no hlavne ada medvede su dnes uz odchovane na dizloch... hmm no a tie pomalicky uz vieme kam smeruju.... do kosa alebo do muzea ... takze nic prekvapujuce ze po sprisneni noriem im to uz kusok neslape ako sa cakalo ... ale snad sa tam tie medvede spamataju kym nebude neskoro lebo ak nie tak ich aj cinania zhltnu jak malinu... to bude doslova chutovka pre nich .. mam citak ze este to bude s nasou europskou superdokonalou premiou v nasledujucoch rokoch velmi zaujimave... ;-) ... ono ten ich skutocny pad este len pride...
LOL, a aky efekt cakali, ked zakazali vjazd dieselom na dve (!) ulice z celeho Hamburgu? Ze ovzdusie sa nebude miesat a NOx nebude pribudat z inych ulic ci co?
Osobne si myslim ze tato anti-dieselova hysteria je len dalsi lov na carodejnice (ktoru odstartoval skandal s podvadzanim pri merani emisii naftovych motorov, za ktory sa mozeme podakovat Volkswagenu). Lenze nemecke sudy uz odobrili mestam moznost zakazat vjazdu aut s naftovymi motormi, a to je dost znepokojujuce. Dokonca priamo v Stuttgarde (sidle Daimleru) je silna anti-dieselova lobby. Pochopitelne, ze to nepomaha predajom najma premiovej strednej (a vyssej) triedy. Byvat v kdesi v Koline, Mnichove ci Stuttgarde, kupoval by si si teraz auto s naftovym motorom? Ja nie...
Já samozřejmě ano. Každá jiná alternativa mimo dieselu je nesmyslná. Budoucnost je v dieselu. Protože mizerná energetická účinnost muzeálních zážehových motorů generuje nadměrné množství skleníkových plynů, které spěje k vyhubení lidské civilizace. Takže se připravte na plošný zákaz zážehových motorů (snad kromě ručního nářadí) a konverzi dieselů na vstřikování CNG. :-!
Ekonomická teorie pořád (i dnes) vychází "z předpokladu racionálně jednajícího spotřebitele" . Těžko v mikroekonomii najít důvod, který by vedl k spotřebování důchodu na nákup luxusního vozu. Vyvětlení by měl poskytnout marketing, který pracuje ne s rozumem, ale pocity. Pokud se podívám do výroční zprávy Daimleru, tak vidím jen čísla a jsem schopen tedy odvodit, kde je potřeba zapracovat - jestli ve zvýšení objemu výroby nebo v redukci nákladů, což může být i použití levných součástek nějakého výrobce s méně oceňovaným renomé. Jak to zkomunikovat zákazníkům zase musí rozhodnout odborníci na prodej a marketing a pokud prodeje začnou klesat lze jim jejich doporučení nebo rozhodnutí "omlátit o hlavu".