Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové vozy loni zdražily o 3,6 procenta, ojetiny o 9,1 procenta

Diskuze (25)
Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,6 procenta, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,1 procenta.

V případě ojetých vozů však ceny v posledních týdnech stagnují či mírně klesají. Vyplývá to z analýzy společnosti Cebia.

Na růstu cen nových vozidel se vedle zvyšující se spotřeby domácností a vzrůstající prosperity firem podílí rovněž nové legislativní požadavky na homologaci vozů z hlediska emisí a bezpečnosti provozu. Naopak stagnace až mírný pokles cen ojetin je do značné míry způsoben jejich zvýšenou nabídkou a prodloužením průměrné doby prodeje v autobazarech, která loni vzrostla na 99 dnů z průměrných 76 dnů v roce 2017.

Stále přitom platí, že trh s novými i ojetými osobními vozidly je v České republice výrazně ovlivněný dominancí značky Škoda téměř ve všech segmentech a cenová politika této značky je pro trh významným indikátorem.

Ve třetím čtvrtletí loňského roku se u nových vozů obměnily nejprodávanější modely v jednotlivých segmentech, kdy se do popředí oproti předchozím kvartálům více prosadily modely s benzinovými motory. Popularita naftových motorů ale výrazně neklesla. Například cena nejprodávanějšího vozidla Škoda Octavia s benzinovým motorem meziročně stoupla o 9,9 procenta, zatímco cena stejného modelu v dieselovém provedení s motorem 1.6 TDI už mírně klesá téměř dva roky v řadě a za poslední rok klesla o 3,1 procenta.

Aféra Dieselgate, od jejíhož odhalení loni uplynuly tři roky, se na tuzemském trhu ojetých automobilů na rozdíl od jiných zemí EU výrazněji neprojevila, a to jak z hlediska poměru zastoupení druhů motorů, tak i cen jednotlivých vozidel. Na mírně klesající ceny ojetých vozidel s naftovými motory má vliv zejména velké množství vozidel z ukončených operativních leasingů. Aféra Dieselgate však začíná hrát významnější roli v dovozech ojetin. V sousedních zemích se začíná projevovat snížená poptávka po ojetých vozidlech s dieselovými motory, která se tak stávají zajímavá pro dovozce ojetin do České republiky, a to zejména u dražších modelů.

Diskuze (25)

Doporučujeme

27. 1. 2019 11:39
auto
vždy bude rozumnější si pořídit něco ojetějšího, když si to vezmete, tak hned co s novou vonavkou vyjedete ze salonu, tak -100 tisíc..to už si raději koupim něco ojetějšího v plný výbavě
Avatar - JuckiCZ
15. 1. 2019 11:18
Re: A to je jen začátek!
Všechno, co zmiňuješ, je pravda.
Já jen tvrdím, že díky regulacím a moderním trendům ve vozidlech mnoho lidí prostě jednodušeji najde auto, které jim vyhovuje, mezi ojetinami, než mezi novými.
A V6 nikomu nenutím, byl to jen jeden z příkladů, ani já ne něm netrvám. Upřímně by mi ani nevadil tříválec, pokud by byl dobrý, tyto předsudky nemám ;-).
A k té reálné ceně - Zmiňuješ tu konkrétní reálnou cenu jednoho vozu, který jsi koupil, ale viděl jsem tam tendenci, porovnávat ji s ceníkovou cenu vozu jiného. Taky mě zajímá reálná cena, ale tu nikdy nebudeme znát, dokud to auto nebudeme chtít koupit, proto nám nezbývá nic jiného, než porovnávat ceníkové ceny a předpokládat, že výsledná sleva bude všude zhruba stejná (v reálu to nebude moc jinak).
Avatar - speedfred
15. 1. 2019 10:10
Re: A to je jen začátek!
Ako áno cenikove ceny môžeme porovnať ale mna ako kupcu zaujíma reálna cena.
Keď máš takéto požiadavky na auto,tak iba hľadať nič iné ti neporadím,mne napr turbo motor robí iba radosť a myslím že aj tá spoľahlivosť je už vychytaná.
Výkonové spektrum čo kedysi pokrývali R6,V6 motory teraz zľahla pokrývajú R4 turbá,takze 6 hrnky sa troška poriedili.
14. 1. 2019 22:56
Re: A to je jen začátek!
Nějakou ještě ubožejší reakci bys tam neměl? >:D
Avatar - xxc
14. 1. 2019 21:36
Re: A to je jen začátek!
Nakoniec to bude fakt ekologicke, ked sa ukonci vyroba aut :-) Nie stale novsie a lepsie vyrabat, ale najekologickejsie je nevyrabat.