Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tři desítky BMW Hydrogen 7 v ulicích Mnichova

Automobilka BMW uspořádala demostrační jízdu osmadvaceti vodíkových BMW řady 7 mnichovskými ulicemi. Akce nazvaná „Autocorso“ propaguje tento ekologický druh pohonu automobilů v souvislosti s firemním sloganem „Radost z jízdy“.
Zpět na článek
1. 6. 2008 11:27
1. 6. 2008 12:59
1. 6. 2008 13:35
1. 6. 2008 14:26
neregistrovaný "L_RS"
1. 6. 2008 14:48
1. 6. 2008 16:07
neregistrovaný "L_RS"
1. 6. 2008 16:31
neregistrovaný "Bench"
1. 6. 2008 16:40
1. 6. 2008 17:55
1. 6. 2008 17:00
neregistrovaný "Bench"
1. 6. 2008 17:50
1. 6. 2008 18:30
1. 6. 2008 17:50
1. 6. 2008 02:08
To musel bejt smrad!
Hele Busrsíku, co kdyby si vzal tu Džamilu a jel tam tak nějak "ekologicky" zfackovat pár harantů?! Rakouský matky ti daj zelenou kartu od CCS! >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
1. 6. 2008 10:35
Re: To musel bejt smrad!
Proč rakouský ?
1. 6. 2008 09:18
Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km tohot
Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km tohoto auta pri vyrobe vodiku pro tech danych 100Km??? Vyrovna se to aspon 10 valcovemu TDI?? Nebo je to spis jako 12 litrovy tahac??
Rozbalit vlákno
5
1. 6. 2008 10:12
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Vis ze tak trochu nemas pravdu? Vodik se vyrabi 2 zpusoby... Jednou z ropy a druhou elektrolyzou vody.... U te elektrolyzy exhalace nejsou zadne protoze se to stepi na H2 a O... Tam je akorat to ze ta energie se musi vyrobit aby mohla elektrolyza zacla... A zalezi jakou energii "pouzivas" jestli jadernou tak ti je to jedno protoze ta taky zadne exhalace nema... Horsi je to s uhelnyma ale to mas to same kdyz se tedka divas na tento clanek a ctes si ho tak taky tu energii spotrebovavas... ;-)
1. 6. 2008 21:23
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
A na to se prave ptam, kolik to auto v realu spali na 100Km?? At uz se vyrabi energie z vetru, nebo sluncem, nebo uhlim, proste kolik to auto vyprodukuje ve skutecnosti emisi??
1. 6. 2008 22:46
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Emise se dají asi jen těžko zjistit, ale můžu ti říct účinnost od zdroj k nádrži. Což zahrnuje těžbu, dopravu, rafinaci, skladování, doprava do čerpací stanice). Pro benzin 76-82%, pro vodík stlačený 54-63%, zkapalněný 20-27%.
2. 6. 2008 10:47
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Takze nakonec bude ekologictejsi jezdit na benzin nez vodik??
2. 6. 2008 14:20
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Účinnost vypovídá jen o vynaložené energii nikoliv o emisích. Největší je rozdíl v případě zkapalňování vodíku a udržení ho při tak nízké teplotě (cca -250°C), což je extrémně energeticky náročné.
1. 6. 2008 11:27
Emise?
Vodík u tohoto BMW se přímo vstřikuje do válce kde se spaluje. Vůz může přepínat mezi benzinem či H2. Při spalování uhlovodíkových paliv typu benzin vzniká C0, N0x HC, jejich množství je redukováno v katalyzátoru při přebytku vzduchu lambda 1. Ale při spalování H2 se C02 neprodukuje, ale N0x zůstává. A tak je tu podobný problém jako u naftových motorů, produkce N0x. Z toho důvodu musí mít tyto motory zachycovače tzv. DeNox katalyzátory, či SCR katalyzátory, jako mají moderní nafty viz M-B 300 Bluetec.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ricardo
1. 6. 2008 12:59
Re: Emise?
Možná blbá otázka? Jak může hořením vodíku vzniknout oxid dusíku?
Avatar - Falco
1. 6. 2008 13:35
Re: Emise?
Co je potřeba k hoření? Vzduch!
neregistrovaný "L_RS"
1. 6. 2008 14:26
Re: Emise?
Co jsi měl z chemie? pro hoření není třeba vzduch(obsahující dusík, kyslík, vodní páru, vzácné plyny...) ale jen kyslík z toho vzduchu. takže rovnice spalování je H2 + O2 -> H2O. mimochodem se to učí někdy v osmé třídě a je to opak elektrolýzy vody. :-!
Avatar - Falco
1. 6. 2008 14:48
Re: Emise?
A píši snad opak? Vzduch ale obsahuje sedmdesát procent dusíku, který se spalováním mění na nox
neregistrovaný "L_RS"
1. 6. 2008 16:07
Re: Emise?
Ale dusík se nezpaluje, jen kyslík, dusík nehoří, je nereaktvní plyn. NOx vzniké reakcí nějakých dvou nebo více látek obsahující vázaný dusík, např.: NH4, HNO3, benzín... nebo uniká jejich zahřátím popřípadě spalováním. Ale volný dusík N2, co je v atmosféře je nereaktivní, používá se jako ochraná atmosféra u hořlavin, to asi nevíš, jinak bys nemohl napsat takovou blbost :no:
neregistrovaný "Bench"
1. 6. 2008 16:31
Re: Emise?
Nedělej příliš chytrého, aby ses neztrapnil :no: :-)

Dusík je opravdu nereaktivní plyn, ale za běžných podmínek (tlak a teplota). Ve všech spalovacích procesech ale NOx vznikají (jako produkt oxidace vzdušného N2!). A jejich množství je závislé na dvou faktorech - teplotě a tlaku. Čím jsou vyšší, tím více NOx. Proto má dieselový motor mnohem vyšší emise NOx, protože je v něm mnohem vyšší tlak, než u zážehového motoru.
V běžném palivu není téměř žádný dusík, který by mohl být oxidován na NOx.
Avatar - Falco
1. 6. 2008 16:40
Re: Emise?
Samozřejmě při spalovaní! Omlouvám se za nedorozumění!
1. 6. 2008 17:55
Re: Emise?
Nemáš pravdu, reakce se účastní i dusík, který se oxiduje a vzniká NO, NO2. Souhrnně se nazývají NOx, které se u benzinového motoru redukují v katalyzátoru.
Nebo kde se podle tebe bere u benzinového motoru ve výfuku NOx? Z paliva to rozhodně není.
neregistrovaný "Bench"
1. 6. 2008 17:00
Re: Emise?
Oxidy dusíku vznikají při všech spalovacích procesech, protože při vysoké teplotě (a v motorech také kvůli tlaku) reaguje vzdušný dusík s kyslíkem. Čím vyšší teplota a tlak, tím více NOx.

Jinak pro zajímavost, velké množství NOx vzniká například při svařování, protože plamen má obvykle 2-3 tisíce stupňů. Dost oxidů dusíku vzniká také při používání plynového sporáku, což může způsobovat i bolesti hlavy.
Avatar - Ricardo
1. 6. 2008 18:30
Re: Emise?
Díky za vyčrepávající odpověď :yes:
1. 6. 2008 17:50
Re: Emise?
Stejně jako může vzniknout NOx při spalování uhlovodíkových paliv, které tvoří řetězce cca 20 atomů C, na nichž je navázán vodík. Palivo tedy hoří v atmosférickém vzduchu, který obsahuje zhruba 77% dusíku. Reakce (spalování=oxidace) se účastní všechny složky včetně dusíku. Vznikají produkty jako C0, C02, NO, NO2, S02, HC (nespálené uhlovodíky).
1. 6. 2008 23:18
Vodik je mrtvy
Po vyznamnem pokroku, ktery udelaly bateriove technologie za poslednich nekolik malo let, je vodik mrtva technologie. Proc elektrinu menit na vodik a ten zase na elektrinu prip. spalovat, kdyz jde primo elektrinu "nalit" do baterek. Toyota i GM jiz odstupuji od vyvoje techto technologii. Konec koncu i BMW to pouziva vice jako marketingovy nastroj nez seriozni vec, na ktere by usilovne pracovala.
Rozbalit vlákno
0