Technika
První test letních pneumatik letošního roku pro malá auta: Žádný propadák, ale ani nadšení
35 komentářů
Blue Sun
3
celoročka začne porážet letní speciálky, je už asi opravdu někde néco špatně...
Přejít do diskuze
Ano, testy s novými gumami jsou stejná finat, jako testy hybridů. Dúležité jsou testy částečně opotřebovyných gum a tam má Michelin skutečně velký náskok.
Michelin ju značí ako summer optimistic. Takže do snehu s ňou treba isť s rozumom. Ale na vode bola vždy dobrá, brzdnou drahou poráža skoro všetky letné, len s aquaplaningom je to slabšie. Celoročka od Conti si podstatne lepšie poradí s tým aquaplaningom a snehom, ale stráca na suchu a životnosti. Krčmové reči o tom ako je celoročka je vždy horšia už dávno neplatia. Ak chceš gumu pre auto s malým nájazdom tak Conti je skutočne univerzál. A Crossclimate je veľmi dôstojná náhrada letnej hlavne v oblasti, kde je často sychravo, alebo studené rána a často slizké cesty.
To teda je. A problem nebude v celorocnej. Aj ked toto je "letna" celorocna.
Takze prdim na to a na leto kupujem AT gumy 😄
Takze prdim na to a na leto kupujem AT gumy 😄
A hlavne, aké má auto pohon. Pamätám si na test, keď 5 hviezdičkové pneu zrazu vybuchli na BMW a MB!
Pirelli, to na tých gumách jazdíš už 7 rokov?Tak bacha, aby si neskončil omotaný okolo stĺpu!
No vykony pneumatik fakt dost bida. Az mi prijdou nektery ty gumy nebezpecny vubec nazout na auto.
Akorat ty s nejvetsim valivym odporem mivaji nejlepsi prilnavost. Tvrdy puky co nesedi byvaji A ckovy >😁
Výsledky testů jsou značně závislé na rozměrech gum. Stejný typ gumy při různých rozměrech může mít i výrazně odlišné výsledky.
Přišel mi mailem [odkaz] na test pneu v rozměru pro kompakty. Vloni jsem koupil Michelin Primacy 4 a nemůžu proti ní říct křivého slova, tak jsem čekal, jak dopadne v testu, k mému překvapení Němci testovali předchozí model Primacy 3.
Testují se jen nové a to je jako zkoušet z dortu jen šlehačku. A navíc Bridgestony můžou být ze země, kde Zlotý je nad posypovou sůl.
Díky za přínosný článek, zrovna jsem si přes https😐/www.pneuok.cz/ vybrala nové letní pneumatiky a tak mi tento test přišel opravdu vhod. Snad si tedy vyberu takové, které mi budou sloužit co možná nejdéle.
Souhlas = bohužel to neni poprvé. A nejde jen o techniku ale čistě znalost aut = občas tu místní nekvalitu až hlava nebere ;-\
Řikám si jestli znám autoweb s větší chybovostí = asi ne
Řikám si jestli znám autoweb s větší chybovostí = asi ne
Tak to je drsný :yes: >😁
Ne že bych věřil jeho znalostem = který mi svýho času vychvaloval Machala = ale odborná úroveň ACZ je fakt děsivá >😁 >😒]
Seš lepší = já vymejšlim proč by tam mohly bejt určitý rozdíly = a ono je to normální DUSILovina 😄
Ne že bych věřil jeho znalostem = který mi svýho času vychvaloval Machala = ale odborná úroveň ACZ je fakt děsivá >😁 >😒]
Seš lepší = já vymejšlim proč by tam mohly bejt určitý rozdíly = a ono je to normální DUSILovina 😄
Koukal jsem na originál testu z ADACu a v tom sloupečku neuvádějí valivý odpor ale hluk 😒
[odkaz]
[odkaz]
Já si taky myslim že by to mělo bejt podobný = ale viz já v minulym příspěvku ne nutně absolutně stejný. Otázník sou ty Goodyeary
Dusil je sice místní profík na techniku = ale nějak se nebojim že by nám to osvětlil 😄
Dusil je sice místní profík na techniku = ale nějak se nebojim že by nám to osvětlil 😄
Myslím že spotřeba by právě měla zhruba kopírovat valivý odpor a ne takhle lítat nahoru a dolů.
Takhle to vyvolává pochyby o důvěryhodnosti výsledků
Takhle to vyvolává pochyby o důvěryhodnosti výsledků
Ty seš určitě lepší znalec techniky než já = myslim že rozdíl je danej typizovanym měřenim valivýho odporu teda nárůstem točivýho momentu při danym zatížení. A k trochu jinýmu číslu můžeš dojít měřenim vlivu na spotřebu. Takže asi chápu drobný rozdíly = uniká mi rozdíl u Goodyear 2,9 vs 1,7
Rsp. dneska možná používaj třídu odporu a ta je uváděná nejhorší možná = ale trochu se v reálu liší podle auta na kterym ty pneu pak sou a ovlivňuje to i nahuštění = vs reálný měření spotřeby
Nebojim se že by nám to autor vysvětlil 😄
Rsp. dneska možná používaj třídu odporu a ta je uváděná nejhorší možná = ale trochu se v reálu liší podle auta na kterym ty pneu pak sou a ovlivňuje to i nahuštění = vs reálný měření spotřeby
Nebojim se že by nám to autor vysvětlil 😄
No valivý odpor je jen jeden z vlivů byť asi základní = ale u Goodyear ta rozdílnost čísel fakt praší do očí
Jaký je technický rozdíl mezi valivým odporem a vlivem na spotřebu paliva ?
Známkování za obě disciplíny se dost liší
Známkování za obě disciplíny se dost liší
Toho je za roky co umim číst = nesčíslně
Dokonce něco k tématu bylo tady na ACZ! Tady třeba AutoBild [odkaz]
Dokonce něco k tématu bylo tady na ACZ! Tady třeba AutoBild [odkaz]
No to může bejt ono = pneumatika která byla fajn třeba před 8 lety = na nejnovější konkurenci už nestačí
Což neznamená že byla vyloženě špatná když byla nová
Viz celoročky Crossclimate = před nějakejma 10ti lety nemožný = že by celoroční fakt docela fungovaly. No a dneska jak ty od Michelin tak Goodyear = sou asi fakt použitelný :yes:
Což neznamená že byla vyloženě špatná když byla nová
Viz celoročky Crossclimate = před nějakejma 10ti lety nemožný = že by celoroční fakt docela fungovaly. No a dneska jak ty od Michelin tak Goodyear = sou asi fakt použitelný :yes:
Ten vysledek Pirelli se mi nejak nezda... Cinturato P1 Verde jezdim v rozmeru 195/50 R15 82V od r. 2012 a jsem s nimi maximalne spokojeny. Zejmena v zatackach v horskych pasech je radost na nich jezdit a je uplne jedno, zda na suchu nebo mokru.
Ne netestujou se jen nový = tak se třeba přišlo na podvody Continentalu
Rozdíly v životnosti pneu jednotlivejch značek sou občas až neuvěřitelný
Vědomi si svýho náskoku k testování starších pneu vyzývá Michelin = docela král týhle disciplíny. Nemyšleno pouhou životností teda kilometrovym nájezdem ale funkčností gumy i po vysokym kilometrovym nájezdu
Rozdíly v životnosti pneu jednotlivejch značek sou občas až neuvěřitelný
Vědomi si svýho náskoku k testování starších pneu vyzývá Michelin = docela král týhle disciplíny. Nemyšleno pouhou životností teda kilometrovym nájezdem ale funkčností gumy i po vysokym kilometrovym nájezdu
Smutný výsledky ale Bridgestone T005 a Vredestein Sportrac 5 dobrý = a s nima i ta celoročka Michelin :yes😒br />
Continental za Toyo, Kumho, Maxxis a Firestone = to je smutný :no:
Pirelli radši nekomentovat >😒]
Continental za Toyo, Kumho, Maxxis a Firestone = to je smutný :no:
Pirelli radši nekomentovat >😒]
No pro me vitez testu jasnej. Bridgestone. Politicka omacka kolem vytvorena metodikou hodnoceni vysledku me nezajima. Jestli test nekdo chape jinak tak je to jeho vec.