Novinky
Tak to mě vážně překvapilo. Když něco mám a rozbiju to, bude oprava něco stát... Když to v autě nemám, nemůžu to rozbít a taky ani opravit. Děkuji auto.cz za přelomový objev. Sám bych na to určitě nepřišel. A teď prosím odpověď na otázku jak škodí... Nebo zase jen nesmyslný titulek?
Jinak, stejně to zaplatí pojišťovna a zrovna zmíněné parkovací senzory a asistent nouzového brzdění nehodám pomáhají předcházet. Aspoň těm, co kde jde potenciální plnění z mé pojistky. Takže za mě dobrý.
Jinak, stejně to zaplatí pojišťovna a zrovna zmíněné parkovací senzory a asistent nouzového brzdění nehodám pomáhají předcházet. Aspoň těm, co kde jde potenciální plnění z mé pojistky. Takže za mě dobrý.
vidím to inak. Veľa ľudí to nenapadne, že keď si kúpi adaptívny tempomat, že má senzor na maske. Nie každý je odborník a nie každý visí na autonete. A za druhé aj ja som bol prekvapený, keď mal kamoš nehodu s predpokladanou malou opravou a nakoniec mu vymenovali desať položiek, ktoré treba opraviť a vymeniť a suma opravy bola cca 3 litre evry a najlepšie na tom bolo, že má spoluúčasť desať percent, takže ho to stálo napriek poistke 300 e. Priznám pre mňa bola percentová spoluúčasť šoková. Vraj sa to tak teraz robí (ja som takú nikdy nermal), ale je možné že najnovšiu takú mám, musím preveriť, lebo to mám na líz a neriešil som. Je to pekne nevýhodná pozícia, keď musíš ísť do zmluvného servisu, ten ti tam naopravuje čo sa dá aby zarobil a ty musíš platiť percentá.
Buď si doteraz nikdy nemal havarijnú poistku, alebo si si tú spoluúčasť doteraz nevšimol. Ja čo si od revolúcie pamätám, bola spoluúčasť vyjazdrená vždy systémom nejaké % alebo minimálne toľko a toľko SKK či Eur. 😄
nežartuj, nehovorím o spoluúčasti, tá bola vždy, ale fixná a voliteľná, či chceš vyššiu alebo nižšiu, ale percentá som nemal nikdy, tie sú nevýhodné, lebo ak ti servis poopravuje aj čo netreba, tak im to platíš aj ty. Ak je fixná, tak ťa to trápiť nemusí.
Nevím jak na Slovensku, ale tady v CZ od revoluce se 90% HAV vždy vyjadřovalo tímto stylem😒br />
10% spolúčast, min. 10 tisíc Kč,
5% spoluúčast, min. 5 tisíc Kč, atd.
Občas jsem ještě k tomu dostal 0%, min. 2(5 nebo 10) tisíc Kč, ale tam bylo extrémní zvednutí pojistného oproti klasickému s procentuální spoluúčastí.
5% spoluúčast, min. 5 tisíc Kč, atd.
Občas jsem ještě k tomu dostal 0%, min. 2(5 nebo 10) tisíc Kč, ale tam bylo extrémní zvednutí pojistného oproti klasickému s procentuální spoluúčastí.
nie som poisťovák, možno v tom mám hokej ja. Mal som za to, že mám nejakú spoluúčasť, ktorá je fixná. Poisťováčka vždy hovorila len o pevnej výške spoluúčasti, nikdy o percentách, ale možno to bol úmysel. Každopádne pri ďalšej poistke na to dám bacha a pri obnove súčasných to preverím tiež.
na toto téma zveřejňované pouze na tematických webových stránkách (o autech) se budou vždy míjet účinkem, protože laická veřejnost nakupující osobní auta takové weby příliš nenavštěvuje. Logicky pak nevzniká poptávka po autech nevybavených kontroverzními asistenčními systémy. Nakupující prostě přijmou marketingové slogany o bezpečnostních výhodách řečených systémů, aniž je v praxi využijí.
Veškerá masová mediální osvěta se odehrává téměř výhradně prostřednictvím marketingu, který má jediný účel – zvyšovat prodeje zaměřením na základní lidský pud, tedy strach. Takže průměrný zákazník na jízdní asistenty slyší, protože auto bez nich aby se pomalu bál řídit. No a bezpečí našich blízkých přece za pár kaček navíc stojí.
Je to bludný kruh. Bezpečí pasažérů má v rukou řidič a ne jízdní asistent, jenže tento základní fakt se těžko prodává. Lidé mají přirozenou tendenci vyhýbat se zodpovědnosti. Asistenční výbava aut jim nahrává…
;-\
Veškerá masová mediální osvěta se odehrává téměř výhradně prostřednictvím marketingu, který má jediný účel – zvyšovat prodeje zaměřením na základní lidský pud, tedy strach. Takže průměrný zákazník na jízdní asistenty slyší, protože auto bez nich aby se pomalu bál řídit. No a bezpečí našich blízkých přece za pár kaček navíc stojí.
Je to bludný kruh. Bezpečí pasažérů má v rukou řidič a ne jízdní asistent, jenže tento základní fakt se těžko prodává. Lidé mají přirozenou tendenci vyhýbat se zodpovědnosti. Asistenční výbava aut jim nahrává…
;-\
...ve srovnání s tím, když vám front assist zadupne auto po špatném vyhodnocení situace. Pokud za vámi jede kdokoliv, kdo není pilot F1, tak to za vámi prostě neubrzdí.
Lane Assist - tahání auta na betonová svodidla na dálnici, kde je provoz sveden jen na jeden asfaltový pás
Jasný, vše jde vypnout, ale z těchto chyb jsou pak opravdové průsery, které ve srovnání s dražší pojistkou nebo vyšší spoluúčastí jsou trochu jiná káva 😒
Lane Assist - tahání auta na betonová svodidla na dálnici, kde je provoz sveden jen na jeden asfaltový pás
Jasný, vše jde vypnout, ale z těchto chyb jsou pak opravdové průsery, které ve srovnání s dražší pojistkou nebo vyšší spoluúčastí jsou trochu jiná káva 😒
Ak ide niekto za tebou, tak že nestihne brzdiť, tak aj tak nemá čo robiť na ceste. Ved ja môžem neočakávane brzdiť aj kvôli chodcovi, alebo zvery.
Možná soudíš trochu moc přísně. To bys musel mít všude skoro obří rozestupy. Mě prekolizní systém jednou zabral - nedával jsem trochu pozor a asi 40-50km/h jsem dojížděl kolonu. Zabrzdil mi tak prudce, že jsem skoro stál na fleku, cvrnknul jsem si do textilu a brzdy smrděly ještě asi 10 minut - bez přehánění. V životě jsem tak prudce nezabrzdil. Být někdo za mnou s běžným městským rozestupem, neměl šanci.
mám ale pocit, že väčšina tých systémov brzdí oveľa lepšie ako to zvláda bežný vodič. Aj keď zase je pravda, že niektoré sa dívajú aj dozadu a riešia aj vyššie spomínaný prípad, teda zároveň sa aj vyhýbajú a pod.
Když jsem vyjel z éčkem z autosalonu, neměl jsem asistenty vypnuté, první zkušenost nastala po nájezdu na dálnici, jedu v pravém pruhu kolem 130 km/h, kilometr před sebou vidím vozidlo údržby v levém pruhu sekat trávu, úsek byl 500 m před tím označen a rychlost omezena na 80 km/h, chystám se ťuknout do páčky tempomatu, vypnout ho s tím, že plynule zpomalím, jenže v ten moment kdy jsem se přiblížil ke značce 80 km/h, front assist zašlápl brzdu a prudce zpomalil na 80, v menu byla zvolena i možnost aby řídil rychlost podle značek. Výborná věc, vyděsilo to nejen mě, ale hlavně ten člověk, co jel za mnou měl co dělat, aby se mi nepodíval do kufru, zběsile blikal a gestikuloval. Nedivím se mu, muselo to vypadat, že jsem se záměrně snažil ho nabourat, protože takový manévr normální řidič neudělá.
Tak až se Ti někdy stane na skoro prázdné dálnici, že při předjíždění kamionu z nepochopitelných důvodů začne asistent brzdit, tak něco uvidíš...jak píše kolega dole, takhle by normální člověk nikdy nebrzdil a auto za tebou by muselo mít 100 metrů... fakt je to hodně nebezpečné
Trochu tam chybí reálné hrozby při používání těchto pomocníků. Pamatuji si jak brzdový asistent při přejíždění pruhů ve městě v hustším provozu vybrzdil auto za mnou. (Asistent si myslel, ze budu bourat do auta v pravem pruhu, ale ja mezitim prejel do pruhu leveho, kde za mnou bylo pomerne blizko auto) Nevim, jak bych ridici vysvetloval, ze ja drzel plyn a vybrzdilo ho to auto samo. Anebo udrzovani v jizdnim pruhu v Peugeotu, kdy pri predjizdeni me pri navratu do vlastniho pruhu nechtelo pri jemne praci s volantem pustit zpet a radeji me nechalo ritit se na protijedouci auto, dokud jsem neotocil volantem vetsi silou. Anebo oslepujici cervene ledky fordu a volva, ktere v noci blikaji cloveku do obliceje, kdyz si auto mysli, ze by mel ridic brzdit. Bohuzel pak clovek nevidi vubec nic. Skvele zazitky, doporucuju.
Podla mna vela "chyb" bude sposobenymi medzi sedackou a volantom. Peugeot mam a na jeho system nudzoveho brzdenia nemozem povedat zle slovo. Ak sa aj predomna niekto zaradi s malym odstupom auto ho vyhodnoti ako prekazku, ktora sa vzdaluje a nechyta sa panicky brzdy iba pipne varovanie - a to na default citlivosti. System na udrzanie v jazdnom pruhu sice nemam, ale dovod bude v tvojom druhom pripade, ze si nepouzil smerovky a preto si sa s nim musel natahovat. A skoro by som sa aj stavil ze prvy pripad s brzdenim s tymi smerovkami suvisel tiez. Tym netvrdim, ze tie systemy su 100% bezchybne.
nesúvisí to s asis, ale čím ďalej viac áut má pri státí zapnuté intenzívne brzdovky, voľakedy stáli na brzde začiatočníci, ktorí sa báli, že nezaradia na zelenú jednotku, ale dnes stojí snáď každý, čiastočne je to automatmi, ale je to peklo a ísť v kolóne po tme za takým týpkom je peklo, furt vypaľuje oči. V zime sa jazdí po tme často aj ráno aj večer, takže radosť veľká.
Většina aut co má el.parkovačkou a AUTOHOLDem,tak se to už lidi naučili používat.
Stojí na brzdě u aut,které AUTOHOLD nemají.
Stojí na brzdě u aut,které AUTOHOLD nemají.
snáď sa to časom porieši, lebo teraz je to peklo
Tak ti poviem že mne spomenutý jav žral nervy a vypaľoval oči už minimálne pred 20 rokmi, v BA a iných väčších mestách zvlášť. Takže žiadna novinka, len sa to medzičasom rozšírilo úplne všade.
Příští rok 2020 se zdraží auta protože bude povinně u nových aut hlídání mrtvého úhlu.
Proč opět převzaté informace???
Vždyť toto není problém zjistit v místních cenách a podmínkách... A ne co je někde za velkou louží.... 8-s
Vždyť toto není problém zjistit v místních cenách a podmínkách... A ne co je někde za velkou louží.... 8-s
A co asistenti typu Hill Holder, Hill Descent, Brake Assist, senzory dazda a svetla - to tiez niekoho stve ? Alebo automat ? 😄
Článku zřejmě chybí druhá kapitola
Po zkušenostech s radarem i kamerou bych si vždy připlatil za radar.
Anglie je na to s těma svejma živejma plotama asi extra náchylná, ale i tak - takovýhle překvápko když jedeš třeba 80km/h, a mužeš se objednat na přečalounění 😄
Ale jak ten týpek točí volantem je taky síla, třeba v čase kolem -2😁0. Zfleku by mohl dělat redaktora na nějakém autoserveru .. 😄
Hádám, že brzy ale již nebude na výběr. 😄
Ale s tim, jak dobre funguje, uz bych byl opatrny, viz to video z odkazu vyse. 😄
ESP třeba dovede řidiče překvapit nečekaným zásahem, který jím zamyšlený manévr pro odvrácení nehody převede na daleko větší riziko. Hodně jsem četl, jak lidi ignorují systém pro hlídání slepých úhlů, protože reaguje na vše, co se kde hýbe, a tak prostě světýlko neberou vážně.
Co ale považuji za největší škodu způsobenou asistenty je samotný jejich smysl - práce za řídiče. Vychovává se tím generace lidí neschopných ovládat auto bez téhle elektroniky. V podstatě už se z nich stávají jen dozorčí na palubě.
Samotné ESP pak naopak pomůže v momentě, kdy se jedno z kol začne protáčet. ESP protáčející se kolo přibrzdí a dovolí tak přenést část momentu i na druhé kolo. Bez ESP je to konečná.
Já naopak, když chci zadriftovat nebo s autem "vyvádět", tak ESP musím vypnout.