Charakteristickým znakem Wankelova motoru je rotor ve tvaru trojúhelníka. Rotační motor, o němž bude řeč, se Wankelu v lecčem podobá, v řadě ohledů se ale liší.
"Část mužských neživotných podstatných jmen, která se skloňují podle tvrdého vzoru "hrad" (podvzoru "les"), má ve 2. p. j. č. koncovku -u, část jmen má koncovku -a a u některých pak lze užít koncovky obě" (2004 Pravidla českého pravopisu s výkladem mluvnice, Vladimír Šaur, Praha, Ottovo nakladatelství, ISBN 80-7181-133-5)
tedy správně je i ve tvaru trojúhelníku i trojúhelníka
Daniel v letectví? >:D Tak ten je dobrej. V letadle je zapotřebí výkon získávat při co nejnižších otáčkách. U běžných průměrů vrtulí cca 1300mm aa víc je strop kolem 2500rpm. Tedy u ultralightu byva buď reduktor, ať už soucasti motoru (např Rotax), nebo zvlášť třeba remenovy. Jo pokusy s wankelem byly cca 70 letech, ale bylo to prostě špatně. I malinkatá vrtule cca 900mm příliš často překročily rychlost zvuku a tedy přestaly pracovat.
Další věc je ta, že v letadle je motor oproti autu násobně víc namáhan a cca 90% času se pohybuje v režimu 75% výkonu. To i u jednoduchých motoru, kde jsou provozní otáčky cca 2300rpm čas od času proběhne klika blokem.
Jinak co vím, není problém pouze utesnit "brit" rozvoru, ale hlavně noční plochy.
Proč mám takový dojem, že pan redaktor jen tupě přeložil článek od jiného autora.
Chtělo by to znát názor nějakého motorového odborníka
... měl jsem možnost řídit Mazdu RX-8 s wankelem a proto jsem trochu postižený ale jestli můžeme mít k dispozici motor typu wankel s tím, že bude brát míň olej, víc vydrží a může mít ještě vyšší otáčky, tak musím říct jediné - SEM S TÍM !!!
Na druhou stranu když je to tak revoluční, proč se toho nějaká automobilka neujme ? V použitelné podobě by to muselo být terno - alespoň podle článku. A tak se ptám, v čem je problém ? Emise ? Neověřená spolehlivost ? Náklady na vývoj ? Spotřeba ? Co ???
... nicméně neodstraňuje jinou významnou nevýhodu Wankelu, o které p.Dusil v článku pomlčel. Jde o velmi nevýhodný poměr povrchu k objemu spalovacích komor, který je dán jejích "placatostí". Díky tomu uniká hromada ztrátového tepla a klesá účinnost motoru.
Stejně tak absence ventilů možná vypadá jako přínos, ale na druhé straně to zas vylučuje použití variabilního časování