Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Ještě nevymřeli
66 komentářů
rokyta.p
Jak jsem uviděl obrázek, říkám si. Ve SM Fabia vyhraje o desetinku. Článek tedy nečtu, jdu se kouknout z legrace na vítěze a šup ho. Kdo jím je bylo jasné, ale o tak velký rozdíl jsem to nečekal >:D Dál už je to jedno, motor mají nevyspělý oba. Clio má hezčí předek, ale zase méně místa vzadu včetně optické absence kliky. Takže pro mě ani jeden, kde je jeden za 18 a druhý bez 2 za 20. Hlavní je, že je páteeeeeek :-)
steny007
takže Fabie je jasně lepší auto, Clio, které téměř deklasovala se může podbízet pouze cenou. Když do toho ale započtete, jak Dzakobo zmínil, zůstatkovou hodnotu, tak ani tim.
>:D
>:D
lordlord
nečekal bych, že škoda bude mít horší řazení než renault
Ono šel s kvalitou řazení Renault nahoru a třeba mě osobně řazení III. generace příjde méně přesné než u I. generace Fabie. První generace to byla taková cvakačka na dva prsty, u III. to jde taky dobře, ale už je to s Cliem plně srovnatelné. K řazení patří taky odstupňovaání převodovky. Se slabším 1,0 TSI mám najeto málo, to má dokonce pětikvalt, takže skoky budou ještě delší než u šestikvaltu silnější verze, co máme doma. Dneska jsem se na to zaměřil a převody to má stejně dlouhé jako Megane s dCi a především jednička je docela dlouhá a jak se tu psalo, chce to trochu citu se spojkou a plynem. Dá se na to zvyknout, ale v tom je 0,9 TCe v Cliu jistě krapet blbovzdornější.
Bobanus
Předem díky za pěkný článek, četl jsem ho s velkou chutí, protože před dvěma roky jsem vybíral menší auto pro mou drahou polovičku a došlo na souboj Fábie kombi vs Clio Grandtour vs Rapid Spaceback. Ano v dané výbavě tyhle auta stály podobně v roce 2016.
První dojem byl jasný, Clio je prostě o třídu komfortnější, protože měkčené plasty, příjemné sedadla, opravdu povedený volant ale i řazení a pedály spolu s krásným dizajnem porážely Fábii naprosot drtivě.
Jenže:
- Clio nemá zadní okenní airbagy ani nejdou dokoupit
- Malé děti nevidí vzadu téměř z okna (to je už bohužel pádný argument)
- Menší dítě si neotevře z venku zadní dveře
- Tlačíka na volantu nejsou podsvícená
Fábie zase měla tyhle nepřekonatelné nedostatky:
- Hrozný pocit lowcostu, vyloženě smutný interiér
- Se svými 180cm jsem si nesedl za sebe, vzadu stísněný pocit, i přes velké okna
... opravu nevím jak se tam vleze pan Vaculík, když píše "vpohodě" :-)
- Auto nesedi na dálnici jako Clio, nemá rádo boční vítr, zadek lítá na sněhu, prostě ne
... A tak vyhrál Rapid Spaceback v akci
+ O třídu vzdušnější interiér než Fábie a dokonce než Clio
+ Vzadu šíře interiéru atakuje některé vozy segmentu C
+ Překvapivě velmi dobrý podvozek a hlavně vůz je stabilní na dálnici, na sněhu, nevadí mu tak boční vítr jako Fábii
+ Co si budem povídat, daleko lepší a nadčasovější dizajn, než má Fábie
+ Vzadu jsou velká okna a děti přes ně vidí ven :-)
První dojem byl jasný, Clio je prostě o třídu komfortnější, protože měkčené plasty, příjemné sedadla, opravdu povedený volant ale i řazení a pedály spolu s krásným dizajnem porážely Fábii naprosot drtivě.
Jenže:
- Clio nemá zadní okenní airbagy ani nejdou dokoupit
- Malé děti nevidí vzadu téměř z okna (to je už bohužel pádný argument)
- Menší dítě si neotevře z venku zadní dveře
- Tlačíka na volantu nejsou podsvícená
Fábie zase měla tyhle nepřekonatelné nedostatky:
- Hrozný pocit lowcostu, vyloženě smutný interiér
- Se svými 180cm jsem si nesedl za sebe, vzadu stísněný pocit, i přes velké okna
... opravu nevím jak se tam vleze pan Vaculík, když píše "vpohodě" :-)
- Auto nesedi na dálnici jako Clio, nemá rádo boční vítr, zadek lítá na sněhu, prostě ne
... A tak vyhrál Rapid Spaceback v akci
+ O třídu vzdušnější interiér než Fábie a dokonce než Clio
+ Vzadu šíře interiéru atakuje některé vozy segmentu C
+ Překvapivě velmi dobrý podvozek a hlavně vůz je stabilní na dálnici, na sněhu, nevadí mu tak boční vítr jako Fábii
+ Co si budem povídat, daleko lepší a nadčasovější dizajn, než má Fábie
+ Vzadu jsou velká okna a děti přes ně vidí ven :-)
Nechápu ve kterém Cliu jsi seděl... :-O Interiér, prostor, podvozek???
Manželka ma na F3 Style 17", takže to má na jízdu asi vliv, ale...
A vyhrál Rapid Space no aby ne, je větší, ale tím to konci.. Já mám lifta a že by v něm bylo oproti fabii o třídu více prostoru? No, to je moc nadnesene řečeno. Faktem ale je, že vzadu je to proti Fabii opravdu rozdíl. V šíři to téměř nevnímám. Nevím jak Space, ale lift má strašný podvozek, nad 120kmh pořád korekce volantem, koleje na silnici ho rozhodí jak nic a o bočním větru ani nemluvě. Zlatá Fabia. Ale je v něm podstatně větší klid, fabia je hlučná. Nedcasovy design? Vždyť je to prakticky stejné... :-O
Manželka ma na F3 Style 17", takže to má na jízdu asi vliv, ale...
A vyhrál Rapid Space no aby ne, je větší, ale tím to konci.. Já mám lifta a že by v něm bylo oproti fabii o třídu více prostoru? No, to je moc nadnesene řečeno. Faktem ale je, že vzadu je to proti Fabii opravdu rozdíl. V šíři to téměř nevnímám. Nevím jak Space, ale lift má strašný podvozek, nad 120kmh pořád korekce volantem, koleje na silnici ho rozhodí jak nic a o bočním větru ani nemluvě. Zlatá Fabia. Ale je v něm podstatně větší klid, fabia je hlučná. Nedcasovy design? Vždyť je to prakticky stejné... :-O
Jako majitele Clia III kombi mě IV vyloženě zklamalo. Ano, je hezčí, designově hravější... a tím to skončilo. Uvnitř je malé, klaustrofobní. Clio III mělo krásně obří boční okna, tady jsou průzory, vzadu ještě o to horší. Kufr sice papírově stejně objemný, ale kvůli nižší výšce je ve skutečnosti celkový prostor menší. Dokonce i zpracování interiéru bylo u trojky lepší, než u čtyřky, a to byla trojka na konci životního cyklu, když jsem ji kupoval.
Jízdně mi připadala obě kombi podobná, ale zase tak moc jsem s IV nenajel. A motor je opravdu divný, to jsou tu k němu ještě mírní.
Jízdně mi připadala obě kombi podobná, ale zase tak moc jsem s IV nenajel. A motor je opravdu divný, to jsou tu k němu ještě mírní.
Jako dnes novopečený majitel Clia 2 a tebou musím souhlasit, to je neskutečný rozdíl ve výhledu , Nové Clio je sice krásné a není to tak strašné jako některá nová auta, ale obecně z žádného moderního bezpečného auta není tak dobře vidět, po dlouhé době mohu couvat tak, že se otočím a vše vidím !
Ze dvou testovaných bych bral Fabii, čistě z praktického hlediska i kdyz je Clio atraktivnější, zabíjí ho motor.
Ze dvou testovaných bych bral Fabii, čistě z praktického hlediska i kdyz je Clio atraktivnější, zabíjí ho motor.
Jak jsem psal níže, motor sice není kdovíjak výkonný (po zajetí jede lépe) a o nějaké deci si asi vezme více, vynahradí to svou spolehlivostí. To zatím o 1,0 TSI je brzo k hodnocení... Takže pokud bych si vystačil s 70 kW verzí 1,0 TSI, tak bych měl problém si vybrat. 81 kW s šestikvaltem už předčí při mé volbě TCe výrazně.
Asi myslíš Clio III, ne? Co že sis jej koupil? Mondeo o ničem, chtělo to něco zábavnějšího, co? >:-[] :-!
Hmm, tak nic, příspěvek se mi neuložil a znova to nepíšu. Máte smůlu, přišli jste o mé srovnání. Plačte >:D
Asi myslíš Clio III, ne? Co že sis jej koupil? Mondeo o ničem, chtělo to něco zábavnějšího, co? >:-[] :-!
Hmm, tak nic, příspěvek se mi neuložil a znova to nepíšu. Máte smůlu, přišli jste o mé srovnání. Plačte >:D
Já jsem si říkal, jak jsme se minule u té Fabie nepohodli, tak jsem ti musel udělat radost a být zase Renaulťák, navíc všude všichni internetoví experti říkají, že Ford je prý nejhorší... tak jsem se styděl >:-[] Viz níže vysvětlení >:D
To srovnání jsem bral čistě z výsledků testu, nejel jsem ani jedním motorem.
To srovnání jsem bral čistě z výsledků testu, nejel jsem ani jedním motorem.
To už tě omrzela Honda ? >:-[]
Ono to s tím 0.9 TCe není zas tak tragické, resp. jinak - ta 1.0 TSI 70 taky není žádná velká výhra. Speciálně že s ní nemusíš tolik řadit je kec. Jsem si při testování připadal jak Keke Rosberg na Grand Prix v Monacu. :-)
Ono to s tím 0.9 TCe není zas tak tragické, resp. jinak - ta 1.0 TSI 70 taky není žádná velká výhra. Speciálně že s ní nemusíš tolik řadit je kec. Jsem si při testování připadal jak Keke Rosberg na Grand Prix v Monacu. :-)
Hondu máme, jednou Japonec, napořád Japonec >:D
No, abych to uvedl na pravou míru, drahá polovička přišla minulou neděli s tím, že už by se chtěla jakože naučit řídit, ale Mondeo je moc velké, no znáš to.. a že chce nějakou Felicii tady po okolí na rozježdění.
Cena Felicií, tedy těch, které smí na silnici se dnes váží zlatem, stejně jako Favoritů a podobných luxusních superaut a dávat 20-25 tisíc za takové střepy, beztak orezlé, nebo ftuningu, to radsi propálim troje kotouče na Mondeu až si zase zajezdíme >:D
Poptal jsem se v okolí a do hodiny mi volal kamarád, že jeho známý má Clio po jeho tchánovi, které mu kdysi osobně dovezl z Říše, pohádka o autu po důchodci se stala skutečností >:D
Takže mi včera přivezl Clio 2. generace 2001 (ale je to ještě peřdfacelift), 1.2 43kw (verze coupé, teda.. 3 dveřové >:D ), 141 tisíc km najeto, servo, 2xairbag, el. okna, rádio i s ovládáním pod volantem (zdravím bývalého redaktora Lukáše Vavreku, který to tak miloval >:D ), s plnou servisní historií, výpisy z STK a účtenkami za servis i z doby jeho krátkého života v Německu !!! za cenu průměrné myčky na nádobí >:D A na autě všechno funguje, nikde nic nemlátí, spojka neprokluzuje, auto netáhne do strany, brzdí, svítí, bez koroze a ani nebylo bourané...
No, uznej, i kdybych to měl do roka hodit ze skály, tak tohle je super věc, na obouchání a ušetření Mondea pražského provozu a parkování, to minulé mělo dost šrámů naprosto zbytečných.
Samozřejmě že tam pár nedostatků je, svítí kontrolka Airbagu, má trochu vyšisovanou kapotu a mléčná světla, ale jede dobře, v nízkých rychlostech je překvapivě živé, na dálnici je to ale za trest >:D
Navíc si na mne brutálně dovolují všichni majitelé olítaných Ochcávek, což už jsem dlouho nezažil... je to jako rudý hadr, tady ví, že na mě mají, tak se předvádějí... nechápu je, ale budiž... >:D
Včera jsem se s tím jel projet a jel jsem kolem Emela, tak jsem přemýšlel, že ho vyzvu na závod
>:-[]
No, abych to uvedl na pravou míru, drahá polovička přišla minulou neděli s tím, že už by se chtěla jakože naučit řídit, ale Mondeo je moc velké, no znáš to.. a že chce nějakou Felicii tady po okolí na rozježdění.
Cena Felicií, tedy těch, které smí na silnici se dnes váží zlatem, stejně jako Favoritů a podobných luxusních superaut a dávat 20-25 tisíc za takové střepy, beztak orezlé, nebo ftuningu, to radsi propálim troje kotouče na Mondeu až si zase zajezdíme >:D
Poptal jsem se v okolí a do hodiny mi volal kamarád, že jeho známý má Clio po jeho tchánovi, které mu kdysi osobně dovezl z Říše, pohádka o autu po důchodci se stala skutečností >:D
Takže mi včera přivezl Clio 2. generace 2001 (ale je to ještě peřdfacelift), 1.2 43kw (verze coupé, teda.. 3 dveřové >:D ), 141 tisíc km najeto, servo, 2xairbag, el. okna, rádio i s ovládáním pod volantem (zdravím bývalého redaktora Lukáše Vavreku, který to tak miloval >:D ), s plnou servisní historií, výpisy z STK a účtenkami za servis i z doby jeho krátkého života v Německu !!! za cenu průměrné myčky na nádobí >:D A na autě všechno funguje, nikde nic nemlátí, spojka neprokluzuje, auto netáhne do strany, brzdí, svítí, bez koroze a ani nebylo bourané...
No, uznej, i kdybych to měl do roka hodit ze skály, tak tohle je super věc, na obouchání a ušetření Mondea pražského provozu a parkování, to minulé mělo dost šrámů naprosto zbytečných.
Samozřejmě že tam pár nedostatků je, svítí kontrolka Airbagu, má trochu vyšisovanou kapotu a mléčná světla, ale jede dobře, v nízkých rychlostech je překvapivě živé, na dálnici je to ale za trest >:D
Navíc si na mne brutálně dovolují všichni majitelé olítaných Ochcávek, což už jsem dlouho nezažil... je to jako rudý hadr, tady ví, že na mě mají, tak se předvádějí... nechápu je, ale budiž... >:D
Včera jsem se s tím jel projet a jel jsem kolem Emela, tak jsem přemýšlel, že ho vyzvu na závod
>:-[]
Jasně, chápu. "No DPF - fun, fun, fun" Octávky >:-[] neřeš. Radši si připrav prachy na kotouče. Ten můj chcípáček se po 8.000 km už nějak probudil. Začínám být celkem spokojenej. ;-)
Kotouče? >:D Jen v předu, jako Š.Scala.... >:-[]
Jo ty myslíš kotouče v Mondeu... >:D
Tak se stav, vsadím se, že v disciplíně parkování do malého prostoru vyhraju >:-[]
Akorát mne teď mrzí, už jen kvůli Hamunovi, že nebudu vždy po Praze jezdit dieslem :-( >:-[]
Jo ty myslíš kotouče v Mondeu... >:D
Tak se stav, vsadím se, že v disciplíně parkování do malého prostoru vyhraju >:-[]
Akorát mne teď mrzí, už jen kvůli Hamunovi, že nebudu vždy po Praze jezdit dieslem :-( >:-[]
Bobanuse, tahat Lowend Rapida mezi nižší střední třídu, to je trochu odvážné tvrzení. Srovnávej Rapida s P301 nebo Loganem, materiálem a tím, co se pod pár chromovými lištičkami z Fabie skrývá, mezi ně patří.
Holt tě ve Škodovce přesvědčili na Rapida, auto pro ty, co by chtěli Octavii, ale nemají na ně, auto, kde se šetřilo tam, kde to nejde vidět za cenu pár centimetrů NA DÉLKU vzadu.
Holt tě ve Škodovce přesvědčili na Rapida, auto pro ty, co by chtěli Octavii, ale nemají na ně, auto, kde se šetřilo tam, kde to nejde vidět za cenu pár centimetrů NA DÉLKU vzadu.
Rapid je na stejně velkém podvozku jako Clio, ale vzadu i v předu má více místa, než Clio. Vzadu je např. stejně místa na šírku jako ve Focusu II. Je to dáno docela úzkými dveřmi podle mě.
Jinak ale lowcost z toho nejde ani náhodou. Po faceliftu 2015 je jediným nedostatkem absence měkčeného plastu. Ale jinak polstrování je pod loktem ve dveřích i loketní opěrce na jedničku, pedálky jdou lehce, řazení také, je dobře odhlučněný podvozek, volant má podsvícené tlačítka, okenní airbagy jsou vzadu, cena i s litými koly, silným motorem, vyhř. sedadel a autom. klimou byla 330tis.kč v roce 2016 díky slevám. To mi u Renaultu nenabídli ani náhodou :-) A pak ještě pro mě argument servisů - když chci náhradní vůz u Renaultu, tak se na mě dívají jak na ufona - to platí pro celou Severní Moravu s Slezsko >:D
Jinak ale lowcost z toho nejde ani náhodou. Po faceliftu 2015 je jediným nedostatkem absence měkčeného plastu. Ale jinak polstrování je pod loktem ve dveřích i loketní opěrce na jedničku, pedálky jdou lehce, řazení také, je dobře odhlučněný podvozek, volant má podsvícené tlačítka, okenní airbagy jsou vzadu, cena i s litými koly, silným motorem, vyhř. sedadel a autom. klimou byla 330tis.kč v roce 2016 díky slevám. To mi u Renaultu nenabídli ani náhodou :-) A pak ještě pro mě argument servisů - když chci náhradní vůz u Renaultu, tak se na mě dívají jak na ufona - to platí pro celou Severní Moravu s Slezsko >:D
rohYpnol
Předně docela rozumný test. S bodovym hodnocenim vcelku souhlasim. Co už ale nezaznívá je to, co znamená ten bodový rozdíl.
Clio je auto pro západní bohaté trhy, kde o prostor nejde na prvním místě. Kdo chce rodinný vůz, tak má Megane Grandtour. Clio je stylové auto pro dva, které v kombi nabídne o něco víc než HB.
Fabia je auto pro východní chudé trhy, kde se hledá prostor za každou cenu. Ano, Škoda umí skvěle pracovat s prostorem.
Upřímně nevidím moc překryt mezi zákazníky. Oba vozy směřují každý výrazně jinam. Za mě vítězí jednoznačně Fabie.
Clio je auto pro západní bohaté trhy, kde o prostor nejde na prvním místě. Kdo chce rodinný vůz, tak má Megane Grandtour. Clio je stylové auto pro dva, které v kombi nabídne o něco víc než HB.
Fabia je auto pro východní chudé trhy, kde se hledá prostor za každou cenu. Ano, Škoda umí skvěle pracovat s prostorem.
Upřímně nevidím moc překryt mezi zákazníky. Oba vozy směřují každý výrazně jinam. Za mě vítězí jednoznačně Fabie.
No ono i ty zapadni trhy se deli na par desitek milionu (konzervativnich) duchodcu, kteri klidne daji prednost Fabii a par desitek milionu mladych tesne po skole, kteri hledi hlavne na design Clia. Urcite to neni jednoznacne.
S druhým odstavcem souhlas, s čtvrtým ne. My jsme se doma třeba mezi těmi dvěmi a pár malými SUV a pár kompakty rozhodovali, resp. rodiče.
dtto - nedávný výběr druhého auta do rodiny, do finále se dostala "nepřekrývající se" Fabia 1.0 TSI 70 a Clio 0.9 TCe.
Tak u nás je podobná situace a do finále se dostalo Suzuki Baleno a Swift, oba s motory 1,2 DualJet / 66kW. Swift je navíc na cestě hodně zábavný a uvnitř až neskutečně prostorný a to má podměrečnou délku. Baleno uvnitř je pak doslova letiště na 4m délky s velkým kufrem a pidi spotřebou. Vše ostatní v B segmentu do 330tkč spíše zklamání. Třeba Mazda 2 byla na prostor ve voze, zpracování a výbavu hodně dobrá, kdyby středový panel tak šíleně netlačil do pravého kolena, neměla pidi parodii na otáčkoměr, tvrdý podvozek a hlavně totálně zdechlou 1,5 / 66kW motorizaci, kdy i v táhlejším mírném kopci nešlo udržet rychlost 80km/h ani na 4 rychlostní stupeň a až trojka statečně bojovala. Stejný kopec dá i na pětku naše staré Clio II 1,2/55kW, natož pak na čtverku. Rio je uvnitř taky povedené a dosti prostorné, ale ta motorizace 1,2 je nedostačující a 1,4 zase není příliš úsporná. Clio IV 0,9TCe coby teoretický favorit vypadl po prvním usednutí za volant a projetí se v něm, paradoxně i to Sandero ho v praktičnosti válcovalo.
To je prostě otázka priorit. Kupec (nebyl jsem to já) chtěl auto pro jednu až dvě osoby, tudíž místo vzadu třeba neřešil vůbec. Kufr totéž. Podmínkou ovšem bylo malé turbo, atmosféru nechtěl - jinak bych ho jednoduše přesvědčil právě na Swifta. Můžeme si říkat, že je to k jeho vlastní škodě, ale tak to prostě je. Byl stanoven cenový strop a ve finále se ocitlo právě Clio jako to hezčí auto a Fabia jako dobrá alternativa. Rozhodl motor, i když to už není ani výběr jednookého mezi slepými - spíš mezi slepým a skoro slepým >:-[] , a (světe internetových diskuzí, div se) lepší cena Fabie.
Lidi casto vybírají mezi nesrovnatelnymi vozy. Kdybych ti měl napsat, mezi čím se rozhodoval otec, tak vůbec nebudeš chápat... Nechápal jsem ani já >:D ;-)
Můj názor na prostor ve fabii je ten, že je vzadu žalostně mrňavá. Vůči sice hnusné dvojce obrovský skok zpět. A pokud si moje opotřebovaná paměť dobře vzpomíná, i jednička na tom byla s místem vzadu líp jak trojka. Takže je-li renault ještě menší, tak je vzadu nepoužitelný, je to kombi jen pro dva. To si mohli ty zadní páry dveří u renaultu ušetřit (OK ušetřili aspoň za kliky :-) ) A tedy KO.
Výše už to zaznělo, z hlediska prostoru pro rodinu je daleko lepší rapid (SB nebo LB). Ale pár projižděk s rapidem po dálnici mne taky moc nepřesvědčilo. Myslím, že tyhle kategorie aut s časem pěkně zdegenerovali a i proto od nich zákazníci utíkají.
Výše už to zaznělo, z hlediska prostoru pro rodinu je daleko lepší rapid (SB nebo LB). Ale pár projižděk s rapidem po dálnici mne taky moc nepřesvědčilo. Myslím, že tyhle kategorie aut s časem pěkně zdegenerovali a i proto od nich zákazníci utíkají.
Blue Sun
už zoufale potřebuje nástupce. Bohužel s ním přijde o verzi kombi a pro někoho jako jsem já tím pádem i o potenciálního kupce.
Clio především zoufale potřebuje motory. Zatímco Captur už vesele nabízí i 1.3 TCe 150, u Clia aktuálně přemýšlíš, jestli si dokoupit přídavný elektromotorek nebo se ekologicky odrážet patou. ;-)
Marekx
"Přesto clio ovládá důležité kouzlo starých renaultů: vytváří dojem vzdušného obýváku." Tak to ani omylem >:D Clio IV je vepředu dosti stísněné, natož pak středový panel, který tlačí do pravého kolena a už ani nemluvě o prostoru na kolena vzadu a silně svažité střeše, kde se při vystupování musí dávat bacha, aby se člověk nepraštil do hlavy. Sice koncern není můj šálek kávy a raději mám Renault, ale Clio IV má těch nedostatků více a prodává jej hlavně jeho vnější design, protože po praktické stránce silně pokulhává a i to Sandero je mnohem praktičtější a prostornější. O podivné charakteristice motoru 0.9Tce už ani nemluvě. Takže se nedivím, že Fabka vyhrála. Nicméně z těchto dvou aut bych za ty peníze nechtěl ani jedno :-)
Podivná charakteristika motoru mela být dávno vyřešena úpravou SW motoru. Co se prostornosti týká, přední místa vycházejí lip pro Clio, mnohem lepší pozice za volantem... Zadní místa jednoznačně Fabia. Prostě Fabia je 4 místná, Clio je 2+2 (hodnoceno metrem dospělý muž) :-!
Projížděl jsem z autosalonu Clio IV v 11/2018 a vyrobeno bylo v roce 2018 a jestli tohle bylo už po úpravě map, tak to předtím musel být doslova průšvih. Nejsem žádný dlouhán, mám 175cm a taky nejsem silně obézní jedinec a vepředu je to v Clio IV i oproti starší druhé generaci prostě stísněné a ten panel, co tlačí do pravého kolena to jenom podtrhuje. Asi si nové Clio IV kupuje samej trpaslík, nebo malé ženské, kteří navíc sedačku řidiče vypumpují do nebeských výšin a nebo ten řidič dlouhán sedí pomalu až na zadním sedadle, jinak si tu údajnou prostornost neumím vysvětlit :-) I ta Fabia 3 má vpředu více místa a hlavně netlačí na rozdíl od první generace do pravého kolena, i když je to o fous. Doporučuji všem co si myslí, kolik místa v Cliu IV je si sednout do posledního Sandera, Ria, natož pak do Swifta, nebo dokonce Balena ;-)
BTW: Uvidíme, zda na tom Renault u Clio V zapracoval a nebo zase zbytečně promarnil drahocené cm navíc.
BTW: Uvidíme, zda na tom Renault u Clio V zapracoval a nebo zase zbytečně promarnil drahocené cm navíc.
Seděli jsem ve všem. Ano, Clio vepředu prostorné je. Srovnávat se Sanderem je mimo, to auto stojí úplně jinde...
Že středový panel občas omezuje pravou nohu a je pravda, ale tohle je docela individuální. Někomu naopak může vadit, že středový panel ve fabii naopak v podstatě není stejně jako kdysi ve favoritu/felicii.
Já jsem vysoký, takže sedmi dál od přístrojové desky a tim jsem se necítil nikdy v Cliu nějak omezený. Naopak oceňuji mnohem lepší pozici za volantem Clia.
Že středový panel občas omezuje pravou nohu a je pravda, ale tohle je docela individuální. Někomu naopak může vadit, že středový panel ve fabii naopak v podstatě není stejně jako kdysi ve favoritu/felicii.
Já jsem vysoký, takže sedmi dál od přístrojové desky a tim jsem se necítil nikdy v Cliu nějak omezený. Naopak oceňuji mnohem lepší pozici za volantem Clia.
No průser ten motor byl z hlediska charakteristiky velký, byť si to Renaulťáci nechtějí přiznat. Zase se mu musí nechat, že se moc nekazí :))
wassermaus
Také jsme pro ženu vybírali přesně z těchto dvou modelů jako auto na dojíždění do města. Chtěli jsme tehdy automat, takže výběr byl z 1.2 TCe EDC a 1.2 TSI DSG. Já doporučoval spíš Fabii, ona se zamilovala do Clia. Vyhrálo to Clio. Žena měří 155cm a v Cliu se jí lépe sedí, ve Fabii ji nevyhovovali sedačky. Do Clia se jí lépe nastupuje, má nízké prahy. Clio má určitě praktičtější kufr - vejde se do něj lépe kočárek i golfky.
Z mého pohledu - Clio je uvnitř opravdu malé, za sebe (175cm si skoro nesednu) a když je vzdadu autosedačka vajíčko, tak ani dopředu.
Motor 1.2 s EDC je parádní, automat řadí dobře, spotřeba sice vyšší - žere víc než můj minulý 1.4TSI 90kW v Golfu. Jízdní vlastnosti jsou taky cajk.
Infotaiment/výbava jsou někdy na budku - blbě přeložený, nelogika ovládání, v tomhle je koncern o dost dál.
Z mého pohledu - Clio je uvnitř opravdu malé, za sebe (175cm si skoro nesednu) a když je vzdadu autosedačka vajíčko, tak ani dopředu.
Motor 1.2 s EDC je parádní, automat řadí dobře, spotřeba sice vyšší - žere víc než můj minulý 1.4TSI 90kW v Golfu. Jízdní vlastnosti jsou taky cajk.
Infotaiment/výbava jsou někdy na budku - blbě přeložený, nelogika ovládání, v tomhle je koncern o dost dál.
Tady jde vidět, že někdo opravdu srovnával, naprostý souhlas. Kufr Clia papírově je menší, ale je díky absenci schodu praktičtější. Vzadu je opravdu méně místa, z druhé strany Clio nemá být auto pro čtyřčlennou rodinu, ani v kombíku
Đawson
by to vyhrálo asi clio, už jen kvuli motoru , který je relativně bez potíží, i když turbodíru má ještě tragičtější než to tsi, tsi zase nepomáhá dluhááá převodovka a snaha o podtáčení a tím ještě většímu kurvení choulostivého tsi.... jinak fábii značně pomůže "sportovní" podvozek, je stále dost komfortní ale už se tak šíleně nehoupe - a max. 17 kola
No já teda nevím, dneska jsem si to ověřoval znova na otcově Fabii combi na 16" kolech a na tento typ auta bych už fakt sportovní podvozek nechtěl a 17" už vůůůbec ne. kam chodíte na houpavost?
Jinak s hodnocením motorů souhlas. Kdyby navíc s tím TSI řidič jezdit jak ukazuje řádce řazení, jezdí od 1000-1500 ot., dneska jsem běžně měl o jeden až dva stupně méně než to ukazovalo a přišlo mi to tak právě akorát na benzínový motor. Spotřeba přitom i při ignorování rádce parádní.
Jinak s hodnocením motorů souhlas. Kdyby navíc s tím TSI řidič jezdit jak ukazuje řádce řazení, jezdí od 1000-1500 ot., dneska jsem běžně měl o jeden až dva stupně méně než to ukazovalo a přišlo mi to tak právě akorát na benzínový motor. Spotřeba přitom i při ignorování rádce parádní.
pcwifi
no a sup neco noveho, 0,5L a 4 turba treba... ale i tendle vergl a obecne vsecky 3 valce pujdou do sracek dost rychle.
potooczech
Mne teda fascinuje jedna věc. Jak může Fabia s jejím rozvorem 247cm opakovaně porážet vozidla s rozvorem o 10-12cm delším v oblasti podélného prostoru pro řidiče a spolujezdce? Buď se inspirovali u Harryho Pottera :-) a nebo ten prostor získali například na úkor deformačních zón a bezpečnosti. Čím to, že tohle redaktory nikdy netrkne? Protože je divné, že můžete tu porovnat Fabii s čímkoli, co má rozvor 255-260cm a vždy jim vyjde, že je v ní více podélného prostoru než v konkurentovi.
to je totiž tady taková chiméra, že rozvor určuje prostor uvnitř auta. Houby, je spousta řešení jak si s tím prostorem pohrát, u škodovky tradičně cpou zadní sedadla více dozadu mezi podbehy. Takže je to na zadek trochu užší ale v ramenou a loktech ok a na cestování ve 4 lepší řešení než mít nacpanou širokou laivici hned za sedadlama řidiče a spolujezdce (jak to"umí" třeba peugeot). Další parametry,který hrají roli jsou, umístění čelního skla vůči předním kolům, hloubka přístrojovky (tady umí ford neuvěřitelný platový haluze - [odkaz] atd.
Rozhodně to ale nemá žádný vliv na bezopečnost - to by takový smart a mini (krátké předky) nemohli jezdit vůbec.
Rozhodně to ale nemá žádný vliv na bezopečnost - to by takový smart a mini (krátké předky) nemohli jezdit vůbec.
JP Boxx
Osobne jsem se pri vyberu rozhodl pro Clio IV GTline 1.2 TCe. Je to slusne auto, co nejen dobre vypada. Podvozek lepe odladeny nez u Fabie, karoserie je velmi pevna, motor 4 valce = kultivovanejsi chod, skvely vykon i odhlucneni. Interier pro rodinu s lidmi do 175cm vysky naprosto dostacujici, ale pokud ma ridic i spolujezdec do onech 175cm a neni obezni, tak se dozadu vejde osoba se 190cm jak nic. Sirsi zadni lavice se urcite hodi, v pripade nouze si dozadu sedne manzelka i mezi dve detske autosedacky. Kufr na litry mozna mensi ( dnesnim trendem je posouvat plato cim dal vyse a tim papirove zvetsovat zavazadelnik ) , ale v zivote se mi daleko vic nez koukat na litry osvedcilo, ze sirka zavazadelniku je u maleho auta dulezitejsi. Kdyz se do kufru napr. kvuli abcenci 5cm nevejdou golfky, tak je to kufr k nicemu. Auto padne skvele do ruky, vyhled pres sirsi A sloupky je dnes vsude horsi, nez u starych aut, ale jinak zadny problem s parkovanim, mam vypnute i parkovaci senzory, nepotrebuji je, vyhled pres velka zrcatka take fajn. Co se pazvuků tyce, nejake se objevily, ale zase sami zmizely, podle me si ty materialy musi jen sednout, takze az na par drobnosti uzasne tiche - uspavaci auto, kdyz je ale potreba, tak se dokaze i svizne rozhybat, 1.2 s turbem ( 88KW / 205Nm ) jede i bez cipovani pekne ( Fabia nabiz jen 3 valce s max 81KW ). Rezerva pro cip tam jeste je, stejny motor ma Megane s o neco vetsim vykonem.
Ano, nic se zatim nezmenilo. Kdybych se mel nyni po 3,5 roce opet rozhodnout, koupil bych si jej zas. Mam pouze odpojeny snimač IBS ( "chytre dobijeni" ) , takze baterie se konecne dobiji jak ma ( kolem 14,2V ) a soucasně to blokuje StopStart. Hurá.
Je pravda, ze k nemu pristupuji jak se rika "specificky", ( trasy z 99% ne kratsi jak 20km, adiva, premiove palivo, kvalitni olej a co 10tis. vymena ), ale to jsem delal vzdycky u vseho, verim, ze to ma z dlouhodobeho hlediska pozitivni vliv na kazdy motor.
Hladina oleje v motoru se nemeni od vymeny do vymeny, motor se zahriva rychle i v zimě ( mam automaticke zaluzie ). Po 20tisicich se motor asi definitivně zajel, mirně klesla spotreba a motor je citelně pružnější. Ve 2000km jsem si vymenil motorovy olej s filtrem sam, do 3000 jizda jen oparně ( vyssi otacky, meně plynu ), po té už plné zatižení, jizda na spotrebu jen sporadicky ( do 6l ) , spise svižný režim ( sp. prumerně do 8l ). Otacky nikdy pod 2000 ( vyjma bzdeni motorem ) , ne zridka do plnych 6000. Maximalka na nemecke dalnici 210km/h - rovina, mel snahu jit dal, ale s ohledem na ostatni jsem nepokracoval.
Je pravda, ze k nemu pristupuji jak se rika "specificky", ( trasy z 99% ne kratsi jak 20km, adiva, premiove palivo, kvalitni olej a co 10tis. vymena ), ale to jsem delal vzdycky u vseho, verim, ze to ma z dlouhodobeho hlediska pozitivni vliv na kazdy motor.
Hladina oleje v motoru se nemeni od vymeny do vymeny, motor se zahriva rychle i v zimě ( mam automaticke zaluzie ). Po 20tisicich se motor asi definitivně zajel, mirně klesla spotreba a motor je citelně pružnější. Ve 2000km jsem si vymenil motorovy olej s filtrem sam, do 3000 jizda jen oparně ( vyssi otacky, meně plynu ), po té už plné zatižení, jizda na spotrebu jen sporadicky ( do 6l ) , spise svižný režim ( sp. prumerně do 8l ). Otacky nikdy pod 2000 ( vyjma bzdeni motorem ) , ne zridka do plnych 6000. Maximalka na nemecke dalnici 210km/h - rovina, mel snahu jit dal, ale s ohledem na ostatni jsem nepokracoval.
×
Sdílení komentáře
×
Oba hlucne, oba jedou dost podobne, oba s malym turbem, oba za podobnou cenu... jenze v Cliu vypada interier a tesil na sedackach daleko hur nez ve Fabii a ver nebo ne, v Cliu je take o dost mene mista, zejmena na zadnich sedackach (coz muze byt me manzelce, 160cm, sice fuk...ale...). Ja si kuprikladu za sebe ani nesednu. Takze i kdyz je Clio designove uplne jina liga, nakonec vyhral mozek kvuli prostornosti a kufru.