Testy
Pokud odhlídnu od možných problémů s 1,5vtec a stále (zřejmě) ne zrovna ideálním infotainmentem, tak je to asi povedený auto. :yes:
Netuším, proč je cena v mínusech. Kolik by to auto jako mělo stát? Pokud vím, tak soupeři začínají na podobných cenách a končí i mnohem výš.
Netuším, proč je cena v mínusech. Kolik by to auto jako mělo stát? Pokud vím, tak soupeři začínají na podobných cenách a končí i mnohem výš.
skvele auto urcite... ale uz docela velke... tu mi pasuje hybrid uz.... hoc bude asi pekelne drahy pre vacsinu kazdopadne to bude asi najlepsia kombinacia pre CR-V :yes:
zásadní proporce jsou v pořádku, detaily odlišují auto od zbytku. Do SUV 4x4 nepatří turbobenzín a CVT nepatří do žádného auta. Dvoulitr v naftě s 9° automatem by zvedl prodeje 5x. Ten antinaftový šok už mizí. Lidi jsou spíše v šoku, kolik bere benzínový gazík.
Přesně, k SUV se čtyřkolkou a automatem jedině pořádná nafta. Těch 220 Nm u 1,5 se mi zdá na tak velké a těžké auto poněkud málo.
Skor by som to formuloval: k SUV so stvorkolkou a automatom poriadny krutiaci moment. Ked bude nafta vibrovat a lapat po krutaku v nizkych otackach, alebo jej bude upadat vo vyssich, tak elektromotor sa len pousmeje 😄
O to větší smysl mi v tomto kontextu dává ten variátor – pokud je tam opravdu tak výrazný pokrok v přívětivosti jeho chování, není hodnota krouťáku na hřídeli motoru až tak zásadní. Spíš bych se ptal, zda je zde dostatečný poměr max. výkonu motoru ku hmotnosti/odporům auta – ale to je vždy otázka individuálních osobních preferencí - pro některé není evidentně výkonu nikdy dost. 😄
Za mě benzín proč ne, když se jedná o spolehlivý motor – pokud má někdo např. převahu kratších tras, pravděpodobně na tom s benzínem bude ekonomicky, dynamicky a taky s komfortem lépe. I ve velké čtyřkolce.
Za mě benzín proč ne, když se jedná o spolehlivý motor – pokud má někdo např. převahu kratších tras, pravděpodobně na tom s benzínem bude ekonomicky, dynamicky a taky s komfortem lépe. I ve velké čtyřkolce.
"KANKUNEN" - ani naftové SUV nie je úplne úsporné. Kamoš kúpil 3. generáciu CR-V - 2,2 diesel. Pri bežnej jazde má 6,5l. Na diaľnici hovoril, že aj viac.
Ak niekto chce úsporné auto, mal by sa vyhnúť SUV.
Nehovorím, že diesel je zlý, ale nie je pre ľudí, ktorí veľa nenajazdia.
Ak niekto chce úsporné auto, mal by sa vyhnúť SUV.
Nehovorím, že diesel je zlý, ale nie je pre ľudí, ktorí veľa nenajazdia.
Tak 6,5l při běžné jízdě je přece super. Že SUV obecně žerou víc je jasný, a tím víc se projeví rozdíl nafta/benzín.
Jinak souhlas - diesel je pro velké nájezdy a za mě spíš do větších aut.
Třeba Mazdu (CX-5) bych ale určitě raději s 2,5i.
Jinak souhlas - diesel je pro velké nájezdy a za mě spíš do větších aut.
Třeba Mazdu (CX-5) bych ale určitě raději s 2,5i.
Áno, je to super spotreba na relatívne veľké auto - keby ale bolo benzínové, tak má o dosť viac. Ten kamoš mal predtým Octaviu I -1,6 a spotreba benzínu bola vyššia. Takže je úplne spokojný 😊. Chcel vymeniť za SUV a tak som mu poradil niečo japonské. Nakoniec skončil u Hondy. Myslím si, že bude spokojný.
Ak má auto pri diaľkovej jazde (diaľnice, okresné cesty...) nad 8l a viac, tak to už je začína byť dosť. U nového auta to až tak nevadí, lebo ak mám na auto za 40 tis€ a viac, tak spotrebu v pohode utiahnem. Horšie je u lacnejších jazdeniek s vyššou spotrebou.
Každopádne ak chcem nižšiu spotrebu, kúpim si aerodynamickejšie auto.
Trochu je možno problém, že žiadna tabuľka neudáva spotrebu na diaľnici pri 130 km/h. Možno v niektorých testoch to je, ale ináč sa to človek nedozvie. Potom môže byť prekvapený.
Naposledy som napr išiel do Nemecka - cca 1300 km tam a späť a tam sme sa celkom ponáhľali. Takže sme šli všade max rýchlosť + tolerancia (Nemecko aj viac -krátkodobo). Naschvál som si prepol palubný PC na iné zobrazenie ako akákoľvek spotreba, aby som nemal nejaké šetriace úmysly 😊. Bol som veľmi prekvapený, keď som mal po 1300 km spotrebu 6,7l (motor 2,0 benzín) - čakal som ďaleko cez 7. A to som šiel cez celé Slovensko, Rakúsko a Nemecko viacmenej diaľnicami. Cestou späť sa dostala spotreba na 6,5. To som už ale nešiel v Nemecku veľmi nad 140 😊.
Isto sú aj úspornejšie autá - možno TSi by to dalo za menej.
Bolo by zaujímavé prejsť si rovnakú trasu rozličnými autami - najlepšie s jedným vodičom a porovnať spotreby.
Ak má auto pri diaľkovej jazde (diaľnice, okresné cesty...) nad 8l a viac, tak to už je začína byť dosť. U nového auta to až tak nevadí, lebo ak mám na auto za 40 tis€ a viac, tak spotrebu v pohode utiahnem. Horšie je u lacnejších jazdeniek s vyššou spotrebou.
Každopádne ak chcem nižšiu spotrebu, kúpim si aerodynamickejšie auto.
Trochu je možno problém, že žiadna tabuľka neudáva spotrebu na diaľnici pri 130 km/h. Možno v niektorých testoch to je, ale ináč sa to človek nedozvie. Potom môže byť prekvapený.
Naposledy som napr išiel do Nemecka - cca 1300 km tam a späť a tam sme sa celkom ponáhľali. Takže sme šli všade max rýchlosť + tolerancia (Nemecko aj viac -krátkodobo). Naschvál som si prepol palubný PC na iné zobrazenie ako akákoľvek spotreba, aby som nemal nejaké šetriace úmysly 😊. Bol som veľmi prekvapený, keď som mal po 1300 km spotrebu 6,7l (motor 2,0 benzín) - čakal som ďaleko cez 7. A to som šiel cez celé Slovensko, Rakúsko a Nemecko viacmenej diaľnicami. Cestou späť sa dostala spotreba na 6,5. To som už ale nešiel v Nemecku veľmi nad 140 😊.
Isto sú aj úspornejšie autá - možno TSi by to dalo za menej.
Bolo by zaujímavé prejsť si rovnakú trasu rozličnými autami - najlepšie s jedným vodičom a porovnať spotreby.
Ovela viac ako lahka/tazka noha spravi teplota okolia a doba/dlzka jazdy.
Ja to teraz v mrazoch na par km trasach v meste davam kludne za 12 i viac. Kedze motor sa snazi rychlejsie zohriat. Teraz mam celkom desive spotreby aj pokial sa to vezme za celu nadrz. Ale vobec ma to netrapi. Zabava s tym autom za to stoji a naklady sa robia inde ako na spotrebe.
Ja to teraz v mrazoch na par km trasach v meste davam kludne za 12 i viac. Kedze motor sa snazi rychlejsie zohriat. Teraz mam celkom desive spotreby aj pokial sa to vezme za celu nadrz. Ale vobec ma to netrapi. Zabava s tym autom za to stoji a naklady sa robia inde ako na spotrebe.
6.5 je pecka. Ja vseobecne ty spotreby nikomu moc nezeru, kazdej si litr ubere. Ja jezdim v 1.6 dci za 5.5 a ve 2.4 awd za 8.5, ale dalnice 160plus neni problem 10. Takze tak. 1.9tdi 66kw uz se holt nevyrabi
Osobne nerád pridávam na spotrebe. Ona sa ale viacmenej niekedy ťažko meria správne. Ak idem 1000 km diaľkovú jazdu so spotrebou 6,5l a potom vyjazdím ešte celú nádrž v meste, tak stále bude palubný PC ukazovať možno 7l. Keby som po tankovaní vynuloval, tak tam svieti 8 až 9l (mesto kratšie jazdy).
Preto možno niektorí nevedome "klamú", že ich auto má spotrebu v meste napr 6l. Keď predtým jazdili veľa mimo mesto, tak to spotrebu dosť skreslí.
Preto možno niektorí nevedome "klamú", že ich auto má spotrebu v meste napr 6l. Keď predtým jazdili veľa mimo mesto, tak to spotrebu dosť skreslí.
Mno to mám kamoša čo svojho času vtedy na novej Octe I. TDI mal spotrebu na kompe 4,2 priemer. Na otázku kedy to nuloval len nechápavo krútil hlavou. 😄
a tak zase když nenuluješ, máš dlouhodobý prumer ne, to už máš jedno. Spíš je otázka, do jaké míry to merí presne - mám pocit, že i ty pc jsou optimisti - kdyz si to prepocitas podle tankování.
Já treba moc nenuluju, max pred nejakou delší cestou - pak se pokochám spotrebou pod 7, pujčím manželce na 10 km, vrátí se a má tam 8,4 - tzn spotreby její jízdy musí být tak 18 , ale to proste videt nechces >😁
Já treba moc nenuluju, max pred nejakou delší cestou - pak se pokochám spotrebou pod 7, pujčím manželce na 10 km, vrátí se a má tam 8,4 - tzn spotreby její jízdy musí být tak 18 , ale to proste videt nechces >😁
Ja nulujem po každom natankovaní, alebo keď idem niekde ďalej a chcem vedieť spotrebu, tak pred začiatkom cesty vynulujem, po príchode vidím priemernú spotrebu za cestu. Vynulujem znova pri tankovaní. Naposledy som pri ceste cca 2800 km poctivo zbieral bločky a zapisoval kilometre. Po spočítaní mi vyšla spotreba o 0,1 vyššia ako ukazoval palubný počítač 😊. S výsledkom som spokojný 😊.
Ak človek necháva priemernú spotrebu, síce niečo na palubnom pc vidí, ale nevie, koľko auto spotrebuje v jednotlivých režimoch, pokiaľ na to nemá nejakú aplikáciu v "palubnom systéme".
Ak človek necháva priemernú spotrebu, síce niečo na palubnom pc vidí, ale nevie, koľko auto spotrebuje v jednotlivých režimoch, pokiaľ na to nemá nejakú aplikáciu v "palubnom systéme".
Mám srovnání PP proti tankování a měřil jsem i odchylku měřiče ujeté vzdálenosti proti mapě (zkusil jsem přesně změřit trasu na google maps a sledoval rozdíl) a víceméně tam žádný rozdíl nebyl... v tankování jednou + a jindy -, všechno v rámci tolerance.
Teď u Opla bych řekl, že to měření spotřeby kecá trošku víc, řádově v desetinách litru.
Teď u Opla bych řekl, že to měření spotřeby kecá trošku víc, řádově v desetinách litru.
Ja som u Opla pre istotu nemal palubný počítač. Meral som to podľa tankovania. Ono ani to meranie spotreby tankovaním do plna nie je 100%. Nejaký ten poldecák sa pri pár nádržiach na rôznych pumpách stratí. Každopádne mám pocit, že u Opla sa tankovacia pištoľ vypla skôr pri plnej nádrži. U Mazdy je to tak dosť na tesno.
"V listopadové slotě s verzí 4x4 jsem s lehkou nohou jezdil za stále slušných 8,1 litru"
Je to veľa, málo, zlé, dobré. Tú hodnotu za zlú nepovažujem. Za koľko to bude dávať dízel? 5 to nebude...
Je to veľa, málo, zlé, dobré. Tú hodnotu za zlú nepovažujem. Za koľko to bude dávať dízel? 5 to nebude...
Záleží na každom jednotlivcovi, či je 8,1l veľa. Pre mňa dosť a to som nikdy nemal diesel. Na benzínové auto veľkosti CR-V je to OK. Len zákazník musí byť ochotný to akceptovať a nečakať od daného auta zázraky v spotrebe.
Hlavne 2. majiteľ a ďalší - v čase, keď auto bude už lacné, ale spotreba ostane vysoká. Pre toho to môže byť už astronomicky veľa.
Hlavne 2. majiteľ a ďalší - v čase, keď auto bude už lacné, ale spotreba ostane vysoká. Pre toho to môže byť už astronomicky veľa.
My, co sme objavili caro Hybridov, dlhorocnym vlastnenim a servisovanim, mame problem najst dostok hybridnych modelov, z ktorych by sme si mohli vyberat a uplne nechapeme ako moze niekto pri CR-V, ktora ma unikatny hybridny system ktory vacsinu casu funguje ako EV s REX a dokonca vykazuje lepsiu spotrebu a spravanie ako Toyota hybrid, vobec zvazovat oturbenu 1.5 ku so znamymi problemami presakovania benzinu do oleja a horsimi jazdnymi vlastnostami.. spravte sluzbu sami sebe a ak naozaj zvazujete kupu SUV, pockajte si na hybrid a chodte sa v nom povozit. Ten rozdiel je naozaj markantny, (v Accorde bol).
"My, co sme objavili caro Hybridov..... uplne nechapeme"
A kolik vás tam je, u té klávesnice? Svědci Jehovovi chodí ve dvou, takže dva?
A kolik vás tam je, u té klávesnice? Svědci Jehovovi chodí ve dvou, takže dva?
Svoju chabu inteligenciu, nevzdelanost a absolutnu neschopnost pochopit predlozene fakty si nam uz dokazal, preto nevidim dovod diskutovat s tebou, nehnevaj sa Karliku 😉
>😁
Já nediskutoval, já si z tebe dělal srandu. Na tvoje "předkládaná fakta" typu "Tesle se ekonomicky skvěle daří, tak všichni nelžete" dobře pamatuju. :yes:
Já nediskutoval, já si z tebe dělal srandu. Na tvoje "předkládaná fakta" typu "Tesle se ekonomicky skvěle daří, tak všichni nelžete" dobře pamatuju. :yes:
Tvoja nevedomost je groteskna, teraz diskutujes, aj ked si to neuvedomujes a aj ked som si povedal ze s hlupakmi ako ty to uz nebudem dalej skusat, ak si to niekto bude citat alebo si sa naahodou ty medzicasom naucil citat financne reporty (ten jediny dokument ktory uvadza skutocnu financnu situaciu, nie ACZ vymysly) tak tu je report na ktory som sa odvolaval, $312 milionov zisku po rokoch strat:
[odkaz]
😉
[odkaz]
😉
Někdy nestačí jen hltat reporty a nazývat ty, co jim nevěří, hlupáky: [odkaz]
Karliku, kazdy kto neveri faktom je hlupak, tak isto ako ten co nechape pisany text. V tvojom odkaze sa pise o tom ze ak by Tesla nevyriesila problemy s nabehom vyroby tak by mohla zkrachovat a v mnou uvedenom reporte to ze Tesla o niekolko mesiacov nesor dosiahla rekordny kvartal v celej historii spolocnosti a taktiez po dlhom case zisk. Preto som pisal o tom ze Tesle sa dari tako ako nikdy predtym aj ked sa ACZ snazilo prezentovat nieco ine, pretoze netusili o uz asi mesiac starych financnych vysledkoch. Kto dookola omielal ze Tesla stale straca peniaze na vyrobe bol neinformovany, kto to stale tvrdil aj po poskytnuti linku na financne vysledky, bol hlupak a za tym si stale stojim.
Takže je Tesla již v černých číslech celkově, nebo se pro investory udělal plusový rok?
Ak rozbehnes najvacsi start-up v historii ktoreho cielom ani nie je zisk, tak je uplne normalne ze sa ho tak rychlo nedockas 😉 Aby som ti odpovedal, nie, nie je v ciernych cislach celkovo a ma to "jednoduchy" dovod 😄 😒br />
Je to najvacsi vyrobca autobaterii na svete a to v US kde su mzdy a ostatne naklady neporovnatelne vyssie ako v Cine. Pritom ma cca 20% nu marzu na kazdom aute, o com sa ziadnemu EV vyrobcovi ani nesniva. Takych Chevy straca na kazdom Bolte $9,000. O schopnosti zarobit na EV sa uz ale ospevne clanky nepisu. Takze Tesla mala obrovske vydavky na Gigafactory 1,2 a uz aj na 3, Freemont stary Toyota zavod a najnovsi v Lathrop + vydavky na vyvoj najpokrocilejsej technologie batery packov + najpokrocilejsieho autopilota na zemi. Kto by cakal celkovo cierne cisla pri cca 500 000 predanych autach? Ostatne automobilky sa predbiehaju v oznamovani miliardovych investicii do EV, predavaju vyse 10 milionov ICE aut kazdy rok a aj tak budu najprv v minuse. Podla mna nic nezvycajne.
Ak ratas investorov ktori kupilil akcie za 14eur a dnes maju hodnotu 300-340e tak maju za sebou 8 plusovych rokov 😉
Ak ratas investorov ktori kupilil akcie za 14eur a dnes maju hodnotu 300-340e tak maju za sebou 8 plusovych rokov 😉
To je zajímavé, nemáš diesel, ale víš jaké má nevýhody, a přitom máš hybrid a jeho nevýhody neznáš.
Z coho prosim ta mylne usudzujes ze nemam/nemal som diesel? A kde vlastne vidis jedinu zmienku o diesli v mojom prispevku? Vies ty vobec o tom ze Honda ziadny diesel v CR-V uz neponukne? >😁
Ty ako urcite dlhorocny majitel hybridu, oboznam ma s jeho nevyhodami, prosim. Rad sa priucim.
Ty ako urcite dlhorocny majitel hybridu, oboznam ma s jeho nevyhodami, prosim. Rad sa priucim.
Ked bude nafta vibrovat a lapat po krutaku v nizkych otackach, alebo jej bude upadat vo vyssich, tak elektromotor sa len pousmeje . To psal kdo teda. Ty jsi velký mudrlant, ale nepamatuješ si ani to co napíšeš před hodinou. Pak tu můžeš všem vysvětlovat, že jsi chytřejší než ostatní, pretože si objavil to kúzlo hybrida.
Chlapce.. pomylis si si prispevok 😄 Zacni scrollovat hore a ospravedlnenie sa prijima 😉
Co bude s tvojou odpovedou o nevyhodach hybridu? Zaujima ma to s akym hoaxom prides 😄
Co bude s tvojou odpovedou o nevyhodach hybridu? Zaujima ma to s akym hoaxom prides 😄
Přesně takhle pitomou odpověď jsem čekal. Ten kdo dokola má nutnost chválit svoji garáž, ten nepřesvědčuje ostatní, ale sám sebe. Jeď jednou z hybridem v levém pruhu po dálnici a nediv se , že v půlce kopce budeš muset uhýbat dodávkam.
Aha.. takze nic o tom ze si si zmylil prispevok a ta nevyhoda hybridov ktoru si spominal je nedostatok vykonu v kopci na dialnici? To je tvoja realna skusenost, alebo si to niekde pocul? Za mna mozem povedat ze som siel v maximalnom normami povolenom stupani pre dialnice a nemal som absolutny problem dosiahnut maximalne povolenou rychlost na CR/SR dialnici 130km/h, aj vyssiu a to na najslabsom ponukanom hybride 1.8. Takze mozes kamaratom povedat ze je to nezmysel 😉 ..a kedze ani najviac predavane a vyrazne slabsie 1.0 a 1.2 TSI neblokuju po celom Cesku a Slovensku dialnice asi to nebude skutocny problem, a mozes byt pokojny, lebo tym padom nevies o ziadnej nevyhode dieslov.
a tak uhýbat ani ne, 160tku dnes udržíš pomalu se vším, ale bude to žrát jak prokoplý. Bohužel, kdo reší spotrebu a jezdí dálnici, tak jedine diesel.
Tiez si myslim. Ale nesuhlasim s tym ze ak dialnica na spotrebu, tak jedine diesel. Ak hovorime o predpisovej 130km/h jazde tak tam mam spotrebu na Priuse 5,2-5,4. To na diesli s automatom porovnatelnej velkosti len tak bezne nezazijes, resp. nehrozi ziadna vyrazna uspora. Ak sa bavime o Nemecku tak tam to lepsie vyjde pre diesel, ale nemam rad tu dogmu ze hybrid patri do mesta a na dialnici zere vela. Hybrid patri na kopcovite okresky 😉 ale iba ak hovorime o spotrebe.. tie zakruty v kopcoch si ziadaju manual a velku atmosferu 😄
Inac Prius 3.gen ma maximalku 195km/h. Nie je dovod nikomu uhynat 😄
Inac Prius 3.gen ma maximalku 195km/h. Nie je dovod nikomu uhynat 😄
No žrát jak prokoplý... Minus 17 Ostrava až +1 v Praze. Úplně vybité baterie, rychlostní průměr 130km/h a spotřeba okolo sedmi. To je prokoplý?
Presne tak, na mne sa este nepodarilo na Priuse spravit vyssiu spotrebu na 100km ako 5,8 takze prokoply to moze byt na 1.2 HTP, 1.0 TSI atd.. ale urcite nie na hybridoch..
já teda nevím, ale muzes mi objasnit to čaro hybridu? i pri srovnávacích testech vyznívala koupe RAV4 hybrid vs normální atmo benzín dost sporne, co se týká vyhodnosti a tak vubec to nevycházelo zdaleko tak optimisticky pro hybrid, jak by si mnozí ecojezdci prali. moje zkušenost s jízdou hybridem je celkem chabá, konkrétne občas se vezu Priusem, a to je s prominutím línej vysavač
Túto Hondu hlavne hybrid som videl v prvej jazde v automagazine na TA3. Jazdil s ňou Filip Domovec, taký v pohode chalan a nebolo veľmi čo jej vytknúť. Slabšia bola len v pružnom zrýchlení z 80-120 oproti tejto 1,5. Spotreba zatiaľ otáznik, lebo na diaľnicu s tým nevyliezli. Mňa ten hybrid teda zaujal.
No kedze ma iba jeden prevodovy stupen, je to kompromis medzi zrychlenim a pokrytim efektivnej jazdy v rychlostiach od 80 do 180km/h co je dost problematicke 😄 Je to ako testovat pruznost 1.5ky na 5tom stupni, tiez by to nedopadlo slavne. Tiez sa tesim na jazdu v nom.
Je mi jasné, že vždy je nejaký kompromis. Toto riešenie mi príde ale ako veľmi zaujímavé a fakt ma zaujíma, aký je reálny rozdiel pri jazde oproti takému Niru či Priusu.
Co to napovie tento test a hlavne som si vzdy myslel ze ICE motor napojeny cez planetovu prevodovku (teda stale v optimalnych otackach) priamo na kolesa musi byt vzdy uspornejsi ako toto Honda riesenie kde su straty na generatore, pri nabijani a vybijani baterii a na elektoromotore, ale v teste dosiahlo Honda riesenie nizsiu spotrebu ako Toyota hybrid.
[odkaz]
[odkaz]
Caro hybridu su pre mna osobne: pohodlne EV rozjazdy, cuvanie a posuvanie sa v kolonach, uspora a ticho na krizovatkach aj bez otravneho start/stop, najplynulejsi chod medzi prevodovkami a zaroven aj najvyssia efektivita - ktora vsak aj sposobuje zvuk motora na ktory nie su ludia zvyknuti. Ten rozdiel v spotrebe benzin vs hybrid v realnej prevadzke je vyrazny, spolahlivost je lepsia pri hybride. 2000€ cenovy rozdiel je podla mna primerany. U CR-V je vsak rozdiel ovela markantnejsi, do 80km/h totizto funguje ako cisto EV - ICE sluzi ako generator a nie je mechanicky spojeny s kolesami. Ak RAV4 tak urcite odporucam pockat na uplne novy 2019 model a urcite previezt sa v CR-V hybrid. Ak ta hybrid neocari, alebo ti nebude vyhovovat mechanicky nespojena zadna naprava s motorom tak treba vyskusat benzinove nehybridne verzie, mozno oslovia viacej 😉
Základní verze CR-V, Comfort, se dá koupit už pod 600.000 Kč, a to není "holobyt", Elegance pod 680.000 Kč. Nemyslím si, že jde v dané kategorii o vysokou cenu, která by si "zasloužila" mínus.
Svezl jsem se počátkem roku s Elegancí a ač jsem byl zprvu skeptický, auto jsem vracel s rohlíkem na tváři. O proti předchozí generaci obrovský posun. Podvozek a řízení jsou excelentní, dynamika 127 kW verze docela překvapila. Vytlumení o svételné roky dále. Spotřeba paliva dle palubáku 8.4 l/100 km, a to se auto nešetřilo. Už jsem pobral i ten design zádi, ale trvalo mi to...
Jestli je jen z části pravda, co zatím píší a říkají novináři o hybridu, tak se opravdu těším na předváděčku.
Svezl jsem se počátkem roku s Elegancí a ač jsem byl zprvu skeptický, auto jsem vracel s rohlíkem na tváři. O proti předchozí generaci obrovský posun. Podvozek a řízení jsou excelentní, dynamika 127 kW verze docela překvapila. Vytlumení o svételné roky dále. Spotřeba paliva dle palubáku 8.4 l/100 km, a to se auto nešetřilo. Už jsem pobral i ten design zádi, ale trvalo mi to...
Jestli je jen z části pravda, co zatím píší a říkají novináři o hybridu, tak se opravdu těším na předváděčku.
hybrid bude dokonaly :yes: ..
ja sa uz neviem dockat porovnania hybridnej CR-V s hybridnou RAV-kou a este s hybridnym outlanderom .. to bude pecka porovnanicko :yes:
ja sa uz neviem dockat porovnania hybridnej CR-V s hybridnou RAV-kou a este s hybridnym outlanderom .. to bude pecka porovnanicko :yes:
Nechápu vaše hýkání nadšením , HYBRID je kočkopes...nic moc.
Pořádný diesel do SUV je základ, na dálnici jede lépe a za méně , většinou jezdím kolem 140km/h někde víc... pokud je to SUV do města tak min. 2 litr benzín !
Navíc cena Hybridů je přemrštěná , a váha auta o 100 kg vyšší.
Životnost baterií nikdo nezná , co to udělá za 10 let? Kdo to koupí?
A NEGATIVUM poslední...zmenšení zavazadlového prostoru , když tam dáte baterie a rezervu , je z toho pidi kufr... :-!
Pořádný diesel do SUV je základ, na dálnici jede lépe a za méně , většinou jezdím kolem 140km/h někde víc... pokud je to SUV do města tak min. 2 litr benzín !
Navíc cena Hybridů je přemrštěná , a váha auta o 100 kg vyšší.
Životnost baterií nikdo nezná , co to udělá za 10 let? Kdo to koupí?
A NEGATIVUM poslední...zmenšení zavazadlového prostoru , když tam dáte baterie a rezervu , je z toho pidi kufr... :-!
Záoleží, kde těch 100kg máš, tohle funguje jinak než mít metrákovou tchyni na sedačce spolujezdce. 😉
Já jsem ten poslední, který by hýkal nadšením, alespoň ještě do nedávné doby. Jenže doba se mění, pro petrolheada k nepochopení, ale s tím nic neuděláme. Bojkotovat to? Tím, že budu kupovat u konkurence? Jezdit se současným autem do rozpadnuti? Nevím.
Nejsem zrovna "odvařený" z toho, že Honda "zařízla" i-DTEC, navíc teď, po modernizaci v Civiku (ten motor je moc fajn). Můžu brblat, nadávat, ale je to jejich rozhodnutí.
Vše zatím nasvědčuje tomu, že Hondí hybrid není úplně out. Technicky nevypadá na hučák jako třeba tojka CHRRR, nebo ex RAV4. Spotřebou a dynamikou se "zatím" taky nejeví jako propadák. No, uvidíme, co v pořádném testu.
Kufr 500 litrů není premiantem, souhlas. A cena? Rozdíl sto tisíc, oproti benzínové verzi v základu, se s vyšší výbavou zmenšuje (až na necelých padesát). Nevím, nejásám, ale své kupce si to určitě najde.
Nejsem zrovna "odvařený" z toho, že Honda "zařízla" i-DTEC, navíc teď, po modernizaci v Civiku (ten motor je moc fajn). Můžu brblat, nadávat, ale je to jejich rozhodnutí.
Vše zatím nasvědčuje tomu, že Hondí hybrid není úplně out. Technicky nevypadá na hučák jako třeba tojka CHRRR, nebo ex RAV4. Spotřebou a dynamikou se "zatím" taky nejeví jako propadák. No, uvidíme, co v pořádném testu.
Kufr 500 litrů není premiantem, souhlas. A cena? Rozdíl sto tisíc, oproti benzínové verzi v základu, se s vyšší výbavou zmenšuje (až na necelých padesát). Nevím, nejásám, ale své kupce si to určitě najde.
baterky mas uz dnes v podlahe ( napr. outlander PHEV aj nove hybridne CR-V ) ... takze v pohode ... toto u SUV je najmensi problem .... a vaha ktora je navyse je aspon rozlozena rovnomerne.. takze 100kg navyse v hybride je lepsich ako 100kg navyse vpredu na naprave pri tazkotonaznomm dizli 😉 .. dizle budu v osobakoch uz stejne coskoro mrtve ... tak preco si to nepriznat.. ostanu len v pickupoch a dodavkach a nejakych mozno este par velkych SUV ktore ale uz nebudu mat masove predaje takze vo vysledku znacke emisie uz moc neovplyvnia .. hlavou mur neprerazime... a za 10 rokov to uz bude samy hybrid a nejake to elektro.. teda aspon ja som s tym zmiereny a nejdem proti muru ale naopak tesim sa na nove hybridy ( v buducnosti uz chcem hybrid ) ... a uvidis ze v autach ako sportage CR-V RAV-ka tucson ale aj XC40, XC60 ci outlander uz dizle coskoro nikdy neuvidis .. a ja vravim hura 😉
Musim konstatovat ze vsecky tvoje argumenty jsou uplne scestne. Mam PHEV 15 mesicu, najeto kolem 16 tis. Kdybych dal na podobne kecy, nikdy bych do toho nesel. Nicmene dneska vim, ze do klasickeho fosilu uz se nikdy nevratim. Jizdni pohoda, akcelerace, ticho, spotreba, naroky na servis, vsechno je s klasikou nesrovnatelne.
jak ja ti zavidim.. ani netusis 😉
ja som pred dvomi rokmi zavahal... ale na druhej straen mi yaris ako taky vobec nesadol a ten hybridny bol aj kusok cez limit... a cakat som uz moc nechcel.... dost som cakal takze som vybral co som vybral a zatial parada ..... ale dnes viem ze dalsie auto za x rokov uz budem volit hybridne :yes:
ja som pred dvomi rokmi zavahal... ale na druhej straen mi yaris ako taky vobec nesadol a ten hybridny bol aj kusok cez limit... a cakat som uz moc nechcel.... dost som cakal takze som vybral co som vybral a zatial parada ..... ale dnes viem ze dalsie auto za x rokov uz budem volit hybridne :yes:
Prosimte jaky naroky na servis? Tech 16 tis co mas za rok a ctvrt mam momentalne za dva mesice auto mam pres rok a marne si vzpominam kdy bych krome vymeny oleje, svicek a brzdovych desticek byl v servisu.
A spotrebu mas proti me jako tank.
A spotrebu mas proti me jako tank.
Komiku. Jako tank? Kupuju jednu nadrz do mesice a to se mi nikdy nerozsvitila kontrolka od rezervy. Vem si kalkulacku a pocitej. Celkovy objem nadrze je 45 litru. 15 mesicu jsem prehnal. Auto mam od 1.11.2017. Zbytek je odjetych na baterky
K servisu. Mitsubishi ma plan servisnich ukonu v servisni knizce. Do 100 tis. kilometru se meni u PHEV pouze motorovy olej s filtry. rok nebo 20 tis. km. Desky nemas sanci sjet ani za zivotnost celeho auta.
K servisu. Mitsubishi ma plan servisnich ukonu v servisni knizce. Do 100 tis. kilometru se meni u PHEV pouze motorovy olej s filtry. rok nebo 20 tis. km. Desky nemas sanci sjet ani za zivotnost celeho auta.
Takže v podstatě, co psal Andy2210. Když s autem nejezdíš, nemá se co pokazit. 😉
To mozna ano, ale nic to nemeni na tom ze je treba vymenit olej s filtrem po roce. Ostatni podle potreby. Kazde auto ma servisni plan. Je tam bud prace nebo kontrola. Vymena oleje je prace, ostatni se kontroluje az do najetych 100 tis.
Pro prumerne inteligentniho cloveka je to snadne k pochopeni
Pro prumerne inteligentniho cloveka je to snadne k pochopeni
Proč o servise píše někdo, kdo se víc na auto kouká, než s ním jezdí? Ty se tu prsíš náklady, ale autem skoro nic nenajedeš. Myslíš, že jakékoli jiné normální auto s tímhle nájezdem bude mít dražší servisní prohlídky? Vyměníš olej a tím to hasne.
Presne, do 100K menis olej a hasne, nemenis svicky, olej v DSG, rozvodovy remen atd. Je jedno, jestli to najedes na rok nebo 8. 8 let u mne auto nevydrzi, takze se mi servis vlastne netyka
Do 100 000 neměníš na žádném autě pomalu nic. Maximálně brzdové destičky a možná ty svíčky. Rozvody určitě do 100000 měnit nebudeš. Že zrovna ty se oháníš servisními náklady, když autem pomalu nejezdíš.
To je normální. Nejvic spolehlivost a naklady na servis resi ti, co najedou nejmene.
Ale pravda je, ze pro auto je mozna lepší najet 200 tis za tri roky nez 16 tis za dva.
Ale pravda je, ze pro auto je mozna lepší najet 200 tis za tri roky nez 16 tis za dva.
Ja mam auto na CNG. Myslim, ze je zbytecne pocitat, co jezdi levneji.
Ty prumerne naklady na kilometr budou podobne podle kalkulacky [odkaz] nicmene je urcuje pomer jizd na elektrinu a na benzin. V pripade kratkych mestskych jizd se da ujet 1500 kilometru za mesic s nakladem 60 hal na km. Ale to neni duvod proc jezdim s PHEV. To je jen vedlejsi vyhoda
SUV s PHEV je na prd...jako ojetina prodejné za směšné peníze..uvidíš.
Do SUV patří diesel...PR kecy , že diesel končí jsou k smíchu.
Do SUV patří diesel...PR kecy , že diesel končí jsou k smíchu.
To nevim, muzu dat vedet. Je mozne ze to budu menit. Moje priority jsou mezi BEV a hybridy. Cpat mi naftaka je jako vegetarianovi maso. Navic cloveku ktery najede 15K za rok vetsinou po meste cpat naftaka muze opravdu jen automobilovy ignorant. Radsi nikomu nerad mudrlante
Celý test sa niesol vo veľmi ospevnom duchu, stále som čakal kedy teda príde to "ALE", keďže výsledkom boli len 4*. Za čo teda celá * dole?
Hlavne prosím nevravte, že za cenu. Konkurencia stojí v takej výbave rovnake alebo viac.
Čo sa týka tých výčitiek nelogického ovládania systému - musíte si uvedomiť 1 vec. To je mínus ak sa jedná o firemný voz, kde sa stále striedajú ľudia alebo sa jedná o auto v sixte. Ale ak je to vaše vozidlo, tak za krátky čas si zvyknete na ovládanie a potom už je vám to úplne jedno. Ďalšia vec, vzhľadom na to, že to podporuje carplay a android auto, ma už tá navigácia vôbec nezaujíma 😄
Hlavne prosím nevravte, že za cenu. Konkurencia stojí v takej výbave rovnake alebo viac.
Čo sa týka tých výčitiek nelogického ovládania systému - musíte si uvedomiť 1 vec. To je mínus ak sa jedná o firemný voz, kde sa stále striedajú ľudia alebo sa jedná o auto v sixte. Ale ak je to vaše vozidlo, tak za krátky čas si zvyknete na ovládanie a potom už je vám to úplne jedno. Ďalšia vec, vzhľadom na to, že to podporuje carplay a android auto, ma už tá navigácia vôbec nezaujíma 😄
hondy mam rad ale budme uprimni .. na 5 hviezd to zase nie je ( uz len kvoli motoru by som viac ako 4 nedaval )... a vidim tam aj par dalsich zadrhelov ( v kabine ) aj ked niektore su kusok subjektivne ok 😉 ... ale aj testy nikdy nemas dokonale objektivne a tu sa opat ukazalo ze dosiahnut 5 hviezd moze len par "dokonalych" aut v danej triede ( ako napr F-type od jaguaru ) ... koniec koncov ani nove terenne Gecko tu 5 hviezd nemalo ( a ze je bombove? urcite ano )
Famózny karoq 1.6 TDI DSG s vlečenou zadnou nápravou sklidil 4,5*. Preto ma zaujímalo, za čo má honda * dole, lebo v texte sa to nepíše. Ale ja nechcem rýpať, chcem to proste vedieť, zaujíma ma to, lebo to auto sa mi páči, tak chcem mať informácie pokope.
A napr. ten karoq s 1.6 TDI a 4x2 a vlečkou vzadu za 900 tis. nemal cenu za mínus. Zaujímavé.
A napr. ten karoq s 1.6 TDI a 4x2 a vlečkou vzadu za 900 tis. nemal cenu za mínus. Zaujímavé.
Co takhle zkusit vlastni usudek? Zkusebni jizda, poradna prohlidka ap. Pristi tyden si beru na zkousku Mits plug-in na dva dni, urcite to bude mozne i u Hondy. Za par set kilaku se da odhalit vic, nez v jednom zaujatym testu
ako pisem... kazdy test ma v sebe podla mna aj kusok subjektivity od autora ... a ne ze ne.. lebo aj ja by som nebol iny ani ty ver mi.... niekde najdes nieco co je odminusovane a pritom u konkurencie s podobnym problemom to zrazu uz ako minus nenajdes.. hups... a zrazu sme zli.. a riesime pritom stejne kraviny... auto treba vyskusat... moze byt paradne krasne uzasne a nakoniec stejne ti nemusi moc sadnut... ci uz kvoli nejakej prkotine alebo ako celok 😉 ... kolega kupil pred casom merivu pretoze sa mu narodilo male dieta a potreboval nieco rodinnejsie a praktickejsie... takze ked bola super skladova ponuka 24h opel u nas tak hned zobral merivu ( predal potom fabiu )... a dodnes sa v tej merive udajne nevie pohodlne usadit... a vadi mu spustu vec ktore vo fabii mu nevadili ... v teste sa s tymto ale nestretnes pretoze vsade vzdy auta testeri len chvalia .... proste je to kazdeho osobne zistenie pri kupe auta ( na nieco prides uz hned po nasadnuti a nieco zistis az po polroku od kupy auta ).. mne zase nesadol yaris pritom urcite je to uzasne auto ale ja by som mu tiez 5 hviezd v danom segmente nedal hoc niekto by naopak dal aj 10 ak by mohol....
PS: skoda ma dnes uz dobre vozy... tam si sadnes a si hned ako doma... skvely vyhlad... dobre sedacky.. prehladne palubovky... robustna mechanika... za mna uz len ten ich dizajn nejako viac "ozivit" aby to neboli stale take akoby "okusane krabicky" 😉 ...
PS: skoda ma dnes uz dobre vozy... tam si sadnes a si hned ako doma... skvely vyhlad... dobre sedacky.. prehladne palubovky... robustna mechanika... za mna uz len ten ich dizajn nejako viac "ozivit" aby to neboli stale take akoby "okusane krabicky" 😉 ...
Tu je zase znalcov hybridov, ktorí s tým síce ešte nikdy nešli, ale zas perfektne vedia aké je to hrozné, ako to zmenšuje kufor, na diaľnici to žere viac ako benzín, baterka sa pokazí po 3 rokoch - proste všetko čo si človek prečíta na nezaujatom autofore. Podobné ako znalci, ktorí pred 5 rokmi vyplakávali, keď atmosférické 1.6-tky nahradzovali oturbené 1.2-ky a teraz plačú, že ich nahradzujú 1.0-ky.
Ono to spíše vypadá jako by hybridní fandové měli pocit, že hybrid využívá nějakou nadpřirozenou energii. Hlavní princip je, že rekuperuje při pozvolném zpomalování a proto se hodí nejlíp do města a na dálnici do zácpy.
A možno si zabudol, že niektoré sú urobené tak, aby spaľovací motor mohol pracovať viac času v optimálnych otáčkach, kedy dosahuje najvyššiu účinnosť. Časť z toho samozrejme zožerie prevod na elektrickú energiu a späť, ale podľa článku aj reálnych skúsenosti to naozaj efektivitu zvyšuje.
To asi nebude mít velký efekt na spotřebu, když budeš z benzínu vyrábět elektriku za cenu zvýšených otáček a tím zvýšené spotřeby.
Pardón preklikol som sa pri reakcii na príspevok, ale viď mňa 11:59.
Pri RAV4-ke to celkom funguje. Ako to urobí Honda sa môžeme nechať prekvapiť - motorár nie som, takže presné čísla ti dať neviem ale podľa spritmonitoru to funguje 😄
Pri RAV4-ke to celkom funguje. Ako to urobí Honda sa môžeme nechať prekvapiť - motorár nie som, takže presné čísla ti dať neviem ale podľa spritmonitoru to funguje 😄
No v tej Honde je to urobené ako v iných. V nej tej benzínový atmo motor plní úlohu generátora, navyše väčšinou beží v optimálnych otáčkach a využíva Atkinsonov cyklus. Ja som fakt zvedavý ako toto riešenie obstojí na diaľnici, pretože v meste a na okreskách to jazdí na pohodu a aj spotrebu má bližšiu k dieslu ako k benzínu.
Prave naopak diky rekuperaci a plachteni. Nechapu o co se snazis jestli ti hybridy nic nerikaji, tak ten clanek o nich proste preskoc a necti to.
Když plachtíš tak snad nerekuperuješ.
To ne, ale pokud bezi motor v nizke zatezi predava prebytkovou energii do baterii. U mne celkovy zisk energie pri hybridni jizde dela kolem 30-40% podle styli jizdy. V praxi auto ktere jede za 12 litru pojede pri stejnem sytlu jizdy v hybridnim rezimu za 8
Pokud plachtis bez motoru, jedes za 0, kdezto fosil spotrebovava palivo i pri jizde na volnobeh. Totez z kopce. Hybrid jede za nula nebo rekuperuje, fosil pali palivo po vetsinu klesani. Ta efektivita hybridu je vetsi nez si dokazes pripustit.
Pokud plachtis bez motoru, jedes za 0, kdezto fosil spotrebovava palivo i pri jizde na volnobeh. Totez z kopce. Hybrid jede za nula nebo rekuperuje, fosil pali palivo po vetsinu klesani. Ta efektivita hybridu je vetsi nez si dokazes pripustit.
Abys plachtil za 0 a zároveň nebrzdil motorem, tak musí být motor vypnutý. Já třeba vůbec nejsem přesvědčený, že bych chtěl na jízdu z kopce vypínat motor, podle mě to ani tomu motoru neprospívá, pokud by se měl při jízdě v kopcovitém terénu opakovaně vypínat a zapínat.
Nevim jak u hybridu, ale u pluginu je sp. motor pri plachteni vypnuty, pokud nemusi dobijet baterie. Ridic na to nema zadny vliv. To ridi software. Predpokladam, ze u hybridu to bude totez.
Ja by som sa toho nebál - v HSD od Toyoty sa motor vypína a zapína stále po zahriatí a že by tam bol nejaký problém som teda ešte nepočul... Ako iste vieš je to jeden z najspolahlivejsich pohonov vôbec...
Je totiz rozdil mezi armadou trolich teoretiku a lidmi ktery hybrid realne provozujou.
To by bolo 30% oproti šoférovi, ktorý nikdy nedá neutrál a nikdy nebrzdi motorom. Dosť málo vypovedajúce.
Tak realita je taká, že
Tiguan 2.0TSI: 10l [odkaz]
RAV4 2.0Valvematic: 9.4l [odkaz]
RAV4 HS😱 6.8l [odkaz]
Teda tá úspora je okolo 30% pri kombinovanej prevádzke oproti podobnému benzínu v podobne veľkom aute.
Tiguan 2.0TSI: 10l [odkaz]
RAV4 2.0Valvematic: 9.4l [odkaz]
RAV4 HS😱 6.8l [odkaz]
Teda tá úspora je okolo 30% pri kombinovanej prevádzke oproti podobnému benzínu v podobne veľkom aute.
30% oproti beznemu autu. S plug-in hybridem plachtis daleko casteji, nez ve fosilu odradis na neutral, mozna 30x casteji, daleko casteji nez rekuperujes. V podstate plachtis, aniz by sis to uvedomoval. Jde o velmi kratke useky. Spoustu velmi kratkych useku.
Tech 30-40% ti ukazuje displej ekonomiky provozu, to neni vymysl. Po nedeli jedu dalku, muzu ti to vyfotit.
Ja chapu, ze se moc lidi k tomu nedostane, ale nechapu, ze maji potrebu do toho furt kafrat a jeste same nesmysly.
Tech 30-40% ti ukazuje displej ekonomiky provozu, to neni vymysl. Po nedeli jedu dalku, muzu ti to vyfotit.
Ja chapu, ze se moc lidi k tomu nedostane, ale nechapu, ze maji potrebu do toho furt kafrat a jeste same nesmysly.
Toto hybridne riesenie s motogeneratorom je zaujimave. Ale pockal by som si na realne testy a spotreby.
Ono to zas není takový problém. Problém to může být ve studených oblastech Kanady a na severu Číny, odkud jsou hlášeny problémy. A jen pro kratší jízdy.
Honda dojela na dobré provedení, protože stírací kroužky stírají benzín usazený na stěnách válce, který neshoří. Jde o problém přímovstřiku a dobrých stíracích kroužků. U konkurence bežně kroužky nesetřou ani olej, natož benzín.
Benzín zůstává na stěnách válců, dokud se motor nezahřeje. A z oleje se neodpaří, dokud se motor nezahřeje. Takže jde o problém zbytečně kvalitních stíracích kroužků a nikdy nezahřatého motoru, který se provozuje ve velmi mrazivých podmínkách.
Honda dojela na dobré provedení, protože stírací kroužky stírají benzín usazený na stěnách válce, který neshoří. Jde o problém přímovstřiku a dobrých stíracích kroužků. U konkurence bežně kroužky nesetřou ani olej, natož benzín.
Benzín zůstává na stěnách válců, dokud se motor nezahřeje. A z oleje se neodpaří, dokud se motor nezahřeje. Takže jde o problém zbytečně kvalitních stíracích kroužků a nikdy nezahřatého motoru, který se provozuje ve velmi mrazivých podmínkách.
Mohl by me nekdo technicky zdatnejší zasvetit do toho, jaké problémy to uvádelii práve u nových motoru Honda? Díky
nejake udajne problemy s novymi motormi v CR-V ( tusim hlavne v amerike nie? ) som aj ja tu a tam v nejakom tom zahranicnom clanku zaznamenal ale blizsie som nic nevyhladaval ... snad je to uz teda ok .. osobne by som ale chcel CR-V len ako hybridnu verziu a tam je zda sa bezproblemovy 2 liter s velmi prijemnym chodom ... ono ta 1,5ka turbo mi na tak velke SUV uz stejne moc nesedi aj ked jasne... slapat iste uz bude pekne :yes:
Nepodarilo sa poriadne okopirovat 😄
Hondu s turbobenzinom rozhodne nebrat!
(Prekvapuje ma, ked pruser takeho rozsahu redaktor nespomenie!!)
(V Azii a USa na to mali dokonca zvolavacku a udajne vykupuju poskodene auta - u nas predpokladam to zahraju do autu- nieco podobne, ako predviedfla Mazda a Subaru so svojimi pruserovymi naftami..)
Honda :no:
Jinak CR-V mám, 3.gen., super auto, základ, jednoduché, 2.0 benzin. Opravdu nevím, čím ho nahradím, možná ten hybrid, ale ty ceny! Jinak RAVka to zabila designem, Forester bude drahý, možná ještě XV, až bude s dvoulitrem..., 1.6 děkuju, nechci.
a hadam tento rok uz pride aj hybridny eclipse cross ( vraj ano ak mam dobre info ).. kedze plosina je zhodna s outlanderom... takze uz len nahodit mensiu eclipse kasnu na tu hybridnu plosinu a osekat previsy 😉 ... ja verim ze mitsu este prekvapi a po hybridnom outlanderi nam pribudne od nich uz coskoro dalsi hybridny "trhak" :yes😒br />
PS: bracha ma misaka ( sportback ) takze ja mam mitsu moc rad... to len ak si nevedel este 😉
"outlander zreje ako vino.... navyse jeho hybridna verzia je z roka na rok zaujimavejsia a predavanejsia" 8-s
Bolo malo ukaziek, ako je to zmrsene auto (hlavne vdaka elektrike vzadu), co sa tyka pohonu 4x4 ?
A drahe ako prasa.
Ked uz Outlander, tak nejaky neelektrifikovany, ale aj tak dnes fakt nevidim dovod toto auto kupovat. V tej kategorii je dnes velky vyber.
To uz by som mozno radsej kupil Kodiaq ako toto (ble). A ked uz pred niecim preferujem skodovku ja, to nie je len tak 😄 A to mam rad japonske auta.
Zrejme myslis CarQuestion test.
[odkaz] mas vysvetlene co , preco ako.
Oni dobre vedia co a ako testuju a nerobia to prvykrat.
Rozumies napisu v teste Traction Control: OFF + Lock ? Bud si to vobec nevidel, alebo tu len trolis.
To auto v tom konkretnom teste v piesku ([odkaz] ani len neukazalo snahu. Tak sa auto nemoze spravat s nijako nastavenym ESP. Alebo naopak inokedy tam zahrabali predne kolesa a zadok sa pri ESP off ani nehne.
Auto ma velky problem aj na povrchu s dostatocnou trakciou pri diagonalnych testoch, to nema nic spolocne s ESP. Eletrika vzadu je tam implementovana uplne nevhodne a nezvlada tu zataz. Je to auto na cestu, nic viac.
Je to podobny problem ako ma hybridna RAV4 2018 alebo hybrid Lexusu. V novej verzii tvrdia, ze to je "opravene", tak uvidime.
A tie poznamky o podvozku uz vobec nechapem, resp. chapem, najlepsia obrana je nezmyselny utok 😉
[odkaz]
Tech videi je spousta, tohle treba doklada moje tvrzeni [odkaz] . Je treba vypnout ESP a zapnou 4x4 a nemuzes mit na snehu s trakci problem. Mely by zabirat vsecka kola. Aspon ja s tim problem jeste nemel. A to ani neprezouvam na zimu, prakticky to skoro neni potreba na to my poskakovani kolem prahy
Ta první - když je venku jako dneska, tak bych autem bez zimáků nikam nejel... stačí, že během nákupu napadne pár čísel, a už jsi s letníma nebezpečný všem okolo, bez ohledu na předpisy.
Ta druhá - s takovým přístupem je úplně zbytečné diskutovat o tom, jak se chová 4x4 na sněhu... na letních se chová jako saně.
PS: na letních půlka národa? To asi záleží, v jakém prostředí se pohybuješ... já si vybavuju, že i v dobách Favoritů se na zimu důsledně přezouvalo. Š120 byla na sněhu celkem schopné auto, ale i na tu jsme měli doma zimní gumy. A od té doby vždycky na každé auto. U druhého městského auta s malým nájezdem bych dneska možná zvážil AllSeason gumy. Letní v zimě pouze za předpokladu, že mi nevadí nechat auto doma kdykoli hrozí jiná než suchá silnice.
Hele dobře ptáku, já neříkám že se to nedá... ale holt se pak smiř s tím, že každá Felda na pořádnejch gumách je bezpečnější auto (co do aktivní bezpečnosti) s lepší trakcí.
Prave na snehu problem nemal (co tam bolo priamo povedane), ale inde ano.
Mas to tam aj spomalene.
Hojdavy Outlander sa fakt nemoze porovnavat so sucasnymi podvozkovymi rieseniami Subaru.
S-AWC nie je ziaden "podvozok", je to len riesenie distribucie momentu. Mas v tom gulas.
Tieto veci som sledoval podrobne este par rokov dozadu, ked som Outlander skoro kupil. S-AWC vtedy mala top vybava Outlandera a potom ho myslim davali aj do vsetkych PHEV. Nech tam je co chce, vysledok je v priapde PHEV (vdaka elektrike) zly. A od STI s tromi mechanickymi diferencialmi (vpredu , vzadu samosvorne, v strede nastavitelny) ma toto konkretne riesenie fakt daleko, tomu ver.
Co som mal na nom vidiet ? Ze ked zastavi, tak ma problem sa na suchom podklade do kopca rozbehnut ?
Nazor mozes mat aky chces, ale neoddiskutovatelny pruser tam je, to popriet nemozes. Resp. kludne si pred tym zatvraja oci, tvoja vec 😄
Aky mas teda nazor na tie videa a testy, ktorymi tam prechadza kazde auto ?
A toto nove video, co si sem hodil nechapem, co ma spolocne s tymi problemami. Chlapik jazdi po lade. No jednoducho nic.
CRV takhle docela fajn, ty nášlapy bych tam asi mít nemusel, ale barva hezká, přední světla taky, i ta záď se mi docela líbí. Na svou velikost to působí docela kompaktně. Uvnitř bych nemusel imitaci dřeva.
P.S. Nevíš, jestli ty švy na palubní desce jsou opravdová nit v kůži nebo je to nějaká plastová imitace? Z fotek těžko říct.
S lehkou za 8, svižně za 10... hele, to mě s mým současným autem nijak nešokuje, naopak mi to přijde pro benzínový SUVko ok. Jo, nafta by to dávala třeba 6-7,5.. nu což.
Nemluvě o tom, že jsi pak už nemusel řešit nic dalšího - a navíc se to dalo přestavět na LPG.
edit: já samozřejmě benzín řeším, kde jsou ty doby, kdy jsem živil auto s 13litrovou spotřebou, dneska jezdím za deset a při mojem nájezdu je to ještě docela únosné.
Právě střední suv jsou tím, co nahrazuje rodinné kombíky, tj. taťka si v práci může v rámci budgetu vybrat auto, dnes místo kombíku nižší střední nebo střední třídy, střední suv, jsem si poměrně jistý, že v dané kategorii sáhne raději po 150k dýzlu než tomhle benzínu, v reálu ten rozdíl ve spotřebe bude ještě větší. Ale třeba se pletu a místo dýzlových kodiaqů, tiguanů, kadjarů nebo 5008ček budou hoši drandit benzinová cr-véčka.
Pokud budeme srovnávat konkurenci, tak se opět musíme podívat na PC a ujistit se, že si radši vezmu Tiguana se základní cenou ( s dieselem 783 tis), a spočítat si, za jak dlouho ten rozdíl projezdím. Je to opět cca sto tisíc.
Rozhodující je podle mého nájezd a soukromě to není až taková katastrofa, něco jiného je když je to auto do podnikání.
Že se bude v Evropě nebo u nás dál líp prodávat Tiguan je jasný, ale to není naftou, on se prodával líp i v době, kdy CRV tu naftu měla (a dobrou naftu).
Pro CRV jsou klíčové jiné trhy (je to globálně sedmé nejprodávanější auto světa).
Pro zajímavost poslední Autobild - srovnávací test automat vs manuál, jakou použitelný vyšel ZF 8kvalt v BMW a automat v Mazdě, u všech ostatních vyšlo manuální řazení jako lepší a více ekonomická varianta /včetně slavného DSG/.
Takový kilometry najede se svým přibližovadlem moje manželka, a to jezdí jen do (ne moc vzdálené) práce a na nákup.
Že je automat dražší varianta, na to snad nepotřebujeme test Autobildu, ne? Automat je hlavně o pohodlí /vč. slavného DSG/. 😉
Řekl bych, že běžný rozdíl PC nafta/benzín v mainstreamu je okolo 50t., ne 100.
Koukám na toho Tiguana, nejlevněji se dá pořídit se základním 1,4 tsi za 650, první nafta 720.
Psal jsem o situaci, kdy se rozhodovalo mezi dvoulitrovým atmosférickým benzínem a dvoulitr naftou a tehdy byl rozdíl přesně 100 tisíc Kč. Takže tehdy ta volba tak jednoduchá nebyla.
Pro poskakování po městě je zkrátka atmo benzín, nebo ve spojení s hybridem určitě lepší než nafta.
S tím autobildem to byl jen takový postřeh, popravdě to sem nepatřilo.
Pokud má niemand dvě auta s celkovým nájezdem 25 tis. km tak prostě naftu nechá na to, s kterým se jezdí delší trasy a benzín pro manželku na město...
P.S. Mazda CX-5 je k mání s dvoulitrem a velmi slušným 2,5l od 560 tisíc...
P.S.II v tom srovnávacím testu šlo o to, že bez výjimky všechny automaty zvyšovaly spotřebu a zdaleka ne všechny řadily dobře.
Nakonec vyhrálo jiný auto, a kvůli nájezdu 40tkm ročně v naftě. Asi jsem udělal dobře, ale stejně trochu lituju. Radši jsem se s benzínovou verzí ani nešel svézt, abych si to ulehčil. 😄
Nicméně, tohle je poměrně strašidelná statistika😒br /> [odkaz]
Budúci rok ma bude čakať vyber väčšieho(dovolenkového) auta. Rozhodnutie medzi SUV a kombi padne podľa toho čo trh ponúkne(4x4 nevyužijem). Viem, že po diaľniciach najazdím max 2000-3000km ročne ak počítam aj cestu k moru. Takže vyššia stavba auta ma nezruinuje. Budget ma pusti aj na auto ako CR-V, ale pri plánovanom spôsobe využitia som ešte nenašiel dosť výhod ktoré by mi obhájili vyššie náklady SUV.
Ale on nás rozsoudí trh, zkus si na tuto debatu vzpomenout za rok dva nad tabulkami prodejů suv střední třídy. 😉
srovnávám co srovnávat jde. Protože nová CRV diesel nenabízí, nemám ji s čím srovnat. Moje porovnání dává stejný smysl jako porovnávat CRV s Tiguanem. Ano dává a zároveň ne, nedává. Jak jsem psal výš, RAVka nebo CX-5 jsou podle mého názoru možná alternativa. Co znám Hondaře, tak jsou většinou zapřísáhlí odpůrci všeho německého.
Co jsem chtěl říct, je, že někde nafta smysl dává a někde dávat nemusí. A že to nemusí být jediné kritérium. A podle čísel co píše EMEL to zdaleka není drtivé vítězství nafty. Podstatné ale myslím je, že tenhle motor, jak někdo píše výše, je totálně průserový.
A moje kritéria nejsou žádné, tedy ne pro SUV😊
P.S. o plynu a nafta a benzínu a PC jsem mluvil kvůli tomu, že jsi se zmiňoval o otci od rodiny, co musí počítat náklady. Ok, počítat se musí, ale měly by se zohlednit všechny faktory.