Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProvoz vozů Tesla se prodraží. Ceny za nabíjení na Superchargerech rapidně rostou
27 komentářů
yoggi
Ved EV mali byt lacne na prevadzku sa dusuju niektori...... Ja to tvrdim stale EV nebude prevadzkou ani servisom ani o cent lacnejse ako spalovak. Stat, dealer, ani automobilka, nikto sa nevzda doterajsieho zisku........ Uz by si to mali ludia uvedomit. Nebude sa chodit na vymenu oleja a fltra, ale na flash softu, kontrolu elektrickej sustavy, kapacita bateriek atd. Jednoducho sa bude chodit do servisu ako doteraz, len budu ine servisne ukony.....
Jsem priznivcem Tesly a EV a musim s tebou zcela souhlasit. Samozrejme, ze elektriku casem poradne napali a zdani stejne jako naftu/benzin. Samozrejme, ze se bude jezdit do servisu ikdyz mozna ne tolik casto. Samozrejme, ze si nechaji za ten servis zaplatit zrovna tak, jako u normalnich aut.
Ale to je snad normalni ne? Stat bude zdanovat, soucastky se opotrebovavaji, auta se servisuji a vsechno to neco stoji 😄
Ted nejak nevim proc si tady pisem jak svet funguje? 😄
Ale to je snad normalni ne? Stat bude zdanovat, soucastky se opotrebovavaji, auta se servisuji a vsechno to neco stoji 😄
Ted nejak nevim proc si tady pisem jak svet funguje? 😄
Ano, je to normální. Ale kupodivu se tu někteří pomatenci snaží tvrdit, že provoz EV nic nestojí a nebude. Tedy - ne tu, v této diskuzi. Takže některým to asi jako normální nepřišlo.
Cely trh elektromobilov je priserne deformovany, ale to bol od pociatku zamer. Cielom bolo dostat medzi ludi dostatocny pocet aut na elektrinu, a potom sa pomalicky vysetky vyhody zrusia. Vsetky tie dotacie, stimuly a lacne nabijanie sa raz rozplynu. Ale kym sa tak stane, este to musime my, pertrolheadi, dalej sponzorovat nasimi danami...
Inak co ma asi najviac vytaca je argument "ale ved elektromobily su novinka, preto su drahe, a musime im pomoct dotaciami". Malo ludi ale vie, ze v case ked pani Daimler a Benz este len vymyslali svoje prve trojkolky so spalovacim motorom, v Parizi uz bezne jazdili elektricke taxiky s dobijatelnymi bateriami. Tolko na temu "novinka"...
Inak co ma asi najviac vytaca je argument "ale ved elektromobily su novinka, preto su drahe, a musime im pomoct dotaciami". Malo ludi ale vie, ze v case ked pani Daimler a Benz este len vymyslali svoje prve trojkolky so spalovacim motorom, v Parizi uz bezne jazdili elektricke taxiky s dobijatelnymi bateriami. Tolko na temu "novinka"...
IPace
puvodni nabijeni zdarma samozrejme na Teslach ktere to meli plati i nadale, zadne jeho zruseni se nechysta, onen bonus nabijeni zdarma do urcite vyse kWh kazdy rok u Tesel ktere ho meli take plati nadale a platit bude, stejne jako odmeny nabijeni zdarma za referencni program doporuceni nakupu, tyhle programy se ale od unora letosniho roku jiz nebudou tykat zadnaho nove prodaneh👋objednaneho vozu Tesla 😉
mimochodem nabijeni zdarma nemeli vsechny Tesly, z pocatku u 40KWh modelu to nebylo mozne vubec, a pak se za tu moznost platilo pri porizeni vozu
cena v CR se bude pohybovat od 5 do 6 korun, 7 korun byla puvodni vyse ktera se davno zmenila, stale je to ale velice nizka cena, uzivatele Tesel podl estatistik primo Tesly vyuzivaji Superchargery jen z 8%, zbylych 92% nabijeni probyha jinde nez na Superchargerech, tedy doma ci na jinych verejnych stanicich, pro velkou cast majitelu Tesel se tedy provoz moc neprodrazi a vesmes nepoznaji rozdil, budou to treba stokoruny rocne rozdilu, je to podobne jako kdys zdrazi fosilni pohonne hmoty, za poslednich rekneme 15 let v Evrope a CR zdrazili, treba nafrta stala v roce 2003 prumerne 22 korun za litr, dnes je o v prumeru 10 korun drazsi, takze zdrazeni kWh na Superchargerech v CR o necele 2 koruny je rekneme usmevne, i pri 10 kackach za kWh to moc lidi trapit nebude
mimochodem nabijeni zdarma nemeli vsechny Tesly, z pocatku u 40KWh modelu to nebylo mozne vubec, a pak se za tu moznost platilo pri porizeni vozu
cena v CR se bude pohybovat od 5 do 6 korun, 7 korun byla puvodni vyse ktera se davno zmenila, stale je to ale velice nizka cena, uzivatele Tesel podl estatistik primo Tesly vyuzivaji Superchargery jen z 8%, zbylych 92% nabijeni probyha jinde nez na Superchargerech, tedy doma ci na jinych verejnych stanicich, pro velkou cast majitelu Tesel se tedy provoz moc neprodrazi a vesmes nepoznaji rozdil, budou to treba stokoruny rocne rozdilu, je to podobne jako kdys zdrazi fosilni pohonne hmoty, za poslednich rekneme 15 let v Evrope a CR zdrazili, treba nafrta stala v roce 2003 prumerne 22 korun za litr, dnes je o v prumeru 10 korun drazsi, takze zdrazeni kWh na Superchargerech v CR o necele 2 koruny je rekneme usmevne, i pri 10 kackach za kWh to moc lidi trapit nebude
Tak snad majitelé elektroaut začnou platit také další daně. Z paliv stát vybere na daních cca 100 miliard Kč. Nejsou přece socky, aby je ostatní museli dotovat.
to je samozrejme nesmyslna castka, ac secteni spotrebni dane a DPH da nejakych 120 miliard rocne, tak ciste osobni automobily se na teto sume podileji necelejma 20% 😉 takze ikdyby nakrasne vsechny osobni auta v CR presli na elektrinu, tak stat moc neschudne, onech cca 24-25 miliard z osobnich a lehkych uzitkovych aut se da zaprve vybrat jinde a zadruhe usetrit treba prestavanim vyplaceni dotaci na vyrobu a distribuci bioslozek do biopaliv ktera tento stat kazdy rok stoji cca 7-8 miliard
z elektriny se samozrejme take plati dane, a to jak dan z elektriny tak DPH, jedna se o nizsi jednotky miliard, tedy by uplne stacilo zavest pro osobni dopravu mitne a tech cca 15 milaird rocne si vybrat mytnym, tedy spravedlivou metodou kde si kazdy zaplati tolik kolik ujede kilometru na silnicich treba 1 tridy a dalnicich, jen tato metoda by do statni kasy zrejme prinesla mnohem vic, nez kolik se vybere na spotrebni dani a DPH u osobnich a lehkych uzitkovych aut 😉
nektere politicke strany maji vypocet techto udaji na svych strankach, dobudoucna tohle bude velke politicke tema 😉
z elektriny se samozrejme take plati dane, a to jak dan z elektriny tak DPH, jedna se o nizsi jednotky miliard, tedy by uplne stacilo zavest pro osobni dopravu mitne a tech cca 15 milaird rocne si vybrat mytnym, tedy spravedlivou metodou kde si kazdy zaplati tolik kolik ujede kilometru na silnicich treba 1 tridy a dalnicich, jen tato metoda by do statni kasy zrejme prinesla mnohem vic, nez kolik se vybere na spotrebni dani a DPH u osobnich a lehkych uzitkovych aut 😉
nektere politicke strany maji vypocet techto udaji na svych strankach, dobudoucna tohle bude velke politicke tema 😉
megacruiser
Bavil jsem se s prodejcem elektromobilů a ten tvrdí, že rychlonabíjení zásadně snižuje životnost baterií. Že ideální je nabíjení malým proudem. Btw. recyklace použitých sežraných baterií se nevyplatí, je to další věc kterou budeme dotovat z našich daní. A ty nesmyslné plány že se do odkecaných baterek bude odkládat proud v domácnostech, to je úplně mimo mísu - nabíjení, vybíjení, několikanásobná transformace, to vše je velmi ztrátové a tím pádem nesmyslné. Celkově je elektromobilita naprosto nedomyšlený podnik - pokud by se masivně prosadila, jedna městská čtvrť bude mít spotřebu jako dnes celé město. Na to není naprosto dimenzovaná přenosová soustava, 400 kV vedení jsou skoro všude na konci životnosti, i bez elektromobilů budou nutné masivné investice. Btw. už dnes se elektřina masivně zdražuje. S příchodem elektromobilů bude zdražení ještě rychlejší a výpadek z daní z paliv se taky bude muset někde nahradit.
Protože u nás je průměrný věk auta 16 let, tak bude třeba vyměnit baterky alespoň 2x.
Cena auta s průměrným věkem 16 let 70 000 Kč a k tomu cena nových baterek 300 000.
Takže za 16 let staré auto dáte cca 400 000.
Cena auta s průměrným věkem 16 let 70 000 Kč a k tomu cena nových baterek 300 000.
Takže za 16 let staré auto dáte cca 400 000.
postrádám podklady pro výpočet tohoto tvrzení. Jen záruční doba na baterie je 8 let. Vydrží mnohem déle.
Zajímalo by mě, jestli si je redakce vědoma, že tímto napomáhá páchání trestné činnosti. Dokonce se může jednat o vědomé napomáhání. Vzhledem ke své odborné fundovanosti si redakce jen těžko může být nevědoma nereálnosti inzerovaných zvýšení výkonů o 73 koní, 233% apod. jen pomocí nějakých zázračných přípravků
ale reklama je reklama a peníze přece nesmrdí.
Co by potom museli dělat třeba s reklamami na vyřezávání DPF. A že jich tu bylo !!!!!!! nebo nefunkční mokré chemické čistění ...
Ten DPF ti aspoň reálně vyřežou. Což je asi legální služba, i když s tím autem pak správně už nesmíš na cesty.
Ale 233% je jasný podvod, záměrné uvedení v omyl kvůli neoprávněnému vylákání peněz bez jakékoliv protislužby.
Tesly vyrobené do roku 2017 mající ve výbavě neomezené nabíjení na SC zdarma ho mají nadále
Tesly vyrobené po roku 2017 nemající ve výbavě neomezené nabíjení na SC zdarma ho nemají nadále
>😁 >😁 >😁
Myslim, ze se tedy shodujeme, ze to bylo argumentem do doby, dokud takova sluzba existovala (tj dozivotni supercharger zdarma”) a tedy ze ve chvili, kdy to Tesla prestala nabizet, uz to argumentem byt nemohlo a tudiz ani nebylo 😄
Ja jen ze to je super, ze jsme se na tom vsichni takhle shodli 😄