Novinky

Zpět na článek

GAZ-13 Čajka: Luxusní sovětská limuzína se představila před 60 lety. Měla automat s řazením tlačítky

18 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
přiznej, ..... že ti s tím článkem /mimochodem celkem pěkně napsaným/ pomáhal Barik. 😉
Kharl.ANTIDIESEL
jj
VÍTE VY VŮBEC NA CO ŽE TO JEZDÍTE ? [odkaz] [odkaz] 😉
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
nepomáhal, o Čajkách sem nikdy nic nepsal, i když přehled o nich mam. Ale já se specializuju na ZIL.
moan78
Jedna vacsia plecka nez druha. Ale jak originalne hobby preco nie.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, ručně vyráběná plečka speciálním týmem odborníků, taková plečka že technologii kapsle na jejím žákladě se vytovří auto jako speciální neprůstřelná limuzína okopírovali i američani.
Haha, ještě tak o tom něco vědět - btw co je lepší jak ZIL z let 60-90?
Mercedes montovaný turky na lince, Cadillac bouchaný protorikánci?

Leda snad Rolls a Bentley, jinak mě fakt nikdo nenapadá 😄
Avatar - Stejsn
Stejsn
je ta piksla na chcíplý komunisty. Ale jinak pěkný článek Aleši, jako vždy :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ta pixla aka kombajn byla i jako Sanitka, nejen pohřebák.

A to samé existovala v jako nástupce M-14, ty kombíky vyráběl taktéž litevský RAF, ten co dělal mikrobusy Latvia 😄
samael
jednou povezou do mauzolea i Milouše, za své věrné služby Kremlu by si to určitě zasloužil. >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Mildovi by šla Čajka k pleti. :yes: 😄
Arese
No, předpokládám, že už mu Putin za věrné služby zamluvil místo v kremelské zdi! >😒]
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak v tom případě si Miloš zaslouží rovnou Aurus.
peterle
je podštvorcový motor
Avatar - Anonym
Anonym
Čajka M-13 patří mezi kultovní automobily SSSR, elegantní limuzína insporvaná tvary amerických aut samozřejmě, nicméně design je originální a žádná amerika úplně přesně takto nevypadá.
Super je i tlačítkově ovládaný automat, hezký a pohodlný interiér.

Dneska se jedná o vzácný sběratelský kousek, kde se ceny zachovalých kusů nebo po renovaci pohybují mezi 800-1,4 mega, u raritních verzí jako kombi a kabrio klidně i kolem 3 milionů.

Mimochodem motor z čajky využívaly i volhy 23 a 24 zejména ve verzi pro KGB a jako dporovodná vládní vozidla.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Vsadím se, že ta automatická převodovka je tajná spolupráce s nějakou americkou automobilkou.
Avatar - Anonym
Anonym
spíš od někoho koupená licence, možná Chrysler.

Rusové měli nakoupené licence na motory třeba od Fordu, Buicku atd. Moc se o tom ale neví...
rrren9
tajná asi ne, Američani se zasloužili o ruská auta. Bohužel to mnohé z nich stálo život.
Arese
No, když naivní levičácko-idealističtí "zápaďáci" příjížděli do stalinského SSSR, tak to bylo opravdu jako lézt do lví klece... 😲
Avatar - Anonym
Anonym
Oni tam nepřijížděli jen naivní levičáči, ale ti co si chtěli vydělat prachy nebo koho tam amíci poslali, ale tam pracovali.
Protože amíci za ty licence, nástroje a technologie zkásli od sssr dost zajímavé peníze....