Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNeomezená rychlost na německých dálnicích neskončí! Vláda je proti limitům
29 komentářů
spaleny6
Výborně, nicméně je třeba říct že na spoustě úseků je již dnes rychlost omezená.
Tak jasně, ale je to většinou tam kde to celkem dává smysl - velká dálniční křížení, místa kde se tvoří ve špičce kolony atd. Posledních pár měsíců jezdím po Německu hodně a tento velmi častý argument k omezování rychlosti "v DE už přeci ta neomezená tolik není" můžu s klidem prohlásit za fake news...na táhlých a přehledných úsecích (pocitově bych asi souhlasil s těmi 70% v článku) a to často s ne moc kvalitním povrchem a pouze 2 pruhy ta neomezená je.
A v CR neni? Ona spousta z te spousty useku je omezena kvuli 1) aktualnimu nevyhovujicimu technickemu stavu (omezeni docasne), 2) useku castych nehod (omezeni nejspis permanentni), 3) hluku/provozu kolem mest (omezeni nejspis permanentni), 4) omezena v pripade deste / snehu (omezeni nejspis permanentni). To jsou presne ta omezeni, ktera jiz dnes funguji i v CR. V CR se taky nejezdi 130kmph vsude, na 100% vsech dalnic. I zde jsou desitky procent celkove delky dalnicni site docasne nebo permanente s limitem nizsim nez 130. Prirozeny jev.
Flajzi
"Jestliže lidé cítí, že zákony a omezení nejsou zavedeny proto, aby je chránily, ale proto, aby jim poroučely, jejich přijetí se bude snižovat"
Absolutně bych tuto větu nečekal od Němců "Ordnung muß sein", ale tohle je věta, kterou by si naši politici měli říkat každý den, aby věděli, proč tam nahoře jsou.
Absolutně bych tuto větu nečekal od Němců "Ordnung muß sein", ale tohle je věta, kterou by si naši politici měli říkat každý den, aby věděli, proč tam nahoře jsou.
Arese
Tak po dlouhé době konečně nějaká pozitivní zpráva z oblasti evropského automobilismu. Proti těm euromarxistickým politickým zločincům je třeba co nejrozhodněji bojovat!
Plošně neomezená rychlost na německých dálnicích je nedílnou součástí německého kulturně-civilizačního dědictví a image, které této zemi závidí motoristé z celého světa. Je typické, že na na ni útočí právě zelené levičácké mozky, které chtějí jen rozkazovat, zakazovat, regulovat, danit a pokutovat! 8-s
Plošně neomezená rychlost na německých dálnicích je nedílnou součástí německého kulturně-civilizačního dědictví a image, které této zemi závidí motoristé z celého světa. Je typické, že na na ni útočí právě zelené levičácké mozky, které chtějí jen rozkazovat, zakazovat, regulovat, danit a pokutovat! 8-s
palix
Čo som jazdil v Nemecku (bývala NSR), tak bežne sa po diaľnici jazdí 130 v 2. jazdnom pruhu a ak sa zrýchľuje, tak nie veľmi nad 130. V 3. sa samozrejme jazdí oveľa rýchlejšie. Pripájam sa k názoru, že neobmedzená rýchlosť nezvyšuje počet nehôd (v Nemecku).
Povedal by som aj, že Nemci nejazdia veľmi nad 130, pretože sú šetrní a ani oni nechcú platiť veľa za palivo.
Špeciálnou kategóriou sú vodiči kamiónov z východnej Európy - dokážu sa obiehať rozdielom rýchlosti možno 2 km/h - trvá to dlho a značne obmedzia plynulosť premávky.
Som rád, že Nemci sa nevzdajú svojej jedinečnej neobmedzenej rýchlosti. Kde inde si môžme skúsiť beztrestne max rýchlosť našich áut?
Povedal by som aj, že Nemci nejazdia veľmi nad 130, pretože sú šetrní a ani oni nechcú platiť veľa za palivo.
Špeciálnou kategóriou sú vodiči kamiónov z východnej Európy - dokážu sa obiehať rozdielom rýchlosti možno 2 km/h - trvá to dlho a značne obmedzia plynulosť premávky.
Som rád, že Nemci sa nevzdajú svojej jedinečnej neobmedzenej rýchlosti. Kde inde si môžme skúsiť beztrestne max rýchlosť našich áut?
praděda7
že již v roce 2015 PS ČR schválila návrh na zvýšení max. povolené rychlosti na některých úsecích dálnic na 150km/h, ale nakonec z toho nic nebylo, protože páprďové v senátu byli proti a proti byl ještě hádejte kdo? Sorry, ale žádná cena pro vítěze, protože hádanka je moc jednoduchá....
[odkaz]
[odkaz]
topten
a duvody budou minimalne 2😒br />
- elektromobilita - energie na ujetou vzdalenost roste se ctvercem rychlosti, tedy pri 180km/h je potreba dvojnasobek energie na ujetou vzdalenost nez pri 130km/h, a u elektromobilu je tenhle rozdil videt vic a je meritelnejsi, nez u klasickyho auta. s novymi technologiemi a vyrobou energie z obnovitelnych zdroju a jaderne fuze tenhle duvod casem padne.
- autonomni rizeni - i kdyz zrejme bude bezpecnejsi nez soucasny stav, bude to "vitana" prilezitost, jak omezit rychlost a to zejmena v mezidobi, kdy po silnicich budou soucasne jezdit autonomni auta a auta rizeny ridicem
- autonomni rizeni - i kdyz zrejme bude bezpecnejsi nez soucasny stav, bude to "vitana" prilezitost, jak omezit rychlost a to zejmena v mezidobi, kdy po silnicich budou soucasne jezdit autonomni auta a auta rizeny ridicem
Nonsens
ešte niekde v eu žije zdravý rozum. Ak sa bavíme o pol percente emisií, tak nie je o čom. Na sk/cz sa to preniesť nedá, nemáme cesty, nemáme autá, nemáme íkvé, ale úseky 150 by som zaviedol hneď.
Německé dálnice jsou důkazem, nezvratným (a poprosím blbečky aťse to nepokusí vyvracet jalovými kafry, které známe nazpaměť) že RYCHLOST a NEHODOVOST téměř vůbec nesouvisí.
Jsem pro absolutně neomezenou rychlost kdekoliv. Rychlostní limity jsou mor. Omylem zavedený v době ropné krize a zázrakem přežívající a živený propagandou.
Lůza potom nadšeně hýká u projevu nekompetentních hovvvad počínaje ministrem dopravy přes policejní prezidium až po dopravní policajty a samozvané dopravní e😜erty co tlučou hubama na ČT24.
Tito všichni šikanováním a represemi k nadšení lůzy jenom zakrývají svou neschopnost a průery. Rychlost byla v této zemi postavena na úroveň hrdelního zločinu. Ne-li výše. Pokouší se kvůli vyšetřování přestupků prolomit Základní listinu práv a svobod, která je dokonce nadřazena ústavě.
Přitom na silnicích se dějou nevídaný prasárny a psychopati se zde pohybují naprosto volně za volanty kamionů. Ale paka měří a měří a měří.
Do pr...le s limita!
UNLIMITED SPEED!!!!!
Pokud by spolu náhodou nesouvisely rychlost a nehodovost, pak spolu určitě souvisí rychlost a závažnost následku nehody.
Jinak bohužel souhlas - řada češkých řidičů jsou značně mdlého rozumu. Což je možná dáno i tím, že auto je u nás zhruba 3x dražší, než v např. v Něměcku, takže každý, kdo na to má, to dává druhým najevo - ať je auto nové nebo ojeté.
Nicméně na Slovensku nebo Polsku jsou řidiči ještě více mdlého rozumu, takže ten posun ze západu na východ je vidět.
U nás standard.
Na druhou stranu klasicka otazka co bylo driv, jestli slepice nebo vejce. Jjestli by treba neomezena rychlost nepomohla k plynulosti provozu, tim i vetsi toleranci, uvedomelosti atd.. Osobne bych i za aktualniho stavu nemel se zavedenim neomezene rychlosti na nekterych usecich ceskych dalnic problem. Lidi musi prevzit zodpovednost za sebe a necekat vzdy a vsude na stat aby prisel a rekl jim co je kde nebezpecne a jak se ma obcan spravne chovat.
porad se nas snazej vodit za rucicku a co nejvice omezit vlastni rozhodovani, usudek a zodpovednost, aby nas usetrili pred necim zlym..
pak to vede k tomu, ze 130 na dalnici se jede i v podminkach, kdy se neda jet ani stovkou, protoze nikdo rychlost nesnizil a co by se nekdo ridil vlastnim usudkem ...
ja zpomaluju na 150, kdyz v levym jede kolona 130, protoze skoro vzdycky se najde nekdo, kdo tam vjede
rychlost sama o sobe nebezpecna neni, ale nebezpecny je ten rozdil