Čtyři desítky zemí včetně Japonska a Evropské unie podpořily návrh OSN na regulaci pokročilých systémů nouzového brzdění (AEBS) pro nové osobní a lehké užitkové automobily. Informovala o tom Evropská hospodářská komise OSN (UNECE).
AEBS mam v aute 2 roky a aktivovalo sa 4x za cely cas, co som najazdil 60 000 km
- 1x som presvihol odbocku, otocil som na moment hlavu ci to bola ona. Ceta hore kopcom necakal som problem - lenze bol tam semafor a uz to piskalo a brzdilo z 50-60km/h na 0.
- 2x v ostrej zakrute kde popri parkovali auta zachytil zrejme nejaky odraz alebo vytrcajuce auto. Len zapiskal, tukol do brzdy a hned pustil - no big deal
- 1x zachranil opilca v tmavom obleceni ktory si to v noci a v hustom dazdi vykracoval stredom cesty. Ja som videl houbeles, auto zabrzdilo pol metra od dementa. Hned som volal policiu nech si ponho dojdu nez pojde niekto iny a bez AEBS. Nebyt tej automatiky, tak skonci v nemocnici alebo v marnici.
Tento system nie je adaptivny tempomat, ktory dodrziava odstup. Aktivuje sa to len ked uz fakt hrozi nebezpecenstvo, cize prekazka sa priblizuje a uz o pol sekundu sa to nebude dat ubrzdit.
Ruské ruletě? Ale zase nepřeháněj. Možná by nebylo spíš na škodu zavést povinné lékařské prohlídky, pokud je na světě tolik slepých, že s halogeny nevidí. Protože pokud je to tak špatné, jak píšeš, už by dávno mělo být plno nehod za deště a tmy jen proto, že lidi nic nevidí...
Asi to ve skutečnosti nebude tak, jak popisuješ, co?
No, jestli to bude fungovat stejně "smysluplně" jako čtení dopravních značek... nebo čidlo bezpečné vzdálenosti, které mi svítí na dálnici celou cestu, protože jakmile před sebou nechám tolik místa, aby zhaslo, tak tam někdo vjede... tak v takovém případě to bude jen další nesmyslné prodražení auta.
Na druhou stranu každé skutečné zvýšení bezpečnosti by bylo vítané...
Tak zrovna ten AEB system v "nepremiovem" Tiguanu bude asi dost podobny tomu, co je v "premiove" A3, vzhledem k tomu, ze oba modely sdileji celou platformu. Umisteni radaru se ale, pravda, mirne lisi, a tak bude muset byt cely system jinak kalibrovany.
Jinak to, ze ve vyssi premii Lidar systemy fungujou lip nez 24GHz klasika v mainstreamu (hadam, ze na to narazis), je sice hezky, ale obycejnejm autum, kterejma jezdi vetsina lidi, to moc nepomuze, protoze je to dost drahy. Tem pomuze mozna casem 77GHz radar, ale to taky nebude hned.
Čtení dopravních značek je super, pokud nemáš postřeh supermana za všech okolností, akorát v létě musí být čisté čelní sklo (zbytky hmyz) v místě kde je kamera.
Tenhle zpusob uvazovani zda se mi ponekud nestastnym
Se vemze statistika a vypoti se, ze system by mohl zachranit AZ X zivotu. Se vezme hausnumero ceny zivota a pronasobi se to. Pak se vezme cena systemu a vynasobi poctem aut, kdyz vyjde hausnumero vyssi nez naklady, tak se rekne "jdem do toho". Nasleduje nejaky dojemny projev o matkach a kocarcich ... a za par let vsichni platime o par set eur vic za auto, pry ze by to jednou snad mozna nekomu mohlo zachranit zdravi nebo zivot, zda jste zodpovedny sofer, ktery se na rizeni soustredi nikoho nezajima. Skody zpusobene nedokonalosti systemu (napriklad falesne detekce) nikdo neresi. Ze dojde ke zvyseni nakladu na provoz (pokud dany system chcete udrzovat funkcni) nikoho nezajima. Rizika toho, ze auta prospikovana povinnymi automatickymi brzdami, hlidaci pruhu, chytrymi tempomaty a dalsimi systemy lide zacnou pouzivat jako autonomni, i kdyz s tim nemaji nic spolecneho a je to nebezpecne, proste zanedbame.
Pise o povinnosti mit dobry svetla a zaroven pise, ze halogeny nejsou dobry svetla. Ergo by clovek musel mit ledky nebo lasery, coz je v soucasne dobe priplatek cca 1000eur nebo vic.. delas si ze me srandu, nebo to vazne musim tahle rozepisovat?
Jo jo, proč nenarvat lidem laserový světla za desetitisíce, když pak jezděj jenom za denního světla do práce a zpátky, na chalupu a zpátky, a jednou tejdně do kaufáče. >:D
Souhlasím, že kdo jezdí ve tmě, tomu se daj dobrý lampy jenom doporučit, ale pro většinu ostatních jsou to nakonec jenom vyhozený prachy. Na těch pár cest v opravdový tmě jim slušný moderní halogenky s dobrejma žárovkama budou stačit v klidu. Přinejhorším pojedou trochu pomaleji.
Neni to tak davno, co jsem to dokonce postoval na acz :-) [odkaz]
Mit to v aute a bydlet v miste s takovejma silnickama, tak bych mel fakt radost.. Na normalnich autobahnech a bundeskach to nastesti takovyhle preslapy snad moc nedela a prinejhorsim to treba clovek dokaze zlikvidovat pres VCDS (nebo ekvivalent u nekonzernu)..
Re: Tenhle zpusob uvazovani zda se mi ponekud nestastnym
ja vidim problem v tom, ze statistika sa ani nevzala, redakcia tiez ocividne nie je schopna najst akukolvek analyzu/prepocet ci sa to oplati...napríklad skolske autobusy v USA nemaju bezpecnostne pasy, lebo normalne spravili analyzu nakladov a celospolocenskych uzitkov a zistili, ze ten autobus je tazky ako krava, decka sedia dost vysoko a ma obmedzenu max rychlost, ktorou jazdi - takze cena na montaz pasov do vsetkych autobusov je vyssia ako pripadne zachranene zivoty, takze tam pasy nie su...
doteraz som nevidel ziaden sofistikovany prepocet k akemukolvek nariadeniu EU, my tu z eurofondov platime rekonstrukcie ciest aby sme odstranili "kriticke nehodove lokality" asi takym stylom, ze na useku rocne nastane 10 dopravných nehod, priemerne rocne 0,1 ludi umrie, 90% nehod sposobuje telefon v ruke, nedanie prednosti v jazde a pod. (proste objektivne chyby vodicov) ale my to ideme zachranit nejakou rekonstrukciou za 10 milionov €, lebo kruhac bude "bezpecnejsi"
EU pocita, ze mrtvy clovek stoji cca 1,6 miliona € a tazke zranenie cca 200 tisíc €...v USA zaviedli povinne parkovacie kamery ale dali k tomu aspon nejaku analyzu kolko ludi takto zomrie/zrani sa pri cuvani atd., dali aspon nejaky odhad, ze kolko ludi to teoreticky zachrani...
9500 mrtvych v EU mestach pri autonehodách, kde su aj vlaky, autobusy, elektricky, podrobnejsiu statistiku samozrejme radsej neuvadzaju, iba ze 40% su chodci...AEB sa ponuka najcastejsie s drahsimi motormi, ktore oproti zakladu spolu s AEB vychadzaju casto aj okolo +2000€, uvidíme ako sa s tym výrobcovia popasuju, nevieme ale kolko aut realne jazdi uz teraz s AEB, nemame prepocet kolko rokov bude trvat nez to budu mat vsetky auta, aka je uspesnost tohto systemu v praxi a pod. V EU sa preda rocne kolko, 15 milionov aut? Neviem. Z týchto cisel odhadujem, ze sa to zacne "celospolocensky" vracat najskôr o nejakých 20 rokov
Tyhle systémy fungují v premiich už léta a je potřeba říct, že dobře. Což se o všech asistentech rozhodně říct nedá. Já se spíš divím, že se soudruzi už dávno neshodli na tom, že auto musí hlavně dobře svítit, protože to je dneska u spousty aut nižších tříd obrovský problém a jezdit s halogenem v noci v dešti se často rovná ruský ruletě.