Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimleru prudce klesl zisk, z části kvůli obchodním sporům

ČTK ČTK 7. 2. 2019
117
16
Zobrazit náhledy (117)
Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B
Německému koncernu Daimler ve 4. čtvrtletí meziročně klesl čistý zisk o 49 procent na 1,64 miliardy eur (42,2 miliardy Kč).

Firma uvedla, že za poklesem jsou hlavně dopady obchodních sporů mezi USA a Čínou a také náklady na vývoj elektromobilů a samořízených vozů. Daimler se podobně jako další automobilky potýká s dopady přísnějších pravidel pro testování emisí a se zpřísněním regulace u naftových vozů.

Tyto faktory poznamenaly především hospodaření divize Mercedes-Benz, kde rentabilita tržeb z prodeje osobních aut ve čtvrtletí klesla na 7,3 procenta z 9,5 procenta před rokem. Tento ukazatel vyjadřuje, jak velkou část z tržeb tvoří čistý zisk.

Prodej osobních vozů Mercedes-Benz ve čtvrtletí sice vzrostl o čtyři procenta, ale vyšší cla na automobily vyvážené z USA do Číny a problémy s odbytem automobilů kvůli certifikaci vozů podle nové metodiky měření emisí a spotřeby WLTP měly dopad na ceny.

Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) klesl o 22 procent na 2,67 miliardy eur, zatímco analytici očekávali zisk 2,92 miliardy eur. Tržby ale o sedm procent vzrostly a dosáhly 46,6 miliardy eur (1,2 bilionu Kč).

Registrace nových vozů Mercedes-Benz za loňský rok dosáhly 2,31 milionu, BMW 2,12 milionu a Audi 1,81 milionu aut.

Za celý loňský rok čistý zisk Daimleru klesl na 7,6 miliardy eur (195,7 miliardy Kč) z 10,6 miliardy v roce 2017. Příjmy vzrostly o dvě procenta na 167,4 miliardy eur (4,3 bilionu Kč).

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ekonomové ...
Xylo
| 8. 2. 2019
Ekonomická teorie pořád (i dnes) vychází "z předpokladu racionálně jednajícího spotřebitele" . Těžko v mikroekonomii najít důvod, který by vedl k spotřebování důchodu na nákup luxusního vozu. Vyvětlení by měl poskytnout marketing, který pracuje ne s rozumem, ale pocity. Pokud se podívám do výroční zprávy Daimleru, tak vidím jen čísla a jsem schopen tedy odvodit, kde je potřeba zapracovat - jestli ve zvýšení objemu výroby nebo v redukci nákladů, což může být i použití levných součástek nějakého výrobce s méně oceňovaným renomé. Jak to zkomunikovat zákazníkům zase musí rozhodnout odborníci na prodej a marketing a pokud prodeje začnou klesat lze jim jejich doporučení nebo rozhodnutí "omlátit o hlavu".
Avatar - wakantanka
Ekonomové si nepřipouštějí
wakantanka
| 7. 2. 2019
No jasne Daimler je v * lebo predáva najviac z D3. :-) To je logika jak lusk. :-)
Avatar - Ada je zase tady
Jaj...
Ada je zase tady
| 7. 2. 2019
Řešení je prosté - je třeba, aby MB vyráběl více modelů s dieselem, ALE NE RENDLÍKOVSKÝM!
Avatar - Ada je zase tady
Ekonomové ...
Ada je zase tady
| 7. 2. 2019
A jaký je v tom dnes rozdíl? :-)
Avatar - Ada je zase tady
Ekonomové si nepřipouštějí
Ada je zase tady
| 7. 2. 2019
Ne. PRO KAŽDÝ VŮZ JE POUŽITÍ DIESELU JEDINÉ SPRÁVNÉ!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku