Co to pleteš za kraviny? Jaký mírně zvýšený podvozek? Ten podvozek je zcela normální, jako u každého slušného osobního auta. Pouze u mládeže to vyvolává klamné pocity zvýšeného podvozku, protože většina mainstreamových aut má podvozek snížený :no:
Sorry, ale s tou gumou to je nezmysel.
Najviac gumu spotrebovava jednak moment pri akceleracii a jednak agresivna jazda v zatackach, ci uz na hrane pretacavosti (najma zadne) alebo nedotacavosti (hlavne predne). Ked vezmem do uvahy "normalne" AWD, ktore zabera vzdy 4 kolesami, tak sa ten moment rozklada rovnomerne (prudky rozjazd) a ku gumam je to v priemere setrnejsie, lebo je to daleko od preklzu.
Hadaj, preco na RWD menis casto zadne gumy.
Na gumy ma s prehladom najvacsi vplyv jazdny styl a nie pohon.
Ked samozrejme neberiem do uvahy nejake sialene brzdenie ako pozieraca gum.
Co sa tyka cuvania do kopca, je to klasika s predokolkou s motorom vpredu.
Ale akosi nechapem, preco by to malo byt pre trakciu vyhodnejsie zaberat odlahcenou napravou zadokolky hore a tahat tazsi nepohanany predok za sebou. Ak ma motor vpredu a kardan.
vyzkoušel jsi to někdy? Já mám stokrát vyzkoušeno to, že co nevyjedu dopředu v pohodě vycouvám...
AWD musí opotřebovávat víc gumy, vzhledem k tomu, že jsou poháněné čtyři místo dvou, samozřejmě, že je rozdíl mezi tím, jestli se guma "veze" nebo aktivně zabírá. Jinak bych neměnil zadky na RWD častěji než předky... A na motorce neměl dva až dva a půl zadní na jednu přední...
Nepřekvapil jsi. Opět mluvíš jen a pouze o sobě. Jenže ne všichni mají tři děti a potřebují stěhovat půl domácnosti...
No, jestli se s dětmi takhle degeneruje, pak jsem docela rád, že je nemůžu mít...
V pohode, len nemam rad take klise, ze zrovna majitelia 4x4 si myslia bohvieco. A to vobec neberiem osobne na seba, ale vseobecne. Takych kategorii sa da vymysliet lubovolny pocet.
Nedavno som pomahal v Beskydoch stavat na nohy rozbitu Fabiu. Mladik trochu moc vletel do zakruty, kde bol lad a strom ho vratil spat na cestu - skoncil na boku. Nastastie sa mu nic nestalo, ale moc nechybalo a spravil by peknych par kotrmelcov dole kopcom. Auto to mozno ma aj za sebou.
Tam ti tiez na nepomoze ziadny pohon, este, ze sa mi uz davno predtym zdala ta cesta podozriva. Aj ked vyspelejsia elektronika na lepsom aute este moze co to zachranit.
Ten spominany chlapik nevysiel nic, vrtel sa na mieste (som fakt najprv myslel, ze sa tam len otaca, ale on sa snazil vyjst). A pointa je, ze cuvat do kopca so zadolkolkou je uplny nezmysel, ked to nejde predkom. Ano, bol tam trochu miestami lad, ale tam, kde on skoncil, ja som mohol s dobrymi gumami dat plny plyn a bez preklzu sa rychlo do kopca rozbehnut. Inak nemyslim, ze AWD viac spotrebovava gumy.
Skodovka to zaviedla nie tak davno ako vychytavku pre RSko. Teraz uz to davaju asi ako default vybavu vsade (tiez som si z hlavy pamatal len Octavie a Superb, novodobe SUV, tam je to samozrejme). Akurat, ze vtedy to XDS(neskor aj s +) bolo myslene primarne ako pribrzdovanie kolies pocas sportovej jazdy v zakrutach. Tuto simulaciu uzavierky oznacuju zvlast ako EDL.
I tak si myslim, ze Pezot to ma optimalizovane trochu inym sposobom a hlavne nastavitelne/ovplyvnitelne. Aj ked spravne urobeny pohon nepotrebuje dalsie cudliky na mackanie :-)
No koukl jsem jenom ke škodárně, kde se to jednoduše dá vyhledat a XDS+ má v základu od nejnižší výbavy Active fabka, octa, karoq, kodiaq, sup, takže pochybuji, že konkurence nějak zaostává zvláště pokud se bavíme o segmentu SUV, což jsou většinou trochu dražší a vybavenější auta.
Tak podívej milej zlatej. Mám doma Picasso, sedmimístné a opravdu si dneska nedokážu představit, že svým třem nejmenším dětem řeknu: "na dovolenou dnes v roce 2019 pojedem v P2008, protože Blue Sun na diskuzi na auto.cz říkal, že to jde". Stejně tak bych tě chtěl vidět, jak tam budeš s radostí rvát třeba dvě dětské sedačky proti směru jízdy dle nových norem a ještě do kufru prdneš kočárek, golfky a ještě něco sebou. Ano, psal jsem níže, jeli jsme před lety i Favoritem, ale teď je rok 2019 a to, že jsme kdysi jezdili Favoritem k moři nebo Trabantem nedává tvému názoru, že hlavní klientela malých crossooveru jsou rodiny s dětmi. Až jednou třeba budeš mít nějakou rodinu a nebudeš je chtít týrat pro svou zarputilost, můžeme se o tom pobavit.
A P2008 má snad hlavní prodeje tady? Připadám si tady jak u blbečků na dvorku. Napíšu, žw hlavní klientela je taková, druhý zmíní, že u nich na vesnici se tím i rozváží pizzu, druhý, že jsme kdysi jezdili ve Feldách.
Pánové, tohle není hospodská diskuze o vaší pizzerce ani o tom, že jste před 25 lety jeli do Jugošky stodvaciáškem, ale o tom, kdo má peníze na nové auto v roce 2019
Koncim diskusiu s hlupakmi, aj tak som sa viac nedozvedel a tato vlastnost sa nikde nespomina. Ale to neznamena, ze 2008 nie je rovnako citliva na vietor.
Nejde ani tak o ty 2 km/h, ale o chování auta při náhlých změnách směru, zejména v rukou nezkušeného řidiče. Některá auta v osmdesáti shodí kužel nebo dva mírnou nedotáčivostí, ale jinak manévr provedou s maximální jistotou. Jiným v 75 podvozek vypoví službu a div je nepošle na střechu.
Jinak co na to říct...mně tyhle parodie na SUV domů nesmí.
Nechtěl jsem nikoho urazit nebo učinit hloupým.Samozřejmě, do zasněženého neupraveného kopce je zadokolka určitým handicapem. Ale přece jen, abych si mohl stejné auto koupit s pohonem všech kol, musím připlatit - nevím - 50 tisíc? a následně počítat s tím, že auto bude více opotřebovávat pneumatiky a spotřebovávat více paliva? A nevím, jestli je to v našich zeměpisných šířkách nutné.
Ten chlapík vyřešil obtížnou situaci a pokud ten kopec vyjel, evidentně nebyl hloupý:)
El. závěrku diferenciálu má dnes každý výrobce, někde se to jmenuje XDS, někde XDS+, někde EDS, někde BLD. V případě prokluzu přední nápravy reguluje výkon motoru a v případě prokluzu jednoho kola přibrzďuje kolo. Viz třeba podrobnější popis jak to funguje u Fordu.
[odkaz]
psal jsem o čtyřkolkách v příkopě jakožto o autech, která jedou, tam kam se po nich chce. Ano, předokolka je podle mého horší řešení, ale zase je levná při výrobě.
Napises, co si myslis, ze si ostatni myslia (=spravis z nich blbcov) - dobre argumenty :-) Ale inak klasicke odvedenie od temy.
A stava sa, ze aj dobre auta koncia v priekope, co nie je pod snehom vidiet, ked sa snazia vyhnut napr. aj predokolkam bez retazi tam, kde nemaju co robit. Nedavno som takto videl Touarega. Musel byt odtial vytiahnuty.
Rozmyslam, ako pomenovat chlapika na zadolkovom MB, ktory ked sa takmer na rovinke nevedel rozbehnut do kopca predkom, tak sa otocil a isiel isiel to vycuvat :)))
Dobre napísané. Je to skrátka predokolka +. Aj to poteší. Pred časom som pozeral video od R.Chválu, mal tuším mikrobus Peugeot s touto vychytávkou a vcelku chválil.
Nech si kazdy z toho videa - prve, co mi napadlo, isto su aj preukazatelnejsie - vezme, co chce.
GC je aspon mala vyhoda voci klasike, nikto to neporovnava so 4x4, ako tu vkuse nejaki mudrlanti podsuvaju.
Ak by sa v tom kopceku trochu viac pohrali s rozjazdami, asi by to bolo videt lepsie.
Aj sami tam zdoraznili, ze v tych podmienkach rozdiel nebol velky.
Vplyv na ovládanie to určite má, ale či negatívnym smerom... Zadokolku si predtým nespomínal, ale štvorkolka bude voči nej istejšia a menej zábavná. Takže úbytok zábavy na suchej ceste beriem, ale celkovo je štvorkolka vzhľadom na istotu podvozka a bezpečnosť skôr plusom. Ohľadom zábavy či onoho ťažko definovateľného "šoférskeho" pôžitku zase opačne. Rozhodne si ale nemyslím, že by štvorkolka bola v rukách menej skúseného vodiča menej bezpečná, ako tu niekto písal o štvorkolkách v priekope...
reagoval jsem na to co psal kolega, že až budu místo jednou až dvakrát za zimu potřeboval čtyřkolku 20-40krát, že se situace změní. samozřejmě, na Aljašce bych to určitě viděl jinak.
Nechci se hádat, ale tomu prostě nevěřím. V tom musely být i jiné faktory, než jen 4x4. Nedovedu si představit, že by mohl pohon AWD udělat 20% zvýšení spotřeby.
No snad se mě neptáš na to, jestli je čtyřkolka při zatáčení míň agilní než zadokolka. A jestli ovládaná náprava je zároveň poháněnou a nemá to vliv na cit ve volantu... Samozřejmě, oboje platí.
u BMW jsou modely x-drive vs. s-drive do jednoho litru, podobně jako automat.
k tomu 20-40 za zimu - ale vždyť to píšu. v našich zeměpisných šířkách, kdy se charakterem podnebí blížíme Toskánsku, to takhle aktuálně bohužel je.
u me 2 litry v zime, litr v lete, kdyz sem predloni porovnaval podobny auta po roce provozu
samozrejme benzin
je fakt, ze treba do lesa sem automaticky bral ctyrkolku i v lete
a konkretne pri previdelne trase cca 100km tam a 100km zpet s kloboukem na hlave sem byl s minimalne o litr vetsi spotrebou u ctyrkolky i v lete
do mist, kde se ctyrkolka ri*ti do prikopu, se dvoukolka nema sanci vyskrabat, takze tam nic jinyho nez ctyrkolku opravdu nepotkas. snad jeste ten traktor, rolbu, nebo sneznej skutr ...
OK. Ale toto: "je prostě pohon všech kol opruz, který mi zhoršuje na suché silnici a za dobrých podmínek celkovou ovladatelnost auta a okrádá mě o cit v řízení" - si si tým istý?
Je, ale svůj účel splní. Ségra měla problém vyjet v zimě z garáže do kopce na silnici. Pořizovat si jen kvůli toho 4x4 nemělo žádný ekonomický smysl. Jindy prostě čtyřkolku nepotřebuje. A právě Grip Control to vyřešil. Vyjede kdykoliv, pak to vypne.
jde o to, jaky jsou tvoje zemepisny podminky
v okamziku, kdy ta tvoje zkusenost nebude 2x za zimu, ale 20x nebo 40x za zimu, budes se na to koukat jinak.
a samozrejme, ctyrkolka znamena minimalne +50tis na porizeni, +1-2 litry spotreba, + vyssi servisni naklady a u slabsich aut i horsi dynamiku, takze pro vetsinu lidi smysl opravdu nema
jenze kdyz se na to budes koukat jen pres penize, tak si tu audinu za 2M kupovat nebudes, ale bude ti stacit superb za polovinu, vlastne i oktavka za ctvrtinu te sveze, a at nezeru, tak i v dacii za osminu ceny se jezdit taky asi da.
takze penize vylozene rozhodujici zas tak casto nejsou, jak se mozna nekomu zda
retezy vozim i ve ctyrkolce, ale ze bych je chtel nasazovat, to teda ani nahodou, a zatim sem to vzdycky projel. a uprimne, i kdyz sem to pred rokem v lete trenoval, nejsem si jistej, jestli bych to v mrazu nekde zapadlej v zaveji dal ….
Ta přetáčivost je můj překlep. Každopadně třeba BMW X2 taky žádný zázrak, Mercedes C, E a ještě mi naskakuje třeba Subaru. Jinak u té M5 to neni MÍRNÁ nedotáčivost, ale dost brutální, ale dejme tomu, že to udělala jedna probržděná guma.
Z druhé strany, a možná to bude znit jako protiřečení, u SUV bych na pohonu všech kol trval. Ostatně jak pravil klasik, Gazík má být 4x4:)
Nicméně to co vidím na obrázku mi moc jako SUV nepřijde.
Takže se ukázalo, že je to prostě normální překokolka. Pokud to chtěli srovnat, měli s sebou vzít ještě SUV 4X4, aby byl vidět ten rozdíl. Paugeot tam těžil hlavně z velké světlé výšky, kdy se neposadil n abřicho, Sníh byl celkem tuhý, takže pokud měli dobré gumy, předokolka si nějak poradí. 4X4 to nenahradí a ať se to snaží, jak se to snaží, je to pořád přední náhon. Je to prostě jen malá elektronická berlička.
Tak to je ukazka uplneho nepochopenia.
Tam ide hlavne o to, ze to simuluje uzavierku diferencialu.
Plus k tomu moznost nastavenia rezimov, cize citlivosti na plyn, preklz atd.
Ano, videl som, ako sedmickovy golf hrabal nozickami do kopca a nevedel sa rozbehnut, lebo open diff... A to je etalon triedy, ktory asi bude patrit do kategorie "kazde auto" :-)
4x4 to nenahradi, ale vyznamne to pomoze.
Vid [odkaz] .
Hele, já do toho nechtěl tahat svoje osobní preference, jen jsem se snažil říct, že zvýšená spotřeba paliva a poplatek za pořízení pohonu všech kol mi nějak nedávají smysl, resp. jsou v našich zeměpisných podmínkách rozhodně zbytné, tedy nikoliv nezbytné.
Protože kdybych do toho tahal svoje osobní preference, potom bych musel vidět zbylých 364 dnů, kdy je prostě pohon všech kol opruz, který mi zhoršuje na suché silnici a za dobrých podmínek celkovou ovladatelnost auta a okrádá mně o cit v řízení a zábavu, kterou mi vodění povozu po cestě skýtá:)
A kdybych potřeboval projet, stačilo nasadit sněhové řetězy za 2000 korun...
Souhlas, taková 5008 by 4x4 potřebovala jak prase drbání, nikoliv povinně, ale volitelně určitě ano. Typicky rodinný dostavník, světlá výška dostatečná a pokud to někdo chce používat jako univerzál, tak 4x4 je pro řadu lidí určitě přijatelnější příplatek než kopec asistentů.
Možná ty dva dny budou zrovna ty dny, kde se ti to nejmíň hodí (auto po střechu plné nákladu+ manželka a děti v autě, venku slota). Někomu i jen za to ten příplatek stojí, někomu ne. Když k tomu přidám bláto, pak ani není potřeba kopec a je problém.
Předpokládám, že ty si kupuješ jen samé zcela nezbytné věci? ;-)
Neviem ako 2008, ale 208 som predal preto, ze tam autosedacky nevosli. Do starej Fabie sa dali objednat 3 isofixy, ale v 208 ani 2008 nie su. A hovorim o protismernych sedackach presne podla noriem.
Peugeoty mám rád, mám na nich dost odjeto, ale bohužel to, že mají celkem pestrou řadu "SUV" kde nemají ani u toho největšího 4X4 je dost mizerný. A to například světlou výškou celkem překvapily a se 4X4 by to mohlo být i schopné.
Ale pokojne aj pre rodinu, ako jediné auto doma. Ešte nedávno sa rodiny rozvážali na Feldách, mnohí si vystačia aj s týmto. Príliš to kategorizuješ, podľa mňa má o tieto autá záujem dosť široká paleta zákazníkov, čo píšeš ty, je stav skôr niekde na Západe.
letošní zima mě dvakrát přesvědčila o tom, že moje řidičské schopnosti nejsou dostatečné na to, abych jezdil za určitých podmínek stejně rychle, jako za parného letního dne. ano, dva dny skutečně nasněžilo tolik, že jsem musel zvolnit a soustředit se. a že letošní zima byla skutečně nadprůměrná, a moje řidičské schopnosti jsou nevalné.
a ten jeden den jsem to skutečně musel obrátit, protože za značkou "silnice se v zimě neudržuje" byl prudký kopec s deseticentimetrovou čerstvou pokrývkou sněhu. a tam jsem prostě stál na místě a hrabal a pokud jsem pustil plyn, auto se začalo sunout zpátky.
tehdy jsem asi potřeboval skutečně čtyřkolku. možná by tu situaci lépe zvládnulo auto s předním náhonem.
kvůli těm dvěma půldnům si pořizovat čtyřkolku?
Podívej, já jako dítě jezdil s rodiči ve Favoritu k moři a dojeli jsme. Touhle optikou můžeš nazírat na cokoliv, ale to, že ty škatulkování nemáš rád neznamená, že tomu tak není.
Nevím kolik ty máš dětí, já docela dost a P2008 určitě jako rozvoz do školky nebo na kroužky stačí, ale na aktivní dovolenou s dětmi nebo napříč republikou za tchýni s třemi dětmi to je malé. I ti důchodci vozí vnoučata vzadu, proto jim ta CX-3 nebude stačit
Dvě malé, resp. ve věku mezi vajíčkem proti směru jízdy se vzpěrou nebo nedej bože dnes dle norem i větší do 18 kg, a do věku třeba 10 let, dle velikosti dětí, se P2008 dá, proti 207 SW se to pro tuto rodinu da, ale opět za předpokladu, že člověk nechystá klasické kombikove klání do Chorvatska bez stravy nebo má 3 děti.
O tom, že se něco nedá tahle diskuze není, bavíme se o tom, kdo je hlavní EVROPSKÁ klientela a tu P2008 nebo Captur trefili
Marketingové plky, předokolka s grip control dojede přesně tak daleko jako jiná předokolka s TCS/ASR, záležet bude jen na kvalitě pneu. Fyziku Peugeot neokecá a na 4x4 se nechytá. Dobře vědí, že u větších SUV se řada lidí po 4x4 ptá a protože jsou si dobře vědomí svého handicapu, tak se jej snaží okecat lhaním o grip control.
Ahoj, kolem mě se to novými 2008 jen hemží a vlastně máš pravdu. Nejvíce to jsou rodiče mých kamarádů, kteří hledájí něco hezkého na důchod, vyššího a ne za půl miliónu, takže Karoq je fakt mimo mísu s cenami. Přitom na nákupy a návšetěvy bohatě stačí přávě ta atmosféra 1.2 60kw, která rozhodně není tak špatná, jako HTP, připadá mi o kus živejší. (Měl jsem Fábii I HTP 40kw i Fa II HTP 51kw, a 2008 60kw jsem řídil...)
Co mě ale dostalo je interiér, prostě je po všech stránkách přátelštější, milejší, než chladný geometr v bakelitu ve Fábii 3. Dále je to i zatím spolehlivost těchto agregátů. Odolnost vůči krátkým jízdám a docela příznívá spotřeba. Když si k tomu přičtu, že skladovka v akci vyjde na 300tis.kč v metalíze s vyhř. sedačkami, tak sám bych 2008 bral 100x raději, než Fábii 3 kombi s 1.0 MPI.
Jinak s motorem 1.2 Puretech turbo se 2008 mění v docela živelný crossover, kde motor mírně překračuje možnosti podvozku, tak je třeba dávat pozor, když to člověk bude chtít natřít Rapidu 1.0 TSI 70kw :-) Na rovince se mu to podaří, jen pozor na ostré rychlé zatáčky :-)
Druhý pohled je můj kamarád, jenž pracuje v Hyundai a má dvě malé děti. Původně chtěl koupit novu i30 1.4i, protože jako zaměstnanec má nárok na slevu. Jenže: za stejnou cenu sehnal opět v akci 2008 s turbem a krásnou výbabou a manželka na rovinu řekla, že děti se ji budou lépe vozit právě v corssoveru, což souhlasím...
Inu Peugeot udělal husarský kousek, našel díru na trhu a trefil ji. Ono Captur je stejně dobrý, ale motor 0,9Tce je už trochu složitější, má turbodíru, vzadu Captru nemá okenní airbagy a hlavně, jen trochu lepší výbava už posouvá cenu na úroveň 2008 s mnohem silnějším turbo 1.2Puretech, kde rozdíl výkonu a zátahu je propastný :-)
Máš nějaký důkaz o těch pneu ? Jinak popravdě to BMW jsem vzak jako první příklad, každopádně řeči o "mírné" přetáčivosti neberu - prostě to nedal v menší rychlosti.
cet sem treba tohkle
".. zda je 4x4 horsimu ridici vazne k dobru, nebo jen doda pocit falesneho bezpeci.."
"...ale prodavat 4x4 u maleho poskakovadla jako must have je IMHO hloupost. "
ty voe, precti si to jeste nekolikrat do uplneho pochopeni
Aký máš problém? Prečo by to bolo nezmyselné? Ja môžem považovať za nezmysel tvoj pohľad. A pokiaľ som si všimol, nepíšem o striktne o viskospojke, písal som, že SUV obvykle disponuje viskospojkou, tak si nevymýšľaj, čo píšem. Mám pocit, že musíš mať pravdu za každú cenu. Musí byť veľmi ťažké brať aj iný názor ako svoj.
Protože škatulkovat jsi začal ty. "Nemá to a to, nemůže to být SUV". Já tvrdím, že může, protože je samozřejmě nesmysl omezovat SUV jen na nezbytnost pohonu všech kol, ještě ke všemu psát striktně o viskospojce...
Snažím se naznačit třeba i to, že Karoq bez 4x4 je cross, zatímco Karoq 4x4 je SUV? To je nesmyslné, co? Ale dle tvé definice vzato...
aspon z USA su nejake statistiky nehodovosti, u nas to nebude velky rozdiel...pred par rokmi v USA spocitali, ze je zhruba 1% pravdepodobnost na umrtie pri autonehode kazdych 100 milionov mil (160 milionov kilometrov) a odvtedy pocet mrtvych neustale klesa kvôli vyssej bezpecnosti aut
ak bezny clovek najazdi 10tis km rocne tak ma 0,006% pravdepodobnost, ze zomrie pri autonehode, polovica mrtvych nema zapnuty pas, najnovsie statistiky ukazuju, ze smartfon v ruke sposobuje 55% dopravných nehod
strasenie hororovými scenármi dobre predava, realita je vsak niekde inde, ak nepouzivas smartfon, mas zapnuty pas a dodrziavas ako tak max rychlost tak mas takmer nulovu sancu, ze zomries, to uz vacsia sanca je vyhrat sportku
da sa aj jednoducho vypocitat ci sa oplati kupit bezpecnejsie auto...odpoved je, ze vacsinou nie >:D
v okamziku, kdy cast roku (u me minimalne mesic) zijes v podminkach, kdy se bez ctyrkolky, traktoru nebo pasaku nedostanes do civilizace, tak ti zbejva bud nakoupit minimalne na mesic zasoby, zazimovat se a nevylejzat ven, nebo zaparkovat (v mem pripade pres 1km daleka) v miste, kde uz to zvladne i predokolka a ten vic jak kilak chodit denne tam a nazpatek vcetne nakupu a deti do skoly, anebo poridit aspon jednu ctyrkolku a s manzelkou se o ni prat, a nebo poridit ctyrkolku pro kazdyho kdo ma "narok" na to jezdit autem.
je pravda, ze znamej trvdi, ze v zivote videl vic zapadlejch ctyrkolek, s cimz se da s nadsazkou i souhlasit, protoze tam kde se vydas se ctyrkollkou te s dvojkoulkou ani nenapadne. a taky je pravda, ze nekteri ctyrkolkari podcenuji kvalitni gumy, protoze oni prece vyjedou, ale na brzdeni uz nemysli ...
mala ctyrkolka do mesta a jezdeni kolem komina je dobra k tomu, aby ses do toho mesta vubec dohrabal a pak nemel s velkym autem ve meste problem zaparkovat, coz nekteri, zejmena holky, ocenuji, a maly auto ma mensi provozni a servisni naklady nez auto velky.
a jizdni vlastnosti ctyrkolky vs predokolky jsou hlavne na snehu uplne jina dimenze.
to ze je ctyrkolka, at mala nebo velka, hloupost, muze napsat jen hlupak, kterej ve ctyrkolce na snehu v zivote nejel, nebo zije v nejaky jiny dimenzi ...
Měl jsem menší výměnu názorů s dealrem Peugeot. Ptal jsem se ho, proč v reklamě uvádějí, že dojedou dál než ostatní. Bylo mi dvakrát vysvětleno, že mají speciální systém gripcontrol, který nahradí 4x4 >:D
Zakladnu zaruku 2 roky ti predaju pri nejakych obmedzeniach. Standardne davaju 4r/80k km a moznost predlzenia na 8r/200k km. Predlzit mozes aj viackrat - jedina podmienka je, ze auto nezsmie presiahnut vek alebo km v danom case.
Tady nejde o nějaké subjektivní pocity. Je to prostě příliš jednostranně zaměřenej test. Stojí za povšimnutí, že dobré výsledky SUV mají většinou jedno společné. Elektronika auto prakticky zabrzdí. OK - tak tedy až potkám losa, mám zřejmě větší šanci v Grandlandu X než v Miatě. A to na něj ještě musím být připravenej, vědět že tam bude....stejně jako v tomhle testu. O jízdních vlastnostech, resp. o bezpečné rychlosti v zatáčce to však nevypovídá nic. S Miatou v zatáčkách tomu Grandlandu zmizím, ani nebude vědět jak.
Kedysi davali 2 roky a 60 000 km, ked auta mali bezne aspon 100 000 km zaruku. Teraz uz to maju lepsie, co som vyssie aj uviedol. Uz posledny rok tak nesledujem :-)
Preco by som nepatril za volant? Este to nemalo kontrolu tlaku v pneumatikach, bol to myslim januar 2013 vyroba. Mate s tym autom ine skusenosti? Ci viete len urazat?
Ctyrkolka, pokud clovek nezije v kopcich, je u mestskeho poskakovadla tak na 5 dnu v roce, a i u tech bych zpozornel zda je 4x4 horsimu ridici vazne k dobru, nebo jen doda pocit falesneho bezpeci. Neni nahodou ze co zima, to plne prikopy / auta v sobe pred krizovatkama audi bo kvatropitcho, bmw bo iksdrajfvole a podobni strelci a strelkyne co si mysli, ze kdyz se na snehu dovedou rychle rozjet, tak na tom samem snehu/ledu i rychle zabrzdi nebo zatoci.
Zena ma maleho prcka s pohonem jen na predek a kazdou zimu pozoruji jak se "znovu uci" jezdit na to mokrem bordelu. Az opakovany prokluz na svetlech ji obycejne rekne, ze v techto podminkach si to stradovat po meste padesatkou je vazne nene, a i tak jezdi na muj vkus do zatacek casto az prehnane ambiciozne a me, coby spolujezdci, nezbyva nez [odkaz] :-)
Takze pokud nekdo chce 4x4 pro ten pocit bezpeci, na to aby lip vyjel ze zaveje nebo z jakehokoli jineho duvodu, kazdeho vec, proc ne...
...ale prodavat 4x4 u maleho poskakovadla jako must have je IMHO hloupost.
Niekedy aj 1-2 km moze byt hranica medzi zivotom a smrtou. Toto je priblizne rovnaky test, v reale sa auta prejavuju subjektivne. Cize pocit z Mazdy moze byt vynikajuci, ale ked to meraju na okruhu, alebo v tomto teste, tak je horsia ako konkurencia.
Nadpoloviční většina toho, co se dnes označuje za SUV má pohon přední nápravy, bez ohledu na značku. Takže vlastně má každá značka dva různé modely - jeden jako SUV a jeden jako crossover, ačkoli navenek jsou úplně stejné.
Zkus to líp, tohle rozlišení opravdu nefunguje.
Neviděl ? Hmm, no Arona nedopadla o nic lépe [odkaz] a koukni se na Captur, 2008....to je prakticky totéž.
Osobně mám dost rezervovaný náhled na test, ve kterém si lecjaká zvýšená škatule s prstem v nose "dává" auta na jízdní vlastnosti zaměřená. Nemluvě o tom, že výsledky se leckdy dost rozcházejí s tím, jak se auta jízdně projevují v reálném provozu. Ale čert vem můj náhled. Vážně si myslíte, že rozdíl mezi životem a smrtí činí ty 2-3 km/h,o které je jedno auto v losím testu lepší než druhé ? Podle mého se tahle (ne)schopnost krčí někde vzadu ve frontě jiných důvodů. Nemíním to zlehčovat, jenom ty výkřiky o zbavování se manželky jsou tak na úrovni zpráv TV Prima.
Grip control dnes prakticky mají všechna auta všech výrobců. Je to prachobyčejné ASR nebo TCS (anti slip regulation, traction control system), které dnes má každé auto stejně jako ABS a které funguje na suchu, na vodě i na sněhu. Peugeot aby se odlišil a především zakryl svou neschopnost dodávat 4x4, tak protiprokluzu vymyslel nový název a dělá z něj cosi "jiného" co dokáže nahradit 4x4 nicméně nic jiného to není než ASR nebo TCS a reálné 4x4 nahradit samozřejmě nedokáže.
Nejde o rychlost (viz v testu M5 sedřené pneu až na plátno), ale o stabilitu auta, M5 drží směr, neposkakuje a v extrému je mírně nedotáčivá, nicméně stále bezpečně na všech čtyřech bez hopsání zadku jako koza nebo dokonce na dvou kolech jako předvedla CX-3.
Takže vlastně většina výrobců neprodává SUV, protože nejvíce se prodávají předokolky s mírně zvýšeným podvozkem a technikou běžného auta. I většina těch "SUV" s pohonem 4x4 má jen techniku běžného auta a mírně zvýšený podvozek.
A proč by mladá rodina nemohla jezdit ve 2008? Kufr je dost velký, dvě děti se dozadu vejdou s přehledem... Ne každý potřebuje pro rodinu stěhovací auto.
Off-road je auto do terénu, obvykle s podvozkovým rámom a poriadnym pohonom 4x4. SUV naproti tomu obvykle disponuje samonosnou karosériou a pripojiteľným pohonom druhej nápravy cez viskospojku. Auto do mesta, s mierne zvýšeným podvozkom a technikou bežného auta s predným náhonom sa zväčša nazýva crossover. Aspoň tak nejak to vnímam ja. P2008 nie je SUV ani omylom.
Já jsem jen alergický na trapné škatulkování a vymýšlení "zájmových skupin" pro auta. Připadá mi to jako snaha se vůči někomu vymezit, případně rovnou takového člověka ponížit jen proto, že si koupí něco jiného..
Nesmysl. Mladou rodinu v tomhle? Že důchodci nemají na nové auto? Někteří ne, ale velká část ano. Můj strýc teď koupil Konu za půl míče, otec Fabku a ještě jim hodně zůstalo, další strýc koupil novou i20... stejně jako není pracující jako pracující, protože jinou mzdu má uklízečka a jinou ředitel ČEZu, tak i jiné důchody mají různí duchodci.
Tento Pezot je priekopnikom SUV, co nie su SUV... Co pok.rvilo statistky, ktore teraz ukazuju nezmyselne cisla pri predajoch "SUV".
Ale inak ho chvalim za Grip control, pretoze nechapem, preco toto nema kazde auto. Jednoduche na implementaciu, cisto SW vec.
A Vitara si naozaj nezasluzi byt v jednej spolocnosti s tymito autami.
Nehovorim, ze 208 bola nejaka hroza, ale par krat som stal na kraji cesty a kontroloval, ci nemam defekt (hadzalo autom hore dole) a to len fukal vietor :-) A ta zaruka, zjavne tomu neveria :-) 2 roky nic, ale trufaju si len na 60 000 km. Aj ked novsie modely uz maju zaruky lepsie.
Ty mluvíš o tisících důchodců a to je za vlasy přitažené. Tisíce penzistů by si to možná rády koupily, ale ve skutečnosti se nediv pokud to kupují mladé rodiny s dětmi, ted pravý opak penzistů.
Tvrde, hlucne a hrdzavie :-) Renault pravdepodobne zalezi na fabrike, niekde to montuju dobre, niekde zle. Pochybujem, ze Mazda tak zaspini zrkadla, ze nevidno cez ne dozadu. Aj ked na prvych Mazdach 6 sa stazovali, ze trasu zrkadla na dialnici.
U malých SUV není žádný důvod aby dopadly tak špatně jako CX-3, pokud výrobce slušně odladí podvozek, tak není problém dát losí test velmi stabilně a při vysoké rychlosti.
[odkaz]
Tak logicky si asi tohle auto asi nebudou kupovat ti, co ho nechtějí... >:D Nemusí to být důchodce na důchodu, ale 50+.
Opět není nutné vše brát ad absurdum. Samozřejmě bude jinak důležité lepší nastupování po člověka s problémem s pohybem a jiné pro mladého sportovce, ten má výběr širší.
Upřímně, nechápu to. Nehezký gazík zvenku i uvnitř, předokolka...jako jo, je to hodně prostoru za rozumné peníze, ale tím pro mě důvody ke koupi končí.
Není důchodce jako důchodce, není nutné je házet do jednoho pytle, že tví rodiče nemají neznamená, že mí nemají. Nebo chceš říci, že malé SUV je auto pro rodinu s třemi dětmi, pro obchodního zástupce, dodávka na rozvoz pizzy? Asi těžko...
Tak preco asi to kupuju, lebo sa v tom da normalne sediet, a nemusi sa lezat. Inac je to stara platforma s hrbom vzadu. Nikdy to nebol leader, este aj Captur vyzera lepsi (viac sa predaval). Som zvedavy, ci je to rovnako citlive na bocny vietor a rovnako slabo odhlucnene, ako 208ka.
No, podle mě tuhle třídu založil Ford Fusion, akorát na začátku přepálili cenu, až pak když slevnili, byl z něj hit mezi důchodcema. Což jsou z pochopitelných důvodů malé crossovery i dnes, pravidelně potkávám jeden starší pár v bílé Toyotě C-HR ;-)
ma to vizaz SUV... zaroven aj vizaz chlapskeho vozu... k tomu dokonaly "podorys" proste je to pekne obldznikove relativne aj stihle nic vyslovene vajcoidne ako nejeden jeho obezny konkurent ... vravel som ze po facelifte je to razom "nove auto" a predaje vravia jasne .. ale ono obecne aj vajicka ako captur aj C3 aircross a aj dalsi konkrenti v tomto segmente ( ppvedzme arona ) netru biedu a trhaju rekordy... ludia proste dnes chcu presne nieco taketo.. povedal by som ze casy ked frcalo nejake to bezne punto su prote uz fuc.... asi tak .... ludia dnes uz chcu aj male auta coraz menej ... a napak coraz viac chcu crossy a SUV... ale chapem ich... sam by som si totiz radsej kupil vitaru ako nejaky ceed ( za podobne peniaze ) dnes ak by som bol v tejto financnej pozicii ... tak je to no ... ono aj klasicke male auta raz zmiznu... ostanu len arony a captury... a pod..
kdyz potrebujes vyssi ctyrkolku abys v zime vubec vyjel od baraku, tak v malejch autech moc velkej vyber nemas. jeste mozna dacie, fiat500. nic dalsiho me nanapada ..
nesud druhe podle sebe
letosni zima je hodne milostiva, ale i tak bych se s predokolkou tak 3 tydny do civilizace vubec nedostal.
a jestlize nechces trojhrnek a auto, ktere v kopci nebude uplne lina lemra, a ktery nemusis vytacet do cervenyho pole kdykoliv chces nekoho predjet, tak 150 koni je u ctyrkolky rozumny minimum
Nebo si to kupují lidi, kteří prostě podobné auto chtějí. Jen u nás v práci jsou tři 2008 a ani jedna nesplňuje tvé vymyšlené skupiny zájemců.
Co mu v prodejích rozhodně pomohlo, byl facelift. Do něj vypadala příď trochu smutně, nevýrazně. Teď je o hodně lepší. Na rozdíl od mnoha malých SUV má skvělý přístup do kufru, žádná vysoká hrana či obří schod za ní.
A netvrdí tu všichni, jak je ten vyšší posed lepší pro každého, nejen pro důchodce?
Hádám, že s nástupem Škody do tohoto segmentu prodeje asi klesnou, navíc s očekávaným růstem přijde i zdražení a to 2008 na našem trhu pohřbí.
Proč se nějaký produkt dobře prodává je vystihnout cílovou skupinu. Takže kdo si to kupuje?
1. důchodci
2. druhé auto do rodiny pro manželku či přítelkyni
3. mladé páry? zlomek
Takže proč?
1. cena není o mnoho vyšší nebo srovnatelná jak za Fabii v kombíku nebo Clio v kombíku, případně nahradil P207 SW. A je to in za malé peníze
2- Dostatek prostoru na zadních sedadlech, případně posuvná druhá řada. Takže to, co měly malé MPV a nevypadají tak neforemně, ale stylově.
3 Vyšší posaz pro důchodce.
Představa, že si malé SUV bude někdo kupovat pro 4x4 a připlácet 10-20% z ceny auta, pro sportovní jízdní vlastnosti, přitom se tam nevejdou vnoučci na zadní sedadlo...? Neříkám, že se nenajde klientela pro výše uvedené, ale bude znatelně menší než pro P2008 nebo Captura, což ani jedno z těchto aut nesnižuje. Samozřejmě bavit se nadšeně o této třídě je jako řešit kvality tukové veky v rámci pečiva. >:D
všude, v interiéru, odhlučnění komplet. Jezdil jsem s 1.2 před několika lety v HR 14 dní. Žralo to 8 až 9 při kochacím tempu. Rány od podvozku a vrzání také, a to bylo auto zánovní. Jediné plus byl výhled, alespoň když to porovnám s Astrou a i30 (ty byly jinak ve všem lepší). Být to auto do 200 tisíc tak dejme tomu ale toto je fakt jen koupě z rozmařilosti. Svezl jsem se i dacii Lodgy a i ta mi přišla lépe postavná.
Malé, předražené, výhody atmosféry a trochu přesnějšího řízení klientela neocení a nepochopí. Reálný důvod uvádí proč někdo koupí CX-3 je , že očekává pocit spolehlivosti proti jiným, nic více.
byt to ve ctyrkolce, v manualu a s nejakym neprefouklym benzinakem aspon 150 koni, tedy min 1.5 objem, tak bych se to snazil vnutit manzelce. na to jeji popojizdeni kolem komina by to nemuselo bejt marny …
vpodstate z toho, co posledni dobou prislo na svetlo booozi, tak snad jedine zvysena mazda 3 v manualu 4x4 / 180k prichazi v uvahu, jinak si z malych levnych aut nemam sanci vybrat
2008 je hezký, povedený auto které s Capturem tak nějak založil tuto třídu.Kamoška ho má,je s ním spokojená..i s interiérem..nikdo ji prej neřekl že jí nemá vyhovovat ;-)
Suv to neni , crossik mozna mini mpv. Je hezky, dostupny, bez kardinalnich chyb, zenam se libi ...proc ne. Ja mu fandim, snad Kamyk od Skodovky na tom bude podobne