Na fotografiích ani ve skutečnosti se mi to auto moc nelíbí. To přední denní svícení mi připadá že to tam flákli na poslední chvíli a zadek okopírovaný od Mustangu taky nic moc, ten předsazeny kastlík u spolujezdce vypadá tragicky. Když kouknu na elegantně řešený Renault Talisman tak je to 100 bodů pro Talisman
uz som to spominal tiez..jak sa mi najprv tento levpacil tak s odstupom casu zacina byt P508 pre mna akym si v podstate sklamanim.. a nejde len o i cocpit to som uz pisal neraz... ten vlastne mi ani moc nevadi... hoc klasika je klasika... ale aspon ze auto je celkovo mensie akopredchodca...podla mna je to fajn pokrok ale stejne v tomto segmente su podla mna nadalej lepsie vozy v podobnej cenovke ... talisman sa mi inak vobec nepaci ( ale je to len moj problem ) .. to uz potom radsej tohto leva ale ked si mam vazne vybrat tak v reale skor nieco ako optima pripadne mazda 6ktora zreje ako vino .... no a ked chcem setrit tak camry.. alebo pre zmenu kusok decentne posportovat tak asi by som bol potom za arteona.. :yes:
Proč jsem tušil, že dříve či později zmíníš optimu? >:-[] Když už je o ní řeč, zezadu je na mě taková moc "americká" a v kombíku bezpohlavní. S Mazdou 6 souhlas. Jak mě nikdy nebrala, tak mi teď po faceliftu přijde fajn.
Kdyby jsi tu zapráskanou Optimu alespoň vyzkoušel... ;-)
Zklámání, ale není proč, proto ani nemůžeš napsat "ťuk". Jediné auto, které si drží normální rozměry, má slušné motory a skvělý podvozek. Čím je Arteon sportovní? V čem ušetříš za Camry?
uz sa to tu o tom popisalo hodne... je to vec osobnych preferencii ( ja som radsej za praktickost ) ... ale napriklad ked to nema poriadne disky a zrovna bordovu farbu tak uz to tiez nie je ani moc krasne [odkaz] .. ale uz som to tu spominal ze arteon pravdepodobne aj v zaklade (lacnejsich verziach ) urobi vacsiu vizualnu paradu .... a podla mna aj optima... ale opat ok subjaktivny dojem... kazdopadne tento levik je podla mna velkym krokom vpred a chvalim kompaktnejsie rozmery voci predchodcovi... osobne by som ale radsej benzin pripadne hybrid v tomto segmentre ( taka optima/arteon s turbom alebo ked zak setrit tak uz rovno hybridne camry ) ...
PS: sa mi zda alebo ten predny previs opat akosi neladi proporcne so zbytkom vozu ako to bolo aj na P407 kedysi ... asi to chce vacsie kola...
Nenapsal si včera, že auta tohoto segmentu jsou na nic a že stačí Golf? >:D
Optima je hezká, tak nějak obyčejně hezká, ale v ničem nevyniká, ani nepropadá, má jen jeden naftový motor a kdyby si se někdy opravdu s nějakými auty střední třídy projel, už by si o ní tak s jásotem nemluvil.
Ideální zaměření tohoto auta vidím jako služebák. Sportovní moc není, je to sedan v naftě, rodinné taky ne (na to je unvitř stísněné), jako služebák poslouží ideálně. "Silný" a úsporný nafťák s velmi dobrou pověstí ve své třídě, zajímavý a v určitých barvách opravdu krásný exteriér, dobré jízdní vlastnosti.
Na služebku, udělat trochu parády určitě dobré, na doma radši Passat/Sup/Mondeo/Insi/MA6... a mohl bych pokračovat.
Test je překvapivě střízlivý a z velké části shrnuje i mé dojmy z auta.
Pežó vie kde sa najviac predava, na miesto rodin uz prisli SUV/cross alebo v malej miere combi... takze sa nedivim, ze z pohladu vyvoja trhu koncipoval 508 tymto stylom, je to velmi rozumne... a podarilo sa, za mna :-)
Touto optikou mu vlastně ani tak není co vytknout... jen se obávám, že minimálně v ČR/SR to bude jak někdo níže trefně poznamenal, jako s tím Stingerem... v diskuzi WOW, v reálu radši Pašíka/Arteona :-)
No, jenže ti manageři s tím svým služebákem přes týden sice dojíždějí do firmy, ale o víkendech a na dovču pak chtěí s tím samým autem převážet svoji rodinu s horou zavazadel. A to je pak jasná, že to Pašík Variant nebo Superb v 90% případů vyhraje!
Zase to nedramatizuj tak, že by 508 nezvládla převézt rodinu se zavazadly na dovolenou, jo? A už vůbec je vtipné, když do toho taháš kombíky, to je srovnání totálně mimo.
No, že by se dnes na dovolenou cestovalo kdovíjak nalehko, to taky není pravda. Když rodinu včas neutneš, zabalí na dovolenou půl domácnosti. Ženská přeci nepůjde v jedněch šatech dvakrát, ne? A ke každým zvlášť doplňky... Pak z toho jsou tři kufry a ty koukáš s jednou malou taškou.
Odkud znáš moji manželku? >:D Jasně, že nějaký zavazadelník potřebuješ. Myslím to spíš tak, že aktivní rodina, která bere na dovolenou hromadu sportovního vybavení asi těžko koupí sedan nebo liftback. Kdo se rozhodne pro sedan nebo lift, ten už počítá s tím, že to není stěhovák.
Není to společná vlastnost téměř všech žen? Tohle konkrétně byla bývalky sestra. My se sbalili dva do velké cestovní tašky (včetně běžeckého oblečení) a ona měla dva kufry plus kosmetiku.
Když už, tak bych šel do kombíku - stejně tak pěkný, stejně dobré jízdní vlastnosti a +30 litrů kufru, + 4 cm výšky pro posádku vzadu. To řeší "problém" - částečně, stále to není (nad)průměr ve třídě.
krásne dynamické auto a priestoru dosť pre priemerne vysokých. Za mňa pochvala. Na priestor majú kombajn. Mnohí plačú pre unifikáciu a nedostatok osobitosti a štýlu a keď také auto príde, hneď berú meter a je po srande.
veď v pohode, poznám tvoje nároky, ale je tam kombík a ak niekto chce viac priestoru všade aj v sedane, je tam pašík a iná klasika. Clio je tiež vzadu stiesnené a je to hit. Pežot zvolil túto cestu a ja by som dal tomu šancu.
Ale vždyť řeba Superb lift ve vyšší specifikaci (a to jsou u nás skoro všechny, nejčastěji vídám vrcholný L&K) přesně toto šplňuje - krásu i parádní praktičnost! ;-) A navrch přidává i bezchybnou ergonomii (na rozdíl od té nové 508). :yes:
Spravit pekne aj prakticke sa da. Ale stredna trieda so sedakom 460 mm ? A vzadu 420 ??? To ako fakt ideme oprasovat strednu triedu rozmermi mini aut ?
Najdi si testy TA3 a dalsich, kde zistis, ze sediet tak, aby si vsade videl a volant ti nesuchal do guli ... sa neda. Pomaly kokpit postaveny na tabletoch to len zabija.
Frantici (nie len vo FR znackach) vzdy chceli vymysliet koleso a vysiel im trojuholnik - napr. opacne otoceny otackomer v 308 a pod.
Ja by som v tomto 1tkm streky robit nechcel.
neriešim ikokpit, ten som skritizoval už viackrát aj s jeho guľošuchom a nepíšem, že to má vyhovovať všetkým, rozhodli sa v prospech dizajnu a mne sa to páči, lebo praktickejších sedanov je na výber dosť a teraz sa k arteonu pridala ďalšia štýlovka.
Ok, asi patříš k lidem, co otáčkoměr nepotřebují. Já na něj tedy (v případě manuálu) určitě koukám. Nicméně úplně zbytečná a bl.bá odbočka. Buď to je nepřirozené/obtěžující, nebo není. To bychom se mohli začít bavit argumenty typu "no a co, že to má totálně blbý sedadla vzadu, já tam nikoho nevozím".
Toto hlúpe je:
"...sediet tak, aby si vsade videl a volant ti nesuchal do guli ... sa neda"
"Frantici (nie len vo FR znackach) vzdy chceli vymysliet koleso a vysiel im trojuholnik"
Nemôžeš tvrdiť, že to platí všeobecne. Ako sa mi interiéry Peugeotov nepáčia a nemusím ich, tak po stránke ergonómie nemám výtku. Sadol som si pohodlne, všetko v dosahu, dobrá poloha volantu a na prístroje som videl tak akurát. Takže pokiaľ to píše ako osobné negatívum auta, beriem, inak je to hlúposť a hľadanie chýb za každú cenu. keby to bola pravda, ľudia by to auto nebrali a hnilo by im to všetko v skladoch.
No vždyť je to pravda, stačí si třeba vzpomenout na idiotský citroënovský volant s pevným středem. Nejdřív "revoluční novinka", která se vzápětí ukázala jako naprostá nefunknční pitomost, ze které po několika málo letech potichu vycouvali... :-O8-s
Zrovna ja som v súkromno aute používal volant s pevným stredom cca 7 rokov a s týmto riešením som problém nemal a za idiotské by som ho neoznačil. Ďaleko horšie sú fóry z hľadiska (ne)použiteľnosti je napríklad navigácia niekde pod vajcami. Ten volant bol guľatý, točil sa rovnako ako bez pevného stredu a ovládanie tej kopy tlačidiel bolo tiež jednoduché. Vo väčšine prípadov tu vyskakuje ten čo nevyskúšal, nepoužíval
Jasně, já jsem úplně mimo! A zabržděný mechanickou ručkou! >:D Jak ještě někdo v dnešní době může chtít auta, která je radost opravdu řídit! Co si to ten zpátečnický drzoun Arese dovoluje! >:D >:D >:D
Nie každému musí ten volant sedieť, ale ak drzis volant tak ako sa má nemáš problém. Ďalej to má výhodu v oveľa väčšom airbagu (stačí pozrieť testy Euro NCAP) - je veľký skoro ako spolujazdcov. Tu sa fakt nemusím obávať, že pri blbom uhle nárazu si rozmlatim hlavu o A stĺpik...
Čo ma ale väčšinou štve, že máloktoré auta umožňujú vypnutie palubných displejov. Keď si to vyskúšate v noci, je neuveriteľne o koľko viac dokážete vidieť na ceste...
Presne tak, ten nocny rezim som zazil len v Citroene C5 a v ostatnych autach mi to dost chyba. Plus elektrochromaticke spatne zrkadla a dobre svetla, nocna jazda bol zazitok. Ktovie, ci to nechali v 508ke.
No když se tento "super" volant tak osvědčil, tak proč od něj Citroën utekl? Že by takových "zpátečníků" jako Arese bylo mezi kupujícími víc? >:-[] Jo, a ještě jsi zapomněl na nálepku "reakcionář", abys tu bolševickou terminologii měl kompletní! >:-[]
Protože každý kdo kritizuje ten otáčkoměr zmíní. Jako ty. Pak taky asi mraky lidí sednou do auta a první věc co udělají je, že nastavují teplotu. Teda každý tester to vzpomene.
Nevím, asi jsem jiný, ale já jsem si na AUTOMATICKÉ klimatizaci nastavil jednou teplotu a světě div se, celý rok se teplota automaticky udržuje.
Normálně sednu do auta, nastartují a jedu...nic nenastavuji, na nic nemusím sahat, prostě jedu.
Koukání na otáčkoměr pochopím u nějakého GTI nebo STI když pojedu kalbu. Ale u rodinného auta, notabene v naftě s automatem......
Myslím, že je zbytečné o tom debatovat, viz Karel 17:57. Ty tam necháš jednu teplotu, jiný je na nastavení klimy citlivější a jinak si ji nastaví ve třicítkách vedrech a jinak v zimě. Nemluvě o tom, když se v autě s někým střídáš. Obdobně otáčkoměr. Baví mě pilovat svůj jízdní styl a sledovat charakteristiku motoru. Co tobě vyhovuje/stačí, nemusí vyhovovat každému.
To už je jak kdysi hádky fanatických fanoušků mobilních platforem. "Na co FM rádio? Nikdy jsem to nezapnul! Bluetooth? Však máš cloud! Nedostatek aplikací? Stejně jich víc než 5 nepoužíváš!"
Ty jezdíš 1X za rok a vždy ve stejném počasí ? Pokaždé jsi v autě stejně oblečený ? Nikdy do auta nepřijdeš promrzlý, nebo naopak v parném létě nechladis? Když jedeš proti slunicku, topis stejně jako když jedeš promrzly třeba z hor ?
Tyhle kecy o jedné teplotě bych rád viděl v praxi ;)
Ja tiez velmi nemenim teplotu, v zime mam 21, na leto zvysim na 22,5. Tak isto nepozeram na otackomer, ani som ho nikdy nezapol (automaticka prevodovka). A urcite, ze pri dlhsich cestach nie je problem nieco zmenit dotykovo, ale nikdy to nie je taky problem, ako tu vsetci popisuju.
Ty kecy o "jedné teplotě" tu psali mnozí, když jsme kritizovali umístění panelů klimatizace u jiných aut (třeba hodně zapuštěné, nebo opravdu velmi nízko a mimo dosah)… A to i některé zdejší prémiové stálice.
Asi moc nejezdis. Je rozdil treba v lete mit 21 st a jet ve stinu nebo naopak na slunicku. Taky kolikrat staci vyjet z rozpaleneho mesta ven a zase je potreba o stupen zmenit. Hlavne v podvečer jak se zacne serit a zapada slunce je leckdy treba pritopit.
Netreba, ved to udrzuje rovnaku teplotu a skla su atermicke. Nevohorim, ze pri dlhsej jazde detom nepridam pol stupna, ale urcite to bezne nemenim a nie je s tym problem, aky to ludia popisuju. Jedine, zeby bola zla klimatizacia.
Pokud vím, tak u normálních aut (jako třeba Peugeot) pokud už je nějaké atermické sklo, tak je to přední. A to pořád neznamená, že by přes něj sluníčko nehřálo.
Ale ked viac hreje slnko, tak viac fuka vzduchu, hoci je teplota nastavena rovnako. Este mi napadlo, ci neriesite len tie poloautomaticke klimatizacie, ktore treba stale nastavovat. Toto je automaticka, ta si reguluje vsetko sama. A ta hysteria je nebezpecna, lebo ja som tiez nepriplacal vacsi displej pri kupe auta, lebo pri mensom to malo manualne nastavovanie klimatizacie ovladacom (pri vacsom uz dotykovo). A tak isto to velmi neprestavujem :-)
To jistě. Ale jen tak, aby kompenzovala zvyšující se teplotu vzduchu v kabině. Jenže to sluníčko tě ohřívá i napřímo. Typická situace je, když jedeš v autě a slunko svítí zboku na jednoho z pasažérů. Pak mají oba na klimě 22, ale tomu na slunečné straně je horko, i když vzduch v celé kabině má teoreticky stejných 22.
Jedine auto, kde som sa v podstate klimy nechytal bola A4, teda ked fungovalo. Teraz mam dual a furt sa s tym hram. Nie je klima-automat ako automat. Vyladenie (logika) a pocet/umiestnenie cidiel (ak su vobec) urcuje ci musim chytat to ovladanie alebo nie.
A ještě, tvrdit, že si volantem leštím koule a to jen na základě toho, že to tvrdí někdo jiný.... sorry, ale mám vlastní zkušenost, volant mám hodně nízko, ale že bych měl po 45 tisících km prodřené kalhoty jsem si jaksi nevšiml.
Ne, takto tedy ne. Je mi fuk, zda se to hýbe vlevo vpravo. Kdybych ho ale potřeboval.
Volant mám nízko proto, že mi to vyhovuje. Dál bych ho ještě níž, ale už nejde.
U klasických budíku a velkého volantu mi právě vadilo, že je volant vysoko.
No, a to je co už jsem psal: "Buď to je nepřirozené/obtěžující, nebo není". Argument, že je otáčkoměr ok se ještě dá vzít, argument, že ho nepotřebuješ je podle mě hloupý.
Volant- ty bys ho chtěl co nejníž, takže ti jeho pozice v icockpitu pochopitelně vyhovuje a na budíky vidíš. Já osobně si dávám volant naopak co nejvýš, a v peugeotu pak nevidím na budíky. Znamená to, že tvoje oblíbená pozice "volant dole" je ta jediná správná a ta moje "volant nahoře" znamená, že jsem trotl řidič? Já myslím, že to znamená jednoduše to, že ti, co mají rádi volant nahoře, mají u Peugeotu problém. Peugeot si toho je velmi dobře vědom, a proto se snaží to trochu eliminovat šišoidním tvarem volantu, tak, aby co nejmíň zavazel.
Tak, všichni to víme. Je zbytečný, aby to Kankunen v každé diskuzi o Peugeotu otevíral, prostě je to fakt, že to každému nevyhoví, holt si pak nekoupím pažouta a svět se nezboří. A tak jako je hloupý to furt dokola (pokud není důvod) otevírat, tak stejně je hloupý popírat, že ten problém existuje. Říkat "nene, mě to vyhovuje, takže jste pitomci co si vymýšlí". ;-)
Ja som si ten volant daval co najvyssie, aby som este videl na budiky. A ano, prejdene km mi zakryval. Ale stale je to lepsie, ako bezne mat budiky za volantom. A najlepsie by to asi bolo v strede, v zornom poli :-)
Asi tak. Ještě bych dodal, že u 508 Peugeot aspoň ustoupil od vypínání start/stopu v menu a je tam tlačítko. Možná se dozvím, že vypínáním s/s jsem právě odsoudil k vyhynutí další živočišný druh ;-) , ale pro mě je to dobrá zpráva.
To mi připomnělo, že už půl roku se chytám s/s nechat deaktivovat, dík za připomenutí. >:D Denně ho musím cca 7x vypnout, a stejně jsem na to zapomněl jak na smrt.
To se stane, že si ten pohyb na vypnutí s/s zautomatizuješ a už tě to nedrásá tolik jako zpočátku. Kdybys to měl pokaždý lovit v menu infotainmentu, tak už bys to řešil dávno, to se vsaď. ;-)
Co tebe vyhovuje, nemusi inemu, to dokazes pochopit ?
[odkaz]
No a ten otackomer - kedze je digitalny, tak urobit mode, kde by bol normalne orientovany, je otazka 5 minut prace (v OpenGL), ak vyvojar nie je totalny chobot. Ale kto by cital kritiku od PSA a uz vobec nemozes kritizovat Cinu, ze ... :*)
jasné, že je a má ťažšiu pozíciu, za prvé stinger je drahý (na kia), je športový a je to kia, ale pežot len pokračuje v strednej triede ako vždy, tam netreba búrať bariéry (okrem klasiky, že frantíkom zákazníci už strednú moc nežerú)
V čom je Stinger "úplne iná trieda"? Ja som mal za to, že je to stredná trieda ;-) , oba športovejšie tvarované liftbacky, kde dizajn má prioritu pred praktickosťou. Samozrejme cenovo/motoricky sa prelínajú len čiastočne, tam, kde 508 končí, Stinger len začína, ale stále sa dajú považovať za konkurentov a v rámci toho prekrytia aj podobne stoja (508 1,6T 160 kW 8°A/T za 37500 eur vs Stinger 2,0T 180 kW 8°A/T: 37900 eur).
porovnavas auto so zadnym pohonom, motorom pozdlzne a ´´coupe´´ siluetou aka A7 s predokolkou, ktora je cenovo citelne nizsie ? kde 508 konci a stinger zacina plati o motorizaciach >:D
A s čím sa tak porovnáva Arteon? Tiež predokolka s motorom pozdĺžne, pozri si testy a ako súperi sú tam tiež bežne zadokolky, od toho Stingera po 4 Gran Coupé. Inak mne nemusíš rozdiely vysvetľovať, sám píšem, že z uvedenej dvojice by som bral jednoznačne Stingera, ale väčšina to vidí inak a nejakú koncepciu pohonu vôbec nerieši.
Nemyslel som to tak, ja nie som moc fanusik Stingera - co sa dizajnu tyka sa mi moc nepaci, technika OK. Rozdiel koncepcie sa neriesi mozno tam kde nie je rozdiel cenovy, ale mne teda Stinger pride ine auto, nie len cenou, koncepciou ale celkovo stylom blizsim spominanej A7. Kazdopadne hadat sa nebudem, je to tak na pomedzi, ak niekto vidi hlavne to ze to ma 4 dvere a je to akoby liftback, tak budis, kazdy ma iny pohlad, jednoznacne to nie je. U mna to oddeluje medzi tymito autami hlavne technika tj koncepcia, pohon zadnej napravy, ulozenie motora + 6 valce a cena... prezleceny Passat na toto uplne nema, podla mna... aj ked cenu isto dorovnat vie :-)
Vždyť to je jedno, v původním komentu zazněla myšlenka, že se prostě nebude kupovat jako Stinger. Trochu exot, trochu zajímavý, trochu i dobře vypadající, stejně zákazníci sáhnou jinde. A jestli má přední náhon, nebo zadní, nebo stojí o tísíc e víc, je šumák.
mozno... stinger do fleetu asi nebude ideal, zatial co 508 s 1.5hdi alebo 2.0 ano ... pride mi len, ze tym padom nemusi 508 dopadnut ako stinger a je aj lacnejsia... stinger je svojou technikou a ponatim viac v tej roli, ze si kupia ostani premiu miesto neho
To môže byť aj chyba testovanej konfigurácie, pozri si lepšie nakonfigurované auto: [odkaz] a proste je to kus pekného auta s atraktívnym a netuctovým dizajnom.
So starnutím je to ošemetné, všetko výraznejšie starne rýchlejšie, potom ale nie si cieľová skupina a oslovuje ťa zrejme konzervativizmus (Passat a pod.).
ale tento pežooo je celkom klasický bez dizajnových výstrelkov, jeho krása spočíva v siluete a elegantných detailoch, to nezostarne tak rýchlo. Videl som naživo tmavočervený a biely a musím uznať, že sa vydaril, čo neznamená, že sa bude páčiť všetkým
Plna vybava pripadne GT verzia bude po dizajnovej stranke urcite posobit lepsie. Ale i tak mohlo byt tej extravagancie trochu menej. Hlavne denne led svietenie je dost divne, aspon pre mna. Zadne svetla mi pripominaju jednu starsiu ameriku, ktora mala podobne riesenie svetiel. To auto malo tiez cez cely kufor ciernu plastovu liniu, v ktorej boli na krajoch svetla, neviem ale aky to je model.
Všetko je niečomu podobné, s tým nič neurobíš. Takže skôr sa treba držať v rovine páči/nepáči, nie či sa to niečomu podobá.
S tými prednými diódami súhlas, tiež na mňa pôsobia ako päsť na oko.
Pěkný test.
Peugeot ČR asi shání novinářská auta někde pokoutně a je rád, když mu někde zbudou drobky? Jedno z nejhezčích aut třídy a už druhý test v ošklivé specifikaci.
Nechci být rejpal, ale nějak vám nesedí ta tabulka výbav pod článkem. Cena v základní výbavě 830, příplatky přesně za 70t, a výsledná cena 896t.? To pomíjím fakt, že máte přední a zadní parkovací senzory v příplatcích i v základní výbavě!?
Trochu mě překvapuje, že je pažout dražší, než Superb. Ne, že by nesměl, ale Škodovka je u nás drahá jak čert, tak mě to zrovna u Peugeotu překvapuje.
Ta tabulka nesedí, protože parkovací senzory nejsou za 10.000 ale za 6.000, čili součet je správný, chybně je uvedena cena konkrétního příplatku. V základu jsou zadní.
...ergonomie přístrojové desky zdaleka nevyhovuje většině zákazníků. Pak tu ještě máme nemožnost volby s manuálem (kromě základní 1,5 HDi) a v této třídě rovněž podstatný problém neexistence verze s pohonem všech kol. Když se k tomu přidají ještě ty velmi sebevědomé ceny, nová 508 to u nás nebude mít vůbec lehké. Typuju slušný prodej první 1-2 sezóny, kdy si ji koupí hlavně skalní příznivci značky a pár bezhlavě zamilovaných, pak ale pravděpodobně přijde "tvrdé přistání, resp. vystřízlivění".... Peugeotu ČR bych přál, abych se mýlil (rozhodně bude příjemné zpestření toto auto vidět v té záplavě Superbů a Passatů), ale obávám se, že se žádný zázrak nestane. Navíc auta tohoto druhu se totiž hodně rychle u zákazníků okoukají...
Si ako pokazená platňa, už teraz sa veľká časť s produkcie v tejto triede predáva s automatom, zrejme sa im ani neoplatilo riešiť zástavbu manuálu. S absenciou štvorkolky súhlasím , na strane druhej predávajú zlomky produkcie vw a otázna je rentabilita, keďže vývoj treba z niečoho zaplatiť. Sebavedomé ceny tu máme, lebo je to novinka, snáď ju nebudú na začiatku dávať za cenu octavie s litrom ;-)
S těmi manuály ve střední třídě jseš naivní. Zákazníku, kteří by po nich rádi sáhli, zase tak málo není. Poukazování na jejich malý zájem jsou jen výmluvy výrobců, kteří se u silnějších benzinových motorizací bojí vyšší pravděpodobnosti záručních oprav. Před časem jsem o tom velmi zajímavý článek na konkurenčním webu a.u.t.o.f.o.r.u.m. :-O
Po mnoha letech kvedlání s šaltrpákou jsem přešel na automat a už 9 let jezdím s automatem a říkám - manuál no, never more !!!!!!!!!!!
Jezdil jsem dlouhé trasy, rád řídím. S manuálem jsem byl po cestě z UK nebo z Francie totálně zdevastovaný, s automatem naprosto v poho.
S manuálem jsem měl v p.r.d.e.l.i. levé koleno, po přechodu na automat po týdnu koleno jak za mlada.
Manuál patří jen do sporťáku.
Navíc automat šetří motor protože nedovolí podtáčení.
Pravdu díš. A to v obou souvětích. To první se dá ale i obrátit. Vždycky mě pobaví, když někdo zatvrzele trvá na manuálu, protože přece zapojení řidiče do děje a spojení s autem, a následně pak 99% jeho jízd je dálnice, zapne tempomat a šaltpáky se dotkne jenom, když se mu zdá zaprášená. ;-)
A k tomu druhému. Taky mě otravuje, když se mám s automatem dohadovat, jestli 1.200 otáček je pro motor ideál nebo ne.
Keď sa pozerám okolo seba, tak naivný si skôr ty. Automaty sa rozširujú naprieč kategóriami, pri drahších autách ten príplatok až tak brutálny nie je (vzhľadom k celkovej cene). Stačí sa pozrieť aj u nás medzi firemné autá, kde si zamestnanci z vlastného príplácajú za automat. Rozmach je zásadný. Zmier sa s tým.
Důvod rozšiřování automatů je asi zejména emisní legislativa. Jinak nic proti, ať si koupí kdo chce co chce... lepší dobrý automat než špatný manuál... a naopak.
Ktovie, ci legislativa. Skuseny tester by mohol vediet dosiahnut lepsie spotreby s manualom. Realne asi bude u vacsiny lepsi automat. Jedine, zeby automatu pomahalo viac stupnov. A presne tak, nech si kazdy kupi, co mu vyhovuje, vybrat sa da este z oboch moznosti.