Je opravdu smutné, že když se Opel konečně dostal do stavu, kdy začal vyrábět skvělé vozy (Astra, Insignia II...), také přestává existovat...
Pouhé klony vozů PSA Opel totálně pohřbívají. Neněmecký původ, neněmecký charakter a k tomu francouzská nespolehlivost a výrobní laxnost bude pro Opel zkázou :-!
To jistě ne ale PSA to počítají jinak. Sdílením techniky uspoří obrovské peníze. A protože momentálně PSA jede, může se úspěch přenést i na Opel.
A co se týče, v Opelu jsou na sdílení techniky zvyklí.
Spolupracovali s Renaultem, Fiatem, Isuzu takže PSA je jen další v dlouhé řadě.
takže ty motory:
Isuzu - 1,7 DT/DTI/CDTI
potom to GM koupilo a dnes to musí prát do amerických modelů GMC :-)
Fiat - 1,6
PSA - 1,6 a 1,5
… no tak nevím ale to mi motory PSA přijdou skoro nejlepší (paradoxně výborná je poslední generace Opláckých 1,6 CDTi, tento motor je ale majetkem GM takže se odebírá za oceán do USA a Austrálie, kde je Chevrolet velmi silný. Spousta těchto motorů se ještě stále montuje do osobních modelů, které pomalu končí a jsou nahrazovány novými generacemi používajícími komponenty PSA ...
Takhle ne, takhle do diskuze přispívat nelze - tvoje konstatování je založené pouze na předsudcích (francouzská nespolehlivost a výrobní laxnost) a subjektivních dojmech (neněmecký charakter, Opel přestává existovat). Pokud řekneš jakési A, pak je nutné ve vší férovosti pokračovat i béčkem. Tím myslím předchozí a aktuální prodeje, potažmo statistiky spolehlivosti. Zkus to doplnit a pak dej vědět, jestli Opel přestává existovat či nikoliv.
Ten názor je na základě toho, že vidím jak jsou auta udělaná. Nemusím být konstrukční inženýr abych měl špatný pocit z odhalených tenkých drátů, nezakrytých částí nebo nesmyslně složitých uspořádání...
Tohle vše neznamená automaticky, že vůz bude nespolehlivý. Ale rozhodně to nedělá dobrý dojem.
BTW. čistě subjektivně je P308 SW mým kandidátem ke koupi. Ale ani to mě nezaslepí natolik, abych neviděl že auto není vyrobeno ideálně.
Tvoje pocity ako neinžiniera nemusia mať reálny základ.
Odhalené tenké dráty, nezakryté části, nesmyslně složitá uspořádání - to všetko je laický pohľad, a tie veci mávajú obvykle reálny základ, ako napr. dostatočný štandard, programovaná životnosť, znižovanie nákladov (zbytočné kryty, ktoré sú len dizajnovou záležitosťou)...
Inak rád by som vedel, aká výroba auta je pre teba ideálna, keď P308 SW ideálne vyrobené nie je?
Ne. Dostatečný standard a programovatelná životnost je něco, co je u VŠECH. a jestliže vidím, že jiné značky mají kabelové svazky krásně vyvázané, mají kryty na náchylných místech, a PSA má holé dráty, tak to není nějaký racionální základ :-!