Debata o zavedení rychlostních limitů se rozhořela poté, co se ukázalo, že by Německu mohly splnit cíle Evropské unie na snížení produkovaných škodlivých emisí.
"Jestliže lidé cítí, že zákony a omezení nejsou zavedeny proto, aby je chránily, ale proto, aby jim poroučely, jejich přijetí se bude snižovat"
Absolutně bych tuto větu nečekal od Němců "Ordnung muß sein", ale tohle je věta, kterou by si naši politici měli říkat každý den, aby věděli, proč tam nahoře jsou.
Po dlouhé době záblesk zdravého rozumu u německé vlády...ale hlavně
Německé dálnice jsou důkazem, nezvratným (a poprosím blbečky aťse to nepokusí vyvracet jalovými kafry, které známe nazpaměť) že RYCHLOST a NEHODOVOST téměř vůbec nesouvisí.
Jsem pro absolutně neomezenou rychlost kdekoliv. Rychlostní limity jsou mor. Omylem zavedený v době ropné krize a zázrakem přežívající a živený propagandou.
Lůza potom nadšeně hýká u projevu nekompetentních hovvvad počínaje ministrem dopravy přes policejní prezidium až po dopravní policajty a samozvané dopravní experty co tlučou hubama na ČT24.
Tito všichni šikanováním a represemi k nadšení lůzy jenom zakrývají svou neschopnost a průery. Rychlost byla v této zemi postavena na úroveň hrdelního zločinu. Ne-li výše. Pokouší se kvůli vyšetřování přestupků prolomit Základní listinu práv a svobod, která je dokonce nadřazena ústavě.
Přitom na silnicích se dějou nevídaný prasárny a psychopati se zde pohybují naprosto volně za volanty kamionů. Ale paka měří a měří a měří.
Do pr...le s limita!
UNLIMITED SPEED!!!!!
Tak po dlouhé době konečně nějaká pozitivní zpráva z oblasti evropského automobilismu. Proti těm euromarxistickým politickým zločincům je třeba co nejrozhodněji bojovat!
Plošně neomezená rychlost na německých dálnicích je nedílnou součástí německého kulturně-civilizačního dědictví a image, které této zemi závidí motoristé z celého světa. Je typické, že na na ni útočí právě zelené levičácké mozky, které chtějí jen rozkazovat, zakazovat, regulovat, danit a pokutovat! 8-s
Čo som jazdil v Nemecku (bývala NSR), tak bežne sa po diaľnici jazdí 130 v 2. jazdnom pruhu a ak sa zrýchľuje, tak nie veľmi nad 130. V 3. sa samozrejme jazdí oveľa rýchlejšie. Pripájam sa k názoru, že neobmedzená rýchlosť nezvyšuje počet nehôd (v Nemecku).
Povedal by som aj, že Nemci nejazdia veľmi nad 130, pretože sú šetrní a ani oni nechcú platiť veľa za palivo.
Špeciálnou kategóriou sú vodiči kamiónov z východnej Európy - dokážu sa obiehať rozdielom rýchlosti možno 2 km/h - trvá to dlho a značne obmedzia plynulosť premávky.
Som rád, že Nemci sa nevzdajú svojej jedinečnej neobmedzenej rýchlosti. Kde inde si môžme skúsiť beztrestne max rýchlosť našich áut?
Tak jasně, ale je to většinou tam kde to celkem dává smysl - velká dálniční křížení, místa kde se tvoří ve špičce kolony atd. Posledních pár měsíců jezdím po Německu hodně a tento velmi častý argument k omezování rychlosti "v DE už přeci ta neomezená tolik není" můžu s klidem prohlásit za fake news...na táhlých a přehledných úsecích (pocitově bych asi souhlasil s těmi 70% v článku) a to často s ne moc kvalitním povrchem a pouze 2 pruhy ta neomezená je.
Řekl bych, že ta rozumnost německých řidičů je dána mimo jiné tím, že mají neomezenou rychlost a že se učí s tím žít.
Jinak bohužel souhlas - řada češkých řidičů jsou značně mdlého rozumu. Což je možná dáno i tím, že auto je u nás zhruba 3x dražší, než v např. v Něměcku, takže každý, kdo na to má, to dává druhým najevo - ať je auto nové nebo ojeté.
Nicméně na Slovensku nebo Polsku jsou řidiči ještě více mdlého rozumu, takže ten posun ze západu na východ je vidět.
Troufám si tvrdit, že typický německý řidič je rozumnější, než typický český řidič, takže - obávám se, unlimited speed není tak úplně přenositelná.
Pokud by spolu náhodou nesouvisely rychlost a nehodovost, pak spolu určitě souvisí rychlost a závažnost následku nehody.
Vidim to podobne. Vseobecne si prumerny cech (slovak, polak...) s prumernym nemcem muze podat ruku vlastne ve vsem, krom tech silnic, kde je u nas precijen furt premira agresivity, pomstychtivost, poucovani ostatnich ucastniku provozu atd. co clovek v DE (v takove mire) jednoduse nezazije. V tom je ten problem. Dokonce ani smutny stav dalnicni site neni takovou brzdou zavedeni neomezene rychlosti jako toto.
Na druhou stranu klasicka otazka co bylo driv, jestli slepice nebo vejce. Jjestli by treba neomezena rychlost nepomohla k plynulosti provozu, tim i vetsi toleranci, uvedomelosti atd.. Osobne bych i za aktualniho stavu nemel se zavedenim neomezene rychlosti na nekterych usecich ceskych dalnic problem. Lidi musi prevzit zodpovednost za sebe a necekat vzdy a vsude na stat aby prisel a rekl jim co je kde nebezpecne a jak se ma obcan spravne chovat.
Já bych řekl, že je to zejména s tím, že žijí v tomto režimu o pár desetiletí dýl, než my. Po revoluci se všichni na východě utrhli ze řetězu, a teď se pomalu pomalu posouváme k nějakým západním standardům. U nás je pořád normou obejít/o*** co jde. Vymyslet kličku, vymluvit se na osobu blízkou. Ne, že by na západě byli svatí, ale přece jen jsou trochu dál. Na jejich silnicích na mě velmi zřídka troubí, najíždí na mě, jezdí jak dobytci.
U nás standard.
ešte niekde v eu žije zdravý rozum. Ak sa bavíme o pol percente emisií, tak nie je o čom. Na sk/cz sa to preniesť nedá, nemáme cesty, nemáme autá, nemáme íkvé, ale úseky 150 by som zaviedol hneď.
to je dany uz tim, ze nemec muze ridit s 0.5 promile v krvi a u nas takovou zodpovednost ridicoj nedaj.
porad se nas snazej vodit za rucicku a co nejvice omezit vlastni rozhodovani, usudek a zodpovednost, aby nas usetrili pred necim zlym..
pak to vede k tomu, ze 130 na dalnici se jede i v podminkach, kdy se neda jet ani stovkou, protoze nikdo rychlost nesnizil a co by se nekdo ridil vlastnim usudkem ...
A v CR neni? Ona spousta z te spousty useku je omezena kvuli 1) aktualnimu nevyhovujicimu technickemu stavu (omezeni docasne), 2) useku castych nehod (omezeni nejspis permanentni), 3) hluku/provozu kolem mest (omezeni nejspis permanentni), 4) omezena v pripade deste / snehu (omezeni nejspis permanentni). To jsou presne ta omezeni, ktera jiz dnes funguji i v CR. V CR se taky nejezdi 130kmph vsude, na 100% vsech dalnic. I zde jsou desitky procent celkove delky dalnicni site docasne nebo permanente s limitem nizsim nez 130. Prirozeny jev.
že již v roce 2015 PS ČR schválila návrh na zvýšení max. povolené rychlosti na některých úsecích dálnic na 150km/h, ale nakonec z toho nic nebylo, protože páprďové v senátu byli proti a proti byl ještě hádejte kdo? Sorry, ale žádná cena pro vítěze, protože hádanka je moc jednoduchá....
vona je ale docela sebevrazda jet v levym 200 kdyz pravej jede 100.
ja zpomaluju na 150, kdyz v levym jede kolona 130, protoze skoro vzdycky se najde nekdo, kdo tam vjede
rychlost sama o sobe nebezpecna neni, ale nebezpecny je ten rozdil
Já jsem taky pro, ale muselo by to jít ruku v ruce se zákazem předjíždění kamionů. Já jezdím relativně pomalu, ale když jedu po D1 do Brna za plného provozu a mám tempomat třeba na 150, tak se brzy dostanu do fáze, kdy jedu v podstatě brzda - plyn. Dojedu kamion, ten mi uhne, rozjedu to na 150, to mi vydrží půl minuty a zase brzdím kvůli kamionu. Neskutečně mě to psychicky vyčerpává a za chvílí zpravidla snížím rychlost. A neumím si představit, že bych při neomezené rychlosti valil třeba 200 a najednou mi tam vlítl kamion jedoucí 100. To ti prasáci běžně dělají a ze 150 se to ještě nechá tak tak ubrzdit, ale při větší rychlosti bych měl problém..
Naprostý souhlas. Český řidič sice pomalu dohání výší platu, ale rozumem na silnicích se mi zdá vůbec ne. Spíš naopak. Každý by po autoškole měl aspoň na rok na západ aby pochopil co znamená ohleduplnost v silničním provozu.
a duvody budou minimalne 2:
- elektromobilita - energie na ujetou vzdalenost roste se ctvercem rychlosti, tedy pri 180km/h je potreba dvojnasobek energie na ujetou vzdalenost nez pri 130km/h, a u elektromobilu je tenhle rozdil videt vic a je meritelnejsi, nez u klasickyho auta. s novymi technologiemi a vyrobou energie z obnovitelnych zdroju a jaderne fuze tenhle duvod casem padne.
- autonomni rizeni - i kdyz zrejme bude bezpecnejsi nez soucasny stav, bude to "vitana" prilezitost, jak omezit rychlost a to zejmena v mezidobi, kdy po silnicich budou soucasne jezdit autonomni auta a auta rizeny ridicem