Čajka M-13 patří mezi kultovní automobily SSSR, elegantní limuzína insporvaná tvary amerických aut samozřejmě, nicméně design je originální a žádná amerika úplně přesně takto nevypadá.
Super je i tlačítkově ovládaný automat, hezký a pohodlný interiér.
Dneska se jedná o vzácný sběratelský kousek, kde se ceny zachovalých kusů nebo po renovaci pohybují mezi 800-1,4 mega, u raritních verzí jako kombi a kabrio klidně i kolem 3 milionů.
Mimochodem motor z čajky využívaly i volhy 23 a 24 zejména ve verzi pro KGB a jako dporovodná vládní vozidla.
Oni tam nepřijížděli jen naivní levičáči, ale ti co si chtěli vydělat prachy nebo koho tam amíci poslali, ale tam pracovali.
Protože amíci za ty licence, nástroje a technologie zkásli od sssr dost zajímavé peníze....
Jasně, ručně vyráběná plečka speciálním týmem odborníků, taková plečka že technologii kapsle na jejím žákladě se vytovří auto jako speciální neprůstřelná limuzína okopírovali i američani.
Haha, ještě tak o tom něco vědět - btw co je lepší jak ZIL z let 60-90?
Mercedes montovaný turky na lince, Cadillac bouchaný protorikánci?
Leda snad Rolls a Bentley, jinak mě fakt nikdo nenapadá :-)