Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus jménem 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší
246 komentářů
Ada je zase tady
10
prachy a zase jenom prachy. Lobbismus do toho samozřejmě patří. Spíše by byl zajímavý test náklaďáku s návěsem s jedinou poháněnou nápravou, abychom už nemuseli kvůli tomu, že nevyjedou mikroskopický kopeček na sněhu, parkovat dlouhé hodiny mezi svodidly. Na rozdíl od řidiče toho trucku my v osobáku máme bufík jen výjimečně.
Frantizsekk
4
Staci 2cm sbehu a i kdyz je pod nim treba sterk, prazdnej kamion uvizne.
_Karel_
Palec hore, dobrá práce. :yes:
Pozor chválíš Svět motorů :-)
Po dlouhym období temna se ale poslední roky dost zlepšil = tak nějak od období odchodu Machaly = a to neni vtip >:-[]
Nevim kdo a proč ti dal ty :no: já ne = souhlasim s tim cos napsal ;-)
Po dlouhym období temna se ale poslední roky dost zlepšil = tak nějak od období odchodu Machaly = a to neni vtip >:-[]
Nevim kdo a proč ti dal ty :no: já ne = souhlasim s tim cos napsal ;-)
Možná ty palce má za to, co píše níže Orm, a co bych v článku taky očekával. Ale třeba jsou lidi už dávno jasnovidci a vědí, že na jejich cestě určitě nebude ani náznak břečky, rozteklého sněhu nebo přímrazků na silnici... Já to neumím, takže na zimu zkrátka patří zimní. Třeba právě kvůli tomu, že stav povrchu se mi i na desetikilometrové cestě do práce dovede mnohokrát změnit.
Lopata z montovny? To lecos vysvetluje
A ty víš bezpečně, že tě na cestě nic podobného nepotká?
No jo, pardon, ty jezdíš PHEV, vy vyrážíte jen za teplého počasí, protože vám jinak zamrzají baterky...
No jo, pardon, ty jezdíš PHEV, vy vyrážíte jen za teplého počasí, protože vám jinak zamrzají baterky...
jo, treba pristi tyden v sobotu jedu do plzne, podle predpovedi tam ma byt odpoledne 7 stupnu, kolem ctrvte stoupne na 9 a vecer v devet budou 4 stupne, oblacno az polojasno a bez deste, natoz snehu nebo ledu. Je mozne ze se bude neco menit, ale to vim nez vyjedu skoro na sto pct. Aplikaci pocasi obsahuje kdejaky mobil zaka zakladni skoly.
Tu trapnost s PHEV nekomentuju, kdyz to tak chces mit, tak si tomu ver. Ja radsi PHEV nez kapesniho antikvarniho pezota a nemam potrebusi z tebe utahovat, ze na vic nemas.
Tu trapnost s PHEV nekomentuju, kdyz to tak chces mit, tak si tomu ver. Ja radsi PHEV nez kapesniho antikvarniho pezota a nemam potrebusi z tebe utahovat, ze na vic nemas.
Čekal jsem pitomce a Zetti nezklamal.
Upřímně doufám, že tě na silnici nikdy nepotkám. Jsi hloupý a ve své hlouposti jsi nebezpečný.
Upřímně doufám, že tě na silnici nikdy nepotkám. Jsi hloupý a ve své hlouposti jsi nebezpečný.
Co bys konkrétně v tom mimořádně podrobném (na české poměry) článku ještě očekával? Já tam našel měření všech možných situací a nakonec dokonce i závěr, co z toho může plynout - že hranice 7st. není sama o sobě odůvodněná.
Samozřejmě chápu, že někdy je potřeba být nespokojen vždy a za každou cenu.
Mě přijde rozumnější - když už zkritizuju mizernou práci, měl bych i umět pochválit tu dobrou.
Samozřejmě chápu, že někdy je potřeba být nespokojen vždy a za každou cenu.
Mě přijde rozumnější - když už zkritizuju mizernou práci, měl bych i umět pochválit tu dobrou.
Nekritizuju test či článek jako takový, pouze jeho velmi zavádějící závěr. A mrzí mě, že to musím psát znovu, když jsem to už napsal předtím. Takhle to působí, jako bys ani nechtěl číst, co jsem psal, ale jen jsi mě potřeboval něčím shodit, to k tobě nesedí.
Nečetl jsem celou diskuzi, jen tvou reakci.
Já ze závěru nevyčetl, že bych měl v lednu, když není sníh, dávat zpět letní gumy. Jen to, že hranice sedmi stupňů pro přezouvání není žádným dogmatem.
Já ze závěru nevyčetl, že bych měl v lednu, když není sníh, dávat zpět letní gumy. Jen to, že hranice sedmi stupňů pro přezouvání není žádným dogmatem.
V lednu se za pěknýho počasí prostě může a smí a je to super = jet třeba cabriem který si nechal na letních
Určitě zajímavá čísla a hodně odvedené práce.
Nicméně - závěr, že pokud je pod nulou a na silnici sníh nebo břečka, jsou zimní gumy o dost lepší než letní, ale že při suchu můžeme jezdit i na letních v mrazu, je sice zajímavý (očekával jsem, že zimní budou v mraze na suchu lepší než letní), ale z praktického pohledu řidiče - co s tím? Nemůžu přeci během zimy několikrát přezouvat dle aktuální předpovědi počasí.
Mně by velmi zajímalo ještě srovnání s celoročními. Výledky by měly být mezi letní / zimní. Něco mi říká, že kompromis bude pro běžné ježdění nejlepší. Ale vážně nevím.
Nicméně - závěr, že pokud je pod nulou a na silnici sníh nebo břečka, jsou zimní gumy o dost lepší než letní, ale že při suchu můžeme jezdit i na letních v mrazu, je sice zajímavý (očekával jsem, že zimní budou v mraze na suchu lepší než letní), ale z praktického pohledu řidiče - co s tím? Nemůžu přeci během zimy několikrát přezouvat dle aktuální předpovědi počasí.
Mně by velmi zajímalo ještě srovnání s celoročními. Výledky by měly být mezi letní / zimní. Něco mi říká, že kompromis bude pro běžné ježdění nejlepší. Ale vážně nevím.
Moje osobní zkušenost je taková, že jsem zatím nepocítil nějaké ohrožení díky tomu, že od roku 2012 jezdím celoročně na univerzálkách. Přiznávám, že pokud nechci vyjíždět nemusím, protože si život řídím sám, podle toho jak mi to vyhovuje. Vloni jsem z Goodyearů přezul na Vraníky, protože jsem prostě chtěl vyzkoušet, jak se jezdí na protektorech a nejsem zvědavý na nějaké kecy některých místních odborníků. Zima je úplně v pohodě, ale jsou trochu hlučnější a spotřeba asi o půl litrů výše. Vzhledem k zvýšené spotřebě se 205/60R16 92H UNI SMART 4S (M+S) VRANIK nevyplatí, protože náklady na spotřebované palivu dalece převyšují uspořené náklady při zakoupení pneumatiky (GoodYears vydrželi 60 tisíc km).
vrabiky sem zkousel na felde pred x lety, v pneuservisu to neslo skoro vyvazit, ale na moje rychlosti a za tu cenu to vyjelo opravdu dost :-) na lepsi auto bych je nedal
Vraníky jsem měl taky a už bych si je znova nekoupil. Nicméně chápu, že někomu vyhovujou. V zimě do sněhu a břečku vynikající. Jen je jaksi potřeba stavět se k nim jako k protektoru. Kdo tudíž lítá rychle po dálnici nemůže si takový gumy kupovat. Mě se na dvou gumách utrhnul kord a byl jsem rád, že mi guma nebouchla. Jestli ale někdo jezdí příměstský provoz rychlostně do 100-120 km/h a to někde v horách kde je často sníh na silnici, tak tam jsou Vraníky naprosto dokonalý gumy.
Souhlas jeden z nejlepších článků postavený na reálných testech. Musím potvrdit, za sucha jsou v zimě zimní gumy horší, vyšší hlučnost, vyšší valivý odpor, a dle testu pro mě překvapivě i brzdná dráha. Ale stačí napadnout trochu sněhu, či břečka a situace se radikálně obrací. Při delších trasách se situace na silnici může zásadně měnit a mě už zimní gumy několikrát zachránily plechy.
Zdaleke ne všechny moderní zimní gumy jsou hlučné, resp. hlučnější, než letní... :-O
To je fakt = na hybridu mám zimní Dunlop Winter Sport 5 a s 69dB sou tišší než běžný letní třeba Matadory
Guma s poriadnym dezenom a zaberom v snehu jednoducho hlucnejsia byt musi. Tie WS5 naopak vyzeraju ako bezna letna guma.
Je to vítěz pár testů [odkaz] a po dvou sezónách bych řek že ne úplatkem :yes: :-)
Jasně hlučnost záleží na vzorku, hloubce, designu, směrovosti atd. Já mám z poslední doby zkušenosti s Conti TS860 - ty jsou perfektní i z pohledu nízkého hluku. Na Golfa jsem koupil dle výsledků testů 2018/19 Kleber Krisalp HP3 a ty jsou rozhodně hlučnější než průměrné letní. Dál pak Barumky Polaris 3a ty byly ze všech mých zimních gum nejhlučnější. Ale obecně platí že zimáky jsou v průměru hlučnější, než letní. Ale je jasné že výjimky se najdou.
Ty Conti TS860 maj 72 dB = zimní Dunlopy až neuvěřitelnejch 69 dB
3 dB je malý číslo ale pocitově [odkaz] viz 5tý odstavec: "Decibel (zkratka db) je jednotka.."
3 dB je malý číslo ale pocitově [odkaz] viz 5tý odstavec: "Decibel (zkratka db) je jednotka.."
Ste slabi, ja mam 75dB :-)
No já radši těch 69 a viz [odkaz] těch 75 dB už je slušnej rozdíl ;-)
Co máš za zimní?
Co máš za zimní?
[odkaz]
[odkaz]
Maju jediny problem, a to, ze ich prestali minuly rok vyrabat a nastupca zatial neznamy.
Takze fakt neviem, co miesto nich. Lebo nepoznam (nielen ja) pneu s lepsim zaberom na snehu. Ked neberiem do uvahy nejake exoticke vraniky, co sa uplne za beznu gumu povazovat neda :-)
Mozno nakoniec skoncim pri nejakych Bridgestone DM-V1/V2 .
[odkaz]
Maju jediny problem, a to, ze ich prestali minuly rok vyrabat a nastupca zatial neznamy.
Takze fakt neviem, co miesto nich. Lebo nepoznam (nielen ja) pneu s lepsim zaberom na snehu. Ked neberiem do uvahy nejake exoticke vraniky, co sa uplne za beznu gumu povazovat neda :-)
Mozno nakoniec skoncim pri nejakych Bridgestone DM-V1/V2 .
ProchyTom
Tohle je moc pekny srovnani. Hodne lidem co nemysli hlavou ale to co jim reknou v televizi to mozna pomuze usetrit penize. Jen se bojim ze masaz ktera prijde v rijnu jestli uz maji prezuto ty lidi zas vrati zpatky do starejch koleji.
Fána
Snad v městských aglomeracích by zimáky nemusely bejt. Ale zkuste přijet k nám do Krkonoš v zimě na leťákách. To by byla komedie. V zimě se počítá se sněhem a s mokrem a né se suchým vyhřátým asfaltkem! Pojď udělat test k nám na kopec chytráku!
Bubáq
Důležité téma, dobře zpracované.
Náměty na další měření:
- pneu ojeté na 50% povoleného limitu
- pneu staré 3 roky
To jsou - podle mého pozorování - nejčastější případy ze skutečného života.
Náměty na další měření:
- pneu ojeté na 50% povoleného limitu
- pneu staré 3 roky
To jsou - podle mého pozorování - nejčastější případy ze skutečného života.
Presne. Ked su pneu uz ciastocne opotrebene, tak moja skusenost bola, ze pri teplotach blizkych k nule mi auto na suchu zacalo na letnych pneu v prudsej zakrute uz trochu smykat a na zimnych mi este drzalo stopu. Samozrejme moze sa to lisit od znacky k znacke.
Este poznamka k testu. Mozno by bolo uplne najobjektivnejsie porovnavat letne a zimne pneu od jedneho vyrobcu, aby sa eliminoval mozny technologicky rozdiel medzi znackami.
Este poznamka k testu. Mozno by bolo uplne najobjektivnejsie porovnavat letne a zimne pneu od jedneho vyrobcu, aby sa eliminoval mozny technologicky rozdiel medzi znackami.
Uživatel_5340709
ty zástupy bezmozků, co si tento článek vyloží tak, že se dá v zimě jezdit na letních. Je jasné, že na suchém chladném/zmrzlém povrchu funguje i letní penu. Ale např. tato zima je typickým varováním proč mít zimní - každý den jiná teplota, hustá sněžení i v nížinách, jeden den +10, drhý den -3 a sněžení. Stačí jeden malý úsek kde není jen studený asfalt a je zle. A to v článku sice je napsáno, ale jen tak dost okrajově, přitom je to zásadní limit!!!
Zkus pochopit aspon nadpis clanku kdyz ne jeho obsah.
Nadpis je silně zavádějící. Článek je celkem pochopitelný. Nicméně viz. můj níže druhý komentář.
(a vy všichni chytráčci už konečně pochopte, že si musíte koupit zimy i do města, pokud tedy auto na zimu neodstavíte)
(a vy všichni chytráčci už konečně pochopte, že si musíte koupit zimy i do města, pokud tedy auto na zimu neodstavíte)
Dneska je 17.2. Kouknu z okna, slunce sviti, po silnici budou odpoledne litat cyklisti a motorkari samozrejme na letnich gumach. Nevidim sebemensi duvod proc mit prezuto na zimaky. A jak to vypada tak letos uz ani nebude. [odkaz]
Ja nevim, ze se vzdycky najde primitiv, ktery musi nekoho jineho ucit zit.
Ja nevim, ze se vzdycky najde primitiv, ktery musi nekoho jineho ucit zit.
Pokud můžeš auto kdykoli odstavit a jezdíš s ním jen po městě, tak proč ne...ale noční ledovka se klidně objevit může. V jeseníkách mě včera rovnalo ESP, když jsem v zatáčce najel na "sklo."
Jasně tak si ty léta dnes dej hnupe, ale příští týden pokud bude sněžit, tak nevyjížděj, nebo opět přehazuj, nebo si klíče od auta zamkni do trezoru. Chytráku.
Uživatel_5340709
evokuje téma, že když prší, tak tam kde není víc jak 0,5 mm vody na vozovce, tak se dá v pohodě jezdit na slickách.
(V zimě můžeš jezdit na létech tam kde není sníh, led, kaše a marast)
(V zimě můžeš jezdit na létech tam kde není sníh, led, kaše a marast)
Nevidim to tak kriticky. Vsichni se shodneme kdyz jsou zimni podminky, je treba zimni guma. Problem je v tom, ze vetsinu zimy je okolo 5C a suchy asfalt. Takze pro ty, co denne nemuseji, muze letni guma predstavovat relativne normalni reseni. Je na usudku kazdeho, aby toto nezneuzival a pak se nemuseli narizovat plosne zimni podle data a jina alotria. Co se tyka clanku, SM se na sve pomery vytahl :yes:
sulcik
Výsledky jsou buď přenásobeny Bulharskou konstantou, abyste měli o čem psát nebo neumíte měřit. Jak je možné že na suchu se při snížení teploty zimním gumám podstatně prodlouží brzdná dráha, zatímco letním, se sníží?
Jinak důvod proč se uvádí, že by se mělo přezouvat, když denní teploty klesnou pod 7°C není ten že by letní gumy přestávali fungovat, ale ten že pokud jsou denní pod 7°, je pravděpodobné, že může v noci mrznout a po ránu se může objevovat námraza.
Jinak důvod proč se uvádí, že by se mělo přezouvat, když denní teploty klesnou pod 7°C není ten že by letní gumy přestávali fungovat, ale ten že pokud jsou denní pod 7°, je pravděpodobné, že může v noci mrznout a po ránu se může objevovat námraza.
Ne, jako důvod se uvádí že letní pneu pod 7°C tvrdnou a ztrácejí přilnavost. A článek to vyvrací. Dobrá práce
To už dávno nikdo neříká, jen se to mezi lidmi stále udržuje jako pověra.
[odkaz] :-)
Jasne. Svieti slnko, nadránom raz prituhne a ty si to napáliš do iného auta. A si v ritkálovciach, lebo jazdíš na letných.
A čo sa týka poslednej state - tak asi je každému jasné, že práve v predpisoch, nariadeniach a zákonoch sa zmeny dejú najpomalšie.
A čo sa týka poslednej state - tak asi je každému jasné, že práve v predpisoch, nariadeniach a zákonoch sa zmeny dejú najpomalšie.
A to si čoveče představ, že ještě 15 let zpátky se jezdilo na letních celoročně i v takovým Jablonci. Byla to fakt ujetina a normální člověk přezul na zimáky, ale i tak to nějakým způsobem fungovalo. Kupodivu nebyly nehody na každým rohu. I teď se dá jezdit na letních. Jasně někam daleko bych na nich nevyrazil. Nevíš co tě kde překvapí, ale na příměstský provoz. Ve dne se to dá.
Tak před 15ti lety se v Praze jezdilo v zimě na zimních :-)
Viz video v odkazu + viz naměřený hodnoty na sněhu v článku [odkaz] eště že teď už taky jezdíte na zimákách ;-)
Viz video v odkazu + viz naměřený hodnoty na sněhu v článku [odkaz] eště že teď už taky jezdíte na zimákách ;-)
Hele vy jste v Práglu tak vygumovaný, že včera jsem viděl na Bedřichově navlíkat ženskou na Sharana s pražskejma značkama, na suchým asfaltu, řetězy. Vy to máte všechno nějak jinak.
Tak když nebyly zimní povinný, tak si každej jezdil na čem chtěl. Určitě i v tý Praze.
Tak když nebyly zimní povinný, tak si každej jezdil na čem chtěl. Určitě i v tý Praze.
Hele to se shodnem = taky si myslim že ste v Jablonci nějaký vygumovaný = když jako reakci na muj čistě faktickej nepopiratelnej příspěvek = zmíníš nějakou bábu >:-[]
Každej si dodnes může jezdit na čem chce = povinný nejsou zimní ani dneska!
Viz to video z Jablonce = občas sou ale prostě v zimě ty zimní rozumný >:D
A platí to i pro boty = viz to video = ten den fakt lepší ty CATy než tenisky = nebo? ;-)
Každej si dodnes může jezdit na čem chce = povinný nejsou zimní ani dneska!
Viz to video z Jablonce = občas sou ale prostě v zimě ty zimní rozumný >:D
A platí to i pro boty = viz to video = ten den fakt lepší ty CATy než tenisky = nebo? ;-)
Já sice momentálně s novým autem jezdím na letních, ale jsem připravený vytáhnout starý auto v případě, že to povětrnostní podmínky budou vyžadovat. Nejsem zastánce ježdění v zimě na letních. Od prosince do konce března používám běžně zimáky bez ohledu na počasí.
A co děláš když napadne sníh v listopadu? [odkaz] :-|
Budeš se asi divit, ale když vyhrožujou sněžením, tak nasadím zimáky klidně v říjnu. Ovšem když sníh ne a ne přijít, tak na letních jezdím klidně až do prosince. Prostě podle počasí. Přijde ti to snad divný?
Ne = jen je divný žes napsal že přerozváš v prosinci = většinou padá snih dřív
Proto sou povinný od listopadu = protože tou dobou to začíná = na svatýho Martina ;-)
Nemyslim že je v Jablonci sníh jinak než v Praze = jestli tak leda tim že je tam dřív a je ho tam víc :-)
Proto sou povinný od listopadu = protože tou dobou to začíná = na svatýho Martina ;-)
Nemyslim že je v Jablonci sníh jinak než v Praze = jestli tak leda tim že je tam dřív a je ho tam víc :-)
Nikdy mě nezajímalo jestli jsou zimní povinný nebo ne a od kdy. 20 let je navlíkám na auto operativně podle počasí. Když do prosince nechumelí a nemrzne jezdím na letních. Když napadlo v říjnu dal jsem je už v říjnu. Sundávám je ke konci března. 20 let mi tenhle postup naprosto vyhovuje a osvědčuje se a nenechám si tady od nějakýho rozumbrady typu ty vysvětlovat jak to dělám špatně. >:D
Hele to se shodnem = taky si myslim že ste v Jablonci nějaký vygumovaný = když jako reakci na muj čistě faktickej nepopiratelnej příspěvek = zmíníš nějakou bábu >:-[]
Každej si dodnes může jezdit na čem chce = povinný nejsou zimní ani dneska!
Viz to video z Jablonce = občas sou ale prostě v zimě ty zimní rozumný >:D
A platí to i pro boty = viz to video = ten den fakt lepší ty CATy než tenisky = nebo? ;-)
Každej si dodnes může jezdit na čem chce = povinný nejsou zimní ani dneska!
Viz to video z Jablonce = občas sou ale prostě v zimě ty zimní rozumný >:D
A platí to i pro boty = viz to video = ten den fakt lepší ty CATy než tenisky = nebo? ;-)
Článok to vyvracia, ale povedz, na čo je to dobré? Akurát si to nejaký pablb vysvetlí tak, že je škoda prezúvať a ušetrí. Ale faktom je, že pokiaľ sa niekto šmýka alebo nedobrzdí hoci v meste, tak je to často práve taký exot na letných. Potom sú lepšie celoročky, síce o niečo drahšie ako letné, ale mierne zimy zvládnu vpohode, a pokiaľ vyslovene nejazdíš cez hory, sú OK. Donedávna som ich neuznával, považoval som ich za zlý kompromis medzi zimnými a letnými, ale názor som zmenil. Vyskúšal som ich a neboli také zlé, vcelku dobre to šlo aj na snehu. Vývoj ide dopredu aj pri pneumatikách a Barumky z Favorita boli určite iné ako dnešné modely. Ja som mal kedysi Micheliny Energy Saver, to boli svine tvrdé aj uprostred horúceho leta, keď na jeseň nečakane prituhlo, vyslovene z nich šiel čierny "piesok", tak sa drali, radšej som hneď prezul. Myslím, že dnešné Saverky sú už tiež trochu iné, aj keď ich už nikdy nekúpim.
Tak oni taky dřív stáli celoročky ta vyliž pr... Ale doba se pousnula a vývoj gum jde dopředu. Na ježdění po městě a občasné delší trasy je to dokonalá guma.
Nie, tych 7 stupnov je jednoducho ako bolo povedane vyssie, taka "mentalna skratka" aj pre tych jednoduchsich, ze sa vtedy uz zacina rano a vecer namraza. Nie kazdy videl taketo testy as okrem toho aj z debaty je jasne, ze dokonca aj z tychto cisiel su ludia schopni urobit nezmyselne zavery.
Nikto nikoho nenuti vtedy prezuvat. Dokonca ani EU, zidia, iluminati, ci mimozemstania.
A je to pekne cislo.
Nikto nikoho nenuti vtedy prezuvat. Dokonca ani EU, zidia, iluminati, ci mimozemstania.
A je to pekne cislo.
lordlord
Mám malý roční nájezd, ale jezdím každý den do práce. Jezdím celý rok na zimních. Auto plave při prudkém brzdění z dálničních rychlostí, prokluzuje vnitřní kolo v pomalých ostrých zatáčkách pod plynem, jinak rozdíl nevidím.
otec na dochodku dnes uz jazdi hodne malo a ma tiez zimaky cely rok ... ale on jazdi tak dva tri krat za tyzden s celkovym tyzdennym nabehom cca 30-40 km ... ale na denno denne jazdenie by som uz v lete na zimakoch nechcel jazdit ( ved pred rokom u nas uz v aprili bolo 28 stupnov ) ... sam pritom tiez nejazdim vela ( cca 8000km rocne ) ale kedze jazdim kazdy den tak som za letne pneu moc rad ked je uz teplo ... v tych horucavach ake dnes uz mame iste trpia menej ako zimne navyse asi aj spotrebe to len a len pomoze aj ked priznavam ze tu vobec nesledujem a neriadim sa nou... aj valivy "hluk" od letnych je nizsi ... aspon mam ten citak
vsetko je to o potrebach takze to chapem.. nie kazdemu ( myslim tych ktori jazdia uz velmi malo ) sa zrejme chce kvoli 2000km najazdenym v priebehu tepleho obdobia prezuvat ... kamarat takto roky jazdil zimakoch ( kedze spravil tak cca 3000km za rok )... az potom sa nestacil divit ked raz uz nakoniec prezul ( ked auto predaval ) a zrazu mal o liter mensiu spotrebu .... ci nieco v tomto usetril dodnes vie len on sam
vsetko je to o potrebach takze to chapem.. nie kazdemu ( myslim tych ktori jazdia uz velmi malo ) sa zrejme chce kvoli 2000km najazdenym v priebehu tepleho obdobia prezuvat ... kamarat takto roky jazdil zimakoch ( kedze spravil tak cca 3000km za rok )... az potom sa nestacil divit ked raz uz nakoniec prezul ( ked auto predaval ) a zrazu mal o liter mensiu spotrebu .... ci nieco v tomto usetril dodnes vie len on sam
Tak to je dosť zásadný rozdiel, nie?
CHerokee
Děkuji redakci za tento článek a vyvracení zažitého mýtu. Věděl jsem to z vlastní zkušenosti. Jenže je to miliardový byznys, tomu jsou uzpůsobeny i zákony a mýty.
Já teda v zimě nosim jiný boty než v létě = co ty? :-)
Pro starší a zkušenější [odkaz] já to nedám 8-s >:D
Pro starší a zkušenější [odkaz] já to nedám 8-s >:D
mam dve komplet sady na diskoch... len prezujem a je to.. otazka 10 minut ( pneuservis mam rovno pod oknom ) .... a dat 2 x rocne po 10 ecka na to este mam ;-) .... v tomto sa neoplati setrit ... hlavne ked clovek jazdi denno denne :yes:
Předpokládám 10 EURO za kolo. Nestačí jen kolo vyměnit, musí se také převyvážit a stará alespoň umýt. To je minimum 1 000 Kč za výměnu.
Počítejme: životnost kol 4 roky (guma taky stárne), 2 sady (tedy dokup jedné sady), ventilky s měřením tlaku, 6 - 8 let auto (nepočítám služebáky na 4 letý operák, to platí společnost) - celkem 100 - 150 tis. Kč, rezervu neřeše. Tedy můžeme odhadnout že je to +/- 1 Kč na 1 km.
Tolik nás stojí jen kola. Při univerzálkách to vyjde do 30 tis. Kč včetně vyvážení 1x za rok.
Počítejme: životnost kol 4 roky (guma taky stárne), 2 sady (tedy dokup jedné sady), ventilky s měřením tlaku, 6 - 8 let auto (nepočítám služebáky na 4 letý operák, to platí společnost) - celkem 100 - 150 tis. Kč, rezervu neřeše. Tedy můžeme odhadnout že je to +/- 1 Kč na 1 km.
Tolik nás stojí jen kola. Při univerzálkách to vyjde do 30 tis. Kč včetně vyvážení 1x za rok.
10 euro zaplatim za komplet vymenu ... jedno kolo teda potom vychadza na 2,50 ;-) .... s vyvazovanim je to tak okolo 22 eur komplet ... ale vzhladom na mensi najazd kola casto nevyvazujem ...
PS: keby jedno kolo stalo 10 ecka tak to si potom pneu vymenim sam ... nie som zase blazon.. a ani bez ruk ;-)
PS: keby jedno kolo stalo 10 ecka tak to si potom pneu vymenim sam ... nie som zase blazon.. a ani bez ruk ;-)
Tak to máte na Slovensku poloviční ceny, nebo to mění Joža od traktoru jako vedlejšák v pracovní době a s nářadím / nástroji svého zaměstnavatele. Ne děkuji, nechci. Na to jsou kola a můj život důležitější.
Bežné pneuservisy zväčša 25 - 35,-€. Nemám druhú sadu diskov a za prezutie s vyvážením platím 30,-€.
ja za vymenu ( prehodenie pneu ) s vyvazenim platim tak 22-23 eur viac niie ... ale vyvazujem tak raz za dva roky ;-)
no a prezutie co chodi bracha tam kde ja ( kedze nema druhu sadu diskov ) ho tiez vyjde tak na 30... :yes:
PS: ono u lancera js kusok problem v tomto.. tam mas len 16tky a potom uz rovno 18tky.. nemas 17tky pneu ziadne oficialne v technicaku .. a 18tky kola s nestandardnym rozmerom su aj co sa tyka pneumatiky uz hodne drahe ... ale stale rozmysla ze kupi aj dalsie disky ale nakoneic len opat "zakladne" 16tky tak uvidime...
no a prezutie co chodi bracha tam kde ja ( kedze nema druhu sadu diskov ) ho tiez vyjde tak na 30... :yes:
PS: ono u lancera js kusok problem v tomto.. tam mas len 16tky a potom uz rovno 18tky.. nemas 17tky pneu ziadne oficialne v technicaku .. a 18tky kola s nestandardnym rozmerom su aj co sa tyka pneumatiky uz hodne drahe ... ale stale rozmysla ze kupi aj dalsie disky ale nakoneic len opat "zakladne" 16tky tak uvidime...
Tak to máš ešte lacnejšie.... Každopádne Orm žije v drahšom kraji. ;-)
Tuším, že se to jmenuje Evropa >:D
chodim do pneuservisu roky... ziadny joza od vedla ;-) ale normalny pneuservis kde jazdia fakt aj uplne ine masinky ( cenovo ) ako ta moja.... a platim 10 eur za vymenu komplet... a boli casy ked stalo aj 8 ( teda 2 eura na kolo )... ale tak casom podrazelo aj recko aj turecko proste vsecko ;-)
ale inak uz sme pocitali ze keby bracha kupil hned aj druhu sadu diskov tak to co platil doteraz ( uz ma 9 sezonu tento rok ) 2 krat rocne zvlast za prezuvanie ... no proste uz by na tie dalsie disky skoro aj mal... takze aj tu clovek moc neusetri a ak ma auto dlhsie vtedy sa uz oplati komplet aj druha sada na diskoch ... nic clovek proste neusetri prezuvanim este aj pneu viac trpi
ale inak uz sme pocitali ze keby bracha kupil hned aj druhu sadu diskov tak to co platil doteraz ( uz ma 9 sezonu tento rok ) 2 krat rocne zvlast za prezuvanie ... no proste uz by na tie dalsie disky skoro aj mal... takze aj tu clovek moc neusetri a ak ma auto dlhsie vtedy sa uz oplati komplet aj druha sada na diskoch ... nic clovek proste neusetri prezuvanim este aj pneu viac trpi
Seriozny pneuservis ti prehodi kolesa na elektronoch aj s vyvazenim za 20-25E (podla velkosti) v pohode. Jozko z garaze aj za menej o par Euro.
Tym samozrejme nemyslim extra vypalnikov ako Mikona (nech mi Subaru odpusti - je to nas importer...).
Tym samozrejme nemyslim extra vypalnikov ako Mikona (nech mi Subaru odpusti - je to nas importer...).
este raz neviem ci sme si rozumeli.... tych 10 eur je len za prehodenie kolies ( ak mas komplet dve sady na diskoch ) ... to znamena ze daju dole kolesa a nahodia druhe komplet kolesa na disku a nic ine neriesia... teda nemusis navliekat pneu na disk co v podstate to cele hodne predrazuje a trpi pritom dost aj samotna pneumatika ... proste len prehodis uz obute kolesa a je to ;-) ... :yes:
aj na felde sme mali dve sady na diskoch a mam to tak aj teraz na pole ... a spokojnost... len bracha furt este nahadzuje aj letne aj zimne pneu stale na jeden a ten isty disk a uz na tom fajne zacvakal za tie roky ked to tak spocitam ... uz mohol mat za tie roky dalsie fajne elektrony "splatene" ( aspon nejake 16tky ked uz nie rovno 18tky ) ale je to jeho vec ... zase on ma ine priority a ine zaujmy takze ho chapem...
aj na felde sme mali dve sady na diskoch a mam to tak aj teraz na pole ... a spokojnost... len bracha furt este nahadzuje aj letne aj zimne pneu stale na jeden a ten isty disk a uz na tom fajne zacvakal za tie roky ked to tak spocitam ... uz mohol mat za tie roky dalsie fajne elektrony "splatene" ( aspon nejake 16tky ked uz nie rovno 18tky ) ale je to jeho vec ... zase on ma ine priority a ine zaujmy takze ho chapem...
já mám sportovní letní pumy po celý rok, zima v nich není, na sněhu a ledu kloužou stejně jako zimní, dá se v nich řídit
Já čoveče chodím celoročně v teniskách >:D
No takže víš = že na sněhu ledu to je proti [odkaz] pěkná mizérie :-)
Já taky netvrdím, že bych na sněhu nebo ledu jezdil na letních. Odchodit se to přes zimu v teniskách dá.
Dá se dělat věcí = ale letos byl sníh i v Praze a už někdy v listopadu = a je prostě lepší mít vedle tenisek i zimní boty. A ty boty si vezmeš podle počasí jaký chceš = u pneu to tak jednoduchý neni
Trvalo to dlouho ale nově to konečně řešej i kvalitní celoročky [odkaz]
Trvalo to dlouho ale nově to konečně řešej i kvalitní celoročky [odkaz]
A v čem je ten byznys? Není jedno jestli ojíždím letní nebo zimní? >:D A nedovedu si představit někoho, kdo pravidelně používá auto a přežil by celou zimu na letních >:D Teda pokud nebydlí v praze, kde sněží třikrát do roka >:D
Beefcake
Prd ste vyvratili, akurat bude zase nablito.
jak inak.. je vikend :yes:
Je to normální článek test z pondělního Světa motorů = z pondělí 10.2. ;-)
v pondelok bolo 11 teho... len taka mala technicka ;-)
:yes: :-)
Tak to sorry ;-)
Tak to sorry ;-)
ved sa nic nedeje....
PS: vcera bolo u nas uz 10 stupnov ... vsade slnko.... ale tak zima este urcite neskoncila .... ale aspon do umyvarky ma uz taha skocit ... aj ked ten bordel po parkoviskach a kamienky budu urcite zametat najskor az o mesiac niekedy v polke marca ... to tu este potom bude prachu... ach jo .... uz nech je leto :yes:
PS: vcera bolo u nas uz 10 stupnov ... vsade slnko.... ale tak zima este urcite neskoncila .... ale aspon do umyvarky ma uz taha skocit ... aj ked ten bordel po parkoviskach a kamienky budu urcite zametat najskor az o mesiac niekedy v polke marca ... to tu este potom bude prachu... ach jo .... uz nech je leto :yes:
Vyvrátili prd, na betonu to bylo lepší pro letní, ale asfalt to otočil. A ještě je otázkou, nakolik byl hladký. Kolik toho najezdíme po betonu mimo některých dálnic?
Mimo některých dálnic??? Většina dálnic je beton 8-s :-!
Většina? To by bylo zajímavé zjistit, jestli je to pravda. D1 a D2 beton a zbytek je asfalt. D4 vůbec, D5 stěží z poloviny, D6, D7, D8 vůbec, D10 vůbec, D11 z poloviny, a tak dále.. I na D1 je část úseků asfaltová. Takže kdo ví, zda by to kilometrově vůbec vyšlo.
Vyšlo. Jen D1 je Praha-Brno přes 200 km, Brno-Ostrava je dalších, k tomu D2... Kolik máme celkem km dálnic?
Přes 1200 km = trapnou fintou když před pár lety Sobotkova vláda rychlostnim komunikacim začala řikat dálnice [odkaz] :-)
Sice nesplňujou parametry dálnice = šířku, sklon, zatáčky = ale to politikum nevadí ;-)
Beton sice dýl vydrží ale příjemnějš se jede po asfaltu = kolik je kterýho povrchu fakt nevim
Sice nesplňujou parametry dálnice = šířku, sklon, zatáčky = ale to politikum nevadí ;-)
Beton sice dýl vydrží ale příjemnějš se jede po asfaltu = kolik je kterýho povrchu fakt nevim
Pozor, Praha-Brno právě není 200 km betonu, je tam poměrně dlouhý asfaltový úsek (minimálně 10 km), stejně tak průjezd Brnem je celý na asfaltu.
Nevím, kolik dá v součtu D3 a D11, ale tipuju, že to nebude stačit na zbytek sítě, který je asfaltový.
Nevím, kolik dá v součtu D3 a D11, ale tipuju, že to nebude stačit na zbytek sítě, který je asfaltový.
Pozor na střídání druhu povrchu je nějaká norma = někdo je třeba z oboru a moh by vědět
Můžu se na to pozeptat lidí, kteří to projektují, ale myslím, že do té doby spolehlivě zapomenu a hlavně - už to nebude důležité. I když po D1 moc nejezdím, tak vím, že tam ten asfalt je, minimálně od 55. km do 66. Další si nějak nevybavuju, kromě všech mostů.
No mě by to zajímalo = tak jestli máš někoho kdo ví = pak to sem napiš
Nebo SZ = sem divnej vim = díky :-)
Nebo SZ = sem divnej vim = díky :-)
Bertold
Kedysi dávno dávno sa tá „magická hranica 7 stupňov“ interpretovala správne. Tá hranica je myslená tak, že teplota cez deň nevystúpi nad 7 stupňov. Vtedy v noci či na mostoch sa už môže objaviť ľad, či začať snežiť. Ako sa stala z toho „komunikačná skratka“, ako to je aj v článku uvedené, tak to nikto nechápe ako komunikačnú skratku, ale ako fakt. Nuž, je veru hanba, že s tvrdením, že pod 7 stupňov letné pneumatiky tvrdnú a zimné sú lepšie, sa dnes človek stretne vo väčšine pneuservisov a „odborných“ časopisov. Žijeme rýchlu dobu, všetko treba vysvetľovať jednou vetou. Dve vety by už čitateľ či zákazník nedal. Potom to tak s tými informáciami aj vyzerá.
ludstvo celkovo hlupne .... menia sa priority... nic nove.. este par desatroci a sami sa znicime... netreba ziadny asteroid ani mimozemstanov ... ludstvo sa porazi aj samo
Aktuálně denní tepoty klidně přes +10stC, noční pod nulou...
dnes rano u nas o 6-tej... -1 ....... a teraz o 13-tej --- plus 8stupnov.... a vecer ked pojdem na nocnu o 21.30 tak zase ma byt okolo 0 az plus 1.... :yes:
najhorsie je to za mna prave okolo 0... jazdim hodne casto skoro rano a potom zase neskoro vecer... a prave okolo 0 je to asi najzradnejsie.. paradoxne ked je -10 a jasno tak pohoda... alebo uz ked je plus 5 alebo plus 10... ale okolo nuly ked su hmly a mrznuce kdejake mrholenia to nemam rad... este ze to nemam do prace daleko no
najhorsie je to za mna prave okolo 0... jazdim hodne casto skoro rano a potom zase neskoro vecer... a prave okolo 0 je to asi najzradnejsie.. paradoxne ked je -10 a jasno tak pohoda... alebo uz ked je plus 5 alebo plus 10... ale okolo nuly ked su hmly a mrznuce kdejake mrholenia to nemam rad... este ze to nemam do prace daleko no
Médiá potrebovali pred prezúvacou sezónou priniesť všeobecnú radu pre motoristov, kedy je vhodné prezuť zimné pneumatiky. Odborníci vymysleli všeobecné pravidlo: „Keď maximálna denná teplota dlhodobejšie nevystúpi nad 7 stupňov. Vtedy je riziko, že cez deň v tieni a na mostoch sa môže vyskytnúť námraza, v noci môže aj začať snežiť. Letné pneumatiky pri poklese teplôt strácajú priľnavosť, lebo neobsahujú (voľakedy) siliku, vďaka čomu im tvrdne zmes.“ Toto celé sa zjednodušilo na: „Prezúvať treba, keď teplota klesne pod 7 stupňov, lebo letným pneumatikám pri nízkych teplotách tvrdne zmes“. Že to dnes hlásajú všeobecné médiá je ako tak akceptovateľné. Ale že túto komunikačnú skratku už šíri takmer každé motoristické médium je hanba. O pneuservisoch ani nehovoriac.
Frantizsekk
Zrovna tady jste se mohli rozsoupnout a prorazit, klidne jste mohli prizvat i slecnu.
rohYpnol
Největší nebezpečí není letní pneu v zimě nebo zimní v létě.
Největším nebezpečím je neuvážlivý (slušně řečeno) řidič.
Jinak za mě - jsem zastáncem zimních pneu jednoznačně. Ono je krásné, že když je hezky, tak... Ale bohužel většinu času není jen hezky. Ono i když je cesta odklizená tak kolikrát odtává sníh, zmrazky, atp. ... A právě v takových situacích "podrží" zimní pneu, zatímco letní vás vytrestá.
Navíc když je hezky, tak těch krizových okamžiků je mnohem méně než za horších podmínek.
Takže za mě ať si každý jezdí na čem chce, ale ať jede podle toho, co mu jeho vůz/technický stav/pneu dovolí. TO neposoudí žádný sebelepší zákon ani novinářská rada, ale jen uvážlivý a zodpovědný řidič :-!
Jinak test :yes:
Největším nebezpečím je neuvážlivý (slušně řečeno) řidič.
Jinak za mě - jsem zastáncem zimních pneu jednoznačně. Ono je krásné, že když je hezky, tak... Ale bohužel většinu času není jen hezky. Ono i když je cesta odklizená tak kolikrát odtává sníh, zmrazky, atp. ... A právě v takových situacích "podrží" zimní pneu, zatímco letní vás vytrestá.
Navíc když je hezky, tak těch krizových okamžiků je mnohem méně než za horších podmínek.
Takže za mě ať si každý jezdí na čem chce, ale ať jede podle toho, co mu jeho vůz/technický stav/pneu dovolí. TO neposoudí žádný sebelepší zákon ani novinářská rada, ale jen uvážlivý a zodpovědný řidič :-!
Jinak test :yes:
ono aj kvalitne celorocne nemusia byt zle... ale viem si predstavit o aky biznis by prisiel gumarensky priemysel keby zrazu nikto neprezuval... doba je aka je... a show must go on ....
inak urcite je daleko bezpecnejsie jazdit v lete na zimnych ako v zime na letnych... sam citim na mojom aute ze letne maju aj nizsi hluk ... a na felde to bolo este vyraznejsie.. tam ked som dal zimne auto doslova "hucalo" ... takze letne v lete su urcite na mieste... aj hlukom aj spotrebou aj zivotnostou .. uz otazne je kto moc nejazdi ci menit na letne alebo nechat zimne cely rok...
inak urcite je daleko bezpecnejsie jazdit v lete na zimnych ako v zime na letnych... sam citim na mojom aute ze letne maju aj nizsi hluk ... a na felde to bolo este vyraznejsie.. tam ked som dal zimne auto doslova "hucalo" ... takze letne v lete su urcite na mieste... aj hlukom aj spotrebou aj zivotnostou .. uz otazne je kto moc nejazdi ci menit na letne alebo nechat zimne cely rok...
Hele, zimní stejně po 4 letech můžeš vyhodit. Takže hrdopyšně přezouvat na zimní, které jsou 4+ leté je o ničem...
Nevidím jediný důvod, proč nedojíždět klidně staré zimní v létě.
O tom, že zimní pneu přinesly nějaký business navíc pro pneumatikářské firmy bych ani tak přesvědčen vůbec nebyl. Nějaké navýšení tam bude, ale nic razantního. Je totiž jedno, jestli sjíždím letní nebo zimní. Když jezdím na zimních, letní mi leží v garáži a nesjíždí se. A naopak. Je to především o počáteční investici, kdy k vozu musím pořídit další sadu hned.
Nevidím jediný důvod, proč nedojíždět klidně staré zimní v létě.
O tom, že zimní pneu přinesly nějaký business navíc pro pneumatikářské firmy bych ani tak přesvědčen vůbec nebyl. Nějaké navýšení tam bude, ale nic razantního. Je totiž jedno, jestli sjíždím letní nebo zimní. Když jezdím na zimních, letní mi leží v garáži a nesjíždí se. A naopak. Je to především o počáteční investici, kdy k vozu musím pořídit další sadu hned.
Nevidíš jediný důvod = proč nedojíždět starý zimní přes léto? Jako fakt? :-|
Ty přes léto donášíš starej zimní kabát rukavice kulicha a [odkaz]
No a v autě je to stejně blbý = jen navíc nebezpečnější ;-)
Ty přes léto donášíš starej zimní kabát rukavice kulicha a [odkaz]
No a v autě je to stejně blbý = jen navíc nebezpečnější ;-)
Ne, není to blbý.
Zimní pneu mají nějaké vlastnosti, pro které si je kupuješ. Měkkost a poddajnost siliky po 4 letech je v háji. Tedy co se týká vlastností gumové směsi, stanou se obdobou letních pneu. Dezén sice zůstává zimní, ale to není tak zásadní /kolik aut jezdí třeba na AT nebo MT, nebo celoročních.../.
Takže věřím tomu, že 4+ letá zimní pneu se svými vlastnostmi přiblíží těm letním. A to nejnebezpečnější - "probrždění" měkké pneu na horké letní silnici prostě kvůli tvrdnutí směsi nenastává.
Dojíždět starší zimní pneu přes léto není problém.
A žádný test, který by srovnával 4+leté zimní pneu a letní pneu na suchu či mokru a ukázal na nebezpečnost starých zimních jsem neviděl.
Zimní pneu mají nějaké vlastnosti, pro které si je kupuješ. Měkkost a poddajnost siliky po 4 letech je v háji. Tedy co se týká vlastností gumové směsi, stanou se obdobou letních pneu. Dezén sice zůstává zimní, ale to není tak zásadní /kolik aut jezdí třeba na AT nebo MT, nebo celoročních.../.
Takže věřím tomu, že 4+ letá zimní pneu se svými vlastnostmi přiblíží těm letním. A to nejnebezpečnější - "probrždění" měkké pneu na horké letní silnici prostě kvůli tvrdnutí směsi nenastává.
Dojíždět starší zimní pneu přes léto není problém.
A žádný test, který by srovnával 4+leté zimní pneu a letní pneu na suchu či mokru a ukázal na nebezpečnost starých zimních jsem neviděl.
Ten odstavec "Takže.." je fascinující :-)
Testy se tomu samozřejmě občas věnujou = rozdíl v brzdný dráze je tak 20% v opravdovym horku 30°C až třetinovej rozdíl
Je to prostě jako boty = uprostřed zimy a uprostřed léta = sou prostě vhodnější jiný ;-)
Čest poslední generaci celoroček = u Michelinu a Goodyearu to zvládli velmi dobře :yes:
Testy se tomu samozřejmě občas věnujou = rozdíl v brzdný dráze je tak 20% v opravdovym horku 30°C až třetinovej rozdíl
Je to prostě jako boty = uprostřed zimy a uprostřed léta = sou prostě vhodnější jiný ;-)
Čest poslední generaci celoroček = u Michelinu a Goodyearu to zvládli velmi dobře :yes:
Znovu - žádný test, který by srovnával STARÉ zimní pneu a letní jsem neviděl. Pokud máš odkaz, rád se podívám.
K tebou uváděných +20%... Pointa je v tom, že když místo cestních dáš AT/MT, budeš mít taky úplně jiné brzdné dráhy. Navíc třeba dost majitelů SUV či MPV jezdí celý rok na zimních prostě pro hrubší vzorek vhodnější do lehčího terénu. Alternativou jsou až celoroční co přišly do módy v poslední době.
K tomu věřím - ano, věřím na základě vlastní zkušenosti. Do 4 let stáří pneu klidně budu souhlasit, že jezdit v létě je špatně. Ale jakmile ztvrdne silika, ze zimních vlastností je tak 15% :-!
K tebou uváděných +20%... Pointa je v tom, že když místo cestních dáš AT/MT, budeš mít taky úplně jiné brzdné dráhy. Navíc třeba dost majitelů SUV či MPV jezdí celý rok na zimních prostě pro hrubší vzorek vhodnější do lehčího terénu. Alternativou jsou až celoroční co přišly do módy v poslední době.
K tomu věřím - ano, věřím na základě vlastní zkušenosti. Do 4 let stáří pneu klidně budu souhlasit, že jezdit v létě je špatně. Ale jakmile ztvrdne silika, ze zimních vlastností je tak 15% :-!
Hlavne je dulezity za jakych podminek budes takovy zimni pneu dojizdet. Pokud s tim chces jezdit rychly casy na Ringu tak to asi nebude idealni. Ovsem jestli s tim bude jezdit manzelka pro deti do skolky a do lidlu na nakup tak je absolutne jedno jestli dojizdi zimni nebo ma letni. Oboji poslouzi uplne stejne dobre.
praděda7
mají pravdu....na prvním místě jde jen o peníze..... :-!
Konečně někdo přišel s takovým testem, to je nádherné čtení z praxe, ne jen tupé papouškování o nezbytnosti zimního obutí nonstop až do jara. V článku jsou popsány velice dobře všechny varianty, vč. výhod zimních pneu.
Viz můj příspěvek níže. Jak říká můj instruktor na střelnici - raději mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat. Asi tak bych shrnul potřebu zimních pneu v zimním období :-)
adamzprahy
Ano, objektivně nad nulou není bůhvíjaký důvod pro zimní gumy. Problém je, že když je v zimě okolo nuly, hrozí výkyvy teplot, sníh či námraza, popř. narazíte na část neupravené (neosolené) vozovky a jste s letníma nahraní. Třeba v té Praze to pozoruji naprosto běžně, obzvlášť když jezdím mezi okrajovými částmi Prahy. To jedete chvíli na 5 stuopních a slunci, pak vjedete někam do údolí nebo méně obydlené části a najednou je -1, mráz či dokonce zbytky sněhu. Takže sice důvod pro zimní obutí je v celkovém zimním nájezdu třeba 0,1%. Nicméně v tom 0,1% je obrovské riziko nehody na letních a proto raději hobluju zimáky i když už se zdá, že nejsou potřeba.
Období okolo března je samozřejmě dost nepříjemné, protože sice je i +10 a víc, ale někdy vyjedete v 7 ráno mimo město a jedete po námraze...holt tedy v tom teple musíte jezdit opatrněji, ale mít jistotu v té námraze. Protože na ledu a sněhu na letních neuděláte opravdu nic...
Období okolo března je samozřejmě dost nepříjemné, protože sice je i +10 a víc, ale někdy vyjedete v 7 ráno mimo město a jedete po námraze...holt tedy v tom teple musíte jezdit opatrněji, ale mít jistotu v té námraze. Protože na ledu a sněhu na letních neuděláte opravdu nic...
stajnc
Já si pamatuji pravidlo 4x4: vzorek minimálně 4 mm, maximálně 4 roky staré pneumatiky na všech 4 kolech a od +4 stupňů Celsia. Nevím kde kdo přišel na těch +7 stupňů. Jinak já bydlím v jednom z těch nejzasněženějších měst a tady by to bez zimáků opravdu nešlo :-)
tak ja posilam dal zimaky 6mm, protoze svoje vlastnosti na snehu uz ztratily a zacinaji byt nebezpecne.
mozna ze ty je jeste koupis jako malo jety a libujes si, jak ti to sedi
mozna ze ty je jeste koupis jako malo jety a libujes si, jak ti to sedi
Na šesti mm nebezpečné? To myslíš vážně?
rozdil mezi novejma 9mm a ojetejma 6mm je propastnej
az budes mit na snehu neco najeto, poznat to taky
az budes mit na snehu neco najeto, poznat to taky
mm jsou podstatne. Nejlepsi je sve letnaky pred zimou pekne prorezat rezackou a hned to jezdi jinak. Rusky youtube je toho plnej >:D Pro ty co nemaji rezacku staci nahrate dlatko. Prominte delam si tu z vasich mm legraci. Ja totiz vzdycky prezouvam az s prvnim snehem a dobre.
Jj ty první dny když nečekaně v listopadu napadne = kdo by to byl čekal žejo = bejvaj zajímavý [odkaz] všichni totiž přezouvaj až s prvnim sněhem :-)
To přezutí až s prvnim sněhem funguje u bot = to taky dělám = u pneumatik viz odkaz >:-[]
To přezutí až s prvnim sněhem funguje u bot = to taky dělám = u pneumatik viz odkaz >:-[]
A co pak s těmi 4mm zimáky děláte? Pak zase vyjde článek, jak je nebezpečné dojíždět zimáky v létě >:D Jinak neříkám, že to máte úplně špatně.
topten
kdyz to trochu prezenu,
redaktoruv zaver, ze v zime jsou lepsi letni (na suchu)
me z toho zas vychazi, ze v lete jsou lepsi zimni (na mokru)
test kazdopadne super :yes:
co me prekvapuje, tak exceletni brzdna draha rapidu na suchu (i pod 35 metru)
dnes rano v 8 sem jel do prace, teplota -6, na casti silnice led, cast zledovately ujezdeny snih a kdyz jsem vyjel na jednicku, ta byla castecne namrzla a ledovka.
az pojedu vecer, bude tak +5, castecne sucho, castecne mokro, castecne ledovka.
s letnima bych mel problem se dostat na tu jednicku a podle stylu nekterych co jeli, nejspis jeli na letnich. mozna uz tenhle test cetli …
kazdopadne jeste jednou, velmi dobre hodnotim tento obsahly test :yes:
ale ten zaver, to je cira demagogie :no:
redaktoruv zaver, ze v zime jsou lepsi letni (na suchu)
me z toho zas vychazi, ze v lete jsou lepsi zimni (na mokru)
test kazdopadne super :yes:
co me prekvapuje, tak exceletni brzdna draha rapidu na suchu (i pod 35 metru)
dnes rano v 8 sem jel do prace, teplota -6, na casti silnice led, cast zledovately ujezdeny snih a kdyz jsem vyjel na jednicku, ta byla castecne namrzla a ledovka.
az pojedu vecer, bude tak +5, castecne sucho, castecne mokro, castecne ledovka.
s letnima bych mel problem se dostat na tu jednicku a podle stylu nekterych co jeli, nejspis jeli na letnich. mozna uz tenhle test cetli …
kazdopadne jeste jednou, velmi dobre hodnotim tento obsahly test :yes:
ale ten zaver, to je cira demagogie :no:
Na tebou popisované podmínky ani nemusím být na horách. Třeba u nás, v Polabí: přes den plus osm, ráno minus čtyři a mrznoucí mlha. Do toho samozřejmě ještě to, co roztaje ze zbytků sněhu kolem silnic. Kvalitní směs pro naprosto nečekané situace.
Jsem zvědav, kolik dnes uvidím vesnických kolenovrtů, kteří už přezouvají na letní jen proto, že bylo pár dní nad nulou.
Jsem zvědav, kolik dnes uvidím vesnických kolenovrtů, kteří už přezouvají na letní jen proto, že bylo pár dní nad nulou.
Co je to vesnický kolenovrt?
Totéž, co městský kolenovrt, ale žije to na vesnici. Přes města dnes nepojedu, tak netuším, jak to v nich bude vypadat. :-)
to je jak u nas ... presne... rano o 6rej mrzne.. a poobede o druhej ides domov doslova v tricku .. a ventilaciu v aute hned menis z tepleho vzduch na chladny... k tomu vecer opat zase veterno ( povestna kosicka kotlina kde fuka a fuka stale) :yes:
Nie demagogia, ale dnes popularna "antisystemovost" a hladanie konspiracii tam, kde nie su. Podla debat k tejto teme to vzdy padne na urodnu podu. Nielen tu.
Beefcake
Test je ok, aj ked je to dokola len o brzdeni. Ale zavery z neho uplne zle a umyselne kontroverzne.
V závěru je = že to chce používat zdravej rozum = co se ti na tom nezdá? :-|
A ci zdravej rozum pouzivas ty?
Rozhodn ne tvuj co si myslí že 1,8% nižší prodeje znamenaj o 1,8% nižší zisk >:-[]
Představ si že chápu, že o 1,8% nižší prodej neznamená automaticky o 1,8% nižší zisk. Nicméně ani o 1,8% nižší prodej ani o 1,8% nižší roční zisk není pro firmu velikosti VW ani žádnou jinou zdravou firmu tragédie, ze který by bylo potřeba být vyděšený. To je to co se ti tady pokouším vysvětlit.
No napsals to tak = jako že nechápeš :-)
Seš vtipnej = jak mi furt dokola vysvětluješ = třeba ekonomii nebo teď ekonomiku ;-)
Takže zpátky k původní otázce = jak si došel k tomu že ty těch tísíce hodin nepotřebuješ = a dokonce to víš líp než ty co je potřebujou? >:-[]
Seš vtipnej = jak mi furt dokola vysvětluješ = třeba ekonomii nebo teď ekonomiku ;-)
Takže zpátky k původní otázce = jak si došel k tomu že ty těch tísíce hodin nepotřebuješ = a dokonce to víš líp než ty co je potřebujou? >:-[]
Vysvětluju ti to proto, protože zjevně nechápeš co ti píšu. Ani se nechlub tím, že máš údajně VŠE. Jestli považuješ za tragédii hypotetický propad prodejů o necelý 2 % tak to ukazuje jen na tvoje elementární neznalosti. Firma, kterou ohrozí 2% propad prodejů je nejspíš těsně před krachem Výška marže na výrobcích musí být u zdravé prosperující firmy v řádu desítek procent. Tudíž o 2% nižší prodeje jsou sice nepříjemný ovšem nikoliv zásadně nabourávající prosperitu firmy. Ano v grafu to pro nějakýho nablblýho ekonoma bude působit neesteticky, protože to naruší jeho růstovou křivku prodejů, u který očekává, že neustále poroste.
Nemyslím, že vím něco extra. To je prostě holá skutečnost, kterou ty asi nechceš pochopit. Nebo zase žereš nějaký hoaxy, kde ti řekli, že máš být připosranej kvůli propadu prodejů o 1,8%, tak seš. >:-[]
Nemyslím, že vím něco extra. To je prostě holá skutečnost, kterou ty asi nechceš pochopit. Nebo zase žereš nějaký hoaxy, kde ti řekli, že máš být připosranej kvůli propadu prodejů o 1,8%, tak seš. >:-[]
Neuvěřitelný = jak někdo dokáže bejt totálně mimo = a přitom si myslet.. :-)
To víš že sou všichni ekonomové nablblý >:-[]
Už od dob Dieselgate víme že když přijde na VW seš totálně mimo realitu = furt ho odmítáš? Tuhle si psal že dodnes nevíš neznáš nerozumíš = myslim jak si v roce 2019 objevil že nepodvádělo jen VW >:D
Tak to zkusme eště jednou = celkem razantní propad Porsche a dlouhodobej Audi = aut na kterejch koncern VWydělává = prostě je problém. Je fuk že ty sis usmyslel opak :-)
Je to jako s těma zimníma = nejdřív píšeš že v Jablonci přezouváš rok co rok v prosinci = a přitom i malý děti vědi že u nás sníh přináší Martin = 11. listopadu = a proto sou tou dobou povinný ;-)
A každej co řídí ví že povinný nejsou ani dneska ani včera když bylo přes +10°C ale velmi rozumný sou i v tyhle teplý dny kdy bylo i [odkaz] protože ve stejnej den po ránu [odkaz] + [odkaz]
No správně to shrnul Emulgátor 16:09 = proto tě přece už v autoškole učej že rozumný je "na podzim první na jaře poslední" = přezouvat :-!
To víš že sou všichni ekonomové nablblý >:-[]
Už od dob Dieselgate víme že když přijde na VW seš totálně mimo realitu = furt ho odmítáš? Tuhle si psal že dodnes nevíš neznáš nerozumíš = myslim jak si v roce 2019 objevil že nepodvádělo jen VW >:D
Tak to zkusme eště jednou = celkem razantní propad Porsche a dlouhodobej Audi = aut na kterejch koncern VWydělává = prostě je problém. Je fuk že ty sis usmyslel opak :-)
Je to jako s těma zimníma = nejdřív píšeš že v Jablonci přezouváš rok co rok v prosinci = a přitom i malý děti vědi že u nás sníh přináší Martin = 11. listopadu = a proto sou tou dobou povinný ;-)
A každej co řídí ví že povinný nejsou ani dneska ani včera když bylo přes +10°C ale velmi rozumný sou i v tyhle teplý dny kdy bylo i [odkaz] protože ve stejnej den po ránu [odkaz] + [odkaz]
No správně to shrnul Emulgátor 16:09 = proto tě přece už v autoškole učej že rozumný je "na podzim první na jaře poslední" = přezouvat :-!
No u tebe je výraz nablblej ještě hodně mírnej eufemismus hrubě nevystihující realitu >:-[]
Mohl by si mi vysvětlit co je na mým příspěvku nad tebou z tvýho pohledu špatně?
Proč sem taháš Dieselgate, když se bavíme o stagnaci/propadu prodejů aut? To má být projevem tvojí inteligence? Neznám přesný kalkulační vzorce jednotlivých modelů VW, takže nedokážu říct jak velký problém to ve skutečnosti je. Vycházím z hodnoty propadu prodejů celýho VW o 1,8% což není nic strašnýho.
S těma zimníma je velice úsměvný, že mladší poučuje staršího navíc žijícího na horách jak to má dělat. Děkuju za radu. Já si to budu dělat dál podle svého, tak jak to dělám už 20 let.
Mohl by si mi vysvětlit co je na mým příspěvku nad tebou z tvýho pohledu špatně?
Proč sem taháš Dieselgate, když se bavíme o stagnaci/propadu prodejů aut? To má být projevem tvojí inteligence? Neznám přesný kalkulační vzorce jednotlivých modelů VW, takže nedokážu říct jak velký problém to ve skutečnosti je. Vycházím z hodnoty propadu prodejů celýho VW o 1,8% což není nic strašnýho.
S těma zimníma je velice úsměvný, že mladší poučuje staršího navíc žijícího na horách jak to má dělat. Děkuju za radu. Já si to budu dělat dál podle svého, tak jak to dělám už 20 let.
Fakt? A jak by to někdo tvýho rozhledu znalostí a IQ = moh poznat? >:-[]
Vzhledem k tomu jak všechno popleteš a skoro všechno je obráceně než myslíš = asi vlastně DÍK :-)
Proč Dieselgate? Sakra = co si na tomhle moh nepochopit? >:D
Že by proto = proč sem tam napsal? ;-)
S těma zimníma je to fakt smutný = protože to s věkem = nemá nic ale fakt vůbec nic společnýho :-!
To sou prostě základní principy a stručně dobře je vystih Emulgátor = jestli to po těch letech co jezdíš nevíš = blbý :-)
Jestli si jako obvykle nepoučitelnej a podle toho co píšeš jo = fakt blbý >:-[]
Tak si mysli že Emulgátor a z toho co napsal vycházející prastará rada "na podzim měnit první na jaře poslední" je blbost = stejně jako tvrdíš že lidi z Dopravní fakulty ČVUT emisim Dieselgate a všemu okolo naprosto nerozuměj = že sou nablblý = když ty to vidíš opačně. No a to samý platí pro finance nadnárodních koncernů a obecně ekonomy = jen mě furt zajímá jak si sám pro sebe vysvětluješ = to že všichne ty statisíce blbů potřebujou ty tisíce hodin studií a ty si usmyslíš = a (myslíš že) víš to líp :yes: >:-[]
Líp asi jako ty zimní pneumatiky ;-)
V tom to bude = jak píšeš "všechno děláš podle svýho" = blbě ale podle svýho :-)
Vzhledem k tomu jak všechno popleteš a skoro všechno je obráceně než myslíš = asi vlastně DÍK :-)
Proč Dieselgate? Sakra = co si na tomhle moh nepochopit? >:D
Že by proto = proč sem tam napsal? ;-)
S těma zimníma je to fakt smutný = protože to s věkem = nemá nic ale fakt vůbec nic společnýho :-!
To sou prostě základní principy a stručně dobře je vystih Emulgátor = jestli to po těch letech co jezdíš nevíš = blbý :-)
Jestli si jako obvykle nepoučitelnej a podle toho co píšeš jo = fakt blbý >:-[]
Tak si mysli že Emulgátor a z toho co napsal vycházející prastará rada "na podzim měnit první na jaře poslední" je blbost = stejně jako tvrdíš že lidi z Dopravní fakulty ČVUT emisim Dieselgate a všemu okolo naprosto nerozuměj = že sou nablblý = když ty to vidíš opačně. No a to samý platí pro finance nadnárodních koncernů a obecně ekonomy = jen mě furt zajímá jak si sám pro sebe vysvětluješ = to že všichne ty statisíce blbů potřebujou ty tisíce hodin studií a ty si usmyslíš = a (myslíš že) víš to líp :yes: >:-[]
Líp asi jako ty zimní pneumatiky ;-)
V tom to bude = jak píšeš "všechno děláš podle svýho" = blbě ale podle svýho :-)
Tak znova ty tukane. Můžeš mi vysvětlit s čím nesouhlasíš na mým tvrzení, že 1,8% propad prodejů nemůže zdravou firmu nijak ohrozit? Aby si se prezentoval jako korunovanej-* tak do toho v pestrý záplavě smajlíků vytáhneš ještě Dieselgate, která s tou debatou už ale vůbec nesouvisí a ještě se tváříš jako nejchytřejší. Takže ano nechápu proč o tom vůbec píšeš. Bavíme se obecně o poklesu prodejů o 1,8% jedno jestli je to u VW nebo u Fordu nebo u Nokie. A to ty si vůbec nepochopil. Ty nelži, že s touhle tvojí dutou palicí udělal VŠE. To by musel fotr nosit úplatky horem dolem, aby ti ten diplom dali. Možná tě vyhodili ve druhým semestru a ty se tváříš jako že si dostudoval a z mindráku to furt zmiňuješ.
Vysvětlil sem ti dokonce opakovaně (!) proč je pro VW zrovna tenhle propad trochu víc problém než sis zase usmyslel ty. Žes to nepochopil nepobral nebo co + jako obvykle kombinuješ s přesvědčenim že všem oborum rozumíš líp = no to seš prostě ty :-)
Víš že to "ohrozit" sis po cestě sám vymyslel žejo = nebo ani to ne? >:D
Jak někdo kdo nezná věci ze základní školy = si usmyslí a zpochybňuje a popírá závěry celejch oborů od klimatologie po ekonomii včetně posuzování absolventů = to teda fakt nevim = ale vim že se tobě a tobě podobnejm hradní Okecáváček trefil s pražskou kavárnou do vkusu :-)
Je asi čas se přiznat = já tam jen uklízel = natočili o tom dokonce film [odkaz] >:-[]
Dieselgate s tim souvisí = a důvod proč sem ho vytáh = sem naprosto jasně napsal. Co proboha na tak jednoduchym sdělení = de nepochopit?
Je prča že po Dieselgate si zbaštil koncernový kecy že díky pokutám můžou zkrachovat = a zrovna já ti vysvětloval že to je absolutní blbost :-!
A teď hysterčíš na téma finance VW zas = i když tak trochu naopak = ale vždy v opozici = neni přece možný že by tomu někdo moh rozumět líp než ty >:-[]
Popravdě nechápu proč si myslíš že bys takovejmhle věcem měl rozumět? Okecávací PR Volskwagenu že penále za Dieselgate ho můžou položit bylo dobře vymyšlený = a neni překvapení že si to sežral i s navijákem. To je v pořádku = většina lidí to neumí posoudit. Že si to opačně vyhodnotil tehdy a teď zrovna tak = neni překvápko. Překvapení je = že sis usmyslel že ty to naopak správně vyhodnocovat umíš ;-)
Naposled si totiž zaujal vlivem hmotnosti na maximální rychlost auta = což je tak 2. stupeň základky? No pravdu měl samozřejmě kalousek = ne ty
Fakt nechápu jak někdo jako ty dojde k tomu že může chápat posuzovat = no teď třeba finance velký nadnárodní společnosti
Ale respekt = že ty volič Pitomia a fanda hoaxů tvrdej odpůrce reality [odkaz] víš co je semestr :yes: >:D
Ale tohle je o pneu takže k těm blbinám cos napsal: Viz historický znalosti pro tuhle část světa = i blb ví že 11.11. je spojený s prvnim sněhem. A z toho vychází ta povinnost co neni povinnost ale vlastně správný doporučení = mít zimní pneu v období kdy padá sníh a nad ránem bejvá námraza = tj od listopadu do dubna. Proč teda někdo jako ty vymejšlí = že jemu nikdo přikazovat nebude a ty je měníš až v prosinci a zpátky přezouváš už v březnu? Ty nevíš že to co napsal Emulgátor 19.2. v 16:09 = je prostě fakt?
Takže jakej to má podle tvý hlavy plus = dělat to jinak a jezdit na zimních jen prosinec - březen? :-|
Viz ty 18.2. 15:52 "od prosince do března používám zimáky"
Víš že to "ohrozit" sis po cestě sám vymyslel žejo = nebo ani to ne? >:D
Jak někdo kdo nezná věci ze základní školy = si usmyslí a zpochybňuje a popírá závěry celejch oborů od klimatologie po ekonomii včetně posuzování absolventů = to teda fakt nevim = ale vim že se tobě a tobě podobnejm hradní Okecáváček trefil s pražskou kavárnou do vkusu :-)
Je asi čas se přiznat = já tam jen uklízel = natočili o tom dokonce film [odkaz] >:-[]
Dieselgate s tim souvisí = a důvod proč sem ho vytáh = sem naprosto jasně napsal. Co proboha na tak jednoduchym sdělení = de nepochopit?
Je prča že po Dieselgate si zbaštil koncernový kecy že díky pokutám můžou zkrachovat = a zrovna já ti vysvětloval že to je absolutní blbost :-!
A teď hysterčíš na téma finance VW zas = i když tak trochu naopak = ale vždy v opozici = neni přece možný že by tomu někdo moh rozumět líp než ty >:-[]
Popravdě nechápu proč si myslíš že bys takovejmhle věcem měl rozumět? Okecávací PR Volskwagenu že penále za Dieselgate ho můžou položit bylo dobře vymyšlený = a neni překvapení že si to sežral i s navijákem. To je v pořádku = většina lidí to neumí posoudit. Že si to opačně vyhodnotil tehdy a teď zrovna tak = neni překvápko. Překvapení je = že sis usmyslel že ty to naopak správně vyhodnocovat umíš ;-)
Naposled si totiž zaujal vlivem hmotnosti na maximální rychlost auta = což je tak 2. stupeň základky? No pravdu měl samozřejmě kalousek = ne ty
Fakt nechápu jak někdo jako ty dojde k tomu že může chápat posuzovat = no teď třeba finance velký nadnárodní společnosti
Ale respekt = že ty volič Pitomia a fanda hoaxů tvrdej odpůrce reality [odkaz] víš co je semestr :yes: >:D
Ale tohle je o pneu takže k těm blbinám cos napsal: Viz historický znalosti pro tuhle část světa = i blb ví že 11.11. je spojený s prvnim sněhem. A z toho vychází ta povinnost co neni povinnost ale vlastně správný doporučení = mít zimní pneu v období kdy padá sníh a nad ránem bejvá námraza = tj od listopadu do dubna. Proč teda někdo jako ty vymejšlí = že jemu nikdo přikazovat nebude a ty je měníš až v prosinci a zpátky přezouváš už v březnu? Ty nevíš že to co napsal Emulgátor 19.2. v 16:09 = je prostě fakt?
Takže jakej to má podle tvý hlavy plus = dělat to jinak a jezdit na zimních jen prosinec - březen? :-|
Viz ty 18.2. 15:52 "od prosince do března používám zimáky"
Jasně tak ať je po tvým. Tak je to jak říkáš. Pokuty v řádech miliard EUR, který VW hrozily byla prkotina ve srovnání s drastickým propadem prodejů v řádu necelých 2%, který jsou pro ně existenční hrozba. Celý je to způsobený Dieselgate, protože to řekl überekonom Hammuna. Je logický, že propad se dostaví až 4 roky po průseru. A na podzim se tě dojdu zeptat kdy mám nasadit zimáky, protože je nad slunce jasný, že ty v Praze kde vidíte sníh akorát na Nově ve zprávách máš mnohem bohatější zkušenosti a můžeš rozdávat rady, než někdo kdo žije od malička na horách. Seš fakt kádr čoveče. Jestli seš tak krásnej jak seš chytrej, tak má Sněhurka vážnou konkurenci v pozici nejkrásnějšího na světě >:D
Snad jen krom toho závěru = absolutní totální blbost kravina = eště žes tam dal aspoň ten závěr >:-[]
Nejsem über = jen vim to co všichni = otázka je proč ty si myslíš že se všichni pletem a ty máš pravdu. Splet ses kdysi s pokutama = a fakt ten hoax teda PR koncernu pro ekonomicky nevzdělaný zbaštil = to je prostě fakt. No a pleteš se i dneska = jak s tim že 1,8% propad prodejů neni totéž co 1,8% zisku tak v tom že to je v číslech tak obřího koncernu marginálie = protože ti nedošlo že velkej podíl na tom má hlavně to nejziskovější, to s největší marží = Porsche a Audi
Neni důvod se za to stydět = za to hádání = ale jo ;-)
No tak jinak holt nic = hele tak zkus aspoň zlomek reality = v něčem totálně triviálnim: Umíš odpovědět aspoň na ty zimní? Proč je nemáš jako ostatní? Nebo ty si myslíš že Emulgátor nemá pravdu? Nebo prostě = všechno myslíš a děláš obráceně = jen jak ty si usmyslíš a to je prostě nejvíc. To je to ono? :-)
Hele bacha v předchozim odstavci je víc otázek = mám ti je očíslovat? ;-)
Aby ses v tom neztratil a nevyšly ti tak absurdní bláboloviny jakos napsal teď = jen si nejsem jistej jestli to byl pokus o ironii nebo prostě doteď absolutně nechápeš = že svět financí nadnárodních koncernů = je prostě naprosto mimo tvuj rozsah. Což neni urážka = urážky sou že absolventy jedno jestli ČVUT, přetim UK atd. = furt všechny zpochybňuješ případně urážíš = že ty jejich oborum rozumíš líp = to je überurážlivý :-!
Hele a toho Willa Huntinga si viděl? Dost dobrej film = zaslouženej Oscar za scénář :yes: :-)
Jo a to "vim co všichni" = to je myšlený ty co jima opovrhuješ = pražská kavárna = ty co tisíce hodin věnovali aby nějakýmu oboru rozuměli
Nejsem über = jen vim to co všichni = otázka je proč ty si myslíš že se všichni pletem a ty máš pravdu. Splet ses kdysi s pokutama = a fakt ten hoax teda PR koncernu pro ekonomicky nevzdělaný zbaštil = to je prostě fakt. No a pleteš se i dneska = jak s tim že 1,8% propad prodejů neni totéž co 1,8% zisku tak v tom že to je v číslech tak obřího koncernu marginálie = protože ti nedošlo že velkej podíl na tom má hlavně to nejziskovější, to s největší marží = Porsche a Audi
Neni důvod se za to stydět = za to hádání = ale jo ;-)
No tak jinak holt nic = hele tak zkus aspoň zlomek reality = v něčem totálně triviálnim: Umíš odpovědět aspoň na ty zimní? Proč je nemáš jako ostatní? Nebo ty si myslíš že Emulgátor nemá pravdu? Nebo prostě = všechno myslíš a děláš obráceně = jen jak ty si usmyslíš a to je prostě nejvíc. To je to ono? :-)
Hele bacha v předchozim odstavci je víc otázek = mám ti je očíslovat? ;-)
Aby ses v tom neztratil a nevyšly ti tak absurdní bláboloviny jakos napsal teď = jen si nejsem jistej jestli to byl pokus o ironii nebo prostě doteď absolutně nechápeš = že svět financí nadnárodních koncernů = je prostě naprosto mimo tvuj rozsah. Což neni urážka = urážky sou že absolventy jedno jestli ČVUT, přetim UK atd. = furt všechny zpochybňuješ případně urážíš = že ty jejich oborum rozumíš líp = to je überurážlivý :-!
Hele a toho Willa Huntinga si viděl? Dost dobrej film = zaslouženej Oscar za scénář :yes: :-)
Jo a to "vim co všichni" = to je myšlený ty co jima opovrhuješ = pražská kavárna = ty co tisíce hodin věnovali aby nějakýmu oboru rozuměli
marianek
Tak a mame tady test, ktery jen prida vodu do mlyna tem, kteri nechteji pochopit, ze jizdni podminky se v zime meni ze dne na den z hodiny na hodinu.
Ten kdo pouziva letni gumy v zime by mel okamzite vratit ridicak a nikdy ho neziskat zpet.
Ale k "testu". Sucha zima s teplotami nad nulou? Par dni v roce. Vetsinou je mokro, ranni namraza, dest se snehem. Zadna letni guma nedokaze to, co zimni. Uz jen snaha dokazat neco takoveho je uplne nerealna. Kazdy ridic by mel mit 2 sady pneumatik na discich. I v domacich podminkach jsou prezuty za 30 minut.
V testu se zajimaji jen o brzdnou drahu. Samozrejme, ze u zimni pneu na suchu bude brzdna draha delsi. Je to dano charakteristikou gum, pouzitymi materialy. To ale neznamena, ze je zimni pneu horsi nez letni. Vubec se neberou ohledy na fakt, ze po ztrate adheze pri -teplote 2-+2, zimni pneu ji znovu ziska driv nez letni.
Pozdeji test sam ukazuje, ze v horsich podminkach jsou letni gumy absolutne nepouzitelne.
Univezaly jsou potom to nejhorsi, co se da pouzit. Takove by mely byt zakonem zakazane. Jsou stejne spatne v lete jako v zime. Zejmena univerzaly starsi 4 let, kdy je material uz sesly, jsou "letenkou do pekla".
Ten kdo pouziva letni gumy v zime by mel okamzite vratit ridicak a nikdy ho neziskat zpet.
Ale k "testu". Sucha zima s teplotami nad nulou? Par dni v roce. Vetsinou je mokro, ranni namraza, dest se snehem. Zadna letni guma nedokaze to, co zimni. Uz jen snaha dokazat neco takoveho je uplne nerealna. Kazdy ridic by mel mit 2 sady pneumatik na discich. I v domacich podminkach jsou prezuty za 30 minut.
V testu se zajimaji jen o brzdnou drahu. Samozrejme, ze u zimni pneu na suchu bude brzdna draha delsi. Je to dano charakteristikou gum, pouzitymi materialy. To ale neznamena, ze je zimni pneu horsi nez letni. Vubec se neberou ohledy na fakt, ze po ztrate adheze pri -teplote 2-+2, zimni pneu ji znovu ziska driv nez letni.
Pozdeji test sam ukazuje, ze v horsich podminkach jsou letni gumy absolutne nepouzitelne.
Univezaly jsou potom to nejhorsi, co se da pouzit. Takove by mely byt zakonem zakazane. Jsou stejne spatne v lete jako v zime. Zejmena univerzaly starsi 4 let, kdy je material uz sesly, jsou "letenkou do pekla".
Kvalitne celorocky su v nasich klimatickych podmienkach v pohode, vid. test [odkaz]
Voci letnym/zimnym maju vyhodu v tom, ze "nezostarnu", za par rokov sa zjazdia.
Voci letnym/zimnym maju vyhodu v tom, ze "nezostarnu", za par rokov sa zjazdia.
Jak univerzaly zajistuji zvysenou adhezi na kluzkem povrchu bez lamel se zvysenym podilem siliky? A jakym zpusobem udrzi auto na silnici pri nahle zmene vlhkosti povrchu v lete?
Odpoved je jednoducha - spatne.
I kdyz mas velice nizky najezd a celorocni pneu po 4-5 letech je pri pohledu v poradku, material uz neni takovy jako pri nakupu a ztraci adhezi mnohem rychleji. V zadnem pripade by celorocni pneu nemelo byt na silnicich povoleno.
Odpoved je jednoducha - spatne.
I kdyz mas velice nizky najezd a celorocni pneu po 4-5 letech je pri pohledu v poradku, material uz neni takovy jako pri nakupu a ztraci adhezi mnohem rychleji. V zadnem pripade by celorocni pneu nemelo byt na silnicich povoleno.
No jo, ale když má malý nájezd, řekněme 5 tis,. ročně, tak ty gumy může používat 8 let a to pak už se projeví stárnutí. Takže by měl měnit gumy po 4 letech, po ujetí 20 tis. km, kdy mají ješt hloubku vzorku v polovině. To taky není moc ekonomické.
Zmena je optimalna tak po 6-7 rokoch - kedy rovno odidu aj TMPS baterie. Tym, ktori ich maju.
Plácáš nesmysly. Živí tě pneumatikářský průmysl?
Na příštím autě taky budu mít celoroční gumy, protože je nesmysl vyhazovat po čtyřech letech zimáky s najetými deseti tisící kilometry a letní s dvojnásobkem.
Na příštím autě taky budu mít celoroční gumy, protože je nesmysl vyhazovat po čtyřech letech zimáky s najetými deseti tisící kilometry a letní s dvojnásobkem.
Neživí, jen mám své vlastní soukromé auto, kde si vše platím z peněz, které vydělám a které mi stát několikanásobně zdaní, nejsem živnostník, co to nastrká do nákladů. Takže skutečně počítám cena / výkon a někdy jsou faktury skutečně k divení.
Ekonomicky nesmysl mozna. Bezpecnost ostatnich na silnici je ale dulezitejsi nez tvoje penezenka. Proto je treba menit pneumatiky po 4 letech.
Vsak si ich men aj po sezone, nikto ti nebrani. Nam ostatnym nastastie zakon umoznuje to zvazit podla okolnosti.
Však si je klidně měň, ale nenuť to ostatním, komunisto.
A tak na okraj, v mém příspěvku o tom, že by se měnit po čtyřech letech neměly, nic nebylo. Jenže myšlení v souvislostech je pro tebe i po tolika letech stále příliš vysoká škola.
A tak na okraj, v mém příspěvku o tom, že by se měnit po čtyřech letech neměly, nic nebylo. Jenže myšlení v souvislostech je pro tebe i po tolika letech stále příliš vysoká škola.
Nepoplet sis to? Komunista na kvalitu = totálně s.al = včetně tý u pneumatik nebo? :-)
Ne nepoplet. Komunista by zakazoval a prikazoval to Blue Sun presne vystihnul :yes:
Ne = oba ste totálně mimo = úmysl, nebo fakt absolutní neznalost? >:-[]
Smutný že ani 30 let poté co komunisti přivedli k bankrotu země kde násilim vládli = lidi nechápou demokracii a jak funguje ;-)
Smutný že ani 30 let poté co komunisti přivedli k bankrotu země kde násilim vládli = lidi nechápou demokracii a jak funguje ;-)
Jasně všichni jsou mimo jen ty víš vždycky všechno nejlíp >:D >:D
Ale kdepak = ale ty mimo seš = občas popíráš i věci ze základky >:D
Nás co víme sou naštěstí mraky ;-)
V česku nám šéfuje [odkaz] to zmińuju že s nim si taky netrefil stodolu = je to tvuj úhlavní ideologickej nepřítel = poradce Havla, sluníčkář, to on je pražská kavárna :-)
Právem řazenej mezi 100 nej myslitelů planety = pro tebe čistý absolutní zlo = velkej příznivec tažení Evropy za jeden provaz = proti velkýmu nebezpečí z východu
Blbý je že vás nepoučitelnejch = je taky dost >:-[]
Nás co víme sou naštěstí mraky ;-)
V česku nám šéfuje [odkaz] to zmińuju že s nim si taky netrefil stodolu = je to tvuj úhlavní ideologickej nepřítel = poradce Havla, sluníčkář, to on je pražská kavárna :-)
Právem řazenej mezi 100 nej myslitelů planety = pro tebe čistý absolutní zlo = velkej příznivec tažení Evropy za jeden provaz = proti velkýmu nebezpečí z východu
Blbý je že vás nepoučitelnejch = je taky dost >:-[]
Hergot ty ses nám teda rozlítil a to všechno kvůli tomu, že nesouhlasím aby mi někdo nařizoval, že na starší než 4 letý gumě nesmím jezdit. Tobě, ale zřejmě nesmyslný zákazy, příkazy a restrikce vyhovujou. Ty by ses asi za minulýho režimu moc necukal. Co by ti komouši nařídili to by si slepě vykonával. >:D
Hammunasakra