Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dobrá i špatná zpráva
| 31. 1. 2019 08:13
Tohle je samozřejmě zajímavá zpráva, Mahindra si troufla na velmi zajímavý projekt a vlastně jsem docela rád, že snad skončí úspěchem, pokud tedy indičtí chlapci nepodcení kvalitu výroby a motorky se jim nebudou vracet.
Špatná zpráva je ta, že se k nám tyto motorky asi hned tak nepodívají. Mahindra asi nebude mít extra zájem na nemalé investici do EU homologace. Uvidíme, přiznám se, že se mi tahle motorka docela líbí, je to možná paradoxně víc "Jawa" než tuzemská varianta Shineraye.
Dobrá i špatná zpráva
| 31. 1. 2019 09:44
Nic proti Jawe, ale ako pise CountachSv podomnou v Indii maju tieto moto tradiciu, jednak vyzorom, jednak ze su to chudobnejsie krajiny...CZ/SK pre nich nie je vyhodny trh. Uprimne v dnesnej dobe je v EU tato motorka zastarala ci vyzorom, vykonom, ci spracovanim, ci pouzitymi komponentami. Kupilo by si to tu mozno zopar ludi, to je este otazne aka by bola cena. Zopar postarsis ludi. Pre mladych ludi su tu ine moto v tejto kategorii ci uz retro bikov, alebo v kategorii 300ccm.Maju lepsie vykony, lepsie jazdne vlastnosti, lepsie spracovanie, lepsie komponenty aj ked mozno za vyssiu cenu.
Toto je moto ktora sa mi prave hodi do Indie :-)
Dobrá i špatná zpráva
| 31. 1. 2019 10:05
Nevím koho myslíš těmi postaršími ... Já osobně začínal na ČZ 250, která vypadala poměrně obdobně jako tento nový kus, ale pak jsem vystřídal několik japonských (Kawasaki, Suzuki) i evropských (Cagiva, Husqvarna a KTM) a nikdy jsem nepocítil touhu se k Jawe nebo něčemu obdobnému vrátit. Po 40-ítce jsem poslední motorku prodal, protože už mi to nějak nic neříkalo a pomlácených známých kolem mě přibývalo. Teď jezdím autem a relaxuju na kole nebo běhám ;-)
Dobrá i špatná zpráva
| 31. 1. 2019 11:00
nikdy nevieš, či sa náhodou nevráti nejaká retro vlna, mladí sa dnes vracajú často aj k retrovýbavám domácností a podobne
Dobrá i špatná zpráva
| 1. 2. 2019 19:59
Jedno vím skoro v 50i tedy naprosto přesně. Jawa už mi nesmí do baráku. Nebýt před čtvrt stoletím svezení na prvním japonci, tak už bych čtvrt století na motorce nejezdil.
Avatar - holden2
Dobrá i špatná zpráva
| 3. 2. 2019 10:39
jsi mlad. to jsem si take rikal. prosel jsem si tim taky. po devadesatem japonci 600, 1000, 1300, ducati a dalsi. dnes mam v garazi ostry italsky enduro 450 a jawu 350/634 r.74 oilmaster. a tohle by mi tam nevadilo.
Avatar - CountachSV
Paráda
| 31. 1. 2019 08:18
V Indii si na tyhle klasiky potrpí, viz Royal Enfield, který tam potkáte na každém kroku. Moc fajn projekt od Mahindry :yes:
obrovský úspěch, vyprodáno na půl roku dopředu ...
| 31. 1. 2019 08:53
... ale kolik je to kusů jsme se z článku nedozvěděli. Nedopatřením nebo schválně ?
Avatar - Bubáq
obrovský úspěch, vyprodáno na půl roku dopředu ...
| 31. 1. 2019 09:49
:yes:
obrovský úspěch, vyprodáno na půl roku dopředu ...
| 31. 1. 2019 09:54
Přesně to jsem si říkal. Vyprodáno na půl roku může znamenat 100tis kusů ale taky 200kusů. Nikdo neví.
obrovský úspěch, vyprodáno na půl roku dopředu ...
| 31. 1. 2019 10:15
Zkusil jsem to najít, plán pro rok 2019 bylo cca 90.000 kousků. Podle všeho mají už přes 50.000 objednávek, protože je kapacita vyprodaná minimálně do září. Ale čertví, přesná čísla jsem nenašel.
obrovský úspěch, vyprodáno na půl roku dopředu ...
| 31. 1. 2019 10:26
Spíš to ale bude první rok méně než těch plánovaných 90.000, výrobní závod má sice měsíční kapacitu 7.500 ks, ale zatím se vyrábí jen v jedné směně, aby v začátku výrobu odhalili případné problémy. Jedna směna prý vyrobí cca 200 kousků denně.
Avatar - Hittman
No,
| 31. 1. 2019 09:01
lepší než ty čínské jawy u nás..
Avatar - WinDiesel
Indové válejí, miliarda lidí udělá svoje
| 31. 1. 2019 09:43
Tata vlastní Jaguar a land Rover
Mahindra vlastní Ssangyong, šikovně využívá značku JAWA

Ale co se divíme, miliarda a víc lidí musí udělat svoje, byla to jen otázka času.
Aby se někdo nedivil, třeba přesprintují i Číňany. Populaci a vnitřní trh na to mají.
Avatar - Bubáq
Indové válejí, miliarda lidí udělá svoje
| 31. 1. 2019 09:54
Teď by se ještě mohla spojením Mahindra/Jawa inspirovat Tatra a měla by vyhráno.... Miliarda lidí je miliarda lidí. Mohli by udělat retro 603 na podvozku [odkaz] (například).
Jinak Mahindra je při optické zaostalosti produktů neskutečný kolos... Kam se hrabe Agrofert!
;-)
p.s. ZETOR by to spojením s Mahindrou mohlo vážně zachránit: [odkaz] !
jawa
| 31. 1. 2019 09:54
To nevim co tam chtějí vyvážet když nedávno zveřejnili v jawě že ročně vyrobí 1300.!!? Slovy tisíc třista motorek?!?!! Před rokem 89.to bylo 100 tisíc a šli právě do té Indie a Ruska a dalších.pro svoji jednoduchost bez nároč.servisů a pod.tak kdo tu jawu zatloukl.komunisté určitě ne!a kolik tam zaměstnávali lidí.potažmo v celé republice.taktéž dopadla ČZ Strakonice.možná ještě hůře.ale ludč to nevidí a melou hen bláboly.
Avatar - Bubáq
jawa
| 31. 1. 2019 09:58
Pane Josefe, ve svých vývodech o relaci mezi množstvím vyrobených kusů a zářnými zítřky fabrik jako Jawa a ČZ se hluboce mýlíte.
jawa
| 31. 1. 2019 10:06
Problém je v tom, že za Jawa vyráběla stroje, které byly na konci 80. let už beznadějné zastaralé a mohla je vyvážat možná do Ruska nebo na Kubu, do Indie už ne. Už Kamil Lhoták psal, že česká výroba motorek jednou skončí na neschopnosti vyrobit nový moderní čtyřdobý motor. Měl pravdu.
je to fakt pekné retro
| 31. 1. 2019 10:32
snáď sa to uchytí. A nedivil by som sa, ak by sa to chytilo aj v našich končinách ak by to sem niekto dotiahol. Ja som jazdil na 250 len ako mladý frkan, ale ak by som si mal na staré kolená kúpiť nejaký krujzer, tak toto by ma lákalo, s kamošmi zas na retro javách
je to fakt pekné retro
| 31. 1. 2019 12:41
Určitě bych byl jedním ze zákazníků, jenom ten přední kotouč by šel okamžitě dolů. Ten všechny ty retro modely kazí.
je to fakt pekné retro
| 31. 1. 2019 12:49
Ovšem na rozdíl od bubnu zase brzdí ;-)
je to fakt pekné retro
| 31. 1. 2019 15:59
Jak od kterého. Dobrej čtyřklíč bude brzdit stejně. Ten by tomu slušel.
je to fakt pekné retro
| 1. 2. 2019 08:40
Ani čtyřklíč nebude brzdit jako kotouč. Buben na předním kole u motorky je prostě katastrofa až bych řekl, že je nebezpečnej. Fakt je že tohle se nebude pohybovat vysokou rychlostí.
Avatar - holden2
je to fakt pekné retro
| 3. 2. 2019 10:12
pokud by se pouzila hydraulika a velky bubny tak by to bylo OK. takovejhle buben by tomu slusel [odkaz]
Avatar - mariov8
JAhindra
| 31. 1. 2019 12:18
Tak už jenom domluvit se česká JAWA s Mahindrou, udělat tomu papíry pro EU a mají zajímavý retro "pracovní" motocykl. Jasně, Kawasaki Ninja 400, Versys X300 nebo i 300 a 500 od Hondy už jsou jinde, ale kdyby byla odpovídající cena, tak mohou přestat vozit ty Shineraye...
JAhindra
| 31. 1. 2019 13:19
Co jsem slyšel, Jihostroj plánoval, že pro tuto Jawu zajistí EU homologaci a na trhu by mohla být někdy příští rok 2020. Je jasné, že cena bude někde jinde, uvažoval bych asi něco málo přes 100, aby to mělo smysl.
Vůbec nevím, jaké mohou být homogační náklady, předpokládám, že technicky bude všechno OK, ale bude potřeba tuna papírů, na všem musí být CE a podobně. Uvidíme. Ono se toho zase tak moc neprodá, i když retro konkurence v dané cenové relaci taky skoro není, nejbližší je Royal-Enfield za cca 120 a výš. Čínskou Jawu jako úplnou konkurenci neberu, snad jen Special má nějaký retro nádech.
Avatar - mariov8
JAhindra
| 31. 1. 2019 13:49
No, je fakt, že trh ČR je na takovou akci asi drahá sranda, tak trochu vím co to stojí. Ale tohle je produkt, který by se vedle A2 rozpočtovek jiných a zvučnějších značek, které to stejně vozí z Indie, Malajzie, Tajwanu, Číny a kdoví odkud ještě, nemusel úplně ztratit ani v okolních zemích, ne-li v celé Evropě.
JAhindra
| 5. 2. 2019 02:04
To už se nevyplatí, za takovou cenu se u nás prodává čínská kopie Kawasaki Versys 650 nebo kopie ER6N a to už je dospělá motorka.
Jawa vs Japan
| 31. 1. 2019 12:48
Neskumal som ceny oproti Japonskej mega stvorke ale zrejme musia poriadne podliest ceny inak tam nevidim nic zaujimave. Od Jawy bola lepsia este aj MZ 250 a od Pioniera bol Simson na mile vzdialeny. Dnes je Jawa oproti Honda,Suzi,Kawa alebo Yamaha zaostala a zastarala motorka. Retro styl robia aj Japonci , jedine co ju preda bude cena a pokial bude ako tak spolahliva urcite predaju par sto tisic kuskov.
Avatar - mariov8
Jawa vs Japan
| 31. 1. 2019 14:12
Dodnes nezapomenu ten šok, když mne bratránek posadil na svého Pionýra a já zděšen že to nebrzdí, nejede, řve a plave po silnici jako had, "to" s díky svěřil zpět majiteli se vzpomínkou na můj mírně jetý zánovní Enduro Electronic 12V od Simsona. Je potřeba na rovinu říct, že Simson i poslední MZ, byly tak o 10 let konstrukčně mladší. O to je smutnější, že JAWA 350 638 pokračovala přes typ 639 a 640 spíše plazením vpřed, až na té 640ce jsou náznaky evoluce alespoň u kapotáže a přední brzdy, ale motor je nadále žravý, vibrující, slabý z typu 638 s pouze čtyřstupňovou převodovkou...
PARÁDA
| 31. 1. 2019 13:10
Jawa a jiné podniky byly uměle zlikvidovány kvůli konkurenci !!boty , ocelárna , hutě zemědělství , tatra nic není spatné tak jak to bylo podáváno , a vzápětí zlikvidováno , Tato Jawa je toho důkazem, dokázali jsme dělat pěkné , dobré výrobky , , ty dělali lidé ne komunisti ti to pouze ovládali , věřím že spousta lidi by po ni šáhlo v celém světě nejen v Indii!!!
PARÁDA
| 31. 1. 2019 13:26
Jenže komouši rozhodovali. co se bude a nebude vyrábět, to je ten problém. Takže se sekaly zastaralé motorky a vývoj v podstatě nebyl. Říká se tomu žít z podstaty a v tomto případě to sedí 100%. O privatizaci Jawy se tady už psalo hodně, bohužel opravdu nevyšla. Dnes je to jen už víceméně prázdný obal. Bavil jsem se před časem s někým, kdo se v tamní situaci trochu vyzná. Říkal jsem mu, že mě mrzí, že se naše Jawa na vývoji této indické motorky nijak nepodílela. On mi odpověděl, že jsem naivní blázen, v té fabrice nezbyl nikdo, kdo by se něčím vůbec podílet mohl.
Avatar - romgator
PARÁDA
| 31. 1. 2019 18:28
Takže se dá říci, že 660 Sportard je asi poslední model, kde probíhal nějaký vývoj. Smutné. :-!
PARÁDA
| 31. 1. 2019 22:11
Nenech se vysmát..... Jawa vyráběla pod kuratelou komunistů tisíce motorek, určených primárně na zaostalý a chudý trh Sovětského svazu.
Jakákoliv inovace a modernizace byla udušena v zárodku, sovětský trh to nepotřeboval.
Najdi si historické prameny, které to dokládají, ale neber v potaz propagandistické weby, tvrdící, že kdysi bylo všechno skvělé a že se to po revoluci uměle zatrhlo.
Sovětský svaz byl po roce 1989 v zoufalé situaci státu s prázdnou státní kasou, který už nedokázal platit za odebírané výrobky. Jawa ztratila svůj jediný trh, kde se uplatňovala. Je pravda, že se Jawy vyvážely i na Kubu a další státy bývalého východního bloku, ale všichni měli prázdné kapsy a navíc se po uvolnění dovozu západního zboží všichni vrhli na nesrovnatelně kvalitnější a ve všech parametrech lepších výrobcích.
Jawa zkrachovala naprosto logicky a nevyhnutelně.
Když žáci překonávají učitele...
| 31. 1. 2019 22:02
Zatímco česká Jawa neví, kudy kam a vyrábí něco, co ani náhodou nepřipomíná dávnou slávu českých motorek, Indové se do toho velmi jednoduše "opřeli" a vyrobili fantastický stroj, který je souběžně vynikajícím retro motocyklem, který ctí všechny prvky kdysi slavných motorek a také vytvořili model, který se neztratí v současné produkci. Zkrátka a dobře, trefili "to" přímo na komoru. Věřím tomu, že kdyby se motorka prodávala v Čechách, byl by pořadník stejně dlouhý, jako v Indii. Je to totiž opravdu nádherná a hlavně "pravá" Jawa....
Je to stejný příběh, jako s britskými automobilkami. Zatímco Britové vyráběli v podstatě až nesmysly, které přivedly jejich automobilky na buben, jakmile se toho chytili Indové, vytvořili dokonalé stroje, které odpovídají tradici značky a slaví po celém světě jeden úspěch za druhým...
Avatar - romgator
Když žáci překonávají učitele...
| 1. 2. 2019 16:45
No, LR i Jaguár mají trochu problém s kvalitou. Tedy na prémiová auta. Ale jinak souhlas.
Kto chce kam...
| 2. 2. 2019 14:53
pomôžme mu tam ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku