Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonci
| 21. 1. 2019 13:12
jsou zkrátka designove trošku jinde, než je evropský standard, který reprezentuje hlave všudyprítomný koncern, což beru jako výhodu, mne se líbí CRV i Civic.
Mohl by me nekdo technicky zdatnejší zasvetit do toho, jaké problémy to uvádelii práve u nových motoru Honda? Díky
Avatar - 3_diamanty
Japonci
| 21. 1. 2019 13:20
CR-V prekvapilo tu a aj v "stedrovecernom" Rastovom teste... a priznavam ze aj mna ( zvysenu svetlost voci predchodcovi chvalim.. a zvedavy som aj na hybridnu verziu ) hoc ten hranatejsi vyrysovatejsi dizajn novej RAV-ky mi je daleko blizsi .. ale tak dizajn je vec subjektivna ok

nejake udajne problemy s novymi motormi v CR-V ( tusim hlavne v amerike nie? ) som aj ja tu a tam v nejakom tom zahranicnom clanku zaznamenal ale blizsie som nic nevyhladaval ... snad je to uz teda ok .. osobne by som ale chcel CR-V len ako hybridnu verziu a tam je zda sa bezproblemovy 2 liter s velmi prijemnym chodom ... ono ta 1,5ka turbo mi na tak velke SUV uz stejne moc nesedi aj ked jasne... slapat iste uz bude pekne :yes:
Avatar - wakantanka
Japonci
| 21. 1. 2019 13:27
Mám taký pocit, že im presakoval benzín do oleja a riešili to nejakým softwarovým updatom. Či to bolo úspešné riešenie neviem.
Japonci
| 21. 1. 2019 14:30
pokial viem, tak nebolo.. Je to konstrukcna chyba, suvisi s priamym vstrekovanim.

Nepodarilo sa poriadne okopirovat :-)

Hondu s turbobenzinom rozhodne nebrat!

(Prekvapuje ma, ked pruser takeho rozsahu redaktor nespomenie!!)

(V Azii a USa na to mali dokonca zvolavacku a udajne vykupuju poskodene auta - u nas predpokladam to zahraju do autu- nieco podobne, ako predviedfla Mazda a Subaru so svojimi pruserovymi naftami..)

Honda :no:
Japonci
| 21. 1. 2019 15:01
A co sa Honde nepodarilo poriadne skopirovat? Objasni prosim blizsie.
Avatar - rokyta.p
Japonci
| 21. 1. 2019 15:03
Ano, ale jen pokud dominují jízdy na krátké vzdálenosti :-| Chce to asi větší kroužky a ne olej typu 0W20 >:D U nás to ale stejně zalepí řepka ;-\
Avatar - xxc
Japonci
| 21. 1. 2019 15:49
Ved benziny na to ludia kupuju, na jazdy na kratke vzdialenosti :-)
Japonci
| 21. 1. 2019 13:28
Problém: benzin v oleji u 1.5 turbo. Docela velký problém, hlavně pro ty, co jezdí kratší trasy.
Jinak CR-V mám, 3.gen., super auto, základ, jednoduché, 2.0 benzin. Opravdu nevím, čím ho nahradím, možná ten hybrid, ale ty ceny! Jinak RAVka to zabila designem, Forester bude drahý, možná ještě XV, až bude s dvoulitrem..., 1.6 děkuju, nechci.
Avatar - 3_diamanty
Japonci
| 21. 1. 2019 13:31
outlander s 2 litrom benzinom stale este mame aj ked chapem.. tato stara skola uz dnes moc ludi nelaka... :-)
Avatar - Zetti
Japonci
| 21. 1. 2019 16:18
Me zase nelakaji ty turbomoturky. Na pristi tyden mam blokly novy PHEV MY2019 s atmosferickym 2,4 litrovym motorem k otestovani, tak jsem zvedavy jak to se mnou bude cukat.
Avatar - 3_diamanty
Japonci
| 21. 1. 2019 22:39
mne sa inak outlander moc paci a hned by som ho bral ;-) ... a ano novy hybridny outlander pre rok 2019 [odkaz] s novym a vacsim motorom by mal byt este lepsi ako ten sucasny PHEV outlander..... outlander zreje ako vino.... navyse jeho hybridna verzia je z roka na rok zaujimavejsia a predavanejsia rovnako ako aj klasicka verzia... outlander je v tomto smere nieco ako octavka.. cim starsi tym slape lepsie >:D :yes:

a hadam tento rok uz pride aj hybridny eclipse cross ( vraj ano ak mam dobre info ).. kedze plosina je zhodna s outlanderom... takze uz len nahodit mensiu eclipse kasnu na tu hybridnu plosinu a osekat previsy ;-) ... ja verim ze mitsu este prekvapi a po hybridnom outlanderi nam pribudne od nich uz coskoro dalsi hybridny "trhak" :yes:

PS: bracha ma misaka ( sportback ) takze ja mam mitsu moc rad... to len ak si nevedel este ;-)
Avatar - Beefcake
Japonci
| 22. 1. 2019 22:26
Zase dokola ten PHEV.
"outlander zreje ako vino.... navyse jeho hybridna verzia je z roka na rok zaujimavejsia a predavanejsia" 8-s
Bolo malo ukaziek, ako je to zmrsene auto (hlavne vdaka elektrike vzadu), co sa tyka pohonu 4x4 ?
A drahe ako prasa.
Ked uz Outlander, tak nejaky neelektrifikovany, ale aj tak dnes fakt nevidim dovod toto auto kupovat. V tej kategorii je dnes velky vyber.
To uz by som mozno radsej kupil Kodiaq ako toto (ble). A ked uz pred niecim preferujem skodovku ja, to nie je len tak :-) A to mam rad japonske auta.
Avatar - Zetti
Japonci
| 23. 1. 2019 07:00
Je videt ze propaganda v konkurencnim boji padla na urodnou pudu.
Avatar - Beefcake
Japonci
| 23. 1. 2019 23:26
Propaganda ? Ani zdaleka. Potvrdzuje to X nezavislych testov.
Avatar - Zetti
Japonci
| 24. 1. 2019 06:23
Ano, je mistrovsky kousek na pisku nebo snehu nevypnout ESP. Tyhle "nezavisle" testy jsem videl taky. Pro tyhle trouby je od modelu 2019 prepinac jizdnich rezimu. Ale nezavisle testy urcite ukazi ze nefunguje zvlast pro fandu Sub kteremu to mits natiralo podle nezavislych testu v podvozcich cela leta.
Avatar - Beefcake
Japonci
| 24. 1. 2019 12:15
Pozri sa, ked si sa rozhodol pre to auto za kazdu cenu je tvoja vec, ale ignorovat evidentny problem je druha vec.
Zrejme myslis CarQuestion test.
[odkaz] mas vysvetlene co , preco ako.
Oni dobre vedia co a ako testuju a nerobia to prvykrat.
Rozumies napisu v teste Traction Control: OFF + Lock ? Bud si to vobec nevidel, alebo tu len trolis.
To auto v tom konkretnom teste v piesku ([odkaz] ani len neukazalo snahu. Tak sa auto nemoze spravat s nijako nastavenym ESP. Alebo naopak inokedy tam zahrabali predne kolesa a zadok sa pri ESP off ani nehne.

Auto ma velky problem aj na povrchu s dostatocnou trakciou pri diagonalnych testoch, to nema nic spolocne s ESP. Eletrika vzadu je tam implementovana uplne nevhodne a nezvlada tu zataz. Je to auto na cestu, nic viac.
Je to podobny problem ako ma hybridna RAV4 2018 alebo hybrid Lexusu. V novej verzii tvrdia, ze to je "opravene", tak uvidime.

A tie poznamky o podvozku uz vobec nechapem, resp. chapem, najlepsia obrana je nezmyselny utok ;)
[odkaz]
Avatar - Zetti
Japonci
| 24. 1. 2019 14:04
Ze to nechapes nevadi, Mits ev. uz nekolik generaci aplikuje podvozek S-AYC [odkaz] , jehoz obdoba S-AWC !!! [odkaz] !!! je i v Outlanderu. Teprve posledni generace STI se k tomu priblizila, resp. novinari uvedli, ze to Sub dohnal. Bohuzel az po okonceno vyroby EVO.
Tech videi je spousta, tohle treba doklada moje tvrzeni [odkaz] . Je treba vypnout ESP a zapnou 4x4 a nemuzes mit na snehu s trakci problem. Mely by zabirat vsecka kola. Aspon ja s tim problem jeste nemel. A to ani neprezouvam na zimu, prakticky to skoro neni potreba na to my poskakovani kolem prahy
Avatar - Emel
Japonci
| 24. 1. 2019 14:13
Jo, jezdit v zimě na letních, to je hezká tečka za tím naším případem :-)
Avatar - Zetti
Japonci
| 24. 1. 2019 14:36
Ale notak, platnost zakona je 8 let, do te doby jezdila na letnich pulka naroda, ja jezdil po Evrope samozrejme na zimnich. Ted uz jezdim jen po zabave a nakupech, po Praze a okoli. Silnice jsou vetsinu roku suche a ciste, na to fakt zimaky nepotrebuju. Takhle vypadaji moje zimaky po peti letech [odkaz] pouzivani zimaku v mem pripade je zverstvo proti prirode
Avatar - Emel
Japonci
| 24. 1. 2019 15:13
Má to dvě roviny.

Ta první - když je venku jako dneska, tak bych autem bez zimáků nikam nejel... stačí, že během nákupu napadne pár čísel, a už jsi s letníma nebezpečný všem okolo, bez ohledu na předpisy.

Ta druhá - s takovým přístupem je úplně zbytečné diskutovat o tom, jak se chová 4x4 na sněhu... na letních se chová jako saně.

PS: na letních půlka národa? To asi záleží, v jakém prostředí se pohybuješ... já si vybavuju, že i v dobách Favoritů se na zimu důsledně přezouvalo. Š120 byla na sněhu celkem schopné auto, ale i na tu jsme měli doma zimní gumy. A od té doby vždycky na každé auto. U druhého městského auta s malým nájezdem bych dneska možná zvážil AllSeason gumy. Letní v zimě pouze za předpokladu, že mi nevadí nechat auto doma kdykoli hrozí jiná než suchá silnice.
Avatar - Zetti
Japonci
| 24. 1. 2019 15:24
Nebezpecny jsou smazky bez papiru, zbesili zavodnici, auta bez technicky a blbeckove s mobilem na uchu. Za nima nekde ridic s min. dvouma mio km a s posledni nehodou z vlastni viny v roce 1979. Ucis ptaka litat a to je trapny
Avatar - Emel
Japonci
| 24. 1. 2019 16:06
Osobně vidím jako mnohem nebezpečnější auto s letníma na sněhu než auto bez technický... bez ohledu na 4x4, protože 4x4 ti pomůže se rozjet, ale ne zastavit.

Hele dobře ptáku, já neříkám že se to nedá... ale holt se pak smiř s tím, že každá Felda na pořádnejch gumách je bezpečnější auto (co do aktivní bezpečnosti) s lepší trakcí.
Avatar - Beefcake
Japonci
| 25. 1. 2019 23:19
No a kedy si konecne pozries tie videa ?
Prave na snehu problem nemal (co tam bolo priamo povedane), ale inde ano.
Mas to tam aj spomalene.
Hojdavy Outlander sa fakt nemoze porovnavat so sucasnymi podvozkovymi rieseniami Subaru.
S-AWC nie je ziaden "podvozok", je to len riesenie distribucie momentu. Mas v tom gulas.
Tieto veci som sledoval podrobne este par rokov dozadu, ked som Outlander skoro kupil. S-AWC vtedy mala top vybava Outlandera a potom ho myslim davali aj do vsetkych PHEV. Nech tam je co chce, vysledok je v priapde PHEV (vdaka elektrike) zly. A od STI s tromi mechanickymi diferencialmi (vpredu , vzadu samosvorne, v strede nastavitelny) ma toto konkretne riesenie fakt daleko, tomu ver.
Avatar - Zetti
Japonci
| 26. 1. 2019 13:54
Ja ty videa znam a mam na ne svuj nazor, spis si myslim ze ty ses nekoukl na to co jsem ti nasel. Me treba bavi tohle [odkaz] a takhle nejak to auto opravdu jede, muzes si rikat co chces. Pristi tyden mam na dva dny MY2019, tak jsem zvedavej na ten rozdil, jestli nejaky je.
Avatar - Beefcake
Japonci
| 27. 1. 2019 00:54
Ano, ten treti odkaz som predtym prehliadol.
Co som mal na nom vidiet ? Ze ked zastavi, tak ma problem sa na suchom podklade do kopca rozbehnut ?
Nazor mozes mat aky chces, ale neoddiskutovatelny pruser tam je, to popriet nemozes. Resp. kludne si pred tym zatvraja oci, tvoja vec :-)
Aky mas teda nazor na tie videa a testy, ktorymi tam prechadza kazde auto ?

A toto nove video, co si sem hodil nechapem, co ma spolocne s tymi problemami. Chlapik jazdi po lade. No jednoducho nic.
Avatar - Ozzman
Japonci
| 21. 1. 2019 13:40
Ten problém s 1.5 snad ještě ani není vyřešen ne ? Někde jsem četl, že si s tím Honda neví rady ... Docela je to škoda. Jinak pokud benzín a Japonec, co cx5 ? A pokud to řešíš aktuálně, tak jsou ještě Ford kuga s R4 1.5 Ecoboost a za pěkné peníze. Do 600 tis Titania s navigací, aut. Klímou....
Japonci
| 21. 1. 2019 14:37
Kupuju jen Japonce. Na tu CX5 2.5 jsem se díval. Připadá mi vevnitř malá. Výkon je dost uškrcený (automat), jel jsem s úplně první CX5 a připadala mi živější.
Japonci
| 21. 1. 2019 13:46
Diky, ptam se kvuli Civicu 1.5. Jako druhy auto do rodiny mi to prijde celkem schudna varianta, ty skladovky jdou ve slusnych cenach. Ale slo by o mestsky skakadlo, takze asi nic ;-\
Japonci
| 21. 1. 2019 13:56
U Škodovky máte přímo v návodu, že se máte vyhýbat častým jízdám na krátké vzdálenosti. Obyčejné benzínové motory už téměř vyhynuly, takže ideální pro poskakování je hybrid. Jenže tam zase nesedí "pravá strana nabídky".
Japonci
| 21. 1. 2019 16:34
takže vlastne žádný auto se nehodí na krátký vzdálenosti. Je to jednoduchý, do práce to mám asi 6km po meste, tak si privstanu a najedu vždycky aspon 30 a je po problemu.
Avatar - palix
Japonci
| 21. 1. 2019 19:40
Ja mám do práce tiež blízko. Ak sa dá idem pešo, alebo bicyklom. Keď už beriem auto, tak tiež idem dlhšou cestou. A samozrejme občas auto preženiem - vraj to pomáha.
Japonci
| 21. 1. 2019 22:06
čo to vlastne znamená "krátka vzdialenosť" 1km, 5km, 10km? O tom zrejme už manuál nepojednáva ;-\
Avatar - Emel
Japonci
| 21. 1. 2019 17:40
Jako druhý auto do rodiny bych zvážil litr. Jo, já vím, tříválec a tak... ale jednak u litru nejsou hlášený problémy... pak je praktičtější než 1.5 Sport (může mít rezervu a tažné)... a jsou na něj mnohem lepší akční ceny.
Japonci
| 21. 1. 2019 19:31
pro me trívalec není sprostý slovo, ty motory jedou pekne, zerou málo a nenajezdím s tím tolik, abych musel resit zivotnost 100 a víc tisíc. určite to projedu
Japonci
| 21. 1. 2019 13:49
Forester 2.0 s manualem neni drahej ne? A jako bonus dostanes plnotucnou ctyrkolku, ne ty osizeny mezinapravovy spojky s cvt, kterym pro zmateni trhu rikaj symmetrical awd.
Japonci
| 21. 1. 2019 14:34
Myslel jsem nový Forester, ten bude s CVT dvoulitr, možná mild hybrid. Bude drahý. Kdyby dovezli 2.5 benzin, bylo by to veselejší!
Japonci
| 21. 1. 2019 16:36
tu 2.5ku si dovezl kamarád z JUESEJ jako zánovní kus - je to ta akuální/predchozí/generace, a je s tím nadmíru spokojen. Nemám ale zkušenosti s tím, jak se takový auta servisujou.
Japonci
| 22. 1. 2019 16:04
Teď už se v systémech od Subaru trochu ztrácím, ale už předešlá generace Forestra měla "plnotučné" tři diferáky snad pouze v naftě s manuálem, ne?
Japonci
| 16. 2. 2019 15:30
Plnohodnotná čtyřkolka s redukční převodovkou je i u benzínového pohonu s manuálem.
Avatar - Beefcake
Japonci
| 22. 1. 2019 22:32
Nemyslim, ze Forester je vyrazne drahsi ako zodpovedajuca konkurencia. A cena hybridu (ktory bude hybridom len velmi light), este znama u nas nie je.
Avatar - _Karel_
Japonci
| 21. 1. 2019 14:40
Já to mám naopak. Jediný zásadní důvod proč CR-V ne, je design. A to mám Hondu rád, a asi bych její znáček na kapotě měl vůbec nejraději.
Avatar - Emel
Japonci
| 21. 1. 2019 17:38
S tím designem bych to neházel do jednoho pytle. Je tu Mazda, nad jejímiž auty vesměs panuje spokojenost až nadšení a asi neznám nikoho, kdo by vyloženě napsal "nelíbí"... je tu Toyota, která dlouho byla šedá myš s nepodarky typu Avensis... Subaru, které se taky vesměs líbí... a Honda, která je občas ulítlá, hlavně teda Civic.

CRV takhle docela fajn, ty nášlapy bych tam asi mít nemusel, ale barva hezká, přední světla taky, i ta záď se mi docela líbí. Na svou velikost to působí docela kompaktně. Uvnitř bych nemusel imitaci dřeva.
Avatar - Dinar
Japonci
| 22. 1. 2019 07:35
Je to těžký na zadek, taková nevzhledná hrouda, některé detaily, přední světla např. jsou ok, jiné, ta chrom lišta v masce např. vypadají jak z padesátých let. Takový hodně těžkopádný design, žádný šmrnc, žádná finesa. Poctivě smontované to asi bude, je to honda, spolehlivé taky, jen ten motor je na suv této váhy slabý, ani ne, že by nejel, ale bude žrát, ta věta o lehké noze za 8,1 litru je varující, s nějakým zatížením bude svižná jízda min. za deset, a to je na střední suv moc, moc ve světle konkurenčních stopadesátikoňových dýzlů se srovnatelnou dynamikou, které to ve stejném režimu zvládnou za 7,5.

P.S. Nevíš, jestli ty švy na palubní desce jsou opravdová nit v kůži nebo je to nějaká plastová imitace? Z fotek těžko říct.
Avatar - Emel
Japonci
| 22. 1. 2019 08:57
Těžký na zadek to sice je, ale tak je to sedmimístné SUV... Allspace nebo Kodiaq taky nepůsobí jako baletky a tady mi to přijde zvládnuté vcelku přirozeně (velkou záď to sice nijak nemaskuje, ale má to odpovídající rozvor a líbí se mi i ty - kulaté - lemy blatníků, které trošku omezují masu plechu).

S lehkou za 8, svižně za 10... hele, to mě s mým současným autem nijak nešokuje, naopak mi to přijde pro benzínový SUVko ok. Jo, nafta by to dávala třeba 6-7,5.. nu což.
Japonci
| 22. 1. 2019 20:06
Asi psychologická hranice dvou litrů, ale taky se mi do takhle velkého (středně velkého) SUV zdá 1,5 prostě málo. Čas ukáže, jak to ty motory zvládají. Co se týče spotřeby, tam se toho od časů dvoulitrové atmosféry nic moc nezměnilo, spotřeba mezi osmi až deseti benzínu je něco, s čím se u takového auta prostě musí počítat. Pro někoho, kdo najezdí za měsíc dva tisíce km je to úplně v pohodě. Jako služebák si to zřejmě nikdo nevezme...
Avatar - Dinar
Japonci
| 23. 1. 2019 08:09
No jo, jenže kdo si kupuje střední suv na ježdění kolem komína. Tohle je typicky rodinné auto, sama honda klade důraz na vnitřní prostor, sedm sedaček, kufr... Dýzl jim prostě bude chybět, benzin v mixu za deset nebo nafta za sedm a půl? Já sice chápu, že tady je to samý petrolhead, co peníze neřeší, jenže tahle auta si kupují otcové rodin, konzumenti, a ty náklady na palivo zajímají, prostě absencí nafty, to honda konkurenci hodně usnadnila, hybrid prodej doplní, ale naftu nenahradí.
Japonci
| 23. 1. 2019 11:35
Jenomže typicky rodinné auto jezdí k babičce na oběd, do supermarketu, občas na lyže a jednou ročně do Chorvatska. Kolik můžou mít nájezd takové rodinné auta? Řekl bych, že víc než 2000 km za měsíc to nebude. Spritmonitor: benzín 9,2 - nafta 6,8. Když se prodávaly souběžně ještě, rozdíl v PC byl sto tisíc Kč. Návratnost cca 140 tisíc km. To je jednoduchá matematika. Kdyby ty auta stály stejně, ani nepípnu. Ale abys šetřil, musel jsi proti atmosférickému benzínu vypláznout sto tisíc navíc s dieselem.
Nemluvě o tom, že jsi pak už nemusel řešit nic dalšího - a navíc se to dalo přestavět na LPG.

edit: já samozřejmě benzín řeším, kde jsou ty doby, kdy jsem živil auto s 13litrovou spotřebou, dneska jezdím za deset a při mojem nájezdu je to ještě docela únosné.
Avatar - Dinar
Japonci
| 23. 1. 2019 12:43
Ale tohle přece není atmosféra, a to auto stojí stejně, jako konkurence s dýzlem.

Právě střední suv jsou tím, co nahrazuje rodinné kombíky, tj. taťka si v práci může v rámci budgetu vybrat auto, dnes místo kombíku nižší střední nebo střední třídy, střední suv, jsem si poměrně jistý, že v dané kategorii sáhne raději po 150k dýzlu než tomhle benzínu, v reálu ten rozdíl ve spotřebe bude ještě větší. Ale třeba se pletu a místo dýzlových kodiaqů, tiguanů, kadjarů nebo 5008ček budou hoši drandit benzinová cr-véčka.
Japonci
| 23. 1. 2019 12:59
Honda bola vždy cennou trochu vyššie. Takže porovnanie s konkurenciou nie je úplne fér. Nemyslím, že Tig s 1,5 TSI stoji to iste ako s 2,0 TDI. Nafta je vačšinou drahšia. A ja napríklad nemám to šťastie, že by som auto dostal ako firemný benefit. Ale nie som na tom ani tak zle, že musím hľadať po bazároch. A keďže nájazd toho auta neprekročí 15tisíc ročne a z toho je veľa na studeno, tak mi proste vychádza benzín ako lepšia voľba. Komfortom jednoznačne a ekonomikou tiež. Aby to malo zmysel, tak by som ten diesel musel držať aspoň 10 rokov.
Avatar - Dinar
Japonci
| 24. 1. 2019 07:37
Ale já nikde netvrdím, že někomu se varianta s benzínem nemusí nevyplatit, nevyhovovat atp., sám jsem měl X5 35i, která jezdila v průměru za 13,7 litru, jen říkám, při představení nové generace cr-v, že rezignací na dýzl, přijde o prodeje, protože při typickém! používání středních suv v našich podmínkách vyjde jako lepší varianta většině kupců dýzl. A že hybrid ho nenahradí, jen doplní. Toť vše. ;-)
Japonci
| 23. 1. 2019 13:11
Inu popsal jsem situaci, která byla v minulé generaci, kdy se reálně dalo vybírat mezi dieselem a benzínem. Tehdy stál benzín o sto tisíc míň a i když žral o dva litry víc, bylo to na pováženou. Mimochodem, pokud udělali něco se spotřebou tak bude ten turbo benzín o litr níž než atmosférický dvoulitr.
Pokud budeme srovnávat konkurenci, tak se opět musíme podívat na PC a ujistit se, že si radši vezmu Tiguana se základní cenou ( s dieselem 783 tis), a spočítat si, za jak dlouho ten rozdíl projezdím. Je to opět cca sto tisíc.
Rozhodující je podle mého nájezd a soukromě to není až taková katastrofa, něco jiného je když je to auto do podnikání.
Avatar - Emel
Japonci
| 24. 1. 2019 08:34
Za 2018 je to u nás 527:367 pro benzín, 2017 byla o chlup prodávanější nafta (a celkové prodeje jsou +- podobné). Hybrid naftu ve všech případech nenahradí, zase ale třeba přitáhne nějaké nové zákazníky. Honda nejede úplně mainstream, takže jí tohle lovení v okrajových segmentech může prospět.

Že se bude v Evropě nebo u nás dál líp prodávat Tiguan je jasný, ale to není naftou, on se prodával líp i v době, kdy CRV tu naftu měla (a dobrou naftu).

Pro CRV jsou klíčové jiné trhy (je to globálně sedmé nejprodávanější auto světa).
Japonci
| 24. 1. 2019 11:11
Mhm to není tak úplně špatný. Čekal bych to daleko, daleko horší. Kupodivu třeba ve sférách vyšší střední je benzín skoro zjevení a pokud ano, tak nějaká sportovnější verze.
Japonci
| 23. 1. 2019 12:48
Presne ako ti už písal Mig. Máme v rodine dve auta a jedno musí slúžiť aj na dovolenky. Ale to neznamená, že cely rok stoji a štartuje sa len na dlhé trasy. Celkový nájazd na oboch autách je asi 25tisíc ročne a aj to väčšie spraví 20% nájazdu na trasách kde sa ani benzín neohreje. Návratnosť dieslu by bola možno 150tisíc ak by sa do vtedy nič ne***o, alebo by skôr nešiel z domu.
Japonci
| 23. 1. 2019 13:12
Děkuji, mám pocit, že Dinar má tendenci zobecňovat svoje kritéria, a ačkoliv mi vyčítá málo empatie k otcům od rodin, já si to nemyslím:)
Japonci
| 23. 1. 2019 15:01
A to aby neprišlo k chybe, tak tých 25 tisíc bolo myslené na obe auta spolu.
Japonci
| 23. 1. 2019 15:56
Prostě ve hře je vždycky spousta faktorů a nelze án blok říct: diesel žere o dva míň takže je to jasné. Osobně bych pro menší nájezd vzal RAVKU nebo ještě spíš Skyactiv Mazdu CX-3 s dvoulitrovým benzínem... A tenhle motor bych si určitě taky nezvolil, pokud má zmiňované problémy popsané výše.
Pro zajímavost poslední Autobild - srovnávací test automat vs manuál, jakou použitelný vyšel ZF 8kvalt v BMW a automat v Mazdě, u všech ostatních vyšlo manuální řazení jako lepší a více ekonomická varianta /včetně slavného DSG/.
Avatar - _Karel_
Japonci
| 23. 1. 2019 19:17
Tak ale CX-3 snad není absolutně srovnatelná s CR-V. Pokud někdo podobně jako Niemand najede s autem 10tkm ročně, pravděpodobně si na to nekoupí velký SUV za míč.
Takový kilometry najede se svým přibližovadlem moje manželka, a to jezdí jen do (ne moc vzdálené) práce a na nákup.

Že je automat dražší varianta, na to snad nepotřebujeme test Autobildu, ne? Automat je hlavně o pohodlí /vč. slavného DSG/. ;-)

Řekl bych, že běžný rozdíl PC nafta/benzín v mainstreamu je okolo 50t., ne 100.
Japonci
| 23. 1. 2019 21:40
Sorry, chtěl jsem napsat CX-5.
Koukám na toho Tiguana, nejlevněji se dá pořídit se základním 1,4 tsi za 650, první nafta 720.
Psal jsem o situaci, kdy se rozhodovalo mezi dvoulitrovým atmosférickým benzínem a dvoulitr naftou a tehdy byl rozdíl přesně 100 tisíc Kč. Takže tehdy ta volba tak jednoduchá nebyla.
Pro poskakování po městě je zkrátka atmo benzín, nebo ve spojení s hybridem určitě lepší než nafta.
S tím autobildem to byl jen takový postřeh, popravdě to sem nepatřilo.
Pokud má niemand dvě auta s celkovým nájezdem 25 tis. km tak prostě naftu nechá na to, s kterým se jezdí delší trasy a benzín pro manželku na město...
P.S. Mazda CX-5 je k mání s dvoulitrem a velmi slušným 2,5l od 560 tisíc...
P.S.II v tom srovnávacím testu šlo o to, že bez výjimky všechny automaty zvyšovaly spotřebu a zdaleka ne všechny řadily dobře.
Avatar - _Karel_
Japonci
| 23. 1. 2019 21:57
Já nejsem nějakej milovnik nafty. Souhlas, že do města jsou lepší volby než nafta. Kdybych měl na auto peníze o půl roku dřív, asi bych měl doma cx-5 2,5i. :-)
Nakonec vyhrálo jiný auto, a kvůli nájezdu 40tkm ročně v naftě. Asi jsem udělal dobře, ale stejně trochu lituju. Radši jsem se s benzínovou verzí ani nešel svézt, abych si to ulehčil. :-)
Japonci
| 24. 1. 2019 06:37
Ani já nejsem zarytý odpůrce nafty. Do některých zadání prostě není lepší volba. Velké SUV je příklad, hlavně s vysokým nájezdem.
Nicméně, tohle je poměrně strašidelná statistika:
[odkaz]
Avatar - Emel
Japonci
| 24. 1. 2019 10:31
Statistika říká "nekupuj si LandRover"... ono to ale moc statistika není, jsou to jednotlivé případy.
Japonci
| 24. 1. 2019 07:16
Pri 40tisíc ročne by to vyhral Tucson v nafte, ktorý sa žene páči, mám naň aj dobre referencie a hlavne H ma v mojom regióne veľmi dobre fungujúci servis, kde si zákazníka zatiaľ vážia. Servis je aj bod pre Kiu, lebo v mojom okolí sú ceny veľmi dobre a 7 ročná záruka pokryje dobu čo to auto budem vlastniť. To zas na servis Mazdy tu dobre referencie nemám.
Avatar - Emel
Japonci
| 24. 1. 2019 10:25
Na Tucson tedy zrovna dobré reference nemám, hlavně co se jízdy týče (řízení a tak). Jinak se mi ale taky líbí a na papíře vypadají i motory dobře.
Japonci
| 24. 1. 2019 18:02
Riadenie je tupé a podvozok pomerne mäkký, ale ak pojdem do SUV, tak nie je pre športovú jazdu. A pohľadu komfortu hľadá súperov len ťažko. Skus sa v končiacej Mazde CX-5 posadiť do zadu nech ťa niekto povozí po rozbitej ceste. V recenziách každý rieši ako sa s tam jazdí, ale málokde sa dočítaš ako sa v tom vozí.
Japonci
| 24. 1. 2019 07:07
Vidím, že s tu rozbehla zaujímavá polemika. Tak len ujasním, že u mňa nafta nemá zmysel ani v jednom aute. Ten nájazd a typ jázd nafte nesvedčí. Najdlhšia pravidelná trasa ma 22 km a z toho 15 je v obci. Ale dve auta proste potrebujeme, lebo tam kde bývam sú spoje skoro nepoužiteľné. A auto veľkosti CX-3 je zas nepoužiteľné na dovolenku pre štvorčlennú rodinu.
Budúci rok ma bude čakať vyber väčšieho(dovolenkového) auta. Rozhodnutie medzi SUV a kombi padne podľa toho čo trh ponúkne(4x4 nevyužijem). Viem, že po diaľniciach najazdím max 2000-3000km ročne ak počítam aj cestu k moru. Takže vyššia stavba auta ma nezruinuje. Budget ma pusti aj na auto ako CR-V, ale pri plánovanom spôsobe využitia som ešte nenašiel dosť výhod ktoré by mi obhájili vyššie náklady SUV.
Avatar - Dinar
Japonci
| 24. 1. 2019 07:43
Já to vidím přesně opačně, svoje kriteria do toho, co píšu vůbec netahám, na rozdíl od tebe, navíc ty zmatky s atmosférou, plynem atp.
Ale on nás rozsoudí trh, zkus si na tuto debatu vzpomenout za rok dva nad tabulkami prodejů suv střední třídy. ;-)
Japonci
| 24. 1. 2019 11:56
Dinare,
srovnávám co srovnávat jde. Protože nová CRV diesel nenabízí, nemám ji s čím srovnat. Moje porovnání dává stejný smysl jako porovnávat CRV s Tiguanem. Ano dává a zároveň ne, nedává. Jak jsem psal výš, RAVka nebo CX-5 jsou podle mého názoru možná alternativa. Co znám Hondaře, tak jsou většinou zapřísáhlí odpůrci všeho německého.

Co jsem chtěl říct, je, že někde nafta smysl dává a někde dávat nemusí. A že to nemusí být jediné kritérium. A podle čísel co píše EMEL to zdaleka není drtivé vítězství nafty. Podstatné ale myslím je, že tenhle motor, jak někdo píše výše, je totálně průserový.

A moje kritéria nejsou žádné, tedy ne pro SUV:)

P.S. o plynu a nafta a benzínu a PC jsem mluvil kvůli tomu, že jsi se zmiňoval o otci od rodiny, co musí počítat náklady. Ok, počítat se musí, ale měly by se zohlednit všechny faktory.
Avatar - _Karel_
CR-V
| 21. 1. 2019 14:46
Pokud odhlídnu od možných problémů s 1,5vtec a stále (zřejmě) ne zrovna ideálním infotainmentem, tak je to asi povedený auto. :yes:
Netuším, proč je cena v mínusech. Kolik by to auto jako mělo stát? Pokud vím, tak soupeři začínají na podobných cenách a končí i mnohem výš.
Avatar - 3_diamanty
CR-V
| 21. 1. 2019 23:06
skvele auto urcite... ale uz docela velke... tu mi pasuje hybrid uz.... hoc bude asi pekelne drahy pre vacsinu kazdopadne to bude asi najlepsia kombinacia pre CR-V :yes:
Avatar - Jaros71
CR-V
| 22. 1. 2019 00:58
Cena je dost děsivá , na malý problémový benzín, když neberu ten základ bez 4*4.
Pokud by ceny byly za jejich skvělý diesel 2.2 tak by to bylo super auto.
Bohužel ho vyřadili už dřív...měli jsme ho ve trojkové CR-V , zcela bezproblémový motor.
Avatar - KANKUNEN
Normálně se mi to auto líbí,
| 21. 1. 2019 15:01
zásadní proporce jsou v pořádku, detaily odlišují auto od zbytku. Do SUV 4x4 nepatří turbobenzín a CVT nepatří do žádného auta. Dvoulitr v naftě s 9° automatem by zvedl prodeje 5x. Ten antinaftový šok už mizí. Lidi jsou spíše v šoku, kolik bere benzínový gazík.
Avatar - Verny_2013
Normálně se mi to auto líbí,
| 21. 1. 2019 15:20
Přesně, k SUV se čtyřkolkou a automatem jedině pořádná nafta. Těch 220 Nm u 1,5 se mi zdá na tak velké a těžké auto poněkud málo.
Avatar - .StenLi.
Normálně se mi to auto líbí,
| 21. 1. 2019 16:43
Skor by som to formuloval: k SUV so stvorkolkou a automatom poriadny krutiaci moment. Ked bude nafta vibrovat a lapat po krutaku v nizkych otackach, alebo jej bude upadat vo vyssich, tak elektromotor sa len pousmeje :-)
Avatar - michal.t
Normálně se mi to auto líbí,
| 21. 1. 2019 17:05
O to větší smysl mi v tomto kontextu dává ten variátor – pokud je tam opravdu tak výrazný pokrok v přívětivosti jeho chování, není hodnota krouťáku na hřídeli motoru až tak zásadní. Spíš bych se ptal, zda je zde dostatečný poměr max. výkonu motoru ku hmotnosti/odporům auta – ale to je vždy otázka individuálních osobních preferencí - pro některé není evidentně výkonu nikdy dost. :-)
Za mě benzín proč ne, když se jedná o spolehlivý motor – pokud má někdo např. převahu kratších tras, pravděpodobně na tom s benzínem bude ekonomicky, dynamicky a taky s komfortem lépe. I ve velké čtyřkolce.
Avatar - palix
Normálně se mi to auto líbí,
| 21. 1. 2019 19:46
"KANKUNEN" - ani naftové SUV nie je úplne úsporné. Kamoš kúpil 3. generáciu CR-V - 2,2 diesel. Pri bežnej jazde má 6,5l. Na diaľnici hovoril, že aj viac.
Ak niekto chce úsporné auto, mal by sa vyhnúť SUV.
Nehovorím, že diesel je zlý, ale nie je pre ľudí, ktorí veľa nenajazdia.
Avatar - _Karel_
Normálně se mi to auto líbí,
| 21. 1. 2019 20:07
Tak 6,5l při běžné jízdě je přece super. Že SUV obecně žerou víc je jasný, a tím víc se projeví rozdíl nafta/benzín.
Jinak souhlas - diesel je pro velké nájezdy a za mě spíš do větších aut.
Třeba Mazdu (CX-5) bych ale určitě raději s 2,5i.
Avatar - palix
Normálně se mi to auto líbí,
| 22. 1. 2019 12:50
Áno, je to super spotreba na relatívne veľké auto - keby ale bolo benzínové, tak má o dosť viac. Ten kamoš mal predtým Octaviu I -1,6 a spotreba benzínu bola vyššia. Takže je úplne spokojný :). Chcel vymeniť za SUV a tak som mu poradil niečo japonské. Nakoniec skončil u Hondy. Myslím si, že bude spokojný.
Ak má auto pri diaľkovej jazde (diaľnice, okresné cesty...) nad 8l a viac, tak to už je začína byť dosť. U nového auta to až tak nevadí, lebo ak mám na auto za 40 tis€ a viac, tak spotrebu v pohode utiahnem. Horšie je u lacnejších jazdeniek s vyššou spotrebou.
Každopádne ak chcem nižšiu spotrebu, kúpim si aerodynamickejšie auto.

Trochu je možno problém, že žiadna tabuľka neudáva spotrebu na diaľnici pri 130 km/h. Možno v niektorých testoch to je, ale ináč sa to človek nedozvie. Potom môže byť prekvapený.
Naposledy som napr išiel do Nemecka - cca 1300 km tam a späť a tam sme sa celkom ponáhľali. Takže sme šli všade max rýchlosť + tolerancia (Nemecko aj viac -krátkodobo). Naschvál som si prepol palubný PC na iné zobrazenie ako akákoľvek spotreba, aby som nemal nejaké šetriace úmysly :). Bol som veľmi prekvapený, keď som mal po 1300 km spotrebu 6,7l (motor 2,0 benzín) - čakal som ďaleko cez 7. A to som šiel cez celé Slovensko, Rakúsko a Nemecko viacmenej diaľnicami. Cestou späť sa dostala spotreba na 6,5. To som už ale nešiel v Nemecku veľmi nad 140 :).
Isto sú aj úspornejšie autá - možno TSi by to dalo za menej.

Bolo by zaujímavé prejsť si rovnakú trasu rozličnými autami - najlepšie s jedným vodičom a porovnať spotreby.
Avatar - Beefcake
Normálně se mi to auto líbí,
| 22. 1. 2019 22:44
Ovela viac ako lahka/tazka noha spravi teplota okolia a doba/dlzka jazdy.
Ja to teraz v mrazoch na par km trasach v meste davam kludne za 12 i viac. Kedze motor sa snazi rychlejsie zohriat. Teraz mam celkom desive spotreby aj pokial sa to vezme za celu nadrz. Ale vobec ma to netrapi. Zabava s tym autom za to stoji a naklady sa robia inde ako na spotrebe.
Avatar - palix
Normálně se mi to auto líbí,
| 23. 1. 2019 17:34
To je úplná pravda - okrem vodiča má samozrejme vplyv aj okolie a dĺžka trasy. Napr teraz keď je pod -10 sa auto zahrieva oveľa dlhšie. Krátke trasy v zime - to nie je vôbec zábava.
Normálně se mi to auto líbí,
| 21. 1. 2019 22:03
6.5 je pecka. Ja vseobecne ty spotreby nikomu moc nezeru, kazdej si litr ubere. Ja jezdim v 1.6 dci za 5.5 a ve 2.4 awd za 8.5, ale dalnice 160plus neni problem 10. Takze tak. 1.9tdi 66kw uz se holt nevyrabi
Avatar - palix
Normálně se mi to auto líbí,
| 22. 1. 2019 12:54
Osobne nerád pridávam na spotrebe. Ona sa ale viacmenej niekedy ťažko meria správne. Ak idem 1000 km diaľkovú jazdu so spotrebou 6,5l a potom vyjazdím ešte celú nádrž v meste, tak stále bude palubný PC ukazovať možno 7l. Keby som po tankovaní vynuloval, tak tam svieti 8 až 9l (mesto kratšie jazdy).
Preto možno niektorí nevedome "klamú", že ich auto má spotrebu v meste napr 6l. Keď predtým jazdili veľa mimo mesto, tak to spotrebu dosť skreslí.
Avatar - wakantanka
Normálně se mi to auto líbí,
| 22. 1. 2019 16:40
Mno to mám kamoša čo svojho času vtedy na novej Octe I. TDI mal spotrebu na kompe 4,2 priemer. Na otázku kedy to nuloval len nechápavo krútil hlavou. :-)
Normálně se mi to auto líbí,
| 22. 1. 2019 18:03
a tak zase když nenuluješ, máš dlouhodobý prumer ne, to už máš jedno. Spíš je otázka, do jaké míry to merí presne - mám pocit, že i ty pc jsou optimisti - kdyz si to prepocitas podle tankování.
Já treba moc nenuluju, max pred nejakou delší cestou - pak se pokochám spotrebou pod 7, pujčím manželce na 10 km, vrátí se a má tam 8,4 - tzn spotreby její jízdy musí být tak 18 , ale to proste videt nechces >:D
Avatar - palix
Normálně se mi to auto líbí,
| 22. 1. 2019 21:19
Ja nulujem po každom natankovaní, alebo keď idem niekde ďalej a chcem vedieť spotrebu, tak pred začiatkom cesty vynulujem, po príchode vidím priemernú spotrebu za cestu. Vynulujem znova pri tankovaní. Naposledy som pri ceste cca 2800 km poctivo zbieral bločky a zapisoval kilometre. Po spočítaní mi vyšla spotreba o 0,1 vyššia ako ukazoval palubný počítač :). S výsledkom som spokojný :).

Ak človek necháva priemernú spotrebu, síce niečo na palubnom pc vidí, ale nevie, koľko auto spotrebuje v jednotlivých režimoch, pokiaľ na to nemá nejakú aplikáciu v "palubnom systéme".
Avatar - Emel
Normálně se mi to auto líbí,
| 22. 1. 2019 21:52
Mám srovnání PP proti tankování a měřil jsem i odchylku měřiče ujeté vzdálenosti proti mapě (zkusil jsem přesně změřit trasu na google maps a sledoval rozdíl) a víceméně tam žádný rozdíl nebyl... v tankování jednou + a jindy -, všechno v rámci tolerance.

Teď u Opla bych řekl, že to měření spotřeby kecá trošku víc, řádově v desetinách litru.
Avatar - palix
Normálně se mi to auto líbí,
| 23. 1. 2019 17:28
Ja som u Opla pre istotu nemal palubný počítač. Meral som to podľa tankovania. Ono ani to meranie spotreby tankovaním do plna nie je 100%. Nejaký ten poldecák sa pri pár nádržiach na rôznych pumpách stratí. Každopádne mám pocit, že u Opla sa tankovacia pištoľ vypla skôr pri plnej nádrži. U Mazdy je to tak dosť na tesno.
Normálně se mi to auto líbí,
| 21. 1. 2019 22:09
"V listopadové slotě s verzí 4x4 jsem s lehkou nohou jezdil za stále slušných 8,1 litru"

Je to veľa, málo, zlé, dobré. Tú hodnotu za zlú nepovažujem. Za koľko to bude dávať dízel? 5 to nebude...
Avatar - palix
Normálně se mi to auto líbí,
| 22. 1. 2019 13:00
Záleží na každom jednotlivcovi, či je 8,1l veľa. Pre mňa dosť a to som nikdy nemal diesel. Na benzínové auto veľkosti CR-V je to OK. Len zákazník musí byť ochotný to akceptovať a nečakať od daného auta zázraky v spotrebe.
Hlavne 2. majiteľ a ďalší - v čase, keď auto bude už lacné, ale spotreba ostane vysoká. Pre toho to môže byť už astronomicky veľa.
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 16:40
My, co sme objavili caro Hybridov, dlhorocnym vlastnenim a servisovanim, mame problem najst dostok hybridnych modelov, z ktorych by sme si mohli vyberat a uplne nechapeme ako moze niekto pri CR-V, ktora ma unikatny hybridny system ktory vacsinu casu funguje ako EV s REX a dokonca vykazuje lepsiu spotrebu a spravanie ako Toyota hybrid, vobec zvazovat oturbenu 1.5 ku so znamymi problemami presakovania benzinu do oleja a horsimi jazdnymi vlastnostami.. spravte sluzbu sami sebe a ak naozaj zvazujete kupu SUV, pockajte si na hybrid a chodte sa v nom povozit. Ten rozdiel je naozaj markantny, (v Accorde bol).
Avatar - _Karel_
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 17:18
"My, co sme objavili caro Hybridov..... uplne nechapeme"

A kolik vás tam je, u té klávesnice? Svědci Jehovovi chodí ve dvou, takže dva?
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 17:29
Svoju chabu inteligenciu, nevzdelanost a absolutnu neschopnost pochopit predlozene fakty si nam uz dokazal, preto nevidim dovod diskutovat s tebou, nehnevaj sa Karliku ;-)
Avatar - _Karel_
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 17:46
>:D
Já nediskutoval, já si z tebe dělal srandu. Na tvoje "předkládaná fakta" typu "Tesle se ekonomicky skvěle daří, tak všichni nelžete" dobře pamatuju. :yes:
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 17:55
Tvoja nevedomost je groteskna, teraz diskutujes, aj ked si to neuvedomujes a aj ked som si povedal ze s hlupakmi ako ty to uz nebudem dalej skusat, ak si to niekto bude citat alebo si sa naahodou ty medzicasom naucil citat financne reporty (ten jediny dokument ktory uvadza skutocnu financnu situaciu, nie ACZ vymysly) tak tu je report na ktory som sa odvolaval, $312 milionov zisku po rokoch strat:
[odkaz]
;-)
Avatar - _Karel_
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 18:13
Někdy nestačí jen hltat reporty a nazývat ty, co jim nevěří, hlupáky: [odkaz]
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 18:33
Karliku, kazdy kto neveri faktom je hlupak, tak isto ako ten co nechape pisany text. V tvojom odkaze sa pise o tom ze ak by Tesla nevyriesila problemy s nabehom vyroby tak by mohla zkrachovat a v mnou uvedenom reporte to ze Tesla o niekolko mesiacov nesor dosiahla rekordny kvartal v celej historii spolocnosti a taktiez po dlhom case zisk. Preto som pisal o tom ze Tesle sa dari tako ako nikdy predtym aj ked sa ACZ snazilo prezentovat nieco ine, pretoze netusili o uz asi mesiac starych financnych vysledkoch. Kto dookola omielal ze Tesla stale straca peniaze na vyrobe bol neinformovany, kto to stale tvrdil aj po poskytnuti linku na financne vysledky, bol hlupak a za tym si stale stojim.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 18:20
Takže je Tesla již v černých číslech celkově, nebo se pro investory udělal plusový rok?
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 18:55
Ak rozbehnes najvacsi start-up v historii ktoreho cielom ani nie je zisk, tak je uplne normalne ze sa ho tak rychlo nedockas ;-) Aby som ti odpovedal, nie, nie je v ciernych cislach celkovo a ma to "jednoduchy" dovod :-) :
Je to najvacsi vyrobca autobaterii na svete a to v US kde su mzdy a ostatne naklady neporovnatelne vyssie ako v Cine. Pritom ma cca 20% nu marzu na kazdom aute, o com sa ziadnemu EV vyrobcovi ani nesniva. Takych Chevy straca na kazdom Bolte $9,000. O schopnosti zarobit na EV sa uz ale ospevne clanky nepisu. Takze Tesla mala obrovske vydavky na Gigafactory 1,2 a uz aj na 3, Freemont stary Toyota zavod a najnovsi v Lathrop + vydavky na vyvoj najpokrocilejsej technologie batery packov + najpokrocilejsieho autopilota na zemi. Kto by cakal celkovo cierne cisla pri cca 500 000 predanych autach? Ostatne automobilky sa predbiehaju v oznamovani miliardovych investicii do EV, predavaju vyse 10 milionov ICE aut kazdy rok a aj tak budu najprv v minuse. Podla mna nic nezvycajne.

Ak ratas investorov ktori kupilil akcie za 14eur a dnes maju hodnotu 300-340e tak maju za sebou 8 plusovych rokov ;-)
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 22. 1. 2019 03:10
...podle odpovědi tedy ne. Stačilo jedno slovo ;-) Je doménou příznivců blesku lhaní?
Avatar - KANKUNEN
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 17:25
To je zajímavé, nemáš diesel, ale víš jaké má nevýhody, a přitom máš hybrid a jeho nevýhody neznáš.
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 17:32
Z coho prosim ta mylne usudzujes ze nemam/nemal som diesel? A kde vlastne vidis jedinu zmienku o diesli v mojom prispevku? Vies ty vobec o tom ze Honda ziadny diesel v CR-V uz neponukne? >:D
Ty ako urcite dlhorocny majitel hybridu, oboznam ma s jeho nevyhodami, prosim. Rad sa priucim.
Avatar - KANKUNEN
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 17:48
Ked bude nafta vibrovat a lapat po krutaku v nizkych otackach, alebo jej bude upadat vo vyssich, tak elektromotor sa len pousmeje . To psal kdo teda. Ty jsi velký mudrlant, ale nepamatuješ si ani to co napíšeš před hodinou. Pak tu můžeš všem vysvětlovat, že jsi chytřejší než ostatní, pretože si objavil to kúzlo hybrida.
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 17:58
Chlapce.. pomylis si si prispevok :-) Zacni scrollovat hore a ospravedlnenie sa prijima ;)
Co bude s tvojou odpovedou o nevyhodach hybridu? Zaujima ma to s akym hoaxom prides :-)
Avatar - KANKUNEN
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 18:17
Přesně takhle pitomou odpověď jsem čekal. Ten kdo dokola má nutnost chválit svoji garáž, ten nepřesvědčuje ostatní, ale sám sebe. Jeď jednou z hybridem v levém pruhu po dálnici a nediv se , že v půlce kopce budeš muset uhýbat dodávkam.
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 19:11
Aha.. takze nic o tom ze si si zmylil prispevok a ta nevyhoda hybridov ktoru si spominal je nedostatok vykonu v kopci na dialnici? To je tvoja realna skusenost, alebo si to niekde pocul? Za mna mozem povedat ze som siel v maximalnom normami povolenom stupani pre dialnice a nemal som absolutny problem dosiahnut maximalne povolenou rychlost na CR/SR dialnici 130km/h, aj vyssiu a to na najslabsom ponukanom hybride 1.8. Takze mozes kamaratom povedat ze je to nezmysel ;-) ..a kedze ani najviac predavane a vyrazne slabsie 1.0 a 1.2 TSI neblokuju po celom Cesku a Slovensku dialnice asi to nebude skutocny problem, a mozes byt pokojny, lebo tym padom nevies o ziadnej nevyhode dieslov.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 19:27
a tak uhýbat ani ne, 160tku dnes udržíš pomalu se vším, ale bude to žrát jak prokoplý. Bohužel, kdo reší spotrebu a jezdí dálnici, tak jedine diesel.
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 19:52
Tiez si myslim. Ale nesuhlasim s tym ze ak dialnica na spotrebu, tak jedine diesel. Ak hovorime o predpisovej 130km/h jazde tak tam mam spotrebu na Priuse 5,2-5,4. To na diesli s automatom porovnatelnej velkosti len tak bezne nezazijes, resp. nehrozi ziadna vyrazna uspora. Ak sa bavime o Nemecku tak tam to lepsie vyjde pre diesel, ale nemam rad tu dogmu ze hybrid patri do mesta a na dialnici zere vela. Hybrid patri na kopcovite okresky ;-) ale iba ak hovorime o spotrebe.. tie zakruty v kopcoch si ziadaju manual a velku atmosferu :-)

Inac Prius 3.gen ma maximalku 195km/h. Nie je dovod nikomu uhynat :-)
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 22. 1. 2019 08:51
No žrát jak prokoplý... Minus 17 Ostrava až +1 v Praze. Úplně vybité baterie, rychlostní průměr 130km/h a spotřeba okolo sedmi. To je prokoplý?
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 22. 1. 2019 11:02
Presne tak, na mne sa este nepodarilo na Priuse spravit vyssiu spotrebu na 100km ako 5,8 takze prokoply to moze byt na 1.2 HTP, 1.0 TSI atd.. ale urcite nie na hybridoch..
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 22. 1. 2019 18:14
A nepsal jsi náhodou v nejaké diskuzi nedávno, že po dálnici jezdíš 115 s Audi SQ7? to se pak ty spotreby rýsujou krásne, to by ses dostal pod 10 i s Eleanor z roku 68.
A já si dycky rikal, kdo si koupí takový auto a pak s tím jezdí 100 po dalnici. a uz to konecne vim, diky
>:D
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 18:26
já teda nevím, ale muzes mi objasnit to čaro hybridu? i pri srovnávacích testech vyznívala koupe RAV4 hybrid vs normální atmo benzín dost sporne, co se týká vyhodnosti a tak vubec to nevycházelo zdaleko tak optimisticky pro hybrid, jak by si mnozí ecojezdci prali. moje zkušenost s jízdou hybridem je celkem chabá, konkrétne občas se vezu Priusem, a to je s prominutím línej vysavač
Avatar - wakantanka
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 19:14
Túto Hondu hlavne hybrid som videl v prvej jazde v automagazine na TA3. Jazdil s ňou Filip Domovec, taký v pohode chalan a nebolo veľmi čo jej vytknúť. Slabšia bola len v pružnom zrýchlení z 80-120 oproti tejto 1,5. Spotreba zatiaľ otáznik, lebo na diaľnicu s tým nevyliezli. Mňa ten hybrid teda zaujal.
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 19:45
No kedze ma iba jeden prevodovy stupen, je to kompromis medzi zrychlenim a pokrytim efektivnej jazdy v rychlostiach od 80 do 180km/h co je dost problematicke :-) Je to ako testovat pruznost 1.5ky na 5tom stupni, tiez by to nedopadlo slavne. Tiez sa tesim na jazdu v nom.
Avatar - wakantanka
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 22. 1. 2019 13:36
Je mi jasné, že vždy je nejaký kompromis. Toto riešenie mi príde ale ako veľmi zaujímavé a fakt ma zaujíma, aký je reálny rozdiel pri jazde oproti takému Niru či Priusu.
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 22. 1. 2019 13:44
Co to napovie tento test a hlavne som si vzdy myslel ze ICE motor napojeny cez planetovu prevodovku (teda stale v optimalnych otackach) priamo na kolesa musi byt vzdy uspornejsi ako toto Honda riesenie kde su straty na generatore, pri nabijani a vybijani baterii a na elektoromotore, ale v teste dosiahlo Honda riesenie nizsiu spotrebu ako Toyota hybrid.
[odkaz]
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 19:41
Caro hybridu su pre mna osobne: pohodlne EV rozjazdy, cuvanie a posuvanie sa v kolonach, uspora a ticho na krizovatkach aj bez otravneho start/stop, najplynulejsi chod medzi prevodovkami a zaroven aj najvyssia efektivita - ktora vsak aj sposobuje zvuk motora na ktory nie su ludia zvyknuti. Ten rozdiel v spotrebe benzin vs hybrid v realnej prevadzke je vyrazny, spolahlivost je lepsia pri hybride. 2000€ cenovy rozdiel je podla mna primerany. U CR-V je vsak rozdiel ovela markantnejsi, do 80km/h totizto funguje ako cisto EV - ICE sluzi ako generator a nie je mechanicky spojeny s kolesami. Ak RAV4 tak urcite odporucam pockat na uplne novy 2019 model a urcite previezt sa v CR-V hybrid. Ak ta hybrid neocari, alebo ti nebude vyhovovat mechanicky nespojena zadna naprava s motorom tak treba vyskusat benzinove nehybridne verzie, mozno oslovia viacej ;)
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 20:51
Jeste nakou dobu mit na rodinny jezdeni 5valcovej diesel 4x4, tezko muze byt neco od hybridu dal >:D
Dodatek...rozdil jen 2tisE? Tu hybridku nesezenes pod 40 ne?
Avatar - .StenLi.
Ak CR-V, tak jedine hybrid.
| 21. 1. 2019 21:29
Ale kdeze, zacina na 28 500€.
Cena
| 21. 1. 2019 21:22
Základní verze CR-V, Comfort, se dá koupit už pod 600.000 Kč, a to není "holobyt", Elegance pod 680.000 Kč. Nemyslím si, že jde v dané kategorii o vysokou cenu, která by si "zasloužila" mínus.
Svezl jsem se počátkem roku s Elegancí a ač jsem byl zprvu skeptický, auto jsem vracel s rohlíkem na tváři. O proti předchozí generaci obrovský posun. Podvozek a řízení jsou excelentní, dynamika 127 kW verze docela překvapila. Vytlumení o svételné roky dále. Spotřeba paliva dle palubáku 8.4 l/100 km, a to se auto nešetřilo. Už jsem pobral i ten design zádi, ale trvalo mi to...
Jestli je jen z části pravda, co zatím píší a říkají novináři o hybridu, tak se opravdu těším na předváděčku.
Avatar - 3_diamanty
Cena
| 21. 1. 2019 23:08
hybrid bude dokonaly :yes: ..

ja sa uz neviem dockat porovnania hybridnej CR-V s hybridnou RAV-kou a este s hybridnym outlanderom .. to bude pecka porovnanicko :yes:
Avatar - Jaros71
Cena
| 22. 1. 2019 01:07
Nechápu vaše hýkání nadšením , HYBRID je kočkopes...nic moc.

Pořádný diesel do SUV je základ, na dálnici jede lépe a za méně , většinou jezdím kolem 140km/h někde víc... pokud je to SUV do města tak min. 2 litr benzín !

Navíc cena Hybridů je přemrštěná , a váha auta o 100 kg vyšší.
Životnost baterií nikdo nezná , co to udělá za 10 let? Kdo to koupí?
A NEGATIVUM poslední...zmenšení zavazadlového prostoru , když tam dáte baterie a rezervu , je z toho pidi kufr... :-!
Cena
| 22. 1. 2019 03:16
Záoleží, kde těch 100kg máš, tohle funguje jinak než mít metrákovou tchyni na sedačce spolujezdce. ;-)
Cena
| 22. 1. 2019 06:24
Na to jsem taky zvědavý. De facto to už slibovali chlapi z autožurnálu, tak snad letos.
Cena
| 22. 1. 2019 06:43
Já jsem ten poslední, který by hýkal nadšením, alespoň ještě do nedávné doby. Jenže doba se mění, pro petrolheada k nepochopení, ale s tím nic neuděláme. Bojkotovat to? Tím, že budu kupovat u konkurence? Jezdit se současným autem do rozpadnuti? Nevím.

Nejsem zrovna "odvařený" z toho, že Honda "zařízla" i-DTEC, navíc teď, po modernizaci v Civiku (ten motor je moc fajn). Můžu brblat, nadávat, ale je to jejich rozhodnutí.

Vše zatím nasvědčuje tomu, že Hondí hybrid není úplně out. Technicky nevypadá na hučák jako třeba tojka CHRRR, nebo ex RAV4. Spotřebou a dynamikou se "zatím" taky nejeví jako propadák. No, uvidíme, co v pořádném testu.

Kufr 500 litrů není premiantem, souhlas. A cena? Rozdíl sto tisíc, oproti benzínové verzi v základu, se s vyšší výbavou zmenšuje (až na necelých padesát). Nevím, nejásám, ale své kupce si to určitě najde.
Avatar - 3_diamanty
Cena
| 22. 1. 2019 08:12
baterky mas uz dnes v podlahe ( napr. outlander PHEV aj nove hybridne CR-V ) ... takze v pohode ... toto u SUV je najmensi problem .... a vaha ktora je navyse je aspon rozlozena rovnomerne.. takze 100kg navyse v hybride je lepsich ako 100kg navyse vpredu na naprave pri tazkotonaznomm dizli ;-) .. dizle budu v osobakoch uz stejne coskoro mrtve ... tak preco si to nepriznat.. ostanu len v pickupoch a dodavkach a nejakych mozno este par velkych SUV ktore ale uz nebudu mat masove predaje takze vo vysledku znacke emisie uz moc neovplyvnia .. hlavou mur neprerazime... a za 10 rokov to uz bude samy hybrid a nejake to elektro.. teda aspon ja som s tym zmiereny a nejdem proti muru ale naopak tesim sa na nove hybridy ( v buducnosti uz chcem hybrid ) ... a uvidis ze v autach ako sportage CR-V RAV-ka tucson ale aj XC40, XC60 ci outlander uz dizle coskoro nikdy neuvidis .. a ja vravim hura ;-)
Avatar - Zetti
Cena
| 22. 1. 2019 08:55
Musim konstatovat ze vsecky tvoje argumenty jsou uplne scestne. Mam PHEV 15 mesicu, najeto kolem 16 tis. Kdybych dal na podobne kecy, nikdy bych do toho nesel. Nicmene dneska vim, ze do klasickeho fosilu uz se nikdy nevratim. Jizdni pohoda, akcelerace, ticho, spotreba, naroky na servis, vsechno je s klasikou nesrovnatelne.
Avatar - 3_diamanty
Cena
| 22. 1. 2019 10:31
jak ja ti zavidim.. ani netusis ;-)

ja som pred dvomi rokmi zavahal... ale na druhej straen mi yaris ako taky vobec nesadol a ten hybridny bol aj kusok cez limit... a cakat som uz moc nechcel.... dost som cakal takze som vybral co som vybral a zatial parada ..... ale dnes viem ze dalsie auto za x rokov uz budem volit hybridne :yes:
Cena
| 22. 1. 2019 10:37
Prosimte jaky naroky na servis? Tech 16 tis co mas za rok a ctvrt mam momentalne za dva mesice auto mam pres rok a marne si vzpominam kdy bych krome vymeny oleje, svicek a brzdovych desticek byl v servisu.

A spotrebu mas proti me jako tank.
Avatar - Zetti
Cena
| 22. 1. 2019 10:45
Komiku. Jako tank? Kupuju jednu nadrz do mesice a to se mi nikdy nerozsvitila kontrolka od rezervy. Vem si kalkulacku a pocitej. Celkovy objem nadrze je 45 litru. 15 mesicu jsem prehnal. Auto mam od 1.11.2017. Zbytek je odjetych na baterky

K servisu. Mitsubishi ma plan servisnich ukonu v servisni knizce. Do 100 tis. kilometru se meni u PHEV pouze motorovy olej s filtry. rok nebo 20 tis. km. Desky nemas sanci sjet ani za zivotnost celeho auta.
Avatar - kari.laz
Cena
| 22. 1. 2019 12:28
Takže v podstatě, co psal Andy2210. Když s autem nejezdíš, nemá se co pokazit. ;-)
Avatar - Zetti
Cena
| 22. 1. 2019 13:56
To mozna ano, ale nic to nemeni na tom ze je treba vymenit olej s filtrem po roce. Ostatni podle potreby. Kazde auto ma servisni plan. Je tam bud prace nebo kontrola. Vymena oleje je prace, ostatni se kontroluje az do najetych 100 tis.
Pro prumerne inteligentniho cloveka je to snadne k pochopeni
Avatar - kari.laz
Cena
| 22. 1. 2019 15:44
Proč o servise píše někdo, kdo se víc na auto kouká, než s ním jezdí? Ty se tu prsíš náklady, ale autem skoro nic nenajedeš. Myslíš, že jakékoli jiné normální auto s tímhle nájezdem bude mít dražší servisní prohlídky? Vyměníš olej a tím to hasne.
Avatar - Zetti
Cena
| 22. 1. 2019 16:00
Presne, do 100K menis olej a hasne, nemenis svicky, olej v DSG, rozvodovy remen atd. Je jedno, jestli to najedes na rok nebo 8. 8 let u mne auto nevydrzi, takze se mi servis vlastne netyka
Avatar - kari.laz
Cena
| 22. 1. 2019 16:31
Do 100 000 neměníš na žádném autě pomalu nic. Maximálně brzdové destičky a možná ty svíčky. Rozvody určitě do 100000 měnit nebudeš. Že zrovna ty se oháníš servisními náklady, když autem pomalu nejezdíš.
Cena
| 23. 1. 2019 14:57
To je normální. Nejvic spolehlivost a naklady na servis resi ti, co najedou nejmene.

Ale pravda je, ze pro auto je mozna lepší najet 200 tis za tri roky nez 16 tis za dva.
Avatar - Zetti
Cena
| 23. 1. 2019 15:27
Urcite se lepe proda trilete auto s 50K km nez oddrandena plecka po D1 s 200tis. Navic spolehlivost a servisni naroky patri k parametrum i u ojetiny.

PS Res si svoje najete kilometry a nestarej se o mne.
Cena
| 22. 1. 2019 14:38
Ja mam auto na CNG. Myslim, ze je zbytecne pocitat, co jezdi levneji.
Avatar - Zetti
Cena
| 22. 1. 2019 14:53
Ty prumerne naklady na kilometr budou podobne podle kalkulacky [odkaz] nicmene je urcuje pomer jizd na elektrinu a na benzin. V pripade kratkych mestskych jizd se da ujet 1500 kilometru za mesic s nakladem 60 hal na km. Ale to neni duvod proc jezdim s PHEV. To je jen vedlejsi vyhoda
Avatar - Jaros71
Cena
| 24. 1. 2019 00:41
SUV s PHEV je na prd...jako ojetina prodejné za směšné peníze..uvidíš.
Do SUV patří diesel...PR kecy , že diesel končí jsou k smíchu.
Avatar - Zetti
Cena
| 24. 1. 2019 06:19
To nevim, muzu dat vedet. Je mozne ze to budu menit. Moje priority jsou mezi BEV a hybridy. Cpat mi naftaka je jako vegetarianovi maso. Navic cloveku ktery najede 15K za rok vetsinou po meste cpat naftaka muze opravdu jen automobilovy ignorant. Radsi nikomu nerad mudrlante
Cena
| 24. 1. 2019 09:57
15k za rok ve městě?
Avatar - Zetti
Cena
| 24. 1. 2019 10:11
Prevazne kratke trasy do 50 km, prevazne po Praze a okoli. Prakticky kazdy den vyjedu dojezd baterie. Dalnicim se vyhybam pokud to jde uplne.
Cena
| 22. 1. 2019 20:26
Jo a ještě k té nové RAVce (2019) hybrid. "Vyskočil" mi na tubku tenhle link POV. Na můj vkus to docela dost řve :-O

[odkaz]

Moc kritiky si neodneslo CR-V ani na autojournalu

[odkaz]
Prečo teda 4*?
| 22. 1. 2019 08:31
Celý test sa niesol vo veľmi ospevnom duchu, stále som čakal kedy teda príde to "ALE", keďže výsledkom boli len 4*. Za čo teda celá * dole?
Hlavne prosím nevravte, že za cenu. Konkurencia stojí v takej výbave rovnake alebo viac.

Čo sa týka tých výčitiek nelogického ovládania systému - musíte si uvedomiť 1 vec. To je mínus ak sa jedná o firemný voz, kde sa stále striedajú ľudia alebo sa jedná o auto v sixte. Ale ak je to vaše vozidlo, tak za krátky čas si zvyknete na ovládanie a potom už je vám to úplne jedno. Ďalšia vec, vzhľadom na to, že to podporuje carplay a android auto, ma už tá navigácia vôbec nezaujíma :-)
Avatar - 3_diamanty
Prečo teda 4*?
| 22. 1. 2019 08:36
hondy mam rad ale budme uprimni .. na 5 hviezd to zase nie je ( uz len kvoli motoru by som viac ako 4 nedaval )... a vidim tam aj par dalsich zadrhelov ( v kabine ) aj ked niektore su kusok subjektivne ok ;-) ... ale aj testy nikdy nemas dokonale objektivne a tu sa opat ukazalo ze dosiahnut 5 hviezd moze len par "dokonalych" aut v danej triede ( ako napr F-type od jaguaru ) ... koniec koncov ani nove terenne Gecko tu 5 hviezd nemalo ( a ze je bombove? urcite ano )
Prečo teda 4*?
| 22. 1. 2019 09:23
Famózny karoq 1.6 TDI DSG s vlečenou zadnou nápravou sklidil 4,5*. Preto ma zaujímalo, za čo má honda * dole, lebo v texte sa to nepíše. Ale ja nechcem rýpať, chcem to proste vedieť, zaujíma ma to, lebo to auto sa mi páči, tak chcem mať informácie pokope.

A napr. ten karoq s 1.6 TDI a 4x2 a vlečkou vzadu za 900 tis. nemal cenu za mínus. Zaujímavé.
Avatar - Zetti
Prečo teda 4*?
| 22. 1. 2019 09:44
Co takhle zkusit vlastni usudek? Zkusebni jizda, poradna prohlidka ap. Pristi tyden si beru na zkousku Mits plug-in na dva dni, urcite to bude mozne i u Hondy. Za par set kilaku se da odhalit vic, nez v jednom zaujatym testu
Avatar - 3_diamanty
Prečo teda 4*?
| 22. 1. 2019 11:00
ako pisem... kazdy test ma v sebe podla mna aj kusok subjektivity od autora ... a ne ze ne.. lebo aj ja by som nebol iny ani ty ver mi.... niekde najdes nieco co je odminusovane a pritom u konkurencie s podobnym problemom to zrazu uz ako minus nenajdes.. hups... a zrazu sme zli.. a riesime pritom stejne kraviny... auto treba vyskusat... moze byt paradne krasne uzasne a nakoniec stejne ti nemusi moc sadnut... ci uz kvoli nejakej prkotine alebo ako celok ;-) ... kolega kupil pred casom merivu pretoze sa mu narodilo male dieta a potreboval nieco rodinnejsie a praktickejsie... takze ked bola super skladova ponuka 24h opel u nas tak hned zobral merivu ( predal potom fabiu )... a dodnes sa v tej merive udajne nevie pohodlne usadit... a vadi mu spustu vec ktore vo fabii mu nevadili ... v teste sa s tymto ale nestretnes pretoze vsade vzdy auta testeri len chvalia .... proste je to kazdeho osobne zistenie pri kupe auta ( na nieco prides uz hned po nasadnuti a nieco zistis az po polroku od kupy auta ).. mne zase nesadol yaris pritom urcite je to uzasne auto ale ja by som mu tiez 5 hviezd v danom segmente nedal hoc niekto by naopak dal aj 10 ak by mohol....

PS: skoda ma dnes uz dobre vozy... tam si sadnes a si hned ako doma... skvely vyhlad... dobre sedacky.. prehladne palubovky... robustna mechanika... za mna uz len ten ich dizajn nejako viac "ozivit" aby to neboli stale take akoby "okusane krabicky" ;-) ...
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 09:39
Tu je zase znalcov hybridov, ktorí s tým síce ešte nikdy nešli, ale zas perfektne vedia aké je to hrozné, ako to zmenšuje kufor, na diaľnici to žere viac ako benzín, baterka sa pokazí po 3 rokoch - proste všetko čo si človek prečíta na nezaujatom autofore. Podobné ako znalci, ktorí pred 5 rokmi vyplakávali, keď atmosférické 1.6-tky nahradzovali oturbené 1.2-ky a teraz plačú, že ich nahradzujú 1.0-ky.
Avatar - KANKUNEN
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 10:16
Ono to spíše vypadá jako by hybridní fandové měli pocit, že hybrid využívá nějakou nadpřirozenou energii. Hlavní princip je, že rekuperuje při pozvolném zpomalování a proto se hodí nejlíp do města a na dálnici do zácpy.
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 11:02
A možno si zabudol, že niektoré sú urobené tak, aby spaľovací motor mohol pracovať viac času v optimálnych otáčkach, kedy dosahuje najvyššiu účinnosť. Časť z toho samozrejme zožerie prevod na elektrickú energiu a späť, ale podľa článku aj reálnych skúsenosti to naozaj efektivitu zvyšuje.
Avatar - KANKUNEN
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 11:56
To asi nebude mít velký efekt na spotřebu, když budeš z benzínu vyrábět elektriku za cenu zvýšených otáček a tím zvýšené spotřeby.
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 12:02
Pardón preklikol som sa pri reakcii na príspevok, ale viď mňa 11:59.
Pri RAV4-ke to celkom funguje. Ako to urobí Honda sa môžeme nechať prekvapiť - motorár nie som, takže presné čísla ti dať neviem ale podľa spritmonitoru to funguje :-)
Avatar - wakantanka
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 13:42
No v tej Honde je to urobené ako v iných. V nej tej benzínový atmo motor plní úlohu generátora, navyše väčšinou beží v optimálnych otáčkach a využíva Atkinsonov cyklus. Ja som fakt zvedavý ako toto riešenie obstojí na diaľnici, pretože v meste a na okreskách to jazdí na pohodu a aj spotrebu má bližšiu k dieslu ako k benzínu.
Avatar - Zetti
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 12:27
Prave naopak diky rekuperaci a plachteni. Nechapu o co se snazis jestli ti hybridy nic nerikaji, tak ten clanek o nich proste preskoc a necti to.
Avatar - KANKUNEN
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 12:55
Když plachtíš tak snad nerekuperuješ.
Avatar - Zetti
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 14:03
To ne, ale pokud bezi motor v nizke zatezi predava prebytkovou energii do baterii. U mne celkovy zisk energie pri hybridni jizde dela kolem 30-40% podle styli jizdy. V praxi auto ktere jede za 12 litru pojede pri stejnem sytlu jizdy v hybridnim rezimu za 8

Pokud plachtis bez motoru, jedes za 0, kdezto fosil spotrebovava palivo i pri jizde na volnobeh. Totez z kopce. Hybrid jede za nula nebo rekuperuje, fosil pali palivo po vetsinu klesani. Ta efektivita hybridu je vetsi nez si dokazes pripustit.
Avatar - Emel
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 14:18
Abys plachtil za 0 a zároveň nebrzdil motorem, tak musí být motor vypnutý. Já třeba vůbec nejsem přesvědčený, že bych chtěl na jízdu z kopce vypínat motor, podle mě to ani tomu motoru neprospívá, pokud by se měl při jízdě v kopcovitém terénu opakovaně vypínat a zapínat.
Avatar - Zetti
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 14:44
Nevim jak u hybridu, ale u pluginu je sp. motor pri plachteni vypnuty, pokud nemusi dobijet baterie. Ridic na to nema zadny vliv. To ridi software. Predpokladam, ze u hybridu to bude totez.
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 14:53
Ja by som sa toho nebál - v HSD od Toyoty sa motor vypína a zapína stále po zahriatí a že by tam bol nejaký problém som teda ešte nepočul... Ako iste vieš je to jeden z najspolahlivejsich pohonov vôbec...
Avatar - Zetti
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 14:56
Je totiz rozdil mezi armadou trolich teoretiku a lidmi ktery hybrid realne provozujou.
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 17:14
Tak ja sa ani nečudujem - keď či človek v každom teste prečíta, že treba brutálne zmeniť jazdný štýl s hybridom, a zvyšok testu sa dokazuje že je to celé na*** systém, tak ľudia tomu veria. Ale sú aj testy kde je to rozumne ukázané - napr Rasťo Chvála.
Znalci hybridov
| 23. 1. 2019 11:58
To by bolo 30% oproti šoférovi, ktorý nikdy nedá neutrál a nikdy nebrzdi motorom. Dosť málo vypovedajúce.
Znalci hybridov
| 23. 1. 2019 12:50
Tak realita je taká, že
Tiguan 2.0TSI: 10l [odkaz]
RAV4 2.0Valvematic: 9.4l [odkaz]
RAV4 HSD: 6.8l [odkaz]
Teda tá úspora je okolo 30% pri kombinovanej prevádzke oproti podobnému benzínu v podobne veľkom aute.
Avatar - Zetti
Znalci hybridov
| 23. 1. 2019 14:01
30% oproti beznemu autu. S plug-in hybridem plachtis daleko casteji, nez ve fosilu odradis na neutral, mozna 30x casteji, daleko casteji nez rekuperujes. V podstate plachtis, aniz by sis to uvedomoval. Jde o velmi kratke useky. Spoustu velmi kratkych useku.
Tech 30-40% ti ukazuje displej ekonomiky provozu, to neni vymysl. Po nedeli jedu dalku, muzu ti to vyfotit.

Ja chapu, ze se moc lidi k tomu nedostane, ale nechapu, ze maji potrebu do toho furt kafrat a jeste same nesmysly.
Znalci hybridov
| 22. 1. 2019 11:59
Ak by si chcel čísla z reálneho provozu:
Tiguan 2.0TDI 150k: 7.3l [odkaz]
Tiguan 1.4TSI 150k: 8.7l [odkaz]
RAV4 HSD: 197k: 6.8l [odkaz]
takže o 47k (síce lenivejších silnejšie auto žere v reále priemerne menej - na diaľnici bude 2.0TDI o čosi lepšie, to nepopieram)
Avatar - Beefcake
Hajbrid
| 22. 1. 2019 22:24
Toto hybridne riesenie s motogeneratorom je zaujimave. Ale pockal by som si na realne testy a spotreby.
problémy motoru s turbem
| 30. 1. 2019 11:31
Ono to zas není takový problém. Problém to může být ve studených oblastech Kanady a na severu Číny, odkud jsou hlášeny problémy. A jen pro kratší jízdy.
Honda dojela na dobré provedení, protože stírací kroužky stírají benzín usazený na stěnách válce, který neshoří. Jde o problém přímovstřiku a dobrých stíracích kroužků. U konkurence bežně kroužky nesetřou ani olej, natož benzín.
Benzín zůstává na stěnách válců, dokud se motor nezahřeje. A z oleje se neodpaří, dokud se motor nezahřeje. Takže jde o problém zbytečně kvalitních stíracích kroužků a nikdy nezahřatého motoru, který se provozuje ve velmi mrazivých podmínkách.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku