Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C5 Aircross jsme vyzkoušeli na českých silnicích. Jak fungují „zázračné“ tlumiče?

Citroën C5 Aircross je novinkou ve třídě SUV. V jeho útrobách se ukrývá zajímavá technika v čele s odpružením Progressive Hydraulic Cushions.
Zpět na článek
26. 1. 2019 08:34
26. 1. 2019 08:54
26. 1. 2019 08:58
26. 1. 2019 10:31
26. 1. 2019 11:02
26. 1. 2019 11:55
26. 1. 2019 12:02
26. 1. 2019 12:03
26. 1. 2019 14:44
26. 1. 2019 15:04
26. 1. 2019 09:55
26. 1. 2019 11:54
26. 1. 2019 17:50
27. 1. 2019 09:05
26. 1. 2019 12:18
26. 1. 2019 12:33
26. 1. 2019 12:38
26. 1. 2019 12:47
26. 1. 2019 13:07
26. 1. 2019 13:22
26. 1. 2019 13:36
26. 1. 2019 13:59
26. 1. 2019 17:53
26. 1. 2019 18:00
26. 1. 2019 13:47
26. 1. 2019 15:11
26. 1. 2019 17:54
26. 1. 2019 15:02
28. 7. 2019 04:24
26. 1. 2019 08:29
náklon v zatáčce
"...Svižné projetí zatáčky následně ukáže přednosti progrese tlumičů s hydraulickými dorazy. Karoserie se sice nakloní, avšak méně, než byste vzhledem k výrazně komfortnímu pojetí šasi očekávali...."

Zajímalo by mě čím je ten menší náklon způsobený.

Za prvé ten hydraulický doraz vstupuje do hry až po určité části zdvihu. Tj. do začátku jeho aktivity by náklony měly být minimálně stejné nebo i větší než u klasických tlumičů, protože ta novinka je ve středním pásmu zdvihu zjevně laděná měkčeji

A za druhé, tlumič je z principu své funkce schopen pouze snížit rychlost náklonu karosérie, ale určitě nezastane funkci příčného stabilizátoru. Tj. náklon proběhne v delším časovém úseku a pérování v té chvíli bude subjektivně tvrdší, ale celkový náklon v zatáčce by se tím snížovat neměl. Samozřejmě s výjimkou rychlých myšek apod.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - del42sa
26. 1. 2019 10:31
Re: náklon v zatáčce
že by skrutným stabilizátorem ? ;-)
26. 1. 2019 10:45
Re: náklon v zatáčce
Nevím proč ten smajlík - autor článku uvádí menší náklony výslovně jako přednost těch zázračných tlumičů. O tvrdších stabilizátorech tam nepadlo ani slůvko
Avatar - del42sa
26. 1. 2019 11:01
Re: náklon v zatáčce
autor článku není Ježíš, tak proč citovat něco co napsal jako slovo boží ?
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2019 11:54
Re: náklon v zatáčce
Třeba proto, že by autor měl na technickém webu popsat technickou vychytávku a její funkci správně?
Ale jasně, tohle není technicky zaměřený web, tohle je generátor reklam, tak jim to musíme odpustit.
Avatar - del42sa
26. 1. 2019 17:44
Re: náklon v zatáčce
Vidis , odpovedel sis sam ;-) chces po mistnich redaktorech prilis
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2019 18:03
Re: náklon v zatáčce
Od "nejlepší jízdy" čekám trošku více, než že je budou muset opravovat čtenáři. :-)
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 08:34
Tomáši
libujete si ve zbytečné práci? Jízdní dojmy tu byly před měsícem, a na rozdíl od Vašeho článku přinesly přece jen víc praktických informací [odkaz]
Nechci kritizovat jen pro kritiku, vy jste víc rozebral technické detaily, ale coby "vyzkoušeli jsme na českých silnicích" je to fakt těžká bída. No nic, hurá do Citroenu, vyzkouším sám.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
26. 1. 2019 08:54
Re: Tomáši
Místní klasika, na otázku v headline článek neodpovídá ani v náznaku, opsané PR automobilky a odkaz na budoucí test.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 08:58
Re: Tomáši
Hm, díky, docela kritické. Ty české jsou pochvalnější
Avatar - del42sa
26. 1. 2019 10:31
Re: Tomáši
ty zahraniční reakce jsou opravdu kritičtější zatímco místní redakce pějí "ódy" na komfort.
Pravda je taková, že žádný běžný tlumič, byť s hydraulickými dorazy nemůže nahradit vlastnosti hydropneumatického podvozku. To je prostě popírání fyziky a plivanec do tváře všem ostatním výrobcům, kteří investují peníze do vývoje a používají sofistikované podvozky řizené počítačem.

Nic proti Citroenu, nápad je to fajn, ale do levných aut, jako C4- Cactus, C3, Berlingo atd. Všechny velké vozy Citroen použivaly léta velmi propracované podvozky. Takže C5- Aircross, budoucí Sedan C5 III, nebo SpaceTourer by měli mít něco lepšího než jen blbej mechanickej tlumič. Sory jako PSA.... ;-)
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 11:02
Re: Tomáši
Svezl jsem se, a žádná plavba na obláčku se nekoná.Naopak je podvozek (příjemně) tuhý. Bouchání jsem nezaznamenal, mě se to líbilo, ale rozhodně jsem čekal něco jiného.
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2019 11:55
Re: Tomáši
Co sis od toho sliboval, když jsi nakonec spokojený?
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 12:02
Re: Tomáši
Čekal jsem velmi měkkou houpavou jízdu. Není to horší, je to jiné.
Avatar - xxc
26. 1. 2019 12:03
Re: Tomáši
A mate aj skusenosti, ci pisete len teorie? Ja som hydractive mal, jasne, ide to lepsie, ale pre beznych ludi podla mna stacia aj tie tlmice. Uz obycajne tlmice su celkom v pohode (na novom aute).
Avatar - sgt
26. 1. 2019 14:44
Re: Tomáši
Tak to si asi mal niečo iné ako hydractive. Ja na hydraulike jadzím cez desať rokov a keď presadnem do iného auta, tak rozdiel je jasný po pár metroch. Tvoja * to pozná hneď :-!
Avatar - xxc
26. 1. 2019 15:04
Re: Tomáši
Hovorim o beznych ludoch, nie o uchyloch :-) Jasne, ze rozdiel je poznat, ale nie je az taky priepastny a da sa v pohode fungovat aj na tlmicoch. Ta hydraulika mala problem aj inde, pf3 platforma ma po rokoch a 200 000 km uz dost problem.
26. 1. 2019 09:55
Citroen
Takze Citroen zarizl jedinou vec, ktera jej odlisovala od ostatnich - hydropneoumaticky podvozek a ted se snazi zakazniky presvedcit, ze trosku upravene tlumice to nahradi.

Ta znacka je mimo ....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2019 11:54
Re: Citroen
A že si lidi tu hydropneumatiku kupovali ve velkém....
Avatar - del42sa
26. 1. 2019 17:50
Re: Citroen
Lidi ji rozhodne ve velkem kupovali, se podivej na prodeje ciste hydraulickych citroenu. Jenze pak nejaka "chytra" hlava v PSA rekla, vyrobime pulku modelu jen s pruzinami. Takze se jich logicky prodalo o polovinu mene a nasledne ta sama chytra hlava rekla , ze prodeje hydrauliky jsou nizke, tak to zariznem ;-)
27. 1. 2019 09:05
Re: Citroen
Samozrejme ze ano - v dobe kdy vyrabeli BX/CX a nasledne XM jsi je mel v kazdem aute. Pak v ramci uspor uvedli naprosto prumerny ZX s normalnimi tlumici a to byl zacatek konce.
26. 1. 2019 10:45
Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Neskutečně ošklivý auto. Byly doby, kdy Citroeny měly šarm a jejich design byl na světový špičce.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2019 12:30
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
dizajn je subjektivny.... povedzme to takto... ma to vlastny styl ale skarede to rozodne nie je.... naopak aspon to nie je ako kazde ine auto ktore uz od seba ani nerozlisis .... navyse toto uz nie je ani nejake beztvare vajicko ale sikovne tvarovane SUV dokonalych proporcii .... stihle celne sklo .. stlpiky.. predok.. previsy.. bocny profil.. pritom nadalej slusne presklenie a pekne rovne bocne linky okien..... toto vsetko su premiovo zvladnute lajny ... momentalne top podla mna v danom segmente... tento rok citroen pojde podla mna brutalne hore predajmi... pretoze C5 aircross proste bude trhak ( presne po vzore C3 ) :yes:
26. 1. 2019 13:46
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Jsou to nesmysly a Martin má pravdu, z dřívějšího špičkového tvůrce designových ikon je multiplácal jednoho tvaru. :no:
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 14:01
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Martin nemá žádnou pravdu, tady žádná "pravda" neexistuje. Jen zcela subjektivní pohledy na design.
26. 1. 2019 15:02
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
DS, CX, XM, SM...některé krásné, jiné zajímavé, ale charakteristické a charakteristické.

Tohle o současných Citroenech nenapíše nikdo. Má pravdu ;-)
Avatar - xxc
26. 1. 2019 15:19
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
A kolko ste ich kupili novych? Lebo mozno zaujimave boli, ale doniesli firmu do krachu :-) Zatial co tie nove su celkom pekne a este sa aj predavaju. Na co je dobre plakat za tym, co nikto nechcel? Urcite keby hydractive kupovali za 50 000 € na auto, tak s tym len tak neskoncia.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 15:35
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Já si nemyslím, že by Citroen kdykoliv byl stran designu na světové špičce. Svůj charakter mají pořád - i nové modely si s ničím jiným nespletu. Jestli se někomu líbí nebo ne je úplně jiná věc.
Aut, po kterých za 50let neštěkne pes, je většina. Věřím, že víc, než dřív. Drtivá většina. Tyhle citrony k nim klidně můžou patřit, ale křišťálovou kouli nemáme ani ty ani já. Každopádně to z nich objektivně nedělá "neskutečně ošklivý auto".
Tobě se poslední dobou nelíbí skoro nic, což ti nemám a ani nemůžu mít za zlý, ale mám pocit, že to podáváš jako nějakou obecnou pravdu. ;-)
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2019 12:30
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
dizajn je subjektivny.... povedzme to takto... ma to vlastny styl ale skarede to rozhodne nie je.... naopak aspon to nie je ako kazde ine auto ktore uz od seba ani nerozlisis .... navyse toto uz nie je ani nejake beztvare vajicko ale sikovne tvarovane SUV dokonalych proporcii .... stihle celne sklo .. stlpiky.. predok.. previsy.. bocny profil.. pritom nadalej slusne presklenie a pekne rovne bocne linky okien..... toto vsetko su premiovo zvladnute lajny ... momentalne top podla mna v danom segmente... tento rok citroen pojde podla mna brutalne hore predajmi... pretoze C5 aircross proste bude trhak ( presne po vzore C3 ) :yes:
26. 1. 2019 13:44
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Souhlas, všechno na jedno, nevzhledné a nenápadité brdo.
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2019 14:57
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Proč píšete o Audi, když je článek o Citroënu?
26. 1. 2019 15:02
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
U Audi se modely od sebe poznat dají, u této upadající značky rozhodně ne. 8-s :no:
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2019 15:07
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Jsi (jako tradičně) mimo.
26. 1. 2019 18:29
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Jasně a tato neustále klesající značka je IN >:-[] :yes:

Normálního fandu musí při představování podobných technických klenotů polévat horko hanbou. Farizejové si tu falešně libují.
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2019 11:28
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Jo jo, neustále klesající značka prodala o dvě a půl procenta více při poklesu trhu o téměř devět procent.
Pájo, ***, nelži. To snad nemáš zapotřebí...
27. 1. 2019 17:22
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Možná, že prodejně stoupla. Technicky však nabízí zlomek tradiční vyspělosti. Překonaná korejci i většinou evropských výrobců.

Jestli se ti to líbí, pak se spokojíš koukám s lowendem za cenu mainstreamu.
Avatar - _Karel_
27. 1. 2019 19:11
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
A v čem vězí ta lowendovost? Mě tam dráždí absence 4x4, ale jinak - lowend?
28. 1. 2019 04:33
Re: Chybí jen bůvolí rohy na kapotě
Oproti tomu, co předváděl Citroen před pár lety? Podívej se na podvozky, podívej se na motory a výkony.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2019 12:18
pekne
presne toto mi tu v ponuke citroenu chybalo... SUV velkosti sportagu tigiho ci tucsonu :yes:

chvalim proporcie tohto SUV... vysoky dlhy predok... ziadne zbytocne rozkysnute zaobleniny na ako na CR-V ... tu mi ten novy citroenovsky dizajn inak zatial najlepsie ladi... jak na predok tak aj na zadok ... vyborne proporcie... v triede SUV momentalne na danom podoryse snad top :yes: ( skoda chybajucej 4kolky ) .... ale snad bude aspon hybrid :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 12:33
Re: pekne
Hybrid nebude, takže ani čtyřkolka. Prodejci se z toho zrovna neradují.
Avatar - xxc
26. 1. 2019 12:38
Re: pekne
Uz sa ludia isli potrhat po hybridoch a stvrokolkach :-) Kto to chce, kupi DS7. Tak isto, ze v ponuke citroenu nieco chybalo. Nechybalo, maju 3008, 5008, ople, su to tie iste auta, len ine znaky.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 12:47
Re: pekne
Výborná rada ta DS7! :-) :yes:
Půl milionu sem, půl milionu tam, kdo chce čtyřkolku, nebude troškařit.
Máš ještě další podobně fundované postřehy?
Avatar - xxc
26. 1. 2019 13:07
Re: pekne
C5 aircross stoji podla konfiguratoru 888 000 czk a DS7 1 122 500. Cize rozdiel do 250 000. Predpokladam, ze hybridy by navysili cenu porovnatelne.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 13:22
Re: pekne
Benzínová slabší 1,6T začíná v C5 na 675t. U konkurence se za čtyřkolku připlácí okolo 50t, to jsme na 725t.
Je mimořádně nepravděpodobné, že hybrid v DS 7 bude stát pod 1,2M
Avatar - xxc
26. 1. 2019 13:36
Re: pekne
Ale porovnavam porovnatelne, cize najdrahsiu C5 so skoro najdrahsou DS7. Kto je ochotny platit za 4 kolku (hybridnu), tak kupuje najsilnejsi motor s plnou vybavou a tam je rozdiel 250 000 czk. Takych ludi bude malo a najskor kupia inde. Cize predajcom je to asi jedno, ze nebude vrcholny C5 hybrid, ktoreho by sa predalo par kusov rocne. A fanatici do PSA si zaplatia rovno DS7 a budu zaujimavi a za relativne lacno dostanu "premiu".
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 13:59
Re: pekne
Tak tedy, zpět na můj původní příspěvek - ten "pláč" prodejců se netýkal hybridu, ale čtyřkolky. Že je závislá na hybridu je druhá věc.
26. 1. 2019 13:47
Re: pekne
Ufff, jsem rád, že jsi z toho nevzhledného designového jazyka nadšen... Tím pádem je v pořádku, že se tinelíbí AR a BMW ;-)
26. 1. 2019 15:11
Re: pekne
Jo, a nabízí také dvoulitr....je sice naftový ale je..... ;-) :yes:
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 17:54
Re: pekne
Ano, chybělo. Výsledek je bohužel … špatný. To co na C3 AC funguje tady nemá co dělat :-!
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 14:27
Těžká bída
Materiály, zpracování, celkový dojem je úplné automobilové zoufalství. Tohle si koupí jedině úplná automobilová "lama" 8-s 8-s

Za mě jedno z největších zklamání :-!
Rozbalit vlákno
19
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 14:37
Re: Těžká bída
Ty jsi v tom seděl? Materiály a zpracování jsou zoufalství? Co to plácáš? S čím to srovnáváš? S Bentley? :-O
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 14:39
Re: Těžká bída
Ano, seděl jsem v tom.

Bohužel srovávám třeba s naprosto "obyč" Karoq/Kodiaq 8-s 8-s

Kvalita zpracování, provedení detailů a volba materiálů neodpovídá u C5 AC třídě. Bohužel.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 15:00
Re: Těžká bída
Nevím, co odpovědět. Jezdím půl roku v Kodiaq, ceníková cena 1,05mil. Dnes jsem se svezl s C5. A musím (sebe)kriticky uznat, že kabina toho citrónu působí hodnotněji, dráž. Že zavření dveří vydá zvuk podobnější Audi než Škodě. O Karoqu s obřími plochami tvrdého plastu ani mluvit nebudu, to byl od tebe asi jen vtip.
Že se ti nelíbí, je v pořádku. Ale lhát o materiálech a zpracování jako "zoufalství"?
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 15:09
Re: Těžká bída
Nikdo nelže, tak si tady laskavě nevymýšlej 8-s 8-s :no:

C5 AC se jen lacině snaží působit hodnotně. Jestli ti to pozlátko stačí, je tvoje věc a tvoje vnímání. Mě nestačí :-!
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 15:16
Re: Těžká bída
A tak zase jó. Když vzpomenu na tvou oslavnou ódu na Tucson, chápu, že tobě materiály C5 nestačí. Seš holt gurmán :yes:
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 17:25
Re: Těžká bída
Ne, nejsem žádný gurmán. Jen očekávám v téhle třídě materiály, které nebudou na úrovni dacie. Dacia se sice zlepšuje, ale zas takový skok ještě neudělala.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 17:36
Re: Těžká bída
Nedávno jsem jel v 540i a říkal jsem si, že to s BMW jde od desíti k pěti. Ten oturbenej šestiválec mi přišel dynamikou tak na úrovni oktávky 1,8TSI. Hrozný.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 17:45
Re: Těžká bída
Co to má společného s C5AC??
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 17:49
Re: Těžká bída
To jediný tě překvapilo, viď?
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 17:52
Re: Těžká bída
Jak překvapilo? Hulíš trávu?

Ptám se co to má společného, ne že mě to překvapilo nebo nepřekvapilo 8-s
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 18:09
Re: Těžká bída
Jen jsem ve tvém stylu zhodnotil šestiválec s 250kw.
Všiml jsem si, že pod novou RAVkou naopak píšeš "skvělé zpracování, skvělé materiály".
Seš dobrej, co ty všechno z fotek poznáš, kam se hrabe Bittner, to se nedá srovnat.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 18:49
Re: Těžká bída
Píšu na základě osobních dojmů ty chytrolíne 8-s 8-s :no:
Avatar - _Karel_
26. 1. 2019 19:20
Re: Těžká bída
Vždyť tě chválím, za tvé osobní dojmy z fotek. :yes:
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 20:33
Re: Těžká bída
14:39
« Re: Těžká bída
Ano, seděl jsem v tom.

Jako já nevím. Číst snad umíš, tak nevím kde je problém 8-s
26. 1. 2019 15:02
Re: Těžká bída
C5 AC srovnáváš s tím skopčáckým autem ??
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 17:53
Re: Těžká bída
A s čím to mám srovnávat? S dřevákama z holandska??
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2019 21:32
Re: Těžká bída
A s čím srovnávat francouzský křáp? Ponechme stranou srovnávání: především jde o vozidlo, jehož výrobce zákazníkům lže do očí. Vozidlo bez 4x4 nemůže být SUV. A to ani nemluvím o subjektivních dojmech: je to hnus! Brrr... 8-s
27. 1. 2019 15:02
Re: Těžká bída
Na Karoq/Kodiaq se zase neda divat - nebo respektive da, ale je to takova nuda, ze mit to v garazi musi byt opravdu zazitek.
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2019 19:09
Re: Těžká bída
Tak s ohledem na prodeje asi vedle opravdu nešlápli :-!
28. 7. 2019 04:24
Plachteni
Režim plachteni?? Je to normalni volnobezka,ktera se bezne dava do kamionu.
Jinak volnobezku mival uz wartburg a barkas,jen se zapinala manualne,takze nic novyho pod sluncem
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku