Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

První test letních pneumatik letošního roku pro malá auta: Žádný propadák, ale ani nadšení

35 komentářů

Avatar - Blue Sun
Blue Sun
celoročka začne porážet letní speciálky, je už asi opravdu někde néco špatně...
Avatar - Beefcake
Beefcake
To teda je. A problem nebude v celorocnej. Aj ked toto je "letna" celorocna.
Takze prdim na to a na leto kupujem AT gumy 😄
Niemand
Michelin ju značí ako summer optimistic. Takže do snehu s ňou treba isť s rozumom. Ale na vode bola vždy dobrá, brzdnou drahou poráža skoro všetky letné, len s aquaplaningom je to slabšie. Celoročka od Conti si podstatne lepšie poradí s tým aquaplaningom a snehom, ale stráca na suchu a životnosti. Krčmové reči o tom ako je celoročka je vždy horšia už dávno neplatia. Ak chceš gumu pre auto s malým nájazdom tak Conti je skutočne univerzál. A Crossclimate je veľmi dôstojná náhrada letnej hlavne v oblasti, kde je často sychravo, alebo studené rána a často slizké cesty.
ryccardo
No pro me vitez testu jasnej. Bridgestone. Politicka omacka kolem vytvorena metodikou hodnoceni vysledku me nezajima. Jestli test nekdo chape jinak tak je to jeho vec.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vredestein Sportrac 5 v téhle šířce jsem si na minulém autě chválil. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Smutný výsledky ale Bridgestone T005 a Vredestein Sportrac 5 dobrý = a s nima i ta celoročka Michelin :yes😒br />
Continental za Toyo, Kumho, Maxxis a Firestone = to je smutný :no:
Pirelli radši nekomentovat >😒]
ryccardo
Ja pouzivam Bridgestone Potenza Adrenalin a jsou to vyborny gumy. Doufam ze je na letosni sezonu v ramci nejakyho posahanyho ekologickyho hnuti nezmrvi aby byly vic eko.
ryccardo
No vykony pneumatik fakt dost bida. Az mi prijdou nektery ty gumy nebezpecny vubec nazout na auto.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Testují se jen nové a to je jako zkoušet z dortu jen šlehačku. A navíc Bridgestony můžou být ze země, kde Zlotý je nad posypovou sůl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne netestujou se jen nový = tak se třeba přišlo na podvody Continentalu

Rozdíly v životnosti pneu jednotlivejch značek sou občas až neuvěřitelný

Vědomi si svýho náskoku k testování starších pneu vyzývá Michelin = docela král týhle disciplíny. Nemyšleno pouhou životností teda kilometrovym nájezdem ale funkčností gumy i po vysokym kilometrovym nájezdu
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Na odkazy jsi místr ty, hoď tu nějaký odkaz na test starších pneu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Toho je za roky co umim číst = nesčíslně

Dokonce něco k tématu bylo tady na ACZ! Tady třeba AutoBild [odkaz]
Orm
Ano, testy s novými gumami jsou stejná finat, jako testy hybridů. Dúležité jsou testy částečně opotřebovyných gum a tam má Michelin skutečně velký náskok.
Avatar - euro89
euro89
Ten vysledek Pirelli se mi nejak nezda... Cinturato P1 Verde jezdim v rozmeru 195/50 R15 82V od r. 2012 a jsem s nimi maximalne spokojeny. Zejmena v zatackach v horskych pasech je radost na nich jezdit a je uplne jedno, zda na suchu nebo mokru.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to může bejt ono = pneumatika která byla fajn třeba před 8 lety = na nejnovější konkurenci už nestačí

Což neznamená že byla vyloženě špatná když byla nová

Viz celoročky Crossclimate = před nějakejma 10ti lety nemožný = že by celoroční fakt docela fungovaly. No a dneska jak ty od Michelin tak Goodyear = sou asi fakt použitelný :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No a ty jsi měl v těch pásech druhou sadu gum na srovnání.
Orm
Výsledky testů jsou značně závislé na rozměrech gum. Stejný typ gumy při různých rozměrech může mít i výrazně odlišné výsledky.
jam2015
A hlavne, aké má auto pohon. Pamätám si na test, keď 5 hviezdičkové pneu zrazu vybuchli na BMW a MB!
jam2015
Pirelli, to na tých gumách jazdíš už 7 rokov?Tak bacha, aby si neskončil omotaný okolo stĺpu!
Avatar - euro89
euro89
Na stejnem typu gum, ne na stejnych gumach.
h.onzyk
Přišel mi mailem [odkaz] na test pneu v rozměru pro kompakty. Vloni jsem koupil Michelin Primacy 4 a nemůžu proti ní říct křivého slova, tak jsem čekal, jak dopadne v testu, k mému překvapení Němci testovali předchozí model Primacy 3.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zrovna Primacy 4 sou výborný i jako ojetý [odkaz] :yes:
kalousek
Jaký je technický rozdíl mezi valivým odporem a vlivem na spotřebu paliva ?
Známkování za obě disciplíny se dost liší
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No valivý odpor je jen jeden z vlivů byť asi základní = ale u Goodyear ta rozdílnost čísel fakt praší do očí
kalousek
A co jsou ty další vlivy kromě valivého odporu ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty seš určitě lepší znalec techniky než já = myslim že rozdíl je danej typizovanym měřenim valivýho odporu teda nárůstem točivýho momentu při danym zatížení. A k trochu jinýmu číslu můžeš dojít měřenim vlivu na spotřebu. Takže asi chápu drobný rozdíly = uniká mi rozdíl u Goodyear 2,9 vs 1,7

Rsp. dneska možná používaj třídu odporu a ta je uváděná nejhorší možná = ale trochu se v reálu liší podle auta na kterym ty pneu pak sou a ovlivňuje to i nahuštění = vs reálný měření spotřeby

Nebojim se že by nám to autor vysvětlil 😄
kalousek
Myslím že spotřeba by právě měla zhruba kopírovat valivý odpor a ne takhle lítat nahoru a dolů.
Takhle to vyvolává pochyby o důvěryhodnosti výsledků
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já si taky myslim že by to mělo bejt podobný = ale viz já v minulym příspěvku ne nutně absolutně stejný. Otázník sou ty Goodyeary

Dusil je sice místní profík na techniku = ale nějak se nebojim že by nám to osvětlil 😄
kalousek
Koukal jsem na originál testu z ADACu a v tom sloupečku neuvádějí valivý odpor ale hluk 😒

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to je drsný :yes: >😁

Ne že bych věřil jeho znalostem = který mi svýho času vychvaloval Machala = ale odborná úroveň ACZ je fakt děsivá >😁 >😒]

Seš lepší = já vymejšlim proč by tam mohly bejt určitý rozdíly = a ono je to normální DUSILovina 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je ostuda, to není obyčejný překlep, to bije do očí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlas = bohužel to neni poprvé. A nejde jen o techniku ale čistě znalost aut = občas tu místní nekvalitu až hlava nebere ;-\

Řikám si jestli znám autoweb s větší chybovostí = asi ne
ryccardo
Akorat ty s nejvetsim valivym odporem mivaji nejlepsi prilnavost. Tvrdy puky co nesedi byvaji A ckovy >😁
DonLabuznik
supr článek, díky za něj