Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nové vozy loni zdražily o 3,6 procenta, ojetiny o 9,1 procenta

25 komentářů

Arese
Zatím je to jen takový lehký cenový vánek, signalizujicí blížící se katastrofu. Fičák začne po roce 2021. A jakmile po roce 2030 začnou bruselští ekoteroristé přes nesmyslné limity C02 škrtit výrobu normálních aut se spalovacím motorem naplno, ceny zachovalých ojetin vyletí do astronomických výšek. Jediné, čeho ti zelení zločinci dosáhnout, bude pokles prodeje nových aut se spalovacím motorem s velmi čistými emisemi a následné mohutné propouštění zaměstnanců automobilek. Obnova vozového parku se tím totiž brutálně zpomalí, protože prodej normálních aut bude zatížen brutálními ekovýpalným, které budou muset platit výrobci. A ti je samozřejmě promítnou do cen vozů. Reakce zákazníků je nasnadě - O absurdně zdražená normální auta nebude zájem, elektromobily přitom budou použitelné jen pro jízdy po městě a blízkém okolí. Navíc si je budou moci dovolit jen ti bohatí. Ostatním motoristům nezbude, než si svá starší, již provozovaná auta se spalovacím motorem nechávat opravovat téměř donekonečna. 8-s 8-s 8-s
Neomarxistický ultrakorektní a multikulturní Západ prostě dále usilovně pracuje na svém sebezničení... 😲 😢 😒 8-s :no:
Anonym
:yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Třeba konečně někdo vymyslí použitelnou a ekologickou baterku nebo pohon a když ne tak se hodí na spalováky větší daň. To pude.
Avatar - JDM
JDM
skoda ze uz nevysilaji volejte vestce mohl by si tam z fleku volajicim predpovidat nesmysli jako to delas tady..
webpaja
Nějak jsem se nedočetl, jakou metodikou se k závěrům o zdražení došlo. jestli to není tím, že je na trhu více vybavených a tedy logicky dražších ojetin a u nových je příklon k dražším variantám taky.
Avatar - praděda7
praděda7
U nových aut je to jasné. Zvyšují se výrobní náklady, zvyšuje se kupní síla...zvyšuje se cena...
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Souhlas.
Do nedávna platilo😒br /> Chci atmosférický benzín - můžu si vybrat nové i ojetinu
Chci minimálně šestiválec - můžu si vybrat nové i ojetinu
Nechci mít v autě sledovací systém - můžu si vybrat nové i ojetinu
Chci mít na zadní nápravě víceprvek - můžu si vybrat nové i ojetinu
Nechci mít digitální přístrojový štít - můžu si vybrat nové i ojetinu
Nechci mít v autě filtr pevných částic - můžu si vybrat nové i ojetinu
apod.

A dnes?
Skoro u všeho výše zmíněného už dnes v autosalonu neuspějete a pokud ano, dostáváte se do mnohem vyšších cenových relací (kolik stál kdysi Focus s víceprvkem a kolik stojí dnes? Kolik stálo kdysi BMW s šestiválcem a kolik stojí dnes?), takže pro mnoho zájemců o vozidlo dnes vlastně v oblasti nových vozidel neexistuje alternativa, nezbývá, než hledat zachovalou ojetinu - bohužel...
webpaja
Není to pravda, nejslabší R6 BMW 320i z roku 1996 stálo 1M a bylo to holátko se 150HP.

Jen dodávám, že průměrná mzda byla 9.825kč.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
A co na tom není pravda?
Dnes je základní benzinové BMW 3 za 1,1M a je to jen čtyřválec.
Nejlevnější BMW klasické koncepce s benzinovým šestiválcem je momentálně za 1,45M, takže i toto mi přijde spíš jako podpora mého tvrzení.
webpaja
Absolutní cena v Kč je jen jedním parametrem, i když vezmu pouze medián měsíční mzdy (27,7tkč), tak je to za 52 platů. Co je tedy levnější? 😉

Inflační kalkulačka😒br /> Na co by vám v roce 1996 stačilo 1 000 000 korun, na to byste v roce 2017 potřebovali 1 814 064 korun. Průměrná meziroční inflace mezi zadanými léty dosáhla hodnoty 2,88 %.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Pořád nechápu, co s tím má společného průměrná mzda.
Všechna auta ve vztahu ke mzdám zlevnila, bez ohledu na značku.
Ale! Kdysi jsem chtěl koupit šestiválec - mohl jsem mít třeba Opel, Volvo, BMW v základní výbavě, Škodu, VW, Citroen, Peugeot atd.
BMW jsem mohl mít s šestiválcem již v typu 1.
Dnes můžu mít z daného výběru tak akorát BMW, ale jedničku s 6ti válcem neseženu, 2ku taky ne, trojku bohužel taky ne, až čtyřka je s 6ti válcem a stojí (absolutně i v rámci modelové řady BMW) víc peněz, než kdysi. Kde se dnes pohybují BMW s 6ti válcem v rámci modelové řady BMW? V 7/10? Kde to bylo kdysi? V 5/10?
Pokud tedy bude mým primárním cílem koupě vozidla s benzinovým šestiválcem, troufám si tvrdit, že kdysi dávno byla dostupnost těchto aut (v rámci tehdejších cen vozidel) vyšší.
Takže v ojetinách mám šestiválců víc, v levnějších modelech, s menšími výbavami, v mnoha značkách - to vše nahrává nízké ceně. Mám takovou nabídku v nových vozech? už bohužel ne...
webpaja
Tak jinak...dostupnost více než R4 motorů je horší, cena je obecně nižší.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Jistě, právě o tom tu pořád píši - dostupnost mnoha technických řešení, která může nejeden kupec brát za stěžejní parametr, je dnes nižší.
Cena všech vozidel obecně - vzhledem k příjmům, je nižší.
Avatar - speedfred
speedfred
ak nechápeš čo s tým má priemerná mzda tak to je škoda debaty,ale iba ti poviem že som kupoval novú 2-er s R6 a bolo to pod 1m.
Máš vôbec nejaký 6-válec ? Pretože mám pocit že za nimi najviac plačú tý ktorý ho nemali v ani v minulosti a ani teraz.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Já přece nad žádným 6-válcem nepláču!
Mluvím z vlastní zkušenosti😒br /> Koukám po novém voze a mám určité požadavky. Čím novější přicházejí vozy, tím těžší je, vybrat si, před pár lety to tak těžké nebylo. Příklady mých požadavků: Atmosférický motor, víceprvek vzadu, analogové budíky, nastavování hlasitosti a klimatizace tlačítkem/kolečkem, žádný filtr pevných částic. Opravdu Ti nepřipadá, že takových vozů rychle ubývá a že v rámci ojetin je takových vozů víc, než v rámci těch nových?
Šestiválce jsem tam přidal proto, protože jsem přesvědčen, že je to ten samý případ - kdysi jich šlo koupit hromada, dnes snad už jen v prémii (tudíž za vyšší ceny) - pokud jsi tedy někdy před 4mi lety koukal po šestiválcích, porovnával jsi třeba nové Opely a Škodovky s cenou kolem 800k s ojetinami. Ještě před dvěma lety jsi porovnával Opel za 800k s ojetinami, ale dnes už můžete mít buď šestiválcové BMW za 1,45M, MB či Audi za podobné peníze, nebo ojetiny vozidel, která kdysi stála nová těch 800k.
To, že jsou dnes auta v globále dostupnější, to je jasné a nikdo to tu nerozporuje, ale my zde porovnáváme modely navzájem v rámci celého aktuálního trhu. Základní verze jsou dnes dostupnější, pro ty nejvýkonnější to ale platí taky. Pozice některých poctivějších technických řešení se ale v rámci modelů posunuje ke dražším verzím a proto tvrdím, že to některé může tlačit ke koupi ojetiny.
Příklad k těm 6V: Cena auta klesne např o 50% za 5 let - 2015 Nové 800k, staré 400k, 2017 nové 800k, staré 400k, 2019 nové 1,45M, staré 400k. Už chápeš?
Ta nová 2-er měla ceníkovku kolik, když jsi ji kupoval? Cílová cena není relevantní, stejnou slevu Ti mohli dát i jinde, porovnávejme ceníkové.
Avatar - speedfred
speedfred
Ako áno cenikove ceny môžeme porovnať ale mna ako kupcu zaujíma reálna cena.
Keď máš takéto požiadavky na auto,tak iba hľadať nič iné ti neporadím,mne napr turbo motor robí iba radosť a myslím že aj tá spoľahlivosť je už vychytaná.
Výkonové spektrum čo kedysi pokrývali R6,V6 motory teraz zľahla pokrývajú R4 turbá,takze 6 hrnky sa troška poriedili.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Všechno, co zmiňuješ, je pravda.
Já jen tvrdím, že díky regulacím a moderním trendům ve vozidlech mnoho lidí prostě jednodušeji najde auto, které jim vyhovuje, mezi ojetinami, než mezi novými.
A V6 nikomu nenutím, byl to jen jeden z příkladů, ani já ne něm netrvám. Upřímně by mi ani nevadil tříválec, pokud by byl dobrý, tyto předsudky nemám 😉.
A k té reálné ceně - Zmiňuješ tu konkrétní reálnou cenu jednoho vozu, který jsi koupil, ale viděl jsem tam tendenci, porovnávat ji s ceníkovou cenu vozu jiného. Taky mě zajímá reálná cena, ale tu nikdy nebudeme znát, dokud to auto nebudeme chtít koupit, proto nám nezbývá nic jiného, než porovnávat ceníkové ceny a předpokládat, že výsledná sleva bude všude zhruba stejná (v reálu to nebude moc jinak).
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Jiný pohled pro otevření očí😒br /> Víme, že nejlevnější šestiválcové BMW šlo mezi lety 1996 a 2019 s cenou od 1,1M k 1,45M. Jak se vyvíjelo nejlevnější trojkové BMW s cenou v tomto období? Taky se základní verze zdražila o cca 32%. (čtyřka je navíc vlastně třídveřová verze trojky, takže základ by měl být ještě levnější)
Kolik stál kdysi Megane? (nebo adekvátní model tehdy) A kolik stojí dnes?
Co třeba Octavia? Opravdu kdysi šlo sehnat Octávii za 332k? Nebyla, byla za 350k, takže nárůst ceny je nižší, než u BMW s šestiválcem (konkrétně 25😖 - a taky bala slabší a hůř vybavená, než dnešní základ, to platí ve všech vozech.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Dorazila ti nová várka drog? Nebo jsi pro dnešek přestřelil dávku?
Arese
Nějakou ještě ubožejší reakci bys tam neměl? >😁
jiras_
Ok, třeba. Btw doufám že nepokácíš pár stromů před vlak, viď že ne?
Avatar - xxc
xxc
Nakoniec to bude fakt ekologicke, ked sa ukonci vyroba aut 😄 Nie stale novsie a lepsie vyrabat, ale najekologickejsie je nevyrabat.
mediumquality
Musím uznat. Již nějaký pátek sleduji ceny střední a nižší střední třídy v benzínu a můžu Vám říct, že např. kdyby jste před 2-3 lety koupili takovou Mazdu 6 2,5 GH, dnes ji prodáte za minimálně stejné peníze, ne-li o několik desítek tisíc dráž. Mohl bych pokračovat. Benzínové Accordy, Avensis ... desetileté kousky za 250k no problem. Srovnatelné nafty stojí o 100k méně! >😁

Bohužel mě letos koupě ojetého auta nemine, tak zvažuji jestli jít do téhle svaté trojice (popř. ještě Seat Exeo s osvědčeným 1.8T by stálo za zvážení) nebo přitlačit a koupit variaci Golfa (či Leon) v nějakém tom TSI, ale to se pohybujeme na hranici 300k za nevybydlené kusy.

Z výše popsaného asi chápete, že auto plánuji vlastnit na delší dobu, chci, aby se to ne*ralo a ne vždy budu jezdit delší trasy.
Avatar - xxc
xxc
Ano, hrdzavu mazdu kupia za rovnake peniaze 😄
martinekklein
vždy bude rozumnější si pořídit něco ojetějšího, když si to vezmete, tak hned co s novou vonavkou vyjedete ze salonu, tak -100 tisíc..to už si raději koupim něco ojetějšího v plný výbavě