Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video s VW e-Crafterem: Elektrickou dodávku jsme potrápili na dálnici i pod náporem brambor

Jasně, e-Crafter je od začátku prezentován jako ideální dodávka pro městské rozvážky, i tak jsme ale neodolali a připravili si pro něj pár náročnějších disciplín. Jak si vedl?
Zpět na článek
27. 2. 2019 01:40
27. 2. 2019 07:27
27. 2. 2019 07:44
27. 2. 2019 08:13
27. 2. 2019 09:29
27. 2. 2019 10:21
27. 2. 2019 08:56
27. 2. 2019 09:02
27. 2. 2019 08:54
27. 2. 2019 09:23
27. 2. 2019 09:41
27. 2. 2019 20:55
27. 2. 2019 09:34
27. 2. 2019 12:17
3. 3. 2019 09:39
3. 3. 2019 11:09
26. 2. 2019 19:13
Dobrý adrenalin
Koukám že ecrafter by měl jezdit nejlíp vždy prázdný aby někam vůbec dojel. Ale zas za ty prachy ... >:D

Mimochodem, v technických údajích je chyba. Není možné aby při 3000 ot. měl motor 100kW a zároveň krouťák 290 Nm. Tyto hodnoty se vzájemně vylučují
A tvrzení že použitý motor je stejnosměrný asynchronní je už úplná pecka. Ten co to vymyslel bude zajisté veliký odborník

PS: doufám že tu hromadu brambor v autě nějak zajistili proti rozkoulení, na videu to vidět není
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CICERO
26. 2. 2019 19:38
Re: Dobrý adrenalin
Taková technická dokonalost! A Kalouska zajímají brambory... >:D
Né, jako všechno dobrý, dal jsem Ti paleček, aspoň za ten adrenalin! >:-[]
Avatar - m.z.
26. 2. 2019 21:02
Re: Dobrý adrenalin
Ty brambory mě taky praštily do očí, vždyť se musely sesypat v první zatáčce.
26. 2. 2019 22:39
Re: Dobrý adrenalin
No jo, propagátoři elektroaut asi potřebují další tuny adrenalinu, je to taková zavíslost jako na heráku.

Dojedu / nedojedu, zapnu / vypnu klimatizaci / topení, můžu si zapnout navigaci nebo jizdní asistenty, o autonomním řízení nemluvě ?
Avatar - CICERO
26. 2. 2019 22:54
Re: Dobrý adrenalin
Třeba, než sedneš do Tesly musíš přemýšlet, jestli jsi nepsal na Twitter, v tu noc co Tě po ní ráno bolela hlava, pak by se totiž mohlo stát, že až do ní sedneš, Elon si zapálí brko, napíše pár 0 a 1 a už bude FIRE! a žádná 1.4 to nebude >:-[]
Avatar - ElectroDad
26. 2. 2019 21:22
kéž by začaly korzovat česká města
Dodávky na naftu hodně přispívají k emisím a hluku ve městěch. Kéž by je začaly nahrazovat elektrické vany jako je tento. Určitě krok správným směrem. Cena je vysoká, dojezd zatím omezený.
Firmy si na dodávku můžou zažádat o dotaci 33,7% z ceny (bez DPH, které si odečtou) - to by mohlo mírně pomoci v prodejích.
Rozbalit vlákno
19
26. 2. 2019 22:29
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Iniciativa DUH se ukazuje jako naprostý nesmysl a Bavoři se konečně proti tomu postavili - velkolepé díky jim.

Já doufám, že elektrododávky budou jen zcela výjimečný druh přepravy a to pro luxusní zboží. Nevím, proč bych jako koncový zákazník měl platit dopravu pytle brambor v autě za cenu lepšího Jaguara, BMW nebo Mercedesa. To je přeci naprostý nesmysl.
27. 2. 2019 07:43
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Prečo má byť jediný správny pohľad cez peniaze? Na zdraví nezáleží?
Avatar - WinDiesel
27. 2. 2019 08:46
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Vždyť si to kup wole, nikdo ti v tom nebrání. Ale odmítám ti na to přispívat dotacemi z mých peněz.
27. 2. 2019 08:50
Re: kéž by začaly korzovat česká města
:-) :yes: :yes: :yes:
27. 2. 2019 10:22
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Zo svojich peňazí dotujeme aj oveľa väčšie blbosti >:-[]
27. 2. 2019 12:32
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Ale platit ze svých daní léčení respiračních chorob, rakoviny plic atd to ti nevadí, že? >:-[]

Mysli někdy trochu dál, než k nejbližšímu účtu.
27. 2. 2019 12:50
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Vadí - tak žakaž v prvé řadě lidem kouřit a hned bude o polovinu nemocných méně - a bude to z nulovými náklady. Zakaž lokální spalování uhlí - a bude o další čvtrinu méně. Mysli někdy trochu dál než jen k povinnému zavedení elektroaut bez ohledu na náklady a další souvislosti.
27. 2. 2019 13:03
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Ty tady někde vidíš povinnost zavést elektro auta?
27. 2. 2019 21:00
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Ano, je zcela jasný a brutální tlak na zavedení elektroaut. Daně, dotace, zvýhodňování / znevýhodňování, parkování, zákazy vjezdů, snižování rychlostí, brutální zdanění benzínu a nafty oproti elektřině ... a permanentní kampaň.
27. 2. 2019 14:38
Re: kéž by začaly korzovat česká města
O tom se můžeme bavit až lidi přestanou kouřit
3. 3. 2019 10:18
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Tak preco to automobilky nedaju za euricko firma a ludom ? Preco ti developer nepostavi dom o polovicu lacnejsie ved sa nemoze pozerat iba na peniaze ;-)

Dufam, ze v praci si nenarokujes na mzdu za pracu. Musis pracovat pre dobro spolocnosti a ten pocit ta musi hriat pri srdci ;-) a byt ti dostatocnou odmenou ;-)
Avatar - speedfred
27. 2. 2019 07:58
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Cena vysoká (skôr brutal prestrelená) to je pravda,ale mne by sa vcelku nejaká elektro dodávka/valník hodil pretože v podniku zväčša najazdíme denne tak do 50km a na medzimesto klasiku.
Avatar - mariov8
27. 2. 2019 08:32
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Ta cena žel není vůbec přestřelená, možná je dokonce i výrobcem dotovaná. :-!
27. 2. 2019 08:49
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Pokud by to výrobce při prodejní ceně 2 mega musel ještě dotovat, znamenalo by to akorát nepřiměřené výrobní náklady a tedy chybu na jeho straně.

Spalovací crafter téhle velikosti stojí mega, a celý e-golf stojí taky mega. Když výrobce ušetří ze spalovacího crafteru celý pohon a nahradí ho elektrickým z e-golfa, nemůže přece stoupnout cena o další milión. Tolik stojí celý e-golf.
V opačném případě dělá VW něco hodně špatně
Avatar - mariov8
27. 2. 2019 09:35
Re: kéž by začaly korzovat česká města
eGolf bude taky dotovaný! >:-[]
Avatar - speedfred
27. 2. 2019 09:20
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Kupoval som nové Ducato valník 180PS asi za 500 bez DPH ,tak potom toto nech si strčia a ak to má byť ešte dotované výrobcom tak dík.
Kalousek má znova pravdu.
27. 2. 2019 10:18
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Nissan nabízel NV220 se 110hp za cenu asi o 100.ooo vyšší než leaf = 890.ooo. Je to sice menší auto, ale víc než dalších 100 by větší budka stát neměla. A to je v podstatě 10 let starý vůz.. pokud opět udělá z nového Leafu dodávku, bude luxusní.. 150hp v s krouťákem odspodu by jezdilo dobře.

A elektroauto je ideální pro pošťáky a pod, kdo za den reálně projedou "5 ulic", stojí 5 minut na každým rohu a kvůli klimě/topení vám pořád čudí pod oknem. Topení/chlazení přes tepelný čerpadlo má spotřebu ca 1 kw/hod takže na dojezd po městě šťávy zbyde dost. Na dálnici bude vládnout nafta ještě dlouho ale do měst kde to lidi přímo dýchají bych elektro postupně i nařizoval..
27. 2. 2019 10:23
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Istotne nebude, karoséria je rovnaká a elektrovýbava ten ďalší milión nestojí
3. 3. 2019 10:15
Re: kéž by začaly korzovat česká města
Ekonomicky (drahy) nepouzitelny ( dojazd ) nezmysel pre firmy.
Firmy kupuju najlacnejsie a ide doba, ze 2 mice za to neda uz ani Nemec ;-)

Cesta statia pod dazdovym odkvapom ;-)
26. 2. 2019 21:30
Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
Moc děkuji za výše uvedený test, který prakticky demonstroval, jak nesmyslné je zavádění elektrického pohonu do dodávkových vozů. Již tak zoufalý dojezd se po zapojení tak "luxusní" výbavy jako topení, navigace a rádio začal citelně zkracovat, aby po naložení nákladu (k čemu jinému by taky dodávka měla sloužit, že?!) nebylo možné dojet ani k jediné pražské použitelné dobíječce. Jak redaktor správně podotkl, opravdu se jednalo o adrenalinové dobrodružství a nedej bože, aby v budoucnu musely na elektropohon firmy a kurírní služby skutečně přejít! 8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
7
26. 2. 2019 22:24
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
Ano, přesně - jasná ukázka, že elktroauta jsou v podstatě nepoužitelná - přesněji, jsou použitelná se zásadními omezeními a jen v určitých přesně specifikovaných podmínách a situacích.

A to po více jak 150 letech vývoje - nezapomínejme, že elktroauto bylo postaveno před autem na fosilní paliva. A stále nepoužitelné.

Já bych za takový krám skutečně 2 mega nedal. Sorry, jako ...

Ještě že se Němci vzpamatovali (Bavoři, jak jinak) a DUH jde do kytek.
Avatar - Ada je zase tady
27. 2. 2019 01:20
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
A to ani nejeli z Plzně do Ostravy a zpět :-)
27. 2. 2019 07:22
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
Stačí z Plzně do Prahy a k tomu si dovolit nebývalý přepych a zapnout si topení ... >:D
Avatar - WinDiesel
27. 2. 2019 08:52
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
Úplně stačí z Prahy do Prahy >:D >:D >:D >:D >:D
Jinak nemoc "strachu z nedojetí" je už psychologicky popsána a existuje. Jako léčbu předepisují diesel s dlouhým dojezdem (s velkou nádrží). >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - speedfred
27. 2. 2019 09:22
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
>:D >:D :yes:
Avatar - CICERO
27. 2. 2019 12:08
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
kadla kadla kadla kadla pou! = zvuk koncernového TDi v posledním stádiu, před výbuchem obláčku sazí z DPF (proto tam i někdy není >:D )
Avatar - WinDiesel
27. 2. 2019 08:50
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
DUH do kytek asi nejde, ale konečně se Němci rozhodli odstěhovat měřící stanice přímo od nejrušnějších tepen do obytných zón, kde je třeba vědět co lidi dýchají. Lidi určitě nestanují u magistrál.
Na druhou stranu, plynové topení, sporáky a podobná zařízení umí vyrobit spoustu NOx. >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - KANKUNEN
26. 2. 2019 22:09
To má být co?
Koncernová demonstrace praštěnosti současných technologií EV?
Rozbalit vlákno
2
27. 2. 2019 07:29
Re: To má být co?
I ten vývoj musí někdo zaplatit, ekovůl nebo Helmut.
3. 3. 2019 10:41
Re: To má být co?
Zda sa, ze uz ani Helmut nebude mat kapital to zaplatit ;-)
27. 2. 2019 01:40
Klasika
Nepoužitelná el.krabice za 2mega.
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2019 07:27
Tragedie
Moment, ono to ma dojezd 200km? A kdyz tam neco nalozite, tak jeste min?
Sorry, ale uz chapu pro nemecka posta poridila eScooter, nebo jak se to jmenuje.
Cena versus dojezd je uplne nekde jinde.
Rozbalit vlákno
13
27. 2. 2019 07:44
Re: Tragedie
SteetScooter. A je to celkem legenda.

Cely to zacalo tak, ze Deutsche Post / DHL zaslo za automobilkama jestli jim muzou vyrobit EV. Oni ze jasny, ale chteli takovy prachy, ze bylo levnejsi ZALOZIT AUTOMOBILKU.

Automobilky se jim smaly, ale ne moc dlouho, protoze jim to vazne perfektne funguje, na rozvoz posty dokonalost a nejen na to.
Za par let prisel Mercedes a chtel to honem cely koupit, tem aspon doslo, ze tady neco zvorali.
Ale StreetScooter rekl nenene, to mate smulu, svou sanci uz jste meli. Jo a dik moc, ze jste nam prave svym zajmem zhodnotili firmu...
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2019 08:13
Re: Tragedie
Chlapci, myslíte si fakt, že VW neumí koupit baterky? Opravdu nejde koupit baterky za půlku s jednou tak větší kapacitou. Takže rozdíl hledej jinde.
27. 2. 2019 09:29
Re: Tragedie
Tys to nepochopil. Baterky jiste umi automobilka koupit levne, ale PRODAT to chteji draho. Tak draho, ze bylo levnejsi si to udelat sam. To je cely.
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2019 10:21
Re: Tragedie
VW to vyrobil ve srandardu auta se spalovákem, scooter je tak do Indie.
Avatar - WinDiesel
27. 2. 2019 08:56
Re: Tragedie
EV s dojezdem 85 km umí vyrobit každý. Za levno. VW a ostatní se snaží o výrobu EV s delším dojezdem a baterie tvoří 1/2 ceny auta nebo víc, protože čím větší a těžší auto, tím větší, těžší a dražší baterie.
27. 2. 2019 09:02
Re: Tragedie
Omyl. Cena i hmotnost baterií není závislá na velikosti ani hmotnosti auta, ale pouze na rozhodnutí výrobce jak velkou baterku do auta osadí. Důkazem je zrovna tento velký a těžký e-Crafter, kde baterky stojí i váží to stejné jako v malém a podstatně lehčím e-Golfu
Avatar - WinDiesel
27. 2. 2019 08:54
Re: Tragedie
No ona ta německá pošta s těmi e-scootery taky mor štěstí neudělá. Nejspíš to vůbec nemá topení ani klima aby to měli levné. Šoféři budou nadšení, zeptej se šoférů české pošty, kvůli láci ještě nedávno měli auta bez klimošky.
27. 2. 2019 09:23
Re: Tragedie
Zase placas nesmysly a varis z vody, topeni to samozrejme ma. Ja fakt uz nevim co mate za mentalni problemy, ze musite jen chodit a vymejslet si a hejtovat.

Ve velkych mestech (nad par milionu obyvatel) uz je to cca 5-7 let bezne, ze se pouzivaji na rozvoz posty EV, je to idealni. V anglii treba vznikla firma ktera udelala pro (v te dobe jiz zprivatizovany) British Mail verzi Transita s elektromotorem. Jezdi tady vsude. Tam se myslim Ford podili na vyrobe.

A vis proc je to na postu dobry? Jezdi od domu k domu - zadny startovani nic. Jezdi pomalu - EV nevadi, navic ma kroutak jak blazen. Ma to rekuperaci, takze to ma malickatou spotrebu. Nabijet to muzes pres noc uplne v klidu, protoze stejne mas stanoviste, kde ty dodavky pres noc stoji. Elektriku maji levne. Celkove rikaji naklady ve meste cca 60-70% oproti klasickemu Transitu.

Ale nevim, jestli neco takovyho tvoje hlavicka dokaze zpracovat, to bys musel vypnout ten kus mozku, kterej hejtuje ... a nevim, jestli ti potom jeste nejaka kapacita zustane...
Avatar - mariov8
27. 2. 2019 09:41
Re: Tragedie
Bohužel s tím štěstí opravdu neudělali, po první (navíc městské v nízké rychlosti) nehodě a těžkém zranění řidiče se jim zaměstnanci vzbouřili a odmítli "tím" jezdit! Následovali velké úpravy a celý projekt začal finančně směrovat ... Viděl jste to někdo zblízka?! Moje děti jezdí po dvorku na bezpečnějším "zařízení"! To fakt není auto!!!
Avatar - JirkaVejrazka
27. 2. 2019 10:06
Re: Tragedie
V Anglii jezdi elektricka auticka na ranni rozvoz mleka uz nekdy od 60 let (teda ted uz moc ne, vsichni chodi nebo jezdi do supermarketu). Nic noveho pod sluncem :-)
Avatar - wakantanka
27. 2. 2019 11:11
Re: Tragedie
V USA jazdili pravostranné JEEPy ako EV už niekde v 80 rokoch a rozvážali tiež poštu. Akurát sa to myslím už nevolalo JEEP ale inak, mali posuvné dvere vodiča a takú prispôsobenú hlinníkovú nadstavbu na mieste zadných sedadiel a kufru.
Avatar - JirkaVejrazka
27. 2. 2019 11:16
Re: Tragedie
Zajimave, to jsem nevedel. Je ale fakt, ze pravostranna auta s postou tam jezdi dodnes.
27. 2. 2019 20:55
Re: Tragedie
Jak píšu jinde - elektroauto je použitelné jen za určitých velmi specifických a optimálních podmínek, tu rozmanitost použití aut se spalovákem nemá a jen tak mít nebude.
27. 2. 2019 09:34
Ekologie
Zrovna jsem včera četl, že Musk za rok 2018 nalétal 250000 kilometrů soukromým letadlem. Kladl jsem si otázku kolik spalovacích motorů by asi vyvážilo tuto spotřebu?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lojza11
3. 3. 2019 09:39
berou drogy
Ve folcvagenu snad berou vsichni drogy jinak teto krabici vubec nerozumim. Misto diesla za 650 litru se kterym ujedu 700km na jedno tankovani. Si koupim krabici za trojnasobek ceny a kazdych 70km budu stat na nabijecce, abych mohl odvest zbytek nakladu. Tedy misto 8 hodin budu rozvazet 12hod a k tomu trojnasobny naklad na karu. A jako bonus budu mrznout v aute a hledat ulice s cisla popisnym-) Idiocie na druhou boha jeho.
Rozbalit vlákno
0
3. 3. 2019 11:09
VW E- Crafter
Test len dokazal nepouzitelnost dodavky na veci, pre ktore je skonstruovana.
Jej pouzitie je tak specificke, ze neviem ci to ma zmysel.

Ale spat k testu.....

Uz pri nasadnuti do E-Crafteru vidim ako tester sada a ciapka na hlave a on ide na eko rezim bez kurenia, radia a pod. aby to niekde aspon za roh doslo. Prepac VW, ale to mozem rovno sadnut na kona a ist a je to ekologickejsie ;-)
Dodavka co nejde viac ako 90km/h preco, zeby to nikde nedoslo. Ako kedysi testovali na prime v autosalone EV co vyrabala nejaka ceska firma upravou skodoviek, to bol tiez skvost. Preco nemoze ist dodavka 140km/h tacho podialnici, zeby nalozena nedorazila ani k najblizsiemu vyjazdu do normalneho mesta.

A Hmotnost vozidla je 2160kg a oni nalozili 1000kg t.j. 3160kg, pricom celkova je 3500kg, cize viac ako 300kg tam este bola kapacita. Mali ste to nalozit na celkovu 3500kg zapnut svetla, kurenie, navi a radio a vyrazit a na najblizsom vjazde sup na dialnicu a zistit kolko by to preslo km. Asi by ste to nemohli uverejnit.

Cena 2 mice, za existujucu krabicu a pohonom Golfa. VW ak to nevies vyrobit najmenej o polovicu lacnejsie bez dotacii, tak kasli na to. Je to strata casu a mrhanie surovinami a vratme sa naspat ku konom........

Toto je evidentne slepa cesta. Nejaky hybrid v osobnom aute, EV- cisto male mestske auto na zmysel. Inak je to blbost. Lenze co v dobe, ked sa ludia naucili na trend SUV a automobilky to masivne podporuju, lebo sa to da drahsie predat........
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku