Jasně, e-Crafter je od začátku prezentován jako ideální dodávka pro městské rozvážky, i tak jsme ale neodolali a připravili si pro něj pár náročnějších disciplín. Jak si vedl?
Koukám že ecrafter by měl jezdit nejlíp vždy prázdný aby někam vůbec dojel. Ale zas za ty prachy ... >:D
Mimochodem, v technických údajích je chyba. Není možné aby při 3000 ot. měl motor 100kW a zároveň krouťák 290 Nm. Tyto hodnoty se vzájemně vylučují
A tvrzení že použitý motor je stejnosměrný asynchronní je už úplná pecka. Ten co to vymyslel bude zajisté veliký odborník
PS: doufám že tu hromadu brambor v autě nějak zajistili proti rozkoulení, na videu to vidět není
Dodávky na naftu hodně přispívají k emisím a hluku ve městěch. Kéž by je začaly nahrazovat elektrické vany jako je tento. Určitě krok správným směrem. Cena je vysoká, dojezd zatím omezený.
Firmy si na dodávku můžou zažádat o dotaci 33,7% z ceny (bez DPH, které si odečtou) - to by mohlo mírně pomoci v prodejích.
Iniciativa DUH se ukazuje jako naprostý nesmysl a Bavoři se konečně proti tomu postavili - velkolepé díky jim.
Já doufám, že elektrododávky budou jen zcela výjimečný druh přepravy a to pro luxusní zboží. Nevím, proč bych jako koncový zákazník měl platit dopravu pytle brambor v autě za cenu lepšího Jaguara, BMW nebo Mercedesa. To je přeci naprostý nesmysl.
Vadí - tak žakaž v prvé řadě lidem kouřit a hned bude o polovinu nemocných méně - a bude to z nulovými náklady. Zakaž lokální spalování uhlí - a bude o další čvtrinu méně. Mysli někdy trochu dál než jen k povinnému zavedení elektroaut bez ohledu na náklady a další souvislosti.
Ano, je zcela jasný a brutální tlak na zavedení elektroaut. Daně, dotace, zvýhodňování / znevýhodňování, parkování, zákazy vjezdů, snižování rychlostí, brutální zdanění benzínu a nafty oproti elektřině ... a permanentní kampaň.
Tak preco to automobilky nedaju za euricko firma a ludom ? Preco ti developer nepostavi dom o polovicu lacnejsie ved sa nemoze pozerat iba na peniaze ;-)
Dufam, ze v praci si nenarokujes na mzdu za pracu. Musis pracovat pre dobro spolocnosti a ten pocit ta musi hriat pri srdci ;-) a byt ti dostatocnou odmenou ;-)
Cena vysoká (skôr brutal prestrelená) to je pravda,ale mne by sa vcelku nejaká elektro dodávka/valník hodil pretože v podniku zväčša najazdíme denne tak do 50km a na medzimesto klasiku.
Pokud by to výrobce při prodejní ceně 2 mega musel ještě dotovat, znamenalo by to akorát nepřiměřené výrobní náklady a tedy chybu na jeho straně.
Spalovací crafter téhle velikosti stojí mega, a celý e-golf stojí taky mega. Když výrobce ušetří ze spalovacího crafteru celý pohon a nahradí ho elektrickým z e-golfa, nemůže přece stoupnout cena o další milión. Tolik stojí celý e-golf.
V opačném případě dělá VW něco hodně špatně
Kupoval som nové Ducato valník 180PS asi za 500 bez DPH ,tak potom toto nech si strčia a ak to má byť ešte dotované výrobcom tak dík.
Kalousek má znova pravdu.
Nissan nabízel NV220 se 110hp za cenu asi o 100.ooo vyšší než leaf = 890.ooo. Je to sice menší auto, ale víc než dalších 100 by větší budka stát neměla. A to je v podstatě 10 let starý vůz.. pokud opět udělá z nového Leafu dodávku, bude luxusní.. 150hp v s krouťákem odspodu by jezdilo dobře.
A elektroauto je ideální pro pošťáky a pod, kdo za den reálně projedou "5 ulic", stojí 5 minut na každým rohu a kvůli klimě/topení vám pořád čudí pod oknem. Topení/chlazení přes tepelný čerpadlo má spotřebu ca 1 kw/hod takže na dojezd po městě šťávy zbyde dost. Na dálnici bude vládnout nafta ještě dlouho ale do měst kde to lidi přímo dýchají bych elektro postupně i nařizoval..
Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
Moc děkuji za výše uvedený test, který prakticky demonstroval, jak nesmyslné je zavádění elektrického pohonu do dodávkových vozů. Již tak zoufalý dojezd se po zapojení tak "luxusní" výbavy jako topení, navigace a rádio začal citelně zkracovat, aby po naložení nákladu (k čemu jinému by taky dodávka měla sloužit, že?!) nebylo možné dojet ani k jediné pražské použitelné dobíječce. Jak redaktor správně podotkl, opravdu se jednalo o adrenalinové dobrodružství a nedej bože, aby v budoucnu musely na elektropohon firmy a kurírní služby skutečně přejít! 8-s8-s8-s
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
Ano, přesně - jasná ukázka, že elktroauta jsou v podstatě nepoužitelná - přesněji, jsou použitelná se zásadními omezeními a jen v určitých přesně specifikovaných podmínách a situacích.
A to po více jak 150 letech vývoje - nezapomínejme, že elktroauto bylo postaveno před autem na fosilní paliva. A stále nepoužitelné.
Já bych za takový krám skutečně 2 mega nedal. Sorry, jako ...
Ještě že se Němci vzpamatovali (Bavoři, jak jinak) a DUH jde do kytek.
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
Úplně stačí z Prahy do Prahy >:D >:D >:D >:D >:D
Jinak nemoc "strachu z nedojetí" je už psychologicky popsána a existuje. Jako léčbu předepisují diesel s dlouhým dojezdem (s velkou nádrží). >:-[] >:-[] >:-[]
Re: Praktická ukázka elektrické transportní neschopnosti
DUH do kytek asi nejde, ale konečně se Němci rozhodli odstěhovat měřící stanice přímo od nejrušnějších tepen do obytných zón, kde je třeba vědět co lidi dýchají. Lidi určitě nestanují u magistrál.
Na druhou stranu, plynové topení, sporáky a podobná zařízení umí vyrobit spoustu NOx. >:-[] >:-[] >:-[]
Moment, ono to ma dojezd 200km? A kdyz tam neco nalozite, tak jeste min?
Sorry, ale uz chapu pro nemecka posta poridila eScooter, nebo jak se to jmenuje.
Cena versus dojezd je uplne nekde jinde.
Cely to zacalo tak, ze Deutsche Post / DHL zaslo za automobilkama jestli jim muzou vyrobit EV. Oni ze jasny, ale chteli takovy prachy, ze bylo levnejsi ZALOZIT AUTOMOBILKU.
Automobilky se jim smaly, ale ne moc dlouho, protoze jim to vazne perfektne funguje, na rozvoz posty dokonalost a nejen na to.
Za par let prisel Mercedes a chtel to honem cely koupit, tem aspon doslo, ze tady neco zvorali.
Ale StreetScooter rekl nenene, to mate smulu, svou sanci uz jste meli. Jo a dik moc, ze jste nam prave svym zajmem zhodnotili firmu...
EV s dojezdem 85 km umí vyrobit každý. Za levno. VW a ostatní se snaží o výrobu EV s delším dojezdem a baterie tvoří 1/2 ceny auta nebo víc, protože čím větší a těžší auto, tím větší, těžší a dražší baterie.
Omyl. Cena i hmotnost baterií není závislá na velikosti ani hmotnosti auta, ale pouze na rozhodnutí výrobce jak velkou baterku do auta osadí. Důkazem je zrovna tento velký a těžký e-Crafter, kde baterky stojí i váží to stejné jako v malém a podstatně lehčím e-Golfu
No ona ta německá pošta s těmi e-scootery taky mor štěstí neudělá. Nejspíš to vůbec nemá topení ani klima aby to měli levné. Šoféři budou nadšení, zeptej se šoférů české pošty, kvůli láci ještě nedávno měli auta bez klimošky.
Zase placas nesmysly a varis z vody, topeni to samozrejme ma. Ja fakt uz nevim co mate za mentalni problemy, ze musite jen chodit a vymejslet si a hejtovat.
Ve velkych mestech (nad par milionu obyvatel) uz je to cca 5-7 let bezne, ze se pouzivaji na rozvoz posty EV, je to idealni. V anglii treba vznikla firma ktera udelala pro (v te dobe jiz zprivatizovany) British Mail verzi Transita s elektromotorem. Jezdi tady vsude. Tam se myslim Ford podili na vyrobe.
A vis proc je to na postu dobry? Jezdi od domu k domu - zadny startovani nic. Jezdi pomalu - EV nevadi, navic ma kroutak jak blazen. Ma to rekuperaci, takze to ma malickatou spotrebu. Nabijet to muzes pres noc uplne v klidu, protoze stejne mas stanoviste, kde ty dodavky pres noc stoji. Elektriku maji levne. Celkove rikaji naklady ve meste cca 60-70% oproti klasickemu Transitu.
Ale nevim, jestli neco takovyho tvoje hlavicka dokaze zpracovat, to bys musel vypnout ten kus mozku, kterej hejtuje ... a nevim, jestli ti potom jeste nejaka kapacita zustane...
Bohužel s tím štěstí opravdu neudělali, po první (navíc městské v nízké rychlosti) nehodě a těžkém zranění řidiče se jim zaměstnanci vzbouřili a odmítli "tím" jezdit! Následovali velké úpravy a celý projekt začal finančně směrovat ... Viděl jste to někdo zblízka?! Moje děti jezdí po dvorku na bezpečnějším "zařízení"! To fakt není auto!!!
V Anglii jezdi elektricka auticka na ranni rozvoz mleka uz nekdy od 60 let (teda ted uz moc ne, vsichni chodi nebo jezdi do supermarketu). Nic noveho pod sluncem :-)
V USA jazdili pravostranné JEEPy ako EV už niekde v 80 rokoch a rozvážali tiež poštu. Akurát sa to myslím už nevolalo JEEP ale inak, mali posuvné dvere vodiča a takú prispôsobenú hlinníkovú nadstavbu na mieste zadných sedadiel a kufru.
Jak píšu jinde - elektroauto je použitelné jen za určitých velmi specifických a optimálních podmínek, tu rozmanitost použití aut se spalovákem nemá a jen tak mít nebude.
Zrovna jsem včera četl, že Musk za rok 2018 nalétal 250000 kilometrů soukromým letadlem. Kladl jsem si otázku kolik spalovacích motorů by asi vyvážilo tuto spotřebu?
Ve folcvagenu snad berou vsichni drogy jinak teto krabici vubec nerozumim. Misto diesla za 650 litru se kterym ujedu 700km na jedno tankovani. Si koupim krabici za trojnasobek ceny a kazdych 70km budu stat na nabijecce, abych mohl odvest zbytek nakladu. Tedy misto 8 hodin budu rozvazet 12hod a k tomu trojnasobny naklad na karu. A jako bonus budu mrznout v aute a hledat ulice s cisla popisnym-) Idiocie na druhou boha jeho.
Test len dokazal nepouzitelnost dodavky na veci, pre ktore je skonstruovana.
Jej pouzitie je tak specificke, ze neviem ci to ma zmysel.
Ale spat k testu.....
Uz pri nasadnuti do E-Crafteru vidim ako tester sada a ciapka na hlave a on ide na eko rezim bez kurenia, radia a pod. aby to niekde aspon za roh doslo. Prepac VW, ale to mozem rovno sadnut na kona a ist a je to ekologickejsie ;-)
Dodavka co nejde viac ako 90km/h preco, zeby to nikde nedoslo. Ako kedysi testovali na prime v autosalone EV co vyrabala nejaka ceska firma upravou skodoviek, to bol tiez skvost. Preco nemoze ist dodavka 140km/h tacho podialnici, zeby nalozena nedorazila ani k najblizsiemu vyjazdu do normalneho mesta.
A Hmotnost vozidla je 2160kg a oni nalozili 1000kg t.j. 3160kg, pricom celkova je 3500kg, cize viac ako 300kg tam este bola kapacita. Mali ste to nalozit na celkovu 3500kg zapnut svetla, kurenie, navi a radio a vyrazit a na najblizsom vjazde sup na dialnicu a zistit kolko by to preslo km. Asi by ste to nemohli uverejnit.
Cena 2 mice, za existujucu krabicu a pohonom Golfa. VW ak to nevies vyrobit najmenej o polovicu lacnejsie bez dotacii, tak kasli na to. Je to strata casu a mrhanie surovinami a vratme sa naspat ku konom........
Toto je evidentne slepa cesta. Nejaky hybrid v osobnom aute, EV- cisto male mestske auto na zmysel. Inak je to blbost. Lenze co v dobe, ked sa ludia naucili na trend SUV a automobilky to masivne podporuju, lebo sa to da drahsie predat........