Automobilka BMW uspořádala demostrační jízdu osmadvaceti vodíkových BMW řady 7 mnichovskými ulicemi. Akce nazvaná „Autocorso“ propaguje tento ekologický druh pohonu automobilů v souvislosti s firemním sloganem „Radost z jízdy“.
Hele Busrsíku, co kdyby si vzal tu Džamilu a jel tam tak nějak "ekologicky" zfackovat pár harantů?! Rakouský matky ti daj zelenou kartu od CCS! >:D >:D
Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km tohot
Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km tohoto auta pri vyrobe vodiku pro tech danych 100Km??? Vyrovna se to aspon 10 valcovemu TDI?? Nebo je to spis jako 12 litrovy tahac??
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Vis ze tak trochu nemas pravdu? Vodik se vyrabi 2 zpusoby... Jednou z ropy a druhou elektrolyzou vody.... U te elektrolyzy exhalace nejsou zadne protoze se to stepi na H2 a O... Tam je akorat to ze ta energie se musi vyrobit aby mohla elektrolyza zacla... A zalezi jakou energii "pouzivas" jestli jadernou tak ti je to jedno protoze ta taky zadne exhalace nema... Horsi je to s uhelnyma ale to mas to same kdyz se tedka divas na tento clanek a ctes si ho tak taky tu energii spotrebovavas... ;-)
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
A na to se prave ptam, kolik to auto v realu spali na 100Km?? At uz se vyrabi energie z vetru, nebo sluncem, nebo uhlim, proste kolik to auto vyprodukuje ve skutecnosti emisi??
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Emise se dají asi jen těžko zjistit, ale můžu ti říct účinnost od zdroj k nádrži. Což zahrnuje těžbu, dopravu, rafinaci, skladování, doprava do čerpací stanice). Pro benzin 76-82%, pro vodík stlačený 54-63%, zkapalněný 20-27%.
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Účinnost vypovídá jen o vynaložené energii nikoliv o emisích. Největší je rozdíl v případě zkapalňování vodíku a udržení ho při tak nízké teplotě (cca -250°C), což je extrémně energeticky náročné.
Vodík u tohoto BMW se přímo vstřikuje do válce kde se spaluje. Vůz může přepínat mezi benzinem či H2. Při spalování uhlovodíkových paliv typu benzin vzniká C0, N0x HC, jejich množství je redukováno v katalyzátoru při přebytku vzduchu lambda 1. Ale při spalování H2 se C02 neprodukuje, ale N0x zůstává. A tak je tu podobný problém jako u naftových motorů, produkce N0x. Z toho důvodu musí mít tyto motory zachycovače tzv. DeNox katalyzátory, či SCR katalyzátory, jako mají moderní nafty viz M-B 300 Bluetec.
Co jsi měl z chemie? pro hoření není třeba vzduch(obsahující dusík, kyslík, vodní páru, vzácné plyny...) ale jen kyslík z toho vzduchu. takže rovnice spalování je H2 + O2 -> H2O. mimochodem se to učí někdy v osmé třídě a je to opak elektrolýzy vody. :-!
Ale dusík se nezpaluje, jen kyslík, dusík nehoří, je nereaktvní plyn. NOx vzniké reakcí nějakých dvou nebo více látek obsahující vázaný dusík, např.: NH4, HNO3, benzín... nebo uniká jejich zahřátím popřípadě spalováním. Ale volný dusík N2, co je v atmosféře je nereaktivní, používá se jako ochraná atmosféra u hořlavin, to asi nevíš, jinak bys nemohl napsat takovou blbost :no:
Nedělej příliš chytrého, aby ses neztrapnil :no::-)
Dusík je opravdu nereaktivní plyn, ale za běžných podmínek (tlak a teplota). Ve všech spalovacích procesech ale NOx vznikají (jako produkt oxidace vzdušného N2!). A jejich množství je závislé na dvou faktorech - teplotě a tlaku. Čím jsou vyšší, tím více NOx. Proto má dieselový motor mnohem vyšší emise NOx, protože je v něm mnohem vyšší tlak, než u zážehového motoru.
V běžném palivu není téměř žádný dusík, který by mohl být oxidován na NOx.
Nemáš pravdu, reakce se účastní i dusík, který se oxiduje a vzniká NO, NO2. Souhrnně se nazývají NOx, které se u benzinového motoru redukují v katalyzátoru.
Nebo kde se podle tebe bere u benzinového motoru ve výfuku NOx? Z paliva to rozhodně není.
Oxidy dusíku vznikají při všech spalovacích procesech, protože při vysoké teplotě (a v motorech také kvůli tlaku) reaguje vzdušný dusík s kyslíkem. Čím vyšší teplota a tlak, tím více NOx.
Jinak pro zajímavost, velké množství NOx vzniká například při svařování, protože plamen má obvykle 2-3 tisíce stupňů. Dost oxidů dusíku vzniká také při používání plynového sporáku, což může způsobovat i bolesti hlavy.
Stejně jako může vzniknout NOx při spalování uhlovodíkových paliv, které tvoří řetězce cca 20 atomů C, na nichž je navázán vodík. Palivo tedy hoří v atmosférickém vzduchu, který obsahuje zhruba 77% dusíku. Reakce (spalování=oxidace) se účastní všechny složky včetně dusíku. Vznikají produkty jako C0, C02, NO, NO2, S02, HC (nespálené uhlovodíky).
Po vyznamnem pokroku, ktery udelaly bateriove technologie za poslednich nekolik malo let, je vodik mrtva technologie. Proc elektrinu menit na vodik a ten zase na elektrinu prip. spalovat, kdyz jde primo elektrinu "nalit" do baterek. Toyota i GM jiz odstupuji od vyvoje techto technologii. Konec koncu i BMW to pouziva vice jako marketingovy nastroj nez seriozni vec, na ktere by usilovne pracovala.