Policisté na pražských ulicích by v blízké budoucnosti mohli s pomocí speciální techniky zjišťovat, zda projíždějící vozy nemají odmontované či nefunkční filtry pevných částic.
Takové dobytky nehledej v Praze, tam jich moc není. V Praze, v 7. nejbohatším regionu v EU, není třeba udržovat při životě staré herky. Kouřící diesel je v Praze velkou vzácností, většinou má venkovské registrační číslo.
To bude nádhera !!!!!!!
Ono projíždět Německem 2 hodiny v kuse (kolem Kaiserslauternu) všude samé větrníky - děsivý pohled. Opravdu děsivý pohled a německé obce už se brání (znehodnocení dané lokality). Nedá se tam žít a na turistický ruch můžete zapomenout.
A co uděláš s benzínovými přímovstřiky které emitují 10x menší 100x nebezpečnější jemné částice ale GPF mít nemusely?
Začni myslet a zaměř se na skutečné hrozby. Praha má docela kvalitní vozový park a kouřících dieselů je tu málo v porovnání se zbytkem republiky.
Zato TSI a ekoboostů je tu dostatek. A teprve od roku 2019 musí mít povinně GPF, všechno starší si klidně emituje pevné částice a všem je to fuk, stejně tak fakt že 40% všech emisí pevných částic pochází z domácího vytápění.
U každého měřícího místa partu zakuklených ekošílenců provádějících "vylepšování" výsledků měření. (Děje se v Německu, na internetu se šíří návody "jak to zajistit").
Jo už aby to bylo, majiteli vozu co si sám nebo od někoho nechá vymontovat filtr napařit takovou pokutu, že bude do večera počítat nuly, na ME kde to auto prošlo udělat pořádnou šťáru a pokud se zjistí podplacení okamžitě odebrat licenci, zavřít a na náklady majitele zbourat. Pro dobytky co vytváří clonu černýho dýmu a smradu nemám žádné pochopení a ani slitování jsem pro drakonické pokuty.
Ačkoliv jsem léty dieselům přišel na chuť, nepřišel jsem na chuť šetření za každou cenu a hlavně dopady takového šetření na ostatní, třeba na mne. Takže správně! MHD zdarma je politický blábol, dostavte okruh a hned bude v Praze volněji a čistěji.
Čistej vzduch na vesnicích je chiméra, bo lokální topeniště.
Jinak souhlasím, že elektromobily budou pro velký města dost spásou. A Praha by navíc mohla vytáhnout hlavu ze zadku a dělat něco s těma autobusama, nechápu jak je možný, že když drtivá většina českejch MHD jezdí aspoň na to CNG (když už ne na elektriku), tak Praha furt na naftu.
Kouřící elektrárnu jsem v centru moc nepotkal a na vesnicích to taky nemusí být nic extra, když skrz ně vede silnice, nebo si sousedi topí čímkoli co hoří a ještě zavřou přívod vzduchu, aby to vydrželo přes noc. Zlatá Praha.
Můj selský rozum říká, že elektromobily navrátí do měst to co je dopřáno obyvatelům malých obcí - čistý vzduch a méně hluku.
A pokud osadíme střechy městských domů fotovoltaikou, tak i nemálo elekřiny bezemisně ve městech vyrobíme ze sluníčka.
Pěkně ty dieselové popelnice přeměřit. Vykuchaný filtr by se měl rovnat trestnému učinu ublížení na zdraví, protože to opravdu na zdraví ubližuje a je to totální prasárna. Jenom naprostý šílenec toto dokáže ještě obhajovat. Fuj.
Diesely bez DPF opravdu nejsou stejně čisté jako staré Diesely, např. 1.9 TDI. Jsou mnohem, mnohem špinavější. Vypouštějí tolik skutečně škodlivých látek (na rozdíl od CO2), až by jeden brečel.