Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v dubnu 2008: Kia Cee´d ukrajuje z kolače Fordu, VW, Renaultu a Citroenu

199 komentářů

Řekl kdo? Pseudoznalec aut co neví co je to variabilita? >😁
mikesh
Ten motor ma dle mereni 88,4kW, ne 90-95kW. Novy vykon po "chiptuningu" je 103,6kW, to je +17% výkon. To teda neni malo.

Jeste vic to je u tociveho momentu, z 265Nm na 327Nm, tedy +60Nm = +22%. Vazne si myslis ze nejakou jemnou optimalizaci dosahnes parametry o 20% lepsi? Prubeh krivky vykony se zmenil jen v nejnizsi ot. oblasti (celkem prekvapil pokles vykonu kolem 1900ot. u puvodniho motoru), hlavne se ale cela krivka posunula razantne vys. Byt tebou bych se na to vykaslal, akorat ti to zhuntujou.
Avatar - gld
gld
nemusíme teda hádať do ktorého tábora patríš ty, že?
Avatar - gld
gld
čaw xeno, pozdravuj fóbusa
sTiLL
No mne bol ten "chiptuning" prezentovany skor ako jemna uprava, optimalizacia krivky vykonu.
Ked vezmes ze real motor ma v principe okolo 90-95kw, tak tych 10kw navyse nie je nic strasne...

Graf pred upravou: [odkaz]

Graf po uprave: [odkaz]

Ako vidis, ten priebeh vykonu je po uprave lepsi. Zatial o tom neuvazujem, mozno neskor, po prezuti na 17" disky...
sTiLL
MajoX
boze co budem teraz robit ? 😲 stary, bez vkusu, prehladu. normalne by ma mali vedci skumat ako mozem tak dlho zit bez ludoveho vagonu ci jeho trapnej skodlivej nahrazke.
King of rain
Jo Bravo těžce zaostává a přitom je to hezké auto.Holt image Fiatu je taková, jaká je.Mohou si za to sami.
mikesh
Nevim na co reagujes ze neni pravda. Mas recht ze skutecny vykon motoru byva vyssi nez papirovy, ale nemuzes porovnavat papirovy vykon u VW s brzdovym vykonem u Ceedu (VW taky nameri vic nez 77kW na brzde). Mereni zrychleni a pruznosti se ale dela s realnymi auty, tam ti je jedno jaky vykon je napsany v papirech, porovnavas zmerene hodnoty.

S tim chipnutim 1.6 na 104kW to bude asi celkem divocina, a na zaruku muzes zapomenout kdyz pujde do tuheho tipuju. Ja chiptuning moc neuznavam, nez chipovat 1.6 na 104kW je uz rozumnejsi jit do dvoulitru ktery ten vykon ma a je dimenzovany i z hlediska pohonu (poloosy, spojka).
sTiLL
Myslim ze to nie je pravda, realny vykon 1,6CRDi je okolo 95kw/275Nm (Svet Motoru c.36/2007 str.14 - Test troch motorov 1,6 crdi na brzde v AS Jarov)

Samozrejme, 1,9 si vies chipnut asi viac ako 1,6, uz koli tomu objemu.
Inak aj ta 1,6 sa da chipnut, vykon je potom 104kw/327Nm a 140k, tuto upravu mi ponukol priamo predajca KIA, vraj bez padu zaruky na motor, ak to spravia oni, co im neverim 😄
Banjo
Trochu problém je, že on Ceed není nejlevnější ve třídě. A pokud si vezmeme verze s klimou, pak za podobnou cenu koupíme i Auris, Focus nebo Golf, levněji Mégane, Bravo, C4... O hodně levněji pak Dacii nebo Ladu, které bodují přes poměrně nízkou cenu spíš úměrně svojí kvalitě.
A nebavíme se o ceníkových cenách, ale o tom, kolik za to v autosalónu vysázím.
mikesh
Tak to je sila s tim najezdem, levneji by ji vysel taxik. V Golfu V neni docela urcite uplne stejny 1.9 motor jako v G IV co se tyka parametru (ani nepises ktery motor porovnavas se kterym, bylo vice vykonovych verzi). Golf V 1.9 se 77kW ma stejnou nebo lepsi dynamiku (dle zvolene prevodovky) nez Kia Ceed s tim silnejsim 1.6 dieselem. Z porovnani dvoulitru co maji vykon kolem 103kW u VW i Kia vychazi dynamikou Golf jeste lepe.
Zkus si porovnvat predchudce Kia Ceedu s Golfem V, uvidis ze to taky neni srovnatelne. Golf IV se zacal vyrabet v r. 1997 tusim takze srovnavas konstruknce 10 let stare auto s novou generaci.
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
V detailech, které má Golf dotažené do detailu - skvělej obrat >😁
Avatar - Pjenkava
Pjenkava
Dobrej vtip, hodnotim! :yes:
ladlen
Bohužiaľ toľko urobila za 3 roky jeho manželka lekárka a on ho mal vtedy len týždeň, ja nový ceed asi takisto.Takže sme porovnávali vtedy aktuálne naše nové autá.Mimochodom, Golf5, ktorý kúpili mal ten istý motor, 1,9 TDI.
karlitto00
Ja bych to nazval spis GOLF(TR)AKTOR, 1.9 TDI PD zije ! >😁 >😁
jirka1203
Bravo Meravigliosa Creatura, najkrajši design v triede aj ked sa na * postaviš 😉
mikesh
Porovnavat auto starsi generace a nekolik let stare s nejakym pochybnym chipem (chipovani je stejne blbost) je trochu mimo misu, ne? Proc nesrovnava Golf V? Navic najet 15Tkm za 4 roky (2004 se prestal prodavat Golf IV), to moc nechapu, to musi mit ve valcich pavuciny.
mikesh
Mě chladí rychle 😄
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Navtech
>😁 >😁 >😁
Avatar - miromen
miromen
Tak ty už si doma dělaš poznamky kdo je proti groupe ja proti mě.No ale pořadek musi bejt.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
miromen
Odpad a nekvalita jsou ti 2
Avatar - skejpa
skejpa
jo to mas pravdu. to sem trochu prestrelil. no kazdopadne kdyz nesplacis hypoteku, tak ve dvou to taky netrva tak dlouho..
Avatar - skejpa
skejpa
ja taky nerikam, ze se prodavaji spatne. u nas se vsak prodava (zatim) lip cee'd...
A brácha GTI aby se nezastal, máš bohužel stejný problém. Já to beru takhle pokud se mi líbí sportovně laděné auta, jen velice těžko přijdu na chut krabici jako je fabie2. Prostě se ti nemůže líbit všechno co vyrábí jeden koncern. Mě se líbí sedany Jetta, Passat nová elantra jelikož jsem ji viděl naživo, Hondy jsou velice pěkné, některé mazdy, stará Laguna, Bravo, Cordoba nová. Ovšem třeba Fabie 2 ne tak samo koncepce Soul je hrozná, některé citroeny jsou škaredé.Prostě mě se líbí určitý stil, je to stejné jako s ženskýma, taky se ti nelíbí každá češka, ale v každé zemi se pěkná baba najde. Vy dva máte jen VW group vše ostatní je odpad nekvalita.
Tipujem, že pesimistické predaje 308 sú výsledkom jeho optimistickej ceny. O peniaze ide až v prvom rade.
Avatar - Ondore
Ondore
Absolútny súhlas so všetkým, Škoda predáva v ČR draho, lebo sú zákazníci a zaplatia. Mne len príde nefér, že tou najdrahšou krajinou je práve ČR, teda krajina, ktorá vytvorila túto značku, budovala ju, keď ju predala VW, tak na to dala dotácie a úľavu na dani, lacnú pracovnú silu,... Skrátka nemyslím, že by VW ublížilo, keby ceny v ČR = ceny v Nemecku, ale kapitalizmus je sviňa, ja viem... 😄
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI značka ,která se chce na trhu prosadit se musí nejprve nějak dostat do podvědomí zákazníků a proto ta cena. Jak tady už někdo psal v evropě je cena škodovek a to v omnohem lepší výbavě nižší než u nás a tak podlézá ostatní výrobce stejně jako ceed akorát ten ceed má v evropě taky jinou cenu.Dokonce, když jsem kupoval auto tak octavie vycházela dráž než VW jeta v lepší výbavě. Takže srovnatelný VW v lepší výbavě byl u nás levnější než octavie,takže VW se snaží u nás zase dělat taky jinou politiku ceny jsou nastaveny pro každý trh individuálně a u nás má největší sílu škoda, ale časem si lidé asi začnou zvykat na nové věci a zjistí, že neexistuje jedna značka.Ještě jedna věc zkus někdy opravdu od srdce a nezaujatě posoudit nějaké auto jiné značky než group VW.Myslím, že člověk ,kterému se líbí fabie 2 nemůže říct,že se mu líbí i nový seat ibiza. Jsou to totiž stilově tak odlišná auta, že to prostě nejde aby někdo komu se líbí určitý tip auta vychvaloval obě dvě. Bohužel u tebe je jediný směr VW group a nic víc neexistuje. Je mnoho pěkných aut a to ,že to není VW přece není vada i když pro tebe asi áno.
Škoda je rozhodně víc česká než kia slovenská. A přesto jsou slováci na "svou" kiu hrdí. Narozdíl od čechů kteří na škodovke nadávají kde se dá. mě osobně to mrzí, škodovka si to nezaslouží. Kecy o předražených autech neberu. Že je škodovka v německu levnější? Fajn, kup si jí tam. Nemáš na ní ani tak? To ale neni problem škodovky.
Deception
Napsat, že Ceed je lepší než Golf, může jen ten, který ty auta srovnával s ceníkem a katalogem v ruce. Jako, že klimu to má, elektriku taky, takže to sou vlastně stejný auta a Ceed je levnejší, takže je lepší než Golf. :-!
Jenže na detailech, které má Golf dotažené do detailu hodně záleží a tam jdou poznat opravdový rozdíly a lepší uživatelská přívětivost Golfu.
Hodně budoucích kupců golfa čeká no novou generaci. Ale třeba Golf variant nestíhá VW vyrábět, prodává se v celé evropě výborně. Tiguan to samé. U obou přitom existuje možnost výrazně levnějšího korejce, takže asi cena zas tak velký problém nebude.
Deception
S přehledem vydělat. Hmm. Ale pouze v případě, že se necháš živit rodičema a bydlíš u nich. Vzpomeň na své slova, až budeš živit děti a platit hypotéku na bydlení. :-!
Avatar - I_J_K
I_J_K
GTI, drobná korekce. Nutno přiznat, že dlouhodobě nejprodávanějším autem Evropy není Golf, ale Opel(+Vauxhal) Astra. To, že v některých měsících ho Golf předstihl, na tom nic nemění, Golf je nepochybně 'druhý vítěz', podobně jako ...(Češi ví kdo, nechci sem tahat politiku ).
A přiznejme si, že se vzrůstajícím podílem čínských dílů, montovaných do supermainsreamů z VW a zbytku koncernu (k čemuž, jak sám VW oficiálně přiznává, je tlačí právě cenové náklady) se postupně stírají rozdíly mezi 'korejskými' a 'německými' auty. Řečeno s JDC, nemusí se nám to líbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi vše, co můžeme dělat.
Deception
Např. velikost trhu hraje důležitou roli. Taktéž snaha škody se dostat do širšího a pozitivního povědomí. Tedy nejdřív vybuduj základnu a pak si postupně nechávej zaplatit. Je toho víc. Ale jak říkám, nikdo tě nenutí škodu kupovat tady. Kup ji třeba práve v Německu. Pokud to tak bude dělat více lidí, poté škoda zlevní i tady. Protože když dokáže prodávat za současnou cenu, tak moc důvodů ke zlevnění není.
GTI, len 3 malé poznámky. 1. Kórejské autá boli v Europe vždy lacnejšie. 2. Cee'd sa nepredáva zle, hlavne on dopomohol k minuloročnému zhruba 5% nárastu predajov kia v Európe. 3. Cee'd na západe až tak veľmi nepodlieza, mrkni napr. na cenníky Octavie Combi a Cee'du SW v Anglicku. Veď tá oktávka je tam tiež "za babku". Vyčíta jej to snáď niekto?
Velmi smutná je pozice Peugeotu 308 a Fiatu Bravo, obě nejnovější auta segmentu. Jejich prodeje by měly být na úrovni aspoň Oplu Astra....jenže překonává je i nenápadná Toyota Auris. Nechápu to ;-\
Avatar - Ondore
Ondore
2006: Golf vedie.
GTI: Najlepší je proste vždy najlepší, trh vie, predaje to dokazujú.

2008: Golf je na 4-tom mieste
GTI: Konkurencia nehrá fér, predáva za nižšie ceny a my vieme, že nízke ceny sú podraz. Ale aj tak je víťaz iba jeden, Gé ako GURU!

2010: Golf je na 8-mom mieste
GTI: Gé6 ako GURU je tu iba rok, ľudia si musia zvyknúť, ale vidíš, stále poráža UFOna a to jasne dokazuje jeho kvalitu a nadčasovosť!

2012: Golf je na 21. mieste
GTI: Vidíš tú perlu? Vycibrenú, vybrúsenú ako diamant, iba pár fajnšmekrov na kompakty dokáže oceniť jeho nadčasovosť. A kupujú ho iba prémioví zákazníci, veď aj BMW1 má podobné predaje!

2014: Golf je stále v tabuľke predajov, len ju museli rozšíriť na 50 miest
GTI: Ale pozri sa na Európske predaje, tam je o 3 miesta vyššie!

>😁 Just joking, ale pravdou je, že niektoré veci sú nemenné. Len či to bude zrovna pozícia Golfa, to som si neni istý 😉
Momentálne je dosť lacný. Keď už máme tú demokraciu, môžeš sa kľudne podívať aj ty
cenník: [odkaz]
kurzový lístok: [odkaz]
Avatar - skejpa
skejpa
35 tisic je dost a fajnsmekri nekupuji cee'd. jenze golf neni natolik dobry aby za nej dali lidi vic nez 35 tisic navic (natoz 110) a fajnsmektri si nekoupi ani golf za 450 tisic...

a jen tak mimochodem. pred rokem sem dal za notebook 40 tisic takze vim kolik je to penez. a pokud taky pracujes, vis, ze se to da s prehledem vydelat za 1-2 mesice. a to si ty lidi kvuli autu klidne vydrzej ne ? no sem zvedavej na vysledky za 2-3 mesice az se tam rpomitnou ty prodeje golfu v akci...
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MajoX
ceed je lacny ????? maximalne trocha oproti oktavke, ale tu si ludia kupuju bez ohladu na techniku a cenu. ostatne cenove porovnania na slov. trhu tu uz niekto spominal. naco to opakovat.
***********
stale chces vediet preco nie golf a preco ceed ? jednoducho preto, ze ked sa pozrem na golfa je mi na zvracanie, je skaredy ako vacsina nemiek. toto je odpoved na tvojej urovni, kedze vsetky ostatne odpovede ktore si tu dostal su mimo moznosti tvojho chapania. lebo ked chces nieco extra na pobavenie a vrazit do toho kopec penazi a lestit si to a hovkat si pritom a vozit si pekne *. kupis si krasne auto, ktore ta chyti za srdce, co stoji kopec penazi. ak sa chces vozit z bodu A do bodu B, ako tu robi vacsina, kupis si normalne auto. Ak si Xuj, kupis si golfa a myslis si, ze si si kupil to co som opisoval pred tym.
GTI
Hlavně se podívej kolik stojí u vás GOLF.
GTI
Takhle nastupovat na trhy (s podskočenou cenou) to se prostě v dobré spočnosti nedělá. V konečném důsledku je to kontraproduktivní neb společnost si zanamená postupně kii jako výrobce levných vozů, což v autobranži nefunguje. Že to tak je vídíš v bohatších zemích. Tam nikdo po cee´du ani neštěkne. Tedy jedná se o korejský přístup k zákazníkovi. Je mi milejší přístup Evropy - důstojné ceny (pokud děláš v automobilce, chceš přece také důstojnou mzdu) a důstojné kvalitní auto.

Nikdo nesestoupil na cenu cee´du. VW dělá nyní akci na Golf a nejlevnější je štále o cca 40 tisíc dražší než cee´d.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nebudeme si nalhávat, to je jasné, že když se nebudu dívat na cenu a pokud mi VW konečně dodá 1,6 TDI CR, tak bude Octavia jasná volba. Ovšem zase pokud se dívám na cenu, tak Kia za ty peníze poskytne vyvýženou hodnotu. V ničem podstatném nepropadá, desifnově vypadá opravdu svěže, 7 let záruka, což je hodně podstatná věc. 😉
Avatar - T613
T613
ceed je dobrý design exteriéru, průměrná technika, průměrné materiály nadprůměrná cena = pro lidi, kteří kašlou na image značky a chtějí vysoký poměr ceny k nabízené hodnotě je to dobrý argument. Není to tak dávno, kdy tímto stylem útočila na kupce Škoda
Avatar - T613
T613
1.) nie som pubertiak ako ty a tvoje prispevky to je fakt ubohe ako sa snazis obhajovat nieco

2.) evidentne si sa nedostal do situeacie ked ides 140 po dialnici a ta tvoja uzastna technika VW ti znicoho nic zhasne motor a ztuhne posilnovac riadenia dakujem zabit sa nepotrebujem

3.) uz si si kupil nove auto a vies ako sa nan zaraba moje boli nad 700tis takze ties nie najlacnejsie

4.) pre mna golf alebo octavia = zla investicia
GTI
Není to o 35tisících, je to o standardních cenách, tedy o 110 tisících. Ty akce u premiantů tolik nezabírají, neb v základu asugerechnet nějakou akci kupuje v supermainstreamu málokdo.

Navíc výsledky akcí se promítnou do čísel až tak nejdříve za dva až tři měsíce (musí ti ho vyrobit a dodat) Přesto nemohou změnit čísla z více jak cca 10%.

Je to prostě tak, že cee´d je tu levnější o 110 tisíc korun než GOLF. A těch 110 tisíc korun je třetinový rozdíl, který rozhodne. Přece mi nechceš vysvětlovat, že fajnšmekři na kompakty si kupují cee´dy 😄 Nebuď bláhový, skejpo.

A jedna malá rada na závěr - až skončíš školu, začneš brát mzdu. Vzpomeň tehdy na svá slova, že 35 tisíc je brnkačka... 😄
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
To rozhodně ano... přečti si to celé. Je to porovnávačka v níž Octavia (samozřejmě) vyhrála. Mimo to, tu nikdo nehaní cee´d. Za ty peníze člověk získá dobrý vůz. Ovšem je nutno vědět co je dobrý vůz dle kii a co dle fordu. Opravdu se domníváš, že je možné řešit (bez ohledu na finance) dilema zda Octavii nebo cee´d 😄
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - skejpa
skejpa
ale ta akce netrva tyden... ted je to o tech 35 tisic a kdyby byl golf lepsi tak si lidi v dubnu koupili golfu vic nez ceedu. 35 tisic uz zase tak moc neni nemyslis ?
Avatar - T613
T613
odpověď od Matelka bude.. prečo Ceed a ne ... >😁 :yes:
je jednoducha
minus pre VW, Skoda "golf, octavia"
- sterilny dizajn "hlavne u golfu od verzie g4 nic prevratneho"
- zle sedacky nepohodlne na dlhsie vzdialenosti
- poruchovost " svietiace kontrolky"
- nikdy sa mi nepodarilo dosiahnut tu nielen na webe deklarovonu spotrebu 5,5 nie som blazon jazdit 90km
ale je mi jasne ze teba sa pacia auta koncernu VW alebo skoda uz si nejake konecne kup napis o nom blog a prestan tu nerespektovat iny nazor "cital som mnoho tvojich nezmiselnych diskusii napr. min tyzden tusim v sobotu aj priatelka sa na tebe zabavala :yes: "

a preco cee'd a nie octavku naco mi je drahsie auto ktore splni to iste za menej penazi vsade inde sa bere auto ako presuvadlo z bodu A do bodu B len tu asi nie.
GTI
Jak nejdou? Ced není levnější o 35 tisíc, neporovnávej slevovou akci na vybraný model. Rozdíl v ceně těchto aut je 110 tisíc, to je bezmála třetina. Umíš si představit, jakou fušku dá lidem, co kupují auta za cca 300 tisíc nastřádat těch 110 tisíc?
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
No možná se nebudeme my diskutující snažit neobjektivně na základě svých sympatií a antipatií porovnávat Ceeda a Octávii. Na to tady jsou odborní redaktoři, kteří to za nás nedávno udělali a pokud jsis ten test četl, tak jsis určitě všiml, že Octavia sice vyhrála, ale že by vyhrála až tak výrazně? To rozhodně ne. [odkaz]
Pozri, to sú len zákony trhu. Každý výrobca si može pýtať iba toľko, koľko sú mu ochotní ľudia zaplatiť. Že sú na Slovensku Ceed, Octavia a i30 jemne povedané, pridrahé... s tým my dvaja nič nenarobíme 😉
Avatar - skejpa
skejpa
no vidis GTI. ceed je o 35 tisic levnejsi a nema klimu jak tady nekdo rikal. takze asi az tak moc po cene ty lidi nejdou...
Nic proti, na auta sice nejsem žádný znalec, ale chápu, že škoda má v evropě stejné postavení jako kia u nás a proto podlézá s cenou aby byla konkurence schopná a někdo ji kupoval. To, že na tomto trhu působí už delší dobu jen podtrhuje její pozici.Ceed teprve začal a už svou politikou a prodejností donutil jít s cenami dolů všechny ostatní a je zajímavé jak všechny ty podle tebe kvalitní značky s cenou plně odpovídající kvalitě srovnávají cenu s ceedem. Asi začli vyrábět z nekvalitních materiálů nebo prostě jenom snížili své marže a prodávají za konkurenční cenu. Škodovka jde taky dolů a né kvůli euru, ale prodejnosti. Všichni šli dolů museli prostě i škodováci je to prostě normální vývoj na trhu.Protože ceed by třeba škodovku neohrozil, ale VW nebo focus za cenu ceedu už určitě.
GTI
To ti tu již vypsali jiní - GOLF je supermainstream, kdybys ho chtěl jako holátko, musel bys k tomu doložit potvrzení z úřadu práce... Na nízké ceny jsou kádři jiní.

Hele, fakt je u váš cee´d tak drahý, nebo nás tu houpeš? S odkazem na aktuální kurs našich korun počítám, že KOKO budou od zítřka překračovat houfně hranice...
"kde lowend je dražší než supermainstream"
To je pravda, Na západe low-endová octavia combi je tu o vyše 50t korún drahšia, než rovnako vybavený "supermainstream" Golf Variant.
Inak najlacnejší Golf v Čechách má narozdiel od Ceedu v základe aj klímu.
Johnn
No tak Ceed a Golf poronávat s BMW :-!
GTI
KOKO je regulerní název, to nevíš? Zrovna tak jako drzek se strništěm v BMW M3... Ostatně umíš si představit KOKO v M3 >😁 😉
GTI
Jo, já zase znám tvůj názor, co tu často píšeš, že cee´d je lepší než BMW. No, myslím si o tom své...

Jinak jsi napsal opravdu vyčerpávající porovnávačku. To potěší. Tak hlavně příště řádně... piš.
GTI
Žiješ v zajímavé zemi, kde lowend je dražší než supermainstream 😄 Koukal jsem teď na ceníky zde😒br />
cee´d 1,4 - 340.000,-
GOLF 1,4 - 450.000

Mimoto je nyní Golf v "akci", 1,4 za 385.000

Ano, máš pravdu, lidé co kupují cee´d jdou výhradně po ceně.
Johnn
Jen jsem začal psát ve stejné rétorice.A to nepíšu nic o kovbojích a podobných nesmyslech.
Johnn
Má zkušenost je taková,že golf nenabídne nic lepšího proti Ceedu,proto jsou prodeje takové jaké jsou.Mimochodem Ceeda nevlastnim ale řádně jsem ho vyzkoušel.
Omlouvat se za tvé vlastní názory,to opravdu nemohu.
No napr. na Slovensku je kvôli slabému euro momentálne Golf lacnejší.
Porovnanie 5-dverových verzii😒br /> Ceed 1.4 LX 429700 SK
i30 1.4 classic 429900 SK
Golf 1.4 Trend 404000 SK
-
Ceed 1.6 EX 532700 SK
i30 1.6 Comfort 529900 SK
Golf 1.6 Comfortline 509000 SK

Ak pôjdu ľudia iba po cene, je jasné, čo si vyberú 😄
GTI
Doufám tu nechceš ještě ke všemu porovnávat cee´d s Octavií, to bys mě opravdu dojal...

Tak tedy čekám na to jak tu porovnáš Golf s cee´dem.
Avatar - skejpa
skejpa
to se pletes. ceed si nekupujou zadni homecreditaci. tyhle pujcky vyuzivaj lidi co nemaj penize vubec, natoz s 300 tisici na auto.. nebudu se s tebou hadat. golf je proste proti ceedu drahej a nenabizi nic navic. proto je kia pro me lepsi volbou (z ciste hipotetickeho hlediska...)
GTI
Buďto se mnou chceš regulérně diskutovat, pak se budeš muset napřed omluvit za ten nesmysl o nějakém okolí, nebo se chceš špičkovat, pak to napiš a můžem to tu rozpálit. Takhle se mi zdá, že nevíš na jakou židli si sednout.

Nebylo by od věci, aby ses soustředil na tu svou zkušenost a tu zde rozsáhle vypsal. Všichni to uvítáme.
Avatar - Falco
Falco
To ještě nic není! Počkej, kolik přibude rozumu, až se začne prodávat Číňan za sedmdesát tisíc...
Johnn
Ještě bych dodal,kdo je nerozhodný sáhne tradičně po Škodovce,jakožto tradiční domácí automobilce.A toto rozhodnutí také nikomu neubírám.Protože se snaží zvolit jakousi jistotu(děda měl Škodu,táta měl Škodu,budu mít ke své spokojenosti také Škodu).
Johnn
Ale to je tvůj názor kupovat auto dle okolí.Ani neřeším něčí věk.
Kdo má z auty vlastní zkušenost,tudíž kupuje podle sebe.Tak si projeď konečně Ceeda i GolfaV a pak můžeš tvrdit,že většina jde jen po ceně,nebo nerozhodné.
Jojo Škoda typicky české auto >😁 [odkaz] a buďme pyšní boť v cizině se VW k tomu moc nehlásí. :no:
GTI
No to ses zase předvedl. Jak, že autům moc nerozumím? Já autům nerozumím přece vůbec. To tu ví každej, tím zde nikoho nezaujmeš. Až vyjdu ze základky, chtěl bych nastoupit do Alfy do vývoje. Nevím sice co je vývoj tak nehodnotím, moje zásada, ale tak nějak si to představuju 😉 :yes:
Johnn
Ale GTI přece Ty si vybíráš auta podle okolí.Z toho lze soudit že jim moc nerozumíš.Vdyť kdo se vyzná v jakémkoliv oboru rozhoduje se vždy podle svého vědomí.
takže tvé soudy k jednotlivým modelům jsou naprosto bezvýznamné.
Johnn
Je zajímavé číst příspěvky některých diskutérů.Názory mění jako korouhev,ale to je u nás vlastně celkem běžný.Nedávno se někteří rozplývali nad článkem o prodejnosti v Evropě a kvalita měla být hlavní důvod.Pokud jsou výsledky trochu jiné,může za to jen marketingová masáž.
Znovu připomínám že Kia byla u nás vždy levnější než konkurence,ale tato pozice přišla,když kupující zjistili že kvalita nezaostává a to není hned.To byla a bude dlouhodobá práce,která nezačala s prodejem Ceedu,ale už dříve.
GTI
>😒] >😒] :yes:
GTI
😄 :yes: Také zdravím. Přesně jsi napsal. Zde si KOKO (korejskej kovboj) neuvědomuje, že Golf, to stále nejprodávanější (!) auto Evropy bude za pár měsíců vystřídán novou raketou a zase tu budeme dalších pět let psát - G6... dokonalej bod Gé... 😄 :yes😒br />
Napsal jsi to správně, cee´d přitahuje nerozhodné ze subkompaktů, kteří řeší dilema, zda echtovní subkompakt či nejlevnější kompakt. Nic pro kovboje-fajnšmekry.
Btim12
Ja mel Scenica a tam je ten ventilator umisten nekde pred spolujezdcem a pokud jde na vysoky vykon, tak uvnitr hrozne huci a zene vzduch primo na posadku, coz Ceed proste nedela... Klima v Ceedu ochlazuje vzduch okolo posadky, nefouka primo na ni To je ten rozdil...
Navtech
Velká část...co to ale je? Ceed si kupujou lidi hlavně z důsledku ekonomiky (ne všichni, vy rozumní mě netahejte za slovo!) a jsou to hlavně i ty "vymetači" Homecreditů, protože na něm ušetří, aby jim zbylo na další kravinu do pronajatýho kvartýru. U takovýho typu auta jde i o tu výbavu, kterou si u konkurence musí těžce připlácet. Ale to je na dlouhý debaty a je potřeba vědět, jaký lidi si to kupujou a proč. Určitě ne proto, že by Golf byl horší. Další úhel pohledu je ze strany leasingovek a pod. subjektů, kde je přesně vidět charakteristika oněch kupujících. Ale "golfistů" je tam opravdu málo.
Avatar - skejpa
skejpa
jenze ceed si nekoupi velka cast obyvatel cech. homecredit vyuzivaj hlavne ty osoby, ktere o nakupu ceedu vazne vubec neuvazujou 😉 neuvazujou o zadnem aute... nadruhou stranu to ze se zacina zit na dluh je pravda. odstartovali to v cssd kdyz nam zadluzili stat na bilion >😁 ja to napriklad nechapu. sam dluhy nesnasim a pokud to neni absolutne nezbytne, nejdu do nich...
chlape chod k ocnemu ze tiguan je nadherny a ze bravo nema dizajn G5 dizajn )bodov hmm ty si fakt e😜ert porovnal som vela aut ale VW ma uz v urcitych firmach stop nakup kvalita sa = 0 bodov
Navtech
To ho asi zdrtil ten objev toho klébru v kufru😊)
Jo jo, Asimov by zíral. Jeho tři zákony robotiky evidentně u rencka neznají😄
Navtech
Ano, přesně si to napsal...Lidi nemaj co žrát, všichni jedou ruku v ruce s Homecreditama, maj doma placatý televize, poslední modely mobilů, sušičky na prádlo a půjčky i na menstruační vložky a dovolený! To nevíš? Zavítej někdy na stránky o exekucích a pak mě vyprávěj o rozumu v ČR!😊)))))))))))))
Avatar - skejpa
skejpa
:yes:
Avatar - T613
T613
on je poslední dobou celý volaký zmetený >😒]
Navtech
Jó??? Píšeš si do bonzbločku? >😁
Navtech
Jééééééžiši, s tebou chci mít dvojdomek ve Francii! >😁 Čteš mi myšlenky, ale nikomu to neříkej! 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pišu!
Navtech
No a vovovotom to je >😁
Avatar - T613
T613
učíš se rychle! Píši ti 1*! >😒]
Avatar - honzaHK
honzaHK
No tak v případě toho Ceedu to vypadá, že rozum je spíš na předních místech ne?...nebo je koupě vozu technicky srovnatelnýho, levnějšího a bez toho pozlátka (který stejně 90% lidí vůbec nevnímá a jen my blázni si tady na obdobnejch volovinách honíme ego) nerozum? Kdyby byl onen rozum na posledních místech, tak všichni jezděj v o třídu lepších autech ale nemaj co žrát
Renaut stvořil i umělou inteligenci a jako první ji nainstaloval do aut. Elektronika obou dvou renaultů co jsem měl totiž žila vlastním životem naprosto nezávislím na jejich původním naprogramování😄
Navtech
PYČO! >😁
Avatar - T613
T613
tak proto jsi tak inteligentní >😒]
Navtech
Já nejsem pepík, to nevíš? >😁
Navtech
No tak to se máš tady na co těšit s těma "remdlíkářema"! >😁 Měl by si dostat kázání, kdo první dal do aut pásy, arbagy, klébry, trojůhelníky, lékárničky a v neposlední řadě, kdo je průkopníkem řiditelných náprav! A to někdy prej i vepředu! >😁 Sice vždycky, jako druhej, ale je to stvořitel, ne? >😁 >😁
Avatar - T613
T613
máš štěstí, že to neřekl pepíkovsky pííííííí.čoooooooo , to bys mě nasral >😒]
Ale musim smeknout před slovákama. A to bez ironie. Mají u sebe automobilku z Koree, která dělá korejská auta bez jakýchkoliv slovenských zásahů při vývoji. A i přesto ta auta považují za slovenský výrobek a jsou na ně právem hrdí. To my, češí, máme automobilku s dlouhou historii, má vlastní vývojové centrum, její auta jsou na velmi dobré evropské úrovni, automobilka má v evropě dobré jméno a přesto se tu na diskusích haní kde se dá. Vim že majitel je VW, ale jsem rád, protože získat to tenkrát renault, vyrábí se tu variace na téma logan. A to by teprv byla ostuda, i když levná, to asi jo.
Navtech
Je to o vidličce!😊)))))
Navtech
Tu už nevyfoukneš, jako Idulóna James! >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ty máš na tu moju gumu nějak zálusk, ogare >😁
Navtech
Zklidni hormón Klébr! >😁
Avatar - T613
T613
to není o baníku ty py.čo, tak tu gdákáme >😒]
Navtech
Jenže já Baniku nefandim >😁
Zdravim GTI, po dlouhé době😄 O trochu níž někdo srovnává Ceed s golfem 4, a kia je samozřejmě lepší:-ú No aby ne, golf 4 už se 6 let neprodává, že ano >😁 Kii se podařilo dobrý auto, proti těm co vyráběla před tím. Je dokonce na dostřel nejlepších ve třídě, dokonce se vyrovná výběhovému modelu-golfu 5. No fajn. Za 5 let se nová kia ceed zas vyrovná Golfu 6. Výběhovému modelu. Docela by mě zajímalo jaké jiné auto by jsi zdejší kupci ceedu koupili kdyby ceed nebyl. Určitě min. v 50% auto o třídu níž, protože na lepší by neměli, bez urážky. Prostě to tak je, ceed přetahuje hlavně zákazníky pola, fabie atd, ne golf, focus, astra. A když už tak kupce základních modelů, a ty u golfu zas tak velké procento netvoří. Osobně jsem ještě neviděl G5 bez climatroniku, komplet aibagů a elektriky. Když chceš uplný základ musí se specialně objednat😄
Avatar - T613
T613
medik nepruď >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
No podstatnější chyba je v tom, že se tomu říká intoxikace alkoholem a ne selhání jater. Ony to játra zmáknou, ale mozek ne >😒] >😁
Avatar - T613
T613
ale máš tam chybu.. ostraváci píšou a mluví py.čo, ne pi.čo >😒]
Avatar - T613
T613
>😒] :yes:
Navtech
Lidojedi zajmou Pražáka, Brňáka a Ostraváka. Přijde náčelník a povídá: "Máte to špatný, pánové, sežerem vás a z vašich kůží si naděláme kánoe...ale že jste cizinci, můžete si vybrat jak umřete."
Pražák se zamyslí a pak si řekne o dvě krabičky rohypnolu, všechny ty prášky sní, usne a tiše umře.
Brňák se zamyslí, řekne si o pět litrů slivovice, vypije to na ex, upadne do bezvědomí a umře na selhání jater.
Ostravák se zamyslí, řekne si o vidličku a začne se s ní bodat všude, po celém těle.... Už je samá díra, krev stříká, Ostravák pomalu vypouští duši, ale z posledních sil se ještě vzchopí, koukne na náčelníka a povídá: "A máš po kánoi, pi.čo!!!!!!!!"
Avatar - skejpa
skejpa
no vsak ja taky nerikam ze prodejnost je o zasluhach. to ze si ceed zaslouzi byt v cele je obrazne receno. on tam je protoze tam ma byt a ne proto ze si to zaslouzi. vysoka kvalita, nizka cena, v ... kii "vzdy" zarucena...

beru to proste tak, ze za min penez dostanes minimalne stejne muziky a proto se u nas v cechach prodava dobre... diesel dostanes dokonce lepsi 😄
Avatar - T613
T613
frantíkář a navíc se vyskytuje na jihu.. a tam je odjakživa teplo >😒]
Navtech
Nojo, to "frantíkáři" rádi >😁
Navtech
Prodejnost auta neni o zásluhách, ale u nás je na prvnim místě cena a hlavně masírování lidí se zárukama. Druhá věc je, že přijde novej Golf a jelikož je většina aut v týhle třídě na nekonečný splátky a tudíž ho kupující bude mít déle, než je životnost modelu, tak je toto spíš rozhodující. Rozum je u nás až na jednom z posledních míst.
Avatar - T613
T613
hlavně když tě nepřeblafne >😒]
Navtech
Já věděl, že máš něco s tim Brnem společnýho! Mě nevoblafneš! >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak tady by se vyřádil celý personál budovy G FN Brno Bohunice >😁 [odkaz]
Avatar - skejpa
skejpa
nene. GTI tu je a najezdnici take. jen si obe strany min vjizdej do diskuzi a tak tu nejsou takove flamy jako driv...
Avatar - T613
T613
lacný? Foc 1.6 je v akci za 386. 1,4 je ještě za míň
Avatar - skejpa
skejpa
jenze to je prave ten omyl 😄 golf si to s tou cenou nezaslouzi. to, ze stoji o dost vic nez cee'd jeste neznamena, ze je o tridu vys... a jelikoz o tridu vys neni (pokud za tridu teda neberes cenu), pak musi golf sklonit hlavu a uvolnit misto (minimalne) stejne kvalitnimu a (jiste) o dost levnejsimu souperi z ziliny...
Avatar - skejpa
skejpa
ano GTI. KDYBY stal golf to co cee'd, prodaval by se lip. Jenze on uz tolik dlouho nestoji ! cena je uplne nekde jinde a kvalita je stejna. v dieslovych motorech snad jeste horsi. PROTO, GTI, se prodava kia lepe nez golf a to dokonce i prez pseudoimage VW co u nas v cechach panuje. no v skrytu duse doufam, ze uz to takhle vydrzi na dlouho, protoze si to cee'd zaslouzi...
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mila001
Jak vidíš tak to možný je čísla prodejnosti nelžou.
Navtech
Jo, to bude ono. Jinak to neni možný.
ladlen
Tak GTI, tu sa rozhodne "sakra" mýliš, Kia neboduje len cenou a dlhou zárukou, boduje aj svojou kvalitou. Takto pred rokom som prišiel so svojou Kiou ceed za mojím dobrým kamarátom, veterinárom, ktorý vždy preberie od svojej manželky VW Golf, a ona si kúpi nový.A hoci jeho načipovaný Golf 4 diesel mal 15 tis.km, tak bol ohromený motorom na KII Ceed. Ja naopak som z dieselu 1,9 TDI hoci načipovanému nadšený vôbec nebol. Prečo? Lebo bolo citiť, že podvozok naň nie je stavaný, a auto je aj tak relatívne pomalé.Myslím, že vtedy ĺutoval, čo už kúpil, ale už nemohol od kúpy odstúpiť.Moja Kia ceed má 41 tis.km a zatiaľ funguje bez problémov. A reči GTI o niečom, prečo sa Ceed predáva ma vôbec neiritujú, predáva sa len preto, lebo ho zákazníci chcú. Rozumná cena a dobrá kvalita už oddávna bodovali v obchode a ešte dlho budú.
mila001
Možná rozum lidí.
Navtech
Myslíš, že jako u Kia vyhrává image a technika? >😁
mila001
Golfa zlevnily na 370tis přesto to na Ceed nestačí to svědčí o tom že jen cenou to nebude.
Avatar - Ondore
Ondore
Správne, širšie súvislosti. Ale my by sme radi vedeli, prečo v západnom nemecku kúpiš tú istú (alebo dokonca lepšiu) Škodu za menej peňazí, ako doma, kde sa vyrába...

Už som sa tejto téme venoval na inom mieste, len poviem, že veľmi oceňujem súčasné cenové úpravy Škody, najvyššie ceny v EU boli nefér voči Čechom, ktorí túto značku vybudovali.
jirka1203
aký tam je približne cenový rozdiel? nemám v tomto príliš prehlad ;-\ u nás už má tretí sused kiu... kiománia >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Můžu-li osobně srovnat, tak Octavia sice chladí v duálku hezky, vyrovnaně, ale pomaleji.
mikesh
Ty jsi mel nejaky problem s dual klimou u Octavky?
GTI
Nahoře nic nového. Klasika v čele a mezi nejlepší se zaklínil nováček jen díky své nízké ceně a sedmdesátileté záruce. Tak mě napadá, kdyby Golf stál to co cee´d, kolik by se ho tu asi prodalo... To by nejspíš zaplakala i Octavia. Uvidíme jak dlouho tahle cenová politika Kii vydrží.

Registrujme dobré umístění prémie, zejména AUDI ohromuje. Ovšem s bravem... to je tedy sukces, někdo tu snad nedávno psal, že s příchodem brava půjdou všichni do šmelcu... Hmm zajímavá prognóza. A tiše vzpomeňme na Logana, loňského skokana roku. Jo, někdo je na vrcholu třicet let někdo třicet... týdnů. Chce to holt mít ten GOLFAKTOR :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jo, s těmi prodejci a servisy to je problém. Do originálu jsem zavítal jednou. Řekli mi, že mám více najeto, než kolik je na tahometru. Ani přes naléhání mi nechtěli říct kolik, což mě nasralo. Jen že v databázi mají u minulé prohlídky více. Když to srovnám s Hondou sestřenky, která před koupí poslala distributorovi VIN a ten ji poslal celý soupis informací k autu a mě majiteli nepoví nic, tak je to... no, co dodat;-\
Pokud tedy do servisu (výměna destiček a brzdovky zatím jen), tak ke známému neautorizovanému.
No znám pár fanatických příznivců různých značek, ty vždy považují lidi co nejsou s jejich značkou spokojeni za lháře. Musim říct že passat B5 byl jen o trochu lepší než ta laguna. u renaulta byl ale dost otřesný přístup prodejce-servisu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jo, my víme. Já sice Lagunu na odtahovce neviděl ještě a servis znám z jen obrázků, ale známe tyhle kousky 😉
octávku ani fabii neznám, golf V má automat bezchybný. V meganu s automatickou klimou jsem nejel, myslel jsem ale auto jako celek. Moje zkušenost s Renaultem mi uplně stačila. Jak megane 1 tak Laguna 2 byla jedna velká noční můra. Žena se dokonce bála jezdit dál od domu, protože už ji nebavilo vracet se na odtahovce. No ale ušetřil jsem za benzin, to jo. Auto co nejede moc nežere.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Zjisti si kdo má nejlepší klimu ve střední a v nižší střední 😉
A byl bych nerad, kdyby moje auto chladilo tak jak třeba Fobie nebo Octávka, to raději ta nejhorší volba, jak říkáš
Avatar - Ronault.
Ronault.
No já nevím, chodím do práce kolem bazaru a prodávají tam právě zástupce nižší střední tak do 5-7 let stáří. A Megan tam nikdy dlouho nevydrží, rozhodně zmizne rychleji než třeba Astra. I když zase Focusa jsem tam viděl 2 dny a hned byl fuč >😒] Otázkou je cena, ale to už je vykoupeno tou cenou pořizovací... takový je život.
pogo26
no já mám u Megana 20 C celý rok a o nic se nestarám a že když přijdeš do rozpálenýho auta a nic ti nikde nefouká tak to je spíš k vzteku se tam pařit ne ?
Akorát pak ojetého renaulta prodat hraničí se zázrakem... teda za slušnou cenu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ono se s tím Megošem není co divit. Ve Grantoure s 1,5 dCi v N1 je to pro firmy velké lákadlo. Renault jim tam nahodí pořádné slevy, dostanou k tomu nějakou výbavu, jeden z největších kufrů, motor s dobrou spotřebou a pokud se jezdí na servisní prohlídku po 20 000 a ne 30, tak i spolehlivý. Takže kupující pak za cenu Fobii pro své zaměstnance nakoupí o třídu větší Megany a má vystaráno
Korejci staví továrny,auta jim staví jiní,počínaje motorem přes design.Logo výrobce je korejské,to jo. :yes:
Správně,piš jinde:stále říkám,že na SK autařských serverech je fatálně mrtvo,ani domorodci tam nepíší a já jako cudzinec nemám odvahu.Dosť bolo Havla. :-! :yes:
Kia je rozhodně lepší volba než cokoliv od renaultu, to věřim. Já u toho prostě nastavil teplotu. Jestli se mělo dělat ještě něco jiného nevim, ale u všech jiných aut, a že jsem jich vyzkoušel hodně, stačí nastavit teplotu a zmáčknou "auto". Nebo opačně.
Btim12
Mam automatickou klimu a uplna pohoda, zadny pruvan nebo hluk, ktery jsem znal z Renaulta. Fakt je, ze musis mit zaplou klimu(AC)jinak se vyskytuje tebou zmineny ucinnek - auto topi ikdyz by melo spis chladit. Prijde mi to jako chyba v sw, ze pokud nemas zaplou klimu, pak se nebere v uvahu namerena teplota s cidel. Ale vyrobce by to mel jiz resit, projevuje se to u vsech aut. klim v Ceedech. Se zaplou AC je vse paradni...
Ono je to pravda, som lakovnik v TOP Aute (Jaguar,Volvo,Land Rover) ono to zalezi od umyvacej linky, v robote mame umyvacku Christ a ta je bezchybna, a samozrejme na novych autach treba najprv najvacsiu spinu umyt vapkou s koncentratom a potom zapnut linku, a lak je neporuseny.
S 1,4 TSI problemy právě nejsou. V servisu mi ukazovali touran co měl najeto víc než 180t. km a motor uplně v pohodě. A to je těžší než golf. Jediný problem je asi ta cena. U té nafty je ted vážně jen ten 2,0 CR ale brzo bude i 1,6 TDI CR. Ten bude v golfu ideal. Já vůbec netvrdim že ceed je špatné auto, za ty peníze je dobré. Ale už při uvedení na trh to je průměr, co bude za 5 let?
mikesh
No nevim jak Ceed ale VW a spol. a jiste i dalsi znacky vypinaji (pod urcitou teplotou) klimu automaticky kdyz neni potreba, takze to neni nutne resit a moc tim rucnim ovladanim neusetris.
mikesh
Na to se da rict jedine, blahoslaveny chudy duchem...
Deception
Až na to, že většina (téměř všechny) suroviny na výrobu těch dílů, se dováží a platí se v Eurech...kolego. Musíš v tom vidět trošku širší souvislost. :-!
Na to,že je Mégane na konci své kariéry,je celkem slušně prodejný :yes😒br />
Dále je vidět,že se Korejci rychle učí a staví solidní auta,která u lidí bodují více než guru Golf...
sTiLL
Presne tak, a dalsia vec, kvalitou pojde KIA len hore, spustili novu fabriku, nabrali neskusenych ludi... Pokial sledujem ich interny spravodaj (da sa stiahnut z KIA stanok ako pdf), tak na zvysovanie kvality, vystupnu kontrolu kvality a optimalizaciu vyrobnych procesov kladu korejci velky doraz.
Preto verim ze sa casom bude kvalita ich aut len zvysovat. Tak ako aj skusenosti a zrucnost robotnikov.

Ja len dufam ze ich aj dobre zaplatia, pretoze spokojny zamestnanec znamena aj dobre odvedenu pracu.
tak to teda nevržou. naopak dveře se zavírají absolutně tlumeně. až mě to překvapilo. je treba ale více síly, zato jsou perfektně odhlučněné a diesel vůbec nejde slyšet. nehledě na to že to působí i bezpečným dojmem když jsou dveře takhle stavěné a nejde slyšet bouchání plechů při zavírání. ne nadarmo má ceed 5*
no k te klimě nevím ja sem to nespozoroval. je fakt ze v lete nejezdim na 19 stupnu protoze nejsem sebevrah a v zime jezdim bez klimy pouze s topenim, usetris tak okolo 0,5-1litru na sto a v zime je klima stejne o nicem, co bys potrebovals asi tak chladit?

a k te 1,4TSI nevim jestli se to dobrá věc. ja osobně emusím tady ty male turba. kdoví co ten motůrek bude dělat až bude mít 100 000km... raději tu 1,8TFSI jiank u benzinu neni z čeho vybírat. o naftě ani nemluvím... jedině 2,0 TDI CR
Musim ještě dodat že se jednalo o jedny z prvních prodaných aut. Třeba se to zlepšilo. A možná už ani nevržou panty ve dveřích😄
Nejsem odborník na klima, ale když mi na nohu začne foukat teplej vzduch tak auto asi topí a ne chladí. Bylo to v poloze auto a teplota na 19. Uplně stejně to fungovalo v obou ceed co jsem měl možnost projet. Tim že to u golfa nefouká jsem myslel že nikde neni cítit tak výrazný proud vzduchu jako v té kie. Tam to fičelo pěkně.
No podle tvé teorie je asi vícezonová klima blbost, já ale za sebe můžu říct že mám v autě třízonovou a funguje bezchybně.
Auto je to určitě dobrý, rozhodně bych ho bral radši než francouze, ale golf je i po 5 letech výroby víc než vyrovnaný. S motorem 1,4TSI je to podle mě nejlepší volba ve třídě. Jo ale je drahej, a to pekelně.
až na to že škodu nedovážíš za zahraničí a vetšina dílů je české výroby a dělníci jsou skoro češi, ale vliv to může mít taky. ovšem drsné je že na západě si ji koupíš i o 50 000kč levněji než u nás... asi abyy byla konkurenceschopná jinak si to neumím vysvětlit.
tak to nevím co jsi s tou klimou dělal...

funguje to tak že když máš v autě třeba 40stupňů a nastartuješ a máš klimu na AUTO a nastavené třeba na 22 tak je fakt že klima začne makat svižně a snaží se zchladit interier na 22, ale je absolutní blbost že pak razantně topí!!! to není vůbec pravda! jakmile klima dosáhne tebou požadované teploty tak fouká jemně studený vzduch a to úplně neslyšně. a tak to je ve všech autech. tak tu nevěš bulík lidem na nos ok???

a jak píšeš že si "nastavíš v golfu 19 stupňů a máš je tam a nic nefouká" tak to mě úplně dostalo >😁 >😁 a jak je tam můžeš mít když nic nefouká??? funguje to tam úplně stejně až na to že si tam můžeš nastavit teplotu pro řidiče a spolujezdce jinou, ale mezi náma, moc to nefunguje protože každý inteligentní člověk ví že vzduch v kapině cirkuluje a nedrží se v jedné půlce auta, atkže se ti to stejně promíchá a výsledek je nula.
sTiLL
Ja mam manualnu klimu a funguje normalne 😄
Deception
Cena škodovky šla dolů hlavně kvůli řádně přitvrzelý koruně. Určitě sis všiml, jak nám naše měna tvrdne, euro za 25, dolar za 16, libra za 32. Tak se nediv, že škodule šla s cenou níže. :-!
jirka1203
no pre vrkuboy to hlavu a patu ma, reagoval som na neho.Snažim sa snad aby mi niekto ako ty odpovedal? ked chces niečo napisat nereaguj nato čomu nerozumieš ale piš inde...
Deception
Fakt je takovej, že jakákoli bezkontaktní myčka neumyje auto pořádně.

Prvního půl roku jezdit na ruční mytí, pak třeba do myčky. Ale já jezdím na ruční.
Johnn
Já si vždy myslel že Kia byla vždy levnější a ty prodeje nebyly tak vysoké.Takže jen cenou to asi nebude. 😉
Jakmile ji vyzkouší dlouhodobě více lidí,zjistí že kvalita vůbec není horší než u dražších výrobců,odpadne důvod kupovat předražené.
Jak to bude za 5let nikdo 100%neví.Kdyby někdo před 5lety tvrdil,že Kia bude mít tuto pozici,tak to tady pěkně schytá.Dnes je to jasné.
Avatar - chlapecx
chlapecx
ale dkyž auto dovezou a připravujou na prodej tak první co udělaj - šup s nim do myčky... ale zase to voskujou
Deception
No jo, GTI. Pamatuju si hromady nicků, kteří na něho útočili, ale uplynulo hodně vody a nájezdníci odtáhli, ale GTI zůstává dál. GTI to je jistota, jako slunce, že vyjde každý den, tak GTI bude psát na auto.cz :yes:
Hele to fakt netušim, jen vim že v golfu si nastavim otočným ovladačem 19stupnů a mám je tam,nikde nic nefouká, jen se ochladí. V ceedu jsem nastavil taky tak a z výdechů šel proud ledovéhu vzducu. Už dávno tam bylo chladno, ale foukalo to dá. No a pak se kia zas rozhodla přitopit, protože už byla větší zima než nastavená na klimě. Prostě jak když si na manualní klimu namontuješ termostat z OBI, jak jsem u jednoho kutila viděl😄
RS
Já jsem spíš zvědav, jestli bude Ceed na vrcholu i za 5 let stejně jako aktuální Golf. Ceed je dobré auto, které láká svoji cenou, tak by bylo velmi smutné, kdyby se dobře neprodávalo 8-s A o GTI-ho bych strach neměl, ten přežije ještě hodně vln pubertálních nájezdníků.. že? 😉
mikesh
V cem je problem u te autom. klimy u Ceedu? Piises topi nebo mrazi, problem je v tom ze neudrzuje prubezne teplotu ale jen semtam foukne studeny nebo teply vzduch aby srovnala teplotu? Rozdeluje autom. proud vzduchu vice vydechy podle aktualni potreby?
Nepatřím, neboj. Ale z mé zkušenosti i peprných nadávek nespokojeného majitele vím že manualní klima je v ceedu asi lepší volba. Nevim jak škoda, ale novější modely vw s dvouzonovou klimou fungují naprosto skvěle. Jasně že v Lexusu to bude ještě o chlup lepší, ale na třídu hatch je to paráda. Kia bod mrazí nebo topí, nic mezi tím. A nejedná se jen o jeden konkrétní kus, viděl jsem to u dvou, jeden nafta druhý benzin. Vim, je to blbost, ale zrovna v těchto dnech nasere. S oběma jsem samozřejmě i jel. Ta 1,4 rozhodně nevypadá že má víc jak 100 koní, ale disel byl fajn.
teda nevím co máš proti klimě. jasně není to dvouzonovka ale jestli je nějak super lepší climatronic tak to teda nevím. brácha měl superba a tata octávku a nebyla to žádná sláva...

jinak jestli patříš do té sorty hospodských fajnšmejkrů ala zelený okřídlený šíp tak je zbytečné ti tu něco vysvětlovat. zkusis si přečíst nějaký nezaujatý test (světu motoru se vyhni) pak se běž svést a pak si tu můžem povídat. jinak to je zbytečné.
Ceed je levný v porovnánmí s konkurencí. Ale jen v základní výbavě, pak už to taková paráda neni. Navíc ta jejich automatická klima... ještě ted se musim smát našemu hospodskému že za ni připlácel. Nevim jak focus, ale climatronic v golfu je uplně jiná liga. Jsou to detaily kterých si při nákupu nevšimneš, ale ty potom ve výsledku rozhodnou o dalším autě. Já už to s osobákama vzdal a mám multivan.
jasně že golf je stálice a ceed ho nemůže v prodejích razantněji ohrozit.
a k tomu že je levný, co je levný podle tebe??? když octavia jde teď s cenou dolů o 60 000kč tak to znamená že bude už taky levná? a že na to lidí uslyší? nebo to znamená že byla roky hrubo předražená? jedna z nejdražších v evropě (a vzhledem k místním platům myslím že i nejdražší).

buďte rádi za ceeda že rozhýbal konečně ty nehorázné ceny!
a co se týče dalšího auta u mě, tak bude to už určitě něco většího. mám zálusk na novou mazdu 6 s 2,0 D. ale to je hudba budoucnosti. zatím nemám potřebu měnit.
a už jsi to zkoušel?
Homer J
To se neboj. jde jenom o to, že tyhle laky schnou daleko déle, protože neobsahují aceton a jiná organická rozpouštědla, která způsobují skleníkový efekt. Ale po zaschnutí je to lak jako každý jiný. Jinak k Cee´du gratuluju. I já sem absolvoval zkušební jízdu a musím říct, že sem byl mile překvapen.
Jasně že se dobře prodává. Vždyt je levná. Na to lidi slyší. Jde jen o to jestli si kia zákazníky udrží, jestli si koupí i další auto od ní. Protože já osobně znám dva majitele ceedu a ani jeden o tom už přesvědčený neni. A o golf nebo focus bych se nebál, Golf V je na trhu už dlouho a stále stačí na špičku segmentu. Koncem roku přijde navíc nová generace a nové CR dieslové motory. Benzíny už má ted golf vynikající.
Avatar - Falco
Falco
Ano! Ale ne z důvodu použité vodou ředitelné barvy!

Varovaní prodejců je směřováno hlavně na nekvalitní mycí linky. Pěnové nebo látkové kartáče neublíží ani novému automobilu!
Avatar - Special-line
Special-line
Je to pravda že úplně novej lak by se měl nechat pořádně vytvrdnout a buď nejezdit do myčky nebo neumývat vůbec. Jinak třeba Škdovka používá vodou ředitelné laky už více než 10 let a na jejich kvalitu to vliv nemá. Jedinej lak kterej se v poslední době třeba Škodovce nepovedl je malinově červená barva na Feliciích Trumf. Hrozně ho šisuje sluníčko. Viděl sem to už na víc kusech.
mikesh
Zkus napsat něco co má hlavu a patu a pak ti možná někdo odpoví, momentálně není na co. Slintání nějakého pomatence nemá smysl řešit.
myčka ublíží každé nové barvě. zkus se zeptat jakéhokoliv prodejce a ten ti řekne že prvního půl roku se nedoporučuje jezdit do myčky. je to pak na každém člověku jak se zachová.
a není to jen kia ale třeba i škoda která toto doporučuje
jirka1203
😉 nerozumieš čo?
Avatar - Falco
Falco
Myslel jsem to trochu jinak. Vodou ředitelné barvy jsou na všech novějších automobilech a myčka jim rozhodně neublíží! 😄
jj svým způsobem to je pravda ale není to zase takové akční. hold nová móda... "zelení" hýbou světem a tak musí být vše ekologické a ekologicky odbouratelné. je to podobný ojeb jako tzv. "bio" příměsi do paliva. :no:
jinak ale je ceed bez problémové auto. mám ho přes rok a jsem zatím max. spokojen. a motor 120koní v naftě a za 5-6 l/100km je taky dobré ne?
mikesh
A jinak máš hlavu v pořádku, viď? 😄
Avatar - Falco
Falco
To je vtip?! Radši nejezdi ani v dešti 😊)
IPace
prečo ? , no protoze marketing :-!
sTiLL
Cee'd sa predava lebo je to dobre auto, na to pride kazdy kto si da jednu skusobnu jazdu. Ja sa len modlim aby mu to aj vydrzalo, mam ho uz rok a zatial bez problemov.

Ale minimalne jedneho cervika mam v hlave - kvalita laku. Kedze je to "ekologicky" vodou rieditelny lak, otazka je kolko vydrzi, kazdopadne odkedy som sa to dozvedel skoncil som z autoumyvarnami a umyvam auto rucne.
gé ako golf, gé ako guru, gé ako gti, gé ako gýč!
jirka1203
vyzera to že golf súperí z korejcami >😁 ale GTI to zase otočí podla seba a ešte citujem aj 507: vysvetlí mi niekto prečo?? >😁 prečo prečo prečo prečo >😁
vrkuboy
supermainstream gé golf guru nebo co byl porazen cee´d-em.
Chudak GTI prezije to? >😁