Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Bubáq
Na Range Rover nemám nárok. I tak se ale podivuji dlouhodobě negativnímu hodnocení funkčnosti vybavení auta. Už je to hezká řádka let, co relevantní průzkumu spokojenosti a kvality pasují Land Rovery a Range Rovery do nejnižších příček statistik.
Rovněž se podivuji zástavbě čtyřválcového dvoulitru do tak těžkého auta. Třílitr by měl - nepochybně - mnohem menší spotřebu, když ten dojezd na baterky je jen 40 km. V tomto autě je třeba počítat s provozem na benzínový motor a zastavit dvoulitr do kompletu s elektromotorem nemůže dodat ani slušnou spotřebu, ani minimální akceptovatelnou dynamiku.
Quo vadis, Range Rover????
Rovněž se podivuji zástavbě čtyřválcového dvoulitru do tak těžkého auta. Třílitr by měl - nepochybně - mnohem menší spotřebu, když ten dojezd na baterky je jen 40 km. V tomto autě je třeba počítat s provozem na benzínový motor a zastavit dvoulitr do kompletu s elektromotorem nemůže dodat ani slušnou spotřebu, ani minimální akceptovatelnou dynamiku.
Quo vadis, Range Rover????
snaží se utéct od dieselu a vyhovět většinovému vkusu v Číně a USA …
diesel by prostě s těžkým autem neměl takové potíže speciálně v momentě kdy jsou baterky vybité
diesel by prostě s těžkým autem neměl takové potíže speciálně v momentě kdy jsou baterky vybité
bubáku,
čtu to hodně často a pořád nemůžu pochopit, jak k tomu autoři toho tvrzení přijdou. totiž, že třílitrový šestiválec bude žrát míň než dvoulitrový čtyřválec. vnitřní odpory, nižší objem atd blablabla... dělají nějakou normovanou spotřebu a čtyřválec je o litr níž, než šestiválec. to si u čtyřválce ubírají a u šestiválce přidávají? vždyť ta metodika je pro všechny stejná...
"třílitr by měl - nepochybně - mnohem menší spotřebu" - kde jsi k tomu přišel? vyzkoušel jsi to? když si vyselektuju dvoulitrové X5ky např. a porovnávám s třílitry, jsem o litr níž. ok, je to litr, pak je tu ještě pořizovací cena - prostě pro někoho to může být cesta.
už to někdy v praxi dokázal? protože podle mojí logiky menší motor míň žere.
jinak k tvé otázce, prostě udělali jeden model pro snížení emisí flotily, co na tom, že si ho koupí jenom okrajové procento kupců...
btw. doporučení autora testu - kupte si dieselový šestiválec - je obzvlášť pikantní, když sedm z deseti aut s nejdražšími pozáručními opravami je dieselový šestiválec od LR >:-[]
čtu to hodně často a pořád nemůžu pochopit, jak k tomu autoři toho tvrzení přijdou. totiž, že třílitrový šestiválec bude žrát míň než dvoulitrový čtyřválec. vnitřní odpory, nižší objem atd blablabla... dělají nějakou normovanou spotřebu a čtyřválec je o litr níž, než šestiválec. to si u čtyřválce ubírají a u šestiválce přidávají? vždyť ta metodika je pro všechny stejná...
"třílitr by měl - nepochybně - mnohem menší spotřebu" - kde jsi k tomu přišel? vyzkoušel jsi to? když si vyselektuju dvoulitrové X5ky např. a porovnávám s třílitry, jsem o litr níž. ok, je to litr, pak je tu ještě pořizovací cena - prostě pro někoho to může být cesta.
už to někdy v praxi dokázal? protože podle mojí logiky menší motor míň žere.
jinak k tvé otázce, prostě udělali jeden model pro snížení emisí flotily, co na tom, že si ho koupí jenom okrajové procento kupců...
btw. doporučení autora testu - kupte si dieselový šestiválec - je obzvlášť pikantní, když sedm z deseti aut s nejdražšími pozáručními opravami je dieselový šestiválec od LR >:-[]
Menší motor žere méně jen za určitých okolností. nedávno vyšel hezký testík, kde měl oturbený 4válec větší spotřebuj jak V8 atmosféra.... Ale jen v určitém jízdním režimu >:D
To je nezpochybnitelná pravda, v nízké zátěži mají podobně výkonné motory o menším obsahu nižší spotřebu ale jakmile se šlápne na plyn palivo lokají jek nezavřený.
Je to krásně vidět na užraných benzínových oturbených motorech Volvo a o jejich plug-in hybridních derivátech, podobná velikost podobné problémy se spotřebou paliva.
A je směšné kolik si musí připlatit proti dieselu aby měli horko těžko o něco vyšší průměrnou spotřebu.
A když už tedy nechtějí diesel, poctivý benzín V6 nebo V8 případně I6 je za stejné peníze jako nepoctivý PHEV.
Je to krásně vidět na užraných benzínových oturbených motorech Volvo a o jejich plug-in hybridních derivátech, podobná velikost podobné problémy se spotřebou paliva.
A je směšné kolik si musí připlatit proti dieselu aby měli horko těžko o něco vyšší průměrnou spotřebu.
A když už tedy nechtějí diesel, poctivý benzín V6 nebo V8 případně I6 je za stejné peníze jako nepoctivý PHEV.
Nezpochybnitelná pravda je, že mám teď třílitrový šestíválec s výkonem ještě o něco vyšší než jsem měl v atmosférickém pětilitru /přesněji 4,8/, v autě o podobné hmotnosti, spotřeba je o minimálně 2,5-3 litry nižší a jízdní styl velmi podobný. A turbo dvoulitr byl zase ještě o téměř dva litry níž, i když v lehčím autě, těkže klidně můžeme říct, že to je litr rozdílu.
Downsizing funguje, co je podstatné je výkon motoru a představa, že 300 koní z přeplňovaného čtyřválce je jiných než 300 koní z osmiválce je úsměvná. Jediné o čem lze polemizovat je výdrž motoru. Ale to už záleží spíš kus od kusu, resp. motor od motoru.
Downsizing funguje, co je podstatné je výkon motoru a představa, že 300 koní z přeplňovaného čtyřválce je jiných než 300 koní z osmiválce je úsměvná. Jediné o čem lze polemizovat je výdrž motoru. Ale to už záleží spíš kus od kusu, resp. motor od motoru.
To mi přijde trochu srandovní srovnání. Ale je to velmi prosté: menší objem válce neznamená automaticky menší spotřebu 8-s . Spíše, než o samotný výkon jde o velikost a průběh točivého momentu, které jsou rozhodující parametry pro dosažení žádané dynamiky. Menší motor má menší točivý moment a proto pro dosažení žádané dynamiky žádá, aby dostával více paliva, než kolik si vyžádá větší motor ve stejné situaci. A rozdíl u auta, které váží více než 3 tuny s palivem a dvěma lidmi vepředu, tak tedy ten rozdíl v nutném přísunu paliva pro dosažení dynamiky je mnohem větší, než rozdíl mezi 4,8 lt motorem a jeho konkurentem 3,0 lt.
Stejně tak právě točivý moment rozhoduje o rozdílu mezi dieselem a benzínem: protože má diesel větší účinnost, jeho nutný přísun paliva (energie) pro stejnou práci je nižší, než nutný přísun paliva (energie) u benzínu.
Myslel jsem, že čtenáři ACZ tyhle věci už mají zažité. Ale ne všichni.
To není žádná ostuda tazatele, to je ostuda redaktorů ACZ, co čtenáře vydatně zásobují informacemi o tom, jak si zabalit na hory, a o tom, že za nesprávně upevněný náklad je pokuta 2000 Kč. Případně, že to testovanému autu v červené barvě hodně sluší...
Stejně tak právě točivý moment rozhoduje o rozdílu mezi dieselem a benzínem: protože má diesel větší účinnost, jeho nutný přísun paliva (energie) pro stejnou práci je nižší, než nutný přísun paliva (energie) u benzínu.
Myslel jsem, že čtenáři ACZ tyhle věci už mají zažité. Ale ne všichni.
To není žádná ostuda tazatele, to je ostuda redaktorů ACZ, co čtenáře vydatně zásobují informacemi o tom, jak si zabalit na hory, a o tom, že za nesprávně upevněný náklad je pokuta 2000 Kč. Případně, že to testovanému autu v červené barvě hodně sluší...
Aha. Takže když si vezmu tvoji poučku:
"Menší motor má menší točivý moment a proto pro dosažení žádané dynamiky žádá, aby dostával více paliva, než kolik si vyžádá větší motor ve stejné situaci."
Tak logicky nejmenší spotřebu v portfoliu motorizací má dvanáctiválec a nejvyšší třívalcový litr
>:-[]
Do prkýnka! Musím se hodně učit :yes:
Mimochodem, pohotovostní hmotnost automobilu se tady uvádí 2577 kg, včetně normovaného řidiče 75 kg to znamená, že na sedadle spolujezdce sedí celá skupina Maxim Turbulenc, před zhubnutím:) Tedy pokud pořád ještě platí, že pohotovostní hmotnost je auto včetně všech náplní, plné nádrže a jmenovaného řidiče...
"Menší motor má menší točivý moment a proto pro dosažení žádané dynamiky žádá, aby dostával více paliva, než kolik si vyžádá větší motor ve stejné situaci."
Tak logicky nejmenší spotřebu v portfoliu motorizací má dvanáctiválec a nejvyšší třívalcový litr
>:-[]
Do prkýnka! Musím se hodně učit :yes:
Mimochodem, pohotovostní hmotnost automobilu se tady uvádí 2577 kg, včetně normovaného řidiče 75 kg to znamená, že na sedadle spolujezdce sedí celá skupina Maxim Turbulenc, před zhubnutím:) Tedy pokud pořád ještě platí, že pohotovostní hmotnost je auto včetně všech náplní, plné nádrže a jmenovaného řidiče...
Jen si dělejte legraci.... Alespoň doufám, že je to legrace.
Pokud nikoliv, jste vážně nešťastník. Dávat takto veřejně najevo svou hloupost je poněkud, no, řekněme nešťastné.
Ale věřím, že jde opravdu jen o legraci.
Pokud nikoliv, jste vážně nešťastník. Dávat takto veřejně najevo svou hloupost je poněkud, no, řekněme nešťastné.
Ale věřím, že jde opravdu jen o legraci.
Zadání je jasné, splnit euro normu. Při jejím testování se měří skutečné auto v nějakém, klidně můžeme říci, pitomém cyklu. Co je ale jasné, ten cyklus je stejný pro dvoulitr jako třílitr. Pokud tedy dvoulitr - pozor - "NEPOCHYBNĚ" má vyšší spotřebu, než třílitr, otázka zní: proč ho tam inženýři z LR zabudovali? Nedostalo se jim těch informací, které máš ty, rozumbrado? Nevyzkoušeli to?
mensi motor potrebuje vyssie otacky aby mal rovnaku dynamiku ako vacsi motor... myslim ze bubaq mal na mysli toto... vyssie otacky = vyssia spotreba ... toto neplati pri udrziavani rychlosti v ramci normalnych podmienok tam je downsize uspornejsi, vzdy kde bude nizka zataz bude uspornejsi...
prax to navyse potvrdzuje aj Volvo aj ine automobilky kt sa vo velkych tazkych autach snazia nahradzat velke motory 2.0 casto trpia na to, ze ten downsize working very hard a uz nie je ani usporny, ani vykonny/suverenny a este je aj utrapenejsi... o zvuku sa radsej nebavme, ani o kultivovamosti... pozri si testy volva casto vycitaju, ze benziny T... sa vytacacaju zbytocne moc
prax to navyse potvrdzuje aj Volvo aj ine automobilky kt sa vo velkych tazkych autach snazia nahradzat velke motory 2.0 casto trpia na to, ze ten downsize working very hard a uz nie je ani usporny, ani vykonny/suverenny a este je aj utrapenejsi... o zvuku sa radsej nebavme, ani o kultivovamosti... pozri si testy volva casto vycitaju, ze benziny T... sa vytacacaju zbytocne moc
Nejel jsem Volvem. Měl jsem možnost vyzkoušet X5 40E. O motoru jsem moc nevěděl, v testech se zmiňují o tom, že "váš nepřestane bavit ho vytáčet, kvůli pěknému zvuku". V dalších testech o příjemné zvukové kulise. Nebudu mluvit za sebe, ale každý, kdo se mnou jel v 330i říkal - to auto má krásný zvuk. Vytáčení mi nijak nevadilo, dělal jsem to s oblibou. A spotřeba byla pořád slušná. V testech s X5 40e zmiňovali taky spotřebu kolem 10 litrů benzínu, což je podle mého super. Faktem je, že tohle auto je o dost těžší, že tenhle pohon by mohl být zajímavý třeba ve Velaru.
bavili sme sa o 4valcoch 2.0, jasne ze r6 a cokolvek 5-6 valcove s 3litrami a turbami ma vykon aj zvuk a primeranu spotrebu pokial to nie je v kamióne
teď nerozumíš na co reaguješ. 40e je benzínový čtyřválec a 330i je taky benzínový čtyřválec.
Stejne to vetsina z nas bude znat jen z obrazku, tak se zde hadate uplne zbytecne ;-)
Proč? Ten princip platí úplně stejně u malých aut. Tam, kde naočkovali 1,6 turbo už po atmosférickém dvoulitru nikdo nevzdechne...
40e je len benzinovy stvorvalec nic ine ?
plus baterie a elektromotor, je to hybrid. podobná kombinace jako v testu, o 200 kilo míň.
takze cely cas pises o niecom inom a porovnavas neporovnatelne , rec bola o 300k z V8 alebo turbo 2.0 4 valca...
no nic nechame to, nikomu neberiem nazory ;-)
no nic nechame to, nikomu neberiem nazory ;-)
aha. ty nechápeš točivý moment. Ne, protože má turbo motor výkon dostupný už v nižších otáčkách, díky přeplňování, není potřeba ho vytáčet do bezvědomí jako atmosféru, dokonce to nic nepřinese.
A ano, 300 koní z atmo V8 není v ničem jiných, než 300 koní z V4. Tedy s výjimkou spotřeby, ta bude u dvoulitru nižší.
A ano, 300 koní z atmo V8 není v ničem jiných, než 300 koní z V4. Tedy s výjimkou spotřeby, ta bude u dvoulitru nižší.
v tomto zrovnavani si mimo podla mna, sorry
A se mnou všichni včetně Američanů, kteří dávají do F-150 přeplňovaný 3,5 V6 místo sestilitroveho osmiválce. A spotřeba kupodivu klesla.
ty furt melies len to svoje a uvadzas ine priklady, len nie tie o kt. je rec... takze naposledy:
- 300k z 2.0T 4valca nie je tych istych ako 300k z V8 atmo
- zrovnavanie 440e 2.0T + elektromotor tj hybrid nie je to iste ako 2.0T bez eklektromotora
- downsize v style V8 VS V6 bi-turbo nie je ako zrovnanie 2.0T 300k VS V8
dalej nevidim dovod to s tebou preberat
- 300k z 2.0T 4valca nie je tych istych ako 300k z V8 atmo
- zrovnavanie 440e 2.0T + elektromotor tj hybrid nie je to iste ako 2.0T bez eklektromotora
- downsize v style V8 VS V6 bi-turbo nie je ako zrovnanie 2.0T 300k VS V8
dalej nevidim dovod to s tebou preberat
"Downsizing funguje, co je podstatné je výkon motoru a představa, že 300 koní z přeplňovaného čtyřválce je jiných než 300 koní z osmiválce je úsměvná."
to je bulshit... generalizujes jednu preferovanu myslienku... 300k z 2.0 turba nema rovnaky priebeh ani maximum krivky krutiaceho momentu, takze ano je to inych 300k uV8 atmo a to sa este nebavime o reakcii na plyn povedzme v celom spektre od 1000-6000ot
Btw downsize fungune ak je napasovany rozumnym objemom k velkosti a hmotnosti auta a respektuje to aj prevodovka s nie ultra dlhymi prevodmi... inac je to len generator laboratornych vysledkov
to je bulshit... generalizujes jednu preferovanu myslienku... 300k z 2.0 turba nema rovnaky priebeh ani maximum krivky krutiaceho momentu, takze ano je to inych 300k uV8 atmo a to sa este nebavime o reakcii na plyn povedzme v celom spektre od 1000-6000ot
Btw downsize fungune ak je napasovany rozumnym objemom k velkosti a hmotnosti auta a respektuje to aj prevodovka s nie ultra dlhymi prevodmi... inac je to len generator laboratornych vysledkov
Moje auta z poslední doby:
F30 335i - jedna z prvních, s automatem, jezdila dlouhodobě mezi 9-9,5 litry. po ní
F30 330i - s manuálem, po úpravě 305 koní, auto jezdilo za 8-8,5 litru. výkon identický.
můžeme přičíst půl litru na vrub automatu, ale auto bylo lehčí, lépe ovladatelnajší, mrštnější.
Potom starší 650i - s osmiválcem 4,8 jela prostě úžasně, perfektní zvuk, ale hmotnost kolem 1800 kg a spotřeba pod 12 nikdy, spíš 13-1,5 výkon 367 koní. Teď mám v podobně těžké 440i cabrio - skládací střecha prostě váží - ještě o něco vyšší výkon okolo 400 koní vyždímaných z třílitrového šestiválce. Ten motor se musí strašně trápit, ne? Musí se víc vytáčet, aby jel? No a já jezdím za deset litrů, za deset a půl.
Tady je test benzínového Velaru. Sám jsem s ním nejel, ale designově se mi líbí, pokukoval jsem po něm, po svojich zkušenostech bych si klidně vzal benzínový čtyřválec. Viz test - spotřeba kolem 9 litrů, výkon 290 koní, dynamika slušná. Dvoulitr přece do takového auta nepatří:)
[odkaz]
F30 335i - jedna z prvních, s automatem, jezdila dlouhodobě mezi 9-9,5 litry. po ní
F30 330i - s manuálem, po úpravě 305 koní, auto jezdilo za 8-8,5 litru. výkon identický.
můžeme přičíst půl litru na vrub automatu, ale auto bylo lehčí, lépe ovladatelnajší, mrštnější.
Potom starší 650i - s osmiválcem 4,8 jela prostě úžasně, perfektní zvuk, ale hmotnost kolem 1800 kg a spotřeba pod 12 nikdy, spíš 13-1,5 výkon 367 koní. Teď mám v podobně těžké 440i cabrio - skládací střecha prostě váží - ještě o něco vyšší výkon okolo 400 koní vyždímaných z třílitrového šestiválce. Ten motor se musí strašně trápit, ne? Musí se víc vytáčet, aby jel? No a já jezdím za deset litrů, za deset a půl.
Tady je test benzínového Velaru. Sám jsem s ním nejel, ale designově se mi líbí, pokukoval jsem po něm, po svojich zkušenostech bych si klidně vzal benzínový čtyřválec. Viz test - spotřeba kolem 9 litrů, výkon 290 koní, dynamika slušná. Dvoulitr přece do takového auta nepatří:)
[odkaz]
porovnavas 400k z 3.0 R6 v cabriu (aerodyn)s 1800 kg ako downsizing u volva kde je na 2000 kg 2.0 4val ??
"It’s at speed, however, where the petrol engine begins to show its imperfections. The whisper soon turns into a gruff growl and becomes more intrusive and less pleasant as the revs edge towards the 5,700rpm redline. And because the petrol model is 70Nm down on torque over the D5 diesel, you simply have to hunt further up the rev range to extract the power.
In a 2,004kg SUV torque is critical" Autoexpress...
"It’s at speed, however, where the petrol engine begins to show its imperfections. The whisper soon turns into a gruff growl and becomes more intrusive and less pleasant as the revs edge towards the 5,700rpm redline. And because the petrol model is 70Nm down on torque over the D5 diesel, you simply have to hunt further up the rev range to extract the power.
In a 2,004kg SUV torque is critical" Autoexpress...
X5 40e má 2305 kg a dvoulitrový benzín. V testech vychází velmi dobře. Spotřeba 9-10 litrů, slušný zvuk. Velar má 1883 kg, čtyřválec ho taky slušně rozpohybuje.
440i jsem srovnával se 650i, stejně těžké auta, téměř poloviční motor a přitom úplně dostačuje. Ty dva litry jsou psychologická hranice evidentně, přeplňovaný dvoulitr to hravě zvládne.
440i jsem srovnával se 650i, stejně těžké auta, téměř poloviční motor a přitom úplně dostačuje. Ty dva litry jsou psychologická hranice evidentně, přeplňovaný dvoulitr to hravě zvládne.
a X5 40e je len 2 litrovy benal s turbom alebo ma aj baterie a elektromotor ?
na test volva ziadna reakcia ...
na test volva ziadna reakcia ...
test Volva může dokazovat jen to, že to nezvládli. píšu, že jsem s ním nejel, takže můžu těžko soudit. X5 40e ukazuje, že to zvládnout jde, že 2,3 t těžké auto dokáže jezdit se slušnou dynamikou, za slušné hodnoty.
2.0 turbo+baterie a elektromotor, alebo len 2.0 turbo ? >:D
Velar je 2.0 turbo bez baterií, přečti si test.
ok inak ti to zavidim, ze ti miesto V8 staci 2.0t po vsetkych strankach a este si aj stastny :-)
Ne, je dokonce lepší. Jediný faktor, ve kterém je horší, nebo může být horší, je životnost. Ale to ukáže až budoucnost. Jinak pokud přeplňovaný motor výkonově nahradí atmosférický, s menší spotřebou paliva, snížením hmotnosti automobilu, zlepšením jeho ovladatelnosti, opravdu nevím, proč bych měl smutnit za osmiválcem. Kvůli zvuku? A charakteru? Mě zajímá spíš funkce, než vnější projevy...
tento pohlad dokazem pochopit, kazdy ma ine rácio, akurat to este nie je stale tak jednoznacne s tym vykonom vzdy, ale otazka casu asi... jedine ak sledujes len cisla, ale pocity a zazitok z podania vykonu 4valcom chyba a zvuk tam patri tiez... nevravim, ze toto musi mat u kazdeho vyznam, u teba nie ako pises, asi ok ...
jo, tohle se fakt nedá poslouchat, je to hrůza
[odkaz]
a na stovce jsem byl kolem pěti a půl sekundy, kdybych byl na stejném čísle s atmosférickým osmiválcem, tak bylo to bylo diametrálně odlišné:)
[odkaz]
a na stovce jsem byl kolem pěti a půl sekundy, kdybych byl na stejném čísle s atmosférickým osmiválcem, tak bylo to bylo diametrálně odlišné:)
vravim, ked ti ide len o cisla, je to zbytocne preberat... oproti 5-6-8-10-12 valcom je ten zvuk fakt o ho.vne... a to sa tu odbavujes len nad koncovkou vyfuku, ale cisto mechanicky zvuk z pod kapoty... to by uz len bolo >:D
no nic nehajme to, my dvaja sa nedohodneme, na co v tom pokracovat :-)
no nic nehajme to, my dvaja sa nedohodneme, na co v tom pokracovat :-)
sorry, já jezdím v kabině, ne pod kapotou:) většinu zvuku slyším z výfuku, dokonce i se staženou střechou slyším hlavně výfuk. nejúžasnější zvuk mají za mě americké V8, ale zvuk samotný mi bohužel nestačí, když auto jako celek nejezdí nic moc...
Já vím, ten čtyřválec je strašná bída, ale dovolím si přidat ještě jednu citaci od Jandy, se kterou se můžu ztotožnit. Chtěl bych vidět, jak by hodnotil trojku s osmiválcovým ingotem vepředu...
"Když jedete s 328i F30 svižně, neděje se nic. Ale jakmile přitlačíte na pilu, začnete najednou vnímat, co dovede. Je totiž pocitově pozoruhodně lehká. Ani ne tak co do ovládání, konec konců stále kloužete po prkenném sedadle od středového tunelu ke dveřím a zuby nehty se držíte toho volantu ze Santa Marie, ale auto samo o sobě permanentně dělá přesně to, co po něm chcete. Dělá dokonce více než to.
Mám vyhlédnutou jednu lehkou, ale táhlou rychlou zatáčku. Projíždí se rychlostmi začínajícími dvojkou a na jejím konci je menší terénní vlna. Většina aut této velikosti, 335i F30 nevyjímaje, se v ní zachová asi takto - ztratí kontakt se silnicí, v závislosti na své hmotnosti uskočí nějaký ten metr do strany, padne především na pravá kola, zavlní a buď se srovná sama, nebo ji pomůže menší kontra. Utřete pot z čela a jede se dál. V 328i se zde nestalo skoro nic - auto se ve stejné rychlosti sotva odlepilo od země, terénní vlnou lehce proplulo a bez dramatických výkyvů pokračovalo dál v cestě. A tehdy okamžitě víte, že jste mohli jet o 10 nebo 20 km/h rychleji a pořád by to šlo.
Tyhle pocity přitom v 328i zažíváte často, v zatáčkách je zkrátka neobyčejně rychlá. Netrpí žádnými dramatickými setrvačnými tendencemi a okamžitě a samozřejmě se rovná do stopy, kterou ji udáte. Je opravdu nekonečně neutrální, neztrácí nejdříve trakci ani na přídi ani na zádi, stopu drží do takových krajností, až vás z toho mrazí. V plné parádě se to projevuje na mokru, kde jinak nutně opatrná nebo následně taneční jízda s autem podobné koncepce vůbec nepřichází ke slovu. Ani s plynem se nemusíte nějak zvlášť mazlit, 328i drží a drží a když to vzdá, tak celá. A to se koriguje strašně snadno, jakkoli je přechod do takového stavu o to méně vyzpytatelný.
Nevím, čím to je, nebyl jsem s autem na váze (bohužel), abych ověřiil rozdíl mezi ním a 330i E90, která je jízdně též přesvědčivá, ale tohle neumí. Říkáte, že něco podobného by pak musela nabízet jakákoli čtyřválcová trojka a objevil jsem Ameriku? Jak se to vezme - žádný čtyřválec v řadě 3 ještě neuměl jet takhle rychle a právě s rostoucí rychlostí se tento aspekt projevuje stále citelněji.
Hmotnost jako taková přitom ani papírově nijak závratně nízká není (1,5 tuny), a tak to pravděpodobně je to menším zatížením přídě, které pak logicky nemusí být vyrovnáváno přetáčivější zádí. Velkou zásluhu na tom má vzhledem k třídě vozu a jeho výkonu až absurdní rozchod kol a převaha toho zadního, ale jen tím to zaručeně není - 335i F30 se takto pozoruhodně nechovala a nic jiného než více kil převážně na přídi ji odlišovat nemohlo."
Já vím, ten čtyřválec je strašná bída, ale dovolím si přidat ještě jednu citaci od Jandy, se kterou se můžu ztotožnit. Chtěl bych vidět, jak by hodnotil trojku s osmiválcovým ingotem vepředu...
"Když jedete s 328i F30 svižně, neděje se nic. Ale jakmile přitlačíte na pilu, začnete najednou vnímat, co dovede. Je totiž pocitově pozoruhodně lehká. Ani ne tak co do ovládání, konec konců stále kloužete po prkenném sedadle od středového tunelu ke dveřím a zuby nehty se držíte toho volantu ze Santa Marie, ale auto samo o sobě permanentně dělá přesně to, co po něm chcete. Dělá dokonce více než to.
Mám vyhlédnutou jednu lehkou, ale táhlou rychlou zatáčku. Projíždí se rychlostmi začínajícími dvojkou a na jejím konci je menší terénní vlna. Většina aut této velikosti, 335i F30 nevyjímaje, se v ní zachová asi takto - ztratí kontakt se silnicí, v závislosti na své hmotnosti uskočí nějaký ten metr do strany, padne především na pravá kola, zavlní a buď se srovná sama, nebo ji pomůže menší kontra. Utřete pot z čela a jede se dál. V 328i se zde nestalo skoro nic - auto se ve stejné rychlosti sotva odlepilo od země, terénní vlnou lehce proplulo a bez dramatických výkyvů pokračovalo dál v cestě. A tehdy okamžitě víte, že jste mohli jet o 10 nebo 20 km/h rychleji a pořád by to šlo.
Tyhle pocity přitom v 328i zažíváte často, v zatáčkách je zkrátka neobyčejně rychlá. Netrpí žádnými dramatickými setrvačnými tendencemi a okamžitě a samozřejmě se rovná do stopy, kterou ji udáte. Je opravdu nekonečně neutrální, neztrácí nejdříve trakci ani na přídi ani na zádi, stopu drží do takových krajností, až vás z toho mrazí. V plné parádě se to projevuje na mokru, kde jinak nutně opatrná nebo následně taneční jízda s autem podobné koncepce vůbec nepřichází ke slovu. Ani s plynem se nemusíte nějak zvlášť mazlit, 328i drží a drží a když to vzdá, tak celá. A to se koriguje strašně snadno, jakkoli je přechod do takového stavu o to méně vyzpytatelný.
Nevím, čím to je, nebyl jsem s autem na váze (bohužel), abych ověřiil rozdíl mezi ním a 330i E90, která je jízdně též přesvědčivá, ale tohle neumí. Říkáte, že něco podobného by pak musela nabízet jakákoli čtyřválcová trojka a objevil jsem Ameriku? Jak se to vezme - žádný čtyřválec v řadě 3 ještě neuměl jet takhle rychle a právě s rostoucí rychlostí se tento aspekt projevuje stále citelněji.
Hmotnost jako taková přitom ani papírově nijak závratně nízká není (1,5 tuny), a tak to pravděpodobně je to menším zatížením přídě, které pak logicky nemusí být vyrovnáváno přetáčivější zádí. Velkou zásluhu na tom má vzhledem k třídě vozu a jeho výkonu až absurdní rozchod kol a převaha toho zadního, ale jen tím to zaručeně není - 335i F30 se takto pozoruhodně nechovala a nic jiného než více kil převážně na přídi ji odlišovat nemohlo."
to je pekne co si napisal a s tym suhlasim, nizsia hmotnost v predu je vzdy vyhoda, k zotrvacnosti hmoty sa moze naladit podvozok... v tomto je downsize urcite velkym prinosom, ale ma to hacik v tom, ze sa bavime o aute s 1,5tony a sedane... tam je vyfukana 2.0t uplne v poriadku, kde bolo pisane ze nie ? aj kubatura na velkost a vahu je OK... Myslim si, ze oproti E90 to nebolo len o hmotnosti, ale aj o tom, ze ako vrcholova motorizacia ma nizke zdvihy, zatial co 4valcova 2.0t je viac prakticka a mysli aj na komfort co sa pozitivne odraza na prave takychto terennych vlnach vo vysokej rychlosti... chodim sa vozit s kamosom ma Accord TypeR krasny zachovaly malo km a ked sa spolu vozime, tiez ma ATR tendenciu skakat na horizontoch a podobnych situaciach ked ides rychlo... na mojom aute ma podvozok dlhsie zdvihy a nepusti kolo z cesty ani na takychto veciach, ide ako po kolajach, no zotrvacnost hmoty hra velku rolu aj v tom samotnom pruzeni to nepopieram
ja namietam proti tomu, ze vo velkom aute co ma 2,2tony je 4 valec 2.0T s 300k, ktory sa trapi... ja nemam problem s 3valcom turbom, pokial je v adekvatnom aute tj male lahke auto, je to super vec... taka Honda S660 ;-) Male turba maju aj v japonsku dlhu tradiciu, daihatsu by o tom nieco vedelo... Vo velkom aute velky motor, v aute pre vodicov sa da uprednostnit mensia hmotnost ale stale adekvatna kubatura tj v pripade BMW 3ky je to 2.0t a to je v pohode... v X5 je to 3,0 R6 ;-)
ja namietam proti tomu, ze vo velkom aute co ma 2,2tony je 4 valec 2.0T s 300k, ktory sa trapi... ja nemam problem s 3valcom turbom, pokial je v adekvatnom aute tj male lahke auto, je to super vec... taka Honda S660 ;-) Male turba maju aj v japonsku dlhu tradiciu, daihatsu by o tom nieco vedelo... Vo velkom aute velky motor, v aute pre vodicov sa da uprednostnit mensia hmotnost ale stale adekvatna kubatura tj v pripade BMW 3ky je to 2.0t a to je v pohode... v X5 je to 3,0 R6 ;-)
Protože máš zakořeněné nějaké názory z roku 1990 a nikam ses neposunul. Land Cruiser
200 se prodává s benzínovou V6, která má 250 koní a Prado se prodává s motorem 2,7 V6 - a ten má dokonce 170 koní... Není to auto - jak už je vidět z karoserie - pro nějaké závodění...
Stačí se podívat, s jakými motory jezdily Range Rovery dřív... předchozí generace měla bavorácký 3.0 se 130 kw a taky to jezdilo...
200 se prodává s benzínovou V6, která má 250 koní a Prado se prodává s motorem 2,7 V6 - a ten má dokonce 170 koní... Není to auto - jak už je vidět z karoserie - pro nějaké závodění...
Stačí se podívat, s jakými motory jezdily Range Rovery dřív... předchozí generace měla bavorácký 3.0 se 130 kw a taky to jezdilo...
to by mohol kazdy povedat, preferencie vychadzaju zo skusenosti, pocitov a pod... niekedy sa posuvat nechces, moze to ist inym smerom nez ti vyhovuje, cas to mozno zmeni, neda sa to generalizovat
Migu, tvoje vysledky hovoria, ze s 330i jazdis za menej ako s 335i. Rozdiel je 1 liter (ak odpocitame automat), ale sucasne moze byt menej, kedze cipnuty motor nie je to iste ako tovarensky (emisie, zivostnost...)
Na druhej strane, ale to nijak nevyvracia to co tvrdia ostatni. Podla spotreby jazdis s tymi autami mierne. Tam sa samozrejme mensie vnutorne odpory motora prejavia a 330i je tiez modernejsi motor.
Co by si vsak mal vyskusat (ak by si mal pristup k obom autam), nastavit tempomat na 130 a porovnat spotreby. Nasledne na 160 a nasledne na 200 a 250. Vo vyssich rychlostiach (min. v 200) by mal mat 6 valec lepsie spotrebu. Pretoze bude 4 valce uz bude fungovat mimo oblast optimalnej spotreby a chudobnejsej zmesy. Najskor bude mat aj vyssie otacky skrz kratsie prevody.
To iste by malo platit pre dynamicku jazdu. Vacsi motor ma mensi turboloag, tak sa bude ochotnejsie zbierat pri akceleracii, takze ho nebude treba tolko vytacat.
Ono oba motory maju 300 koni, takze tam sa ten rozdiel prilis neprejavy, viac je to vidno pri slabsich. Ak by si porovnal 340i v 200 km/h a 320i, tak rozdiel bude vyrazny. Mensi motor bude musiet vyuzivat vyznamnu cast vykonu, aby rychlost udrzal aj v stupani, kdezto 40i bude pracovat na najvyssom prevode na maximalne polovicu vykonu.
Inak kludne porovnaj aj 440i vs 330i. Pri ustalenej rychlosti nehra hmotnost rolu, takze spotreby su vzajomne porovnatelne.
Na druhej strane, ale to nijak nevyvracia to co tvrdia ostatni. Podla spotreby jazdis s tymi autami mierne. Tam sa samozrejme mensie vnutorne odpory motora prejavia a 330i je tiez modernejsi motor.
Co by si vsak mal vyskusat (ak by si mal pristup k obom autam), nastavit tempomat na 130 a porovnat spotreby. Nasledne na 160 a nasledne na 200 a 250. Vo vyssich rychlostiach (min. v 200) by mal mat 6 valec lepsie spotrebu. Pretoze bude 4 valce uz bude fungovat mimo oblast optimalnej spotreby a chudobnejsej zmesy. Najskor bude mat aj vyssie otacky skrz kratsie prevody.
To iste by malo platit pre dynamicku jazdu. Vacsi motor ma mensi turboloag, tak sa bude ochotnejsie zbierat pri akceleracii, takze ho nebude treba tolko vytacat.
Ono oba motory maju 300 koni, takze tam sa ten rozdiel prilis neprejavy, viac je to vidno pri slabsich. Ak by si porovnal 340i v 200 km/h a 320i, tak rozdiel bude vyrazny. Mensi motor bude musiet vyuzivat vyznamnu cast vykonu, aby rychlost udrzal aj v stupani, kdezto 40i bude pracovat na najvyssom prevode na maximalne polovicu vykonu.
Inak kludne porovnaj aj 440i vs 330i. Pri ustalenej rychlosti nehra hmotnost rolu, takze spotreby su vzajomne porovnatelne.
Uznávám, ze 330i byla upravená. Nicméně po úpravě její spotřeba zůstala stejná nebo spis klesla. A protože u benzinu je to hlavně o emisích CO2, nic by to nezměnilo.
Já ze jezdím velmi mírně ? Minuly týden jsem zaplatil pokuty ze stacionárních radaru za 2018 a bylo to téměř 20 tisíc. Předsevzetí bylo ze se fakt zklidnim, protože vykrmovat obecní rozpočty me nebaví. Ale povolena rychlost a já to moc nejde dohromady:(
Já ze jezdím velmi mírně ? Minuly týden jsem zaplatil pokuty ze stacionárních radaru za 2018 a bylo to téměř 20 tisíc. Předsevzetí bylo ze se fakt zklidnim, protože vykrmovat obecní rozpočty me nebaví. Ale povolena rychlost a já to moc nejde dohromady:(
Pri spotrebe ide skor o dynamickost jazdy (rozumej ako velmi je to brzda - plyn), samotna rychlost je ovela menej dolezita.
Prave preto, je najvyssia spotreba v meste, kde sa jazdi pomaly, ale mas vela zastaveni a rozjadov.
Takze mozes jazdit rychlo, ale podla dosiahnutej spotreby to je bud plynule alebo mas velku vacsinu jazd na pohodu a len obcas, ked su podmienky, sa zveziest ostrejsie. V dnesnej premavke sa snad ani neda jazdit ostro dlhsiu trasu, specialne s 300 konovym autom.
Prave preto, je najvyssia spotreba v meste, kde sa jazdi pomaly, ale mas vela zastaveni a rozjadov.
Takze mozes jazdit rychlo, ale podla dosiahnutej spotreby to je bud plynule alebo mas velku vacsinu jazd na pohodu a len obcas, ked su podmienky, sa zveziest ostrejsie. V dnesnej premavke sa snad ani neda jazdit ostro dlhsiu trasu, specialne s 300 konovym autom.
Asi takhle, z testu Pavla Jandy - jedná se tedy o 335i, což je předchozí generace, ale zase tak moc se toho nezměnilo:
Spotřeba někdy až pohádková
Je to docela dost pozitiv naráz, ale jejich výčet ještě není úplný. Potíž totiž nepředstavuje ani spotřeba paliva. V provozu se s novou 335i prakticky nedá jezdit za více než 20 litrů a to je relativně hodně málo. Pravda, opět ne ve srovnání s podobně výkonnou „atmosférou”, třeba proti podobnému motoru 3,0 TFSI od Audi je ale apetit motoru v jakémkoli náročnějším režimu takřka poloviční. A je menší než u lecjakého dvoulitrového turba.
Tento motor není žíznivý ani v jiných režimech - hodně rychlé přesuny zvládne kolem 16 litrů, svižné bezstarostné ježdění cca za 10 a když budete chtít, můžete s ním dlouhodobě jezdit se spotřebou kolem 6 litrů a ani se moc nemusíte snažit. Za sedm se pak zvládnete trvale pohybovat i „nezákonnými” rychlostmi.
Nevěříte, nechápete a předěláváte můj plakát na zdi na terč na házení šipek? Rozumím tomu, ale vážně jsem se nezbláznil. Podívejte se třeba na záznam z monitoringu spotřeby v palubním systému - zmíněné výsledky nejsou nahodilé, za 6 litrů dojedete s 335i opravdu kamkoli. Nebo si myslíte, že někde v České republice existuje silnice, po které se dá jet tři čtvrtě hodiny z kopce devadesátkou?
...takže už nebudu dál řešit, jestli jezdím rychle nebo dynamicky nebo brzda plyn... spojku stejně nemám, takže asi brzda plyn:)
Spotřeba někdy až pohádková
Je to docela dost pozitiv naráz, ale jejich výčet ještě není úplný. Potíž totiž nepředstavuje ani spotřeba paliva. V provozu se s novou 335i prakticky nedá jezdit za více než 20 litrů a to je relativně hodně málo. Pravda, opět ne ve srovnání s podobně výkonnou „atmosférou”, třeba proti podobnému motoru 3,0 TFSI od Audi je ale apetit motoru v jakémkoli náročnějším režimu takřka poloviční. A je menší než u lecjakého dvoulitrového turba.
Tento motor není žíznivý ani v jiných režimech - hodně rychlé přesuny zvládne kolem 16 litrů, svižné bezstarostné ježdění cca za 10 a když budete chtít, můžete s ním dlouhodobě jezdit se spotřebou kolem 6 litrů a ani se moc nemusíte snažit. Za sedm se pak zvládnete trvale pohybovat i „nezákonnými” rychlostmi.
Nevěříte, nechápete a předěláváte můj plakát na zdi na terč na házení šipek? Rozumím tomu, ale vážně jsem se nezbláznil. Podívejte se třeba na záznam z monitoringu spotřeby v palubním systému - zmíněné výsledky nejsou nahodilé, za 6 litrů dojedete s 335i opravdu kamkoli. Nebo si myslíte, že někde v České republice existuje silnice, po které se dá jet tři čtvrtě hodiny z kopce devadesátkou?
...takže už nebudu dál řešit, jestli jezdím rychle nebo dynamicky nebo brzda plyn... spojku stejně nemám, takže asi brzda plyn:)
s tym co Redmex pisal suhlasim, sustavni porusovaci povolenych rychlosti su ti kt. jazdievaju kvoli rychlosti a nie kvoli pozitku, ten kto si uziva a zrychluje aj viac brzdi, poznam to na sebe a na ludoch co jazdia pre radost... rychlosti dodrziavam v obci vzdy a prekracujem len mimo obec, ked sa vozim... vyuzijem nejaky pekny usek co si rychlo prejdem, potom idem normalne...
XC90 T8 rozhodně není užranější než porovnatelná dieselová verze. Kolik kilometrů si najel s T8?
prosím tě definuj mi ten jízdní režim. řekl bych, že bude dramaticky odlišný od toho, co se děje 365 dní v roce. těch 365 dní v roce ovlivňuje průměrnou spotřebu. dejme tomu, že existuje nějaký režim, ve kterém čtyřválec žere víc, než šestiválec. ale nějak si nemyslím, že by tak jezdil 365 dní v roce.
který je ten jízdní režim prosím?
protože mě hlavně popouzí to slovo "nepochybně" - protože velmi pochybně... to jsou takové urban myths, že litrový turbo motor bude žrát víc než 1,6ka atd... existují nějaké fyzikální zákony a poučky a výpočty a těm je jedno, jestli dvoulitr ne a třílitr už ano atd...
který je ten jízdní režim prosím?
protože mě hlavně popouzí to slovo "nepochybně" - protože velmi pochybně... to jsou takové urban myths, že litrový turbo motor bude žrát víc než 1,6ka atd... existují nějaké fyzikální zákony a poučky a výpočty a těm je jedno, jestli dvoulitr ne a třílitr už ano atd...
Vůbec nechci zpochybňovat něčí osobní zkušenost, ta moje je taková, že za rok v naprosto stejném režimu a 30 tis km jsem měl s 530xd spotřebu 7,4 litru a s e220d 4m 7,4 litru, přičemž dynamicky byla 530d výrazně suverénnější. Kolega opět stejná doba, stejné podmínky 320xd 7,2 a 330d 6,5 litru. ;-)
Ale to je přece úplně jiný výrobce. Co můžeme srovnávat je dvoulitrový diesel v X5 a třílitrový diesel v X5. A pak si můžeme říct - no, je to skoro nastejno - ale ono není, dvoulitr je o cca litr níž. Jak tu spotřebu asi stanovují? jak píšu výš, nějakým pitomým simulovaným cyklem - ale ten je pro šestiválec a čtyřválec naprosto identický... Ano, změřili to v nějaké laboratoři, nemá to moc společného s reálným provozem, ale udělali to stejně pro čtyřválec i šestiválec...
Musel jsem si to sám najít, abych uvěřil, že do X5 jde objednat naftový dvoulitr. Byl jsem si jistej, že tady drží D3 basu a začínají na šestiválcích.
K tématu - menšímu motoru poroste apetit oproti většímu až ve chvíli, kdy se příliš nadře, pak může jet i za horší spotřebu. Tedy - bude žravější jen v určitém režimu. A ten režim je opakem měřícího cyklu NEDC.
K tématu - menšímu motoru poroste apetit oproti většímu až ve chvíli, kdy se příliš nadře, pak může jet i za horší spotřebu. Tedy - bude žravější jen v určitém režimu. A ten režim je opakem měřícího cyklu NEDC.
Ten cyklus se stanovuje podle toho, jak by se reálně mělo jezdit, a těžko můžeš po výrobci chtít, aby testovali motor v zatížení rovnému 200 km/h. Tak se smí jezdit legálně jenom v jedné zemi světa tuším.
Každopádně, tvrzení, že dvoulitr bude brát nepochybně víc než třílitr je absolutní nesmysl. Obzvlášť, když mu pomáhá elektromotor.
Prolistoval jsem pár srovnávacích tabulek o vlivu rychlosti automobilu na spotřebu, pohříchu je jsem jsem jich našel nejvíce v USA, což komplikuje jejich odlišná metodika spotřeby paliva. Navíc se srovnávání týkalo nejvyšší rychlosti 120 km/h. Ale vždycky to bylo v podstatě stejné, každý motor žral při vyšší rychlosti víc a křivka se nijak zvlášť nezměnila, ať šlo o pětilitrový osmiválec, nebo dvoulitrový čtyřválec.
Každopádně, tvrzení, že dvoulitr bude brát nepochybně víc než třílitr je absolutní nesmysl. Obzvlášť, když mu pomáhá elektromotor.
Prolistoval jsem pár srovnávacích tabulek o vlivu rychlosti automobilu na spotřebu, pohříchu je jsem jsem jich našel nejvíce v USA, což komplikuje jejich odlišná metodika spotřeby paliva. Navíc se srovnávání týkalo nejvyšší rychlosti 120 km/h. Ale vždycky to bylo v podstatě stejné, každý motor žral při vyšší rychlosti víc a křivka se nijak zvlášť nezměnila, ať šlo o pětilitrový osmiválec, nebo dvoulitrový čtyřválec.
Já samozřejmě netvrdím, že dvoulitr bude brát nepochybně víc než třílitr .
Jen, že v některých režimech bych tomu věřil. ;-)
Jen, že v některých režimech bych tomu věřil. ;-)
jeden za všechny
[odkaz]
u hybridů se to zhoršuje s vysokou rychlostí - to dává samozřejmě smysl, elektromotor je mimo hru. jinak si to projdi detailně, nevidím, že by třeba osmiválec u velkého SUV žral najednou ve větší rychlosti míň než čtyřválec u RAVky...
[odkaz]
u hybridů se to zhoršuje s vysokou rychlostí - to dává samozřejmě smysl, elektromotor je mimo hru. jinak si to projdi detailně, nevidím, že by třeba osmiválec u velkého SUV žral najednou ve větší rychlosti míň než čtyřválec u RAVky...
Já psal: když se malej motor nadře. V ustálených 120kmh se podle mě ani nezapotí.
Já osobně bych to zúžil na naftu 2l vs. 3l , u benzínu nemám srovnání, šestiválce jsem měl moc staré.
Já osobně bych to zúžil na naftu 2l vs. 3l , u benzínu nemám srovnání, šestiválce jsem měl moc staré.
Vzhledem k tomu, jak se snižuje počet km na najetý gallon:) - tedy ekonomika provozu, se zdá, že se nadřou všechny. Tedy s výjimkou toho osmiválce, u toho ty hodnoty jsou už tak mizerné na začátku, že s postupující zátěží se zase až tak moc nemění...
Vem si oktávku 1,6 MPI, narvi to 5 lidma, pust klimu a val 160 po dálnici. Garantuji ti, že v tu chvíli to žere stejně jak 2,7 V6 >:D >:D >:D Spíš i víc.
Asi takhle
Asi takhle
Spíš i víc? Vyzkoušel to někdo? Pak si můžeme být jistí. Do té doby můžem říkat jenom "spíš i víc". Nehledě k tomu, jak běžné je takové zatížení auta a jak moc dává smysl v takovém režimu jezdit...
Do té doby se musíme opírat o spritmonitor.de:)
Do té doby se musíme opírat o spritmonitor.de:)
Jistě....zkoušelo to víc lidí, sice jen dle údajů PP, nebo obd krabiček, ale zkoušelo.
Kamarád dostal onehdá příkaz s Fabií 1,4 dojet co nejrychleji do Brna, za každou cenu.
Dojel, spotřeba 11,9 >:D >:D >:D
Kamarád dostal onehdá příkaz s Fabií 1,4 dojet co nejrychleji do Brna, za každou cenu.
Dojel, spotřeba 11,9 >:D >:D >:D
Síce ti to veľmi neveríme, ale v pohode ;-)
to máš docela blbý, že nevěříš, ale je to realita. S litrovým Smartem jde taky po praze jezdit za 7,9 >:D
V papírech má 5,2
Takže asi takhle...
Slabý oturbený motor, pokud se auto naloží a honí se to vezme v ten moment víc, jak silný V6 který se jen převaluje a točí 2500 otáček :-)
V papírech má 5,2
Takže asi takhle...
Slabý oturbený motor, pokud se auto naloží a honí se to vezme v ten moment víc, jak silný V6 který se jen převaluje a točí 2500 otáček :-)
Prave tie testovacie cycly sa nepodobaju realne premavke.
NEDC: kto akceleruje 0-70 za 40s , alebo 100-120 za 20s a podobne? Ten cycklus je nastaveny tak, aby ho bez problemov zvladalo aj najslabsie auto. Vobec nereflektuje sucasnu dynamiku premavky.
Zaklad cyklu vznikol v 1970, takze si vies predstavit s akym vykonom sa pocitalo.
Al WLTC je prilis konzervativny a akceleracia je velmi pozvolna a realne ju zvladne aj hociktory slaby 3 valec.
NEDC: kto akceleruje 0-70 za 40s , alebo 100-120 za 20s a podobne? Ten cycklus je nastaveny tak, aby ho bez problemov zvladalo aj najslabsie auto. Vobec nereflektuje sucasnu dynamiku premavky.
Zaklad cyklu vznikol v 1970, takze si vies predstavit s akym vykonom sa pocitalo.
Al WLTC je prilis konzervativny a akceleracia je velmi pozvolna a realne ju zvladne aj hociktory slaby 3 valec.
320d a 330d jsou obě bmw, a co se 530d týká, srovnání s 520d by dopadlo stejně jako s 220d.
Zdráhám se uvěřit, že když pojedu s 520d a 530d stejnou trasu, auta pojedou za sebou, vynulují si spotřebu, řadit bude automat ve stejném režimu, tedy zdráhám se uvěřit, že by se čtyřválec vrátil s horší spotřebou, než šestiválec. Odporuju to fyzice a nakonec i zdravému rozumu.
nemůžu jinak, spritmonitor. 520d vs 530d od roku třeba 2013, čtyřválec o litr níž...
tvoje zkušenost vs. zprůměrovaná zkušenost stovek účastníků... pro zajímavost 220d vs 350d u MB - totéž, litr rozdílu. zdá se, že tvoje zkušenost je výjimka potvrzující pravidlo...
nemůžu jinak, spritmonitor. 520d vs 530d od roku třeba 2013, čtyřválec o litr níž...
tvoje zkušenost vs. zprůměrovaná zkušenost stovek účastníků... pro zajímavost 220d vs 350d u MB - totéž, litr rozdílu. zdá se, že tvoje zkušenost je výjimka potvrzující pravidlo...
Pokiaľ do auta sadnú ľudia a pôjdu naplno a za sebou, väčší motor môže mať kľudne nižšiu spotrebu.
myslím že ne, ale i kdyby tak jeli třeba na okruhu, taková praxe je v silničním provozu dlouhodobě neúnosná. nejsem pirát silnic ale i tak mi když jsem na konci roku platil pokuty, které jsem za celý rok naskládal, byl jsem někde u 20 tisíc. stacionární radary, úseková měření atd je toho všude tolik, že s nějakým pirátstvím za volantem vydržíš tak jednu loveckou sezónu... jezdit po dálnici 200 můžes chvilku a modlit se, aby tě při tom nevybrali, protože odevzdáš vůdčí list a staneš se abonentem mhd...
Nikde jsem o žádné trase nic nepsal, uvedené hodnoty jsou průměrná spotřeba po roce a cca 30 tis. km u každého z těch aut ježděného jedním řidičem ve stejných podmínkách.
Pokud jde o spritmonitor 520d g30 6,98 litru a 530d g30 7,5 litru přičemž u 530d je výrazně větší podíl čtyřkolek.
Ale jinak je to celkem prosté, čím víc budeš od toho auta dynamicky chtít, tím víc se bude rozdíl mezi čtyřválcem a šestiválcem stírat, řadové dýzlové šestiválce spec. bmw a teď nová gen. MB, jsou v poměru cena(spotřeba)/výkon nepřekonatelné. ;-)
Pokud jde o spritmonitor 520d g30 6,98 litru a 530d g30 7,5 litru přičemž u 530d je výrazně větší podíl čtyřkolek.
Ale jinak je to celkem prosté, čím víc budeš od toho auta dynamicky chtít, tím víc se bude rozdíl mezi čtyřválcem a šestiválcem stírat, řadové dýzlové šestiválce spec. bmw a teď nová gen. MB, jsou v poměru cena(spotřeba)/výkon nepřekonatelné. ;-)
Když odselektuju RWD, zůstává mi stále rozdíl půl litru, 520 xD vs 530 xD. Nikde nic o tom, že by větší motor musel sežrat víc paliva, protože se po něm víc chce, jak tady někdo tvrdí...
Na to len: [odkaz]
realne prejdena rovnaka trasa 3 autami s roznymi motormi :-)
realne prejdena rovnaka trasa 3 autami s roznymi motormi :-)
Tři různé typy tras. Podstatný je průměr. Auta kupodivu jezdí i ve městě. Spritmonitor.
Ano, je možné ze na dálniční jízdu je větší motor vhodnější.
Ano, je možné ze na dálniční jízdu je větší motor vhodnější.
Predpokladam, ze vsetci v diskusii mysleli situaciu kde je vacsi motor uspornejsi prave dialnicne "lety", casto so stupaniami a urcite nie predpisovych 130.
Samozrejme ten rozdiel bude velky pri slabych motoroch, 300 koni sa nezapoti mimo Nemecko ani keby bolo z 3 valca...
Samozrejme ten rozdiel bude velky pri slabych motoroch, 300 koni sa nezapoti mimo Nemecko ani keby bolo z 3 valca...
Tahle diskuze vznikla proto, že na začátku někdo tvrdil, že dvoulitr bude - nepochybně - žrát víc, než třílitr. Já jsem to rozporoval, to je celé.
Sam mozme porovnat diesel 2.0 a 1.6 a silnejsi 2.0 zacne mat lepsiu spotrebu v rychlostiach nad 140. Inak je vsade horsi.
což je rychlost, která se u vás na Slovensku hodnotí velmi nepěkně, hlavně finančně. a jinak bych ten limit viděl ještě trochu výš. za 9-10 okamžité spotřeby jezdím s Customem H2, tzn. odpor vzduchu jako prase, při maximální rychlosti - což je cca 140 km/h:)
Co sa tyka pokut, tak som na dialnici nedostal este ziadnu v SR. A to jazdim standardne 150 na tempomat a ak sa ponahlam tak 160-170. Je pravda, ze v okoli Bratislavy sa to da len cez vikendy alebo vecer az su vsetci doma.
Do tacho 150 by nemala byt ziadna pokuta, aspon na okreskach mi uz bolo viackrat povedane, ze beru auta od 110 (realnych).
Ja ale jazdim rychlo len cez den ked je dobre vidno do dialky. V noci maximalne na dialniciach, kde je plot proti zvery.
Do tacho 150 by nemala byt ziadna pokuta, aspon na okreskach mi uz bolo viackrat povedane, ze beru auta od 110 (realnych).
Ja ale jazdim rychlo len cez den ked je dobre vidno do dialky. V noci maximalne na dialniciach, kde je plot proti zvery.
Jde o to, v jakém režimu má ten který spalovací motor jakou účinnost. Protože pokud bude nucený R4 benzín jezdit ve vyšších otáčkách, můžou jeho vnitřní odpory spolu s efektivitou dojít k tomu, že větší motor by byl i úspornější.
A s tím, že u takového PHEV je možné docílit toho, aby to režimy částečného zatížení jezdilo na elektřinu, pak se dá předpokládat, že když už to nastartuje, bude to už chtít výkon.
A pak je tu fakt, že nemá smysl šetřit u úspornýho malýho motoru instalací drahýho a složitýho PHEV. Na rozdíl od Panamery SE hybrid...
Mám za to, že R4 je tam kvůli Číně a podstatně menším daním za motory do 2,5l objemu.
A s tím, že u takového PHEV je možné docílit toho, aby to režimy částečného zatížení jezdilo na elektřinu, pak se dá předpokládat, že když už to nastartuje, bude to už chtít výkon.
A pak je tu fakt, že nemá smysl šetřit u úspornýho malýho motoru instalací drahýho a složitýho PHEV. Na rozdíl od Panamery SE hybrid...
Mám za to, že R4 je tam kvůli Číně a podstatně menším daním za motory do 2,5l objemu.
KANKUNEN
že benzínové čtyřválce by se měly ve velkých Gazících zakázat. Vlastně je to stejná zrůdnost jak naftový smart.
_Karel_
Jestli to dobře chápu, tak při městské jízdě na elektromotor pohání to 2,6t auto 85kw? Uff.
Jinak k těm předešlým potížím s elektronikou, potažmo kufrem - zrovna včera jsem odjížděl po obědě z motorestu, přede mnou RR Evoque. Paní dala oběd do kufru(?), zmáčkla tlačítko na kufru, nasedla , odjela. Kufr se nepochopitelně zavřel jen zpola, a půl metrovou dírou se oběd z McDonald odporoučel na silnici. Takže váš problém se zavíráním kufru zjevně není ojedinělý.
Jinak k těm předešlým potížím s elektronikou, potažmo kufrem - zrovna včera jsem odjížděl po obědě z motorestu, přede mnou RR Evoque. Paní dala oběd do kufru(?), zmáčkla tlačítko na kufru, nasedla , odjela. Kufr se nepochopitelně zavřel jen zpola, a půl metrovou dírou se oběd z McDonald odporoučel na silnici. Takže váš problém se zavíráním kufru zjevně není ojedinělý.
webpaja
...zvlášť optikou povedených a nekompromisně funkčních vznětových i benzinových V6 + V8 jednotek. :no:
Kdyby měli nový R6d ingenium, pak ve spojení s tím el motorem si takového plug-in hybridního range, sporta, velara umím představit jako ideální pracovní a rodinné auto. ;-)
vabis
Auto nemusi byt vsude do poctu, ale mirne predbiha bezneho obcana ceskeho venkova. Diky hybridu se pri homologaci a naslednem pojisteni ve velkych mestech dostane na uplne jine ceny, ktere zatim vetsina ceskych uzivatelu nema nastesti sanci rozlisit. Proto se na motorizaci, ktera je dani dobe divate skrz prsty. V Hong Kongu ale i Londyne to cilova klientela uz muze videt bohuzel jinak. Na firemni parkoviste se davaly pripojky zdarma v ramci dotaci, pred velkou casti supermarketu take maji a jsou prazdne, takze mate hned flek. Doma kabel a zelena diodka do noci trochu podrazdi sousedy, ze mate neco in. Za sebe doplnuji rychle opotrebeni interieru a jakousi technickou zranitelnost. Na vylety do Maroka a Bosny to moc neni a treba Fraser Island nebo Ladak bych si s timhle pavem uz netroufl. Auto je vsak velmi pohodlne. Machri si nechaji perovani hacknout tak, aby auto po zastaveni na nerovnem melo tendenci se vynivelovat do co nejrovnejsi polohy, tedy spustilo kazde kolo zcela individualne nebo pro prujezd zatacek klopenim proti odstredive sile.
Ohledne spotreby zalezi pod jakym se jede zatizenim. Treba benzinove Esko ma v stribrne knizce grafy spotreby pro vsechny motorize pri ruznych rychlostech. V mestskem cyklu a pri ustalene rychlosti do cca 100km/h je uspornejsi 3.0 . Pote se krivky se protnou a pri vyssich rychlostech uz je uspornejsi 5.0 Osobne mam kupodivu i dobrou zkusenost s odpojovanim 4 valcu. SUV ktere by melo zrat 15-17 jezdi razem za 13. Algoritmus je po case pruhledny a vysledek pocitove zaznamenatelny (mirne jina barva zvuku, mimo kontrolky listecku), ale bez zmeny v tahu a pouzivani je zabava. Ted za vrcholkem uz jedeme “zdarma”. Je kazdem, za co sve penize utrati. Jiste, ze ciste ridicsky si zpochybnovat 5.0 supercharged netroufne asi nikdo.
Ohledne spotreby zalezi pod jakym se jede zatizenim. Treba benzinove Esko ma v stribrne knizce grafy spotreby pro vsechny motorize pri ruznych rychlostech. V mestskem cyklu a pri ustalene rychlosti do cca 100km/h je uspornejsi 3.0 . Pote se krivky se protnou a pri vyssich rychlostech uz je uspornejsi 5.0 Osobne mam kupodivu i dobrou zkusenost s odpojovanim 4 valcu. SUV ktere by melo zrat 15-17 jezdi razem za 13. Algoritmus je po case pruhledny a vysledek pocitove zaznamenatelny (mirne jina barva zvuku, mimo kontrolky listecku), ale bez zmeny v tahu a pouzivani je zabava. Ted za vrcholkem uz jedeme “zdarma”. Je kazdem, za co sve penize utrati. Jiste, ze ciste ridicsky si zpochybnovat 5.0 supercharged netroufne asi nikdo.
kesumb
2,0 je v tom autě hádám kvůli Číně. Osadit to benzínovým V6/V8 vyšlo by to diametrálně jinak. Což ostatně potvrzují porovnávací testy tohodle s Cayennem E hybrid. Problém je, že dát 2,0 PHEV do Číny a V6/V8 PHEV do EU je evidentně nad možnosti JLR.
Jinak R4 motor byl dost na hraně už v XC90, sice to šlo, ale bylo to výrazně lehčí auto (cca 300kg). Navíc to mělo elektromotory dva, takže to zvládalo docela slušně vykrývat slabá místa R4 motoru. Jinak to určitě jezdilo v kombinaci za podobně nebo méně, než porovnatelný šestiválcový diesel. Co tu někdo píše o užranosti XC90 T8 se nezakládá na pravdě. Na delších trasách mi to ukazovalo pod 9 a ustálených 150km/h na dálnici bylo něco přes 11.
Jinak nevím jak tohle, ale XC90T8 si nechávala část kapacity baterií pro zrychlování i po úplném vybití. Kdyby to člověk zkoušel donekonečna po sobě bez jízd mezi tím, vytlouct by to šlo. Pokud tam ale byly okamžiky normální jízdy, baterie to zase dobíjelo spalovacím motorem a bržděním, takže na předjíždění to vždycky kapacitu mělo. Předpokládám, že tady to bude stejný.
Jinak R4 motor byl dost na hraně už v XC90, sice to šlo, ale bylo to výrazně lehčí auto (cca 300kg). Navíc to mělo elektromotory dva, takže to zvládalo docela slušně vykrývat slabá místa R4 motoru. Jinak to určitě jezdilo v kombinaci za podobně nebo méně, než porovnatelný šestiválcový diesel. Co tu někdo píše o užranosti XC90 T8 se nezakládá na pravdě. Na delších trasách mi to ukazovalo pod 9 a ustálených 150km/h na dálnici bylo něco přes 11.
Jinak nevím jak tohle, ale XC90T8 si nechávala část kapacity baterií pro zrychlování i po úplném vybití. Kdyby to člověk zkoušel donekonečna po sobě bez jízd mezi tím, vytlouct by to šlo. Pokud tam ale byly okamžiky normální jízdy, baterie to zase dobíjelo spalovacím motorem a bržděním, takže na předjíždění to vždycky kapacitu mělo. Předpokládám, že tady to bude stejný.
Arese
Tento test jen potvrzuje, že zejména u velkých SUV či off-roadů je úsporný naftový motor (nejlépe 6válec) s mohutným krouťákem "odspoda" zatím nenahraditelnou volbou. A zřejmě ještě dlouho to tak zůstane! ;-)
Frantizsekk
Chybelo mi testovani(i spotreby) auta v hybridnim rezimu, kdy vyjizdime s plnou baterii a oba motory spolupracuji, v zime se topi, v lete zase chladi, takhle to budou vsichni pouzivat, mozna si nekde ve meste cvaknou jen elektriku. Ze s tim jezdil jen na elektrinu a pak zase s vybityma akumulatorama nestaci.
Timot
já se jen chci zeptat zda je možné čistit zevnitř auto parním čističem. Mám Kärcher SC 5 [odkaz] a nevím jestli ho můžu na takovou skvrnu použít.
Už fakt nevím jak jinak to vyčistit. Stále to zapáchá. :-(
Už fakt nevím jak jinak to vyčistit. Stále to zapáchá. :-(
[odkaz]
:-)
navíc největší stodola je Escalade s 6,2 V8 a 420 HP :-)