Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

EU chce další novou povinnou výbavu do aut. Samozřejmě bezpečnostní

25 komentářů

spaleny6
Moc se těším, konečně bude na zemi mír a bezpečno.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Toto sa uz tazko kritizuje len tak z principu, ze ?
Naviac, ked ani nie je uplne pravda ten nadpis "EU chce další novou povinnou výbavu do aut".
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, jestli to bude fungovat stejně "smysluplně" jako čtení dopravních značek... nebo čidlo bezpečné vzdálenosti, které mi svítí na dálnici celou cestu, protože jakmile před sebou nechám tolik místa, aby zhaslo, tak tam někdo vjede... tak v takovém případě to bude jen další nesmyslné prodražení auta.
Na druhou stranu každé skutečné zvýšení bezpečnosti by bylo vítané...
troo
AEBS mam v aute 2 roky a aktivovalo sa 4x za cely cas, co som najazdil 60 000 km
- 1x som presvihol odbocku, otocil som na moment hlavu ci to bola ona. Ceta hore kopcom necakal som problem - lenze bol tam semafor a uz to piskalo a brzdilo z 50-60km/h na 0.
- 2x v ostrej zakrute kde popri parkovali auta zachytil zrejme nejaky odraz alebo vytrcajuce auto. Len zapiskal, tukol do brzdy a hned pustil - no big deal
- 1x zachranil opilca v tmavom obleceni ktory si to v noci a v hustom dazdi vykracoval stredom cesty. Ja som videl houbeles, auto zabrzdilo pol metra od dementa. Hned som volal policiu nech si ponho dojdu nez pojde niekto iny a bez AEBS. Nebyt tej automatiky, tak skonci v nemocnici alebo v marnici.

Tento system nie je adaptivny tempomat, ktory dodrziava odstup. Aktivuje sa to len ked uz fakt hrozi nebezpecenstvo, cize prekazka sa priblizuje a uz o pol sekundu sa to nebude dat ubrzdit.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Mna trochu mrzi, ze moj modelovy rok to este nema. Lebo niekedy sa pristihnem, ze by sa to hodilo. Ale aspon, ked to budu mat auta za mnou.
Avatar - white label
white label
Čtení dopravních značek je super, pokud nemáš postřeh supermana za všech okolností, akorát v létě musí být čisté čelní sklo (zbytky hmyz) v místě kde je kamera.
pendoch
On se ten odstup dá nastavit ne? Aspoň v mém T-Rocu to jde ve čtyřech úrovních.
spaleny6
Omlouvám se ale vůbec nechápu jak to myslite.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ale chapes.
R2R2
Se vemze statistika a vypoti se, ze system by mohl zachranit AZ X zivotu. Se vezme hausnumero ceny zivota a pronasobi se to. Pak se vezme cena systemu a vynasobi poctem aut, kdyz vyjde hausnumero vyssi nez naklady, tak se rekne "jdem do toho". Nasleduje nejaky dojemny projev o matkach a kocarcich ... a za par let vsichni platime o par set eur vic za auto, pry ze by to jednou snad mozna nekomu mohlo zachranit zdravi nebo zivot, zda jste zodpovedny sofer, ktery se na rizeni soustredi nikoho nezajima. Skody zpusobene nedokonalosti systemu (napriklad falesne detekce) nikdo neresi. Ze dojde ke zvyseni nakladu na provoz (pokud dany system chcete udrzovat funkcni) nikoho nezajima. Rizika toho, ze auta prospikovana povinnymi automatickymi brzdami, hlidaci pruhu, chytrymi tempomaty a dalsimi systemy lide zacnou pouzivat jako autonomni, i kdyz s tim nemaji nic spolecneho a je to nebezpecne, proste zanedbame.
Vauban
ja vidim problem v tom, ze statistika sa ani nevzala, redakcia tiez ocividne nie je schopna najst akukolvek analyzu/prepocet ci sa to oplati...napríklad skolske autobusy v USA nemaju bezpecnostne pasy, lebo normalne spravili analyzu nakladov a celospolocenskych uzitkov a zistili, ze ten autobus je tazky ako krava, decka sedia dost vysoko a ma obmedzenu max rychlost, ktorou jazdi - takze cena na montaz pasov do vsetkych autobusov je vyssia ako pripadne zachranene zivoty, takze tam pasy nie su...

doteraz som nevidel ziaden sofistikovany prepocet k akemukolvek nariadeniu EU, my tu z eurofondov platime rekonstrukcie ciest aby sme odstranili "kriticke nehodove lokality" asi takym stylom, ze na useku rocne nastane 10 dopravných nehod, priemerne rocne 0,1 ludi umrie, 90% nehod sposobuje telefon v ruke, nedanie prednosti v jazde a pod. (proste objektivne chyby vodicov) ale my to ideme zachranit nejakou rekonstrukciou za 10 milionov €, lebo kruhac bude "bezpecnejsi"

EU pocita, ze mrtvy clovek stoji cca 1,6 miliona € a tazke zranenie cca 200 tisíc €...v USA zaviedli povinne parkovacie kamery ale dali k tomu aspon nejaku analyzu kolko ludi takto zomrie/zrani sa pri cuvani atd., dali aspon nejaky odhad, ze kolko ludi to teoreticky zachrani...

9500 mrtvych v EU mestach pri autonehodách, kde su aj vlaky, autobusy, elektricky, podrobnejsiu statistiku samozrejme radsej neuvadzaju, iba ze 40% su chodci...AEB sa ponuka najcastejsie s drahsimi motormi, ktore oproti zakladu spolu s AEB vychadzaju casto aj okolo +2000€, uvidíme ako sa s tym výrobcovia popasuju, nevieme ale kolko aut realne jazdi uz teraz s AEB, nemame prepocet kolko rokov bude trvat nez to budu mat vsetky auta, aka je uspesnost tohto systemu v praxi a pod. V EU sa preda rocne kolko, 15 milionov aut? Neviem. Z týchto cisel odhadujem, ze sa to zacne "celospolocensky" vracat najskôr o nejakých 20 rokov
Avatar - ZZ
ZZ
Tyhle systémy fungují v premiich už léta a je potřeba říct, že dobře. Což se o všech asistentech rozhodně říct nedá. Já se spíš divím, že se soudruzi už dávno neshodli na tom, že auto musí hlavně dobře svítit, protože to je dneska u spousty aut nižších tříd obrovský problém a jezdit s halogenem v noci v dešti se často rovná ruský ruletě.
spaleny6
Nedávno jsem oiukal na youtube jak auto chlapíkovi flekuje na místě, protože ho zmátl keř vedle silnice.
scadar
Neni to tak davno, co jsem to dokonce postoval na acz 😄 [odkaz]

Mit to v aute a bydlet v miste s takovejma silnickama, tak bych mel fakt radost.. Na normalnich autobahnech a bundeskach to nastesti takovyhle preslapy snad moc nedela a prinejhorsim to treba clovek dokaze zlikvidovat pres VCDS (nebo ekvivalent u nekonzernu)..
Avatar - ZZ
ZZ
Psal jsem v prémii a ne ve VW 😉
scadar
Tak zrovna ten AEB system v "nepremiovem" Tiguanu bude asi dost podobny tomu, co je v "premiove" A3, vzhledem k tomu, ze oba modely sdileji celou platformu. Umisteni radaru se ale, pravda, mirne lisi, a tak bude muset byt cely system jinak kalibrovany.

Jinak to, ze ve vyssi premii Lidar systemy fungujou lip nez 24GHz klasika v mainstreamu (hadam, ze na to narazis), je sice hezky, ale obycejnejm autum, kterejma jezdi vetsina lidi, to moc nepomuze, protoze je to dost drahy. Tem pomuze mozna casem 77GHz radar, ale to taky nebude hned.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ruské ruletě? Ale zase nepřeháněj. Možná by nebylo spíš na škodu zavést povinné lékařské prohlídky, pokud je na světě tolik slepých, že s halogeny nevidí. Protože pokud je to tak špatné, jak píšeš, už by dávno mělo být plno nehod za deště a tmy jen proto, že lidi nic nevidí...
Asi to ve skutečnosti nebude tak, jak popisuješ, co?
Avatar - ZZ
ZZ
K těm lékařským by to chtělo povinně i psychotesty jako se dělají, když ti vezmou noty. Jezdila by pak jen třetina lidí >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Abys nebyl mezi prvními, koho vyřadí. 😄
scadar
Jo jo, proč nenarvat lidem laserový světla za desetitisíce, když pak jezděj jenom za denního světla do práce a zpátky, na chalupu a zpátky, a jednou tejdně do kaufáče. >😁

Souhlasím, že kdo jezdí ve tmě, tomu se daj dobrý lampy jenom doporučit, ale pro většinu ostatních jsou to nakonec jenom vyhozený prachy. Na těch pár cest v opravdový tmě jim slušný moderní halogenky s dobrejma žárovkama budou stačit v klidu. Přinejhorším pojedou trochu pomaleji.
Avatar - ZZ
ZZ
Závidím ti tvůj život, který se odehrává pouze za světla 😄 Jinak je na to diagnóza: nyktofobie 😉
scadar
O mym zivote nepadlo ani slovo.
Avatar - Beefcake
Beefcake
On nieco pise o laserovych svetlach ?
scadar
Pise o povinnosti mit dobry svetla a zaroven pise, ze halogeny nejsou dobry svetla. Ergo by clovek musel mit ledky nebo lasery, coz je v soucasne dobe priplatek cca 1000eur nebo vic.. delas si ze me srandu, nebo to vazne musim tahle rozepisovat?
Avatar - white label
white label
Lasery má (za příplatek) jen velmi malý zlomek aut na trhu, takže klidně zůstaňme u LEDek, případně (starších) xenonů.