Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé za volantem nové Toyoty RAV4. Hezký design, pohodlný podvozek, ale co ta spotřeba?

Pátou generaci Toyoty RAV4 jsme si v okolí Barcelony vyzkoušeli v hybridním provedení, a to jak s pohonem předních, tak všech kol.
Zpět na článek
24. 1. 2019 16:48
24. 1. 2019 14:27
24. 1. 2019 14:50
24. 1. 2019 14:55
5. 2. 2020 16:11
24. 1. 2019 15:12
24. 1. 2019 15:16
24. 1. 2019 15:19
24. 1. 2019 15:13
24. 1. 2019 15:28
24. 1. 2019 15:39
24. 1. 2019 15:30
24. 1. 2019 15:43
24. 1. 2019 15:57
24. 1. 2019 16:15
24. 1. 2019 18:20
24. 1. 2019 18:23
24. 1. 2019 20:01
24. 1. 2019 20:29
25. 1. 2019 08:14
26. 1. 2019 14:38
26. 1. 2019 17:11
24. 1. 2019 14:35
24. 1. 2019 14:37
24. 1. 2019 17:27
24. 1. 2019 17:41
24. 1. 2019 20:39
24. 1. 2019 21:39
24. 1. 2019 22:26
24. 1. 2019 14:46
24. 1. 2019 15:35
24. 1. 2019 15:39
24. 1. 2019 16:00
24. 1. 2019 16:24
24. 1. 2019 15:08
24. 1. 2019 15:58
25. 1. 2019 10:50
24. 1. 2019 15:10
24. 1. 2019 15:15
24. 1. 2019 15:19
24. 1. 2019 16:42
24. 1. 2019 17:47
24. 1. 2019 18:09
24. 1. 2019 18:11
24. 1. 2019 19:04
24. 1. 2019 19:25
24. 1. 2019 19:29
24. 1. 2019 19:30
24. 1. 2019 19:53
25. 1. 2019 08:20
25. 1. 2019 09:28
25. 1. 2019 09:54
27. 1. 2019 06:42
24. 1. 2019 15:18
24. 1. 2019 15:21
24. 1. 2019 15:26
24. 1. 2019 15:35
24. 1. 2019 15:36
24. 1. 2019 15:38
25. 1. 2019 04:44
24. 1. 2019 15:38
24. 1. 2019 17:48
24. 1. 2019 15:26
24. 1. 2019 22:38
25. 1. 2019 08:03
24. 1. 2019 23:00
25. 1. 2019 15:32
25. 1. 2019 15:49
25. 1. 2019 16:46
25. 1. 2019 17:16
24. 1. 2019 23:23
25. 1. 2019 08:05
25. 1. 2019 16:21
28. 1. 2019 06:32
28. 1. 2019 09:44
25. 1. 2019 09:10
25. 1. 2019 09:45
26. 1. 2019 17:38
25. 1. 2019 06:11
25. 1. 2019 06:19
25. 1. 2019 09:15
25. 1. 2019 16:50
25. 1. 2019 17:03
25. 1. 2019 17:07
25. 1. 2019 17:34
25. 1. 2019 21:36
25. 1. 2019 22:18
26. 1. 2019 17:35
28. 1. 2019 09:20
28. 1. 2019 14:04
25. 1. 2019 18:44
26. 1. 2019 00:43
26. 1. 2019 17:32
27. 1. 2019 06:38
27. 1. 2019 18:30
24. 1. 2019 13:10
Když odhlédnu...
...od pro mě nepřijatelného designu, tak mě zarazila spotřeba ve srovnání s jízdními výkony. Nebo-li svižnější X2 20d je dynamičtější a s menší spotřebou. Chápu, že se jedná o v některých režimech méně kultivovaný vznětový motor, ale tady jde o naprostou novinku. Čekal jsem tradičně horší jízdní výkony, ale zároveň spotřebu při běžné jízdě na úrovni 6l a ve městě daleko úspornější než klasický spalovák.

Věřím, že mi to někdo vysvětlí, zatím však spíš zklamání. Jak je na tom odcházející generace?
Rozbalit vlákno
61
Avatar - Hittman
24. 1. 2019 13:15
Re: Když odhlédnu...
Je to hybrid, ne diesel.
24. 1. 2019 13:17
Re: Když odhlédnu...
Děkuji, toho jsem si všiml. Díky pravidelným masážím hybridníků jsem však nabyl dojmu, že hybrid jezdí dynamicky za málo.
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 15:02
Re: Když odhlédnu...
Je ti jasne ze X2 je ina trieda, ma mensi vykon, ma to viac spolocne s Mini ako s BMW a Buresova novinarska jazda ma daleko od realnej spotreby?
24. 1. 2019 15:42
Re: Když odhlédnu...
Hmotnostne nebudou daleko, X2 bude rychlejsi. Ale OK, takova x3 20d bude pro RAVku opravdu vorech. A to na ceka jeji Plugin verze.
Je trochu skoda, ze pionyr v hybridech nedokaze vytezit z nove generace vic, ne?
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 18:12
Re: Když odhlédnu...
No ja mam z recenzii novej RAV4 lepsi dojem ako pan Bures :-) ale zistim az pri prvej jazde, podla mna je nove verzia velky skok a len jej priame porovnanie s CR-V hybridom ukaze ci je stale na vrchole.
24. 1. 2019 21:05
Re: Když odhlédnu...
RAV4 4x4 2019 realna US EPA spotreba (mesto/dialnica120/kombi):
benzin - 9.4 / 7.1 / 8.4 l
hybrid - 5.7 / 6.4 / 6.0 l [odkaz]
Rozdiel v meste benzin/hybrid -3.7 l. Hybrid ma tu vyhodu, ze ak vodic "chce", tak vie znizit spotrebu v meste na 6 l (pri dynamickej jazde +3l), ale benzin bez baterie to neurobi.

Realna spotreba starej RAV4 na spritmonitore 6.8l [odkaz]
Realnu spotrebu novej RAV4 sa da odhadnut z udajov Toyoty Camry Hybrid na fuelly.com (ma rovnaky novy hybridny pohon pri porovnatelnej vahe):
stara Camry Hybrid (2012-2017) - 6.5 l [odkaz]
nova Camry Hybrid (2018-2019) - 5.5 l
Da sa predpokladat, ze nova RAV4 bude mat spotrebu okolo 6 l.

Klucova vyhoda je ekologia:
- SUV 163kW 4x4 (8.1s) s NEDC 4.4 l
- NOx/castice sa blizia k nule (casticovy filter)
- mala bateria 1.6 kWh NiMh bez lithia/kobaltu
- priemerne 50% casu je spalovak vypnuty, vid. predvadzacie jazdy Toyoty v DE: stara RAV4 Hybrid, 6000 jazd (od par km do 500km), celkovo 200.000 km, podiel EV casu s vypnutym spalovakom 47%
- hybrid ma vyznam aj pri dlhych trasach (predvadzacky 500km -> EV okolo 20%).
[odkaz]
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 22:33
Re: Když odhlédnu...
Aby sme ostali pri faktoch, EPA z daleka nie je realna spotreba, je to praveze papierovy udaj vyrobcu a highway test sa nevykonava pri 120km/h rychlosti, ale 88km/h cize nase okresky/mimomesto ;-)
25. 1. 2019 00:21
Re: Když odhlédnu...
Diky za poznamku. Doplnim, EPA spotreba nie je papierovy udaj vyrobcu na aky sme zvyknuty v EU. Je to test vladnej agentury EPA, ktora informuje zakaznikov v US o priemernej spotrebe, ktoru mozu skutocne ocakavat (+/- par deci). Udaje z EPA su porovnatelne s realnymi udajmi z Fuelly/Spritmonitor, preto som pisal "realna EPA", napr.
stara Camry hybrid (EPA 6.0 l, Fuelly 6.3-6.6 l)
nova Camry hybrid 2018 (EPA 5.1 l, Fuelly 5.4 l)
Fuelly [odkaz] , EPA [odkaz]
"Dialnica120" mala upozornit na nizsie povolene rychlosti v US, v reali to mozeme nazvat "Medzimesto". Detailne, test EPA sa sklada z cyklov City(max.90km/h), Highway(max.97km/h), High Speed(max.129km/h). Priemerna rychlost medzi mestami je necelych 80km/h, co odpoveda nasim okreskam a rychlostnym cestam. Treba zobrat do uvahy, ze z mesta treba najprv vyjst a potom vstupit, co znamena stratu priemernej rychlosti. [odkaz]
25. 1. 2019 20:54
Re: A MÁ TO KONEČNĚ REJŽÁCKÝ BATERKY ??
jj
PAPÍROVOU SPOTŘEBU BATERKAMA STÁHLI z 10 NA 7 TAKŽE REÁLNÁ JE STEJNĚ 10 KATARSKÝCH ROPNÝCH SRAČEK [odkaz] ČÍMŽ SI LIKVIDUJETE POČASÍ [odkaz] A ŽIVOTNÍ PROSTOR KOLEM SEBE ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2019 23:58
Re: A MÁ TO KONEČNĚ REJŽÁCKÝ BATERKY ??
To přece neni o nedokáže = plug-in je cenově problémovej = proto ho Toyota dělá jen v případě Priusu

Že ho hodně automobilek zkouší nabízet a snížit si tim papírový emise a dosáhnout na dotace apod. = to je jiná věc

Tenhle pohon se už rok používá v Camry = a jak funguje se ví = amíci ho dali do TOP TEN pohonnejch jednotek. Spotřeba v SUV bude určitě vyšší = při stejný trase a stejnym čase projetí = bude mít trochu šikovnější řidič klidně i o 2 litry menší spotřebu = než Bureš

Ostatně podobně to dopadlo při představení a stokilometrovym testu spotřeby Plug-in Priusu = česká posádka byla poslední = s náskokem nejvyšší spotřebu >:-[]

Já se těšim na Camry hybrid = to by mohlo bejt zajímavý :yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2019 23:58
Re: A MÁ TO KONEČNĚ REJŽÁCKÝ BATERKY ??
To přece neni o nedokáže = plug-in je cenově problémovej = proto ho Toyota dělá jen v případě Priusu

Že ho hodně automobilek zkouší nabízet a snížit si tim papírový emise a dosáhnout na dotace apod. = to je jiná věc

Tenhle pohon se už rok používá v Camry = a jak funguje se ví = amíci ho dali do TOP TEN pohonnejch jednotek. Spotřeba v SUV bude určitě vyšší = při stejný trase a stejnym čase projetí = bude mít trochu šikovnější řidič klidně i o 2 litry menší spotřebu = než Bureš

Ostatně podobně to dopadlo při představení a stokilometrovym testu spotřeby Plug-in Priusu = česká posádka byla poslední = s náskokem nejvyšší spotřebu >:-[]

Já se těšim na Camry hybrid = to by mohlo bejt zajímavý :yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2019 23:51
Re: A MÁ TO KONEČNĚ REJŽÁCKÝ BATERKY ??
No to taky jezdí = a jak bylo po Dieselgate až v bedně nebo x-krát v tisku vysvětleno = nebejt 2 násobný dotace nafty = koukal bys na to asi i ty dost jinak

A protože hybridy sou fakt zajímavý = proto s nima před desítkama let Toyota začala = a teď jí všichni výrobci následujou = a ne naopak ;-)
26. 1. 2019 15:54
Re: A MÁ TO KONEČNĚ REJŽÁCKÝ BATERKY ??
Toyota, náš nedostižný vzor!
;-)
Výrobci dělají hybridy, protože musí, ne protože se chtějí přiblížit Toyotě.
Avatar - Hammunasakra
26. 1. 2019 20:39
Re: A MÁ TO KONEČNĚ REJŽÁCKÝ BATERKY ??
Když to napíšeš takhle zní to fakt hrozně :-)

Nicméně to co sem napsal = je prostě fakt = jak všichni víme ;-)
24. 1. 2019 13:23
Re: Když odhlédnu...
Chtělo by to víc detailů k té naměřené spotřebě. Tomu co je v článku se mi moc nechce věřit. Město je zrovna režim, kde ty hybridy na spotřebu fungují - logicky, cukat v zácpě nebo nižších rychlostech bez spalováku se projevit musí.
Avatar - WinDiesel
24. 1. 2019 14:09
Re: Když odhlédnu...
Vysoké, těžké auto ... značný aerodynamický odpor, velký motor který sám o sobě něco sežere .... Toyota šlápla vedle, diesely měla zachovat.
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 15:04
Re: Když odhlédnu...
Aerodynamicky odpor pri mestskych rychlostiach, tepelne najefektivnejsi motor na trhu, mala zachovat diesle o ktore nebol zaujem, ty si ale komik >:D
Avatar - Jaros71
27. 1. 2019 23:07
Re: Když odhlédnu...
Do větších SUV patří DIESEL ! Větší KROUŤÁK , nižší spotřeba , nižší cena..
Hybrid je slepá ulička...podpořená PR kecy ekologů z EU !
...a BYCYHŘI KUPCI...?
V reálu jich u nás zas tak moc nebude...cena je dost mimo !!
27. 1. 2019 23:42
Re: Když odhlédnu...
Jojo ty odborník - v takom 2017 Toyota predala tých hybridných SUV (tie ktoré sa predávajú aj u nás teda CHR a RAV4) 310 000ks [odkaz] teda tak štvrtinu z predaných áut škodovky z daného roku. Samí bykupci... Väčšina tých áut sa predala mimo EU, Prius začal v USA a Japonsku, Európa je s hybridmi pozadu... tá EU má ale lobby svojimi nariadeniami z čias podpory dieselov presadiť vývoj a predaj hybridov v Japonsku a USA...
Proste ďalší odborník, čo síce nič nevie ale musí sa vyjadriť >:D
Avatar - Hammunasakra
28. 1. 2019 10:16
Re: Když odhlédnu...
To je pravda = nafta je 2 násobně zvýhodněná. Když to zrušíš někde od úrovně velkýho Range Roveru dává smysl

Pro VW FANS jejich modla V8TDI se vrátí ve verzi plnící WLTP = a výkon bude jen o 10 kW nižší
24. 1. 2019 14:18
Re: Když odhlédnu...
Na to "cukanie" v zapche ma tento hybrid prilis malu bateriu. Takyto hybrid sa skor oplati pri beznej jazde v meste, ktora prebieha stylom "na zelenu zrychlis, brzdis pred dalsimi semaformi, stojis" a dokola. Pokial ma aspon daku formu rekuperacie energie pri brzdeni, tak prave v meste moze dosiahnut nizke cisla.

Ale inak teda nic moc, mna osobne tato RAV-ka nenadchla. Ak by som kupoval suv (o com teda pochybujem), tak uz radsej vezmem cx5. Nie je to sice hybrid, ale jazdi s rovnakou spotrebou (mozno este nizsou).
24. 1. 2019 23:02
Re: Když odhlédnu...
Jak můžou hybridy ve městě fungovat, když dokážou na plně nabitou baterku ujet po rovině stálou rychlostí 2 (slovy dva) km. ? Rekuperace je nesmysl. Ve městě většinou nejsou dlouhé kopce, kde by se dala baterie dobíjet.. a rychlým, krátkým brzděním se nenarekuperuje nic.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2019 23:44
Re: Když odhlédnu...
Rekuperace je nesmysl? Jak to myslíš? Na to přece nepotřebuješ dlouhej kopec = rychlým krátkým bržděním = se pochopitelně taky rekuperuje = jak si vymyslel že ne? :-)

[odkaz] tahle generace hybridního 2,5 litru která se už nějakou dobu prodává v Camry a Lexusu ES = zvládne na elektřinu jezdit až z 55% provozu
25. 1. 2019 11:02
Re: Když odhlédnu...
Doporučuji se nějakým hybridem svézt. Dlouhé táhlé kopce k rekuperaci nejsou potřeba. Paradoxně i když člověk lítá od semaforu k semaforu, tak o to víc brzdí==rekuperuje a baterky se dobijou. Z mé zkušenosti si myslím, že hybridy hodně šetří na plachtění, kdy nejede spalovák, ale posilovače a vše funguje z baterek. To pomáhání při rozjezdech a akceleracích je ve městě pro spotřebu zásadní a nízká kapacita baterek stačí.
Avatar - Dinar
24. 1. 2019 13:30
Re: Když odhlédnu...
Toyota byla tím, kdo s hybridy masově začal, ale dnes už jí v hybridech ujíždí vlak, být to plug-in pak možná bude mít smysl i s tou hroznou spotřebou, ale takto, jako alternativa k dýzlu zcela selhává, vysoká spotřeba, podprůměrná dynamika, vmax. 180 km/h, to je tak pro důchodce, co měl vždycky corolly a teď vezme ravku, protože se mu do ní líp nastupuje. ;-)
Avatar - WinDiesel
24. 1. 2019 14:08
Re: Když odhlédnu...
On tedy nikdo nechce ani Mitsubishi Outlander PHEV. Zeptejte se dealerů Mitsubishi jakou mají z PHEV coby náhrad dieselů radost.
A Porsche už taky přiznalo problém v Evropě, prodeje jim kvůli nabídce bez dieselů padají až o 58%. A přiznávají že to není kvůli re-homologaci na WLTP.
Avatar - Beefcake
24. 1. 2019 21:37
Re: Když odhlédnu...
Tak to s tym Porsche je dobry for chybajuci dizel povazovat za pricinu.
Avatar - _Karel_
24. 1. 2019 21:39
Re: Když odhlédnu...
A tvé vysvětlení toho poklesu?
Avatar - Beefcake
25. 1. 2019 23:09
Re: Když odhlédnu...
Nieco ine,mozno s niecim zaspali dobu, neviem. A konkurencia nespi. Pretoze Porsche nikdy nemalo postaveny biznis na naftovych modeloch. Mozno Panamera niekde sa tak predavala. Ak by to bolo kvoli dizlo tych 58%, znamenalo by to, ze viac ako 58% dizlov predavali, comu snad nikto neveri. A dost by ma to prekvapilo.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 00:18
Re: Když odhlédnu...
A kolik si myslíš, že prodávali naftových Cayenů a Macanů?
Avatar - Jaros71
27. 1. 2019 23:10
Re: Když odhlédnu...
Poslední roky už Porsche netáhne prodej 911...ale SUV !!
A většina lidí chce do SUV diesel..logicky. ;-)
28. 1. 2019 00:26
Re: Když odhlédnu...
Mal by si to ísť vysvetliť kupcom najpredávanejšieho vozidla v USA - že proste si musie ado F-150 presadiť diesel >:D
28. 1. 2019 08:49
Re: Když odhlédnu...
A proč by si kupci F-150 prosazovali diesel když ho tam dávno mají?
[odkaz]
28. 1. 2019 10:20
Re: Když odhlédnu...
No moja chýba máš pravdu. Naftu f-150 dostala v roku 2018 dovtedy to bol benzín
Avatar - Hammunasakra
28. 1. 2019 10:17
Re: Když odhlédnu...
S tou logikou opatrně = planeta má i jiný a větší kontinenty než místní naftovou oázu

Vším sis ze v zemích s nejvyšší těžbou ropy a to napříč planetou = se jezdí na benzín? :-)
Avatar - lamal
24. 1. 2019 23:45
Re: Když odhlédnu...
PHEV je kram preto ho nikto nechce, s Toyotou sa to neda porovnavat (hybrid pohon)... myslim, si ze testy ukazu lepsie spotreby ako tieto ich dojmy, to je blbost z dlhodobeho pohladu na spotrebu

outlander je celkovo uz znacne zastaraly
24. 1. 2019 18:14
Re: Když odhlédnu...
A právě těchhle je nejvíc a proto je ravka s corollou nejprodávanější, takže bych úplně netvrdil, že někomu ujíždí vlak. Mohl bych dostat vysvětlení ohledně nadřazenosti plug-inu? ;-)
A jinak, bavit se o spotřebě u nové RAV asi nemá smysl
Avatar - Dinar
25. 1. 2019 09:49
Re: Když odhlédnu...
Pokud se ptáš "ohledně nadřazenosti plug-inu", budeš se muset zeptat nejspíš někoho, kdo něco o nadřazenosti tvrdí. ;-)
25. 1. 2019 11:20
Re: Když odhlédnu...
Podle Tvého příspěvku ( jak tak lehce naznačuješ, že je RAV vlastně k ničemu) soudím, že jsi v ní najel dost kilometrů...A najel? nemyslím si, tudiž vycházíš z článku, který sis přečetl. Každý člověk, který používá mozek si na článek udělá svůj názor a to asi takový, že v RAVce nebylo najeto ještě moc kilometrů, že každý redaktor může mít (má) spotřebu jinou, že to auto možná nebylo ještě ani zajeté, že v tom musíš umět jezdit ;-) Naopak člověk jako Ty tam plácne bez jakéhokoliv uvažování podobný příspěvěk Tvému. Podle mě je tohle trošku omezenost.
Avatar - Dinar
25. 1. 2019 12:16
Re: Když odhlédnu...
Celá diskuse je pod textem redakčního testu novinky, předpoklad, že někdo tím autem jel, je velmi malý. Takže co, diskutovat se nesmí?

Já za omezenost považuju, pokud někdo nerozumí psanému textu a chce odpovědi na otázky, premisy, které dává on sám.

Nenaznačuju, že je rav k ničemu, článek není o rav, nýbrž o rav hybrid. K té se na základě údajů spotřeby uvedené v textu vyjadřuju tak, že jako alternativa k dýzlu (primárně jde o snížení spotřeby) selhává. Být to plug-in hybrid, nemusí se na spotřebu nutně hledět, ptá-li se člověk po smyslu, protože tento typ hybridního pohonu se montuje i do vysokovýkonostních aut, kde o snížení spotřeby primárně nejde, a kde el. motor pomáhá akceleraci, vyhlazení děr benz. motoru, a možnost jízdy čistě na elektřinu umožňuje jak lepší náklady (na el.), tak ekologii, jízdy po městě čistě v el. režimu. Takže znova, být to plug-in možná by svůj smysl rav hybrid měla i přes tu vysokou spotřebu, jako klasický hybrid, snižovač spotřeby, evidentně (podle spotřeby v testu) nefunguje.
25. 1. 2019 14:50
Re: Když odhlédnu...
Vidím, že jsi z mého příspěvku nepochopil nic. Tak jenom snad to, že jestli má smysl, ukážou prodeje. A pokud měla smysl poslední generace RAV, tak současná by měla mít taky.
26. 1. 2019 10:30
Re: Když odhlédnu...
Hele a za kolik by podle Tebe jezdila rafka s nějakou obdobně výkonnou naftou?
Já mám na Superbu kombi TDI 103 kW dlouhodobou spotřebu 6.5 a to je nízké, lehčí a o kus slabší, s naftovou RAVkou o výkonu kolem 150 kW bych jezdil imho za podobná čísla, jaká se uvádí v článku pro hybrid.
Avatar - Jaros71
27. 1. 2019 23:11
Re: Když odhlédnu...
Jo..jezdil bys za 7 litů nafty a ne za 9 litrů benzínu..
V SUV je diesel zatím nepostradatelný.
28. 1. 2019 00:19
Re: Když odhlédnu...
A preto má RAV4 na spritmonitore nižší priemer ako priamy konkurent VW Tiguan 2.0TDI 140kw. Zase si použil presvedčivý argument a dôkladne ho doložil dôkazmi :yes: len tak ďalej.
Avatar - flepper
25. 1. 2019 08:00
Re: Když odhlédnu...
podpriemerna dynamika ? >:D ukaz mi auto s lepsou dynamikou s porovnatelnym vykonom a spotrebou. Vsetci ste tu trhaci asfaltov :-! . Kde sa sa Ist dnes viac ako 180? Co je Tachometrovych cca 190 s SUV ????? Ked idem 160 tachometrovych po dialnici tak vsetkych minam v lavom pruhu ...a pridem na diskusiu a tu je kazdemu 180 malo .... do placu mi je z Vas odbornikov ......
Avatar - Dinar
25. 1. 2019 09:48
Re: Když odhlédnu...
Níže čtu, že tu těmi plamennými otazníky vlastně obhajuješ vlastní garáž, tak si to užij. ;-)

A k těm rychlostem, dvě poznámky.
- 180 km/h se dá jet na každém úseku dálnice, pokud není zrovna v uzavírce, samozřejmě v závislosti na provozu.
- Jezdit vmax je nesmysl, je to rychlost z nějakého důvodu pro auto limitní, výkon motoru, tady možná převodovka, každopádně jet déle nebo snad cestovat maximální rychlostí daného auta, je špatně, jak pro auto, tak z hlediska bezpečnosti, spousta komponentů je dimenzována přímo v návaznosti na dynamiku a vmax. 180 km/h jako maximální rychlost je prostě málo nejen pro tu hodnotu samotnou, ale také ve vztahu ke konkurenci.
Avatar - flepper
25. 1. 2019 13:22
Re: Když odhlédnu...
trepeš somariny. Vlastnú garáž neobhajujem, nevieš čo mám ja v garáži. Týmto smerom sa uberáš zbytočne. Obhajovať, že 180 sa dá bežne jazdiť môže tak nevylietaný 18-20 ročný chalan. Pri dnešných plných dialniciach je 180 a bezpečná jazda nereálna. Navyše je to rodinné auto takže s plne naloženou rodinou nikam 180 nepôjdeš. To auto na to ani nieje stavané. Už to vidím ako všetci na Kodiaku si to vkuse režete 180 s detmi vzadu po dialnici .....aspon ked nieco pises popremyslaj co vypotis .... je mi jasné ze tvoje ego je vyssie ako tvoje IQ ..ale obhajovat ze 180 je na dnesne cesty malo no si ma pobavil. 180 je málo tak pre sportove Ferrari , Porsche, nieje pre rodinne zalozene SUV....
Avatar - Dinar
25. 1. 2019 13:48
Re: Když odhlédnu...
Že je 180 málo si myslí všichni ostatní výrobci, jejichž modely rav hybridu konkurují, mají vesměs maximálku vyšší, to, že ty nechápeš proč, nebo že pro tebe je 160 dost, to je tvůj problém a tvoje věc.
Já tu osobní preference neřeším, a plky o tom, kolik má kdo jezdit, řezání zatáček s dětmi vzadu a podobné rádobydospělácké řeči nějakého utřinosa mě neberou...
Avatar - flepper
26. 1. 2019 10:44
Re: Když odhlédnu...
fakt nemôžem pochopit tvoju obmedzenost ..... 180 a viac po dialnici je mozne tak akurat v nejakom lepsom sedane alebo coupe ale nie v SUV strednej triedy. To auto pri tak vysokych rychlostiach nema potrebnu stabilitu, nieje to komfortne a ani bezpecne ... 180 je uplne postacujuce ... pokial si zaspal v 18 rokoch a snivas o aute s co najväcsou maximalkou je mi Ta uprimne luto .... Ostatny vyrobcovia maju take maximalky nie preto lebo si myslia ze 200 je superale preto lebo k tomu cislu dôjdu vdaka sprevodovaniu . 190- 200 ma hocijaky hatchback strednej triedy pritom ist v tom aute tolko po dialnici je strach o zivot .... cele sa to tam klepe trasie atd atd atd .... urcite je pri kupe auta kvalite auta urcujuce ci pojde 180 alebo 200 >:D to je 99 percentam ludi u * ....
26. 1. 2019 10:34
Re: Když odhlédnu...
Já jsem nedávno spěchal a 180 jsem tam měl skoro furt, i mimo dálnice. Jako nechlubím se tím, normálně tak nejezdím, ale okolnosti si to vynutily a byl jsem rád, že mám auto, pro které to není problém.

Musím se už konečně v nějakém hybridu povozit, asi sjedu do Toyoty protáhnout novou Camry. Parkování v Praze by se mi líbilo, tak vyzkouším, jestli to je pro mne, nebo není. :-)
Avatar - flepper
26. 1. 2019 10:50
Re: Když odhlédnu...
ja som tiez minule ponahlal a spravil som Jihlavu Prešov za 4,5 hodiny v noci...ale taketo jazdy mam raz rocne ? Raz za 2 roky ? ...kôli tomu bude pre mna urcujuca maximalka ???? No ale mám sedan .....v Ravke by som to nedal ale ved to je diametralne ine auto ....Ravka nieje na super extra rychle presuny po dialnici ... kritizovat u nej 180 maximalku je pitomost predsa.... ak niekto lieta 300 km denne po dialnici nech si kupi V6 3,0 v nafte a nekomentuje ako je hybrid obmedzeny 180 maximalkou ....totalna pitomost...
Avatar - wakantanka
24. 1. 2019 13:45
Re: Když odhlédnu...
Ale tu máš o 0,05 mm nižšie ťažisko vďaka baterkám, vďaka tomu prejdeš zákrutu o 0,5 km/h rýchlejšie ako s ne-hybridom + sa vďaka tomu nepreprevrátiš. Spotreba? Pche, už vidím madam ako píše, že redaktor s tým len nevie jazdiť, lebo z princípu to benzín vyrába a nie míňa. >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
24. 1. 2019 14:57
Re: Když odhlédnu...
Věřím, že ti to někdo vysvětlí, protože si našel chybičku na něčem, co chyby nemá ! Vždyť i mnohem užranější turbobenzíny v takových autech nejezdí za víc a přitom mají výkon.. o naftě, s kterou srovnáváš ani nemluvě....
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 15:15
Re: Když odhlédnu...
Len zo zvedavosti, s ktorymi SUV s 222 konmi a zrychelnim 8,1s 0-100km/h to porovnavas?
Avatar - Ozzman
24. 1. 2019 15:22
Re: Když odhlédnu...
Třeba Kodiaq 2.0TSI 140kw a zrychlením za 8s, spotřebou 7,5 na sto (měřeno asi 9)
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 16:22
Re: Když odhlédnu...
No praveze v tom Kodiaqu som sa viezol a to zrychlenie mi prislo otrasne v porovnani so starou RAV4, prve sekundy to nerobilo nic, tam ta okamzita (aj ked nie ziadna uchvatna) reakcia elektromotoru budila dojem lepsieho zrychlenia. Spotreba je vyyyrazne horsia ako u RAV4, myslim ta realna, nie Buresova :-) Nova RAV4 ma 163kW takze o triedu vyssie ako 140 u Kodiaqu a s tou AMS spotrebou 5,7l mi to pride ako uzasny vysledok, snad sa nam urodi viacej CSSR testov nech je ta spotreba jasnejsia.
24. 1. 2019 17:00
Re: Když odhlédnu...
V Motoringu jazdili s Karoqom 1.5TSi za 8.5. Prepac ale pochybujem ze Kodiaq 2.0 TSi bude jazdit za 9.
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 18:23
Re: Když odhlédnu...
Asi tak, hrube fakty.. a prvy palec hore pre Karel odoma ;-)
24. 1. 2019 13:13
Priznivci hybridu
samozrejme vedi, ze je to tim, ze elektromotor jeste nebyl zajety. Jinak by to zralo na dalnici 5,8 a ve meste 3 litry.
Rozbalit vlákno
10
24. 1. 2019 13:29
Re: Priznivci hybridu
To asi těžko, novou RAV4 asi v ČR moc lidí nejelo a na dálnici se spotřeba od běžného benziňáku moc lišit nebude. Ve městě záleží na režimu a využití, samozřejmě je pointa využívat možnosti pohonu. Spotřeba na 9l/100km je pro hybrid, ač poměrně velký/těžký, dost zvláštní. Už jen to, že dle článku tam brala víc než na dálnici. Záleží jak se s tím jezdilo, samozřejmě se taková spotřeba vyrobit dá, ale to platí i pro normální auta.

Mám 2 auta a hybridem (CHR) mimo město nejezdím, protože tam to není opravdu nic moc. Ve městě ale i k mému překvapení ten hybrid funguje dobře a má nízkou spotřebu i v zimě.
Avatar - KANKUNEN
24. 1. 2019 13:44
Re: Priznivci hybridu
Adame, ty jsi snad jediný, který má hybrid a dokáže napsat i nevýhodu. Ve městě hybrid z principu musí být ta správná volba.
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 15:17
Re: Priznivci hybridu
S CH-R mimo mesta nejazdis lebo to tam neni opravu nic moc.. myslis vykonovo?
24. 1. 2019 15:39
Re: Priznivci hybridu
Přesně kvůli výkonu. Kdyby tam dokázal pořád táhnout elektromotor, tak by to bylo OK. Ve sportovním režimu to i tak dělá, ale baterky jsou pak vybité během chvilky a tahá to zase jen ta slabá atmosféra. Navíc CVT je sice ve městě super, ale v těch vysokých rychlostech je to otravné, protože při zrychlení třeba do kopce dává zbytečně hned vysoké otáčky, místo aby se motor postupně vytočil. Člověk tak tancuje nohou na plynovém pedálu a motor dělá "huuu huuu".

Na druhou stranu, ten Atkinson je úsporný, CHR je ale menší a má zřejmě dobře zvládnutou aerodynamiku, takže spotřeba zas tak dramaticky neroste. Já tím teda jel po dálnici párkrát a ustálenou rychlostí to bylo fajn, tam si i CVT sníží otáčky. Jel jsem pár desítek km 130-150, spotřeba byla myslím okolo 6l. Klidným stylem se s tím jezdit dá v pohodě. Ale RAVka je mnohem větší a těžší, takže tam bych tipoval asi těch 8l co je v článku a dynamika určitě bude podobná. Náhrada za diesel na dálnici to není ani náhodou. Druhé auto mám teda turbobenzín, nafta mi nevoní. Sice v Německu jezdím od benzínky k benzínce, ale co se dá dělat >:D
24. 1. 2019 15:44
Re: Priznivci hybridu
Diky za nazor, zadne prikrasy a kudrlinky nebo nesmysly na urovni TDI-fans Octavie I. :yes:
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 16:30
Re: Priznivci hybridu
To ano.. tych 122k kombinovanych nie je zaidne terno, to uz 136k z Priusu 3 taha lepsie, neviem preco sli smerom dolu pri tej poslednej1.8. Som rad ze pri RAV4 sli vyrazne hore s vykonom, tam tych 222k postaci aj na sviznejsiu jazdu aspon v US youtube recenziach boli testeri nadseni. Som zvedavy na skusobnu jazdu..
25. 1. 2019 11:06
Re: Priznivci hybridu
CHR má stejný pohon jako Prius. 1.8 72kw + (cca, nevím teď přesně) 50kw elektro motor, kombinovaně 90kw.
Avatar - .StenLi.
25. 1. 2019 11:36
Re: Priznivci hybridu
Ja Pisem o Priuse 3, ten ma 136k, ty o Priuse 4 ktory ma 122k.
Avatar - pumpkin
25. 1. 2019 20:54
Re: Priznivci hybridu
Och, pripomenul si mi jazdu s Eclipse Cross a jeho CVT. Na diaľnici do kopca to začalo točiť až šibnute vysoko.
25. 1. 2019 22:20
Re: Priznivci hybridu
Auris po FL stejný motor jako c-hr, ale od 2016 upraven soft a při zrychlování už nevylétnou otáčky hned do maxima. 120-130 na dálnici úplně normálně, spotřeba a hluk motoru vychází lépe než u druhého auta - Fabia3 MPi. RAV bych nekoupil, investovat 900 mi přijde moc.
Avatar - Ada je zase tady
24. 1. 2019 13:29
bez dieselu
Bez dieselu je to neprodejné. A ekologické zatížení tohoto vozu ještě zvětšuje to, že se v tom zbytečně vláčí těžký akumulátor a elektromotory. Praštěný vzhled negativní dojem jen podtrhuje. :no: [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
24. 1. 2019 14:11
Re: bez dieselu
Ona pravda vyjde a už i vyšla najevo. Ale má to nahomologované dobré CO2. >:-[]
24. 1. 2019 16:48
Re: bez dieselu
Tiguan 2.0TSI: 9.8l [odkaz]
Tiguan 2.0TDI 140kw: 7.6l [odkaz]
Rav4 HSD minulej generácie: 6.8l [odkaz]
(jediná vec je, že RAV 4 sa nedá dobre vyselektiť, lebo pomrvili kategórie pohonov - Ravka nemá plugin, a tak to niektorí dávaju ako plug in, iní ako benzín niektorí dávajú len výkon benziňáku, iní kombinovaný výkon).

Zase to všetko vyšlo najavo....
24. 1. 2019 13:37
160 kW nestačí ?
Pokud těch 160 kW hybridní verze má opravdu problémy s předjížděním v kopci tak inženýři z Toyoty udělali někde chybu. 160 kW je 215 koní !!!

Mimochodem technické údaje hybridů stejně vypadají dost podivně. Jestli je max. krouťák opravdu jen 221 Nm, tak na ten plný výkon 160 kW se motor musí roztočit na nějakých 7000 otáček. Takže ty udávané parametry asi někdo odborně zmastil.
Rozbalit vlákno
3
24. 1. 2019 13:58
Re: 160 kW nestačí ?
160kw je kombinovaný výkon. Benzínový motor by mal mať 131kW.
24. 1. 2019 14:17
Re: 160 kW nestačí ?
Takže udaný výkon 160 kW se týká kombinace ale moment 221 Nm jen samotného spalováku ??
Dyť říkám že to někdo pěkně zmastil
24. 1. 2019 14:24
Re: 160 kW nestačí ?
Samotny spalovak by mal mat 221 Nm pri 5200 ot./min.
Elektromotory maju krutiaci moment: predny 202 Nm, zadny 121 Nm.
24. 1. 2019 14:11
Test berte s rezervou....
vždyť víte, že ACZ Japonce nemusí..... ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2019 15:21
Re: Test berte s rezervou....
Presne tak, ta spotreba je uplne mimo a diametralne odlisna od ostatnych testov. Keby uviedli realnu tak by uz nebol dovod ospevovat Tiguany, Karogy, Migy, Kamigy a ine koncernovky..
Avatar - lamal
24. 1. 2019 23:56
Re: Test berte s rezervou....
uz to tu sice niekto z posmechu spominal. no to ze tie auta neboli zabehnute je holy fakt... to plati pre baterie samotne aj pre spalovaci motor, pri tom sa nie len v dlhodobych testoch alebo majitelia v diskusiach raduju, ze im po prvych tisicoch pada spotreba furt dolu... ale to je sumak cas ukaze, pochybujem ze toyo by spravila horsi hybrid ako v predoslej RAV kde to slusne islo a spotreba bola vyborna na benzin automat 4x4 a ten vykon... a hlavne to nie je diesel... aj ked ten diesel sam o sebe vykon/pruznost/spotreba je vyborny co uz
Avatar - Ada je zase tady
25. 1. 2019 10:22
Re: Test berte s rezervou....
baterie v záběhu >:D
Avatar - lamal
25. 1. 2019 10:45
Re: Test berte s rezervou....
jj uz si videl pokyny k vyuzivaniu zariadeni s bateriami napr mobil... na zaciatku nemas plnu kapacitu baterie... tiez Li-ion

myslim, ze cely hybrid system potrebuje nejake km aby sa zabehol a netyka sa to len spal motora aj ked toho najviac
25. 1. 2019 13:33
Re: Test berte s rezervou....
Samozřejmě ! To přece píše každý výrobce mobilů že by se první měsíc mělo telefonovat jen v rámci města. A mezistátní hovory nejdřív tak za půl roku.
Avatar - _Karel_
25. 1. 2019 14:06
Re: Test berte s rezervou....
>:-[]
Avatar - lamal
26. 1. 2019 13:29
Re: Test berte s rezervou....
tak nic no >:D
24. 1. 2019 14:13
ja som z toho jeleň
zrýchlenie 8s a max 180? to sa zas niečo stráca niekde v prevodovke? Inak tie diskusie o hybridoch mi prídu trochu divné, je jasné, že na dynamickú jazdu po diaľnici nie sú, na pinkanie po meste a okreskách s ľahkou nohou super, tak v čom je problém ak sa to auto dostane na dlhú rýchlu jazdu len občas?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Blue Sun
24. 1. 2019 14:25