Některé modely byste v žebříčku čekali, jiné vás dost možná překvapí. Řeč je o výběru stovky nejkrásnějších vozů všech dob, který připravili kolegové z německého Auto Bildu.
Tak jsem se na těch tvých nepodařených 30let podíval a jen letmo jsem našel těchto pár sériových paskvilů: Lamborghini Diablo; Fiat Coupe, Grande Punto; Peugeot 406 Coupe; Alfa Romeo 156, GT, 159, Spider, Brera; Maserati Spyder; Seat Leon ... Hnus, kam oko dohlédne :yes:
Italské designerské škole se dařilo v tom poválečném období ... ale za posledních 30 let se jim nepodařilo nic ... takže šli tam, kam patří ... a díky za to.
Žebříček jen potvrdil nedostižné mistrovství italské desgnérské školy. Je strašna škoda, že to s italským trojhvězdím Pininfarina/Giugiaro/Bertone dopadlo tak špatně... :'-(:-(8-s
Multipla neni krasavec, ale je cela rada daleko hnusnejsich aut. Napr. Focus I, Ka, Megane II, Käfer, 911 (s vyjimkou generace 993), Aztek, Micra III (K12), Matiz, Accent I, Opirus, Fabia II, Toledo III...
Je tam spousta aut, která tam nepatří pouze subjektivně, ale naopak zcela objektivně, no a jedním z nich je (naprosto nezpochybnitelně) právě Porsche 911! :yes:
P.S. A jestli s tím má někdo náhodou subjektivně problém, tak na tom stejně nemůže nic změnit.
Re: JEDNA AUTOPOPELNICE HNUSNĚJŠÍ NEŽ TA DRUHÁ :))))
Podle mě to trefili naprosto přesně, tedy alespoň první desítku či dvacítku. Zbytek je spíš náhoda zda pro nějaký model hlasoval jede či dva lidé, ale ta první místa jsou ložená a bez debat.
Jeden, co by legendu 911, která se dekády mění jen minimálně a je tak jasnou designovou ikonou vyhodil ze žebříčku , další s údajně extravagantním XK SS...
Re: JEDNA AUTOPOPELNICE HNUSNĚJŠÍ NEŽ TA DRUHÁ :))))
Nesedí ich tam viac. Čo je pekné na Citroene SM, Fiate 600 Multipla, alebo NSu Ro80? O kráse nemôže byť reč ani pri Willyse, Citroene CX, Cadillacu Eldorado alebo Forde Taunus. Buď boli kritériá iné, ako krása, alebo niektorí hlasujúci netušia, čo to je. Zmieneným autám určite nejaké vavríny patria, ale za krásu určite nie.
Re: JEDNA AUTOPOPELNICE HNUSNĚJŠÍ NEŽ TA DRUHÁ :))))
jj
POHON TY SLAČKY MAJÍ FURT STEJNÝ = Z MINULÝHO TISÍCILETÍ !! [odkaz] >:-[] to protože voblbujou lidi zaprodaný zabedněný a zdrogovaný vopice fíčovinama kerýma říkají pokrok :))))))))))))
Tyhle zebricky jsou vzdycky ryze subjektivni odraz toho, co se libi jejich autorum, takze se nad tim nema smysl moc rozcilovat. Tenhle me prekvapil tim, ze je tam relativne malo aut, o kterych bych rekl, ze tam nemaji vubec co delat - v podstate z historie jen Käfer, 911 a pak tech nekolik zastupcu automobilove moderny s vyjimkou Z8 a DB9. To neni na tak velky zebricek spatne.
Naopak potesila Aurelia GT, Esprit, Diplomat, BMW 507, Panda i Aston Martin Zagato. :yes:
Ackoliv od Zagata by tam mohlo byt asi vsechno a od Giugiara bych toho vybral taky vic.
Spis mam pocit, ze ten zebricek sestaveli z tech nejslavnejsich aut, nez z tech opravdu nejhezcich. Treba Lancia Stratos je naprostou legendou, v dobe uvedeni na trh pusobila jak auto z jine planety, vyhrala tri rocniky mistrovstvi sveta v Rally atd. Ale pokud jde ciste o design, tak se mi az tak moc nelibi a jako ukazku Bertoneho mistrovskeho designu bych zvolil spis Alfu 90 a Citroen BX.
Memu osobnimu zebricku nekrasnejsich aut vevodi s prehledem Lancia Flaminia Super Sport Zagato, ktera zde prekvapive chybi. Dale tam mam prakticky vsechno od Zagata, Alfy Romeo Alfetta, Giulietta (ta ze 70. let), 6, 75, 90, Lancia Aprilia, Aurelia GT, Delta, Thema, Thesis, Fiat 130 Coupe, Ritmo, Uno, Croma, Tipo, Tempra, Autobianchi A111, vsechny Lamborghini z Ferrucciovi ery, Ferrari Daytona, Ferrari 400/412, F348, F355, vetsina modelu Maserati a De Tomaso, Iso Rivolta S4, Iso Grifo, BMW E3, E38, Opely Diplomat, Admiral, Commodore B, Monza, Ford OSI 20M, prvni Granada, Bitter CD, Mercedes W116, G, R129, Citroeny BX a XM, Peugeoty 504, 604 a 505, Facel Vega Excellence, Talbot Tagora, Tatra 80, 87 a puvodni 613, Cord 810/812, Oldsmobile 4-4-2, El Camino treti generace, puvodni Camaro, mnoho japonskych aut z 60. az 80. let pro tamni trh, Eunos Cosmo, nekolik Holdenu od 60. do skoro soucasnosti, Rovery P5, SD1, 800, 75, Austin Princess, Triumpf Dolomit, Jaguar XJ Coupe, Morgan Aeromax, puvodni Range Rover, Rolls Royce Carmague, Saab 9000, Volvo 780... asi bych si vzpomnel jeste na mnoho dalsich krasnych aut. Tyhle jsem vysypal z hlavy ted na rychlo po precteni clanku.
kreace se tedy s krásou moc nepotkaly, možná mají umístění za šílenou extravaganci (XKSS, Ro 80, Corsair, 2000 Sport, totálně ulítly Thunderbolt...). Jiné naopak působí dost nezajímavě (Cisitalia, Panda, Continental GT Conv., Alfa Junior Zagato…)
Chybí mi tam třeba Corvette C3, podle mne nejhezčí z korvet.
A na to, jak je současná doba kritizována, je tam těch moderních aut docela dost.
Souhlasím. Na místě Pandy měla být Tatra 77 nebo Tatra 87. Jenže závodníci i "odborníci" zase tak dokonalý přehled nemají, aby předválečné Tatrovky vůbec zaznamenali.