Autosalon Ženeva 2019
Informace
V roce 2019 se koná již 89. ročník ženevského autosalonu. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách výstavy. Akce se koná do 5. a 17. března 2019, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 7. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (cca 370 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.
Termín
Kdy: od 7. - 17. 3. 2019
Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.
Prostě dohady o budoucnosti elektroaut padnou, jakmile se začne vyrábět masově, tedy na stejné platformě VW, Audi, Seat, Škoda, ... .
Myslím si, že VW nebude u eletroaut potřebovat tolik druhů motorů, co potřebuje dnes, takže úspory.
Ak si si nevsimol BEV sa uz masovo vyrabaju a to masovejsie ako vacsina ICE konkurentov ked porovnavame jednotlive modely. Len maloktore ICE auto dosahuje vyrobnych kapacit Tesla Model 3.
Prave naopak, VW je absolutny amater v EV a najviac zaspal dobu zo vsetkych velkych automobiliek, co aj sami priznali, tiez ako to ze Tesla je 10 rokov pred nimi a je nemozne dohnat ich technologiu.
Vyroba EV je prakticky cela o battery packoch a tu je VW uplne na nule a bude ich musiet za velmi draho kupovat od 3rd party co znamena ze nema sancu konkurovat Tesle, Kia/Hyundai, Nissanu ktore uz dlhe roky EV predavaju ale VW nas stale iba krmy slubmi a papierovymi autami 😄
je hezké, že se hlavní výrobci konečně odhodlali elektroauta vyvinout a nabídnout, ale hlavní nevýhody této trakce dosud odstraněny nejsou. A dlouho nebudou. Protože to vyžaduje jednak dohodu na provedení nabíječek a zásuvek (dokud budou potřeba, indukce je odstraní, ale to by už dávno měly být zásuvky unifikované). A protože to vyžaduje vytvoření infrastruktury, což se - nevím proč - očekává od státu. Společnosti produkující elektřinu svůj nový byznys zatím moc nepodporují (i přes gigantické zisky) a jen nahrávají vládám, aby čím dál více mluvily o sektorovém zdanění. A až sektorové zdanění prosadí, nově vybrané daně půjdou na sociální programy a platy státních zaměstnanců, infrastrukturu stejně stát nepostaví.
Tak nevím: máte někdo příznivější zprávy?
a stát samozřejmě najde viníka, bude to řidič-pasažér
klidně nech auto řídit samotné ale když to nabourá a způsobí škodu, zranění, úmrtí - budeš platit jak mourovatý a zavřou tě až zčernáš
takže je to autonomní cesta k úplnému zchudnutí a do vězení
Oxford - zobrazí se mi jen 36 stran z více jak 240 - no, je to pěkné počteníčko, hodně filizofie, etiky, variant ... jen tam jaksi chybí to, jestli mne zavřou nebo ne za to, když autonomně řizené auto, ve kterém budu sedět, zabije člověka ... to je podstata věci.
Taková termokamera v noci s projekcí na přední sklo je určitě vynikající pomocník, ale jen pomocník.
Po pravdě řečeno si ale při současném stavu ICT nedokážu představit skutečné autonomní řízení, tedy "bez pedálů". Jakákoliv nižší dostupnost ICT systémů, než 100 %, je nedostačující. A dnes neexistuje žádný ICT systém s dostupností 100 %, čtyři devítky ano, i pět devítek - ale za jakých podmínek a nákladů.
Elektrohujeři a autohujeři si mohou psát, co chtějí, ale realita je jiná.
Cim? Budes sa cudovat ale elektrikou >😁 . Pred par rokmi sa pytalo: ako sa budu napajat vsetky tie elektricke varne dosky ked doteraz fungovali na plyn? No predsa zo siete :-!
Asi si si to nevsimol ale zasuvky su unifikovane od zaciatku 😄 Bezdrotove indukcne nabijanie tiez potrebuje standard, nic sa neodstrani, ale hlavne je to slepa ulicka ktora nema sancu podporovat vykony 350kW a viac ktore su buducnost.
Infrastruktura je uz vybudovana a stale rastie, nestavia ju stat ale aj tie spolocnosti o ktorych ty placas ze to nepodporuju >😁 ..kam ty na toto chodis?
Moze byt este niekto v ACZ diskusii takto nevzdelany?
Vaše srovnání s elektrickými indukčními varnými deskami je v této souvislosti více než směšné. Unifikace zásuvek? Proč tvrdíte, že jsou unifikovány, když to není pravda?
Jste jeden z nehloupějších diskutérů zde na ACZ.
Nedostatečný počet nabíjecích stanic vyřeší trh. Na začátku spalovacích automobilů se benzín kupoval v lékarnách a vybudování sítě rafinerií a čerpacích stanic trvalo 140 let. Vybudování principiálně mnohem jednoduších nabíjecích stanic zabere pouze pár let. Nyní je to ještě akcelerováno podporou států a samotných automobilek.
Nestačí test ACZ dodávky VW e-Crafter, který s bídou ujede 100 km (deklaruje dojezd 250 km) a ještě si při tom ani nemůže dovolit komfort v zimě si zatopit ?
PR na dojezdy je opavdu velké lhaní, reálně mají elektroauta dojezd průměrně 60 % uváděného - reálný test aut několika výrobců v USA a tuším že to bylo v Kalifornii (ta má ideální podmínky pro provoz elektroaut). Chci vidět, co se bude dít s elektrouaty, když u nás budou týden trvat teploty -10°C nebo +30°C.
Dojezd okolo 400 km má jen Tesla a ta stojí více než řada prémiových aut.
Průměř ČR = 6880km / rok = 18,8km / den
Zdroj: [odkaz]
A napovím: proč tedy nemají auta na benzín 20 lit. nádrže ale nádrže na průměrný dojezd 1 000 km?
Systémy, stroje ... se nedají konstruovat na průměr ale na maximální požadavky, které jsou požadovány.
Př.: ICT sytémy jsou průměrně zatížené na 20 %, takže jsou 5x předimenzovné ?
Aneb raději budu 98,5% svých cest jezdit pohodlným BEV bez smradu a olejů, které si nabiju ve své garáži za 0,35Kč/km a veřejné nabíjčky mě tím pádem vůbec nezajímají, než 100% svých cest spalovacím autem, které sice ujede 700km na nádrž, ale co víc?
A protože mne už nebaví pořád za někoho lovit ryby, pokusím se tě naučit ty ryby lovit - tedy uvažovat.
Kdy, ve kterém období si budeš potřebovat to auto půjčit ? Kdy, ve kterém období si to auto bude potřebovat půjčit soused, ostatní obyvatelé města, ČR, Německa, Evropy ? A co budou s těmi auty půjčovny dělat, když je nebude nikdo chtít, kdo tozaplatí ? Kolik aut budeou mít půjčovny ?
Opět jsem v rozporu průměr / maximum.
A teď k té statistice. Letní sezóna trvá asi 4 měsíce, což je asi 100 dnů. Průměrná dovolená trvá 10 dní, takže to stálé vytížení je asi 10% a vzhledem k faktu, že v autě jede v drtivé většině několik osob, dost lidé jezdí autobusy a nebo létá letadly, a většina rodin dnes vlastní několik auta, tak si to asi umíš představit sám, že? Ale když jsi zabedněný a nedokážeš pochopit, že elektrické auto přirozeně změní tvoje spotřebitelské chování a uvažování, tak s tím ti bohužel já nedokážu pomoci. Také by jsi se divil, kolik je hezkých lokalit v dojedu BEV, a že přirozeně začneš tyto lokality vyhledávat, protože je to pohodlnější než řešit cestu do Dubrovníku.