Tak Trophy rozhodne nie je auto na denné jazdenie, to je naopak pre tých, ktorí chodia často na okruhy. Univerzálnym HH na denné jazdenie bude práve základný MRS (ktoré je mimochodom prekvapivo pohodlné aj na 19kach).
No a cenový rozdiel je síce nie malý, ale treba si uvedomiť, čo všetko má v sérii oproti základnému RS. A napokon si porovnaj obdobné hotheče s +/- 300 koňmi: GTI TCR, Leon Cupra, Civic type R... všetky sú drahšie ako RS Trophy.
Jj, vizuálne jeden z najkrajších hothečov, najmä v tej výraznej farbe. A Trophy so silnejším motorom by mala odstrániť aj občasné drobné výhrady voči motoru základnej verzie (ktorý sa aj mne nezdal až taký výbušný, ako konkurenčné dvojlitre). K tomu manuál (čo už prestáva byť pravidlo, viď koncernová konkurencia). No proste vedel by som si to predstaviť v garáži. :-)
Jj, ten strop mohli dať čierny, ale to je detail, cez ktorý sa viem preniesť. Mne sa napr. páči, že si vieš dať aj základné sedačky do alcantary, bez toho, aby si musel priplácať za škrupiny, čo si dal v odkaze.
Tak GTI Performance úplne kľudne konkuruje základnému RS a GTI TCR priamo konkuruje RS Trophy. Nesmieš všetko porovnávať v exceli, to, že RS je o niečo výkonnejšie, ako GTI (resp. RS Trophy výkonnejšie, ako GTI TCR) z neho nerobí inú ligu. Koncernový 2,0TSI je notoricky známy tým, že v reále má vyšší výkon, ako na papieri, plus je tu fakt, že RS má menší objem motora, čo je v praxi trochu cítiť (ako som písal, ten motor nemá taký záťah a výbušnosť ako konkurenčné dvojlitre, napr. i30N napriek menšiemu výkonu pôsobí citeľne silnejším dojmom).
Ja VW nevlastním a ani po žiadnom aktuálnom VW netúžim, takže s touto Tvojou "logikou" na mňa nechoď. Naviac ak by som dnes kupoval hotheč, RS by bol horúci favorit. Ale odpisovať GTI len pre papierový deficit pár kilowattov je taký pubertálny prístup. Keď si napr. porovnáš časy Focusu ST a nominálne slabšieho Golfa GTI na okruhoch, tak GTI je takmer všade rýchlejšie. Ako je to možné, keď má menší výkon? Proste si dať dole klapky z očí a vnímať aj iné veci než len papierové údaje. GTI je proste konkurentom iných základných hothečov, charakterom, výkonom, dynamikou (proste univerzál na cesty i sporadicky na okruh), tak, ako sú to základné verzie ostatných HH (i30N či práve Megane RS). A potom sú tu ostrejšie, okruhovejšie zamerané verzie, ako je RS Trophy a GTI TCR. Tam budú opäť rozdiely malé, kľudne sa môže stať, že Trophy napriek vyššiemu výkonu bude na okruhu pomalšie, ako GTI TCR.
Vůbec hodnotit zrychlení u aut s výkonem kolem 300PS a víc jen na základě hodnoty 0-100 je naprosto nedostatečné. Chleba se láme u hodnot 0-160 a 0-200, kde už to obvykle nebývá jen o jedné desetince.
Tak tak, těch měřítek je více. Někdo chce univerzálnější auto, někdo nejvíce koní, jiný zas rozevlátější a zábavnější, to je zas deviza toho Focusu ST. Uvidíme co přinesou nové generace. Jen je škoda, že tak brzy utli Focusy RS, ale zas budou vzácné jako minulé generace.
Měl jsem kdysi (bylo mě něco málo přes 20) Cooper S a tvrdý se mě nezdál. Kámoš měl Cortinu a říkal, že by ten Cooper z něj vytřepal dušu..... ;-) A to kámošovi bylo tenkrát jen 39.... ;-) Dnes už vím, že měl pravdu...... ;-)
Súhlas, je super, že RS má na výber až tri verzie, základ za dobrú cenu ako univerzálny HH, podvozkovo ostrejší Cup a túto ultimátnejšiu verziu Trophy. Tiež veľmi oceňujem možnosť voľby manuálu a automatu (a to pre všetky verzie; pozerám na teba Golf R). A rovnako súhlasím, že by som sa zaobišiel bez natáčacej nápravy, chce to hodne zvyku, mohli to nechať ako príplatok (presne ako Cupový podvozok).
100k vidím jako standard za takové příplatky, srovnejte si to s konkurencí především s mechanickým samosvorem. Jinak si myslím, že základní verze je spíš ceníkově docela levná, ve srovnání s konkurencí je ta cena Trophy podle mě dost dobrá. Ale zase Renault většinou nedává moc velké slevy (nevím jak teď na RS), takže ono ve výsledku těžko říct :-)
Tak a nabídka současného Megoše RS se nám pěkně zkompletovala. Na běžné ježdění "standardní" verze, pro skutečné hot-hatchové šílence a hlavně pro časté blbnutí na okruhu Trophy. Ta možnost manuální převodovky je obou verzí k nezaplacení, zvláště když u Leonu Cupra jí trestuhodně zařízli! 8-s:no:
P.S. Jediné, co ještě v nabídce současného Meganu RS postrádám, je verze s klasickou zadní nápravou (bez aktivního přiřizování). Měl jsem tu čest si to auto vyzkoušet a při opravdu ostré jízdě se dost těžko odhaduje, jak ten zadek v různých zatáčkách zareaguje, což mi nebylo dvakrát příjemné... Navíc by u verze s neřiditelnou zadní nápravou mohla klesnout i cena.
Jj pěkné. Výkon motoru, je obdivuhodný. Když pomyslím, že před 10 léty 260k/380Nm z 2.3 l motoru v MPS, bez nějakých emisních omezení, byla pecka. A teď je tady 1.8 l motor "uškrcený" emisemi, a dává 300k/400/420Nm tak to je paráda. Škoda, že nemohli použít ten 2.0 l motor.
Jen ten podvozek asi bude (a to i s těmi hydraulickými dorazy) poněkud přitvrzený.... ;-) Uvidíme, co budou komentovat po svezení novináři.... :-!
Já myslím, že jo. Jeto stejná velikost, kategorie hot hatche, plus minus stejná cena, stejný pohon na přední kola a podobný výkon...samo budoucí GTI bude mít vyšší než to minulé. GTI vytvořilo tuto třídu a prodejně mu zatím konkurují slušně jen ostré Focusy.
Dočkáš sa, spy shots nového F ST ukazujú aj verziu s automatom (a.k.a. kolečkom zo sporáku): [odkaz]
Ja by som osobne automat do HH nedal (možno tak do tých hyperhatchov typu RS3 so 400 koňmi).
No a druhá věc bude, jak to bude spolehlivé a jak drahý bude na to servis. Páč jak to zavedlo Porsche u GT3, tak to vvelká část jejich servisů vůbec neuměla opravovat...z Česka se vozily do Polska například.
Idealne riesenie je moznost si vybrat.
Mne sa sice cierny strop paci, ale bez panoramatickeho okna je to vzadu ako v jaskyni so sucasnou modou malych okien.
Svezl jsem se kdysi Hondou Prelude s natáčecími zadními koly, ale neměl jsem z toho žádné negativní pocity. Chtělo by to porovnat..... ;-) Jo, pamatuju, že na otáčení v ulici to bylo perfekt.... ;-)
Tak sú tu ľudia, ktorí používali Lotus ako daily car a robili s ním 1000 km po Európe, ale predpokladám, že Trophy už bude o hodne tvrdšie ako základný RS a teda pre väčšinu ľudí už moc tvrdý a nevhodný na daily driving.
Na číslach to nevyzerá na žiadny závratný rozdiel v zrýchlení. Otázne je, ako to posadili do priebehu výkonu. Posilnenie na špičke by sa k základnému naladeniu hodilo.
Třeba ty sedačky jsou fakt parádní, ale co ten světle šedý strop (včetně zpětného zrcátka a krytu na čelním skle) k nim a vůbec k celému tmavému interiéru ostrého hh?
[odkaz]
Tež myslím, "slabší" verze se samosvorem vyjde o dost lépe. Navíc u auta na denní ježdění bych teda preferoval 18" kola proti 19"...stejné jako u ostrých škodovek.
Pro někoho je to jen detail, pro někoho naopak ne,je to šetření na velmi nevhodném místě a dalo by se to ušetřit na spustě jiných věcech, které nejsou zdaleka tolik vidět a nekazí celkový dojem z interiéru. Přitom konfigurátor se tváří, že strop tmavý je.
Jako obvykle jsou ta designově nejhezčí a nejlehčí kola zároveň ta nejdražší.