Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nekonečné čekání je u konce. Nová Toyota Supra se oficiálně představuje světu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 14. 1. 2019
67
116
Zobrazit náhledy (67)
Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra
Na detroitském autosalonu se před pár okamžiky představila nová generace modelu Supra. Dvojče BMW Z4 má nabídnout především maximální potěšení z jízdy.

Konečně jsme se dočkali! Po dlouhých měsících čekání se světu představila nová, již pátá generace Toyoty Supra. Dějištěm premiéry se dnes stal detroitský autosalon, kde ji představil sám šéf automobilky Akio Toyoda.

Zastoupení japonské automobilky při debutu uvedlo, že Toyota Supra je koncipována jako sportovní vůz v té nejčistší podobě, bez kompromisů, které by mohly snížit celkovou radost a potěšení z jízdy. O to se postará především pohon zadních kol a pohonná jednotka v podobě třílitrového šestiválce přeplňovaného turbodmychadlem twin-scroll. Ústrojí disponuje výkonem 250 kW a 500 newtonmetry točivého momentu. Motor se páruje s osmistupňovou samočinnou převodovkou a Toyota slibuje hladký chod a okamžitou akceleraci. Jednotka využívá systému přímého vstřikována paliva a plynule proměnné časování ventilů.

360p720p1080p

Řidič má na výběr mezi jízdními režimy Normal a Sport. Nechybí funkce Launch Control, se kterou je Supra na stovce za 4,3 sekundy. Režim Sport mění odezvu motoru, charakter řízení, nastavení tlumičů či odezvu aktivního diferenciálu a zvukový doprovod. Stabilizační systém lze zase omezit navolením možnosti Track. Právě aktivním diferenciálem budou vybaveny všechny Supry pro evropské zákazníky.

Japonští tvůrci si dali maximálně záležet na vyladění sportovních jízdních vlastností. Supra se testovala na ikonickém Nürburgringu a přilehlých silničkách. Těžit má především z krátkého rozvoru, širokého rozchodu kol, nízké hmotnosti či tuhé karoserie.

Konstrukční tuhost vozu je vyšší než u supersportu Lexus LFA, těžiště je zase níže než u kupé GT86 a Toyotě s podařilo dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti 50:50. Vpředu najdeme vzpěry McPherson s vinutými pružinami a dvojitými klouby na přední nápravě, vzadu je náprava vybavena pětiprvkovým systémem.

Předobrazem designu nové generace byl koncept Toyota FT-1 od kalifornského studia CALTY. Shodou okolností se tento projekt prvně ukázal také na autosalonu v Detroitu, avšak již před dlouhými pěti lety. A sériová Supra s interním označením A90 působí neméně atraktivně. Dlouhá kapota kontrastuje celkovým kompaktním rozměrům, šmrnc autu dodávají nejrůznější prolisy, svažující se střecha či členité části karoserie.

Toyota se nijak netají tím, že odrazovým můstkem pro design nové generace bylo čtvrté vydání tohoto modelu. Výrazně jiné jsou kupříkladu diodové světlomety se šesticí zdrojů s integrovanými ukazateli směru a světly denního svícení. Designéři si na sporťáčku přáli velká kola, k evropským zákazníkům bude nová Supra přijíždět na devatenáctipalcových kovaných kolech z lehké slitiny s tenkými paprsky.

Také pojetí interiéru se soustředilo především na řidiče, kteří si chtějí užívat radost z jízdy. Přístrojová deska je posazena nízko tak, aby byl co nejlepší výhled skrz čelní sklo. Rozbíjí to jen 8,8“ stojící obrazovka uprostřed, jíž lze ovládat dotykem, případně otočným ovladačem na středové konzole. Displej o stejném rozměru najdeme také v kapličce za volantem namísto analogových budíků.

Světem závodních vozů se inspirovalo také sezení. Slibuje vynikající oporu v zatáčkách, o což se stará čalounění v oblasti sedáku i horní části zad s vycpávkami. Sedadla mají integrované hlavové opěrky a vybrat si můžeme mezi tradičním čalouněním či alcantarou.

Na český trh bude novinka uvedena ve výbavě Supra, jež obsahuje již zmíněný aktivní diferenciál, adaptivní odpružení, dvouzónovou klimatizaci, adaptivní tempomat, bezklíčový nástup, kůží obšitý volant, adaptivní světlomety, sportovní sedačky, audiosystém s 10 reproduktory a tak dále.

Myslelo se také na bezpečnost. Paket Supra Safety+ nabízí sledování slepého úhlu, výstrahu při opuštění jízdního pruhu, monitorování provozu za vozidlem, systém výstrahy před nárazem do zadní části vozu.

První Supry nové generace převezmou zákazníci koncem léta tohoto roku. Závěrem dodejme, že novinka japonské značky vzniká ve Štýrském Hradci v Rakousku. Očekává se, že během prvního roku po uvedení na trh dorazí Supra k prvním 900 majitelům. České ceny se dozvíme ještě v průběhu ledna.

Toyota Supra 5. generace - technické specifikace
Válce/ventily6/4
Zdvihový objem [cm3]2998
Výkon [kW/min]250/5000-6500
Točivý moment [Nm/min]500/1600-4500
Nejvyšší rychlost [km/h]250 (omezená)
Akcelerace 0-100 km/h [s]4,3
Délka [mm]4379
Šířka [mm]1854
Výška [mm]1292
Rozvor [mm]2470
Rozchod vpředu [mm]1594
Rozchod vzadu [mm]1589
Zavazadlový prostor [l]290
Pohotovostní hmotnost [kg]1495
Celková hmotnost [kg]1815

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

No...
Arese
| 17. 1. 2019
Design ujde, ale proč je jen v automatu? :-O :'-( :-( 8-s :no:
Cena v UK
pejcl.jiri
| 17. 1. 2019
Cena v UK je 52.695 GBP, což odpovídá v přepočtu zhruba 1,5M Kč. Doufám, že místní importér nasadí lepší cenu :yes:
Avatar - white label
Ale jo... bravo :-)
white label
| 16. 1. 2019
Doma se oslovujete jak chcete, ale tady se laskavě chovej slušně.
A jestli máš zase problém, tak zkus prášek.
Není EMW, jako EMW, něco si o tom zjisti, než zase začneš štěkat.
Psal jsem logicky o EMW v období s "obšlehnutým" červenobílým logem, nikoli ovšem s nesmyslem co máš jako avatar.
Avatar - Bona Fide
Ale jo... bravo :-)
Bona Fide
| 16. 1. 2019
Tak takového hlupáka jsem dlouho nepoznal, projeď si historii Německa, EMW se vyrábělo ve stejných továrnách jako před válkou BMW i na stejných strojích a asi i stejný lidé včetně technologii z té doby. Magore
Avatar - white label
Ale jo... bravo :-)
white label
| 15. 1. 2019
No právě, ve východním... a on ten východ neměl cit nejen pro design... ;-)
EMW, nebylo BMW a ani to logo se nelišilo pouze změnou jedné barvy (viz tvůj avatar).
Slovo problém si tu použil ty, tak proč se ptáš mě, "co je za problém"?

[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku