Neznám podrobnosti tenderu. Nicméně podle zevrubného pohledu byl ušitý na míru. Pokud totiž poptávám obrovskou množinu možných verzí, co vyrábí jen málo automobilek, tak to jednoznačně jde na ruku právě Škodě/VW.
Proč v tom tenderu třeba nebyl vůz typu Multivan?? Potřebují ho celníci, PČR... A tak bysme mohli pokračovat.
Kdyby se stát choval jako řádný hospodář, vypíše si každé ministerstvo vlastní tender na vozy, které oni sami potřebují. Pak by třeba nevyhrála Octavia, ale třeba i30 atp. ...
Tyhle tabulky co nerozlišují FO/PO jsou z pohledu prodávajícího. Tomu je relativně jedno komu prodá (vyjma marže...).
Pokud se ale bavíme o tom, že tabulky prodejů mají mít nějakou vypovídací hodnotu o "vkusu" obyvatel, tak to se ukáže právě na prodejích FO, kdy tyhle prodeje jdou vyloženě na vrub osobního vkusu.
Tohle není podle mě správnej pohled. Privátní nákup nic za firmy necvaká. Pro prodejce je prostě zajímavější dodat auta do fleetu, protože jich prodá spoustu, otočí je třeba po třech letech a ne u deseti a během té doby je tam bude mít třeba dvakrát do roka na servis... a ještě se jim dá nacpat financování a pojištění.
Je potřeba si připustit, že soukromý zákazník, který si kupuje auto na 10tkm za rok a po dvou letech začne měnit olej sám v garáži... to není zase takové terno, respektive aby to terno bylo, tak je potřeba vydělat na autě samotném.
hele, když odhlídnu od jména a preferencí "zadavatele", tak nechápu v čem je statistika soukromých prodejů špatně. Osobně mě také vice zajímá, co preferují fyzické osoby, než jaká je strategie fleetů.
nikdo netvrdí, že tvý 'IČO auto' je fiktivní, jen to, že některé čtenáře víc zajímá jiná statistická kategorie (nakolik neumíme 'soukromé IČO' odlišit)
podotýkám, že netrpím fobií koncernovou ani podnikatelskou
Kankunene, on ale chtěl pouze údaj, nevidím na tom nic špatného chtít vědět jak nakupují neIČaři. Předjímáš o co mu jde a přitom to tak být nemusí.
Takže ten tvůj příměr s fotbalem je zcela mimo mísu, můžeš si to nechat patentovat, třeba to někdo koupí. >:D
No, když si vzpomenu na minulé tabulky, kdy na předních místech byl Rapid, Sandero, i30, Duster, Fabia, maximálně Yeti... Většina "větších" aut byla na IČ.
Migu, takhle křišťálově čistý by to rozhodně nebylo. Skutečnej fleet je jasnej, jenže v registracích na IČO se skrývá hodně čistě soukromých aut, který sis sám svobodně vybral a dealer ti na IČO prostě dá větší slevu. Zapíše do kolonky, vykáže....vždyť se na to tvoje IČO třesou jak mlsný psi. >:-[] Ani si auto nemusíš dát do obchodního majetku a odečítat DPH nebo daňový odpisy.
A ptáš se opravdu vážně, jakej je vkus lidí ? Jak se zcela bez omezení rozhodují ? No tak já ti to řeknu......bílá barva. ;-)
Ne, to se škodovce vyhrávaj tendry, když maj všude známí nebo sedí v podnicích zkostnatělí tupouni co se enchtěj namáhat a jedou furt podle starých kolejí a notiček, že škodárna je nejlepší :-)
Mě se to kupodivu jako hloupý nápad nezdá. Je zajímavé pozorovat, co by lidi kupovali, ne fasovali:) Resp. jaký je vkus lidí a ne firemní direktiva. Tady máš budget na dieselového Superba, takže jaké auto si zvolíš? :-)
Mne ani tak nejde o fleet a která značka dá slevu, ale spíše by mne zajímalo, jaké auta jdou do rodin - soukromých rukou. Jsou to opravdu SUV na úkor kombi? Kupují také sedany? Atp... :-)
Pořád na něho létají mouchy a to je zima, to je opravdu umění. Nakup si třeba přes eshop, to je úplně jedno. To je jak bys řekl kolik aut se prodá Holdenům a kolik mouchám. Co komu po tom a kdo by to pro ně dělal?
Je rozdiel, keď nakúpi firma na ičo fleet a dostane zľavu ako sviňa.
A na tých autách si manažéri a referenti vyvážajú zadok domov + rodina k tomu!
A celé to zacvaká to privátny nákup. ;-\
Ani jedno auto dnes nema zasadne problemy ked je nove. Je to skor vynimka, takze kupuje sa to, co je prikazane resp co je za uplne ine ceny nez na ake ma dosah bezny smrtelnik.
Jako že firmě by nevadilo kupovat šmejdy, pokud by byly levné? Myslíš, že by firma nezměnila značku, pokud by jí auta neustále stála v servisu nebo měla nějaké zásadní problémy?
Preco by to bol napad hodny idiota? Akurat to ICO mohol spresnit na fleetove auta. Zivnostnik/podnikatel, co si kupi jedno auto je ako skoro sukromna osoba. Ale firma, ktora nakupi 50 aut za fleetovu cenu tie statistiky zdeformuje. Detto rozne vnutrofiremne carpolicy. Takze auto ako take sa preda, ale o oblubenosti to nehovori zhola nic - to je to na co narazal. Ale toto je nekonciaca debata k tejto teme kazdy rok.
Statistika je k dispozici po značkách, už ne po modelech:
[odkaz]
100% firemních mají Dangel (výrobce 4x4), Chrysler a Infiniti (a Renault Trucks) - to jsou všechno kusovky. Z normálních značek pak Bentley, BMW, Audi, Ferrari, Maserati, LandRover, Mercedes, Tesla, UAZ (přes 90%).
Na druhé straně s velkým náskokem Suzuki (30%), pak Honda, Mitsubishi, Dacia, Mazda Toyota (pod 50%)... pak francouzské a korejské značky (50-60%).
Pořadí soukromých je Škoda-Hyundai-Dacia-Toyota-Peugeot-Renau…
Sprosty napad hodny idiota, co sa citi nedoceneny ale pritom sam nic nedokaze. Podnikatelov neratat, ved im padaju peniaze z neba, tak si ich nevazia a nemusia sa zamyslat ake auto kupia - to moze povedat len *.
A proč je ten údaj tak důležitý? A co nám ten údaj vlastně má říct? Že auta prodaná na ičo automobilky neprodaly? Nebo jaký má být rozdíl, jestli auto dodají někomu na ičo, nebo ne?
A co tak dívat se na fotbal jen na první poločas, to vyjde tak nastejno. Když mám svoje auto na IČO tak pro tebe mi ji vlastně nikdo neprodal. Logika odbarvené afričanky.