Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - wakantanka
Bohužiaľ
wakantanka
| 12. 1. 2019 16:03
z vlastnej skúsenosti musím skonštatovať, že pokiaľ pri nich človek nestojí a nedohliada, musí následne častokrát riešiť nedorobky sám. O nevymenenom oleji, len utretom olejovom filtri, vyklepanom a znova nahodenom vzduchovom či kabinovom filtri ani nehovorím. A tak si väčšinu takejto údržby urobí človek radšej sám, prípadne tam kde na to vidí a kontroluje. Samozrejme česť poctivým servisom a mechanikom.
Avatar - traveldrive
Bohužiaľ
traveldrive
| 12. 1. 2019 19:44
Tak musíš vymeniť servis...
AUTOPOPELNICE SI ZÁSADNĚ OPRAVUJEME SAMI MAX U KÁMOŠE :))))
Kharl.ANTIDIESEL
| 12. 1. 2019 20:29
jj
A NA 200% MARŽE VYDĚRAČŮ V AUTODEBILSERVISECH SRRR ZVYSOKA ikdyby jejich parchantata neměli co žrát >:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - wakantanka
AUTOPOPELNICE SI ZÁSADNĚ OPRAVUJEME SAMI MAX U KÁMOŠE :))))
wakantanka
| 13. 1. 2019 15:30
Prúser je ten že som do toho značkového servisu jazdil dlhé roky a bol som spokojný. Pokašľalo sa to v posledných dvoch či troch rokoch. Takže čo môžem spravím radšej sám.
Avatar - vabis
Je to o lidech
vabis
| 12. 1. 2019 16:14
Vetsina servisu ma pro zakazniky televizni mistnost, kde muzete s kavou sledovat prubeh opravy ze stacionarni kamery. Chleba se lame u prijimaciho technika nebo majitele servisu. Kdyz jsou to jen nagelovane PR kecy zastitujici se znackou, tak smolik. Ja si rad zajedu 500km do dobreho servisu. Vzdycky jsem chtel vedet kdo to konkretne bude delat a domluvil jsem se dopredu primo s nim zda vi co a jak. Po pocatecnim obligatnim jak zde budete cekat a ze je to nuda to bylo vzdycky v pohode. Rekl jsem jak bych to delal ja, na co si dat pozor, co chci a co nechci, co nevim, co me zajima. Mechanik to doplnil zase ze sve strany co vedel nebo i nevedel on a bylo. Naopak se clovek dozvedel spoustu veci, hned poznal kteri mechanici opravdu umi a kteri skoro ne. Navic vim presne jak oprava probehla, takze historii auta znam a vim ze se nejake pako nevrtalo v necem v cem nema. Jakmile poznaji ze mate zajem a neco o tom vite a nejde o koukani na prsty nebo rypani, ze si napsali 3/4 tuby kdyz vypotrebovali 1/2 nebo se clovek zasekl na obede tak parada. Obcas jsem jim hromadne zasel pro svacinu, zhodnotil vylepene zenske zevnitr skrinek a byla to pohoda. Nektera nove vznikla kamaradstvi, stejne jako dovolena moznost zamestnancum delat si v znackove dilne po pracovni dobe na sebe se take hodi. Dobri mechanici se obcas najdou, ale je jich malo a clovek musi hledat. Vetsinou se jim vlajkova lod znacky take libi, tak radi venuji trochu casu a energie.
Je to o lidech
spaleny6
| 12. 1. 2019 17:49
Většina určitě ne.
Avatar - rokyta.p
Je to o lidech
rokyta.p
| 12. 1. 2019 19:12
Tak v USA nebo při tvém výběru je to taky trochu jinak. Všichni takové možnosti nemají. Já jsem se díky "kvalitě" servisů stal mechanik samouk. >:D Není to tak těžké, i když do všeho samozřejmě nevrtám. A když nevím, pomůže mi kamarád, který profesně opravuje traktory v neznačkovém specializovaném. Mu je totiž jasné jak věci v autě fungují. A ještě je manuálně mimořádně zručný, takže opraví daleko víc než značkový servis po školení. Kde výsledek je leda znuděné, ale nám diagnostika nic nepíše 8-s Navíc značkový ani často nechce, to přehodit papír z jedné kupky na druhou ano. Vyměnit nějdražší díl kus za kus možná po přemlouvání. Ale něco seřídit, nastavit, najít vůli nebo tak, to mnohdy ani náhodou. A nedejbože jak máš model minulé genrace, to tu ani nechoďte.
Avatar - lordlord
.
lordlord
| 12. 1. 2019 16:51
bezpečnost a mechanik může být nervozní, když mu někdo stojí za zadkem
Avatar - Ghostyx
Jo servisy to je otřes pro mně...
Ghostyx
| 12. 1. 2019 17:08
Samý kecy, jak to proběhne ke spokojenosti zákazníka a tudle núúdle... Posledně mi při otevření zadních dveří u fungl nového auťaku (pár tis. najeto) tyto o něco hranou v dílně opřeli (přitom jsem jim výslovně řekl při odevzdávání auta, že si nepřeju vidět jakýkoliv škrábanec kdekoliv), a už tam je téměř neznatelné odření laku (díky bohu ne barvy, ale jen laku) na jednom místě té nejvíc vyčnívající hraně dveří, které jsem objevil náhodou až na dobrém světle někde venku, když jsem auto umyl wapkou. :no: U fungl nového a ne zrovna levného auta to docela zamrzí... 8-s :-( Takže asi tak a co už s tím teď? Už je to tvrzení proti tvrzení a pokud si to člověk nevšimne hned při přebírání auta, tak asi už smolík... ;-\ Příště budu chtít být u toho a pokud odmítnou, tak jdu jinam...
Avatar - rohYpnol
Jo servisy to je otřes pro mně...
rohYpnol
| 12. 1. 2019 17:40
když to je skoro neviditelné, tak jak víš že to je z toho servisu...?
Avatar - Stejsn
Jo servisy to je otřes pro mně...
Stejsn
| 12. 1. 2019 18:22
Jezdíš někdy nakupovat do obchoďáku? Jestli jo a nevozíš s sebou matraci na obložení celýho auta, tak nechápu proč takovou kravinu vůbec řešíš.
Avatar - rohYpnol
Jo servisy to je otřes pro mně...
rohYpnol
| 12. 1. 2019 18:29
Protože si koupil šelmu... Jenže možná ne úplně adekvátní. Kdo chce opici, musí mít na banány :-! :-!
Jo servisy to je otřes pro mně...
RADEK1
| 12. 1. 2019 21:48
At si koupil cokoliv. Zbytečné poškození od někoho kdo si neváží věcí (obzvlášť cizích) bolí.
To není nic o opici a bananech. Meleš blbosti. A možná zavidis. Jestli tedy myslíme oba stejnou šelmu. :-)
Avatar - rohYpnol
Jo servisy to je otřes pro mně...
rohYpnol
| 12. 1. 2019 22:33
Ale houby závidím. Já mu to přeju. Jsou to jeho peníze tak ať si to užije.

Jenže chtě nechtě, auto je pořád jen auto a i to nejdražší auto prostě životem utrpí šrámy, ťukance a škrábance. Takže řešit něco, co skoro není vidět (jak sám napsal), tak to mi přijde jako kravina :-! ;-)
Jo servisy to je otřes pro mně...
RADEK1
| 13. 1. 2019 00:19
Každé poškození, byť i malé je finanční újma. Třeba při dalším prodeji. A nikdo nemá právo mě ničit můj majetek. Tak to vidím já. To je jako by někdo omlouval krádež rohlíku, že je levný.
Jo servisy to je otřes pro mně...
jiras_
| 13. 1. 2019 09:48
Češi jsou v tomhle hrozný svině. Naštěstí jsou líní, takže stačí parkovat daleko od vchodu nebo na horších místech mezi sloupy atp. a je to v suchu.
Jo servisy to je otřes pro mně...
RADEK1
| 13. 1. 2019 10:41
Ano taky to tak dělám. Rodičům někdo nákupním vozíkem poškrábál celou délku auta. Prostě se s tím vozíkem musel protlačit mezi auty. Takovému zmr.ovi bych na místě rozbil držku.
Avatar - rohYpnol
Jo servisy to je otřes pro mně...
rohYpnol
| 13. 1. 2019 12:07
Ano, tohle jsou ty teoretické řeči.

A teď reálně - proč budu řešit něco co téměř není vidět a ani nemůžu vědět jestli skutečně bylo způsobeno servisem?!?!
Avatar - Đawson
Jo servisy to je otřes pro mně...
Đawson
| 13. 1. 2019 07:35
přítelkyně např. okopává prahy než leze do auta, málem sem jí urval hlavu >:D
Jo servisy to je otřes pro mně...
RADEK1
| 13. 1. 2019 08:50
Snad nohy ne :-)
Teď mě to udělal kamarád u nového auta. Prý aby mě netahal sníh do auta 8-s
Jo servisy to je otřes pro mně...
praděda7
| 13. 1. 2019 11:32
....nohy má asi hezké a hlavu nic moc......... >:D
Avatar - rohYpnol
Jo servisy to je otřes pro mně...
rohYpnol
| 13. 1. 2019 12:09
No to je prostě ... přítelkyně
Jo servisy to je otřes pro mně...
RADEK1
| 12. 1. 2019 21:43
Protože když ti někdo poškodí tvůj majetek, tak to není kravina.
Avatar - white label
Jo servisy to je otřes pro mně...
white label
| 13. 1. 2019 01:50
Ano, ale musíš si toho všimnout při předávání/vrácení auta ze servisu, potom už se to může poškodit kdekoli a nejsou povinni to pak s tebou řešit.
To je jako s vrácením peněz na přepážce pošty/banky.
Jo servisy to je otřes pro mně...
RADEK1
| 13. 1. 2019 07:23
To máš pravdu. Myslel jsem to všeobecně. Poškodit cizí věc není kravina jak píše stejsn nahoře. Ať se tak stane v servisu či před nákupním centrem.
Jo servisy to je otřes pro mně...
praděda7
| 13. 1. 2019 11:29
Příště si koupíš už trochu odřené auto a máš po starostech..... ;-)
bullshit
Meky
| 12. 1. 2019 17:16
Same bullshity. 90% značkových servisov zamestnáva úplných diletantov, ktori nedodržujú ani vlastne servisne predpisy!

Napr servis Skoda Impa v Žiline.

A uz som aj počul od technika v značkovom servise, ze pri chladiacej kvapalinu je dôležitá len farba :)

A za toto si nechávajú platiť..
Avatar - rohYpnol
Opět článek na úrovni
rohYpnol
| 12. 1. 2019 17:42
Opět děláme vědu z něčeho, co věda není... aneb jak se tu u nás říká, jak s h***a uplést bič.... 8-s 8-s
Avatar - euro89
Zakaz
euro89
| 12. 1. 2019 17:48
Bezny zakaznik nema dle meho na dilne co delat. Cumeni pres rameno a blby otazky nema nikdo rad a akorat to znervoznuje a snizuje koncentrovnost. Druha vec je, ze skutecne v mnoha servisech odvadi slendrian, ale v takovych pripadech je lepsi spis v pripade spatne zkusenosti zmenit servis, nez stat mechanikovi za zadkem. Na operacni sal vas taky nepusti, aby jste jim "radili", jak to spravne delat... :-!
Jinak me prekvapuje, ze to dle clanku neni v CR vylozene zakazane. Tady v Bavorsku je to jasne dane zejmena z duvodu bezpecnosti, ale taky ochrany osobnich udaju.
Kdyz by zakaznik na dilne neco rozbil, nebo se tam zranil, tak by to byl pro majitele hodne drahy problem. Kdokoliv, kdo nema schvalene pracovni obleceni, pracovni obuv a neni proskolen, tak nema na dilne co delat. Pokud mi neco chce kolegyne z kancelare, tak si me zavola k sobe, ale sama na dilnu nechodi.
Zajimalo by me, jak je to v CR resene, kdyby ciste teoreticky hever primacknul zakazniku nohu nebo kdyby si zakaznik na dilne udelal fotku, kde by byli videt i jina auta vcetne SPZ a tu fotku nekde ukazal(?). To jsou hlavni duvody, proc u nas zakaznici na dilnu za zadnych okolnosti nesmi a ja jsem rad, ze mam alespon klid na praci.
Avatar - rohYpnol
Zakaz
rohYpnol
| 12. 1. 2019 18:27
Úplně jednoduše. Vstup do dílny bylo na přání zákazníka a sám za to přebírá odpovědnost. Tečka.

Pokud je dealer při smyslech, má na toto "papír", který si nechá podepsat. Nevidím jediný důvod, proč bych nemohl být u opravy/údržby svého vozu. Je to úplně stejné, jak kdyby jsi stavěl rodinný dům a chtěl se na to jít podívat a stavební firma tě poslala k šípu že to je staveniště, BOZP, GDPR atp.

Jinak samozřejmě, že nikdo nemá rád "čumily".

A je tedy pravda, že já dávat auto do autorizovaného servisu, tak to taky raději nechci vidět... Ono je totiž lepší to nevidět... Čest vyjímkám :-!
Avatar - rokyta.p
Zakaz
rokyta.p
| 12. 1. 2019 19:19
V Bavorsku jsem v servisu nebyl, ale na ekvivalentu STK jo a normálně jsem šel dolů k technikovi do kanálu a nechal si vše ukázat se spoustou dotazů. Které jsem ještě lovil lámanou němčinou, protože anglicky neuměl. Že kdybych něco vyvedl je zodpovědný pracovník co tam byl se mnou a nic z toho nemá je jasné. Ale vše proběhlo dobře, tak jsem pak zajel zpátky na bazar a auto koupil. Od těch dob samozřejmě funguje na výbornou. :yes:
Avatar - euro89
Zakaz
euro89
| 12. 1. 2019 20:07
TÜV je ale neco jineho. Primo na stanicich technicke jsou u toho majitele pritomni taky. Pokud si clovek objedna AU+HU u nas, tak AU (emise) provedeme my a HU (technickou) provede technik TÜV nebo Dekry na dilne. Kdyz je vse ok, tak si potom jen zakaznik prevezme auto. Pokud ne, tak se s autem prejede z dilny na Annahme, coz je oddelena mistnost se dvema nuzkovymi hevery, kde technik zakaznikovi ukaze zavady. Tam bezne pri prijmu auta prijimaci technici zkouknou se zakaznikem stav auta a zaeviduji se vsechny viditelne zavady, skrabance a pod., aby zakaznik nemohli rict, ze to vzniklo u nas. Ale krome tech dvou heveru a kufriku na kontrolu kapalin tam nic neni, neni se tam prakticky o co se zranit a hevery pri sjizdeni dolu vydavaji otravny zvuk jako kdyz couva LKW, aby tam nahodou nikdo nenechal nohu.
PS: Zkouset to s anglictinou v Bavorsku bych povazoval skoro za drzost. >:D Nekde u prusaku v Berline nebo na multikulturnim severozapade by to problem asi nebyl, ale Bayern zustava originalni a svuj. :-)
Avatar - rokyta.p
Zakaz
rokyta.p
| 12. 1. 2019 20:27
Jo ok, jen popisuju svojí zkušenost. AU+HU přesně. Dokonce mám i hrníček od svařáku z Vánočního trhu ve Stuttu :-)
Avatar - euro89
Zakaz
euro89
| 12. 1. 2019 20:32
To se mas s tim hrneckem co chlubit. >:D Bezne se na nej dava Pfand 1-2 Eura, aby si je lidi nebrali domu a pak prijede cech a stejne si ho odveze. >:D
Avatar - rokyta.p
Zakaz
rokyta.p
| 12. 1. 2019 21:04
Jo však já dal zálohu, bez ní se nevydávalo :-)
Zakaz
Flajzi
| 13. 1. 2019 11:05
No, nevím, já mám pocit, že záloha na ty hrnky je počítána tak, aby když si to odneseš domů, tak aby neprodělali.
V Innsbrucku byla přímo cedule u stánku (kde jsme si poprvé brali pití), že pokud hrnek nebudeme chtít domů, tak jej můžeme vrátit a vrátí nám zálohu.
Zakaz
_Teddy_
| 12. 1. 2019 19:55
Zakaznik nemusi byt fyzicky pritomny, a napriek tomu vidiet co sa s jeho autom deje. Kamery na dielni a par televizorov na stene v prijimacej miestnosti je vsetko co na to treba. Jeden servis kam som chodil par rokov mal napriklad prijimaciu miestnost oddelenu od servisnej haly sklenenou stenou. Zakaznik mohol popijat kavicku, a pritom sledovat pracu mechanikov na svojom aute. Skratka ked sa chce, tak to ide. Ked niekto nechce, dokaze si vymysliet milion dovodov, preco to nejde...

Nestojim vzdy cely cas technikovi za chrbtom ked pracuje na mojom aute. Ale ak by sa stalo ze by ma niekedy k autu nepustili, tak by to bol pre mna dovod pohladat iny servis.

Mimochodom, co sa podla teba deje castejsie: ze servis niekde robotu odflakne (napr. vypusti len polovicu oleja a doplni novym, alebo filter len oplachne v benzine a zase da naspat)? Alebo to ze v hale prizerajuci sa zakaznik nieco rozbije? Podla mna skor to prve...
Avatar - euro89
Zakaz
euro89
| 12. 1. 2019 20:27
Kamery na dilne... o tom jsem pred prectenim tohoto clanku a diskuze jeste neslysel, ale kdyby to prislo k nam, tak je to pro me duvod zmenit firmu. Nemam rad ten pocit, ze me nekdo kontroluje. Neco jineho jsou tajne kontroly Daimleru nebo Dekry, kdy k nam schvalne daji na servis auto z ruznymi zavadami a zpetne pri jeho prevzeti se zjistuje, zda jsme na vsechno prisli. Tohle me bavi, protoze v tom mam vzdy 100% uspesnost a vzhledem k jejich "kreativite" vetsinou uz po par minutach poznam, ze jde o Werkstatttest. Ono totiz s problemy jako nefungujici zapinani pasu nebo vyvesena brzdova hadicka se clovek v praxi moc nesetka, u testu to je ale temer vzdy.
O kvalite prace v drtive vetsine servisu si nedelam iluze, ale to co pises je uz extrem a nejde o odflaknuti, nybrz o podvod. To si dovolim rict, ze se normalne opravdu nedeje. Nebo ja o takove dilne alespon nevim...
Obcas se odflaknout veci i u nas, ale pod tim pojmem odflaknout si predstavuju, kdyz treba kolega v prezouvaci sezone, kdy je hodne prace, necha stare zavazi na kolech a jen pripadny rozdil dorovna novym s presnosti na 5-10g, zatim co ja si necham tu praci a stare zavazi odstranim, ocistim od zbytku lepidla a novym zavazim vyvazim presne dokud mi masina neukaze 0-0. Snazim se ke kazdymu autu pristupovat tak, jako by bylo moje, takze obcas slycham vytku, ze to delam moc draze, ale rozhodne ne nekvalitne.
Avatar - rohYpnol
Zakaz
rohYpnol
| 12. 1. 2019 22:38
asi tak nějak
Zakaz
jiras_
| 13. 1. 2019 10:42
Až servisy pochopí, že důvěra se buduje a nezískává znakem na totemu před servisem nebo vysokou cenou, tak se můžeme bavit. Reálná zkušenost má s 2 novými auty a několika kolegů s jejich je taková, že bez dohledu nebo za sklem to končí upatlaným motorem od oleje, kecama, že je třeba 4,5 litru, když auto má předepsané 4 litry při výměně i s filtrem. Nebo naopak kolega říká, že mu 3 dl zbyly, což znamená nevýměnu filtru (samozřejmě naúčtováno) a nejspíš i nenechali pořádně odtéct starý olej. Což jemu nedošlo, pro něj je to přibližovadlo, ne koníček. Pokračoval bych nepoužíváním momenťáku na vypouštěcí šroub, dolívání vody do ostřikovačů za těžký prachy (ačkoli o to nikdo nežádal). Pak takové ty věci jako dáme kabinový a vzduchový filtr, ačkoli předepsané nejsou, měním si je sám a platím za OEM třetinu. Popř. týpek v montérkách nedá ani ten igelit na sedačku a jde si to hodit na dílnu.

A to jsou podělané výměny oleje a garančka, snad nejsnadnější práce, jakou na autě jde udělat. Oprava kapoty po šutru skončila dvojnásobnou reklamací - steklý lak, totálně neslícováno, nezačištěné hrany. A na tacháči 130 km navíc, na faktuře "zkušební jízda do 3 km". Co se zkouší na kapotě?

Zvláštní je, že když u garančky jsem osobně, tak na jedničku. Takže nakakat, při objednávce rovnou říkám, že u toho chci být, objednají mě na konkrétní čas a jde to. S baterkou prolezl celý podvozek, jak by to mělo být. Při druhé příležitosti, když jsem byl za sklem, tak na můj dotaz proč to nedělají prý že není předepsáno. To je trochu zvláštní, když je to garanční kontrola. Nepotřebuju tam tancovat, jen chci vidět, co se dělá.
Avatar - euro89
Zakaz
euro89
| 13. 1. 2019 14:00
Teda tebe bych chtel mit za zakaznika... Asi by sis tu praci mel nekdy zkusit a pak bys zjistil, ze ne vzdy plati to, co je vyrobcem predepsane. U motoru Daimleru je bezny, ze tam clovek dolije o par dl mene ci vice, nez je predepsane. V prvnim pripade je to pochopitelne, protoze pri bezne vymene oleje nikdy nedostanes 100% oleje ven. Vzdycky zustanou v motoru nejake zahyby, kde trosku oleje zustane. Pokud bys chtel opravdu uplne vsechen stary olej z auta ven, musel by jsi cely motor rozebrat...
V praxi si pri vymene necham vzdy tak pul litru stranou (u novych W213 a W205 220d musim tak litr), pak necham motor bezet na provozni teplotu a potom po odstaveni motoru zkontroluju stav oleje a doplnim do maxima. U mnoha motoru vetsinou tak 0,2-0,3l zbyde, u nekterych naopak musim jeste par sluku dojit. Olej se ma totiz kontrolovat tak, aby byl maximalni stav za provozni teploty. Kdyz ho dolejes za studena na maximum, tak ho bude po ohrati motoru moc, coz ti muze motor v dusledku vetsich tlaku poskodit. Uplne na ho*no to vymysleli soudruzi u noveho dieselove ctyrvalce s obchodnim oznacenim 220d. Tam nemas moznost hladinu oleje zkontrolovat klasickou spolehlivou mechanickou cestou, ale jen pres palubni pocitac pri teplote alespon 80 stupnu. Problem je, ze ta elektronika neni nejpresnejsi. Ma tam prijit podle vyrobce 6l oleje, ja tam naliju 5l a necham motor bezet na provozni teplotu, nasledne mi pocitac ukaze, ze je potreba do maxima dolit treba 0,7l, tak tam naleju opatrne 0,6l a i tak se nekdy stane, ze pocitac ukaze, ze je tam uz o 0,1l prilis. Proste tenhle motor je z pohledu servisu uplne na p*cu a je mozna lepsi, ze zakaznik nevidi, jak si tam mechanik hodinu "hraje", nez vychyta optimalni stav.
Vzduchovy a kabinovy filtr doporucuju menit taky drive, nez je predepsano vyrobcem. Pokud te zajima proc, tak se na ty filtry nekdy podivej po roce provozu... On je to mozna dobry marketing napsat, ze staci vzduchovy filtr menit jednou za tri roky a kabinovy jednou za dva, ale ja bych to svemu autu ani plicim nedelal.
Jsem rad, ze tu je trosku jina kultura jak zakazniku, tak i servisu a neni tu tolik chytrolinu jako ty, zakaznici na dilnu u nas nesmi, o kamerach na dilne jsem tu taky zatim neslysel a nastesti neznam ani pohadky o tom, ze by v nekterych dilnach vypousteli jen pulku oleje nebo utirali stary filtr hadrem. :-! Zkratka, jiny kraj, jiny mrav. :-)
Avatar - rohYpnol
Zakaz
rohYpnol
| 13. 1. 2019 14:30
jsem rád, že máme na výběr a k podvodníkům, kteří musí svoji práci skrývat za oponu, nemusíme jezdit :-!
Zakaz
jiras_
| 13. 1. 2019 16:13
Tak to je fajn, že se tak máš. Nevím, kde je taková super kultura, ale v ČR to prostě není a já si nenechám podělat auto. Bohužel do autorizáku musím kvůli záruce a na autě mi záleží, takže holt obětuju půl dne v práci a počkám si. Neměl bych tu potřebu, kdyby se tyhle sviňárny neděly. Pokud do stejného motoru u 3 aut jdou při poctivé výměně přesně 4 litry, přesně tak je to předepsané, tak u 4. káry tam půjde určitě o půl litru víc, jasné. Samozřejmě se to dozví podle faktury, předtím nikdo ani slovo, klidně smíchají dva oleje. Pohádky. Ad filtry - vždyť to píšu, že si je měním sám, stačí číst. Ale nehodlám platit 2x-3x takovou cenu za ten samý díl, i práce na tom je účtována bokem. Rozumný příplatek za pohodlí není problém, ale to nikdo nenabízí. Kolega to podstoupil, nakonec mu ani filtr nevyměnili, ať přijede znova. Oni v autorizáku nevěděli, že tohle TSI má šrouby zespod, musí se odepnout dvě svorky a vyndat celý airbox, neuvěřitelné. Co takovejm lemplům svěřit? Snad dávání letáčků za sklo?
Avatar - euro89
Zakaz
euro89
| 13. 1. 2019 17:26
Pracuju v Bavorsku, jak jsem nekde vyse zminil. Ale pred lety, nez jsem vymenil velkomesto za Alpy, bilou kosili za monterky a zacal se profesionalne ucit to, co bylo do te doby pouhym konickem, jsem pracoval v Praze u Würtha v automobilove divizi. A dovolim si rict, ze tyhle historky, ktere jsem si zde na diskuzi precetl, se min. u mych byvalych zakazniku (autoservisu) nedeli.
Chtel jsem se zeptat, kterou znackou auta jezdis, ze mas tak "hezke" zkusenosti, ale tou zminkou o TSI se to vysvetlilo. >:D
Ne nadarmo se i primo v Kfz-Innung, coz je skolici stredisko pro vsechny mechaniky ze Svabska, vypravi vlastni vyklad toho, co ve skutecnosti znamena VW a Audi - Völlig Wertlos a Ausschluß-Produkt unserer deutsche Industrie. >:-[]
Kdyby jsi byl z Prahy, mohl bych doporucit seriozni autorizaky na znacky koncernu FCA, dale na Subaru, Suzuki, Toyotu, SAAB nebo Volvo. Ale jestli mas pod kapotou TSI, tak to bude chtit v prvni rade zmenit staj.
Zakaz
FRANTA FLINTA
| 14. 1. 2019 10:45
Tak já mám tsi a nikdy bych k nim nejel. Za stejný olej který si koupíš ve stejné specifikaci dáš za 4 l přibližně 700Kč. A tyhle HAJZLÍCI z originál servisů si naúčtujou 600Kč za 1 L !!!!!! + 1000KČ ZA PRÁCI?!?!?!? Neuvěřitelný neřádi! Vím, že oni za to nemůžou když říkám hajzlíci. Bohužel se musí držet předepsaných norem a nic s tím dělat nelze.
Avatar - rohYpnol
Zakaz
rohYpnol
| 13. 1. 2019 14:28
naprostý souhlas
Zakaz
MajoKE
| 13. 1. 2019 12:36
Ja som vždy pri aute pri prehliadke, chlapovi do práce nekecám, o zľavu nežobrem. Poprosím, či sa môžem pozriež na podvozok a stojím ďalej. Posledná prehliadka pri 60,000km, 3 mesice pracujuci mladý chlapec. 50 minút četoval na mobile, aspoň mi dobre vytiekol olej z auta :-) potom narýchlo zbúchal ďalšie servisné úkony, niektoré vynechal. To zásadné čo som chcel a zadal do zakázky NEUROBIL. Odmietol som zaplatiť faktúru, potom sa tam hádali. Úkony chceli urobiť, ale nestihli ich, končila prac.doba. O 2 dni som ledva naštartoval auto, ochladilo sa, mal som vadné 2 žhaviče. Jednalo sa o H i30.

Pred 2 týždňami manželkine F500, servisná prehliadka, dozvedel som, že sa dá skontrolovať zadné bubnové obloženie bez demontáže kolesa.

Pokiaľ nebudem mať búračku, auto v servise bez dozoru nenechám. Žiaľ v rámci záruky tam musím chodiť.
oprava
gogo56
| 12. 1. 2019 18:53
a co by tam chtěl ten zákazník dělat akorát nervovat a bavit mechanika !!nevím jestli by to bylo mu po vůli kdyby ho někdo v práci stále očumoval bavil ho , když tomu rozumí ať si to spraví sám ! dávat pozor na nějakého chytrolína by na něho něco nespadlo , nebo nestříkl olej !!§ nezaměstnaným vstup zakázán !!! všude visí tato cedulka a stává se dokonce že po odchodu zákazníka chybí i klíče -vercajk , za mne chceš být u opravy tak jeď někam jinam !!!
Avatar - white label
oprava
white label
| 12. 1. 2019 19:13
Ty jsi snad zamrzl v minulém režimu, zřejmě "dobrý" ročník (56). 8-s
Avatar - rokyta.p
oprava
rokyta.p
| 12. 1. 2019 19:43
Plný souhlas, ale jen bych doplnil že to není o ročníku. Jak za Adolfa nebo Josifa bylo určitě dost slušných lidí. To je jako by někdo v roce 2050 prohlásil, tehdá před 30 lety za Bureše jste byli všichni StBáci :-|
Avatar - rohYpnol
oprava
rohYpnol
| 12. 1. 2019 22:35
za mne naštěstí dnes můžeme jít jinam. Takže u takových jako jsi ty může být pusto a prázdno :-!
Avatar - euro89
oprava
euro89
| 13. 1. 2019 10:36
Souhlas. Ja sice u oprav sveho auta taky vzdycky byl, ale to hlavne proto, ze jsem z branze a auto mi opravovali lidi, s kterymi jsem se dobre znal. Jinak ale plati co jsem napsal vyse, ze normalni clovek nema na dilne co delat!
Nastesti musim rict, ze kdyz servis odvadi svoji praci poradne, tak mu zakaznici duveruji a nemaji ani potrebu neco kontrolovat. U nas to tak aspon funguje a s takovymi, co by chteli na dilnu, se clovek setka max. parkrat do roka a zpravidla si to nechaji vysvetlit, ze to neni z bezpecnostnich duvodu mozne.
oprava
iohaha
| 12. 1. 2019 19:18
je dost opravářů,kteří si neví rady,jak má postupovat,na vlasní oči jsem to zažil,poctivých opravářů je málo ,kteří něco znají, také,dneska se neopravuje ale jen vyměňuje,výměny olejů hrůza,nebo auto stojí a kolem nikdo,hodiny jdou
oprava
_Teddy_
| 12. 1. 2019 19:57
Na druhej strane, najdu sa aj dobri automechanici. Nie je ich vela, ale su. A ked je taky aj v servise kam chodim, rad s nim hodim rec. Dozviem sa ovela viac, ako mi vie povedat prijimaci technik...
přítomnost na dílně
michalpneu
| 13. 1. 2019 11:21
Tohle je těžká věc. Já třeba mám pneuservis, to je oproti běžnému servisu něco jiného, u nás ten zákazník je tak kolem 30 minut, takže je to na počkání. Jestli bude chtít být u auta je na něm. 90% zákazníků si u něj stojí a čeká než to odpřezouváme. Takže na to, že máme někoho "za zadkem" jsme zvyklí. Má možnost si sednout na prodejničku, kdo chce. Většinou to využívají ženy s dětma.

S bezpečnostního hlediska je to samozřejmě problém. Většinou jim řeknu, stůjde tady, aby se nám nemotal pod nohama. Horší je to s dětma. Ty když jsou neposedný, z toho moc radost nemám, protože na té dílně na ně může cokoliv spadnout a je z toho průser.

Blbý teda bylo, že jednou se nám stalo, že nám jeden zákazník ukradnul montpáku a ořech. Bohužel jsem na to přišli až druhý den, bohužel jsem s tím nic dělat už nemohli akorát nás to pěkně naštvalo. Sice jsme na něj vlítnuli, když pak znova přijel, ale bohužel nářadí jsme z něj nedostali.

Ale u autoservisu je to něco jiného, málo co tam bývá na počkání, necháte tam auto a je tam celý den, tak si nedovedu představit, že bych měnil olej, nebo rozmontovával nápravu, dělal to dvě tři hoďky, nevím a zákazník u toho celou dobu stál. Faktem je, že třeba když já dávám auto do škodovky a něco se řešilo, tak přejímací technik mě třeba do dílny vzal a ukázal mi to konkrétně, to považuji za ideální. Ale osobně se přiznám, že by zákazník k tomu autu přístup měl mít a servis by to zakazovat neměl.

Co se týče kamer, že se na ně zákazník může dívat na prodejně... nevím, stejně tam bývá prd vidět, asi to není špatný, v případě nějakého problému, že zákazník bude tvrdit, že má prasklé světlo, které předtím neměl, jako jsem to měl možnost vidět nedávno v autorizáku forda, že tam vyskakoval, tak si tam prohlíželi záznam celou dobu a ten mechanik se k tomu světlu za celou dobu ani nepřiblížil, tak na to je to dobrý .
Jsem řidič
Michal220
| 13. 1. 2019 11:54
Kamiónu a v Rakousku nebo Německu u výměny třeba filtrů(netrvá to dlouho)být můžu i v dílně a nikdo vám nic neřekne.V Cz musíte jit do místnosti pro řidiče a když tam jen nakouknete hned vás vykazují.Dáte osobák na servis s termínem 8h a řeknou vám že odpoledne bude hotovo a to dělají jen olej.Sám majitel autoprodejny říkal že u toho být můžu ale kdo by tam čekal víc než hodinu..
Olej
Michal220
| 13. 1. 2019 12:23
Já bych klidně 4t ročně za výměnu oleje-filtru dal ale být u toho a vědět že to fakt vypustily a filtr vyměnily.Jinak si to radši dělám sám-udělám nájezdy,použiji pětikorunu na plast vypustni šroub a nechám to klidně hodinu vykapávat,filtr je po ruce nahoře na moto­ru(2­.0tsi)­.Opro­ti starému 1.8t 20v kde i vzduch filtr byl někde v p.či je tady vše po ruce a easy i pro mě a to je co říct
zkušenost
Sinuhet
| 13. 1. 2019 13:04
nejlepší servis FB automobil (bývalý Bartoš) ve Varnsdorfu. "vyměněný" olej černý jak bota při předávání auta zákazníkovi, pylový filtr (po výměně) po 10 km humus, olejový a vzduchový filtr katastrofa. Auto-Hille Ebersbach - při předání vozidla po servisu
technik:"máte rozbitu zadní lampu,ale neteče do ní"
já :"cože"
technik opakuje:"máte rozbitu zadní lampu,ale neteče do ní"
já:"pane, to auto jsme spolu ráno předávali a bylo naprosto v pořádku, tady je papír"
technik:"musím zavolat majitelku"
já:" tady je papír a chci to auto do původního stavu, nebo si snad myslíte, že jsem sem v před den připlížil a rozbil si zadní lampu"
No nakonec lampu vyměnili , nsra.ní ale nemít papír a to že jsme to procházeli, tak jsme opuch o 300 E. Jen mne překvapuje ta drzost. od té doby prolézám po servisu celé auto.
Avatar - euro89
zkušenost
euro89
| 13. 1. 2019 14:06
Jen k te barve. Pokud to byl diesel, tak je to vcelku normalni. U dieselu ten olej byva cerny uz po par km.
zkušenost
Sinuhet
| 14. 1. 2019 10:10
No změnil jsem servis. Olej po 70 km čistý. Zčernal tak po 200 km.Tak kolik museli v tom původním servisu najet.
PODVODNÍCI
FRANTA FLINTA
| 13. 1. 2019 13:44
Z vlastní zkušenosti vím jak se ke mě chovali. Budu konkrétní: přímo autorizovaný servis VW ! Již nikdy k nim nepojedu je to AROGANTNÍ BANDA a hlavně přijímací technik, který nemá absolutně technické vzdělání. Má zkušenost je ta, že jsem chtěl být u dané závady.(jen u její zjištění) To jsem si vůbec neměl dovolit ani říci. Koukali na mě jak na BLBCE, který ničemu nerozumí a jen otra­vuje­.(mi­mocho­dem mám střední strojírenskou školu a jsem fanda aut) První co bylo, tak řekli, že mě tam nepustí z důvodů mého zranění. Když jsem jim řekl, že to podepíšu, že za vše jsem zodpovědný já, tak to tak nějak začali řešit, ale nic mi už nedávali podepsat.Ceny za práci jsou neskutečně předra­žené!­!!!!!!­!!!!!!­!!!!!!­!!!!!!! až 5X VÍCE za stejnou práci jako u "neoriginál" soukromníka. Jejich hodinová sazba je je NEUVĚŘITELNÁ PÁLKA!!! Jen tak ze zvědavosti jsem poslal 5 originál servisům požadavek k jisté práci kterou jsem přesně popsal a velice mě zajímalo kolik zaplatím. VŠUDE TO DOPADLO ÚPLNĚ JINAK!!! ROZDÍLY i 600 KČ!!!!! Nikdy k nim už nepojedu pokud to nebude velmi nutné!!
Avatar - bystron
PODVODNÍCI
bystron
| 13. 1. 2019 21:18
Fanda Franta se střední strojírenskou školou, to musí mít okolí radost. Pravda je, že větší půlka servisů jsou blbci a záporáci. Jezdi prostě tam, kde je to nejmenší zlo a máš to vyřešeno nooo. Že dáváš vydělat někomu o kom máš takové mínění (ať už je pravda jakákoliv) tak tvá věc. To máte z toho že lezete Do blbých servisů, provařených záporáckých Áček a volíte si StBáky. Šest kilo je pakatel na svačinu, v životě ještě přijdeš o víc. A že jsi nenapsal které servis, víme jen zcela záměrně že VW. >:D
PODVODNÍCI
FRANTA FLINTA
| 14. 1. 2019 11:01
To jsem tam psal(že mám strojárnu) né z důvodů vytahování, ale toho, že právě každou chvíli ze mě * dělají a myslí si, že ničemu nikdo nerozumí a budou tě oblbovat a kecat HOVADINY. Bohužel takových fušérů jsou mraky a sehnat dnes skvělýho mehanika je scifi!!! Dnes je spousta BLBŮ CO VŠECHNO OPRAVUJOU JENOM "ŠROUBOVÁKEM" !!! To že dávám vydělat? Já peníze né dám, ale zaplatím tomu kdo si je skutečně zaslouží a né, že cenu bude dělat podle tabulek, ale podle logiky dané vykonané práce!! A podle tvého vyjádření budeš asi z Vw. Viď..?
Servis
MrBeranek
| 13. 1. 2019 20:04
Moje zkušenosti s autorizovanými servisy (BMW) jsou v zásadě zpravidla ty špatné. Od té doby auto nebo motorku do autorizovaného servisu nedávám. Nikdy.

Lidé se musí naučit hlasovat svou peněženkou a do předražených a nekvalitních "autorizovaných" servisů nejezdit. Nelíbí se servisu, že chci být u auta? Tak už tam nikdy nevkročím. Auta a motorky mi servisuje jen člověk, kterého znám a u opravy, když chci, můžu být, jak dlouho chci (stejně u toho kecáme). Zákazníci musí servisům dát jasně najevo, kdo je tu klient a kdo si koho platí. Dokud budou ale lidé jak ovce chodit do autorizovaných servisů a tam se nechat odrbávat, tak pouhým nadáváním na diskusích nic nezmění.
Avatar - white label
Servis
white label
| 13. 1. 2019 20:35
Vidím to (a už to mám) taky tak.
Avatar - euro89
Servis
euro89
| 13. 1. 2019 21:02
Moje filosofie je presne opacna. Delat servis poradne na nejvyssi urovni tak, aby mi zakaznik duveroval a postavani na dilne ho ani nenapadlo. Ostatne cas jsou penize a vetsina nasich zakazniku si radsi vezme nahradni vuz nebo vyuzije sluzby, kdy je odvezeme domu/do prace a po servise je bud opet vyzvedneme nebo jim pristavime auto az pred dum, nekdy i do garaze. Cas tak mohou travit tim, co je bavi nebo co jim vydelava. Pracuju ve firme, ktera se venuje servisu trojcipich hvezd od r. 1928 aktualne jiz treti generace a zakaznici tak nemaji duvod o kvalite pochybovat.
Jinak pokud jde o autorizak BMW, tak vyzkousej pobocku Kopecky v Usti. Sefuje tam tomu uz asi dva roky muj dlouholety kamarad, o kterem vim, ze si vzdy zakladal na kvalitne odvedene praci. ;-)
banda fušerů
Marekx
| 13. 1. 2019 23:15
Servisy v ČR, to je na tlustou knihu. Dříve jsem si servisoval auta v rodině sám, ale pak, když jsem začal podnikat, nebyl na to čas a všechny vozy jsem v případě potřeby dával do servisů a neměl problém s placením za opravy a neřešil jsem to. Nicméně když jsem zjistil, že značkový servis vám silně přelije nový olej v AT převodovce, takže jsem ho musel odsát, aby hladina byla, jak má dle výrobce vozu nutně být a při výměně vzduchového a kabinového filtru, že místo značkových dílů tam dali sprostě značku Starline a cenu jako minimálně za Man, tak to už bylo přes čáru, takže změna servisu. Vždy to bylo ale z bláta do louže. Již jsem si říkal, že jsem asi příliš náročný na kvalitu oprav, nebo v dnešních autoservisech dělá kdokoliv, kdo zvládne používat akučko a gola klíče. Zásadní pochybení již při naprosto jednoduchých činnostech, jako např. nevyměnit těsnění pod vypouštěcím šroubem u olejové vany v ceně několika kč, očividně pro mnohé servisy zbytečnost, když staré je ještě dobré a co na tom, že pak olej ukapává. Pak třeba strhnutý závit u olejové vany, když se to nějaký magor snažil dotahovat na fest, protože momenťák má přece v oku, zapomenuté rozpojené konektory a nedotažené šrouby na součástech v motorovém prostoru, nebo doslova nabouchání předních brzdových destiček na jednom kole, takže jedna byla totálně vzpříčená, atd. atd. Poslední kapkou byl pro mě po demontáži a opětovné montáži rozvodů z důvodu jiné opravy, stržený závit u jedné z vodících kladek uchycené zrovna na bloku motoru a rozvodový řemen nasazen špatně o jeden zub. Naštěstí jsem na to díky divnému zvuku z motoru přišel včas a ten jeden zub nebyl pro motor kritický. Opravu jsem již raději provedl pořádně sám, protože jsem neměl už odvahu to někomu svěřit. To, že si ceny autodílů většina servisů navyšuje klidně o 200 a více procent je již také běžný zvyk. Tohle vše mě dostatečně přesvědčilo, abych si opět začal servisovat své vozy v garáži sám i za cenu času, který si raději najdu, než přeplácet fušery v českých autoservisech, kteří nezvládnou udělat dobře ani základní údržbu. Jak jsem psal, vyzkoušel jsem jich poměrně dost a to i na doporučení a nikdy to nebylo zvládnuto bez chyb, když jsem to začal po nich kontrolovat. Ono totiž ne nadarmo se říká, co oko nevidí, srdce nebolí.
banda fušerů
offf
| 14. 1. 2019 08:49
Nějak nechápu tu cenu dílů. Vím že to tak dřív bylo, ale dnes mám pocit, že se autorizované servisy polepšili. Aspoň u Renaultu u nás jo. Dřív bych tam nepáchl pro nic co se dalo koupit jinde. Dnes je ten rozdíl minimální. Třeba na autobaterii. Nejlevnější na netu jsem našel asi o 350 Kč levněji než v autorizáku. Zaplatil bych dopravu a pomalu nic bych neušetřil. Asi před měsícem jsem potřeboval kabinový filtr (rozdělal jsem ho a zjitstil že asi nebyl nikdy měněnej). Tak koukám na AutoKelly a jejich srágora byla jen asi o 100Kč levnější než originál v autorizáku. Jakákoli lepší značka dražší a samozřejmě ji neměli skladem. Tak jsem sedl do auta a v autorizáku to už měli pro mě nachystaný. Cca před půl rokem jsme řešili občas problikávající kontrolku nabíjení. V servisu na to koukli. Zjistili že se někdo hrabal v kabelech a alternátor nedává signál do počítače. Opravili to a poslali nás domů s tím ať to sledujeme a teprve pokud to bude ok, ať se zastavíme pro fakturu. Teď máme na pozorování druhé auto které mělo divný zvuk při nízkých teplotách. Něco tam opravili, ale nejsou si 100% jistí že to vyřešilo ten problém, tak to zatím nefakturují. Tomu říkám solidní jednání.
Zkuste si byt servisakem na tyden
Pallermo
| 14. 1. 2019 07:55
Hlavni problem je, ze lidi vubec neposlouchaji, neumeji cist a navic za ne mate zodpovednost, to si tady plno ,,zakazniku servisu,, neuvedomuje. Asi kdyby to delali, tak to uvidi i z druhe strany. U nas na pneuservisu bylo dano, ze zakaznik ma jit cekat do cekarny, jelikoz se muze stat plno veci pri prezouvani. A kdyz mohl zustat, tak se mel drzet pokynu servisaka a nechodit za zlutou caru. Myslite, ze nekdo dokazal pochopit, ze za tu caru chodit nema? Ze servisak, ktery se soustredi na svoji praci, ma cas jeste hlidat cloveka za sebou, aby se mu neco nestalo, aby nesel kam nema, aby neco nevzal atd...? Vzdyt lidi si neumi precist ani zakaz vstupu a vecne nam lezli do soukromych prostor s napisem o vel. pismene 10 cm. Chapu, ze kazdy chce videt co a jak, ale leze Vam nekdo do zadnice pri vasi praci? Ano jsou povalani, kdy ano, ale nevidel jsem, aby tam chodil clovek do kuchyne, jelikoz nema zdravotni prukaz atd...kazdy clovek by Vam musel podepsat a absolvovat skoleni, to se dle zakonu musi at jste zamestnanec nebo zakaz­nik.­..at­d...at­d...Pr­oste si to bezte kazdy zkusit, nez zacnete ocernovat tu danou profesi. A je jedno zda servisak, kuchar nebo projektovy inzenyr.
Zkuste si byt servisakem na tyden
FRANTA FLINTA
| 14. 1. 2019 10:36
Máte pravdu asi tak na půlku.Hlavním smyslem, proč nechtějí, aby jste byl u mechaniků je ta, že by neměli práci. Vše by jste viděl jak a čím to bylo a mohl si možnou závadu udělat někde jinde za menší peníz. To je celá logika. Né logika, ale VYCHCANOST některých servisů!!
proč
iohaha
| 15. 1. 2019 10:34
Proč nesmím být u opravy svého auta? aby nabylo vidět jak to odfušují a vymění co nemusí

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku