Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nafta vs. benzin: Zdražování pohonných hmot zatím jejich spotřebu v ČR neovlivnilo

Stále více se potvrzuje, že mezi motoristy je čím dál tím více žádanější nafta. Důvodem je rostoucí počet kamionů na českých silnicích, mírně se zvýšil i podíl osobních vozů s dieselovými motory.
Zpět na článek
31. 5. 2008 09:08
neregistrovaný "wanad"
31. 5. 2008 09:16
neregistrovaný "HGT"
31. 5. 2008 09:51
neregistrovaný "nextrom"
31. 5. 2008 10:24
31. 5. 2008 10:55
31. 5. 2008 10:45
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 10:54
neregistrovaný "Tizy (famousbmw.autofun.cz)"
31. 5. 2008 10:58
neregistrovaný "Teletubbies"
31. 5. 2008 11:18
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 14:04
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 14:42
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 21:17
neregistrovaný "Icer"
31. 5. 2008 11:46
neregistrovaný "Sten"
31. 5. 2008 11:55
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 12:34
neregistrovaný "maaara"
31. 5. 2008 12:54
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 14:13
neregistrovaný "wanad"
31. 5. 2008 14:51
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 15:34
neregistrovaný "wanad"
31. 5. 2008 16:39
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 17:48
neregistrovaný "AJO"
31. 5. 2008 20:21
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 20:31
neregistrovaný "nextrom"
31. 5. 2008 20:43
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 21:18
neregistrovaný "nextrom"
31. 5. 2008 16:46
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 19:43
neregistrovaný "petrt"
31. 5. 2008 20:14
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 23:03
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 17:52
neregistrovaný "AJO"
31. 5. 2008 20:24
neregistrovaný "petrt"
31. 5. 2008 20:38
neregistrovaný "Bench"
1. 6. 2008 13:21
neregistrovaný "Tizy (famousbmw.autofun.cz)"
2. 6. 2008 01:45
neregistrovaný "Tizy (famousbmw.autofun.cz)"
1. 6. 2008 11:13
neregistrovaný "Crazyboy"
1. 6. 2008 13:24
neregistrovaný "Tizy (famousbmw.autofun.cz)"
2. 6. 2008 13:58
neregistrovaný "expert0001"
3. 6. 2008 11:49
neregistrovaný "expert0001"
3. 6. 2008 06:34
neregistrovaný "helmuthhyb"
neregistrovaný "wanad"
31. 5. 2008 09:08
biopaliva po vzoru G. W. Bushe
Spotřebu PHM v ČR neovlivnila ani Evropská unie, která se vrhla na biopaliva po vzoru G. W. Bushe, který přechodem na biolíh chtěl zvýšit energetickou nezávislost USA na státech vyvážejících ropu :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "HGT"
31. 5. 2008 09:16
me se tahle problematika netyka :)
ja mam naftu zadarmo,ja si piskam >:D ;-)
Rozbalit vlákno
1
1. 6. 2008 20:28
Re: me se tahle problematika netyka :)
Možná to není obvyklá reakce, ale zadarmo není dneska asi vůbec nic. Takže ti naftu někdo daruje a zaplatíš to jinde nebo ji kradeš... :no:
neregistrovaný "nextrom"
31. 5. 2008 09:51
ropa tece
Dokud ropa tece a ceny stoupaji, konsumneti pilne plni sve nadrze a par lidi z toho jeste silne bohatne, neni duvodu neco menit 8-s .
Na tom neustale bankrotuji prukopnici alternativnich pohonu nebo alternativnich enrgetickych zdroju.

Zivotni prostredi ochranovat nikdo nechce, to jsou jen plane reci pro naivni masu, ktera se tak da velmi snadno zbavit nejakych tech papirku z penezenky.

Nazory valne vetsiny vidite prave tady ve Forum, kde spoustu lidi sni o dvoutunovych desetivalcovych monstrech - bejt ten clen toho majnstrymu >:D ............... 8-s
Rozbalit vlákno
2
31. 5. 2008 10:24
Re: ropa tece
ja snim o benzinovalci s obsahem tak 4 litry kde kazdy hrnek ma pul litru, a prehozenim nadrze LPG za tu benzinovou a naopak, tedy benzinova by me stacila tak na 10-15 litru misto rezervy a dolu dat tak 100 litrovou na LPG :-) tech 55 litru je proste malo :'-(

cos me privadi i k myslence zda ty co tankovali LPG zapocitavali k procentum tech co tankovali benzin, pac ti maj take benzinove motory
Avatar - Falco
31. 5. 2008 10:55
Re: ropa tece
Problém je jinde!

Člověk se musí naučit soužití s přírodou? Vždy když jí něco vezme, ať už pro svou obživu, potřebu nebo zábavu, musí jí to v určité formě vrátit!

Zákazy (třeba desetiválců) a omezení ničemu nepomůžou!
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 10:45
menší auto = nízká spotřeba
když sem si loni kupoval auto (ceed) byl jsme po zkušební jízdě rozhodnut pro naftu 1,6CRDi 85kW protože fakt dobře jede na takový malý objem. hodně dlouho jsem ale počítal a počítal kdy se mi vrátí i ta investice. při tehdejších cenách nafty (asi o 1kč nižší než benzín) mi vyšlo nějakých 60 000km, což není zase tak moc. teď už to raději nepočítám ;-\ ale zase mě uklidňuje spotřeba. jezdím do 6 litrů a když se fakt krotím tak i pod 5litrů a to je pak kilometr za méně než 2kč a to pořád jde. takže i když je nafta teď dražší pořád jsem sakra rád že ji mám a ne benzín, protože jestli si myslíte že cena benzínu se nebude zvyšovat tak se mýlíte. počkejte si na sezónu...
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "Tizy (famousbmw.autofun.cz)"
31. 5. 2008 10:54
Re: menší auto = nízká spotřeba
a neni to jedno, vzdyt to zvyseni udela na nadrzi cca 150 kč. Což je par korun
neregistrovaný "Teletubbies"
31. 5. 2008 10:58
Re: menší auto = nízká spotřeba
Jezdím s Nissanem Note 1.4 66kW dlouhodobě za 5,9l benzínu na 100km.
- Pořizovací náklady oproti naftě jsou výrazně menší
- Údržba i pohoné hmoty taky (výrazně) levnější.
- Benzínový motor je uživatelsky příjemnější (rozsah využitelných otáček)
- Perspektivní možnost přestavby na LPG (naše druhé auto už přestavěné je), což dále velmi sníží náklady na PHM.
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 11:18
Re: menší auto = nízká spotřeba
samozřejmě že se dá jezdit i s benzínem relativně levně. ovšem je to vykoupeno stylem jízdy a výkonem vozu. já chtěl bezpečné auto se silnějším motorem abych mohl v klidu předjíždět. když totiž vidím jak na nepřehlédných místech se snaží někteří lidi co na to nemaj vozy předjíždět tak instinktivně zpomaluju abych se případné havárce vyhnul. toto jednání je zvláště oblíbené u fabií combi s HTP motory. není to žádný FLAME ok? ale kdo jezdíte tak to musíte uznat
1. 6. 2008 20:32
Re: menší auto = nízká spotřeba
Tony, benzínový motor je na předjíždění lepší jak diesel, protože se snadněji točí. Myslím si, že kdybys koupil tu 1,6i a ne 1,6D, předjížděl bys rychleji = bezpečněji.

Mám taky diesel, přístí auto asi koupím benzín s LPG - druhé auto už tak provozujeme.
31. 5. 2008 13:54
Re: menší auto = nízká spotřeba
kilometr za méně než 2kč ?, a to mas 1.6ku ?, ja s benzinovou 2.7T 184kW jezdim za 2kc na kilasek (spotreba 12-13 litru LPG), a to prestavba stala zanedbatelnych 32 tisic, jo holt kdo setri ma za ehmmm :-), s 1.6kou na LPG bys mel spotrebu tak 8-10 plynu a tech 20-30 tisic by se ti tak splatilo za nejakych 15-20tisic ujetych km
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 14:04
Re: menší auto = nízká spotřeba
jenže to bych musel chtít plyn víš? ;-)
a taky plyn + vznětový motor nevím jestli to funguje. a taky těch dalších 32 000kč mi zvedá dobu návratu o dalších 60 000km takže nevím nevím...

nehledě na to, že plyn nebude levný věčně :-) jediné co ho drží tak nízko je jiné zdanění což je docela chujová výhoda protože nikdy nevíš kdy jim tam nahoře prdne v kulích a šuopnou na něho vyšší daň aby si přilepšili rozpočet ;-\

a 13liru? kámoš se skodovkou jezdí za 13 litru LPG. tak to asi jezdis jen z kopce ne?
31. 5. 2008 14:30
Re: menší auto = nízká spotřeba
jesi je ta Skodovka Superb s 2.8kou tak proc ne, me se oproti jizde na benzin zvedla spotreba o cca 1-2 litry, holt doba pokrocila a dnesni LPG systemy us nejsou takoveho razu kdy auto zere o 5-6 litru vic a ma mensi vykon ;-)

navic si spocitej cenu benzinu + LPG a proti tomu postav cenu naftaku, z techto cen teprve pocitej navratnost

pokud mas Ceeda, tak sem koukl na cenik a 1.6CVVT 90kW zacina na 399980,- a 1.6CRDi zacina na 429980,-, tedy rozdil v cene presne 30tisic kacek, to ze me to stalo 32 tisic je hlavne proto ze ja mam 6 valec a turbo a tam je prestavba drazsi nes i 4 valcu ;-) , u toho Ceeda je cena cca 26-28 tisic, tedy porad sme pod cenou naftaku, a ted teprve zacnem pocitat navratnost, ceny zarovnam aby se to lepe pocitalo, tedy oba jakoby za 430tisic, ty jezdis za 5 litru nafty, tedy pri cene 32 kacek za litr to vychazi na 1.60,- na kilometr (neynam presnou cenu nafty pac me nezajima, proto sem dal 32 ), s LPG by tento motor jezdil okolo tech 8-9 litru plynu (vyrobce uvadi kombinovanou do 7 litru), a pri cene 16 kacek za litr sme na necelich 1.50,- na kilometr (cena LPG je od 15 do 17 korun), tedy prestavba us od zacatku jezdi levneji nes naftova verze ;-) tedy navratost je zaplacena us na prvnim ujetem kilometru ;-)

nevyhody sou jasne, nesmi se do garazi, a vyhoda je jasna v cene provozu a v dojezdu auta pri kombinaci benzin+plyn
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 14:42
Re: menší auto = nízká spotřeba
jasně ale kdyz pise vyrobce 7 litru spotrebu benzinu tak to neznamena ze spotreba lpg je taky 7. ta je vzdy vyssi. a ja nechtel lpg. popravde ani sem nad nim neuvazoval. kamos ma lpg v peugeotu a chvali si to, ale ja nejak nevim. myslim si ze se to vyplati kdyz uz koupis ojetinu s lpg nebo kdyz to auto uz je udelane na lpg jako treba forrester.
ty prestavby ja tomu moc neverim.
a taky nevim jestli to kia dovboluje a kdyz si to udelas prijdes o zaruku na motor coz se ti pak muze svinsky vymstit.
31. 5. 2008 15:53
Re: menší auto = nízká spotřeba
Kia pise spotrebu 6.4 na 100, tedy tech 7 sem nadsadil, ikdys jen o malo, taktes sem nadsadil i spotrebu na LPG u toho auta, realna bude tak 1 litr nad spotrebou benzinu, zadalsi zadny auto se dnes nedela na LPG rovnou, tedy urcite ne u Subaru, vsechno sou to prestavby, i Subaru ti prodaj jako benzinak s tim ze prestavbu provadi externi firma, samo Subaru s tim LPG nema nic spolecneho, oni jen tu prestavbu podporujou tim ze ti ji zaplatej u firmy Vialle a nechaj zaruku, mimoto Kia s tim problem nema, soused ma Sportage a zaruku mu uznavaj dal, neb nerikal ze by ho stim vyhazovali, presel na LPG potom co odeme zjistil ze se vyplati a spotrebou nejde s tim 2 litrem nad 10 plynu
neregistrovaný "Icer"
31. 5. 2008 21:17
Re: menší auto = nízká spotřeba
Ja auto na LPG uz mel. Vyhoda nafty oproti LPG -> zadne zarizeni navic, tudiz mensi moznost poruchy (a ze jsem jich s LPG mel). LPG ma drazsi emise, kazdy rok kontrola, za 10let nova nadrz. Podstatnou nevyhodou nemoznost vjezdu do podzemnich garazi a hlavne nadrz v kufru, at uz toroid ci valec. Tudiz za ten usetreny desetnik na kilometru Vam stoji za to vsechny tyhle ustupky?
1. 6. 2008 10:21
Re: menší auto = nízká spotřeba
no tak me to zato stoji urcite, moje auto tedy A6 ani tak silnej naftak nema, a i ta nejsilnejsi nafta je porad drazsi o cca 150 tisic korun, tedy po odecteni LPG je porad naftak ume drazsi o cca 120 tisic korun, i ta 3 litrova nafta basti v prumeru asi 8-9 litru nafty, tedy 1km za cca 2.80,- , ja s vykonnejsim autem jezdim za 12-13 litru LPG, tedy za cca 2.00,- na 1 kilometr , tedy za 100km usetrim 80 korun, pri rocnim najezdu 25k kilometru usetrim 20 tisic korun, zadalsi, v kufru me zadne misto neubilo, nadrz mam misto rezervy a misto rezervy sem do postraniho prostoru dal 2 spreje na opravu pneu a u avanta by i ta nadrz za sedadli by mnoho mista z kufru nesebrala, navic stejne bych rezervu nikdy nemenil, radsi bych si zavolal andely, rocni kontrola sistemu LPG je ume zdarma, holt si clovek musi vybrat firmu kde se onej staraj, za 10 let as us auto davno mit nebudu bude dalsiho majitele stejnej toroid stat 4300,- korun ( auto po 4 letech prodavam )

suma sumarum, cca 120tisic korun usetreno pri koupi auta, a kazdy rok usetreno cca 20tisic korun za provoz, pokud si LPG v tomto roce udrzi svoji cenu a nafta bude dal stoupat tak jak stoupa, tak se ty usetrene penize budou jen a jen zvetsovat ;-) , tedy jedinou nevyhodou je ze nemuzu do podzemnich garazi, no popravde receno za 140 a vic tisic me tohle omezeni stoji :-) , proste nejsem tak bohaty abych si kupoval drahou naftu
31. 5. 2008 18:30
Re: menší auto = nízká spotřeba
A započítal sis taky rozdíl při prodeji auta? Diesla prodáš za víc než benzína, takže zas tolik najet nemusíš :-)
1. 6. 2008 00:49
Re: menší auto = nízká spotřeba
A myslis, ze za 5 let, az bude rozdil benzin nafta jeste vetsi, bude ojety dizl stale jeste drazsi?? Chyba je pri uvazovani o budoucnu uvazovat s dnesnimi parametry.
1. 6. 2008 20:40
Re: menší auto = nízká spotřeba
Ten ojetej diesel je dražší rozhodně o míň % než o kolik byl při prodeji, to není úplně dobrá připomínka.

S naším Foresterem zajedu jednou za rok natankovat k tomu, co mi to montoval a on v průběhu tankování proveden tu kontrolu za asi 300Kč - to problém není. Podzemní garáže je na každým, kde auto provozuje. Nevýhodou je chybějící rezerva, rptoože je místo ní nádrž (já ve Focusu taky nemám rezervu, ale sadu na opr. pneu)
Rozhodně LPG dožene naftu a benzín, ale říkám si, proč ty 2-10 roky nejezdit levněji. Navíc neplatím spotřební daň...
Avatar - gld
3. 6. 2008 16:10
Re: menší auto = nízká spotřeba
máš ako-taký prehľad v cenách ojazdených vozidiel? Pravdepodobne nie, inak by si nemohol napísať to o cene ojazdených dieselov-áno predávajú sa drahšie ako benzínové..a to minimálne o hodnotu ktorú prvý majiteľ zaplatil navyše oproti benzínu

dieselové ležiaky sú iba autá typu škoda felicia 1.9D prípadne staršie japonské vozidlá s licenčnými turbodieslami pochybných kvalít..tam ceny benzínových verzií prevyšujú ceny dieselov
neregistrovaný "Sten"
31. 5. 2008 11:46
Jednou to skončí
Cena paliv obecně začíná být neúnosná. Když jsem před třemi lety měnil benzinové auto za dieselové, mnul jsem si ruce, že ušetřím pěkných pár korun. Je pravda, že rozdíl litru a půl je znát, ale při dnešních cenách se pomalu stírá.
Otázkou je, jak dlouho to trh vydrží. Umělé šroubování cen nahoru jistě jednou narazí na strop. Náznaky už jsou vidět ve formě stávek po celé Evropě.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 11:55
Re: Jednou to skončí
jojo moje řeč. jenže u nás to vidím s nějakým snižováním spotřební daně bledě... musel by přijít rozkaz z bruselu aby ti naši exoti začali něco dělat. francie o tom už uvažuje. ještě je třeba německa a anglie a je tu nějaká ta šance, jinak to jsou jen silné sliby jako paroubkovy o zrušení poplatků až vyhraje volby ;-) , exot jeden
neregistrovaný "maaara"
31. 5. 2008 12:34
Kdy se to srovná?
Zajímalo by mě jestli existuje nějaký propočet, o kolik musí být nafta dražší aby, se benzín vyplatil i kdybyste ročně najeli 1 000 000 km. Zkrátka kdy bude kilometr se stejně výkoným benzínem levnější než s naftou.
Rozbalit vlákno
27
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 12:54
Re: Kdy se to srovná?
To přece nejde přesně určit, když nafta má úplně jinou závislost spotřeby na jízdním stylu. Píšeš "se stejně výkonným benzínem", ale to je problém, když u toho benzínu si na ten výkon nemůžeš sáhnout, aniž by ti zároveň nevylítla spotřeba...

Jinak ten propočet je jednoduchej - vyplatí se to když (SPOTŘEBA BENZINU*CENA BENZINU)-(SPOTŘEBA NAFTY*CENA NAFTY)
neregistrovaný "wanad"
31. 5. 2008 14:13
Re: Kdy se to srovná?
Spotřeba ti vylítne i u dieselu, když na to šlapeš. Diesel je dobrej akorát u částečnýho zatížení. Jinak jde jen o to, že diesel má cca 1,2x víc energie na litr paliva než benzín.
neregistrovaný "Tony84"
31. 5. 2008 14:51
Re: Kdy se to srovná?
no to nevím jestli má více energie ale vím že ho motor dokáže z nafty více využít proto je spotřeba nižší. jinak účinnosti motorů jsou jen okolo 40%. na tom by měli kluci z vývoje makat! a nemůsí se pak přecházet na hybridy. a propo hybrid je taky slepá cesta protože k němu pořád potřebujete fosilní palivo...
neregistrovaný "wanad"
31. 5. 2008 15:34
Re: Kdy se to srovná?
Motor dokáže z nafty více využít. Tzn. má vyšší účinnost. To jsi si dobře zapamatoval, co tě učili ve škole. Ta vyšší účinnost je ale pouze cca 10 procent. Jinak nižší spotřeba dieselu oproti benzínu, cca 30 procent, je z valné části tvořena cca 20 procenty vyššího energetického obsahu nafty na litr objemu ve srovnání s benzínem. To tě už neučili.
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 16:39
Re: Kdy se to srovná?
Nepřeháněj ;-) Nafta má sice o něco vyšší obsah energie v jednom litru ale rozhodně to není 20% rozdíl. Stejně tak rozdíl účinnosti vznětového a zážehového motoru není 10% (tabulky uvádějí 25% a 33%, což by byl rozdíl 32%)
neregistrovaný "AJO"
31. 5. 2008 17:48
Re: Kdy se to srovná?
Obsah energie ma znamenat co? Pokud ja si pamatuju, tak ma cokoliv benzinem a naftou pocinaje a babockou admiral konce "obsah energie" na hmotnost shodny - rikal to takovy rozcuchany pan s vyplazenym jazykem.

Pravda je, ze dieselovy motor ma o neco vyssi ucinnost...ale abychom nescitali chnapka a hrusky, ze.
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 20:21
Re: Kdy se to srovná?
Dobře, chceš to slyšet přesně >:D
Nafta má vyšší obsah chemicky vázané energie využitelné oxidací v při stejném objemu než benzín.
(a mimochodem má i vyšší energii celkově, podle toho tvého pána, protože má zhruba o 0,1kg/l vyšší hustotu) >:D ;-)
neregistrovaný "nextrom"
31. 5. 2008 20:31
Re: Kdy se to srovná?
A energii potrebnou na vydestilovani nafty do toho nepocitate?? Myslim, ze destilacni teplota nafty je asi okolo 370°C a kolik nafty se tedy na to musi spalit?? Kolik benzinu na destilovani benzinu z ropy??
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 20:43
Re: Kdy se to srovná?
Ne to se do toho opravdu nepočítá, protože když destiluješ ropu, tak musíš destilovat všechny frakce (kromě mazutu). Nebo jako že by se vydestiloval benzin a zbytek se vyhodil? >:D A řešíme doufám co spálí tvoje auto, ne fabrika >:D
neregistrovaný "nextrom"
31. 5. 2008 21:18
Re: Kdy se to srovná?
no hehe, to ja nevedel, ze se to do toho nepocita, nejak jsem mel za to, ze se tady mluvi o energii a faktem je, ze na vyrobu asfaltu je potreba proste vic energie nez na propan at uz destilujes dal a nebo ne...

..i kdyz by byla samozrejme blbost zbytek materialu zakopat zase do zeme >:D
1. 6. 2008 10:26
Re: Kdy se to srovná?
hybrid neni slepa cesta, hybrid je mezistupen k ciste elektrickym pohonum, z ceho myslis ze se zaplati ten vyvoj elektromobilu a vyvoj baterii k tomu potrebnej, no prave z prodeje hybridu ;-) , kdyby nebylo hybridu, tak elektromobili prijdou mnohem pozdeji a za mnohem vetsi penize, a ze prvni "mainstreamove" elektromobili us bysme mohli ocekavat nekdy v letech 2010-2012
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 16:46
Re: Kdy se to srovná?
U dieselu je mnohem víc výkonu v nízkých otáčkách, takže na to právě šlapat nemusíš, o to jde.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
31. 5. 2008 18:08
Re: Kdy se to srovná?
Protože u dieslu máš turbo, když dáš turbo k benzínu, budeš mít víc výkonu v nižších otáčkách i u benzínu.
Porovnání turbodieslu a atmobenzínu tady na serveru snad ještě nikdo nepochopil :'-(
neregistrovaný "petrt"
31. 5. 2008 19:43
Re: Kdy se to srovná?
Přesně tak. Třeba ta nová 1,4 TSI od VW nedá stejně objemnému dieslu ve stejném autě nejmenší šanci. Věřim že by si poradil i s běžným dvoulitrem turbodieslem.
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 20:14
Re: Kdy se to srovná?
To máš samozřejmě pravdu ;-) Nejsem fanatický zastánce dieselů. Když tam ale to turbo není, tak nevím, proč bych měl řešit turbobenzíny. (Tohle není soutěž, kdo dosáhne většího litrovéo výkonu, prostě udělej dobrej výkonnej motor s co nejnižší spotřebou, cenou a poruchovostí, můžeš využít všechny prostředky turbo neturbo...)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
31. 5. 2008 22:22
Re: Kdy se to srovná?
Myslim že tady nikdo neřešil konkrétní auto nebo motory, takže to, když taj turbo není, moc nechápu. Já reagoval na to, že když budeš mít turbodiesel i turbobenzín vedle sebe, tak oba dva mají největší točivý moment v nízkých otáčkách...čímž odpadá úvaha o vytočení benzínu kvůli potřebě vysokého výkonu (=velkého zátahu)...čili oba dva motory budou pracovat v podobných otáčkách. To že atmobenzín musíš vytočit, aby víc jel, to je samozřejmě pravda, je to dáno jeho charakteristikou, které by ale zase lépe odpovídala charakteristika atmodieslu, že...Snažím se o osvětu, nechci útočit konkrétně na Tebe, hodně lidí srovnává atmobenzín a turbodiesel, které mají dost odlišnou charakteristiku, přijde mi že to je prostě diskriminace benzínu, protože diesel používá "doping" turbo...asi tak ;-)
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 23:03
Re: Kdy se to srovná?
Jasný ;-) Já srovnával turbodiesel a atmobenzín, protože mezi tím se člověk většinou rozhoduje. Pokud se benzíny nahradí za turbobenzíny (a trend tu je), tak bude zase úvaha benzin/diesel jiná :-)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
31. 5. 2008 23:55
Re: Kdy se to srovná?
Mno vidiš a já zrovna jezdím na malém novém turbobenzínu..Atmobenzíny se začínají nahrazovat, malých tureb (turb? >:D ) je čím dál víc a svými parametry právě atmosférické verze překonávají. I to byl důvod, proč jsem třeba šel do toho, co mám, místo srovnatelné konkurence ovšem s atmobenzínem...Lidi na to snad taky přijdou, že turbobenzín je minimálně rovnocenný partner k turbodieslu...
Avatar - gld
3. 6. 2008 16:05
Re: Kdy se to srovná?
ohľadne výkonu nepochybne ale čo sa týka spotreby..nie nie, taký čas ešte neprišiel, a pravdepodobne ani nepríde..proste moderný malý turbobenzín keď na to dupneš tak ide ale žere..

moderné nafty sú v tomto oveľa lepšie-necitlivosť spotreby na jazdný štýl
Avatar - Ondore
31. 5. 2008 14:23
Re: Kdy se to srovná?
Pozastavil som sa nad anketou, ktorá je za článkom. Možnosť "F" je správne ;-)
Takže ako postupovať:
- najskôr daj stranou všetky konštantné náklady (rozdiel obstarávacej ceny, náklady na servis a údržbu) oboch áut. Potom musíš zistiť rozdiel spotreby na jednom a druhom aute, povedzme, že pri Tvojom štýle jazdy bude spotreba benzín vs nafta 8:6 litrov. Výsledkom je pomerový koeficient 1,33. Čiže ak benzín stojí 30Kč, nafta musí stáť 40Kč, aby boli náklady na prevádzku rovnaké.
Ak nafta stojí "iba" 34Kč, máš vo vrecku úsporu ((30*8)-(34*6)) = 36Kč/100km, ktoré sú tie tzv. ušetrené.
- teraz sa však musíš vrátiť ku kalkulácii konštantných nákladov. Pre jednoduchosť povedzme, že náklady na pravidelné servisné prehliadky sú totožné (napr. benzín 6tis.Kč každých 15.000km vs. nafta 12tis.Kč každých 30.000km. Ak by neboli totožné, musíš to zohľadniť vo výpočte.). Takže teraz len porovnáš obstarávaciu cenu áut a ak napr. bol rozdiel v cene 45.000Kč, tak:
45.000:36*100=125.000km
To je stav tachometra, kedy sa náklady vyrovnajú, inými slovami, ak najazdíš povedzme 31.000km/rok, tak diesel sa Ti začne oplácať až po štyroch rokoch.
- ak chceš byť naozaj dôsledný, musíš si spočítať aj hodnotu jedného a druhého auta pri predaji. O koľko predáš diesel drahšie, o toľko viac sa Ti oplatil a môžeš to odrátať z konštantných nákladov. Aj tu pre zjednodušenie výpočtu môžeš zanedbať infláciu ;-)

Takže odpoveď na Tvoju otázku a na otázku z ankety je, že rozhodujúca nie je absolutna cena (napr. rozdiel 10Kč/liter), ale pomerná cena daná koeficientom spotreby porovnateľných áut.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
31. 5. 2008 18:12
Re: Kdy se to srovná?
Konečně vcelku rozumná úvaha a propočet! :yes:
31. 5. 2008 20:54
Re: Kdy se to srovná?
+ aby ta nepostihlo necakane male zemetrasenie v penazenke ak ti odidu neplanovane vstrekovace, turbo a spol... ;-) Tiez sa budu asi u dieselu menit castejsie brzdove dosticky, pneumatiky sa rychlejsie opotrebuju a predna naprava bude vyzadovat pravdepodobne viac pozornosti a financnych zasahov. Vsetko je to o pravdepodobonosti a aj o trosku stasticku pri prevadzke dieselu. Potom sa uz navratnost u dieselu riadne natiahne.

A predajna cena dieslu, preco si kazdy mysli, ze diesel sa o 3-4 r preda lepsie a za viac ako benzinak???. Uz iba z vyssie zmienovaneho a vacsia pravdepodobnost poruch u dieslu( k tomu vacsinou druhokupujuci s kupou diesla si kupuje aj "casovanu" bombu, ze mu tieto na opravu "lacne " komponenty odidu) + dnesny pomer ceny za 1l benzin/diesel a co bude o x rokov. Plus napriklad v SRN sa plati dan za auto v zavislosti od druhu paliva, v neprospech dieselu. A otazne je kedy sa tejto ekologickej dani chytia aj u nas.

Vypocet co je lepsie B/D a kedy sa oplati, co kupit, je o mnohych premennych, inak to plati pri malom aute, inak pri SUV, inak pri velkej limuzine , inak pri 10 000km/rok inak pri 20000km/rok ... inak pre PO a inak pre FO.
Avatar - Ondore
31. 5. 2008 22:29
Re: Kdy se to srovná?
AJO spomínal krádež - na to hádam máme poistky a nemôžeš predsa počítať s tým, že toto je diesel, tak toto Ti ukradnú..

Ty riešiš vstrekovače a iný servis, na to mám dve odpovede:
- kúp auto s dostatočne dlhou zárukov (nemusí to byť Ceed, aj na iné značky sa dá dokúpiť dlhšia záruka), alebo druhá voľba,
- nekupuj nemecké šmejdové auto >:-[] a zvoľ japonca, oni už vedia vypočítať nielen aerodynamiku, ale aj zaťaženie náprav, potrebnú veľkosť brzdových kotúčov a tie ich motory sú fakt špica :yes: >:D

Daň, poistky, cena paliva sa podobne, ako aj iné ceny sa budú v čase meniť, ale to by si si nemohol kúpiť nič. Auto je drahé hobby a buď na to máš, alebo šúchaj nohami ;-)

Či sa oplatí benzín alebo diesel? Dá sa to vypočítať, ten jednoduchý výpočet som uviedol hore stačí, len si doplň servis a očakávanú hodnotu pri predaji. Ak sa chceš hrať na tisíckoruny, tak aj to sa samozrejme dá vypočítať, ale už to chce zistiť všetky údaje vopred a ostatné veci robiť expertným odhadom, analógiou, extrapoláciou,... je kopec možností, ak ich vieš použiť. Ale opäť poviem, je to drahé hobby, ak chceš ušetriť a riešiš každú korunu, vôbec do toho nechoď. Ak chceš vedieť približnú návratnosť, stačí Ti ten jedoduchý horný výpočet. No určite najlepšia kombinácia je, že tie peniaze jednoducho máš, kilometre + náklady cca poznáš a rozhoduješ sa hlavne na základe (ne)výhod jedného alebo druhého motora.
1. 6. 2008 00:12
Re: Kdy se to srovná?
Ondore, ja ti prajem za podmienky ak jazdis s dieselom len plno radosti a co najmenej starosti aby si skutocne mohol dosiahnut navratnost do svojho auta podla tak jednoducheho vzorceka ako si uviedol a nemusel pomyslat na tu zvysenu pravdepodobnost, ze ti nieco drahsie zo suciastok na aute neplanovane oddide a tvoj sen o navratnosti ostane iba snom.
Avatar - Ondore
1. 6. 2008 09:41
Re: Kdy se to srovná?
:-)
Autá sedlám takmer 20 rokov a užil som si kadečo, takže určite máš pravdu, s jednoduchým vzorčekom si v živote nevystačíš. Jazdím s obomi, benzín krátke trasy a občas keď sa chcem zabaviť, nafta dlhé trasy (ale tiež nie vždy). Kilometrovo je to zhruba niekde v strede, s dieslom mám najazdených cca 350tis., s benzínom cca o 100tis. viac. Ale hocičo sa mi stalo, nenašiel som priamu závislosť od typu motora a šlo skôr o náhodu, ako o systémovú chybu napr. ťažkého diesela (tam je naozaj normálne, že majú silnejšie predné ramená a ďalšie podobné úpravy oproti benzínu, buď si vyberám autá, kde majú dobrých konštruktérov, alebo mám prosto šťastie ;-) ).

A nie, nemám sen o návratnosti >:D Dobre viem, že keď si zrátam všetky náklady vrátane amortizácie, tak cena za kilometer atakuje sadzby za taxi.
1. 6. 2008 10:32
Re: Kdy se to srovná?
trosku zavadejici si myslet ze vsechny benziny musej do servisu kazdych 15k km a kazdej diesel na 30k km, muj benzin ma psane prohlidky na 30/60/90/120 , takze bys to mel prepocitat :-)
Avatar - Ondore
1. 6. 2008 11:03
Re: Kdy se to srovná?
Aj môj benzín má variabilný servisný interval, je to len ilustratívny príklad a o riadok nižšie je spomenuté, že prípadný rozdiel musíš brať v úvahu ;-)
Avatar - Ondore
31. 5. 2008 14:47
Dokedy bude lacnejšie jazdiť na naftu?
Len zhrniem výpočet, ktorý nájdete vyššie:
- Ak je spotreba nafty o tretinu nižšia, tak jej cena môže byť až o tretinu vyššia oproti benzínu, aby sa náklady vyrovnali.
Čiže ak bude stáť benzín 30 korún/liter, nafta sa oplatí tankovať do ceny 40 korún/liter. Ak bude stáť benzín 80 korún/liter, nafta sa oplatí do ceny cca 106 korún/liter.

* (náklady na kúpu, servis a cena pri predaji oboch vozidiel sú zanedbané a treba ich počítať zvlášť)
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "AJO"
31. 5. 2008 17:52
Re: Dokedy bude lacnejšie jazdiť na naftu?
A tady se dostavame k jadru pudla, ze. Naklady na koupi a servis - u dieselu jednoznacne minus. Zustatkova cena to trochu rovna...za predpokladu, ze se neuplatni ona vyssi pravdepodobnost, ze se auto bez vaseho vedomi premisti na vychod.

Uplatnovat vzorecky, v nichz je uplatnena spotreba, cena PHM a ujete kilometry, jako smerodatne pro urceni, kdy se naftak "okoti" je trochu pomylene - viz vyse.

A kdyby nic jineho "gentleman na naftu nejezdi" :-) ;-)
neregistrovaný "petrt"
31. 5. 2008 20:24
Re: Dokedy bude lacnejšie jazdiť na naftu?
Za tu poslení větu :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Bench"
31. 5. 2008 20:38
Re: Dokedy bude lacnejšie jazdiť na naftu?
Není to pomýlené, je to jen čistě teoretické. Pomýlené je si podle toho vybírat motor. ;-)

A k tomu "gentleman na naftu nejezdí" ...kvůli smradu? Pokud je auto převážně pro městské použití, tak souhlas :yes:
neregistrovaný "Tizy (famousbmw.autofun.cz)"
1. 6. 2008 13:21
Re: Dokedy bude lacnejšie jazdiť na naftu?
Myslím, že neměl na mysli jen ten smrad, ale vůbec celkové vlastnosti benzínu jako celku - kultivovanost, sofistikovanosti, projev, zvuk, vůni, sportovnost. Benzín je benín a nikdy bych neměnil. Žijem jen jednou a je třeba prožívat a ne přežívat. Navíc také trochu ohledu k okolí... Navíc turbodiesly na mě působí jako taková pouťová atrakce, člověk lehce šlapne na plyn a hned to jede a za partisíc otáček konečná. Benzín je o řízení a o požitku řídit, využívat široké spektrum otáček a tím korigovat projev vozu. Mam jak atmosferu V8 5.0 tak i V4 2.3 s kompressorem a to co to dělá ve vysokych táčkách je prostě k sežrání. Ceny PHM neřešit dokud to je unosne ta stovka na nadrži navic není tragedie
Avatar - gld
3. 6. 2008 16:02
Re: Dokedy bude lacnejšie jazdiť na naftu?
niektoré turbodiesely, zvlášť tie veľkoobjemové majú skutočne pekný zvuk :-!
1. 6. 2008 01:57
Sazka na dyzly - strategicka chyba
Sazka na diesel je zasadni strategickou chybou evropskych vyrobcu, nemeckych zejmena. Je totiz evidentni, ze z deledobeho pohledu (vidime, ze jejich boom trval cca 10-15 let) se nutne musi naklady obou motoru srovnat. Zvyseny podil dieselu, za situace ze pomer benzinu a nafty ziskane z jedne jednotky ropy je staly, nutne vede k previsu poptavky na nafte a vyrovnani cen. To se deje dnes. Otazka, kterou by si mely klast vyrobci automobilu neni jake palivo pouzit, ale jake konstrukce pouzit aby spotreba byla co nejmensi a zaroven automobil mohl prechazet mezi vice druhy energii. Z tohoto pohledu bylo poslednich 10 let, kdy evropske automobilky sazely na diesel a okazale ignorovaly alternativni pohony, lety ztracenymi. Kdyz se po 10 letech probudily, zacaly stavet dieselovy hybrid - podle mne opet chyba. Benzinovy hybrid jiz mohl byt dnes nasazovan, protoze jeho cena je nizsi a zaroven by si vyrobci usetrili previs na nafte. Ovsem neni kde brat. Takze pokud chceme auto, ktere ma mit co nejnizsi provozni naklady musime zadat od vyrobcu aby konecne zacaly intenzivne pracovat na plug-in hybridu (cast spotreby poresi elektrarny), se schopnosti spalovat jak ropna tak i biopaliva (neni to technicky ani financni problem). Ani elektromobil nas nezachrani od budouci elektricke krize. Jedine moznost, volne prechazet mezi vice zdroji energie a rozprostrit tak spotrebu mezi ruzne zdroje a dodavatele muze do budoucna v ramci moznosti eliminovat ruzne krize - tu ropnou, tu elektrickou. Hybrid je genialni konstrukce.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
2. 6. 2008 00:48
Re: Sazka na dyzly - strategicka chyba
Sazka na benzín je strategicka chyba. S dieselovým motorem totiž auto neskutečně lépe jede, je kultivovanější, pružnější, rozsah prakticky využitelných otáček je podstatně větší (díky plochému průběhu krouticího momentu) a vzhledem k větší účinnosti dieselu (zvláště těch s vysokým kompresním poměrem) je také lepší využití oxidační energie obsažené v palivu. Postupem času se ukazuje, že éra benzínových motorů končí právě kvůli horší energetické účinnosti (zejména při částečném zatížení) a horšímu chování v praktickém provozu. Zvláště markantní je to v Evropě a speciálně v Německu, kde je díky vysokému zdanění a neomezené rychlosti na dálnicích otázka energetické účinnosti motoru velice podstatná. Proto také stále více a více řidičů, odrostlých pubertálnímu věku odchází od benzínových motorů k motorům s lepší ekonomikou provozu a příjemnějším chováním, k motorům, se kterými se dá i v městě jezdit za 6 litrů na 100km, motorům, se kterými se dá předjíždět bez zbytečného podřazování, protože subjektivně táhnou stejně jak při 2 tak i při 4,5 tisících otáček.
Nejhloupějším počinem a slepou uličkou vývoje, zaměřeným na japonský trh je hybridní automobil s benzínovým motorem, který spojuje negativa obou pohonů = nízkou účinnost benzínového motoru a vysokou váhu baterie. Takové uspořádání pouze vede k tomu, že současný deficit benzínových aut, které při běžném dálničním provozu spotřebují v průměru na 100km o 3 litry paliva více, než 8 let starý diesel, se ještě tak o litr prohloubí, protože slabý benzínový motor takového hybridu navíc v kufru potáhne 200kg baterii. Proto pro dálkovou dopravu je stále jediným správným způsobem pohonu moderní diesel s vysokou kompresí a tomu odpovídajícími vstřikovacími tlaky. Tedy nikoli motory diesel Common rail předchozích generací. A ještě k budoucnosti: jak známo, palivová turbína má ještě větší teoretickou energetickou účinnost, než pístový motor, ovšem v praxi se zatím nedaří udělat takovou turbínu s dobrou účinností dostatečně malou a lehkou. Myslím, že budoucnost tedy bude patřit rozsáhlému použití keramických materiálů, které umožní, aby takový motor budoucnosti byl výrazně lehčí a hlavně aby spalování mohlo probíhat při podstatně vyšších teplotách, což pochopitelně dále výrazně zlepší energetickou účinnost, protože nebude zapotřebí z motoru odvádět tolik vyplýtvané teplotní energie do okolního prostoru. Tipnul bych si, že přes keramické písty nových dieselů s nezávislým vstřikováním do každého válce se bude vývoj ubírat ke keramickým spalovacím turbínám hybridních vozů, případně k lineárním spalovacím motorům dieselova typu, kdy se píst (případně dva protilehlé písty) pohybují v přímce a jejich pohyb se ztrátově nepřenáší na rotační klikovou hřídel, ale přímo nna rotor takového lineárního motoru, který se rovněž pohybuje v přímce a je přímo spojen s pístem, čímž v okolních cívkách přímo vyrábí elektrickou energii pro hybridní pohon. Takový motor může být snadno vícepalivový, nafta, benzín, plyn, jak račte... A potom ta keramická turbína. Nebo hybridní vůz s palivovými články na vodík. Nebojím se otázky na co budeme jezdit, pokud ovšem lidstvo vůbec přežije dalších 20 let, což je na začátku nové éry horečného zbrojení otázka dosti podstatná. V každém případě benzínovým motorů již definitivně odzvonilo a nezadržitelně se * na smětiště dějin, zatímco diesel tady stále ještě pěkných pár desetiletí bude přežívat.
Mimochodem: najezdil jsem asi 900 tisíc km s benzínovými auty a asi 700 tisíc s diesely. Mám tedy (narozdíl od některých pubertálních výrostků, kteří zde exhibují) co srovnávat. A proto vím, že benzínové auto mi už do domu nesmí. Leda, že by jezdilo na dřevný plyn, jako ještě v padesátých létech Praga Picollo mého starého strýce. ;-)
neregistrovaný "Tizy (famousbmw.autofun.cz)"
2. 6. 2008 01:45
Re: Sazka na dyzly - strategicka chyba
Porovnani benzinu a nafty v tvem podani je totální nesmysl. :no:
Avatar - Ada je zase tady
3. 6. 2008 08:19
Re: Sazka na dyzly - strategicka chyba
Neni to nesmysl, ale to jeste bude trvat nez pochopis. Jednim z podstatnych duvodu toho, proc to bude jeste dost dlouho trvat je to, ze nejprve se z tebe musi stat opravdu dospely clovek.
3. 6. 2008 11:46
Re: Sazka na dyzly - strategicka chyba
Ale to jte predvedl presne ten strategicky chybny usudek, jako predvadi automobilky. Zahledenost do technickych parametru a nezapojeni sirsich souvislosti. Ano diesel je z energetickeho hlediska lepsi reseni. Ano prave proto si ho lide vice kupuji. A prave proto, ze kazdy chce mit technicky lepsi a uspornejsi reseni, dochazi k previsu poptavky po nafte, jejiz cena raketove roste. A protoze rafinaci ropy nam benzin vznikne vzdy, a protoze kazdy bude mit naftak, bude rozdil cen benzinu a nafty stale vyssi. Az se stane (a pro nekoho uz se stava dnes) ze ten naftovy a usporny motor bude drazsi reseni nez benzinovy. Pak se zase budou kupovat benziny. Proste otazka zda diesel nebo benzin je nesmyslna, protoze oba vychazi ze stejne stale drazsi suroviny, a jejich provozni naklady se nakonec vyrovnaji na stejne hodnote. Jedine reseni je snizovat spotrebu a to obou reseni. Takze otazka nezni zda diesel ci hybrid, ale zda naftovy nebo benzinovy hybrid. A ja rikam oba, protoze jinak budeme mit previs poptavky na jedne ci druhe kapaline.
S hodnocenim hybridu s Vami hluboce nesouhlasim. On totiz kazdy ztotoznuje hybrid s Priusem. Coz je vice nez 10 let stary prvni pokus o novou konstrukci, dnes uz vybehovy vuz. A porovnanim tohoto vybehoveho vozu s dnesnimi motory dokazuje nevyhodnost hybridu. Ja bych pockal par mesicu na Prius 3 pripadne dalsi vozy vychazejici ze soudobych technologii. A potom se uvidi.
Avatar - gld
3. 6. 2008 15:59
Re: Sazka na dyzly - strategicka chyba
teda áďa, výnimočne s tebou úplne súhlasím :yes:
neregistrovaný "Crazyboy"
1. 6. 2008 11:13
Nafta vs Benzin
Myslim si ze je to uplne jedno kolik stoji nafta a benzin aspon nebude jezdit tolik lidi a ja si na to slapnu a budu upalovat silnici jako vitr :-) auto emocion :-!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tizy (famousbmw.autofun.cz)"
1. 6. 2008 13:24
Re: Nafta vs Benzin
presne tak. Dokud to neni 60 kč za litr tak co řešit nějaké koruny navrch...
2. 6. 2008 11:03
nekonečná diskuse
to je nekonečná debata, osobně mám benzinový šestiválec 205 koní v autě střední třídy. Někteří jeho majitelé s ním nedokáží jet stejnou trasu průměrně pod 13 litrů a jiní to umí překvapivě i za 8,5 litru při podobné dynamice.

Tak jaképak jednoznačné závěry. Ta první skupina si naftou v každém případě pomůže i když jezdí jen velmi málo.

U té druhé ("ekonomické") skupiny je to diskutabilní. Pokud nechtějí slevit z výkonnosti a rozměrů auta, naftou si nepomůžou. U dvěstěkoňové nafty v autě střední třídy nebudou jezdit o moc míň. Nafta se jim vyplatí jen při velkém nájezdu.

Každý si musí zvážit vlastní styl jízdy, požadavky na výkon a velikost auta, nájezd km, případně jiné parametry a podle toho si vybrat benzín/nafta. Nelze jednoznačně obecně říct co je výhodnější.
Rozbalit vlákno
1
2. 6. 2008 16:29
Re: nekonečná diskuse
benzin vs. nafta bude vzdycky nekonecnou diskusi :-) , tak jako bude vzdycky nekonecnou diskusi to jesi je lepsi McDonald nebo KFC, jesi je lepsi nVidia nebo ATI, jeti je lepsi Intel nebo AMD, jesi je lepsi snovboard nebo lyze, jesi cernoska nebo beloska no proste furt dokola kde jeden tabor ma svoji pravdu a druhej tabor taky tu svoji pravdu :-!

jinak ST200 je super, sam sem uvazoval o ST220, ale vyhral to jinci dojclandskej kombajn
neregistrovaný "expert0001"
2. 6. 2008 13:58
zdanit benzin jako naftu
Aby bylo nastavení spotřebních daní (resp. cen phm) fér, měl by být benzin zdanění maximálně tolik jako nafta a nebo by měla být nafta zdaněná minimálně tolik jako benzin.

Současný stav, kdy se nafta daní z nějakých pseudousociálních důvodů málo a benzin jakožto luxusní zboží hodně, je na hlavu postavený.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
3. 6. 2008 08:21
Re: zdanit benzin jako naftu
Souhlas, snad jen s jedinou vyjimkou: vyrazne dodatecne je zapotrebi zdanit benzin, protoze jeho spotreba je vzhledem k horsi energeticke ucinnosti benzinovych motoru jasnym plytvanim s nenahraditelnymi prirodnimi zdroji.
Zakazovat benzinova auta neni potrebne, zaniknou behem jedine lidske generace samy. K urychleni tohoto zadouciho procesu by stacilo vetsim ekologickym zdanenim benzinu dat najevo, ze lidska spolecnost si zbytecne plytvani energii uz nepreje.
neregistrovaný "expert0001"
3. 6. 2008 11:49
Re: zdanit benzin jako naftu
jsi úplně mimo. Spotřeba je při danění phm irelevantní veličina - rozhodující je jaké emise vzniknou z toho daněného litru paliva. Mimoto nevím jak by obhájil, že má člověk jezdící po městě benzinovýcm smartem má platit jakousi sankční daň za nadměrnou spotřebu, zatímco řidič dieselového Q7 V12 TDI nikoliv....

trochu mysli než zase plácneš podobnou zhovadilost......
neregistrovaný "helmuthhyb"
3. 6. 2008 06:34
Blog...
Nedávno som na túto tému pisal blog. Komu sa chce nech si to pozrie: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku