Na detroitském autosalonu se před pár okamžiky představila nová generace modelu Supra. Dvojče BMW Z4 má nabídnout především maximální potěšení z jízdy.
Šíleně... to bych se docela hádal. Když se zaměřím na zlatý devadesátky, kdy kralovala Supra, NSX, RX-7 a Skyline - to jsou všechno tvarově celkem konzervativní auta, ne? Hlavně původní NSX, ale i ta ostatní auta, Supra s tím křídlem byla asi největší "odvaz".
A i další - S2000, 200/240SX, Integra, 300ZX atd.
Vlastně mě těch úletů moc nenapadá. Druhá Impreza byla trošku ufo, MX-3 a 100NX vypadaly jako žába, čtyřoká Celica byla trošku odvaz...
Asi budu v mensine, ale jakoby tam neco chybelo. Auto super, designove ficury pekne, vnitrek ok, jezdit to bude urcite paradne, ale prijde mi to jakesi scvrkle...jakoby tomu chybelo tak 30cm do delky...
...nebo v černé, ta k těm křivkám bude trochu milosrdnější než červená. Je to trochu ufo - ale je to japonský sporťák - ty vždycky vypadaly šíleně, nebo odvážněji, než evropská a americká konkurence...
Interiér jako kdyby z oka vypadnul BMW, taky bez připomínek.
Tak teď už jen ty ceny.
Btw. stovka za 4,3 - :yes:
Podla mna je to len kus plastu. Inak ten stredovy "bmw" tunel sa podaril. Vsetky hlavne tlacidla pekne po ruke, na displej netreba ani siahnut, klimu ci sedacky si tiez normalne nastavis, otackomer pekne v strede. Exterier bude asi treba vidiet nazivo ale nepochybujem ze jazdit to bude paradne. Pre niekoho bude mozno minus absencia manualu.
s GTR R35 som taky problem nemal, jeho nastupca tam uz obavy mam, tiez mam pocit, ze to poriadne pokaslu... nejak az na Lexus v japonsky dizajn neverim, nova Corolla je super a takto dolezite auto naopak min. diskutabilne... rozhodne nie je lubive ani jednoduche... Japoncici su v tom dizajne stale velmi nevypocitatelni bohuzel :-)
..hmm..chvilka zamyslenia pri medovej Jelinkovej slivke..
Je len o 14 cm dlhsie ako auto z rodiny GT-86.
Ma o 10 cm kratsi razvor ako GT-86.Bratovrazda?
Kto si uz len kupi GT-86 ked tu bude zakladna Supra,ktora sa bude dat ladit vdaka turbu.
Motor z BMW.Ok,preco nie.
Vsak vsetky Supry boli odjakziva R6.
Ale preco automat?
Vsak v ponuke BMW je M2 Competition s manualom a vykonom 410 koni.
Preco tuto kombinaciu neprebrala Supra?
Chysta Supra tuto verziu v prevedeni Supra GRMN?
Toyota kam smerujes?
Najprv motor od Subaru a teraz R6 od BMW.
Toyoto,to mas fakt za potreby?
Hmmm..a pritom si vyrabala klenot medzi motormi 2JZ-GTE.
Uz ked si tak urputne chcela Toyoto zachovat R6,tak preco si nezachovala aj sedenie 2+2,ktory maju Supry od 78 roku az do ukoncenia mkIV 2002?
Najvyssi cas kupit mkIV,kym zasa nezdrazeju potom co sa teraz objavilo toto ufo a ludia si uvedomia ake krasne a dokonale auta sme mohli kupit koncom devatdesiatok.
Supra uz nikdy nebude Supra a toto auto si podla mna nezasluzi nosit tento nazov na kapote,kedze je to len bastard co vyzera ako ksiltofkatov vlhky sen.
Ten interiér i s kusem plastu vypadá díkybohu normálně a docela na poměry Toyoty dobře, nejsou tykadla z Lexu, ani ten zvláštní display co měl koncept... díky BMW, že to je jen jeho kopie...
Suhlasim a vitam "vyssi level" Supry, vid. Akio Toyoda: "V minulosti jsem strávil bezpočet hodin za volantem staré Supry na okruhu Nürburgring ... nová Supra GR se zrodila testováním na okruhu Nürburgring a mohu čestně prohlásit, že tento vůz je radost řídit a je lepší než kdy dříve"
V Z4 jsem sice seděl, ale pro to, o čem tu teď debatujeme, hodnotíme design, je to úplně jedno, každému, kdo umí číst, aby přelouskal titulek o představení supry, je jasné, že hodnotíme z fotek, já jsem několikrát ke svému hodnocení dal poznámku, že si rád počkám naživo, přesto, a opakuju i pro tebe, že soudím z fotek, tedy design interieru na mně přes stejný základ s bmw působí v supře obyčejně, je to prostě vnitřek, nějaká palubka volant, středový tunel, nic není špatně, ale chybí tomu jakákoliv designová snaha, interier Z4 je premiový proto, protože na něm je vidět a cítit precizní práce designérů od základního rozložení interieru, palubky, až po poslední detail, tam si dal prostě někdo práci.
Asi som nejaky zvlastny ale mne to auto pride sexi a pripomina mi moje z4 coupe...som zvedavy na cenu.... design novej z4 ma neocaril... bol som aj na predstaveni zakaznikom a ani nazivo sa mi to moc nepaci...za mna toyota well done
vypadá lépe než na prezentačních fotkách co jsou u článku. Sice vedle Caymanu je to pořád překombinované, ale tak nějak očekávatelně vzhledem k japonskému původu.
[odkaz]
Tak kým Ty ako hlavné meradlo (predajného) úspechu vidíš dizajn, ja to podmieňujem cenou. Ako píšem vyššie, prvý nástrel ceny v GB je dosť pesimistický, ak bude Supra drahšia ako prémiový súrodenec Z4, tak to bude mať sakra ťažké a v tom prípade sa pripájam k vašim predpovediam o predajnom neúspechu a konci Supry nadobro.
No dobře, tuningové kreace beru, ale to přece nemůžeš počítat. Ale sériovka? Která je pro tebe šílená? Žádná z nich nemá extravaganci třeba Countache nebo Viperu. Nebo třeba BMW Z1, abychom zůstali více při zemi.
...prekombinované. Po predné okno ako tak, ale smerom dozadu bieda. Predchádzajúca Supra bola oveľa vyváženejšia. A interiér tiež nepasuje k názvu "Supra".
Já se nemohu ubránit tomu, že to auto zapadá designové složitosti, přeplácanosti, všech ostatních podobných. Dokonce věřím tomu, že kdyby to nebyla Supra, tedy jakási ikona, tak tady tolik usilovně neklikáme. A také nevidím jedinou fotografii, vše je podle mě jen počítač. I tak bych se samozřejmě rád svezl a přeji hodně prodejních úspěchů.
K supře pasuje ten, který je v supře. I když je na základech bmw, oba jsou úplně odlišné. A asi těžko někdo z vás v obou autech seděl aby tady prohlašoval, který interiér je prémiový a který ujde.
Je to subjektivní. Interiér Z4 je klasicky bavorácký a hodí se k ní, stejně jako mi pasuje interiér supry. Exteriér mi víc pasuje u supry, i když i tam jsou výhrady
Tak tak, proste malé kupé, ak by to malo tých 30 cm naviac, je to stredná trieda, akých je tu dosť, takto je to malé, kompaktné a predpokladám agilné, aj za cenu trošku menšej elegancie.
Jo, jinak to dopadnout nemohlo, kostra je bmw, takže palubka musí rozložením odpovídat té v bmw, trochu mě překvapilo, že použili i všechny ovládací prvky od bmw, ale zřejmě nejjednodušší a nejmíň nákladné řešení. Přesto, výsledný dojem z vnitřku je u z4 premiový, u supry jen ujde.
Doma se oslovujete jak chcete, ale tady se laskavě chovej slušně.
A jestli máš zase problém, tak zkus prášek.
Není EMW, jako EMW, něco si o tom zjisti, než zase začneš štěkat.
Psal jsem logicky o EMW v období s "obšlehnutým" červenobílým logem, nikoli ovšem s nesmyslem co máš jako avatar.
Tak takového hlupáka jsem dlouho nepoznal, projeď si historii Německa, EMW se vyrábělo ve stejných továrnách jako před válkou BMW i na stejných strojích a asi i stejný lidé včetně technologii z té doby. Magore
No právě, ve východním... a on ten východ neměl cit nejen pro design... ;-)
EMW, nebylo BMW a ani to logo se nelišilo pouze změnou jedné barvy (viz tvůj avatar).
Slovo problém si tu použil ty, tak proč se ptáš mě, "co je za problém"?
EMW neboli BMW ve východním Německu se vyráběla mezi lety 1949 - 1955, tak co je za problém. Proč by to mělo co činit s mým avatarem Nikdo mi nevyvrátí že v Asii mají rádi opulentní, nevkusný a pro Evropana nehezký design. :-|
Jako asi jo....ale BRZ se mi líbí o chloupek víc. Možná je v tom lehká alergie na Aurise :-)
Jinak mi malinko křivdíš jak s automatem, tak s barvama. ;-)
Ja už som presedlal na farebné (dosť bolo šedi v mojom živote) a rovnako oranžový je woody. ;-) Mimochodom práve som zistil, že Proceed (čo by mohol byť teoreticky nástupca rodinného povozu) sa robí aj vo výraznej oranžovej: [odkaz]
Hm, a není to jedno? Byly tam nějaké rozdíly ve výbavě a BRZ je jako nová levnější... ale jinak?
Jasně, znáš mě, takže Subaru modrá je rozhodně dobrá... ale tuhle oranžovou bych zvládl :-)
Na inzerci je jedna přesně pro tebe... s automatem ;-) [odkaz]
...a jedna manuální, ale šedivá... to je pro mě no-go. Ale s iudexem máte tu barvu rádi... [odkaz]
Ta druhá věta platí hlavně pro nový auto. U ježděnky mi to dává smysl i takhle - relativně levná hračka, u který se dá čekat i celkem finančně nenáročná údržba... možná zkusím přesvědčit manželku, že to je fajn náhrada za Swifta :-)
Ono jedno podmiňuje druhé, designem supra nepotáhne, být levná, pak nad tím kupci přimhouří oko, jestli levná nebude, bude netáhnoucí design o to větším problémem. ;-)
V kontexte uvedeného potom nie je dôvodné vyčítať Supre, že nevyzerá ako koncept, proste skrátiť auto o 30 cm je obrovský rozdiel.
Mimochodom tá výška rozhodne nie je veľká, 1292 mm je nízke, dokonca o chlp nižšie, ako Cayman (ten má 1295 mm).
Tak z logiky veci vyplýva, že kupé by malo byť lacnejšie ako otvorená verzia, ale ako vidíš v GB to tak nebude. U nás ako píšem môže byť situácia úplne iná, ale zase z hľadiska predajných čísel relevantný je britský trh a nie slovenský (český). A Briti celkovo majú kladný vzťah k malým športiakom, takže úspech na jednom z najväčších trhov v EU bude pre osud Supry kľúčový. A byť Brit, mať Supru za 52t a Cayman za 44t... to by nebolo dlhé rozmýšľanie.
Když jsem šel v létě pro Mondeo, vedle stála za stejné peníze přesně taková 86tka s necelými 40 tisíci km.... vážně jsem se chvíli zastavil a zamyslel, jestli potřebuju kombik >:-[]
Díky :yes: . No tak to je jasný... něco takovýho jsem čekal, možná teda ne až o tolik. Studie o 11,6 cm širší, 30cm delší a 6,7cm nižší, to je rozdíl jako kráva.
Já bych z britských cen ještě nepanikařil, uvidíme, co předvedou u nás. Je fakt, že se jim už povedlo pohřbít GT-86... loni u nás 8ks oproti 34 BRZ... no jasně, proč si kupovat stejný auto za víc peněz. Ale myslím, že o něco levnější než Z4 přece jen bude. A je to kupé, to je pro mě bonus. Ještě nejsem tak chudej, abych jedl plesnivý sejry, pil starý víno a jezdil autem bez střechy.
PS: [odkaz]
GT-86 s 87tkm, v zajímavé oranžové, za 385t... to je pokušení.
Budu to chtít vidět, teď nadšený nejsem a o to víc mě to mrzí. Hodně jsem se na to těšil. Toyota si mohla dovolit být mnohem expresivnější než bavorské dvojče.
Ja nie som taký kritický, predná polovica sa mi páči bez výhrad, rozpačitý som z tej línie strechy a zadnej časti, to je trochu prekombinované. Ale s červenou nemám problém, naopak, čo iné dať na malý športiak, šedá nech ostane sedanom.
Inak Briti už majú ceny, je to vraj 52t Ł. To sa samozrejme nedá priamo premeniť na naše, ale niečo napovie porovnanie so Z4, ktorá s R6 začína na 49t Ł. Teda akosi sa nenapĺňajú reči Toyoty, že to bude dostupnejšia alternatíva.
...barva je přívětivá k prapodivné změti křivek a tvarů. Koncept vypadal sice ne vyloženě hezky, ale zajímavě, série ztratila i tu zajímavost.
Docela mě to mrzí, Toyota by podle prvních rozporuplných reakcí mohla mít problém s využitím potenciálu RWD + R6.
Tak řeknu odvážněji, víc než šíleně. Mám je zafixované z Fast and furious a hlavně teda ty tuningové kreace byly šílené, uznávám, že sériové provedení tak moc šílené není.
Něco podobného předvádí Honda se svojí novou Afrikou, která je naprostým odvarem staré motorky.
...ale já konkrétně se o to auto zajímám především kvůli technice a tomu, jak bude jezdit.
Bez urážky, kdyby v tom nebylo srdce od BMW, asi bych nad tím ani nevzdechnul. Docela čumím, že jim BMW pustilo téměř to nejlepší, co má. Odpovědí asi bude to, jak jim pomohli s hybridy...
tazisko je nizsie ako na GT86, trocha priestoru na hlavu budis, ked sa tam ma naskladat aj 2m persona tak to este pochopim... co ale nepochopim su tie 3 podivne nasavacie otvory v prednej maske, to fakt vypada ako nepodareny tuzing... tedy aspon pre moje oko... ten vyspuleny nos a podivno pretiahnute svetla by som este nejak skusol, ale ten spodok prednej masky je total priserny... a zo zadu to je zas tak moc vyhrotene, nelubia sa mi ani tie spary medzi prednou kapotou, prahmi s nasavanim vzduchu, cele to je take dočmárané ...
Aj tak mam stale pocit, ze ten predok je silne inspirovany s Prelude 4G...[odkaz] [odkaz]
Presne moje dojmy. S detailami nie som úplne stotožnený, niektoré linky, prelisy či otvory sú prekombinované či samoúčelné (presne ma zaujal aj ten plast na volante), ale celkove OK. No a v kontexte dnešnej ekonomickej a ekologickej doby je malý zázrak, že je tu takýto športiačik.
Btw. nič sa nespomína o pôvodne avizovanom štvorvalci 2,0T.
Tak to je pořádně přepálené zjednodušení..., jednak je barva primárně o odstínu a pak taky stejná barva nesedí každému autu.
V téhle barvě bych si to auto taky nekoupil a stejně tak bych si ho nekoupil s tímhle automatem. A jsem si skoro jistý, že woody i iudex to mají (v tomto případě) stejně. ;-)
Neuznávám dělení na barvy a "nebarvy" ve smyslu, že jedno z toho je dobře a to druhé špatně, u mě rozhoduje aplikace na konkrétní auto daný výběr barev (možnosti) k němu, a z toho se pak snažím vybrat to nejlepší... a jestli mi z toho vyjde barva, nebo naopak nebarva je pro mě druhořadé.
Např. aktuálně jsou pro mě dvě top barvy na 911ku - křídově šedá a karmínově červená (na bednu bych dal ještě GT silver) a je mi jedno jestli je to zrovna barva, nebo tzv. nebarva (50 odstínů šedi), mnohem podstatnější je trefení odstínu a to, jak celkově sedí ke konkrétnímu autu, kolům...
Já ale nikdy nepochopím, proč tam do psí pr... nedá aspoň subaru ten dvoulitr s turbem, stačilo by 50 koní navíc a to auto bude dávat mnohem větší smysl.
Hm. Tak náhodou ten pohled přímo zezadu je za mě ok, tam ty tvary zapadnou do sebe... a naopak to stříbrné z předoboku se mi nelíbí, z toho dýchá ta překombinovanost, je tam těch hran a tvarů prostě moc (hlavně kolem zadního kola, ale ani přední světla nejsou úplně ono).
Zadek mi taky asi vadí nejvíc z nějakého zadoboku.
Čím dýl ale ty fotky prohlížím, tím víc si říkám, že to asi bude dobrý... naživo to auto bude asi překvapivě kompaktní a budeš na něj koukat víc shora. Stejně jako mě vždycky znova překvapí, jak je RX-7 FD malý :-)
Ještě aby interiér v Z4 prémiový nebyl, je to přeci bavorák :-) nicméně pro mě je to interiér klasického bavoráku, je pěkný, ale že bych se z toho posadil, to asi ne. Naproti tomu interiér supry se mi skvěle k autu jako celku hodí. Jestli bude prémiový, nevím, nicméně vrzat v něm nic určitě nebude, toyota dělá interiéry kvalitní, to nelze popřít.
V devadesátkách japonské "alternativy" k porschům a ferrari měly tu výhodu, že stály výrazně míň a měly nějaké technologické vychytávky (ať motor nebo podvozek), které jim pomáhaly tehdy technicky rigidním evropským ikonám konkurovat, resp. dávat tu zajímavou a levnější alternativu. Design byl sice vesměs komformní, ale současný.
Nová supra to má v tomto ohledu těžké, na svět se dostala jen díky konfekční technice bmw, nemá tedy žádnou tech. vychytávku, kterou evropská auta nemají, design, ačkoliv se některým tady líbí, jí obecně taky nepomůže, a to je dnes mnohem větší problém než před pětadvaceti lety, protože jak to auto vypadá, je z hlediska prodejů mnohem důležitější, než jak jezdí. Plus cena, která je místo výhodné spíš nevýhodná a na výsledek je zaděláno, bude to prodejní zklamání, což jak webpaja ráno trefně poznamenal, bude mít za následek hlavně to, že žádná další generace už nebude. A to je škoda. Podle mého hlavní příčinou bude design, vypadat supra aspoň z 80% jako koncept, byla by to prodejně jiná story. ;-)
....styling je překombinovaný....a ta zdeformovaná střecha je opravdová bomba. Kdesi jsem četl že to je kvůli místu pro hlavu pro vysoké postavy. A to se nedalo řešit nějak elegantněji? No uvidíme naživo.
Mechanika důvěrně známá... ok. Z 0-100 4.3s, tak jak se dalo očekávat.
Bohužel takový vůz bez manuálu pro mě nedává smysl..... ;-\
Já to mám zatím naopak, dojem z ofic snímků je horší než z “úniku”, je to prostě překombinované, na tak malém prostoru příliš mnoho, a vzájemně neladících, křivek. Ale jen budu opakovat, počkám, jak naživo.
S 2,0t se vytasí jistě až později, na launch musí mít nabito ostrými. ;-)
No, a jak parádní, designově, cayman je, protože zákl linka je jednoduchá, důraz je na detaily, světla, zrcátka, místo překřivkované a přeprolisované kastle supry. Jakkoliv si uvědomuju, že auto s motorem uprostřed je trochu jiné zadání než auto s motorem vepředu, prostě to porsche na dané ploše zvládlo o moc líp. ;-)