Motorky
Přihlásit pro přidání komentáře
CountachSV
V Indii si na tyhle klasiky potrpí, viz Royal Enfield, který tam potkáte na každém kroku. Moc fajn projekt od Mahindry :yes:
kalousek
... ale kolik je to kusů jsme se z článku nedozvěděli. Nedopatřením nebo schválně ?
Přesně to jsem si říkal. Vyprodáno na půl roku může znamenat 100tis kusů ale taky 200kusů. Nikdo neví.
Zkusil jsem to najít, plán pro rok 2019 bylo cca 90.000 kousků. Podle všeho mají už přes 50.000 objednávek, protože je kapacita vyprodaná minimálně do září. Ale čertví, přesná čísla jsem nenašel.
Spíš to ale bude první rok méně než těch plánovaných 90.000, výrobní závod má sice měsíční kapacitu 7.500 ks, ale zatím se vyrábí jen v jedné směně, aby v začátku výrobu odhalili případné problémy. Jedna směna prý vyrobí cca 200 kousků denně.
WinDiesel
Tata vlastní Jaguar a land Rover
Mahindra vlastní Ssangyong, šikovně využívá značku JAWA
Ale co se divíme, miliarda a víc lidí musí udělat svoje, byla to jen otázka času.
Aby se někdo nedivil, třeba přesprintují i Číňany. Populaci a vnitřní trh na to mají.
Mahindra vlastní Ssangyong, šikovně využívá značku JAWA
Ale co se divíme, miliarda a víc lidí musí udělat svoje, byla to jen otázka času.
Aby se někdo nedivil, třeba přesprintují i Číňany. Populaci a vnitřní trh na to mají.
Teď by se ještě mohla spojením Mahindra/Jawa inspirovat Tatra a měla by vyhráno.... Miliarda lidí je miliarda lidí. Mohli by udělat retro 603 na podvozku [odkaz] (například).
Jinak Mahindra je při optické zaostalosti produktů neskutečný kolos... Kam se hrabe Agrofert!
;-)
p.s. ZETOR by to spojením s Mahindrou mohlo vážně zachránit: [odkaz] !
Jinak Mahindra je při optické zaostalosti produktů neskutečný kolos... Kam se hrabe Agrofert!
;-)
p.s. ZETOR by to spojením s Mahindrou mohlo vážně zachránit: [odkaz] !
josef2911
To nevim co tam chtějí vyvážet když nedávno zveřejnili v jawě že ročně vyrobí 1300.!!? Slovy tisíc třista motorek?!?!! Před rokem 89.to bylo 100 tisíc a šli právě do té Indie a Ruska a dalších.pro svoji jednoduchost bez nároč.servisů a pod.tak kdo tu jawu zatloukl.komunisté určitě ne!a kolik tam zaměstnávali lidí.potažmo v celé republice.taktéž dopadla ČZ Strakonice.možná ještě hůře.ale ludč to nevidí a melou hen bláboly.
Pane Josefe, ve svých vývodech o relaci mezi množstvím vyrobených kusů a zářnými zítřky fabrik jako Jawa a ČZ se hluboce mýlíte.
Problém je v tom, že za Jawa vyráběla stroje, které byly na konci 80. let už beznadějné zastaralé a mohla je vyvážat možná do Ruska nebo na Kubu, do Indie už ne. Už Kamil Lhoták psal, že česká výroba motorek jednou skončí na neschopnosti vyrobit nový moderní čtyřdobý motor. Měl pravdu.
Nonsens
snáď sa to uchytí. A nedivil by som sa, ak by sa to chytilo aj v našich končinách ak by to sem niekto dotiahol. Ja som jazdil na 250 len ako mladý frkan, ale ak by som si mal na staré kolená kúpiť nejaký krujzer, tak toto by ma lákalo, s kamošmi zas na retro javách
Určitě bych byl jedním ze zákazníků, jenom ten přední kotouč by šel okamžitě dolů. Ten všechny ty retro modely kazí.
Ovšem na rozdíl od bubnu zase brzdí ;-)
Jak od kterého. Dobrej čtyřklíč bude brzdit stejně. Ten by tomu slušel.
Ani čtyřklíč nebude brzdit jako kotouč. Buben na předním kole u motorky je prostě katastrofa až bych řekl, že je nebezpečnej. Fakt je že tohle se nebude pohybovat vysokou rychlostí.
pokud by se pouzila hydraulika a velky bubny tak by to bylo OK. takovejhle buben by tomu slusel [odkaz]
mariov8
Tak už jenom domluvit se česká JAWA s Mahindrou, udělat tomu papíry pro EU a mají zajímavý retro "pracovní" motocykl. Jasně, Kawasaki Ninja 400, Versys X300 nebo i 300 a 500 od Hondy už jsou jinde, ale kdyby byla odpovídající cena, tak mohou přestat vozit ty Shineraye...
Co jsem slyšel, Jihostroj plánoval, že pro tuto Jawu zajistí EU homologaci a na trhu by mohla být někdy příští rok 2020. Je jasné, že cena bude někde jinde, uvažoval bych asi něco málo přes 100, aby to mělo smysl.
Vůbec nevím, jaké mohou být homogační náklady, předpokládám, že technicky bude všechno OK, ale bude potřeba tuna papírů, na všem musí být CE a podobně. Uvidíme. Ono se toho zase tak moc neprodá, i když retro konkurence v dané cenové relaci taky skoro není, nejbližší je Royal-Enfield za cca 120 a výš. Čínskou Jawu jako úplnou konkurenci neberu, snad jen Special má nějaký retro nádech.
Vůbec nevím, jaké mohou být homogační náklady, předpokládám, že technicky bude všechno OK, ale bude potřeba tuna papírů, na všem musí být CE a podobně. Uvidíme. Ono se toho zase tak moc neprodá, i když retro konkurence v dané cenové relaci taky skoro není, nejbližší je Royal-Enfield za cca 120 a výš. Čínskou Jawu jako úplnou konkurenci neberu, snad jen Special má nějaký retro nádech.
No, je fakt, že trh ČR je na takovou akci asi drahá sranda, tak trochu vím co to stojí. Ale tohle je produkt, který by se vedle A2 rozpočtovek jiných a zvučnějších značek, které to stejně vozí z Indie, Malajzie, Tajwanu, Číny a kdoví odkud ještě, nemusel úplně ztratit ani v okolních zemích, ne-li v celé Evropě.
To už se nevyplatí, za takovou cenu se u nás prodává čínská kopie Kawasaki Versys 650 nebo kopie ER6N a to už je dospělá motorka.
Londonbridge
Neskumal som ceny oproti Japonskej mega stvorke ale zrejme musia poriadne podliest ceny inak tam nevidim nic zaujimave. Od Jawy bola lepsia este aj MZ 250 a od Pioniera bol Simson na mile vzdialeny. Dnes je Jawa oproti Honda,Suzi,Kawa alebo Yamaha zaostala a zastarala motorka. Retro styl robia aj Japonci , jedine co ju preda bude cena a pokial bude ako tak spolahliva urcite predaju par sto tisic kuskov.
Dodnes nezapomenu ten šok, když mne bratránek posadil na svého Pionýra a já zděšen že to nebrzdí, nejede, řve a plave po silnici jako had, "to" s díky svěřil zpět majiteli se vzpomínkou na můj mírně jetý zánovní Enduro Electronic 12V od Simsona. Je potřeba na rovinu říct, že Simson i poslední MZ, byly tak o 10 let konstrukčně mladší. O to je smutnější, že JAWA 350 638 pokračovala přes typ 639 a 640 spíše plazením vpřed, až na té 640ce jsou náznaky evoluce alespoň u kapotáže a přední brzdy, ale motor je nadále žravý, vibrující, slabý z typu 638 s pouze čtyřstupňovou převodovkou...
gogo56
Jawa a jiné podniky byly uměle zlikvidovány kvůli konkurenci !!boty , ocelárna , hutě zemědělství , tatra nic není spatné tak jak to bylo podáváno , a vzápětí zlikvidováno , Tato Jawa je toho důkazem, dokázali jsme dělat pěkné , dobré výrobky , , ty dělali lidé ne komunisti ti to pouze ovládali , věřím že spousta lidi by po ni šáhlo v celém světě nejen v Indii!!!
Jenže komouši rozhodovali. co se bude a nebude vyrábět, to je ten problém. Takže se sekaly zastaralé motorky a vývoj v podstatě nebyl. Říká se tomu žít z podstaty a v tomto případě to sedí 100%. O privatizaci Jawy se tady už psalo hodně, bohužel opravdu nevyšla. Dnes je to jen už víceméně prázdný obal. Bavil jsem se před časem s někým, kdo se v tamní situaci trochu vyzná. Říkal jsem mu, že mě mrzí, že se naše Jawa na vývoji této indické motorky nijak nepodílela. On mi odpověděl, že jsem naivní blázen, v té fabrice nezbyl nikdo, kdo by se něčím vůbec podílet mohl.
Takže se dá říci, že 660 Sportard je asi poslední model, kde probíhal nějaký vývoj. Smutné. :-!
Nenech se vysmát..... Jawa vyráběla pod kuratelou komunistů tisíce motorek, určených primárně na zaostalý a chudý trh Sovětského svazu.
Jakákoliv inovace a modernizace byla udušena v zárodku, sovětský trh to nepotřeboval.
Najdi si historické prameny, které to dokládají, ale neber v potaz propagandistické weby, tvrdící, že kdysi bylo všechno skvělé a že se to po revoluci uměle zatrhlo.
Sovětský svaz byl po roce 1989 v zoufalé situaci státu s prázdnou státní kasou, který už nedokázal platit za odebírané výrobky. Jawa ztratila svůj jediný trh, kde se uplatňovala. Je pravda, že se Jawy vyvážely i na Kubu a další státy bývalého východního bloku, ale všichni měli prázdné kapsy a navíc se po uvolnění dovozu západního zboží všichni vrhli na nesrovnatelně kvalitnější a ve všech parametrech lepších výrobcích.
Jawa zkrachovala naprosto logicky a nevyhnutelně.
Jakákoliv inovace a modernizace byla udušena v zárodku, sovětský trh to nepotřeboval.
Najdi si historické prameny, které to dokládají, ale neber v potaz propagandistické weby, tvrdící, že kdysi bylo všechno skvělé a že se to po revoluci uměle zatrhlo.
Sovětský svaz byl po roce 1989 v zoufalé situaci státu s prázdnou státní kasou, který už nedokázal platit za odebírané výrobky. Jawa ztratila svůj jediný trh, kde se uplatňovala. Je pravda, že se Jawy vyvážely i na Kubu a další státy bývalého východního bloku, ale všichni měli prázdné kapsy a navíc se po uvolnění dovozu západního zboží všichni vrhli na nesrovnatelně kvalitnější a ve všech parametrech lepších výrobcích.
Jawa zkrachovala naprosto logicky a nevyhnutelně.
mireksgt
Zatímco česká Jawa neví, kudy kam a vyrábí něco, co ani náhodou nepřipomíná dávnou slávu českých motorek, Indové se do toho velmi jednoduše "opřeli" a vyrobili fantastický stroj, který je souběžně vynikajícím retro motocyklem, který ctí všechny prvky kdysi slavných motorek a také vytvořili model, který se neztratí v současné produkci. Zkrátka a dobře, trefili "to" přímo na komoru. Věřím tomu, že kdyby se motorka prodávala v Čechách, byl by pořadník stejně dlouhý, jako v Indii. Je to totiž opravdu nádherná a hlavně "pravá" Jawa....
Je to stejný příběh, jako s britskými automobilkami. Zatímco Britové vyráběli v podstatě až nesmysly, které přivedly jejich automobilky na buben, jakmile se toho chytili Indové, vytvořili dokonalé stroje, které odpovídají tradici značky a slaví po celém světě jeden úspěch za druhým...
Je to stejný příběh, jako s britskými automobilkami. Zatímco Britové vyráběli v podstatě až nesmysly, které přivedly jejich automobilky na buben, jakmile se toho chytili Indové, vytvořili dokonalé stroje, které odpovídají tradici značky a slaví po celém světě jeden úspěch za druhým...
No, LR i Jaguár mají trochu problém s kvalitou. Tedy na prémiová auta. Ale jinak souhlas.
×
Sdílení komentáře
×
Špatná zpráva je ta, že se k nám tyto motorky asi hned tak nepodívají. Mahindra asi nebude mít extra zájem na nemalé investici do EU homologace. Uvidíme, přiznám se, že se mi tahle motorka docela líbí, je to možná paradoxně víc "Jawa" než tuzemská varianta Shineraye.
Toto je moto ktora sa mi prave hodi do Indie :-)