Testy
Zpět na článek
TEST Jízdní dojmy s Kiou ProCeed: Po strop vybavená a jízdně příjemná stylovka
86 komentářů
Mino 1
12
Vidíš ako sa vkus ľudí líši. Mne sa páči veľmi. Ísť teraz kupovať nové auto, tak o nej vážne uvažujem 😄
Přejít do diskuze
webpaja
...mnohé další diskutéry, ale tenhle nafouklý banán na kolečkách žádným krasavcem není ;-\
Arese
Nevím jak u verze 1,4 l, ale špičkový ProCedd 1.6 Turbo má oba výfukové výdechy v zadním nárazníku naprosto funkční (už jsem měl možnost vidět to auto v reálu a speciálně toto jsem si prověřoval)! Některé modely Škodovky by si z něj měly vzít příklad! 😉
iudex
Mimochodom jedno z mála "kombi", resp. áut tejto veľkosti, ktoré nepotrebuje priplatiť za väčšie disky, aby vyzeralo dobre. Aj na základných 17kach vyzerá výborne, čo je jednak zásluha štíhlej karosérie s malou výškou, ako aj vydarenému tvaru tých 17tiek: [odkaz]
iudex
Zcela výjimečně sa nezhodneme, toto je pre mňa jedno z najkrajších "obyčajných" áut a v danej triede to naj. Už som to písal v predošlej diskusii, ale je to prvá Kia, ktorá ma úplne nadchla a o to viac ma teší, že aj jazdné dojmy sú pozitívne. Proste Proceed GT vidím ako ideálny kompromis dizajnu, úžitkovosti a dynamiky.
Beefcake
Mne sa teda paci. Rovnako ako kombi 508.
Raz niekomu vadi banan, raz krabica...
Myslim, ze ked to prirovname ku klobaske miesto bananu, hned to bude vnimane pozitivnejsie 😄
Raz niekomu vadi banan, raz krabica...
Myslim, ze ked to prirovname ku klobaske miesto bananu, hned to bude vnimane pozitivnejsie 😄
fOE
Souhlas. Najednou i te (kdyz to prezenu) motoristicky smutne realite, kombik nizsi stredni pro otce od rodiny co musi hledet na pomer cena vykon, byl vnuknut smrnc ve tride nevidany. Ze to prichazi od jinak nijake KIA je o to vetsi narez. Minimalne za vzhled (a kuraz s necim takovym vubec prijit) tleskam.
fOE
Skodovky? Mozna. Hamba by ale mela liskat jine zvucne jmena. Zdravim do Stutgartu a Ingolstadu.
iudex
Presne, gusta má každý iného, mňa napríklad Fastback vôbec neoslovil, je to dosť disproporčné, naživo také nakopnuté a na rozvinutie myšlienky liftu tomu chýba dĺžka, hatch považujem za podstatne vyváženejší. Proceed je proti Fastbacku o ligu vyššie.
iudex
Mýliš sa, previs je úplne štandardný, schválne si vyhľadaj údaje bežných kombíkov tejto triedy, väčšina je na podobnej hodnote, Octavia myslím ešte viac.
iudex
Presne, pozeral som na YT už množstvo jazdných dojmov rôznych redakcií a všetci chvália, ako píšeš niektorí Nemci (tuším Autobild) úplne básnia, CLA Shooting brake ako konkurencia sa spomína v každom druhom videu.
Mino 1
Mňa najviac zaujalo, ako sú z toho auta nadšení nemeckí automobilový novinári. Asi ešte o žiadnom kórejskom aute takto nespievali, že sedí všetko - dizajn, interiér, technika a cena. Všetci porovnávajú s MB CLA, ktoré je však ďaleko drahšie, ale má o 100 litorv menší kufor a s Panamerou, ktorú im evokuje zadná časť ProCeedu >😁
RADEK1
Tak nám nelez na server. Čobolaku. Z.s.a.ý.
(tímto se omlouvám všem slušným diskuterum z SK kterou jako krajinu mám moc rád)
(tímto se omlouvám všem slušným diskuterum z SK kterou jako krajinu mám moc rád)
_Karel_
Souhlas, moc pěkné auto, i interiér vypadá skvěle, a cena vzhledem k výbavě mi taky přijde ok.
iudex
Zvláštne, že pri Tvojej garáži Ti vadí "nafúknutosť" 4,6 metrového a len 1,42 m vysokého "kombi" 😉 ale beriem Tvoj názor, že sa Ti Proceed nepáči. Ale vážne vidíš tu nejakú nafúknutosť? [odkaz]
Ozzman
Souhlasím, docela se divím, že dost lidí tady ale ProCeed vnímá pozitivně...No, proti gustu.... 😄
Ač to říkat nechci, tak musím... i30 fastback se mi líbí o dost více 😐 A je mi z toho smutno, Ceed mam radši.
Ač to říkat nechci, tak musím... i30 fastback se mi líbí o dost více 😐 A je mi z toho smutno, Ceed mam radši.
iudex
Jj, malý bod pre GT. Pre mňa by ale bola GT jasná voľba ani tak nie kvôli výbave (tá je bohatá aj v GT line a stačila by mi) či detailom typu červené linky a pravé výfuky (poteší, ale nie je nevyhnutné), ale hlavne kvôli motoru. 1,4ka nie je zlá a na auto tejto veľkosti stačí, ale je to len taká racionálna voľba, ako všetky ostatné kombíky tejto triedy s +/- podobným výkonom. Práve tá 204k motorizácia tomu dodáva šťavu, vyčleňuje GT z radu (keď ako som písal výkon 200k+ v tejto kategórii má len málokto) a hodí sa k emotívnejšiemu stvárneniu auta.
iudex
Pravda je uprostred. Máš pravdu, že GT má pravé výfuky, resp. skutočné výfuky ústia práve do toho otvoru: [odkaz]
ale redaktor má pravdu čo sa týka verzie GT line, tam sú "výfukové otvory" zaslepené: [odkaz]
ale redaktor má pravdu čo sa týka verzie GT line, tam sú "výfukové otvory" zaslepené: [odkaz]
twistedTSD
A pro mě teda krasavec je. 😉 Pamatuji, že to zde za banánovitost dříve schytávala 508 SW, což taky nechápu. Kombi přece nemusí být krabicoidní, obtloustlá matrona na převážení lednic...
iudex
Pre doplnenie tu je Proceed v oranžovej, myslím že výrazná je dosť (pre niektorých to bude až moc):
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
iudex
Pre teba nefunguje, pre mňa funguje výborne. A ja hlavne oceňujem, že pri tej podstatne štýlovejšej karosérii je ústupok oproti praktickosti klasických kombíkov len minimálny (v základnom objeme fakticky nie je, tam poráža aj niektoré tradičné kombi; rozdiel bude len pri naložení po strechu).
Nonsens
a parádny je. Niektorí ho nemusia, tak sa furt vraciam do galérie, ale ak by som zvažoval C kombík, tak je prvý na rade. Toto je na kombík a mejnstrím hotová pecka. Keď si spomeniem, že niektorí šialenci sa snažia dosiahnuť dynamiku uletenou lištou mimo profilu a potom pozriem na toto, tak kia ukázala ako sa to má robiť. A testy stále pozitívne. Kia zaťala poriadne vysoko.
rokyta.p
Takové chudé to je. Jak se vzbudit uprostřed noci hlady a jít do lednice ale ouha, ono v ní nic není. Takže nezbývá než vydržet do rána a pak čekat až otevřou supermarket. Asi ze svého budu muset koupit mladému panu Stanislavovi nějaké silnější brýle a zaslat mu je, napsat slovo stylovka je totiž dost mimo. Ale mohlo být hůř jistě, katastrofální to zas zcela není jj.
woody-alien
Jen se z toho nepos...er. 😉 A jestli budeš spojováním s Kodiaqem urážet Ford, tak ti Ozzman nepěkně vyčiní. Nepřej si, aby začal o podlazených motorech. >😒]
iudex
Tak pradeda má 340 koní v 4,30 m hatchbacku, z jeho pohľadu sa môže javiť 204 k v 4,60 m kombi ako málo. 😉
Popravde ak by to malo aj 2,0T zo sesterskej i30N, bolo by to úplne dokonalé, proste hot-kombi výzorom aj motoricky. Ale v dobe, keď aj Megane kombi prišiel o 204k motor a ako vrchol má 1,3ku môžeme byť len radi, že Proceed má stále cez 200k.
Popravde ak by to malo aj 2,0T zo sesterskej i30N, bolo by to úplne dokonalé, proste hot-kombi výzorom aj motoricky. Ale v dobe, keď aj Megane kombi prišiel o 204k motor a ako vrchol má 1,3ku môžeme byť len radi, že Proceed má stále cez 200k.
99matthew99
Inak padla pod volantom pri automate su kovove - malickost ale potesi.
ptr078
sam som zvedavy co uvidime na cestach a ako dobre/zle sa bude predavat. aj mna ako iudexa skor oslovil 1.6 motor+vybava za relativne prijemnu cenu a dava mi vatsci zmysel ako gt line s 1.4 alebo dieslom
twistedTSD
Je pravda, že ten cenový skok už velký není, když si vezmeš, čím vším se odlišují.
Emel
Já jsem tentokrát tak na půli cesty.
Nevidím v tom banán ani mě neirituje zadní převis nebo tak.
Na druhou stranu z toho ani nejsem nějak odvařený a musel bych chvíli přemýšlet, jestli se mi to líbí víc než klasický Ceed SW. No asi nakonec jo... ale žádnou novou kvalitu do třídy to pro mě nepřináší.
Nevidím v tom banán ani mě neirituje zadní převis nebo tak.
Na druhou stranu z toho ani nejsem nějak odvařený a musel bych chvíli přemýšlet, jestli se mi to líbí víc než klasický Ceed SW. No asi nakonec jo... ale žádnou novou kvalitu do třídy to pro mě nepřináší.
Emel
Disky jsou celkem pěkné 17" i 18"... osobně mi přijdou lepší ty 18", vypadají na autě větší.
ptr078
presne, prave ta cervena linka pekne vynikne na bielej, mozno mohli pri inych farbach zmenit aj farbu linky.
Aj tak 80 percent skladoviek a predvadzaciek bude v bielej
Aj tak 80 percent skladoviek a predvadzaciek bude v bielej
iudex
Ono biela tu vôbec nevyzerá zle, v prípade GT na nej najlepšie vyniknú tie červené prvky (ktoré sa v inak peknej červenej strácajú).
iudex
S farbami nemáš pravdu, naopak v dnešnej záplave "nefarieb" (achromatických farieb) je vzácne, že Proceed má až 4 výrazné farby: až dve červené (tie promo, bledšia pastelová a tmavšia metalická), sýta modrá a dokonca veľmi výrazná oranžová: [odkaz] Čo odvážnejšie by si si predstavoval?
coubes
Nemůžu najít úhel, kde by mě nedráždil ten extrémně dlouhý zadní převis - snad jen absolutně čelní. Opticky - z fotek - mám strach, že když něco naložím do kufru, tak se auto překlopí na *. Designově je to extrémně nevyvážené auto - z profilu je to fakt zlo. Působí vysoké, což ještě umocňuje uzoučká plocha oken, která zdůrazňuje proporční nepoměr.
Může to být buď velice slušné studentské cvičení, velice špatný výsledek profesionála, nebo nadprůměrný počin dysgrafika, protože po designové stránce se tohle nepovedlo.
Může to být buď velice slušné studentské cvičení, velice špatný výsledek profesionála, nebo nadprůměrný počin dysgrafika, protože po designové stránce se tohle nepovedlo.
comper
Ja teda z toho nie som nejak odvareny, mam minuly proceed ale vymenit ho za tuto novu generaciu - miesto 3 dveri kombajn, vykon nulovy narast, sedacky uz nie su recaro, dizajn no povedzme ze zvlastny a disky vylozene hnusne. Jedine co kvitujem je vacsi otackomer, ale ten to nezachrani, rovnako ako ani keci o shooting brejku, je to skratka kombi. Celkovo teda sklamanie.
Ozzman
Já pořád procházím galerií a snažím se na tom Proceedu najít něco, co se mi líbí, ale vidím v tom jen ten banán na kolečkách 😐 Počkám si samozřejmě až na živý dojem, ale obávám se, že to taková sláva nebude.
Je škoda, že Kia, která má opravdu hezkého Stingera, ho jen trochu nezmenšila. ProCeed je pro mne zbytečně nafouklý.
[odkaz]
Tohle je pro mne přijatelnější, nevím jak u vás, ale u nás jich jezdí rozhodně více ,než klasických 5dv hatchů. Já jsem s tím taky jednou jel, není to špatné, takže cena by mne možná přemluvila, ale jinak bych šel k tradičnější automobilce >😒]
Je škoda, že Kia, která má opravdu hezkého Stingera, ho jen trochu nezmenšila. ProCeed je pro mne zbytečně nafouklý.
[odkaz]
Tohle je pro mne přijatelnější, nevím jak u vás, ale u nás jich jezdí rozhodně více ,než klasických 5dv hatchů. Já jsem s tím taky jednou jel, není to špatné, takže cena by mne možná přemluvila, ale jinak bych šel k tradičnější automobilce >😒]
white label
Někdo by ti měl k tomu příměru vysvětlit rozdílný význam slov "krutý" a "hloupý".
99matthew99
Tak pri 340 konoch je 204 ozaj malo ale myslim ze na danu triedu to je celkom ok. Inak k tomu 2.0T. Asi nechcu liezt Hyundaiu do kapusty 😉
woody-alien
Nj, to jsme my věční rejpalové. 😉 Takhle, zase se mi to líbí víc než Ceed SW...ale do odvařenosti mám dost daleko. Pořád nějak nemám pocit, že by to bylo něco víc než jen trochu jinak tvarovaný kombík. A stran techniky...hmm, nevěřím, že by mi těch pár koní navíc přineslo výrazně jiné jízdní dojmy. Nicméně, jakmile budu moci, vyzkouším bez předsudků a poreferuji, a to včetně reálné kupní ceny. Třeba pak názor změním.
pumpkin
Tiež som si hovoril pri pohľade na ten výkon na papieri, že pri GT by bodlo viac koní, ale po jazde musím skonštatovať, že vôbec tomu kone nechýbajú, hoci dobré vyladenie podvozka by ešte viac zrejme znieslo. Ak by sme sa bavili o strednej triede, okej, ale takto je to úplne v pohode.
Skôr trochu ľutujem tých, čo siahnu po GT-line s 1,4-kou. Papierovo podobný motor koncernovej 1,5 TSI Evo, ale v reáli dosť nezáživná mrcina.
Skôr trochu ľutujem tých, čo siahnu po GT-line s 1,4-kou. Papierovo podobný motor koncernovej 1,5 TSI Evo, ale v reáli dosť nezáživná mrcina.
iudex
Je to jasný odkaz na pôvodnú štúdiu, kde tá zalomená chrómová linka v bočnom okne bola jedným z definičných prvkov dizajnu: [odkaz]
Mino 1
Veru vsak ani Hyundai nie je vlastne korejsky. Navrhnuty v Nemecku a vyrobeny v Cechach. Neviem, preco ho u vas nemate radi 😉
Emel
Fakt první generace? No, každému dle jeho gusta, pro mě naopak první generace i30 i Ceeda nebyla nic zajímavého
[odkaz]
[odkaz]
99matthew99
S tou 1.6TGDi to moze byt celkom slusne zvezenie za celkom dobry peniaz. Mne sa napriklad to auto velmi paci.
ptr078
sk konfigurator ma orange fusion za +500. ako som pisal, mate aj inu vybavu.
treba asi pockat chvilku a mozno sa ponuka upravi
treba asi pockat chvilku a mozno sa ponuka upravi
Emel
Navíc je Performance vlastně must-have.
Už jsem to psal jinde... i30 hatch se nám potichu vytratil z nabídky a enko je aktuálně jediná verze v nabídce 😲
Už jsem to psal jinde... i30 hatch se nám potichu vytratil z nabídky a enko je aktuálně jediná verze v nabídce 😲
ptr078
napr. svetlomodra z fordu rs, ta nova siva z audi alebo ta svetlo zelena co ma skodovka 😄
vazne rozmyslam ze vymenim mojho golfa za toto, ale zase asi skoncim pri bielej ;-\
vazne rozmyslam ze vymenim mojho golfa za toto, ale zase asi skoncim pri bielej ;-\
ptr078
ale aj ina vybava, je to dost pomiesane, aj nemci maju inu - hovorim o gt s 1.6 benzinom. Asi treba pockat, kym sa priplatkova vybava trochu rozsiri
coubes
Souhlas. Sice můžeme do konce světa polemizovat nad subjektivností vnímání krásna, ale to z toho auta prostě nikdy neudělá stylovku. Jasně, vedle Fabie na parkovišti před Kauflandem bude asi povyk, co je to za "třídního démona", ale vážně je nutné tak drasticky snižovat estetické nároky, abychom na tohle mohli použít označení "stylovka"? >😁 Nemyslím si. 😉
M1chal
Proč tam je ta blbost na tom třetím bočním okénku? 8-s Mě to tam irituje 8-s
Verny_2013
A to že má standartní rozvor jako kombík a tomu odpovídající převis mi na této "stylovce" vadí asi nejvíc.
lamal
Mne sa to nepaci, zadne svetla ani zadok, ani celkove proporcie a zase je to gycovo doklepnute roznymi detajlami aka Korea style...(ten chromovy bazmek na okne stlpika tj 3tom okne v poradi z profilu ma dojal, zlee)
Je ale fajn, ze Kia sa neboji a ide do trendov, take auta su dnes ziadane a Kia ho postavi a sudiac podla diskusie sa to vela ludom paci, nemam nic proti. Navyse to ma slusnu techniku, spolahlivosti by som sa nebal, verim viac ako koncernu.
Som rad, ze kazdy sme iny 😉
Je ale fajn, ze Kia sa neboji a ide do trendov, take auta su dnes ziadane a Kia ho postavi a sudiac podla diskusie sa to vela ludom paci, nemam nic proti. Navyse to ma slusnu techniku, spolahlivosti by som sa nebal, verim viac ako koncernu.
Som rad, ze kazdy sme iny 😉
Ozzman
No, k Mondeu některé fotografie a úhly pohledu taky nejsou zrovna setrnne, ale velká kola a nějaké doplňky to celkem umí vylepšit. Čtyřka pro mne že začátku byla horší, než jsem si zvykl
Ok, tady to vypadá už lépe , jak říkám, počkám si na živo 😉
Ok, tady to vypadá už lépe , jak říkám, počkám si na živo 😉
coubes
Tak zrovna Škodovku a konkrétně Octávii určitě nepovažuji za designový etalon třídy, ale obecně - tohle se prezentuje jako "stylovka", dokonce odvážně "shooting break", ale proporce na to prostě nemá. Tohle je praktická ukázka, že buď dělám kombík, abych v něm odvezl půl bytu, nebo dělám stylovku, která je kombíkem tak nějak na oko, ale opticky vypadá dobře. A tady to zkoušeli spojit a vypadá to tak nějak "opuchle" na zadku. Nefunguje to.
ptr078
ale 18ky vyzeraju horsie, skoda, ze nemaju na vyber viac verzii a ked tu uz bol clanok o farbach, tak aj tento model ma nic moc vyber, zniesol by nieco odvaznejsie
Floyd
Dneska jsem několikrát jel za Stingerem a fakt pecka. Kolega vedle na sedadle to auto označil za korejskou Panameru.
Verny_2013
Design je o emocích, tady sice nesměle vykukují, ale pořád tam vidím spíš nepříliš praktický kombík, než wow efekt. Něco tomu prostě chybí, možná příliš velký zadní převis daný rozvorem kombíku. Za mě tak 2-.
Mundy
Nie, najlepší je ten skriňový Tranzit Kodiaq, ktorý by už dnes potreboval riadny facelift! Ale čo, vlastne všetko čo nie je "Czecho" je na***!!!
Ikarus3
Jednálo se o 35 letého černocha z Etiopie, kterého naštvala cena banánů.
[odkaz]
[odkaz]
pumpkin
Ja súhlasím. Dokonca som sa minule pristihol, že obzerám Proceed prvej generácie, ktorý podľa mňa veľmi elegantne zostarol. O spuchnutej druhej generácii sa to teda povedať nedá.
praděda7
Ale vždyť to není korejské auto. Je to německé auto, vyrobené na Slovensku a má to anglické jméno. Takže korejského vůbec nic.... 😉
Emel
RSko mělo 1106mm.
Možná je to právě malá výška auta v kombinaci s masivním nárazníkem, kvůli které ten zadek působí na některých fotkách trošku, trošičku natáhle
[odkaz]
Tím neříkám že mě to nějak zásadně ruší, to ne, celkem se mi to líbí... jen z toho nejsem tak na větvi 😉
Možná je to právě malá výška auta v kombinaci s masivním nárazníkem, kvůli které ten zadek působí na některých fotkách trošku, trošičku natáhle
[odkaz]
Tím neříkám že mě to nějak zásadně ruší, to ne, celkem se mi to líbí... jen z toho nejsem tak na větvi 😉
lamal
ano dizajnovo mi pride v HB pred FL spravne konzervativny, ale mohutny a solidny... vyborna trefa na EU trh a dizajn celkovo.... ked si predstavim modely kie pred r 2005 Elantra a pod tak velky pokrok... aj vo vnutri
coubes
Když si dovolím krutý příměr, tak realita vs studie, je jako představa, že se ti narodí silný zdravý syn, který bude vrcholovým sportovcem. Ale smutnou realitou se nakonec stane downův syndrom. Studie je skvělá, realita je pro ti ní více než smutná.
praděda7
ProCeed GT, aby opravdu udělalo čest názvu GT, by mělo mít minimálně dvoulitr s 250k a 350Nm. :-!
maXX_CZ
Tahle barevna varianta navic nejspis nema ty hnusne cervene linky a nema ani cervene stredove krytky kol, to vypada o level lepe bila verze v clanku.
twistedTSD
Aneb taky způsob, jak člověka se špetkou vkusu přinutit si připlatit... 😄
Floyd
Tak to je fakt hnus! Proboha, copak už nemohli aspoň jednu tu trubku nechat stejnou?
lamal
V poho, jazdi to urcite slusne, 150kw je pekna porcia a mozes k tomu mat aj manual... styl sa neda zovseobecnovat, mne sa maloktory korejsky auto dizajn paci, napr Ceed 1 gen pred FL bol pre mna zatial najpodarenejsi pocin aj z odstupom casu v tejto triede. Najhorsi aj technicky zase Veloster.
miromen
Aha ja myslel že jsou to pravě 17" a P vyjiždi standardně na 18". Ale i tak je to škoda.
miromen
Jak jsem nedavno psal tak diky 1.6T bych si ceeda šel vyzkušet. Fajn je, že je možnost mit tuto motorizaci i u HB, ale nechapu proč nemuže byt v zakladu na 17" a 18" mit jako volitelnou položku. Přitom sesterska I30 N v zakladu vyjiždi pravě na 17".