Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neomezená rychlost na německých dálnicích neskončí! Vláda je proti limitům

David Bureš
Diskuze (29)
Debata o zavedení rychlostních limitů se rozhořela poté, co se ukázalo, že by Německu mohly splnit cíle Evropské unie na snížení produkovaných škodlivých emisí.

Maximální povolená rychlost na německých dálnicích, jak navrhovala tamější Národní platforma pro budoucí mobilitu, nakonec zavedena nebude, minimálně prozatím. Německá spolková vláda se proti návrhu postavila a odmítla ho. Sám spolkový ministr dopravy Andreas Scheuer už dříve omezení povolené rychlosti zamítl s tím, že jde proti selskému rozumu.

O zavedení rychlostních limitů na německých „autobahnech“ se začalo opět diskutovat tento měsíc, kdy myšlenku oživila Národní platforma pro budoucí mobilitu. Tento vládní výbor pracuje na opatření, jak naplnit cíle Evropské unie na snížení škodlivých emisí. A právě zavedení rychlostních limitů by se podle platformy ukázalo jako účinné řešení.

Proti návrhu se ale okamžitě zvedla vlna kritiky. „Tato debata ničí Německo. Jestliže lidé cítí, že zákony a omezení nejsou zavedeny proto, aby je chránily, ale proto, aby jim poroučely, jejich přijetí se bude snižovat,“ uvedl saský premiér Michael Kretschmer.

Proti byl i sám spolkový ministr dopravy Andreas Scheuer. „Zásada svobody se sama osvědčila. Kdo chce jezdit 120 km/h, jezdí 120 km/h a ti, kteří chtějí jet rychleji, mohou jet rychleji,“ tvrdí Scheuer a upozorňuje na to, že německé dálnice jsou nejbezpečnější na světě a zavedení omezení rychlosti by stejně snížilo celkové emise uhlíku o nepodstatné půl procento.

Do diskuze se přitom přidali i slavní němečtí závodníci Walter Röhrl a Hans-Joachim Stuck, kteří se shodli na tom, že by zavedení omezené rychlosti ve výsledku zhoršilo bezpečnost na německých dálnicích. Řidiči by totiž podle jejich názoru spíše sledovali aktuální rychlost svého vozidla než okolní provoz.

Na druhou stranu ve výzkumu pro Bild am Sonntag 52 % dotázaných uvedlo, že zavedení limitů mezi 120 a 140 km/h by bylo akceptovatelné při řešení klimatických změn. Zastánci limitů pak kritizují, že proti jejich zavedení lobbují německé automobilky, které mají velký vliv na veřejnost.

Paušální zavedení omezené rychlosti na německých dálnicích tak zatím nehrozí. Na druhou stranu už dnes je na mnoha úsecích omezena lokální úpravou, údajně na 30 % z 7.640 kilometrů všech německých dálnic. Nejčastěji se značky s povolením na 120 km/h objevují u větších měst nebo v blízkosti velkých křižovatek. Za cíl mají zvýšit bezpečnost v daném úseku a snížit hlučnost provozu. Na zbývajících úsecích je pouze doporučená rychlost 130 km/h.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - JohnyRnR
2. 2. 2019 17:40
Re: To je naprostá paáda
Je zajímavé, že na mě se nikdo ani nelepí, ani nenajíždí, ani na mě netroubí. Jestli spíš nebude chyba u vás ;-)
29. 1. 2019 12:51
fajn, že to nechali
ešte niekde v eu žije zdravý rozum. Ak sa bavíme o pol percente emisií, tak nie je o čom. Na sk/cz sa to preniesť nedá, nemáme cesty, nemáme autá, nemáme íkvé, ale úseky 150 by som zaviedol hneď.
Avatar - fOE
29. 1. 2019 11:03
Re: Výborně
Na prosty fakt jsem odpovedel dalsim, rozsirujicim prostym faktem. Co tak hrozne jsem napsal, ze to nekdo bere jako "pousteni se do nekoho"?
29. 1. 2019 10:52
Re: To je naprostá paáda
vona je ale docela sebevrazda jet v levym 200 kdyz pravej jede 100.
ja zpomaluju na 150, kdyz v levym jede kolona 130, protoze skoro vzdycky se najde nekdo, kdo tam vjede
rychlost sama o sobe nebezpecna neni, ale nebezpecny je ten rozdil
Avatar - Shr3k
29. 1. 2019 10:37
Foff Deutsche Umwelthilfe
Jürgen Resch a Quelle, ať jdou do p*dele... ;-)