Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
wakantanka: ale veď tie testy, aj rozborku, aj merania, aj fotky - všetko to robí autočasopis. A je len na uvážení šéfredaktora, aký článok vyjde.
"Tam tie merania proste len tak neodrbeš, skrytú koróziu detto. " - a kto sa im pozerá na prsty? Že im tie merania robí DEKRA? No a?
ADAC bol tiež kedysi "veľmi dôveryhodný" a ako dopadli.
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
Pozri, určite nebudem tvrdiť že nejaký magazín je symbolom objektivity a nezaujatost. To v žiadnom prípade. Ale tie testy na 100 tis.km majú podľa mňa značnú výpovednú hodnotu. Zvlášť tá rozborka a merania ktoré robia po skončení. Tam tie merania proste len tak neodrbeš, skrytú koróziu detto.
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
tak samozrejme, že sa treba občas pripomenúť sponzorovi. A aj na čitateľov dobre pôsobí metóda "cukor a bič".
Ten Touran, to si dal vcelku starý príklad, to bol Touran prvej generácie - článok 28.12.2006 mal názov "jeho domovom je zdvihák" [odkaz]
Takisto bol neskôr totálne skritizovaný Passat Variant , a to v presne takej istej motorizácii, teda 2.0 TDI DSG - 26.09.2008 vyšiel článok o katastrofálnom dlhodobom teste "VW Passat - večný pacient" [odkaz]
Odvtedy ešte párkrát pripomenuli VW ich vplyv na čitateľov - bola napr. séria článkov o preskakujúcich rozvodoch na TSI a TFSI - [odkaz] . Ale to boli články v dobe, kedy ostatné médiá vrátane TV dennodenne informovali o súdnych procesoch zákazníkov proti VW, čo sa mal Autobild tváriť, že sa to nedeje?
Naopak, čo sa týka emisného škandálu v USA, to sa Autobild nešiel pretrhnúť s informovaním. Takisto teraz nedávno, kedy kvantá áut z VW koncernu zaberali letiská v Nemecku, v ČR aj inde - skôr sa to tlmilo.
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
bestseller Golf je na chvoste - ale 11 rokov starý.. veď si tú tabuľku prečítaj, je z roku 2014, ten Golf na chvoste z roku 2003, na piatom mieste je Golf z 2009. Rebríček rodinných kombi - najlepšia je Octavia. Rebríček SUV - najlepší je Tiguan.
Ešte som zabudol spomenúť tú vcelku známu kauzu olympiáda - VW ako jeden zo sponzorov olympiády v Pekingu pozval 30 nemeckých autonovinárov do Číny na 4-dňový výlet. A poriadne za nich zacvakal. Novinárov ubytovali v hoteli J.W. Marriott, vtedy najluxusnejšie bývanie v celej Číne, k tomu voľná konzumácia, darčeky, výlety, vstupenky na olympijské štadióny..
Lenže - po návrate z Číny, nemeckí daňováci vyzvali zúčastnených novinárov, aby zdanili tento darček - každý jeden z novinárov dostal výzvu na zaplatenie sumy 17.000 eur ako daň za tento výlet, nesúvisiaci s prácou autonovinára. Ako to dopadlo? VW nakoniec refundoval redakciám tieto sumy..
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
Mno, ja si dobre pamätám ako zobrali na test 100 tis.km vtedy nového Touran a keď ho potom rozobrali, zvozili ho pod čiernu zem. Takže to čo tvrdíš veľmi nesedí.
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
Tak to VW tomu Autobildu platí dost špatně. Tady [odkaz] rozhodně nejsou koncernová auta na čele a naopak - bestseller Golf je na chvostě.Stejně tak v hodně čerstvém článku AF o nejhorších v testech na 100tkm opět - Golf a Leon. Vzhledem k tomu, že Golf patří mezi nejprodávanější auta světa mi ta tvoje teorie nějak nesedí.
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
"Dívám se na testy Autobildu, v minulém žebříčku na prvním místě A6 Avant, v současném A3 na prvním místě s nulou “trestných bodů”.
Co je na tom špatně? "
- a ty testom Autobildu veríš? Vždy tam vyhrá Audi, alebo VW. Vždy. VAG koncern je najväčším sponzorom časopisu, nebude si predsa redakcia komplikovať svoju existenciu. Ako sa hovorí - nehryz ruku, ktorá ťa kŕmi.
Nemci to dávno vedia, prečítaj si množstvo diskusií na túto tému na nemeckých diskusných fórach.
Napríklad:
[odkaz]
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
Hezký to od nich není, na druhou stranu - kupodivu i v servisech Toyoty tě nevezmou na počkání.
No, na oplátku - já zase uznávám, že i u Audi člověk někdy udiveně zakroutí hlavou. Ale ono je jednodušší mít spolehlivou "levnou" potvoru se zdechlým atmo čtyřválcem, než se honit se dvěma konkurenty o nejvýkonnější turbo motory a nejsofistikovanější výbavové vifikundace typu metrix světlomety atd.
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
Přiznávám, že Audi dopadly v některých testech i výborně, jenže koncern pouští ve velkém do prodeje hrozně neodladěná auta. Poté postupně vychytává problémy až z toho vyjde spolehlivý vůz...je to ale normální vychrlit takové množství zmetků???
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
Jo, AF je tu hloupě blokovaný.
Takže nejhorší z toho tvýho odkazu je jinak spolehlivé Subaru(!!!), pak Q3. No a na stejném AF jsem já dvakrát četl, to co už jsem psal - A6, Q5. Nepochybně Audi není premiantem ve spolehlivosti, ale kupodivu ani nejhorším hříšníkem. Průserem byly před nějakou dobou známé problémy s TSI.
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
A já zase viděl výsledky množství testů, jak dopadly vozy Audi po 100 000 km...hezky okupovaly spodní příčky pro hromadu vážných problémů za kdejakým Francouzem...A to nemluvě o Japoncích a Korejcích. Tyto výsledky nebyly za spálenou žárovku při technické kontrole :-)
Re: Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci
Dívám se na testy Autobildu, v minulém žebříčku na prvním místě A6 Avant, v současném A3 na prvním místě s nulou “trestných bodů”.
Co je na tom špatně?
Jezdit s novými auty v záruce bude v rozumné motorizaci fajn
Ale po pár letech provozu bych jim z hlediska dlouhodobé výdrže nevěřil. Koncernová kvalita v naleštěném balení bude po pár letech finanční vystřízlivění...
Tak já psal o a3. Když provnám ten dvoulitr co máme s aktuálni nabidkou tak přidáš 400tis a dostaneš míň muziky. A skladovky bývaj běžně kolem milionu a neni v tom nic moc.
Tak pokud si na nakup A1 das rozpocet milion, tak se ti do toho v klidu vejde jak 1.5, tak dvoulitr. :-) Ale za me, do mestskyho prditka, proc? I ten zakladni litr bude po meste cipernej az az a jak je v clanku psano, preci jen jde o premii a tak akustickej projev litru v A1 bude uplne jinej nez treba v te fabii. Sam mam zkusenosti s tim, jak se projevuje 2.0TDI v moji A3 a jak se projevuje v golfu... a to by si clovek rekl, stejna auta, jen jiny znacek a cenovka... ale neni tomu tak :-) A4 vs Passat nemlich to same. A verim, ze u A1 vs treba Ibiza to bude zase podobne :-)