout daleko lepsi a klidnejsi svezeni, tady je holt spousta lidi zmlsana klepajicim TDI co si nedokazou pripustit ze by mohlo bejt i neco lepsiho co sice nebasti 5 litru nafty na svetelnej rok, ale zase to nebasti ani tolik jako nejakej Veyron 😄 , holt spousta lidi ma furt utkvelou predstavu ze dvojnasobnej objem i dvojnasobne zere ;-\
Ale dynamika asi nič moc že? Nie žeby som chcel vŕtať ale HHR je dosť veľké auto a s tým motorom to asi nebude trhač asfaltu..to už skôr ten osemvalec nech to trocha ide 😉
No tak zrychlit se s tim dá slušně, jde o to co od toho kdo očekává. na osmivál to samozřejmě nemá a myslim že ani nechce. newim k čemu to přirovnat. už sem se i přistih že jezdim v malejch otáčkách kde to zátah docela má a řadim ve dvou tisících. mluvim o klidný jízdě. To si myslim že v tomhle se ten motor chová jako typický amíci a táhne odspoda. Ale řikam na trhání asfaltu to neni. ani podvozek by tomu nezvlád. Na závody to neni, ale kdo by to čekal od SUV.Neni to typický SUV, ale chová se tak.
A mysliš, že za 9,5 je to v pohode? Tak také auto by som fakt nechcel, ja si to na dialniciach vystačím s 5,8 l nafty a nijako nestrádam, skôr naopak, nemôžem vytočiť z môjho ceeda , čo v ňom je.
Záleží kolik najedeš za rok km já do 15000 a tak spotřebu neřešim ale chci aby to svezení za něco stálo mám u Mazdy průměr 12litru a má to obsah 1,3.
naftofili neres, ted jim to furt cenove roste, tak musej aspon vyzdvihovat to ze jim to basti o 2-3 litri min nes nam :-! , sak ono jim treba jednou dojde ze oni maj s naftou konecnou a jedinej dalsi krok je jezdit na fritovaci olej, kdesto mi si k tomu jen pichnem soupravu na LPG, tim klesnou naklady na provoz na polovinu a nebo jednoduse prejdem diky male uprave na lih michanej s benzinem 😄 , cos u velkoobsahu a 6 a vice hrnku je vcelku sranda pocin za par korun
no no no, ver tomu že aj benzínisti (vlastne všetci) zaplačú ak ceny nafty porastú takým katastrofickým tempom
a ak by som mal naozaj jazdiť na fritovací olej tak mi náklady klesnú o 100%..skús to prekonať 😉
a ak by som mal naozaj jazdiť na fritovací olej tak mi náklady klesnú o 100%..skús to prekonať 😉
takze ty mas fritovaci olej zadarmo v takovem mnozstvi ze by pokril zravost tveho auta ? , nehlede nato ze v zime bys daleko nedojel
navic ja ceny benzinu ani nafty resit nemusim, na benzin jezdim jen kdys dojde plyn 😉 , a povezme si to narovinu, litr me stoji nejakych 15-16 korun, takze i se svim relativne tezkym autem co ma aspon nejakej vykon jezdim levnejc nes kdejake TDI :-!
navic ja ceny benzinu ani nafty resit nemusim, na benzin jezdim jen kdys dojde plyn 😉 , a povezme si to narovinu, litr me stoji nejakych 15-16 korun, takze i se svim relativne tezkym autem co ma aspon nejakej vykon jezdim levnejc nes kdejake TDI :-!
fritovací olej ti zadarmo s veľkou radosťou dajú v každej reštike, nie je to žiadna strategická surovina ale nepríjemný odpad...teda nie žeby som to musel niekedy skúšať >😁
ináč naftu mám z iného "zdroja" ako miestna slovnaftka čo sa snaží predávať diesel za 44sk liter ;-\ čiže naftová kríza ma zatiaľ netankuje
plynové auto je fajn, tiež som už nad tým uvažoval, keby som nemal prístup k nafte tak by som asi jazdil na plyn...ALE-veď to poznáš, nemôžeš ísť do podzemky, každý rok kontrola, životnosť nádrže 5 rokov, nemožnosť tankovať na každej benzínke a tak ďalej..proste serepetičky čo otravujú
ináč naftu mám z iného "zdroja" ako miestna slovnaftka čo sa snaží predávať diesel za 44sk liter ;-\ čiže naftová kríza ma zatiaľ netankuje
plynové auto je fajn, tiež som už nad tým uvažoval, keby som nemal prístup k nafte tak by som asi jazdil na plyn...ALE-veď to poznáš, nemôžeš ísť do podzemky, každý rok kontrola, životnosť nádrže 5 rokov, nemožnosť tankovať na každej benzínke a tak ďalej..proste serepetičky čo otravujú
jenze to se jezdi na ten novej nepouzitej 😉 , jizda na pouzitej je krapet jinci maso a evropske diesely nanej nemaj sanci jezdit 😉 , navic je potreba krapet jina teplota, jakmile teplota klesne pod nulu, tak us ani nenastartujes, takze bys jezdil jen 8-9 mesicu do roka a navic s takovou kourovou clonou, ze by ostatni ridici museli mit sonar aby vubec vedeli kam jet
covece rocni kontrola me nestoji nic, tusim ze normalne to stoji 100-200 kacek nebo tak nejak stejne auto davam do servisu 2x doroka kvuli bezne kontrole takovejch tech kravin jako kapaliny, kola, podvozek, brzdy a tak, nadrz se meni po 10 letech a to us to auto daaaaavno mit nebudu, a i tak nova stoji necele 4 a pul tisice i s vymenou , tedy se me zaplati tak po ujeti necelich 5000km
covece rocni kontrola me nestoji nic, tusim ze normalne to stoji 100-200 kacek nebo tak nejak stejne auto davam do servisu 2x doroka kvuli bezne kontrole takovejch tech kravin jako kapaliny, kola, podvozek, brzdy a tak, nadrz se meni po 10 letech a to us to auto daaaaavno mit nebudu, a i tak nova stoji necele 4 a pul tisice i s vymenou , tedy se me zaplati tak po ujeti necelich 5000km
nový olej? pre boha to sa aj niekomu vyplatí? to je snáď drahšie ako jazdiť na naftu >😁
samozrejme jasné že "friťák" by si nelial do moderného CR alebo PD diesla, to by spravil iba vypatlanec..ale taký Mercedes 124 s dieslom ten spáli aj mazut takže no problem..a v zime by si jazdil na naftu-plus aj v lete občas prepláchnuť vstrekovače..štandardný postup poľských taxikárov 😄
samozrejme jasné že "friťák" by si nelial do moderného CR alebo PD diesla, to by spravil iba vypatlanec..ale taký Mercedes 124 s dieslom ten spáli aj mazut takže no problem..a v zime by si jazdil na naftu-plus aj v lete občas prepláchnuť vstrekovače..štandardný postup poľských taxikárov 😄
Běž si koupit ekologickou FAbii s tříválcem 1,4 co žere při 130-ce 8,3 na sto a bud radši zticha.... Známe tu úsprnost vozů škoda na dálnici, halvně FAbia a roomstr sou rození dálniční šetřílkové - za to samý jezdim s 2,7 V6 203 HP - tedy pozdíl pouze 3 válce, 1,3 objem a 123 HP navrch 😄))
je skoro stejnej motor, ja mit 2.7T V6 184kW benzin vod FauWÉ a tes na dalnici pri jizde na benal neatakuju vic nes 9-10 litru, obcas se zadari pri dodrzovani limitu i cislovky jako 6.5 a tak podobne, na LPG to pak pridava tak 1-3 litry navic
Videl si niekde, že by som tu chválil zrovna 3-valcové Fabie, to naozaj nie. Po diaľnici to určite stiahne veľa, ale keď si to potom spriemeruješ, tak aj tak auto, ktoré má obsah 1,6 spotrebuje o tretinu menej, ako ten Tvoj 3-liter.
Jak jsi spokojenej s hhr? Absolvoval jsem s nim delsi cestu a byl jsem dost zklamanej, motor stejnej, automat, mel jsem velmi daleko k tomu byt oslnen, hluk, celkem mne prekvapilo, jak je malo mista vzadu... Ale spotreba byla OK, tak jak pises, kufr taky v pohode😄
No myslim že místem vzadu strádá no. celkově i kaslik u spolujezdce je malej. Oslněn asi ne. Myslim že je to spíš taková stylovka a raritka než normální auto od který bych čekal extra svezení. jinak to mam v manuálu. automat je jen 4stupen prostě amík. manuál docela vph. Ale vem si kolik to auto u nich stojí.
to jo, cena nejakych 20k dolcku je super
jezdil sem s tim autem měsíc. jo vzadu místa málo..neřikam že mě to auto oslnilo..sem i dost vysokej tak sem z toho blbě viděl. je to jen taková stylovka a každej na to koukal. Já sem v prvnim příspěvku nechtěl porovnat auto jako takový ale že ten motor neni tak strašnej jak z něj dělaj. zkoušel sem i automat ale manual je lepší.at je americkej 4stupen
Jo, jeste jsem si vzpomnel, ze vyhled byl presne podle ocekavani strasny 😒 K te cene, musis to porovnavat s mistnima, asi bych sel radsi do vibe/matrixu, na druhou stranu je pravda, ze co se tyka aut s vyklopnou zadi teto velikosti, vyber je v USA minimalni, ale jsem presvedcen, ze i tam se to behem 2-3 let zmeni.
2) Rostoucí cenu ropy má na triku 1) rostoucí poptávka raketově stoupající Číny a Indie a 2) fakt, že se z ropy stává subjekt spekulativních investic.
Aspoň se nevykrucuj prosimtě.
no comment
a ted dalsi fakt, to ze vsude vidis sami 6 litry s 8 hrnkama ve filmech neznamena ze to ma kazdej american a ze takove auto basti otolik vic nes ty evropsky moturky s obsahem petlahve, budes se divit ale i takovej Yukon hybrid s 6 litrovim 8 valcem a vykonem 320+60kW dokaze po Praglu jezdit za 10-11 litru N95 na 100km, a to tenhle "prcek" vazi necele 3.5 tuny , ukaz me nejake evropske SUV co by bastilo ve meste min, bude jich minimum, jesi vubec nejake, v evrope jezdi asi 120-130tisic hybridu, v USA jich jezdi pres 2 miliony a hybridni auto ma v nabydce snad kazda druha americka automobilka, sice je to mezistupen a zadnou ulevu hybridy prirode/ekologii neudelaj, ale i tak sou natom amici v tomhle odost napred a as us budou jezdit jen na elektrinu, tak mi tady jeste budem lejt do tech nasich plechovek nejakou stavu co se nekde tezi, EU o ekologii jen mluvi a porad podepisuje nejaky deklarace a blbubuzerace, ale skutek utek >😁
ja mam radsi poradnej motor kterej na dalnici nemusim trapit a vesele si ho tocim na 1800-2000 otackach kde me basti nejakych 7-8 litru benzinu nebo v mem pripade 8-9 litru plynu, nes abych se plahocil v nejaky rakvicce s 1.2kou turbo co musi tocit 3a pul tisice aby to vubec tech 130 jelo a sbastilo to tu samou porci benalu jako ten 6-8 valec kde mam klid, tichoucko, pohodlicko 😄
Podtrženo sečteno - každej si dopřeje tolik, kolik může. A to platí napříč národama i živočišnejma druhama.
Prober se, dítě.
Na druhou stranu americke mentalite je vlastni "wasting", cili plytvani, ktere je opet odrazem mohutneho ekonomickeho rozvoje, ktery zpetne formoval lidi, jenz jej dosahli. Jelikoz ekonomicke je spotrebovavat a ne setrit, (do urcite chvile, nez se vyrazneji projevi omezenost zdroju), aplikuji tento princip ve spouste beznych zivotnich situaci. Kdezto v Evrope jsou zdroje omezene dlouhodobe, proto je nam prirozenejsi "setrit". V okamziku, kdy by behem nekolika generaci byl trvaly nadbytek, situace se zmeni, koneckoncu, treba potraviny, kterych je skutecne v Evrope poslednich 50 let nadbytek, temi moc nesetrime, z pohledu Africanu tupe konzumujeme nebo "nepochopitelne" nicime.
vlastne sa hanbíš za to, že si sa tu narodil..
len si skús všimnúť keď spoza mláky,
prídu tí vzori, majú mindráky..
všetci sú čudní a čumia iba dokola
po pive po cenách, po žrádle po babách
Tak si kúp lístok do L.A.
na linke Swechat USA
a sprav to Billymu, presne tam kde to má rád
takých ako ty tam chcú mať,
aby nám opäť mohli dokázať
kde sú oni a kde my a na čo sú zvyknutí
Allright!!
mimochodem cisla sou ty, co se daj najit na netu a to i na ofiko udajich od evropskych institutu 😉
skus si nekdy jezdit nejakou delsi vzdalenost v aute jako je Golf nebo Oktavka a pak tu samou trasu v necem jako je Avenger nebo Dakota, Nitro a podobny levny sedan, truck nebo SUV - auta do 22 tisic dolaru, hooodne rychle by te ten tvrdej malej evropskej kchár omrzel 😄 , ja nastesti z techhle malejch auticek vyrost a ted us bych nic pod velikost stredni tridy s motorem pres 2 litry a s minimalne 6 hrnkama nechtel, na dalnici s tim mam beztak lepsi spotrebu nes s nejakou Fabii HTP