Od prvního dubna minulého roku musí být každý nově homologovaný vůz vybaven systémem automatického tísňového volání eCall. A novinka si zřejmě připisuje první zachráněné životy.
Stačí si prostudovat veřejně dostupnou specifikaci eCallu. Zatím můžeme být v klidu. Prapory bych zvedal až v okamžiku, kdy vyjde návrh nové specifikace, kde bude permanentní spojení, to už si koleduje o průšvih a budu první, kdo bude hledat cestu, jak to odstříhnout.
Ale zatím spím klidně a v tuto chvíli je eCall opravdu pomocník, který se s okolním světem spojuje jen v okamžiku nehody nebo při manuální aktivaci.
A není to jedno, když máš mobil v kapse. Tak jako se dá vysledovat telefonní číslo telefonu, tak půjde identifikovat i auto. A data z pohybu telefonů už se dnes využívají třeba pro kolony. Ke všemu spousta lidí má nainstalované waze, google mapy nebo určení polohy při ztrátě telefonu. A věřím, že spousta odpůrců bude požadovat sledování auta jako první, až mu auto někdo odcizí :-) Kromě možných poruch už převládají přednosti.
Netvrdim, ze to tak nie je, ale nevidim nikde napisane, ze ta fotka je z tej havarie a ze nie je ilustracna.
Na druhu stranu, je tam plna galeria 50(!!! jedna fotka vs 50 dalsich !!!) fotiek Kodiaku z profi marketingovej prezentacie auta, co s clankom nema nic spolocne !!!
Vazena redakcia, toto vam fakt nie je uz blbe robit zo seba saskov a takto maskovat reklamu ?
Ja viem, recnicka otazka... A reklama su peniaze.
Toto je najvacsi hnus z tejto kategorie, co som tu za dlhu dobu zazil.
:-) to asi dožiji, ale doufám, že dřív jak za 10 let to neuzákoní. No a to si koupím své poslední auto bez tohoto bazmeku. A to mě už vydrží. Snad...
(píši to v nadsázce) ;-)
Zatím, kolego, zatím...
Mimochodem, je to tak, jak píšou, tj. v nově homologovaných autech? Nebo ve všech nově prodaných? Pokud platí to první, pak mám tak dva roky na koupi nového auta a pak... pak nevím.
Krásný čoveče. Já se spíš bojim doby kdy ti ecall automaticky pošle pokutu za rychlost a za to že si za jízdy třikrát řekl *. Jasně budu pro vás paranoik, ale brzo si na mě vzpomenete.
nieže VW im to povolil,
oni sú VW, Kodiak je VW, ten nemá komu čo povolovať, on určuje, kde čo bude,
pod akou nálepkou, tento portál je evidentne financovaný VW, asi cez reklamu
...... já jsem jen zvědavej, až to bude trošku více rozšířené, kdo na ty volání bude vyjíždět? Protože kdo má nějakou zkušenost s bezpečnostními systémy, tak jistě potvrdí, kolik planých poplachů je na jeden ostrý. Nedovedu si představit v těch počtech, kdo to bude provozovat?
Podle té fotky se divim, že to dotyčná osoba vůbec přežila. Jeden z mínusů e-call je že o vás mají přehled, kde se pohybujete a to mi nikdo nevyvrátí. Svoboda pohybu brzo skončí.
Vášnivě proto, že to trvalo tak dlouho. E-call je určitě super, sám jsem rád, že ho mám, člověk nikdy neví, co se po cestě stane. Ale co mi vadí je, že zrovna Škoda tohle hodně dlouho opomíjela a dodnes ho nenabízí standardně u většiny modelů. Teď se to jednou povedlo Kodiaqovi a je z toho haló. Kdyby to Škoda montovala dříve, mohlo být třeba více zachráněných. Samozřejmě posádce vozu přeji brzké uzdravení.
A co má být? To, že si Kaďák zavolá pomoc si zaslouží celý článek? V BMW už mám e-call nějaký ten pátek... Je to jen a jen šlendrián Škody, že toto zařízení začala montovat do vozů až kvůli nařízení EU..