Technika
Zpět na článek
Pět aut s motorem s turbodmychadlem a karburátorem: Než přišlo vstřikování
10 komentářů
Anonym
Myslím, že už jsi se mu to snažil vysvětlit několikrát. I já jsem si tvůj příspěvek rád přečetl a děkuji za něj.
Ovšem Dusil....
[odkaz]
Ovšem Dusil....
[odkaz]
KANKUNEN
Kalousku, jak je to jednoduché, když tomu někdo rozumí. Myslím, že to ani nikdo nedocení, jak jsi to geniálně srozumitelně popsal.
Mr.Murphy
jen pro zajímavost, turbo + karburátor (resp. dva karburátory) používala i Alfetta GTV Turbodelta.... zajímavé auto, viz: [odkaz]
Přišlo na trh v roce 1979 a o pár let později se dal i koupit sedan Giulietta se stejným motorem....
Přišlo na trh v roce 1979 a o pár let později se dal i koupit sedan Giulietta se stejným motorem....
Ada je zase tady
je to marný, je to marný, je to marný :no😒br />
Taky by tomu frankofilovi mohl někdo vysvětlit, že vstřikování je tu mnohem déle, než se domnívá: [odkaz]
Taky by tomu frankofilovi mohl někdo vysvětlit, že vstřikování je tu mnohem déle, než se domnívá: [odkaz]
JirkaX
Na samozápaly trpěla embéčka včetně stovky. Řada 105 a 120 už měla v karburátoru elektromagnetický ventil, který po vypnutí zapalování uzavřel přívod paliva. Po vhodném zapojení se dal využít jako spořič paliva při deceleraci.
Bako
Ten Ford mustang cobra je boží >😒] jen ta spotřeba by byla sebedestrukční pro mojí peněženku
ymel
měl jsem deltu hf turbo s karburátorem a větší * jsem už nikdy s ničím nezažil, akorát trochu žrala gumy 😄
praděda7
Chtěl bych dodat, že k samozápalům často docházelo i po vypnutí zapalování, když karburátory stále dodávaly směs a ta se pak od některé výše jmenované nažhavené součástky nebo carbonu vznítila. Mikuni karburátory s tímto jevem bojovaly zařízením, které po vypnutí zapalování uvolnilo magnet, který pak aktivoval přepouštěcí vzduchový ventil a ten pak následně umožnil "ochuzení" směsi.
Zkusím mu to ještě jednou vysvětlit😒br />
Samozápal je předčasné zapálení směsi od přehřátého místa ve spalovacím prostoru, například od žhavého izolátoru nevhodné svíčky, ventilu nebo od kousku karbonu. Směs se v takovém případě zapálí sama ještě před přeskokem jiskry a tím se defakto neřízeně zvětšuje předstih se všemi důsledky. Neznamená to však že by muselo dojít i k detonaci.
Klepání neboli detonační spalování je spontánní zapálení části směsi ve spalovacím prostoru z důvodu nadměrného tlaku, vyvolaného hořením směsi. Tedy směs se zapálí standartně svíčkou (případně zažehne sama z důvodu samozápalu) a poté postupně hoří. Příliš vysoký tlak nebo teplota směsi však způsobí, že během normálního postupného hoření nastane v určitém okamžiku spontánní vznícení zbývajícího objemu směsi. Což vyvolá tlakový ráz silně zatěžující mechanické části motoru a slyšitelný jako klepání.
Detonace a samozápaly jsou tedy dva odlišné jevy, které mohou nastat zcela nezávisle na sobě, ale mohou také nastat současně. Například předčasný samozápal způsobí zvýšený tlak ve válci a ten následně způsobí detonaci.
Snad to bude stačit