Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Původní Škoda Octavia slaví kulatiny. Je jí šedesát!

8 komentářů

Futurista
Jo, něco jsem se Spartakem po dědovi najezdil, to byla škola... A jelikož byl děda automechanik a koumák, měl jsem tam i tempomat na páčku. >😁 Slzička mi ukápla, když jsem ho musel dát za pár tisíc pryč. Dneska bych byl pomalu milionář... 😒
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vysvětlí mi někdo po 60-ti letech, proč měl Spartak i Octávie otočená ramínka stěračů jako pro levostranný provoz?
Futurista
To me nikdy ani nenapadlo, protoze jsem se spis vzdycky modlil, aby neprselo, protoze na ta tahla uprostred palubky moc spoleh nebyl. A kdyz byl, stejne bylo kulovy videt. Ale za krasnyho pocasi jsem byl po republice za stramaka. Ja mel krasne modreho, nadhera...
kalousek
Já teda vidím že osy jsou umístěné souměrně od středu auta. A vzhledem k omezenému rozsahu kyvu stírátek je asi lepší tahle poloha, kdy je levé stírátko přímo před řidičem
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ako o 60 let novsie vozy... no jo pokrok nezastavime

klobuk dole... stare zlate vozy
pep
Jo -kombík tehdá ve služebnách tehdejší bezpečnosti dokázal s drobnými opravami najezdit bez problémů 800000 km. A dnes? Posuďte sami. Po 5 letech odpis.
Xonik
No zase trochu zpátky na zem... 800tis moc octavií opravdu nenajelo, a s drobnými opravami uź vůbec >😁
Spíš byl jiný přístup - aut byl relativní nedostatek a tak se udržovala v chodu déle, navíc se běžně dělali totální generálky čemuž napomáhala i rámová konstrukce - karoserie se vyráběla jako normální ND, motor se co 100tis zgenerálkoval a jelo se dál.
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Určitě článek bude číst nějaký sběratel, který tohle auto má a mohl by o něm vyprávět v reportáži ČT. Ozvěte se mi, prosím, do SZ. Děkuji i za tipy!